Jag är intresserad av denna modell. Det enda jag är lite fundersam över är kvalitetskänslan - jag tål inte plastighet utan det skall vara gediget i klass med en HD2 helst.
Iövrigt uppfattar jag S2 som oerhört intressant och skärmstorleken är också perfekt.
Det är också bra att upplösningen förbättrats eftersom jag finner ur-Galaxyns skärm alldeles för pixlig för min smak. Det är perfekt att Samsung åtgärdat den bristen och det verkar ha lyckats bra.
har tittar på en mängd filmer från lanseringen och trots att den har dubbla 1 Ghz kärnor så tycker jag mig skönja ett visst lagg ändå. Hoppas de finner få bukt med det tills den kommer i maj. (den släpps ju i 4 mars i UK enligt vissa källor)
har tittar på en mängd filmer från lanseringen och trots att den har dubbla 1 Ghz kärnor så tycker jag mig skönja ett visst lagg ändå. Hoppas de finner få bukt med det tills den kommer i maj. (den släpps ju i 4 mars i UK enligt vissa källor)
tycker dock att ui i version 4 är ganska snyggt.
Kommer nog köra launcher pro oavsett så mig rör det inte om original UI krånglar..
Samsung kan inte täcka behovet av den egna Exynos-processorn när den kommande flaggskeppsmodellen Galaxy S2 ska produceras.
När Samasung presenterade uppföljaren till Galaxy S vid årets Mobile World-mässa i februari var den Samsungs egen Exynos-processor som skulle se till att den nya värsting-modellen hade tillräcklig prestanda.
Men nu har Samsung tänkt om och även tagit fram en version av Galaxy S2 där man använder en Tegra 2-processor från Nvidia istället. Det är samma typ av processor som används i LG 2x och Motorola Atrix.
Eftersom enstaka, tidiga exemplar av S2 dykt upp med Nvidia-processorn är det inte ett helt oväntat drag av Samsung, men nu har en talesperson för Nvidia bekräftat processorbytet för webbplatsen Itproportal.com
För att mobilköparna ska kunna veta vad som finns under skalet kommer man att dela upp de två versionerna mellan olika marknader, alla sålda telefoner inom samma land ska vara identiska. Vilka länder som kommer att få vilken version är dock inte klart.7
Vore märkligt om Sverige får deras nödlösning. Då får man helt enkelt beställa från UK/EU istället.
Jag tror att Samsung tycker att norden är en sån minimarknad att de inte ens bryr sig att tänka på vilken processor vi skall få så det som passar dem bäst får vi.
Jag hade ändå tänkt beställa för att få den fortare så det känns lugnt.
Håller inte alls med, det skiljer hela ett års utveckling mellan dessa kretsar.
Tegra är så pass dålig att den inte klarar av att hantera 1080p material som (S)exynos klarar av fint i 60fps.
Ett år?, var får du det ifrån?.
Både kretsarna släpps inom samma kvartal och om man vet nått om utveckling så har båda varit i samma status hela tiden...
Tegra 2 är lika bra som samsungs variant, titta på tex anadtechs test.
Det här inlägget har ändrats av NisseGurra 11 mars 2011 - 19:18
Tegra 2 är väl knappast ett år gammal?
Finns det ens någon produkt ute i handeln idag med den processorn?
Saxat från Swedroid
Citat
Processorerna i både Exynos och Tegra 2 bygger på ARM:s dubbelkärniga Cortex A9-arkitektur i 2x1GHz, så just processorerna är snarlika både vad gäller design och prestanda, men det skiljer sig en del vad gäller grafikdelen. I Samsungs plattform finner vi Mali 400 och i Tegra 2 finner vi en GeForce-krets, och tidiga rapporter indikerar att Nvidias krets är den snabbare av de tu, åtminstone vad gäller 3D.
som sagt, jag väntar på ett test, de skall ju komma ut snart i slutet av april enligt cdon.
