Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nostalgitråd: Kult-TV-serier! Kommer ni i håg dessa?

216 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 28 april 2006 - 07:32

Unregistered40127
  • Unregistered40127
  • Mästare

  • 2 592 inlägg
  • 0

Att inte Seinfeld har nämnts ännu är för mig ett helgerån!  :D

Serien som förändrade allt! En livsfilosofi helt enkelt.  :unsure:

Sen om man nu ska rangordna, så lägger jag nog Cosby som nr 2. Givetvis står säsong 1 hemma i DVD-hyllan.


Speed Racer får man ju heller inte glömma bort!




Sen har denna serie varit uppe på tapeten i tidigare trådar/tråd, men jag kommer fortfarande inte ihåg vad den heter. Den utspelar sig i rymden. Tecknad i lite "Manga-stuk". Den är/var fransk, och vad jag kommer ihåg så var det en farbror i väldigt långt vitt skägg som "var på de godas sida". Kommer i alla fall ihåg att man satt som klistrar framför TVn som barn när detta sändes på 1'an eller 2'an.

Den finns på DVD, det vet jag i alla fall. Men senast jag kollade (för ngt år sedan då jag kom ihåg vad serien hette) så fanns den tyvärr inte textad, utan bara på franska. Och där är man tyvärr inte så vass...

Does this ring any bells?

<{POST_SNAPBACK}>


Det var en gång.

Il était une fois... l'homme

case

Redigerat av Unregistered40127, 28 april 2006 - 07:35.


#152

Postad 28 april 2006 - 14:35

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

  • 1 469 inlägg
  • 0

Sen har denna serie varit uppe på tapeten i tidigare trådar/tråd, men jag kommer fortfarande inte ihåg vad den heter. Den utspelar sig i rymden. Tecknad i lite "Manga-stuk". Den är/var fransk, och vad jag kommer ihåg så var det en farbror i väldigt långt vitt skägg som "var på de godas sida". Kommer i alla fall ihåg att man satt som klistrar framför TVn som barn när detta sändes på 1'an eller 2'an.

Den finns på DVD, det vet jag i alla fall. Men senast jag kollade (för ngt år sedan då jag kom ihåg vad serien hette) så fanns den tyvärr inte textad, utan bara på franska. Och där är man tyvärr inte så vass...

Does this ring any bells?

<{POST_SNAPBACK}>

Det Var En Gång hette den. Den första omgången utspelade sig från stenåldern och fram till nutid om jag inte minns fel. Sedan tror jag att det fanns en variant som utspelade sig i människokroppen också. Det ska finnas en gammal tråd om den här på forumet.

Redigerat av zvedberg, 28 april 2006 - 14:35.


#153

Postad 09 maj 2006 - 00:51

DIEXEL
  • DIEXEL
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Bl a:

London Burning aka London Brinner som har gått på fyran en hel del gånger.

#154

Postad 16 maj 2006 - 19:15

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

  • 1 125 inlägg
  • 0
He-Man!!!
Finns det någon ondare "badguy" än Skeletor?

Edit:
Svar på min egen fråga.
Möjligen Mumm-Ra från Thundercats.

Redigerat av CallMeNobody, 16 maj 2006 - 19:16.


#155

Postad 17 maj 2006 - 21:07

Unregisterede8b7b15f
  • Unregisterede8b7b15f
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Några klassiska serier som glömts är följande:


Miniserier:
Nord och Syd
Krigetsvindar (Winds of War)
Krig och hågkomst (War and Remembrance)

Alla tre är riktigt bra. Krigetsvindar samt Krig och hågkomst har i listan över skådespalare flera kända namn som,
Jan Michael-Vincent (huvudrollen i Air Wolf)
Robert Mitchum (ett antal krigsfilmer tex Slaget om Midway)
Jane Seymour (Dr. Qiunn)
Sir John Guilgod (tex, Gandhi)
Steven Berkoff som en kuslig Hitler
Sharon Stone (jag säger inget)
John Rhys-Davis (Ivanhoe mfl)

Nord och syd innehöll kända skådespelare som,
Patrick Swayze (Dirty Dancing)
Kersti Alley (Cheers)
Wendy Kilbourne (En röst i natten med Jack Killian)
Davide Carradine (En mängd otäcka roller)


Serier:
Love boat (kärlek ombord) med pursern Gopher
En röst i natten med Jack Killian
Wiseguy
Emmerdale Farm

Och framför allt Doktorn kan komma (Flying Doctors) med alla söta sköterskor :)



Skall fundera och se om jag kan komma på några fler

///Henrik

Redigerat av Unregisterede8b7b15f, 17 maj 2006 - 21:10.


