Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2901

Postad 24 augusti 2012 - 17:41

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Sappa, men vad jag fattar borde jag väl kunna välja tv också iom dom nämner just "öppet nät" genom det,lär väl komma mer info senare mer exakt.

http://www.kbab.se/k...d-nytt-tv-avtal

http://www.sappa.se/...ads-bostads-ab/
Tyvärr får vi dras med analog tv IGEN... suck

Om du tecknar eget digital-tv-abonnemang kan du ju bortse från de analoga kanalerna i grundutbudet. Det finns en Dilog HDPVR såg jag med separat 2 TB hdd.
Vill du ha tv i yttterligare ett rum finns ju de 19 kanalerna varav 10 digitala som ingår i grundutbudet att tillgå.
Sappa har ett bra utbud av kanaler - man erbjuder både Canal+/C More och Viasat. Dessutom nästan 20 HD-kanaler. Men det kostar ju ungefär som hos ComHem, finns inga mirakel.
Med öppet nät kommer du att kunna välja leverantör för bredband och ip-telefoni.
Bra dock att man valt Sappa och inte Telia eller AllTele ip-tv som annars brukar bli lösningen i öppna nät.

#2902

Postad 24 augusti 2012 - 17:49

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Om du tecknar eget digital-tv-abonnemang kan du ju bortse från de analoga kanalerna i grundutbudet. Det finns en Dilog HDPVR såg jag med separat 2 TB hdd.
Vill du ha tv i yttterligare ett rum finns ju de 19 kanalerna varav 10 digitala som ingår i grundutbudet att tillgå.
Sappa har ett bra utbud av kanaler - man erbjuder både Canal+/C More och Viasat. Dessutom nästan 20 HD-kanaler. Men det kostar ju ungefär som hos ComHem, finns inga mirakel.
Med öppet nät kommer du att kunna välja leverantör för bredband och ip-telefoni.
Bra dock att man valt Sappa och inte Telia eller AllTele ip-tv som annars brukar bli lösningen i öppna nät.

Japp , känns bra tröttnat på comhems monopolfasoner dom behöver en spark på ...sedan lägre kortavgifter,kortare uppsägningstid och svt hd med lokala nyheter haha det orkar ju inte combort fixa.Mer flexibla paketlösningar också vid en snabb anblick.

#2903

Postad 24 augusti 2012 - 20:16

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0
Kortavgiften har blivit krypteringsavgift:
https://www.comhem.s...ue/-/index.html
Man menar tydligen att kunderna ska förstå att kryptering kostar mer än ett smartcard med chip.
Det kan jag väl hålla med om - kortet kan väl knappast kosta 708 kr/år men vem vet vad det kostar att använda Conax kryptering?

#2904

Postad 24 augusti 2012 - 22:39

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 817 inlägg
  • 0

Kortavgiften har blivit krypteringsavgift:
https://www.comhem.s...ue/-/index.html
Man menar tydligen att kunderna ska förstå att kryptering kostar mer än ett smartcard med chip.
Det kan jag väl hålla med om - kortet kan väl knappast kosta 708 kr/år men vem vet vad det kostar att använda Conax kryptering?


Conax omsatte 2011 557 miljoner norska kronor
ComHem kan inte betala in så mycket per år till Conax

Några exempel på operatörer som använder Conax:
ComHem
Canal Digital
Tele 2
N (Polsk)
Aktiv TV
My TV
Hello HD
Kabelkiosk

#2905

Postad 24 augusti 2012 - 23:16

Unregistered1c93ff53
  • Unregistered1c93ff53
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
ha aha ha
Jag gillar denna forumstråd. ComHem har inte svarat sen första augusti.
Kom igen nu.
Andylin och ni andra får hålla tyst och låta ComHem svara förutom förhandling pågår...
:-)
1. ComHem, vad händer med CMore? Det är ganska snart september. Hur ser paketen ut? Förhandling pågår som vanlig?
2. Viaplay? Tre månader fritt? Eller 25:e oktober? Vad/när/hur vet ni mer?
3. HD-kanaler. Utlovade som inte kommer. Och nya Viasat-kanaler det är ganska många på gång Men inte nån information finns att tillgå. När/hur? Förhandling pågår? (som vanligt)
ComHem
Ni måste inse att maximerad vinst inte fungerar i längden. Men som sagt denna tråd tenderar att fyllas utan ett endaste svar från Er ComHem

#2906

Postad 25 augusti 2012 - 07:06

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Conax omsatte 2011 557 miljoner norska kronor
ComHem kan inte betala in så mycket per år till Conax
...

