Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nintendo Wii U - Officiell tråd

3773 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 12 februari 2011 - 11:39

baltimore
  • baltimore
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Wii 2, mycket kraftfullare än PS3/360, 2012

"Our sources have said the the console is significantly more powerful than the PlayStation 3 and Xbox 360, and that Nintendo's intent is to recapture the hardcore market".

"Nintendo's plans sound unreal," one source said. "Publishers are already planning launch titles and it's all very exciting.

"The hardware is even more powerful than current HD consoles and backwards compatible with Wii. The controller will be all-new and has a HD screen on it."




Nån som känner till några rykten eller info när nästa konsol från Nintendo kan tänkas komma?

Wii har ju varit en formidabel framgång för Nintendo efter N64 och Gamecube som inte alls kommer i närheten av succén för Wii.

Risken är väl att man återigen börjar tappa mot konkurrenterna om man dröjer för länge med Wii:s uppföljare.
För mig personligen brådskar det inte, jag började spela Wii nu i julas så jag har många höjdarspel att avverka ännu.

Redigerat av Zoiler, 15 april 2011 - 01:26.


#2

Postad 13 februari 2011 - 12:50

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Nej det är 3DS som de satsar på just nu så ngn ny Wii lär nog dröja minsta ett par år till.

#3

Postad 29 mars 2011 - 03:53

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0
Ett par år till? Jo tjena, kolla här hur många spel som är kommande på webhallen till Wii http://www.webhallen...o_wii/kommande/

Sedan kollar du till 360 och PS3an där det är sju, åtta sidor med spel och Wiin knappt en sida.

Konsolen är utdöende.

Wii är den största besvikelse någonsin från Nintendo, det är bara Nintendos egna spel som är någonting att ha, resten är helt värdelöst och man kan räkna dem bra tredjepartspelen på en hand under hela konsolens livslängd.

Redigerat av Juhan, 29 mars 2011 - 03:54.


#4

Postad 29 mars 2011 - 06:01

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Ett par år till? Jo tjena, kolla här hur många spel som är kommande på webhallen till Wii http://www.webhallen...o_wii/kommande/

Sedan kollar du till 360 och PS3an där det är sju, åtta sidor med spel och Wiin knappt en sida.

Konsolen är utdöende.

Wii är den största besvikelse någonsin från Nintendo, det är bara Nintendos egna spel som är någonting att ha, resten är helt värdelöst och man kan räkna dem bra tredjepartspelen på en hand under hela konsolens livslängd.


Heh. Det är dock nintendos bäst säljande konsoll sedan NES så att det är en besvikelse är ju inte riktigt sant :)
2 år till sen kommer det nog ngt nytt. Kanske nästa jul men det är tveksamt nu när de som sagt storsatsar på 3DS.
Tror inte de klarar av att utveckla bra titlar till 2 konsoller samtidigt.

Redigerat av Unregistereddc471864, 29 mars 2011 - 06:03.


#5

Postad 29 mars 2011 - 06:53

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
Ser det inte som uteslutet att de kommer med en suprise vid E3 för release denna jul. Fast julen 2012 känns absolut mer troligt tyvärr. Väntar de längre än så är de inte kloka...

#6

Postad 29 mars 2011 - 06:58

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0
Men det kommer ju inte några spel till konsolen?

Ja, enligt försäljnings statistik men det beror mest på att konsolen tilltalar mer mainstream folket mer än hardcore folket. Och att det är Wii fit och en massa svammel som går ut på att man ska röra på kroppen.

En annan femma är att spelen som finns till den lite mer seriöse gamern så är spelutbudet helt värdelöst. Dom enda bra spelen jag har stöt på till den hittils är: Metroid Prime 3, Metroid Other M, Super Mario Galaxy 1 & 2, Silent Hill Shattered Memories, Calling, New Super Mario Bros, A Shadows Tale, Donkey Kong Coutry Returns.

Resterande spel jag har prövat är ren och skär dynga. Som sagt hela tre stycken spel som inte är Nintendos egna. Tredje parts spelen är ren och skär dynga.

