Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viasats Viaplay - är det något att ha?

2852 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#901

Postad 19 december 2014 - 14:55

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Det är en fråga om kapacitet och prestanda. Netflix lagrar varje film/program i x antal versioner. Allt från 480p för telefon till 1080p eller t o m 4K. Detta tar förstås en enorm lagringskapacitet vilket kostar mycket pengar och där lär ju Netflix ha ett rejält mer resurser än Viaplay.


Har du nån källa på det? Påstår inte att du har fel utan är mer nyfiken på mer information om det.

#902

Postad 20 december 2014 - 16:13

Reckie
  • Reckie
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0
Inte direkt en Viaplayfråga men kändes dumt att starta en egen tråd när det rör Viasats utbud.
Knappade in 517 på satellitmottagaren och ur högtalarna kommer 90-talsmusik, katastrof, var tog 80-talsmusiken vägen?
Frågan är seriöst menad, himla trevligt att kunnna lyssna på 80-talsmusik utan reklam och i bra kvalitet men nu är det Ricky Martin m.m. d.v.s. nästan lika illa som NRJ och RIX.

Redigerat av Reckie, 20 december 2014 - 16:16.


#903

Postad 23 december 2014 - 15:45

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Inte direkt en Viaplayfråga men kändes dumt att starta en egen tråd när det rör Viasats utbud.
Knappade in 517 på satellitmottagaren och ur högtalarna kommer 90-talsmusik, katastrof, var tog 80-talsmusiken vägen?
Frågan är seriöst menad, himla trevligt att kunnna lyssna på 80-talsmusik utan reklam och i bra kvalitet men nu är det Ricky Martin m.m. d.v.s. nästan lika illa som NRJ och RIX.

iTunes Radio på Apple TV (eller dator förstås) . Gratis och hur mycket strömmande radio av alla kategorier som helst.

#904

Postad 04 januari 2015 - 16:04

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0
Såg denna annons på Facebook.
Detta känns som en blåsning.

Spotify premium konto 12 månader för 250:- (Kan ordnas till ditt nuvarande konto eller ett helt nytt)
Dropbox pro 12 månader för 200:- (Ordnas till ditt nuvarande konto eller ett helt nytt)
Netflix konto 12 månader för 200:-
Crunchyroll 12 månader för 200:-
Viaplay (TV,Film och sport) 12 månader för 900:-
--------------
VIKTIGT ANGÅENDE KONTON
Termer:
1. Ni är inte tillåtna att ändra på kontots detaljer (Undantag Spotify och dropbox)
2. Innan köpet se till att er iPhone, Android, TV, Dator stöder tjänsterna som ni vill använda.
3. Ifall det är problem med kontot som ni får av mig, kontaktar ni mig så får ni ett nytt.
4. Kontakt sker via facebook i första hand, köpare läggs till i vår privata grupp för försäkring av framtida behov.
--------------
Betalning sker via; Paypal, Skrill, paysafecard eller swish.
För er som inte förstår något av ovanstående betalningsmetoder så råder jag er att gå med Paysafecard. Paysafecard går att köpa på tex på varje pressbyrå, shell eller 7/11. Ni ber om paysafecard kod på värdet som ni ska köpa, ni får då en kod på ett kvitto som ni sedan ger till mig som betalning.
Osäker om detta är seriöst eller inte? Titta ner i kommentarerna för att se intyg, ifall annonsen är ny och inga intyg finns så går det att man betalar 50% innan och 50%. Admin är välkommen att kontakta mig för att kunna verifiera mig som säljare.


#905

Postad 27 januari 2015 - 19:16

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Fick tre månader gratis Viaplay när jag köpte en Chromecast i helgen. Sparar med andra ord 267 kr på detta och betalade dryga femtiolappen för chromecasten. Bra deal enligt mig!

#906

Postad 27 januari 2015 - 19:48

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0
Bra deal! :D
Men... Man sparar aldrig när man lägger ut pengar! :P
Sorry, men kunde inte låta bli. :)

Redigerat av Garrett, 27 januari 2015 - 19:49.


