Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung Galaxy S7 - Nyheter och Tips

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung Galaxy S7 SM-G930F 4GB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 9 7,63 (105) 3 090:-
Samsung Galaxy S7 Edge SM-G935F 4GB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 9 8,25 (105) 7 135:-

#1

Postad 15 januari 2016 - 14:51

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Samsung Galaxy S7 ska presenteras i vår:

 

http://m3.idg.se/2.1...xy-s7-plus-edge

 

"Företaget brukar hålla en presskonferens på söndagen innan MWC-mässan i Barcelona öppnar där årets flaggskepssmodeller presenteras, och i år innebär det 21 februari.
 

Enligt källor nära företaget kommer så mycket riktigt att ske, och efter presentationen ska Galaxy S7 börja säljas mellan 4 och 17 mars.

 

Koreanska Kbench har uppmärksammat att Samsung har sökt varumärkesskydd för ett nytt skyddsglas kallat Turtle Glass som ska vara starkare än Gorilla Glass.

Inews24.com påstår att Samsung har experimenterat med en magnesiumlegering som kan användas istället för aluminium i de nya modellerna."

 

M.m, m.m.

 

En 5,2" och en 5,5", ca 500:-  - 1.000:- dyrare än Galaxy S6.

 

 



#2

Postad 19 januari 2016 - 10:38

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

"Samsungs nya flaggskepp lanseras förmodligen den 21 februari. Samma dag har LG redan bokat för lanseringen av sitt nya flaggskepp, G5. Båda väntas använda Qualcomms Snapdragon 820-processor, som Samsung även ska tillverka."

 

+ många andra nya data och info om Galaxy S7.

 

http://techworld.idg...comm-superchipp

 

 

"Både den CPU och GPU som Snapdragon 820 använder lovar längre tid mellan laddningarna.
 
Att Samsung har lärt sig av sina misstag ger nya Galaxy A7 en vink om. Den har ett batteri med en kapacitet på 3 300 mAh, vilket är 27 procent mer än vad föregångaren erbjöd. Nackdelen är att vikten också ökat från 141 gram till 172 gram."
 


Redigerat av Kung Nu, 19 januari 2016 - 10:40.


#3

Postad 26 februari 2016 - 21:59

Grumme
  • Grumme
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0

Första försäljningsdag ser ut att bli fredagen den 11 mars.

Om man förhandsbeställer innan den 10 mars så ingår ett VR-set hos flera återförsäljare.

 

https://www.prisjakt...t.php?p=3432316

 

Jag ser fram emot att få läsa era kommentarer om telefonen inom kort. Valet står mellan S7 och den kommande HTC One M10. 



#4

Postad 06 mars 2016 - 21:34

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Börjar tydligen att skickas ut imorgon, för leverans på tisdag som är 1a dan för släppet.

Recensionerna är väldigt bra så blir nog att testa en S7a...



#5

Postad 09 mars 2016 - 17:20

Krigar Kaj
  • Krigar Kaj
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
Fick min S7 Edge i måndags. Skärmen är grym lika så kameran. Är inte riktigt överens ännu med formen. Den är inte skön att hålla i men man vänjer sig förhoppningsvis. Tyckte min LG G3 var oskön i början men sen störtskön att hålla i. Batteriet är klart godkänt då jag använder min mycket och det håller hela dagen. Det stod mellan S7 och S7 Edge och att det blev Edge var just att det var större batteri men det e ju även större skräm. Hörlurarna är det mycket bra ljud i faktiskt. Inte förstått ännu vad Edge fliken ska vara bra för, det viktigaste och de man använder mest är ju ändå på första sidan.

VR glasen har jag bara provat en gång, visst det var väl häftigt men inte en wow upplevelse. Ska ge dom en chans till men hade dom inte ingått så hade jag nog blivit väldigt besviken om jag hade köpt ett par.

#6

Postad 11 mars 2016 - 13:47

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0

Fick min S7 Edge i måndags. Skärmen är grym lika så kameran. Är inte riktigt överens ännu med formen. Den är inte skön att hålla i men man vänjer sig förhoppningsvis. Tyckte min LG G3 var oskön i början men sen störtskön att hålla i. Batteriet är klart godkänt då jag använder min mycket och det håller hela dagen. Det stod mellan S7 och S7 Edge och att det blev Edge var just att det var större batteri men det e ju även större skräm. Hörlurarna är det mycket bra ljud i faktiskt. Inte förstått ännu vad Edge fliken ska vara bra för, det viktigaste och de man använder mest är ju ändå på första sidan.

VR glasen har jag bara provat en gång, visst det var väl häftigt men inte en wow upplevelse. Ska ge dom en chans till men hade dom inte ingått så hade jag nog blivit väldigt besviken om jag hade köpt ett par.

Jag rekommenderar dig att kalibrera ljudet med "Adapt Sound"-funktionen som finns i inställningarna. Det hjälper till att ordna ljudbilden lite överlag och det upplevs att dynamiken blir lite bättre när man har gått igenom det.

 

Jag har en känsla av att det kommer dyka upp en massa Gear VR på Blocket snart =)



#7

Postad 11 mars 2016 - 17:47

Krigar Kaj
  • Krigar Kaj
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0

Jag rekommenderar dig att kalibrera ljudet med "Adapt Sound"-funktionen som finns i inställningarna. Det hjälper till att ordna ljudbilden lite överlag och det upplevs att dynamiken blir lite bättre när man har gått igenom det.
 
Jag har en känsla av att det kommer dyka upp en massa Gear VR på Blocket snart =)

Det e redan fixat :)

Det har ju redan dykt upp många S7 på blocket till överpris, vem betalar över 10k när dom kostar 8290?

#8

Postad 20 mars 2016 - 11:33

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Har haft s7 en vecka nu, grymt nöjd! :)

Jag och sambon beställde en varsin, och fick med en varsin Gear VR, det va ju en del coola grejer där... men skulle vilja ha roller coaster vr eller nåt liknande, har inte hittat det, men finns några grymma klipp när man letar i programmet... bla när man åker med i X games hopp, vart nästan läskigt ju, hehehe :)

Sen finns det en hel del spel som verkar ok, men kräver handkontroll, tyvärr funkar inte xbox, ps3, eller p4 kontrollerna på s7... vad kan man hitta HK som funkar med samsungs mobiler? Helst butiker i Svea rike då... :)


Redigerat av Garrett, 20 mars 2016 - 11:43.


#9

Postad 21 mars 2016 - 17:28

Krigar Kaj
  • Krigar Kaj
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
Idag blev telefon (Edge) lite ljummen i fickan. Är fortfarande lite varm och drar mycket mer batteri än innan. Brukar ha 70% kvar efter en dag på jobbet, nu är det 30% kvar plus att jag laddade upp ca 20%. Blir så j*vla trött. Provat att starta om 3ggr och lika dan ändå.

#10

Postad 21 mars 2016 - 18:55

Krigar Kaj
  • Krigar Kaj
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
Stängde av fingeravtrycks upplåsningen för det var de enda jag hade ändrat sen igår och nu är han inte varm längre och batteriet verkar hålla bättre.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.