Jag är betydligt mer nöjd med min PS3 och 360 kan jag säga och Nintendo Wii är en riktigt skit konsol den tilltalar inte den lite mer seriöse gamern för fem öre.

Redigerat av Juhan, 29 mars 2011 - 07:01.


#7

Postad 29 mars 2011 - 12:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Såg på GAF att Reggie hade sagt att de inte skulle snacka uppföljare förrän den sålt 45 miljoner i USA. Någon som orkar leta siffror :) ?

#8

Postad 29 mars 2011 - 13:44

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0
Enligt Vgchartz så har de sålt 41.1 miljoner i USA.

#9

Postad 29 mars 2011 - 13:44

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Men det kommer ju inte några spel till konsolen?

Ja, enligt försäljnings statistik men det beror mest på att konsolen tilltalar mer mainstream folket mer än hardcore folket. Och att det är Wii fit och en massa svammel som går ut på att man ska röra på kroppen.

En annan femma är att spelen som finns till den lite mer seriöse gamern så är spelutbudet helt värdelöst. Dom enda bra spelen jag har stöt på till den hittils är: Metroid Prime 3, Metroid Other M, Super Mario Galaxy 1 & 2, Silent Hill Shattered Memories, Calling, New Super Mario Bros, A Shadows Tale, Donkey Kong Coutry Returns.

Resterande spel jag har prövat är ren och skär dynga. Som sagt hela tre stycken spel som inte är Nintendos egna. Tredje parts spelen är ren och skär dynga.

Jag är betydligt mer nöjd med min PS3 och 360 kan jag säga och Nintendo Wii är en riktigt skit konsol den tilltalar inte den lite mer seriöse gamern för fem öre.


Monster Hunter Tri
Super smash bros
Zelda!
Golden Eye
CoD Black Ops
Mario Kart
Okami
Kirby epic yarn
Punchout
osv osv

finns en hel del till. Det finns lika många bra spel till Wii som till ps3 och 360 tycker jag.

Men visst alla vill vi se Zelda och Mario i 1080p så snart som möjligt :)

Redigerat av Unregistereddc471864, 29 mars 2011 - 13:45.


#10

Postad 29 mars 2011 - 14:35

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0
Zelda spelade jag till GC men det var ett jäkligt bra spel måste jag säga, helt klart bland dem bästa Zelda spelen. Spelet tog 50h att klara ut så jag kände inte för att köra en runda till på Wiiet.

Har spelat alla spel på din lista utom Kirby epic yarn och Cod Black ops. Black ops finns ändå till 360 och PS3an så jag tror nog att jag avstår Wii föråldrade grafik. Att vifta med en handkontroll är ingenting för mig. Men annars så tilltalade inte spelen mig alls och Punch Out blir jag bara arg då jag tänker på det, bröt sönder skivan efter ett par gubbar in i spelet.

Det finns lika många bra spel till Wii som till ps3 och 360 tycker jag.

I vilken saga då?

Men visst alla vill vi se Zelda och Mario i 1080p så snart som möjligt :(

På den punkten håller jag med dig :)

Redigerat av Juhan, 29 mars 2011 - 14:41.


#11

Postad 15 april 2011 - 01:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Wii 2, mycket kraftfullare än PS3/360, 2012

"Our sources have said the the console is significantly more powerful than the PlayStation 3 and Xbox 360, and that Nintendo's intent is to recapture the hardcore market".

"Nintendo's plans sound unreal," one source said. "Publishers are already planning launch titles and it's all very exciting.

"The hardware is even more powerful than current HD consoles and backwards compatible with Wii. The controller will be all-new and has a HD screen on it."



Mer på E3. Muaaaaaahahahahahahahah :)

Zelda i glorius HD, here I come ;D

#12

Postad 15 april 2011 - 09:48

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
http://kotaku.com/#!5792165/new-ninten...box-360-and-ps3

Nintendo's next console will debut at E3 in June, moving the maker of Mario and Zelda into the HD era. The news, first reported by Game Informer who cited anonymous sources in their report today, confirms rumors that have been swirling for months in the wake of slowing game releases from Nintendo.