#907

Postad 27 januari 2015 - 21:16

Unregistered47d6d2bf
  • Unregistered47d6d2bf
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0

Bra deal! :D
Men... Man sparar aldrig när man lägger ut pengar! :P
Sorry, men kunde inte låta bli. :)


Om du ska gå och köpa en film för tvåhundrakronor, men så träffar du mig på vägen som säljer exakt samma film till dig för hundrakronor. Har du inte sparat 100kr då?
Du kanske tänker på tjänat?
Sorry jag kunde inte låta bli ;)

#908

Postad 28 januari 2015 - 03:36

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Bra deal! :D
Men... Man sparar aldrig när man lägger ut pengar! :P
Sorry, men kunde inte låta bli. :)

Jo, det är just då du sparar pengar, däremot tjänar du inte pengar.

#909

Postad 03 februari 2015 - 20:10

Greenious
  • Greenious
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Det är en fråga om kapacitet och prestanda. Netflix lagrar varje film/program i x antal versioner. Allt från 480p för telefon till 1080p eller t o m 4K. Detta tar förstås en enorm lagringskapacitet vilket kostar mycket pengar och där lär ju Netflix ha ett rejält mer resurser än Viaplay.


Lagringsutrymmet är knappast problemet. Att lagra en film i alla möjliga upplösningar kanske tar 20gb per film, 50 filmer per TB. Det är i sammanhanget småpengar och även om varje film tar 100gb så är det fortfarande småpengar.

Problemet är streamingkapaciteten, därtill garanterad sådan där varje kund alltid kan garanteras maximal kvalite.

Nu behöver man i regel inte förvänta sig mer än att kanske 10% tittar samtidigt, men med Netflix SuperHD, som är 1080, så sägs det streama med 6mbit, dvs för varje gigabitlänk, kan de serva ca 160 samtidiga tittare, 3D som de experimenterat med i USA streamar med 12mbit och 4kHD med 18mbit...

Kort sagt, den stora kostnaden är fetlänkarna som krävs för att hålla kunderna glada...

Viaplays livesändningar lider antagligen av detta, populära sändningar kan säkert ha en enorm relativ andel kunder som faktiskt tittar... kanske uppåt 50%... och för detta så skalar iptv rätt dåligt i jämförelse med reguljära TV sändningar över antenn och satellit...

#910

Postad 03 februari 2015 - 20:18

Greenious
  • Greenious
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Såg denna annons på Facebook.
Detta känns som en blåsning.

Spotify premium konto 12 månader för 250:- (Kan ordnas till ditt nuvarande konto eller ett helt nytt)
Dropbox pro 12 månader för 200:- (Ordnas till ditt nuvarande konto eller ett helt nytt)
Netflix konto 12 månader för 200:-
Crunchyroll 12 månader för 200:-
Viaplay (TV,Film och sport) 12 månader för 900:-
--------------
VIKTIGT ANGÅENDE KONTON
Termer:
1. Ni är inte tillåtna att ändra på kontots detaljer (Undantag Spotify och dropbox)
2. Innan köpet se till att er iPhone, Android, TV, Dator stöder tjänsterna som ni vill använda.
3. Ifall det är problem med kontot som ni får av mig, kontaktar ni mig så får ni ett nytt.
4. Kontakt sker via facebook i första hand, köpare läggs till i vår privata grupp för försäkring av framtida behov.
--------------
Betalning sker via; Paypal, Skrill, paysafecard eller swish.
För er som inte förstår något av ovanstående betalningsmetoder så råder jag er att gå med Paysafecard. Paysafecard går att köpa på tex på varje pressbyrå, shell eller 7/11. Ni ber om paysafecard kod på värdet som ni ska köpa, ni får då en kod på ett kvitto som ni sedan ger till mig som betalning.
Osäker om detta är seriöst eller inte? Titta ner i kommentarerna för att se intyg, ifall annonsen är ny och inga intyg finns så går det att man betalar 50% innan och 50%. Admin är välkommen att kontakta mig för att kunna verifiera mig som säljare.