#156

Postad 17 maj 2006 - 21:33

Unregistered1111
  • Unregistered1111
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Balt, Balt, Baltazar.

Linus på Linjen.

:)

#157

Postad 26 maj 2006 - 07:54

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0

För oss som är lite yngre är väl nästan Beverly Hills 90210 lite av en kultserie. Vad som är kult beror ju också lite på hur gammal man själv är... Fast i såfall så är jag nog nästan för ung för 90210 också :(

<{POST_SNAPBACK}>


På tal om 90210 så verkar det som att den likt Melrose Place äntligen skall få release på DVD:

While searching on Paramount Home Entertainment press website, we stumbled onto separate placeholders for Beverly Hills 90210: Season 1 and Beverly Hills 90210: Season 7, as well as Melrose Place: Season 1 and Melrose Place: Season 2.



#158

Postad 26 maj 2006 - 08:10

Filmälskaren från götet
  • Filmälskaren från götet
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Mina favoriter är följande:

1. Dallas (har 4 första säsongerna på DVD säsong 5 kommer i slutet på Juli i USA där ja befinner mig just då hehehe :(

2. Knight Rider (har samtliga 4 säsonger på DVD region 1)

3. Airwolf ( har säsong1 inga fler har släppts skandal verkligen)

4. Hulken ( yippiee säsong 1 släpps i Juli när ja e i USA) ;)

5. Melrose place

6. 90210 (känns dock utjatad nu efter alla repriser på tv 3 dem har sänt den 3 ggr i rad dem idioterna brist på fantasi kanske ???)

7. Rederiet såklart lol

8. Pang i Bygget

9. Dynastin

10. Alf

nån som såg den Manimal han som kunde förvandla sig till Savrt panter örn mm mm den gick i typ 10 avsnitt bara på 80 -talet på TV 3 el SKY channel hehe?????

#159

Postad 01 juni 2006 - 10:26

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
shit vilka underbara serier ni nämner här som man glömt bort
men jag har en liten serie som jag grubblat på i många år som jag bara måste ha hjälp med at ta reda på vad sjutton det var.
Det var samma sak med Automan, såg den då jag var så liten att minnen var nästan som en dröm och jag var inte säker på om det var något jag faktikst sett eller inte, framför allt då jag mindes det som så himla avancerat, men internet forum hjälpte mig att hitta Automan. så nu ska jag se om någon kommer ihåg mer ifrån denna serie då, here we go:

Jag tror den gick på ett vinterlov har jag för mig och det ska ha varit en barn serie om rymden. En kille kunde flyga iväg med sitt rum ut i rymden och jag har för mig att den hette svarta hålet eller något liknande och har letat efter det namnet o dylikt på nätet men inte hittat något. gick ju bara en kort stund, eller så minns jag fel o det var en film men jag tror inte det.
han kom i varje fall till detta svarta hål där det fanns en rymdbas och en ond snubbe hehe
detta måste ha variti någon gång på mitten av 80-talet

ringer det några klockor?

Tack på förhand

#160

Postad 06 juni 2006 - 20:32

Unregistered1113
  • Unregistered1113
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0

Det Var En Gång hette den. Den första omgången utspelade sig från stenåldern och fram till nutid om jag inte minns fel. Sedan tror jag att det fanns en variant som utspelade sig i människokroppen också. Det ska finnas en gammal tråd om den här på forumet.