Tillåt mig tvivla på att Conax inkasserar 708 kr/år från var och en av ComHems digital-tv-kunder. De är ju ca 640 000 och summan skulle bli orimliga 450 mkr!
Det måste finnas andra företag som skulle lösa krypteringsfrågan för ComHem för en bråkdel av de slantarna. Ok, kryptering kanske är high-tech men det handlar inte om att skicka upp satelliter i alla fall. :)

#2907

Postad 25 augusti 2012 - 09:41

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

MTV Live HD visas av Canal Digital, Boxer och Viasat...

Svagt (/snålt?) av Comhem att inte erbjuda denna kanal.



Är det ditt önsketänkande?

Om du har missad, så höjdes priset på Viasat Film HD paketet alldeles nyss, som är andra gången på kort tid.

Tror du verkligen att paketet kommer vara billigare än vad det är hos Viasat?
Det är Viasat du ska klaga på i det här fallet.

Tillåt mig tvivla på att Conax inkasserar 708 kr/år från var och en av ComHems digital-tv-kunder. De är ju ca 640 000 och summan skulle bli orimliga 450 mkr!
Det måste finnas andra företag som skulle lösa krypteringsfrågan för ComHem för en bråkdel av de slantarna. Ok, kryptering kanske är high-tech men det handlar inte om att skicka upp satelliter i alla fall. :)

Det handlar inte bara om vad utrustning osv kostar utan det handlar om licenser också och det är det som kostar.

Redigerat av Leatherface, 25 augusti 2012 - 10:01.


#2908

Postad 25 augusti 2012 - 09:46

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Vi har inte ens fått årets stora HD-nyhet dvs TNT HD som vi blev utlovade:
https://www.minhembi...dpost&p=3505497
Inte för att det spelar mig någon roll att vi inte fått TNT HD men det verkar som ComHem är livrädda för att dra på sig kostnader som inte motsvaras av extra intäkter.
Ska vi få några nya HD-kanaler får vi tydligen räkna med att det kommer att kosta extra - det är väl därför Kanal 5 HD inte har kommit än hos ComHem dvs de vågar inte ens föreslå att den ska bli en tillvalskanal som kostar extra.
Men varför den inte kan läggas in i XL-abonnemang och HD-paket likt TV3 HD kan man ju undra. XL-abonnemangen måste vara tillräckligt lönsamma för ComHem nu när allt fler abonnenter fått XL sedan grundabonnemangen gjordes om.

TNT HD finns inte i Sverige än så då blir det svårt att ta in kanalen.

#2909

Postad 25 augusti 2012 - 10:13

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

TNT HD finns inte i Sverige än så då blir det svårt att ta in kanalen.

Jag vet att TNT HD inte finns i Sverige.
Just därför var det som det nu verkar förhastat av ComHem att skriva 7 febr i år:
"Under våren är också den efterfrågade barnkanalen Boomerang och TNT 7 HD på väg in i vårt utbud."
Hade man överhuvud taget försäkringar om att TNT HD skulle dra igång under "våren"?
Jag vet förstås inte vilken vår ComHem menade men i vanligt språkbruk menar man närmast kommande vår om man skriver "under våren" i februari.
Konsekvensen är att årets HD-lansering i grundabonnemangen ännu inte blivit av.
Och övriga HD-lanseringar hos Viasat och C More tiger ComHem om.