Finns vissa som säljer pre-paid cards billigt, blåsningen ligger i att de ofta köpt dessa med stulna kontokortsuppgifter, risken finns att man en dag finner kontot avstängt och att man anklagas för kontokortsbedrägeri.

Detta är rent generellt alltså, och inte nödvändigtvis fallet med säljaren du citerade.

#911

Postad 13 februari 2015 - 13:57

Threezool
  • Threezool
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Viaplay har lanserat en ny spelare baserad på HTML5, den finns just nu för de som använder Chrome till Mac och Linux och spelar i 50fps!

 

Fick dock veta att vissa funktioner saknas nu vid lanseringen som den gamla spelaren har.



#912

Postad 14 februari 2015 - 14:37

Notwinnik
  • Notwinnik
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Viaplay har lanserat en ny spelare baserad på HTML5, den finns just nu för de som använder Chrome till Mac och Linux och spelar i 50fps!

 

Fick dock veta att vissa funktioner saknas nu vid lanseringen som den gamla spelaren har.

Finns det någon som har testat HTML5? I så fall blev det någon skillnad vid sportsändningar?



#913

Postad 15 februari 2015 - 17:13

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Jag har testat med Chrome i Ubuntu 14.10 och det lilla jag såg såg väl ok ut. Får se senare när jag kan se någon NHL- eller PL-match.

 

Jag tycker det tar längre tid för den att buffra i början men när den väl kommit igång och får fram HD bild har det sett bra ut. Däremot har jag inte fått igång någon film eller TV-serie ännu då den bara står och buffrar (eller vad den nu gör) i början.



#914

Postad 15 februari 2015 - 17:55

Notwinnik
  • Notwinnik
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Jag har testat med Chrome i Ubuntu 14.10 och det lilla jag såg såg väl ok ut. Får se senare när jag kan se någon NHL- eller PL-match.

 

Jag tycker det tar längre tid för den att buffra i början men när den väl kommit igång och får fram HD bild har det sett bra ut. Däremot har jag inte fått igång någon film eller TV-serie ännu då den bara står och buffrar (eller vad den nu gör) i början.

Tackar, det låter lovande med en bra bild. Att det buffrar i början spelar väl mindre roll. Vi får nog acceptera en del barnsjukdomar i början.



#915

Postad 20 februari 2015 - 08:04

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
När jag kör via Chromecast så får jag en jävla remsa bakom texten. Det känns väödigt onödigt och uråldrigt. går det komma ifrån det?

#916

Postad 23 februari 2015 - 10:49

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
Någon annan som har problem med kvalliten på Backstrom? Oftast usel och närmare dvd än hd. Blacklist följer jag också och den ser alltid mycket bättre ut

Redigerat av budwhite, 23 februari 2015 - 10:49.


#917

Postad 03 mars 2015 - 00:26

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0

För alla seinfeld fans så finns alla säsonger på viaplay.



#918

Postad 03 mars 2015 - 10:05

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

För alla seinfeld fans så finns alla säsonger på viaplay.

Wohoo!! Bästa nyheten på länge.

 

rs_560x315-131217111847-nfl4.gif



#919

Postad 04 mars 2015 - 23:02

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
Äntligen kan jag beta av hela serien. Såg den på SVT way back when men missade första åren och så det sista

#920

Postad 04 mars 2015 - 23:32

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
16:9. Ser bra ut. Inga avklippta huvuden

#921

Postad 13 mars 2015 - 07:08

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

  • 625 inlägg
  • 0

s*tan, fick mail idag att Viaplay-boxen försvinner. Det var mitt enda abonnemang förutom comhems analoga grundutbud. 

 

Får in fiber idag faktiskt i lägenheten så det passar ju i alla fall bra. Har ingen lust att köpa Comhems dyra paket. 



#922

Postad 22 mars 2015 - 11:48

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0

Har kollat en del på serier nu både på netflix och viaplay, och upplever att viaplay över lag verkar ha sämre bitrate när det gäller HD-program. T.ex. serier som blacklist och the strain ser mer ut som dvd hos mig trots att det ska föreställa hd. Och kompressionsartefakterna är betydligt mer påtagliga än för netflix, i serier som t.ex. house of cards, white collar, blue bloods etc. Där ser det knivskarpt ut, inga direkta artefakter att tala om.