Furthermore, we've heard that the machine will be more powerful than current-gen systems, meaning Nintendo, currently backing a Wii that is weaker in horsepower than the Xbox 360 and PlayStation 3, will be showing a new console that is more powerful than those current competitors.

We've asked Nintendo for comment and will let you know if they shock us and spill the beans. Update: Nintendo responded to our inquiry with a standard "Nintendo does not comment on rumor or speculation".

E3 kicks off on June 7, though Nintendo's E3 press conference may occur the day before, if tradition holds.



#13

Postad 15 april 2011 - 09:55

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

  • 980 inlägg
  • 0
Om det visar sig att Wii 2 är ett monster, så kanske flera utvecklare väljer att hoppa på tåget då många utvecklare tycker att dagens konsoler "hämnar" dem.

#14

Postad 15 april 2011 - 10:10

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Intressant E3 då mao.

#15

Postad 15 april 2011 - 11:08

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0
Lite nyheter: http://www.gamereact..... under 2012?/

http://www.gamereact... Nintendos nya/

Wii:s uppföljare låter betydligt mer intressantare än föregångaren då denna verkar ha betydligt bättre stöd för tredjeparts utvecklare och mer inriktat för hardcore folket, vilket man inte direkt kan säga om Wii.

En av källorna som Game Informer har pratat med säger att denna gång gör Nintendo allt rätt och de satsar inte på någon gimmick som de har gjort med Wii.

Jag kan då inte säga emot han om att Wii är en gimmick iallafall.

#16

Postad 15 april 2011 - 12:16

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Gimmick eller inte. De har sålt överlägset flest konsoller denna generationen.

#17

Postad 15 april 2011 - 12:59

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0
Just därför att det är en Gimmick. Jättehäftigt i början, sedan tröttnar man fort om man är ute efter något mer seriöst. Men det beror enorm mycket på att Wii är inriktat till största delen mainstream och folk som aldrig spelar och det har Nintendo själv sagt. Sedan tror jag Wii fit och alla dom här träningsspelen har bostat försäljningen enormt. Nästan alla jag känner har en Wii hemma och dem som har flickvän, finns alltid Wiifit bland samlingen.

Men alla har en gemensam nämnande faktor. Frågar man om dem brukar spela på Wii:et är svaret alltid: Nej, den står mest bara och dammar. Många använder den bara mest på fester som en kul grej men bara en av alla jag känner använder Wii:et som en seriös gamer och han använder mest PCn och PS3an och Wii:et används inte där allt för ofta heller.

Men ska man räkna antal sålda enheter för den seriöse gamern som använder sin konsol till seriösa spel så sopar garanterat 360 och PS3an Wii:et med mattan. Där talar försäljningsstatistiken på seriösa spel för sig själv jämfört med Wiiet. Wii:ets mest sålda spel är som sagt Wii sport, Wii play, Wii sport resort, Wii fit och såna spel räknas inte direkt som seriösa spel.

#18

Postad 15 april 2011 - 13:25

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Jag kommer utan tvekan köpa en ny Wii. Zelda och MArio i HD blir väldigt seriöst :)

#19

Postad 15 april 2011 - 13:39

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0
Hoppsan! Om det ryktet stämmer, så ska jag ha en Wii 2! Men då ska det inte vara viftkontroller!

#20

Postad 15 april 2011 - 13:41

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Hoppsan! Om det ryktet stämmer, så ska jag ha en Wii 2! Men då ska det inte vara viftkontroller!


Det blir nog både och som det är på Wii idag.

#21

Postad 15 april 2011 - 14:01

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0

Jag kommer utan tvekan köpa en ny Wii. Zelda och MArio i HD blir väldigt seriöst :D

Håller med ;) Vad jag har läst hitttils så verkar Wii 2 väldigt intressant då den enligt rykten riktar sig till mer hardcore genren som förr i tiden och att den kommer ha betydligt bättre tredje parts stöd och inte som idag bara Nintendos egna spel nästan som är någonting att ha.