#2910

Postad 25 augusti 2012 - 10:16

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Visst kan ju vara lite fel att gå ut med det då lansering av kanalen inte var klar än det håller jag med om.
Det fanns ju planer på en HD kanal redan då kanalen hette TV7 men inget har hänt än.
Nonstop är lika skyldiga i det här fallet med som jag ser det.
När det gäller information om kanaler och t.ex CMore så är det lika illa hos t.ex. Tele2 om inte ännu värre tom.
Tele2 har knappt några HD kanaler överhuvudtaget ens men dom få som finns går att se i valfri box åtmonstone och SVT1/2 HD är fria och kan ses utan kort.

Redigerat av Leatherface, 25 augusti 2012 - 10:19.


#2911

Postad 25 augusti 2012 - 10:21

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

...
Det handlar inte bara om vad utrustning osv kostar utan det handlar om licenser också och det är det som kostar.

Jo, så är det säkerligen - Conax jobbar väl som alla andra programvaruföretag dvs man gör en grundinstallation och underhåller den sedan genom årliga avgifter i form av support och licenser.
Jag misstänker att ComHem med "krypteringsavgift" även räknar in sina egna kostnader (plus en hel del annat också) och inte enbart vad man betalar externt. Annars blir det ju orimligt om man beaktar hur mycket Conax totalt omsätter per år och vad ComHem drar in i "krypteringsavgifter".
Men vilka interna kostnader ComHem har för kryptering i egentlig mening är naturligtvis höljt i dunkel. Det rör sig ju om datasystem som naturligtvis underhålls och övervakas men det sitter knappast 300 personer och krypterar sändningarna manuellt! Detta är inte Andra världskriget i alla fall! :)

#2912

Postad 25 augusti 2012 - 14:13

Åskviggen
  • Åskviggen
  • Forumräv

  • 518 inlägg
  • 0
När vi kastade ut Sappa så ersatte vi med Boxers utbud. För en engångskostnad av 40 000 kr installerades Triax-utrustning som frekvensändrar Boxers signaler så att de passar vårt kabelnät.
Vi har tillgång till Boxers hela utbud, vilket inkluderar 10 fria digitalkanaler, då räknar jag som Sappa SVT HD som egna kanaler. För analoggänget sänder vi även ut de fria analoga signalerna. Vi har idag inga löpande kostnader i föreningen.
/Tor

#2913

Postad 27 augusti 2012 - 13:49

SirHejsan
  • SirHejsan
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Syskonkort och ondemand går inte ihop, varför inte skriva det på hemsidan?

Har sedan en längre tid en ondemandbox som jag kört med Viasat Guld HD(kanalpaket large+ Viasat Premium HD) , pojken hade ett small på sin Tv. Har sedan maj flyttat ihop och plötsligt så bestämde man inte över tvn längre. Kom då fram till att ett syskonkort till den lilla Tv där man kunde köra ondemand och Large samt en ny inspelningsbar Motorola ondemandbox där vi körde Viasat Guld på den stora tvn skulle passa oss perfekt då mitt motorsportintresse skulle lösas perfekt med att spela in i bra kvalite via boxen (speciellt Nascar 36 helger a 4timmar). Ringde till Comhem och där sa de att man inte kunde ha ondemand på mer än en box så vi fick inte köpa den nya Motorola PVR-boxen utan en inspelningsbar Samsung HDbox fick det bli.

Tänkte att det skulle bli bra ändå då det bara var Halv 8 hos mig som vi såg på ondemand och det kunde vi ju se på den lilla tvn, och att vi hade Viasat Film och speciellt Viasat Motor HD på den stora tvn. Tyckte att jag hade lusläst allt på Comhem.se och visste att pay-per-view och tilläggskanaler andra än Canal+ (och viasat för 99:-) skulle inte speglas!