<{POST_SNAPBACK}>


Ja den har jag letat efter länge :D jag kommer väl ihåg när man satt framför tv och följde denna underbra serie som gick och det började på stenåldern och slutade i världskrig och var en liten lektion varje gg, för den hade logiska,sunda och moraliska aspekter som är väldigt talande, T.ex dom där som bara vill ha mer makt och teknik, faller på sin egen dumhet :lol: medans den gamle o vise med skägget lever kvar och mår bra hehe. Ord som "ju större du är destå hårdare du faller du" el "en som har mycket vill ha mer" kommer väl på plats. Nåja nog med detta :P Undrar om det går att få tag i denna serie tro???

Edit: justering
//Golfen

Redigerat av Unregistered1113, 06 juni 2006 - 20:34.


#161

Postad 06 juni 2006 - 21:33

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

  • 1 469 inlägg
  • 0
Golfen: Den heter Il était une fois på originalspråket franska. Det finns ett gäng DVD-boxar på t.ex amazon.fr. Om det finns engelsk eller svensk text vet jag inte, men jag tvivlar på det.

Redigerat av zvedberg, 06 juni 2006 - 21:35.


#162

Postad 08 juni 2006 - 23:06

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0

Det Var En Gång hette den. Den första omgången utspelade sig från stenåldern och fram till nutid om jag inte minns fel. Sedan tror jag att det fanns en variant som utspelade sig i människokroppen också. Det ska finnas en gammal tråd om den här på forumet.

<{POST_SNAPBACK}>


Ja den har jag letat efter länge :) jag kommer väl ihåg när man satt framför tv och följde denna underbra serie som gick och det började på stenåldern och slutade i världskrig och var en liten lektion varje gg, för den hade logiska,sunda och moraliska aspekter som är väldigt talande, T.ex dom där som bara vill ha mer makt och teknik, faller på sin egen dumhet :) medans den gamle o vise med skägget lever kvar och mår bra hehe. Ord som "ju större du är destå hårdare du faller du" el "en som har mycket vill ha mer" kommer väl på plats. Nåja nog med detta ;) Undrar om det går att få tag i denna serie tro???

Edit: justering
//Golfen

<{POST_SNAPBACK}>


för tio år sedan då jag jobbade på egmont films lager så hade vi några VHS i den serien. inte för att det hjälper nu direkt hehe, men ring egmont film, eller nordisk film kanske dom kallar sig nu, o fråga.

#163

Postad 09 juni 2006 - 19:24

Unregistered8f4a4b7a
  • Unregistered8f4a4b7a
  • Lärjunge

  • 315 inlägg
  • 0
V :ph34r:

Redigerat av Unregistered8f4a4b7a, 09 juni 2006 - 19:34.


#164

Postad 09 juni 2006 - 19:58

ALDA
  • ALDA
  • Forumräv

  • 705 inlägg
  • 0
Singing detective med Michael Gambon tycker jag är en klassiker. Tror den gick -87 eller så.

#165

Postad 15 november 2006 - 14:29

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0
Ingen som hört eller sätt något om dom ska släppa den svenska tv serien "polisen i strömstad" med Per Oscarsson på dvd???

#166

Postad 15 november 2006 - 14:38

Trasan
  • Trasan
  • Veteran

  • 2 065 inlägg
  • 0

Jag tror den gick på ett vinterlov har jag för mig och det ska ha varit en barn serie om rymden. En kille kunde flyga iväg med sitt rum ut i rymden och jag har för mig att den hette svarta hålet eller något liknande och har letat efter det namnet o dylikt på nätet men inte hittat något. gick ju bara en kort stund, eller så minns jag fel o det var en film men jag tror inte det.
han kom i varje fall till detta svarta hål där det fanns en rymdbas och en ond snubbe hehe
detta måste ha variti någon gång på mitten av 80-talet


Visserligen en gammal post men det är inte den här du tänker på.

http://www.imdb.com/title/tt0078869/

#167

Postad 29 november 2006 - 22:51

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

  • 889 inlägg
  • 0
Någon som minns Catweazel, en serie om en trollkarl som råkat resa i tiden till 1970-talets England ??
Gick i början på 70-talet om jag minns rätt.

Eller serien "Röda Havets hemlighet" ?? Den såg vi alla ungar i kvarteret hos den granne som hade köpt dåtidens nymodighet à la HDTV: En FÄRGTV !! Vad häftigt det var !!

Thomas

Redigerat av Unregistered4e1812ee, 29 november 2006 - 22:54.