Hoppas att det blir en ny Super Nintendo era med Wii:s uppföljare :D

Snes är enligt mig den bästa konsolen från Nintendo.

#22

Postad 15 april 2011 - 14:17

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Tänk er ett nytt F-Zero i 1080p ;)
F-Zero GX var så jäkla grymt till Gamecube.

Redigerat av Unregistereddc471864, 15 april 2011 - 14:18.


#23

Postad 15 april 2011 - 14:30

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0

Tänk er ett nytt F-Zero i 1080p ;)
F-Zero GX var så jäkla grymt till Gamecube.

I agree, vansinnigt snyggt för sin tid och så in i ****s svårt :D

#24

Postad 15 april 2011 - 17:12

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

The french website 01.net has posted perhaps what is the most complete story so far on the successor of the Wii.

They have a very reliable source that previously told them about the specs of the Sony NGP.
Here are the bullet points. Most of them have already been reported by other sites, but here goes :

the console is codenamed "Project Café"
will be introduced at E3 2011
architecture is very similar to the Xbox 360; the Café is a bit more powerful than the 360
porting current xbox 360 titles to the Café should be very easy
should be retro-compatible with GameCube and Wii games, and support all Wii peripherals
Specs : CPU is custom IBM PowerPC with three cores, GPU should be an ATI from the R700 family, with a shader unit at version 4.1. Ram should be at least 512 Mb.
the controller is a touch tablet, with moderate graphic output (appears to be sub-HD, so nothing comparable to an Ipad, for example.)
controller specs : 6-inch screen, single touch (so no multitouch, it seems), front camera, acts as a wii sensor bar, has a d-pad, two bumpers, two triggers, possibly more.
should be released in June of 2012 (for Japan ?), and holiday season (in the West ?)
there is another big surprise they can't talk about just yet

http://www.01net.com...e-pour-manette/

Ok. Beror ju helt på hur de konfar den men en R700-ish borde ju vara betydligt bitigare än den R500 som sitter i xbox iaf.

Redigerat av pacman, 15 april 2011 - 18:07.


#25

Postad 15 april 2011 - 20:41

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 232 inlägg
  • 0

http://www.01net.com...e-pour-manette/

Ok. Beror ju helt på hur de konfar den men en R700-ish borde ju vara betydligt bitigare än den R500 som sitter i xbox iaf.

Project Cafe lol! Gött att de gör en 'vanlig' kontroll nu i alla fall plus touch som säkert är användbart. Typ man kanske kan spela DS-spel på den (go Pokemon!) ;)

Håller också med om att motion-control var en gimmick och jag hoppas de inte följer på det spåret igen. Se bara på PlayStation Move, folk är trötta på det nu.

'Lite' kraftfullare än Xbox 360? Hörde att den skulle vara ett monster. Men men, monster i Nintendos ögon... jaja den har HD i alla fall, det är det viktigaste. R700 är utdaterat på PC nu... vadå fail att bara ha stöd för DX10.1? Microsoft och Sonys nästa konsoler kommer definitivt ha DX11 med tanke på Unreal Engine och Crysis 2 etc.

+ för bakåtkompabilitet med gamla goda Gamecube!

#26

Postad 15 april 2011 - 22:23

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Känns som de gör likadant som med Wii. Gammal hårdvara i nytt skal som kommer bli totalt utklassat så fprt MS och Sony släpper sina konsoller. Tråkigt. Jag trodde de ville följa med i utvecklingen denna gången men icke.

#27

Postad 15 april 2011 - 23:15

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
helskumma grejer det ryktas om egentligen. skärmen på kontrollen ska tydligen vara 6". kontrollen ska även fungera som gckontrollen men inte se ut som den.

It'll mirror a Gamecube controller in general function but not in specific form.

hur fan det ska fungera med wii-lir vettefan ;D

#28

Postad 16 april 2011 - 00:33

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Det enda man lirar på wii är retrospel som Super Mario World och Mario Kart.
Jag skullet tippa att jag använt PS3 90%, Wii 9% och 360 1%. Jag står inte ut med 360 pga oljudet...

Redigerat av hassesolo, 16 april 2011 - 00:34.


