Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Projektor och diverse köp, vilken?

55 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 07 februari 2012 - 12:04

Unregistered671c75ff
  • Unregistered671c75ff
  • Lärjunge

  • 265 inlägg
  • 0
Jag vet inte om mitt inlägg kommer att hjälpa dig men mycket beror ju på vad du har för krav, att se på tv med en projektor i runt 10k klassen blir ju aldrig lika bra eller i närheten av att se på en tv.

Min första projektor var en Pannasonic-300 lcd, sen köpte jag en Infocus-110 och nu har jag en Sanyo-Z5, den sist nämda har ju några år på nacken men duger mer än väl för mina behov som tv tittande om det är någon särskild match eller liknande, att slö titta på nedladdade tv serier eller så känns kanske inte som en optimal grej att ha en projektor till.

Lycka till med ditt projektor inköp, köper du en projektor idag för runt 10k så tror jag du får något som du kan bli nöjd med.

#52

Postad 08 februari 2012 - 12:13

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0

Jag vet inte om mitt inlägg kommer att hjälpa dig men mycket beror ju på vad du har för krav, att se på tv med en projektor i runt 10k klassen blir ju aldrig lika bra eller i närheten av att se på en tv.


Det kan det väl definitivt bli. Det beror ju helt på vilka förutsättningar man har såsom rum, duk, mottagning, HD-kanaler, TV-modell etc etc. Däremot är det kanske oftast inte lika smidigt som en vanlig TV i vanlig vardagsrumsmiljö, och sällan optimalt med en kass SD-signal ur väggen, men lika bra eller bättre kan det absolut bli med rätt förutsättningar.

att slö titta på nedladdade tv serier eller så känns kanske inte som en optimal grej att ha en projektor till.


För att? Jag slötittar på mängder av serier på min projektor (dock extremt sällan nedladdade) och tycker det är guld. Varför skulle det inte vara optimalt? :)

#53

Postad 08 februari 2012 - 12:58

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Samma här ang slötittandet. kollar allt från värdelösa rippar till hd-filer. Allt är good shit :)

#54

Postad 08 februari 2012 - 13:35

ippo
  • ippo
  • Beroende

  • 1 267 inlägg
  • 0
Håller med B8 till fullo! :wub:
Det enda som inte åker upp på min vägg är kasst material men det är också en försvinnande mängd vi pratar om...
Tv-serier, film eller musikkonserter samt viss tv som Gladiatorerna och Melodifestivalen älskar ungarna att se på stor bild.
Tv'n (42'') känns fjuttig numera! :huh:

#55

Postad 10 februari 2012 - 11:33

Unregisteredfec72d49
  • Unregisteredfec72d49
  • Lärjunge

  • 384 inlägg
  • 0

Håller med B8 till fullo! :wub:
Det enda som inte åker upp på min vägg är kasst material men det är också en försvinnande mängd vi pratar om...
Tv-serier, film eller musikkonserter samt viss tv som Gladiatorerna och Melodifestivalen älskar ungarna att se på stor bild.
Tv'n (42'') känns fjuttig numera! :huh:


+1, min 50" plasma känns som en liten 14" nu för tiden, duger till tv4 nyheterna..

#56

Postad 04 mars 2012 - 19:55

Vargaas
  • Vargaas
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Okej!

Nu återkommer jag till denna tråd för att avsluta den :)

Jag har fått upp projektorduken och projektorn och stallt in bilden i den mån jag kan(inte helt perfekt), väggfästet jag köpte var verkligen budget och det har tagit cirka 2 timmar att ens få det hyffsat bra. Nu är bilden 3 mm sne i ena kanten och går lite utanför duken, men det är lungt då Veltex-ramen tar upp det mesta grymt bra!

Jag kan inte rekommendera detta vägfäste:http://www.kjell.com...rojektor-p57324

Duken är jättebra och även i fullt belyst rum kan jag se bilden hyffsat bra! :)

Projektorn är jag nöjd med, även om jag får lite huvudvärk av bilden (Antagligen en inställningsfråga, har inte kört kalibreringen av bild än).

Ett stort tack ska ni ha för all hjälp jag fått av er. har varit ett kanonbemötande och känner mig väldigt välkommen :)

Vänligen
Johan



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.