Nu har halv åtta hos mig börjat och tjejen skulle se på detta via ondemand, men det gick inte! Ringde idag till Comhem och där säger de att ondemand inte fungerar på syskonkort! Frågade då var man kan hitta den informationen någonstans, och det visste inte hon på kundtjänst! Sa att jag känner mig lite lurad då jag trodde att jag tänkt på allt och undrade om det gick att lösa på ett annat sätt än att byta kort och göra ondemandboxen strömlös och sedan starta upp den igen (tar ca 2 minuter) för att kunna se på play! Kundtjänsttjejen sa att jag kunde teckna Viasatspegling för ytterligare 99 kronor/mån. Tyckte inte det var en bra lösning och undrade om det verkligen inte gick att byta box( givetvis mot tillägg av mellanskillnaden) så vi kunde se på play utan att behöva krångla med kortbyte eller någon annan lösning... men det gick inte då det gått för lång tid och ingen annan lösning fanns heller!

Varför inte skriva all information på hemsidan, så slipper ni besvikna kunder, Blir nog ingen förlängning av mitt Viasat Guld HD med syskonkort...

#2914

Postad 27 augusti 2012 - 14:04

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Syskonkort och ondemand går inte ihop, varför inte skriva det på hemsidan?
...

Intressant redogörelse.
Det är riktigt som du skriver dvs att On demand-boxen kräver att huvudkortet sitter i den boxen. Man kan väl se det så att On demand-tjänsten inte speglas i syskonabonnemanget hos ComHem.
Det är mycket möjligt att det inte "står" någonstans - jag tror jag fick veta av supporten hur det fungerar i samband med att jag skulle få igång min nya Motorola On demand-box.
Jag skaffade själv On demand-boxen VIP1903 före sommaren och flyttade mitt syskonabonnemang till Humax HDPVR. På så sätt tappade jag möjligheten att spela in tillvalskanalerna som ju inte speglas på tvillingkortet. Fick också skaffa Viasat Syskon för att ha möjlighet att se dessa kanaler på andra boxen. Canal+ var inga problem med för dessa kanaler speglas ju i syskonabonnemanget.

#2915

Postad 28 augusti 2012 - 10:03

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Jo, så är det säkerligen - Conax jobbar väl som alla andra programvaruföretag dvs man gör en grundinstallation och underhåller den sedan genom årliga avgifter i form av support och licenser.
Jag misstänker att ComHem med "krypteringsavgift" även räknar in sina egna kostnader (plus en hel del annat också) och inte enbart vad man betalar externt. Annars blir det ju orimligt om man beaktar hur mycket Conax totalt omsätter per år och vad ComHem drar in i "krypteringsavgifter".
Men vilka interna kostnader ComHem har för kryptering i egentlig mening är naturligtvis höljt i dunkel. Det rör sig ju om datasystem som naturligtvis underhålls och övervakas men det sitter knappast 300 personer och krypterar sändningarna manuellt! Detta är inte Andra världskriget i alla fall! :)

Som jag förstått det så betalar dom licensavgifter för varje hushåll.
Sen är det ju som du säger att dom tar en del själva med för själva underhåll osv.
Comhem är väl ändå bättre än många andra då dom enbart tar krypteringsavgift för huvudkortet medans dom flesta andra tar halva krypteringskostnaden på tvillingkorten med utöver den extra avgiften för kanalerna.
Jag gnäller inte så mycke på själva paketpriserna och krypteringsavgiften men det är inte hållbart att ta ut det för varje TV apparat.

#2916

Postad 29 augusti 2012 - 05:48

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

  • 625 inlägg
  • 1
Jahopp, lite info om nya Cmore som man betalar för (inom några dagar) hade varit trevligt Comhem!

#2917

Postad 29 augusti 2012 - 06:00

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 1

Jahopp, lite info om nya Cmore som man betalar för (inom några dagar) hade varit trevligt Comhem!

Jag håller med.
Beskedet att Canal+ blir C More kom första veckan i juni - kanske ComHem fått veta tidigare t o m. Och fortf varken besked om nya kanalen C More Series HD eller uppdatering av ComHems hemsida där tillvalspaketen fortf heter Canal+. Man får i brist på info väl utgå från att det inte blir några försämringar eller prishöjningar antar jag...
Svagt ComHem. Det kan väl inte vara så svårt att med nästan tre månaders varsel få saker up to date. Och förhandlingarna kan väl inte heller vara så mariga denna gång - Bonniers är inte Stenbeck.