#168

Postad 06 december 2006 - 16:58

Nightranger
  • Nightranger
  • Lärjunge

  • 427 inlägg
  • 0
saknar alla härliga tv-serier från 90-talet: Waikiki, Spejaren, Tropical Heat, Savannah, Soldier of Fortune mfl.

#169

Postad 13 december 2006 - 14:00

yeah-sus
  • yeah-sus
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
filmen lill-klas i kappsäcken var en höjdare
Sen fanns det en tv-serie som handlade om några som utforskade en gammal antik affär jävligt bra men minns tyvärr inte vad den hette?Någon annan?
Stål mormor super granny?

#170

Postad 13 december 2006 - 14:11

Bo Mellberg
  • Bo Mellberg
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0

Det Var En Gång hette den. Den första omgången utspelade sig från stenåldern och fram till nutid om jag inte minns fel. Sedan tror jag att det fanns en variant som utspelade sig i människokroppen också. Det ska finnas en gammal tråd om den här på forumet.

<{POST_SNAPBACK}>


Ja den har jag letat efter länge :) jag kommer väl ihåg när man satt framför tv och följde denna underbra serie som gick och det började på stenåldern och slutade i världskrig och var en liten lektion varje gg, för den hade logiska,sunda och moraliska aspekter som är väldigt talande, T.ex dom där som bara vill ha mer makt och teknik, faller på sin egen dumhet :) medans den gamle o vise med skägget lever kvar och mår bra hehe. Ord som "ju större du är destå hårdare du faller du" el "en som har mycket vill ha mer" kommer väl på plats. Nåja nog med detta :) Undrar om det går att få tag i denna serie tro???

Edit: justering
//Golfen

<{POST_SNAPBACK}>


för tio år sedan då jag jobbade på egmont films lager så hade vi några VHS i den serien. inte för att det hjälper nu direkt hehe, men ring egmont film, eller nordisk film kanske dom kallar sig nu, o fråga.

<{POST_SNAPBACK}>


Det var en gång fanns även i en rymdvariant som kom ca 5 år efter stenåldersvarianten.

#171

Postad 14 december 2006 - 23:25

Unregisteredfe65247c
  • Unregisteredfe65247c
  • Användare

  • 190 inlägg
  • 0
Nämnda Hulken, V, Knightrider, Airwolf mfl är ju klassiker och Blue Thunder!
Men hur många minns tyska kriminal-serien Der Alte?

#172

Postad 30 december 2007 - 00:03

NAD2700THX
  • NAD2700THX
  • Beroende

  • 1 364 inlägg
  • 0
Klockan blir för mycket... Orkar inte läsa igenom hela tråden... Kom 6 sidor... :blush:

Jake and the fatman (tror den hette Rättvisans män och nämnts tidigare här).

En röst i natten...

Nord & Syd...

/Johan

#173

Postad 16 januari 2008 - 00:10

RobK
  • RobK
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0

Några klassiska serier som glömts är följande:


Miniserier:
Nord och Syd
Krigetsvindar (Winds of War)
Krig och hågkomst (War and Remembrance)

Alla tre är riktigt bra. Krigetsvindar samt Krig och hågkomst har i listan över skådespalare flera kända namn som,
Jan Michael-Vincent (huvudrollen i Air Wolf)
Robert Mitchum (ett antal krigsfilmer tex Slaget om Midway)
Jane Seymour (Dr. Qiunn)
Sir John Guilgod (tex, Gandhi)
Steven Berkoff som en kuslig Hitler
Sharon Stone (jag säger inget)
John Rhys-Davis (Ivanhoe mfl)

Nord och syd innehöll kända skådespelare som,
Patrick Swayze (Dirty Dancing)
Kersti Alley (Cheers)
Wendy Kilbourne (En röst i natten med Jack Killian)
Davide Carradine (En mängd otäcka roller)


Serier:
Love boat (kärlek ombord) med pursern Gopher
En röst i natten med Jack Killian
Wiseguy
Emmerdale Farm

Och framför allt Doktorn kan komma (Flying Doctors) med alla söta sköterskor :)



Skall fundera och se om jag kan komma på några fler

///Henrik

Var inte David Letterman med i Loveboat?