Så i sinom tid så kommer det fastslås vilken som är segraren av de två (prisnivån bör inte skilja) så jag tror det hänger på hur bra drivrutinerna är för resp processor.
Jag kan vara helt ute och cyckla.. med Motorola Xoom använder väl sig ut av Tegra dualcore processorn?
Anandtech har gjort en benchmark mot den nya A5 dual core processorn och resultatet blev:
Lite för stor skillnad måste jag säga. Den blev ju nästan utklassad.
Har jag inte fel så har det väl varit så att det är Samsung som producerar dom här A5 processorerna för Apple, producerar man dom i sina fabriker så lär man nog ha tillgången till arkitekturen bakom det hela också. Så förmodligen kanske så är Samsungs egna processor något bättre än Nvidas Tegra.
Är som sagt inte insatt i det hela ... så ni får gärna rätta mig om jag har fel på nåt.
Jag kan vara helt ute och cyckla.. med Motorola Xoom använder väl sig ut av Tegra dualcore processorn?
Anandtech har gjort en benchmark mot den nya A5 dual core processorn och resultatet blev:
Lite för stor skillnad måste jag säga. Den blev ju nästan utklassad.
Har jag inte fel så har det väl varit så att det är Samsung som producerar dom här A5 processorerna för Apple, producerar man dom i sina fabriker så lär man nog ha tillgången till arkitekturen bakom det hela också. Så förmodligen kanske så är Samsungs egna processor något bättre än Nvidas Tegra.
Är som sagt inte insatt i det hela ... så ni får gärna rätta mig om jag har fel på nåt.
Nja, zoom har ju annan upplösning så inte så konstigt att den presterar sämre
Och fel forum, posta i tablett forumet...
Det här inlägget har ändrats av NisseGurra 13 mars 2011 - 14:15
Jag posta det här för att det har varit diskussion här tidigare om vilken processor som var det bättre då Samsung galaxy s2 släpps med 2 olika processor typer. Och de aktuella processorerna i anandtech test är ju relaterat till den diskussionen...
Det är inga jätte stora skillnader i upplösningen men även om det skulle vara en faktor så är skillnaden på resultat allt för stor ändå. Nästan så att det är värt att importera s2:an om sverige får tegra.
Det här inlägget har ändrats av Avregistrerad958 13 mars 2011 - 14:28
Kan någon vänlig själ inte förklara vad dessa mätningar mer avändarmässigt betyder? Flash gissar jag kort och gott är flashprestanda, är OpenGL således grafikprestandan? Och annat man borde veta
Det här inlägget har ändrats av ae_g 13 mars 2011 - 21:48
Kan någon vänlig själ inte förklara vad dessa mätningar mer avändarmässigt betyder? Flash gissar jag kort och gott är flashprestanda, är OpenGL således grafikprestandan? Och annat man borde veta
Korrekt, helt klart år att dom nya dualcore med tillhörande vassa grafikchippen kommer att lyfta både mobiler och tabletts.
Som jag har fattat det talade mycket för att Exynosen skulle prestera bättre än Tegran, men iaf vid dessa test så verkar ju så inte vara fallet? Dessutom har ju S2an android 2.3 medans 2Xan har 2.2 (och 2.3 ska väl vara mindre krävande?). Är det för att 2Xan är närmare lansering och således mer "färdig" mjukvarumässigt jämte S2an?
Ni får ursäkta om frågorna är lite newbie, men jag kommer från en trång värd i Symbian.
Det här inlägget har ändrats av ae_g 13 mars 2011 - 22:17
Är det bara jag som bryr mig om batteritiden?... Gärna stryktålighet med, älskar tunna mobiler men det förutsätter att dom håller, minns U100 telefonen, många skrev att den bröts på mitten när dom hade den i fickan den var 5,9 mm tunn.
Är det bara jag som bryr mig om batteritiden?... Gärna stryktålighet med, älskar tunna mobiler men det förutsätter att dom håller, minns U100 telefonen, många skrev att den bröts på mitten när dom hade den i fickan den var 5,9 mm tunn.