#2918

Postad 29 augusti 2012 - 09:12

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Det är inte mycket bättre hos dom flesta andra leverantörer heller.
Inte ens på Canal+/CMore's sida så finns det speciellt mycket information än om vad kanalerna ska heta osv.

#2919

Postad 29 augusti 2012 - 09:35

xxxx
  • xxxx
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0
@ Leatherface

Jobbar du på/för Comhem ?

Man får det intrycket från dina allt jämt pro Comhem inlägg... Låt Comhem's egen officiella representant här försvara sitt företags agerande och beslut, samt svara på frågorna.

Jag upplever det arrogant av Comhem att inte bry sig att svara på frågorna, eller göra det endast när det passar...

#2920

Postad 29 augusti 2012 - 09:56

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

@ Leatherface

Jobbar du på/för Comhem ?

Man får det intrycket från dina allt jämt pro Comhem inlägg... Låt Comhem's egen officiella representant här försvara sitt företags agerande och beslut, samt svara på frågorna.

Jag upplever det arrogant av Comhem att inte bry sig att svara på frågorna, eller göra det endast när det passar...

Synd att ComHem verkar ha slutat svara här i Företagstråden. Man tyckte kanske att vi var för kritiska?
Inte heller Com Hem-bloggen verkar man uppdatera med någon frekvens. Men även där blev det en hel del kritik i kommentarerna så det kanske inte heller var så kul.
De enda sociala medier som verkar fungera dessa dagar för ComHem är Twitter och Facebook. Märkligt eftersom man väl kan förmoda att ComHems kundkrets inte är de som är mest aktiva på just Facebook och Twitter utan snarare skulle vilja ha kontakt via bloggen och ett forum likt Minhembio.
ComHem! Var är ni?

#2921

Postad 29 augusti 2012 - 09:58

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

@ Leatherface

Jobbar du på/för Comhem ?

Man får det intrycket från dina allt jämt pro Comhem inlägg... Låt Comhem's egen officiella representant här försvara sitt företags agerande och beslut, samt svara på frågorna.

Jag upplever det arrogant av Comhem att inte bry sig att svara på frågorna, eller göra det endast när det passar...

Så bara för att Leatherface säger att andra leverantörer är lika dåliga som com hem så är han pro com hem och måste jobba där? Ta ett chill-pill...

#2922

Postad 29 augusti 2012 - 11:29

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Nej jag har inget med nåt bolag överhuvudtaget att göra.
Visst håller jag med om att det borde finnas mer information om vad som händer både hos Comhem och hos andra leverantörer.
Kan ju bero på att dom inte riktigt har all information själva heller pga avtal och såna saker skulle jag tro.
Kan också hålla med om att det är Comhem bör lägga ner mer energi på att svara här med.
Kollar man t.ex Telia tråden så finns det en kille där som tom är in och svarar ibland på sin semester.

Redigerat av Leatherface, 29 augusti 2012 - 11:32.


#2923

Postad 29 augusti 2012 - 13:47

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0
Att inte comhem är här beror förmodligen att dom inte har något nytt o säga,,,dom kikar nog in vid nästa prishöjning kanske o försöker försvara den :D

#2924

Postad 29 augusti 2012 - 16:47

Micke t
  • Micke t
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 1

Nej jag har inget med nåt bolag överhuvudtaget att göra.
Visst håller jag med om att det borde finnas mer information om vad som händer både hos Comhem och hos andra leverantörer.
Kan ju bero på att dom inte riktigt har all information själva heller pga avtal och såna saker skulle jag tro.
Kan också hålla med om att det är Comhem bör lägga ner mer energi på att svara här med.
Kollar man t.ex Telia tråden så finns det en kille där som tom är in och svarar ibland på sin semester.


Ja, Marcus på Telia är bra på att svara i Telia-tråden. Ett tips till Comhem är att kolla Telia-tråden och se hur det kan fungera om man bryr sig om sina kunder.