Klockan blir för mycket... Orkar inte läsa igenom hela tråden... Kom 6 sidor... ;)

Jake and the fatman (tror den hette Rättvisans män och nämnts tidigare här).

En röst i natten...

Nord & Syd...

/Johan

Jack Killian var bra...Goodningt America wherever you are.

#174

Postad 16 januari 2008 - 14:08

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0

Ingen som glodde på AIRWOLF?

Här kommer mina favoriter.

1) The A-team

2) The Stuntman

3) Nightrider

4) Airwolf

5) McGuyver


Hej!

Kommer inte ihåg ifall Airwolf gick på SVT som en 80-talskultklassiker? Gick inte den först på Tv3 i början av 90-talet?
NightRider satt man iaf som klistrad på framför tvn när man var liten, fast den hette ju "Nattens Riddare" på SVT

V fick jag tyvärr inte se då jag var för liten men tack och lov sändes ju avsnitten i repris på TV4 sent på frdagskvällarna i början av 90-talet. Innan dess gick de väl på TV3, fast då var det knappt några som hade den kanalen...tyvärr. MacGyver är ju oxå en härlig klassiker, minns som idag när man var ute o lekte med polarna och farsan ropade att nu börjar macgyver... hehe tror den visades nån gång 88-89 på svt.

När det gäller barnprogrammen så gillade jag fragglarna, björnes magasin (har iofs hållit på en evighet) kalle vid äppelträdet för att bara nämna några. Macahan var oxå en favorit. Morsan körde med "ät duktigt nu så blir du lika stark som farbror Zeb). Han var för övrigt min idol. Kommer ihåg hur grinig jag blev i ett avsnitt när han blev nedslagen.. kunde inte tro mina ögon. Men men så var det när man var liten.

Sen var det en annan serie om en snubbe som typ levde avelektricitet och kunde förvandla sig till allt möjligt. Hette typ supermannen eller något sånt i svt. Minnet sviktar efter 22 år. Är möjligt att jag blandar ihop olika serier. Har för mig att han glödde i något blått sken.

GULD GULD, en släktig hade en inspelning av sista avsnittet av V på VCC-band (där man kunde spela in på båda sidorna), tyvärr är bilden väldigt dålig men hallåan gör något väldigt roligt. Han säger såhär:

- "Och eftersom det här är det sista avsnittet av V så får du hålla dej undan ett avsntt till" (håller upp en leksaksmus och pekar på den)
Otrolig nostalgi... VCC-spelaren är f.ö. stor som fanken och väger ca 20 kilo. Den gick sönder kort efter vi hade spelat detta avsnittet. Vila i frid...

Tittade oxå mycket på tecknade serier såsom doktor snuggles, rosa pantern, linus på linjen, professor baltazar, goliat, rai-grottpojken + många fler som jag har glömt bort.

"Läderlappen och Robin" var oxå en stor favorit den gick väl runt 87-88 har jag för mig på lördagsmorgnarna. Spelade in en massa avsnitt när vi fick video runt -90, tyvär rär de överspelade/trasiga nu. Serien är så fruktansvärt töntig så jag idag ligger och asgarvar på golvet varje gång man får se ett avsnitt som nån kompis har spelat in. För attt inte tala om filmen "the movie".... "Fort Robin, hit med läderlappens anti-haj spray" som han säger när en plasthaj dinglar i ett rep som Läderlappen klättar upp för. Kudos dock till Pingvinens Burgress Meredith som spelade Mickey i Rocky-filmerna.

Givetvis följde vi oxå Dallas och Dynastin och Falcon Crest där hemma. Var inte så intressant tyckte jag....

ja det var en liten tripp till nostalgihimlen...

MVH
Henrik

#175

Postad 18 januari 2008 - 10:51

glock
  • glock
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Prey som gick i början av 90-talet på TV3 var en mycket bra serie. Med bla Deborah Messing.
PREY

#176

Postad 22 januari 2008 - 16:35

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

  • 1 833 inlägg
  • 0
N.P. Möller

Bifogad fil  759_1.jpeg   36,44K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistered50fe2819, 22 januari 2008 - 16:36.