 

Den enda serie som jag serr på viaplay som faktiskt ser ut som hd är lyxfällan... :)

 

 

/S



#923

Postad 25 mars 2015 - 17:09

cazz
  • cazz
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

Fick 2 månaders gratis Viaplay för jag är Tele2 kund och utbudet är inte sååå dåligt.

Filmer har en den hel del men eftersom jag är mer av en TV-serie person så är jag mest där.

De har en del intressanta filmer men få se om jag kommer bli kund hos dom efter dessa två månader har gåt ut.



#924

Postad 26 mars 2015 - 10:08

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Fick 2 månaders gratis Viaplay för jag är Tele2 kund och utbudet är inte sååå dåligt.

Filmer har en den hel del men eftersom jag är mer av en TV-serie person så är jag mest där.

De har en del intressanta filmer men få se om jag kommer bli kund hos dom efter dessa två månader har gåt ut.

Problemet är att Viasat inte har alla säsonger utan oftast bara den senaste. Man kan iofs se detta som ett komplement till Netflix som ju är helt tvärtom, har alla gamla säsonger men inte den senaste. ;)



#925

Postad 26 mars 2015 - 10:36

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Problemet är att Viasat inte har alla säsonger utan oftast bara den senaste. Man kan iofs se detta som ett komplement till Netflix som ju är helt tvärtom, har alla gamla säsonger men inte den senaste. ;)

 

 

Är det samma serier då? :unsure:



#926

Postad 26 mars 2015 - 10:38

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Är det samma serier då? :unsure:

Har inte så bra koll men vissa som gått på svensk TV finns på båda.



#927

Postad 26 mars 2015 - 17:17

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 1

Haft viaplay i över tre år, sett kanske 10 filmer. Har det endast för sporten som är överlägsen (streaming) i alla fall fram till 2016 :)



#928

Postad 07 april 2015 - 14:28

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0

Har kört viaplay ett tag nu och tycker väl att det är sådär. Det mest negative är utbudet, att de lägger upp serier som t.ex. Falling Skies och sen endast har säsong 1 med tycker jag är riktigt dåligt. Bättre I så fall med Netflix som I alla fall har alla säsonger utom kanske de senaste om det rör sig om nyare serier. Att ha enstaka säsonger på äldre tv-serier tycker jag är dåligt, och rent kontraproduktivt. Bättre att plocka bort serien I så fall. Vad hander om man får för sig att se falling skies och sen vill fortsätta se säsong 2? Vänta med viaplay på obestämd tid eller tvingas teckna ytterligare ett abonnemang hos någon annan streamingtjänst för en massa pengar... Finns ju betydligt bätre system där man köper "säsongskort" för x kronor så får man tillgång till en hel säsong av en viss tv-serie. Vet inte hur vanligt det är I Sverige, väldigt vanligt I USA.

 

Kommer nog att avveckla viaplay, har bara kollat på blacklist och the strain (vilken jag retar ihjäl mig på...). Känns som de flesta har viaplay för sport, vilket jag är totalt ointresserad av. Har aldrig sett en film där förutom Prometheus. Skulle se den en månad senare med tjejen och då var den bortplockad.. pah!

 

Netflix känns I jämförelse mer "heltäckande" med färre hål när det gäller tv-serier och säsonger. Finns ju alla Star Trek, X-Files, Stargate osv osv...

 

/S



#929

Postad 07 april 2015 - 16:22

Arcane
  • Arcane
  • Användare

  • 216 inlägg
  • 0
Det känns som om Viaplay är lite snabbare med nya filmer, det är dock ganska värdelöst till serier. Ett Netflix-abonnemang med en DNS-tjänst, Viaplay och HBO Nordic ger ett ganska heltäckande utbud. Lägg till SVT Play och linjär tv börjar kännas ganska överflödigt. Speciellt då priset per månad landar omkring 240:- exklusive sport.