#2925

Postad 30 augusti 2012 - 18:06

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 1
Tack gode gud,

Hejdå Comhem kanaler säger jag.

http://feber.se/webb...sverige_i_okto/

"Se TV-serierna 24 timmar efter att de sänts i USA"

#2926

Postad 30 augusti 2012 - 23:10

xxxx
  • xxxx
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0
Som jag förstår med Apple TV lådan (via iTunes) får man HBO kanalen och streamingen när det är dags...? Är ju främst intresserad av att se i HD format på en projj duk...

Har länge spanat på alternativ till comhem. Och nu kommer det...:-)

Redigerat av xxxx, 31 augusti 2012 - 06:41.


#2927

Postad 30 augusti 2012 - 23:14

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
De nya C More kanalpaketen från 4/9 och priset är samma som tidigare.

C More Max

C More First , C More Fotboll
C More First HD , C More Sport
C More Hits , C More Sport HD
C More Hits HD , C More Tennis
C More Series , C More Extreme
C More Series HD , C More Live HD
C More Kids , C More Hockey
C More Action , C More Live 2 (ppv)
C More Emotion , C More Live 3 (ppv)
SF-kanalen , C More Live 4 (ppv)
C More Play , C More Live (ppv)

C More Family

C More First , C More Sport
C More First HD , C More Sport HD
C More Hits , C More Tennis
C More Hits HD , C More Extreme
C More Series
C More Series HD
C More Kids
C More Action
C More Emotion
SF-kanalen
C More Play

C More Film

C More First
C More First HD
C More Hits
C More Hits HD
C More Series
C More Series HD
C More Kids
C More Action
C More Emotion
SF-kanalen
C More Play

C More Sport

C More Fotboll
C More Sport
C More Sport HD
C More Tennis
C More Extreme
C More Live HD
C More Hockey
C More Live 2 (ppv)
C More Live 3 (ppv)
C More Live 4 (ppv)
C More Live (ppv)

Lite mer kan man läsa här http://press.cmore.se

Redigerat av Leatherface, 30 augusti 2012 - 23:41.


#2928

Postad 31 augusti 2012 - 05:53

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0
Detta är gott och väl men ComHem har ännu inte uppdaterat sin hemsida med de nya tillvalspaketen från C More.
Vi har alltså ännu ingen bekräftelse på att den femte HD-kanalen (C More Series HD) kommer in i ComHems sortiment.
Någon som vet något om detta?

#2929

Postad 31 augusti 2012 - 06:38

xxxx
  • xxxx
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0

Detta är gott och väl men ComHem har ännu inte uppdaterat sin hemsida med de nya tillvalspaketen från C More.
Vi har alltså ännu ingen bekräftelse på att den femte HD-kanalen (C More Series HD) kommer in i ComHems sortiment.
Någon som vet något om detta?



...comhem agenten leatherface...?

#2930

Postad 31 augusti 2012 - 09:06

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
När det gäller det så får ni nog ringa kundtjänsten om ni ska ha nåt svar på det.
Gav bara lite information som jag hittade om kanalerna.
Men om ni nu har övriga HD kanalerna i paketet så borde ni få även den kanalen men kan tänka mig det är en avtalsfråga som det jobbas på just nu och därför inte finns nån information än.

Redigerat av Leatherface, 31 augusti 2012 - 09:11.


#2931

Postad 31 augusti 2012 - 13:59

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0
Vet inte om ni som har ComHem i väggen också följer HBO Nordic-tråden:
https://www.minhembi...0
Hur som helst, det blir intressant att se om/när ComHem presenterar sitt samarbete med HBO.
Det verkar alltså bli en tv-kanal i Norden som ska sända tv-serier med ett dygns fördröjning i förhållande till USA och därutöver en streaming/on demand-tjänst.
Det jag förväntar mig är naturligtvis att ComHem tar in kabel-tv-kanalen (utgår från att det blir i HD) och dessutom lägger in HBO-arkivet i on demand-tjänsten som naturligtvis ska ingå i den kostnad man betalar för tv-kanalen.
Så nu ligger bollen hos ComHem!