#29

Postad 16 april 2011 - 07:11

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Det enda man lirar på wii är retrospel som Super Mario World och Mario Kart.
Jag skullet tippa att jag använt PS3 90%, Wii 9% och 360 1%. Jag står inte ut med 360 pga oljudet...


Min 360 slim är faktiskt tystare än min ps3 och wii men jag håller med. De äldre versionerna lät väldigt mycket

#30

Postad 16 april 2011 - 07:27

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0

Det enda man lirar på wii är retrospel som Super Mario World och Mario Kart.
Jag skullet tippa att jag använt PS3 90%, Wii 9% och 360 1%. Jag står inte ut med 360 pga oljudet...


samma här men kanske mera PS3 95%, Wii 4% och 360 1%, inte ljudet jag stör mig på med 360 utan det blir bara inte, kontrollen till 360 älskar jag dock emot ps3ans osköna fyrkant till kontroll

#31

Postad 16 april 2011 - 07:40

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Snälla, låt inte denna tråd bli en "fy-fan-va-högljudd-min-Xbox-är"-tråd...

On topic: jag ser verkligen fram emot E3 och Nintendos uttalande om att de kommer med en lika stor överraskning som när Wii kom sätter ju minst sagt igång fantasin ;) Vad tror ni det är? Full body virtual reality? :D

Redigerat av MrSpokk, 16 april 2011 - 07:41.


#32

Postad 16 april 2011 - 09:25

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Skulle gissa på att jag använder alla 3 ungefär lika mycket.

#33

Postad 16 april 2011 - 10:47

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

the controller is a touch tablet, with moderate graphic output (appears to be sub-HD, so nothing comparable to an Ipad, for example.)
controller specs : 6-inch screen, single touch (so no multitouch, it seems), front camera, acts as a wii sensor bar, has a d-pad, two bumpers, two triggers, possibly more.

=>
Postad bild

Tv-spels folk är världens mest priskänsliga individer som vänder på varenda hundralapp. Sett i det perspektivet så låter kontroller ryktet lite väl saftigt...

Iaf, tror på våren 2012 release. En rätt konfad R700-ish GPU (gärna med eDRAM) låter rätt rimligt prestandamässigt. Ge mig zelda, waverace och pilotwings så är det tok-vill-ha! ;)

Redigerat av pacman, 16 april 2011 - 10:52.


#34

Postad 16 april 2011 - 10:48

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
den är inte utannonserad än och du tror att den ska komma dom närmsta månaderna? nänä, nu tror jag nu du hoppat i galen tunna ;)
nästa år kanske däremot ;D

#35

Postad 16 april 2011 - 10:54

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0
förstår inte vad du talar om. ;)

#36

Postad 16 april 2011 - 11:44

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Gissar på nvember 2012 i japan/usa sen våren 2013 för europa. Nintendo brukar inte lansera överallt samtidigt.

#37

Postad 16 april 2011 - 12:29

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

  • 659 inlägg
  • 0
Hopppas att det INTE blir massa motioncrap denna gång. Hatar det skräpet, ok kanske kul på de första 4-5 förfesterna men sen då. Alla de andra dagarna på året, hur kul är det då? Tjejen brukar tjata om att hom vill ha en Wii, då frågar jag vad för spel det är hon vill ha. Och då säger hon att hon vill spela det där bowlingspelet som e så roligt och det där Wiifit som hon läst om i sina hälsotidningar.

Men, finns en bra sak med Wii och det är New super mario bros och SMG 1 & 2, under underbara spel. 100% spelglädje!

Iaf, blir spännande att se vad Nintendo har att visa på E3. Men en 6" touchkontroll, låter sjukt. Men ok... Vi får se.

#38

Postad 16 april 2011 - 13:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Alla verkar missa detta?

there is another big surprise they can't talk about just yet


När de utannonserade Wii var detta synonymt med de rörelsekänsliga kontrollerna som de inte pratade om förrän E3 så att ingen skulle hinna kopiera. Undrar vad det blir nu.