#930

Postad 10 april 2015 - 09:23

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Det känns märkligt när Viaplay basunerade ut under hösten att de skulle satsa på serier och bli störst i Sverige på det. Men de kanske kör någon SVT Play/Hulu variant där bara de två senaste avsnitten ligger ute på nätet. 

 

Filmer är de ganska bra på men har samma fönster som Viasat film så sex månader sedan är filmen borta. 



#931

Postad 11 april 2015 - 00:21

Metalmartin
  • Metalmartin
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0

Hur funkar viaplay appen för er (chromecast)? Blir utkastad efter 2 min ska vara ett känt fel hos viaplay :(

/Martin



#932

Postad 11 april 2015 - 00:59

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0

Har Viaplay, Kanal 5 play och Tv4 play just nu. Viaplay där använder jag sporten en del. Film tittar jag väl max en film en gång i månaden och sen är det väl inte mer förutom nån serie då. Ska kolla in serierna lite mer tänkte jag. Kanal 5 play använder jag väl lite mer då favoriten är Anders Öfvergård. Den gubben kan jag inte vara utan. Synd bara att han försvann från Arga Snickarn. Nu är han arg på andra ställen istället...... :ph34r: Tv4 play används till sport. Netflix har jag inte brytt mig om ännu. Är nöjd med allt hittills i stort sett. Viaplay har dock några skitkategorier men det beror mer på okunskap..vet inte hur dom tänkte där men det diskuterar jag inte här...... 



#933

Postad 11 april 2015 - 06:48

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

 Blir utkastad efter 2 min ska vara ett känt fel hos viaplay :(

 

 

Märkligt, jag har inga problem med det... :)



#934

Postad 11 april 2015 - 10:44

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0

Det har aldrig krånglat för mej



#935

Postad 13 april 2015 - 12:00

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Hur funkar viaplay appen för er (chromecast)? Blir utkastad efter 2 min ska vara ett känt fel hos viaplay :(

/Martin

Har haft samma problem. Senast jag tittade för några veckor sedan så fungerade det dock.



#936

Postad 14 april 2015 - 13:05

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Hur funkar viaplay appen för er (chromecast)? Blir utkastad efter 2 min ska vara ett känt fel hos viaplay :(

/Martin

 

Har heller aldrig haft något problem med detta.

Låter mera som det strular i din WiFi uppkoppling till din Chromecast.



#937

Postad 15 april 2015 - 20:36

nisseläsk
  • nisseläsk
  • Forumräv

  • 742 inlägg
  • 0
Samma problem för mig, blir utkastad efter 2min.

#938

Postad 15 april 2015 - 23:38

Metalmartin
  • Metalmartin
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0

Har heller aldrig haft något problem med detta.

Låter mera som det strular i din WiFi uppkoppling till din Chromecast.

"Allt" annat funkade iaf :) Hursomhelst ominstallation igen på båda apparna Chromecast o viaplay jag jag nu haft 3 dagar utan problem.


Redigerat av Metalmartin, 15 april 2015 - 23:39.


#939

Postad 22 april 2015 - 13:04

danteflod
  • danteflod
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0

Jag har nu fixat och trixat med alla åtgärder supporten säger till mig att testa. Jag blir såå trött. Ingenting får det att fungera.

Tittade på Champions League igår...bilden hackar (ungefär som det är dålig framerate)...snurran (buffring) kommer fram ibland...artefakter är mer regel än undantag. Det är verkligen INTE HD-bild!

Jag har kollat alla förutsättningar. Jag har bra internet/wifi (telia, nästan utlovade 30 mBit) när jag mäter med "bredbandskollen". Chromecasten har också bra mottagning. Det är tex sjukt bra bild när jag kör Netflix med samma förutsättningar.

 

Någon som vet vad jag skall göra/lösning?