#2932

Postad 31 augusti 2012 - 14:30

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 1
Telia har tydligen redan blivit HBO-partner:
http://www.google.se...GDq30oX7WSc-Imw
Får se om ComHem också blir "inbjudna".

#2933

Postad 31 augusti 2012 - 15:12

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0
Hej allihopa!

Vi ber om ursäkt för att vi inte har varit aktiv under sommaren här på forumet, men nu kommer vi med en drös uppdateringar! :)

Vi börjar med namnändringen för CANAL + som numera kommer att gå under namnet C More. Vi är inte klara med förhandlingarna om de nya kanalerna som de kommer att lansera och vi kan därför inte svara på om eller när det kommer att finnas i vårt utbud. Vi kommer däremot informera samtliga våra kunder om vi väljer att även ta in dessa kanaler.

Det diskuteras även om det faktum att vi har bytt namn på kortavgiften till krypteringsavgift. Detta är något som vi gjorde en ändring på då våra kunder upplevde att ”kortavgift” var ett missvisande ord. Det är egentligen ingen avgift för själva kortet man betalar för, utan för krypteringen av kanalerna. Därför är det nu ändrat till krypteringsavgift istället för kortavgift.

Många har också efterfrågat ett helhetspris när vi presenterar erbjudanden och kostnaden för olika avtal. Vi har arbetat stenhårt på denna fråga och i vår konsumentbroschyr presenterar vi nu totalpriset, istället för att dela upp kostnaderna. Detta märks också på de erbjudanden som vi har börjat med nu på hösten. Den responsen vi har fått hittills har varit positivt och vi vill gärna ha in ännu mer feedback!

Vi ser också att det har dykt upp frågor om On Demand och syskonkort. Vi uppmärksammade att informationen på hemsidan inte var tydlig, och vi har därför korrigerat detta så det framgår tydligt att On Demand inte fungerar på syskonabonnemang.

Vi kan också berätta att TNT7 HD kommer att komma in i vårt utbud under hösten, men exakt datum är inte spikat ännu. Vi återkommer när vi har ett datum att presentera.

Som många av er kanske redan vet om så har HBO sagt att man kommer att lansera en play-tjänst i norden. Vi förhandlar för närvarande med dom om denna tjänst, och vår förhoppning är att denna tjänst också ska finnas i vårt utbud under hösten.

Vi förstår att det är frustrerande att höra samma sak om och om igen, förhandling pågår och så vidare. Men att ta in en ny kanal är inte den enklaste processen.

Det är en förhandlingsprocess som dessvärre tar lång tid. Anledningen till att vi tenderar att ibland ta längre tid på oss är för att vi ska kunna erbjuda våra kunder det bästa utbudet och det bästa priset och då sitter vi längre i förhandlingar. Vi måste också ta hänsyn till hur många kunder som faktiskt ringer in och önskar specifika kanaler. Detta forum är ett fantastiskt bra sätt för oss att ta del av vad ni, våra kunder, vill ha för utbud.

Återigen, vi ber om ursäkt för att vår närvaro har varit nästintill obefintlig här under sommaren men nu är vi full styrka igen!

Med vänliga hälsningar

Maria Johansson
Kundservice

#2934

Postad 31 augusti 2012 - 15:32

xxxx
  • xxxx
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0
@ Comhem

1) C More film kanaler i HD är ett måste

2) Viasat film kanaler i HD är ett måste

3) HBO kanal i HD är ett måste

Annat än det blir underprestation minst sagt, och då ser jag framför ett stort tapp av film intresserade kunder som vill ha valuta för pengarna man betalar.

#2935

Postad 31 augusti 2012 - 16:15

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Hej allihopa!
...
Vi börjar med namnändringen för CANAL + som numera kommer att gå under namnet C More. Vi är inte klara med förhandlingarna om de nya kanalerna som de kommer att lansera och vi kan därför inte svara på om eller när det kommer att finnas i vårt utbud. Vi kommer däremot informera samtliga våra kunder om vi väljer att även ta in dessa kanaler.