#39

Postad 16 april 2011 - 13:08

Mr. A
  • Mr. A
  • Lärjunge

  • 272 inlägg
  • 0
Jag hoppas Nintendo inte snålar allt för mycket på hårdvaran denna gång. En maskin som klarar av samma grafik som X360/PS3 fast renderat i 1080p med ganska mycket AA och AF och lite högre texturupplösning som sämst i all fall.

#40

Postad 16 april 2011 - 13:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

En maskin som klarar av samma grafik som X360/PS3

Hmm, enligt ryktena som florerar nu verkar det ligga häromkring.. lite kraftfullare än en 360. Om det är sant kan man säga att de gör en Wii till nästa generation också, 5 år gammal hårdvara när den släpps.

#41

Postad 16 april 2011 - 14:21

Mr. A
  • Mr. A
  • Lärjunge

  • 272 inlägg
  • 0
Sjukt besviken jag blir om det ligger på den nivån och spel fortfarande bara renderas i typ 720p utan märkbar AA och AF som i de flesta av dagens X360 och PS3-spel.

#42

Postad 16 april 2011 - 16:36

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Sjukt besviken jag blir om det ligger på den nivån och spel fortfarande bara renderas i typ 720p utan märkbar AA och AF som i de flesta av dagens X360 och PS3-spel.


Finns risk för det tyvärr. Likförbannat kommer man gå och köpa den för man vill ju lira mario, zelda mm i 720p iaf ;)

#43

Postad 16 april 2011 - 23:41

Mr. A
  • Mr. A
  • Lärjunge

  • 272 inlägg
  • 0
Så sant, så sant... :D

#44

Postad 17 april 2011 - 00:03

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0
Vad är "återta hardcore" ?
Ang strategi för lansering vore det väl enbart dumt att flytta sig för mkt från den profilering de haft med wii då den konsollen sålt överlägset bäst bland sin generations alternativ.

Att tro att Nintendo skulle slåss på samma arena som Microsoft och Sony känns bara löjligt. De slåss inte om samma marknad knappt. Nintendo har de senaste decennierna inte haft bästa speccarna på sina konsoller. De har erbjudit klassiska och bra spel däremot. Och med wii har de erbjudit nytänkande innan sina konkurrenter.

Jag kommer ihåg på den tiden jag själv hade N64 och kompisar hade PS. Fan va bra spel det kom till min konsoll. Det kom sjukt mkt till PS också, men j*vlar va mkt skit som släpptes till ps. Spelade då ingen roll att konsollen var kraftigare. Spelen var i de flesta fallen halvdana och då är det skitsamma. Bra och genomtänkta produkter ser jag som a och o för konsoller. Det finns undantag. Vissa spel skall vara grafiska under. Dock kommer aldrig Nintendo vara den som erbjuder dessa. Det finns andra varumärken som ska syssla med detta. Nintendo skall fokusera på odödliga titlar och väl genomtänkta spel istället. Det är deras Nisch.

#45

Postad 17 april 2011 - 02:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Vad är "återta hardcore" ?

Ja det är ju en quote från ett av ryktena. Mer traditionella spel, framförallt att försöka få tillbaka stöd från alla utvecklare så de kan vara med och få portar åtmnstone. De lär ju köra på mainstream också, men det kommer MS och Sony också att göra, precis som de börjat med nu. Man tjänar mycket pengar på spelen, de lär vilja få in mer från tredjepartsutvecklare. Det har dock alltid varit deras problem och jag har svårt att se att de ändrar på sig.

Förstås, kommer det inte bättre specs än en uppgraderad 360 så lär de få svårt att få till attraktiva portar. Någon, säkerligen båda, kommer komma med en konsol som har monstergrafik, är man ensam om det så vinner man racet by default.

Sen är Wii den enda konsollen hittills där de varit utklassade i grafik, alla tidigare konsoler var med och slogs grafiskt. När Metroid Prime och RE4 kom till kuben var de bland de snyggaste spelen du kunde hitta på konsol.