 

/D



#940

Postad 22 april 2015 - 13:46

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 966 inlägg
  • 1

På en 46 tummare och uppåt i bildstorlek är det i min värld SD kvalité på det de kallar HD. Lägg där till ryckigheten i bilden vid hockey/fotboll eller till och med F1 för den delen och man inser snabbt att sportpaketen är på tok för dyrt mot vad det levererar.

Hade gladeligen betalat för Viaplay om det funnits 5.1 ljud, HD bild av kvalité (en 3mb/s stream är ett skämt) och korrekt uppdateringsfrekvens på deras sändningar.



#941

Postad 22 april 2015 - 14:27

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Körde på HTPC sist jag kollade på fotboll, då hjälpte det att ändra till 50hz för ryckigheten... men bilden är ju mil ifrån mina hd kanaler... sagt va... 


Redigerat av Garrett, 22 april 2015 - 14:27.


#942

Postad 22 april 2015 - 16:53

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Någon sd kvalitet (vid hd)och ryckighet har då i alla fall inte jag (sport). Betalar gladeligen 199kr för denna tjänst..Kör "lite" större än 46" :)


Redigerat av mcmike, 22 april 2015 - 16:53.


#943

Postad 23 april 2015 - 08:13

danteflod
  • danteflod
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0

 

Någon sd kvalitet (vid hd)och ryckighet har då i alla fall inte jag (sport). Betalar gladeligen 199kr för denna tjänst..Kör "lite" större än 46" :)

 

Hur kör du Viaplay? Via chromecast? Vad castar du med? Inställningar? Har du bra bild vid tex Champions League?



#944

Postad 23 april 2015 - 16:34

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Hur kör du Viaplay? Via chromecast? Vad castar du med? Inställningar? Har du bra bild vid tex Champions League?

 

Oftas genom ipad till chromecast eller airplay/apple tv, upplever det först nämnda lite skarpare..Inte haft några problem med CL denna vecka heller, dock kanske jag inte är lika petig med "skarpheten" som det florera på ett forum och ska så även göra :) Men SD kvalitet nix..



#945

Postad 24 april 2015 - 06:32

danteflod
  • danteflod
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0

Oftas genom ipad till chromecast eller airplay/apple tv, upplever det först nämnda lite skarpare..Inte haft några problem med CL denna vecka heller, dock kanske jag inte är lika petig med "skarpheten" som det florera på ett forum och ska så även göra :) Men SD kvalitet nix..

Grattis! Du verkar vara en av få som kan se livesändningar utan ryckighet/pixling/buffring. Surfar man runt på olika forum så vimlar det av personer med samma problem som jag...



#946

Postad 24 april 2015 - 06:45

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Jag kanske skulle testa nästa livesändning att ta ut  chromecasten från sovrummet till Vardagsrummet när jag ska se match... får återkomma om det är bättre än ps4/samsungapp/HTPC... 

Det som ger bäst bild av ovannämnda är från ps4... men blir småryckigt... 60hz skickar ps4an, medans matcherna sänds i 50hz... så senaste allsvenska matcherna har jag kollat på HTPC, med 50hz inställt...


Redigerat av Garrett, 24 april 2015 - 06:48.


#947

Postad 24 april 2015 - 07:12

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Grattis! Du verkar vara en av få som kan se livesändningar utan ryckighet/pixling/buffring. Surfar man runt på olika forum så vimlar det av personer med samma problem som jag...


och tacksam är jag för det..

#948

Postad 24 april 2015 - 08:24

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
HD är det skulle jag med säga. Med det lägsta möjliga resultatet.

#949

Postad 24 april 2015 - 14:08

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Den 4 maj höjs priset till 299kr för sportpaketet, gäller dock ej trogna kunder :)



#950

Postad 24 april 2015 - 14:18

danteflod
  • danteflod
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0

Inser nu att supporten på Viaplay har som "taktik" att alltid vara supertrevliga men att aldrig sluta med att be användaren att testa än det ena, än det andra tills man själv tröttnar/lackar ur... jag har nu hållt på i flera veckor med att testa det mesta...dom bara fortsätter med typ..." - Jag är övertygad om att vi skall lösa det här tillsammans"...bla bla bla..." - Kan du testa detta också..."





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.