#177

Postad 22 januari 2008 - 17:53

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Highlander va ju kung också,macgyver kan man ju typ alla avsnitt av..Mission impossible från 60 och 80 talet
Helgonet! Startrek Tng

#178

Postad 24 januari 2008 - 18:39

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

  • 1 102 inlägg
  • 0

Sen var det en annan serie om en snubbe som typ levde avelektricitet och kunde förvandla sig till allt möjligt. Hette typ supermannen eller något sånt i svt. Minnet sviktar efter 22 år. Är möjligt att jag blandar ihop olika serier. Har för mig att han glödde i något blått sken.


Det är med stor sannolikhet den tidigare nämnda Automan.

#179

Postad 25 januari 2008 - 17:07

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

  • 1 833 inlägg
  • 0
Bifogad fil  tartan.jpg   47,11K   0 Antal nerladdningar

Alla andra serier kan slänga sig i väggen! Har man väl sett "Tårtan" så vill man inte se något annat!

#180

Postad 25 januari 2008 - 17:17

Unregistered6214acfd
  • Unregistered6214acfd
  • Lärjunge

  • 440 inlägg
  • 0
Är det nån annan som minns nån barn/ungdoms scifi serie som gick i tv1 på 80-talet (tror den var gjord i australien) som handlade om framtiden med robotar på 3 Ben (ev. mer eller mindre ben) som oftast letade runt i skogen efter förrymda folk. Har för mig att alla människor fick ha nått chip i nacken vilket de fanns några som inte hade eller tog bort?

mvh tvtittare

#181

Postad 25 januari 2008 - 23:08

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

  • 1 469 inlägg
  • 0

Är det nån annan som minns nån barn/ungdoms scifi serie som gick i tv1 på 80-talet (tror den var gjord i australien) som handlade om framtiden med robotar på 3 Ben (ev. mer eller mindre ben) som oftast letade runt i skogen efter förrymda folk. Har för mig att alla människor fick ha nått chip i nacken vilket de fanns några som inte hade eller tog bort?

mvh tvtittare

Absolut. Jag förmodar att det är The Tripods. Har för mig att det hette Tripoderna på svenska.

#182

Postad 28 januari 2008 - 02:04

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0
MmmmmMinnen....
The Tripods har jag tänkt på många gånger sedan det begav sig, utan att komma ihåg namnet på.
En serie som jag trodde jag var helt ensam om att komma ihåg, var Wiseguy, men det var en, 1! som nämnt denna sjukt braiga serie tidigare i tråden. Man kan ju inte glömma bort Kevin Spacey som höll på med sprutor mellan tårna.
Alla dessa miniserier, några som nämnts, där man, oftast, får följa en, eller flera familjer över tid, har gjort enormt stort intryck hos mig, främst Nord och Syd.
Även de svenska, som utspelade sig på 1800-talet fashinerade mig mycket.
Arkiv X - så bra alltså.

En liten nöt o knäcka: när jag var ung, väldigt ung. Vi pratar Jalle, Julle och Julius-tid, eller ja - mer i tid med apkonungen eller vad den hette, så gick det en barnserie som handlade om en pappegojja som satt i en guldbur, eller om det var så att pappegojjan hade guldfjädrar, eller rättare sagt om ett kungarike som skulle falla om pappegojjan dog, eller försvann, eller hur det nu va. Har bestämt för mig att det var något ryskt, eller annan öststatsserie som gjordes om till svenska.

#183

Postad 04 februari 2008 - 15:18

Julmustman
  • Julmustman
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
S.M.A.S.H

Streckkollade hela Serien igår :)

Peter Wahlbeck <3 :)

#184

Postad 04 februari 2008 - 16:34

itkroppen
  • itkroppen
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Får försöka göra några egna och nya tillägg till en härlig, intressant och tydligen fortfarande växande lista med gamla godingar. :)

* The Twilight Zone... hur läskigt och spännande som helst!
* Trazan och Barnarne (på lördagsmornar eller nåt sånt)
* Svenska Sesam

#185

Postad 05 februari 2008 - 10:09

Ulysses
  • Ulysses
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Lite tecknat kanske? Ulysses 31 anser jag vara den bästa tecknade serien som någonsin producerats.