#46

Postad 17 april 2011 - 08:40

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Ja det är ju en quote från ett av ryktena. Mer traditionella spel, framförallt att försöka få tillbaka stöd från alla utvecklare så de kan vara med och få portar åtmnstone. De lär ju köra på mainstream också, men det kommer MS och Sony också att göra, precis som de börjat med nu. Man tjänar mycket pengar på spelen, de lär vilja få in mer från tredjepartsutvecklare. Det har dock alltid varit deras problem och jag har svårt att se att de ändrar på sig.

Förstås, kommer det inte bättre specs än en uppgraderad 360 så lär de få svårt att få till attraktiva portar. Någon, säkerligen båda, kommer komma med en konsol som har monstergrafik, är man ensam om det så vinner man racet by default.

Sen är Wii den enda konsollen hittills där de varit utklassade i grafik, alla tidigare konsoler var med och slogs grafiskt. När Metroid Prime och RE4 kom till kuben var de bland de snyggaste spelen du kunde hitta på konsol.

Samtidigt är det just egna titlar som gör Nintendo. Varför ska man exempelvis köpa till exempel black ops eller liknande på Wii? Tänk när nästa gen. kommer. Du har Wii2 på andra sidan dörren och ska snart ställa dig i kö för att köpa en. Det första spelet du kommer vilja lägga vantarna på kommer garanterat inte vara en multiport som alla andra tillverkare plus PC också kör :D För då kan det lika gärna vara. Det är titlar som ingen annan tillverkare får lov att släppa som gör nintendo odödligt och som får folk att fortsätta köpa deras konsoller.

Typ Mario, Zelda, Meteroid Prime, Starwing, Kerby, Donkey Kong osv.

Finns ju rätt gott om folk som köper en ny Nintendokonsoll av den enda anledningen att de vill kunna köpa nyaste Zelda exempelvis.

#47

Postad 17 april 2011 - 09:51

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Skulle tro att de flesta köper Nintendokonsoller för attspela Nintendos egna spel. Jag gör det iaf.

#48

Postad 17 april 2011 - 11:25

Mr. A
  • Mr. A
  • Lärjunge

  • 272 inlägg
  • 0
Så är det nog. Sedan N64 och framåt har jag bara köpt något enstaka spel till Nintendos konsoler som inte varit utvecklat av Nintendo själva.

Redigerat av Mr. A, 17 april 2011 - 11:26.


#49

Postad 17 april 2011 - 11:49

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
Jag älskar Nintendo, men att dem nu ska släppa sin nya maskin i slutet av 2012 med en hårdvara liknande den som finns i 360 som släpptes 2005 känns ju lite halv roligt. En kontroll som har en touchscreen o kamera känns ju som att det kommer bli något liknande det vi såg med wii. Typ ta kort med kontrollen och ditt ansikte poppar upp på figurer eller liknande, eller varför inte få se Mario gapa när du gapar själv :D. Antagligen kommer man köpa nya Nintendo maskinen bara för att spela spel som Mario o Zelda.

Aftonbladet skriver om att Nintendo uttalat sig att "vi kommer tappa hakan" så det ska bli spännande o se vad som komma skall.

#50

Postad 17 april 2011 - 12:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Skulle tro att de flesta köper Nintendokonsoller för attspela Nintendos egna spel. Jag gör det iaf.

Klart, och de flesta köper en PS3 för att? Spela multispel? Nej, för att spela förstapartytitlar som Uncharted och allt annat. Varför köpte man en PS2? För att spela CoD? Nej, för att spela de exklusiva spelen. Varför uppgraderar du din PC? För att spela Diablo. Hjälper knappast heller att Nintendo aldrig har några bra mediamöjligheter eller online, vad ska man då göra liksom.

Skillnaden är att du åtminstone kan spela 3rdpartytitlar på PS3 och 360, det går inte på Wii för de släpps knappt där. Nintendo har aldrig haft något jättebra stöd för 3rdparty och det är deras eget fel. På GC var det dock hyfsat.

Aftonbladet skriver om att Nintendo uttalat sig att "vi kommer tappa hakan" så det ska bli spännande o se vad som komma skall.

De sa till Wii att när man skulle få se grafiken för första gången så skulle man säga "wow".



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.