Det där med batteritiden diskuteras ju alltid, men svårt att avgöra hur den är när folk använder den så olika. Jag tippar att jag använder min nuvarande telefon 3-4 timmar om dagen för tillfället och då håller legenden jag har i ca1,5 dygn när jag spelar musik på jobbet så håller den knappt en arbetsdag. Med nuvarande användning är jag nöjd om den håller ca 18 timmar längre än så är jag aldrig borta från en laddare. Eller så får man använda den lite sparsammare
samma här faktiskt. spela roll om mobilen är smalaste smartphonen hittills, jag har hellre den en cm jämt men att batteriet klarar av en hel dags hård användning. som det ser ut nu så gör den ju inte det. ingen smartphone gör det. fasen, en gammal 3310 kunde hålla i veckor
jag gissar att det dock kan omma ett bättre batteri så småningom. finns det till första galaxy?
Batteritiden är viktig använder man den moderat borde den klara sig några dagar iallfall.
Det viktigaste är att man får Samsung och andra tillverkare att ge den riktiga passningstid och förväntade batteritid.
Har en galaxy s och om jag inte gör något med den så håller den sig 1-2 dagar. (bara låter den ligga, vilket är helt fel)
Visst man kan nöja sig och säga smartphones skall bara klara sig en dag, men då är man en dålig konsument, för jag vet att det borde finns möjlighet att bättra på batteritiden utan att prestandan eller upplevelsen försämras.
Batteritiden är viktig använder man den moderat borde den klara sig några dagar iallfall.
Det viktigaste är att man får Samsung och andra tillverkare att ge den riktiga passningstid och förväntade batteritid.
Har en galaxy s och om jag inte gör något med den så håller den sig 1-2 dagar. (bara låter den ligga, vilket är helt fel)
Visst man kan nöja sig och säga smartphones skall bara klara sig en dag, men då är man en dålig konsument, för jag vet att det borde finns möjlighet att bättra på batteritiden utan att prestandan eller upplevelsen försämras.
Nackdelen med kraftigare batterier är att telefonerna blir större och tyngre, eller dyrare om de använder nån bättre typ av batteri.
För samtidigt som vi skriker om längre batteritid så klagar vi över att specarna ser lite klena ut Har ju ändrats en del med sista generationen iom dualcore, men jag vet när alla körde på 1ghz singlecore, på slutet så var det rätt många som villa ha 1,2-1,5ghz istället. Det som är märkbart är att trots senaste dualcore så verkar inte batteritiden ha minskat nämnvärt trots att det är mer hårdvara som drar ström.
1-2 dagar om telefonen bara ligger är ju askass. Jag har en N95-8gb och den klarar sig en vecka om den bara ligger. Det finns wifi, gps och surfmöjligheter i den också om än kanske inte världens bästa.
Megaman2 är du säker på att du har wifi, gps och program avslagna när du hade den liggande?
Samsungen borde klara ungefär lika länge om allt onödigt är avslaget.
1-2 dagar om telefonen bara ligger är ju askass. Jag har en N95-8gb och den klarar sig en vecka om den bara ligger. Det finns wifi, gps och surfmöjligheter i den också om än kanske inte världens bästa.
Megaman2 är du säker på att du har wifi, gps och program avslagna när du hade den liggande?
Samsungen borde klara ungefär lika länge om allt onödigt är avslaget.
Finns ju ingen anledning att köpa en sån här mobil om man ska stänga av allt vesäntligt, hur ska man få reda på om nån skriver på fb, kommer mail osv dessutom syncar ju telefonen mot google med jämna mellanrum, går som sagt inte att jämföra med en "vanlig" mobil stänger jag av allt sånt så klar min legend max 2,5-3 dagar men då får jag inte använda den alls.
Alla program utom ett aktivt musikprogram pausas om telefonen idlar/är låst så du kan inte ha en massa program igång, synk är ju förståss alltid igång.
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".