#186

Postad 05 februari 2008 - 11:21

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0

S.M.A.S.H

Streckkollade hela Serien igår :P

Peter Wahlbeck <3 :D



hoppas denna kommer på DVD nångång..

#187

Postad 08 februari 2008 - 17:25

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

  • 1 868 inlägg
  • 0
Jake and the fatman

#188

Postad 15 september 2008 - 12:17

Prospero
  • Prospero
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Jayce and the Wheeled Warriors! :)

http://www.youtube.c...h?v=bvj1vPD-vbk
http://www.wheelies.net/

Redigerat av Prospero, 15 september 2008 - 12:18.


#189

Postad 24 juni 2009 - 19:58

pcch7
  • pcch7
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0
iofs inte gammal men nog fan e den kult iaf..

Firefly

#190

Postad 28 juni 2009 - 22:59

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0
Mumindalen <3

#191

Postad 28 juni 2009 - 23:15

passan1
  • passan1
  • Beroende

  • 1 019 inlägg
  • 0
Familjen Macahan får min röst.

#192

Postad 30 juni 2009 - 20:37

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
Kommer att tänka på 2 serier just nu,

1. Jake & the fat man. Denna hette nåt annat när den gick på svensk TV vill jag minnas, nåt i stil med "rättvisans män" eller nåt sånt. Nån som känner igen detta?
Gillade denna serien och brukade kolla en del på den.

2. Tropical Heat. En typ polis/deckar serie som gick på svensk TV nån gång under tidigt/mitten 90-tal. Ganska ok serie.

#193

Postad 01 juli 2009 - 11:25

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

  • 902 inlägg
  • 0
Pacific blue :)

#194

Postad 02 juli 2009 - 21:23

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
80tals tecknade serier som denna pärla...

http://www.youtube.c...h?v=-Nm_jJBkHtU

Catchy intromusik oxå! :)

Postad bild

Eller den här serien som gick på Tv förrut när det bara fanns kanal1,2 och 4. Inte många som kommer ihåg den.

http://www.youtube.c...h?v=vkW_k8FZMGY

Postad bild

Redigerat av Unregistered8147b14e, 02 juli 2009 - 21:26.


#195

Postad 03 juli 2009 - 17:32

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Tv serien om bilen Viper som gick på 90 talet var riktigt skoj iaf dom första säsongerna,finns den inte att få tag på dvd ?
har bara några avsnitt på vhs men det ser ju inte altför roligt ut på 47 tummaren :)
http://www.youtube.c...h?v=suIHb6x6lDw

Redigerat av Unregisteredc17c0c25, 03 juli 2009 - 17:34.


#196

Postad 14 juli 2009 - 06:44

Mange Magnet
  • Mange Magnet
  • Användare

  • 138 inlägg
  • 0
Pulaski. Åtta starka avsnitt, sen var det över.

http://www.imdb.com/title/tt0092431/

#197

Postad 14 juli 2009 - 09:47

Mange Magnet
  • Mange Magnet
  • Användare

  • 138 inlägg
  • 0
Jo, sen måste jag nämna The Paper Chase (Betygsjakten). Den visades på dagtid när jag skrev uppsats och gav tröst att det nog - i alla fall på TV :) - fanns studenter som hade det värre.

http://www.youtube.c...feature=related

#198

Postad 14 juli 2009 - 14:04

Dontomase
  • Dontomase
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
2 lite nyare kult serier måste ju vara

Space above and beyond som tyvärr endast fick en säsong, jag satt som klistrad. Krigsserie i rymdmiljö.
Earth2 är det nån mer än jag som kommer ihåg den?

#199

Postad 14 juli 2009 - 23:44

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0
Star Trek Voyager, Battlestar Galactica.

#200

Postad 15 juli 2009 - 21:00

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0

2 lite nyare kult serier måste ju vara

Space above and beyond som tyvärr endast fick en säsong, jag satt som klistrad. Krigsserie i rymdmiljö.
Earth2 är det nån mer än jag som kommer ihåg den?


Earth2 såg man ju men kommer inte ihåg så mycket,visst var det några varelser som bodde under jorden i den?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.