Det diskuteras även om det faktum att vi har bytt namn på kortavgiften till krypteringsavgift. Detta är något som vi gjorde en ändring på då våra kunder upplevde att ”kortavgift” var ett missvisande ord. Det är egentligen ingen avgift för själva kortet man betalar för, utan för krypteringen av kanalerna. Därför är det nu ändrat till krypteringsavgift istället för kortavgift.

Ang Canal+/C More så antar vi då att den nuvarande paketeringen hos ComHem rullar vidare oförändrad med de nya kanalerna tills det är klart vilken/vilka kanaler som kan beröras av ändring.
Det som är mest intressant är naturligtvis HD-speglingen av C More Series-kanalen som är den stora förändringen. Det vore faktiskt en stor besvikelse om ComHem inte lyckas få in den i sortimentet.
C More har det tufft som det är med HBO-lanseringen så att inte "släppa till" C More Series HD vore ett misstag!

När det gäller "krypteringsavgiften" så har vi tidigare i tråden diskuterat vilken kostnad som ComHem kan ha för krypteringen av kanalerna och kommit fram till att det inte är rimligt att så stora belopp kan gå åt till enbart kryptering av sändningarna.
Man får väl anta att det är datasystem som sköter krypteringen och inte massor med människor som det var under andra världskriget när kryptering av meddelanden skedde manuellt. :)
Men frågan är lika meningslös att diskutera vidare som frågan om smartcard med chip kan kosta flera hundra miljoner om året för ComHem. Vi biter ihop och hoppas på andra nyheter som kan glädja oss under hösten!

#2936

Postad 31 augusti 2012 - 16:24

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0
Vecka 36-39 genomför ComHem det som återstår av den digitala kanalomläggningen i Stockholm:
http://newsletter.co...y2&lid=16812107
Därefter ska hela landet vara "omlagt".

#2937

Postad 31 augusti 2012 - 16:51

Micke t
  • Micke t
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

@ Comhem

1) C More film kanaler i HD är ett måste

2) Viasat film kanaler i HD är ett måste

3) HBO kanal i HD är ett måste

Annat än det blir underprestation minst sagt, och då ser jag framför ett stort tapp av film intresserade kunder som vill ha valuta för pengarna man betalar.


Utöver dessa kanaler är Eurosport 2 HD och Kanal 5 HD viktigast för mig, TNT 7 HD är inte någon kanal jag känner något större intresse för.

#2938

Postad 31 augusti 2012 - 17:24

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 1
Hehe äntligen kommer comhem in i tråden igen bara för att "meddela" dom förhandlar...lol
När andra leverantörer lägger in kanaler sitter comhem flera år efteråt o förhandlar... ska bli gött o lämna skutan det är bara patetiskt.

#2939

Postad 31 augusti 2012 - 17:59

xxxx
  • xxxx
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0

Utöver dessa kanaler är Eurosport 2 HD och Kanal 5 HD viktigast för mig, TNT 7 HD är inte någon kanal jag känner något större intresse för.


Eurosport 2 HD vore nice, och MTV Live HD likaså !

Det finns gott med utrymme att öka innehållet i HD-paketet med fler nya HD-kanaler och innehåll av mer kvalité !

#2940

Postad 31 augusti 2012 - 18:21

Unregistered1c93ff53
  • Unregistered1c93ff53
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 1
ComHem,
1. Finns det en HD-kanal till motsvarande SD-kanal skall den in i utbudet.
Detta gäller även för Viasat- och kommande CMore-paketen
2. Jag vill kunna se regionala sändningar i HD på SVT. Inte hålla på att byta för att slippa se ABC-nyheter.
3. C More Play på alla plattformar liknande ViaPlay. Detta skall med i utbudet.
4. C More eventuell nya kanaler skall med.
5. HBO - skall givetvis också med. Givetvis i HD också....
:D

#2941

Postad 31 augusti 2012 - 18:29

xxxx
  • xxxx
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0

Hehe äntligen kommer comhem in i tråden igen bara för att "meddela" dom förhandlar...lol
När andra leverantörer lägger in kanaler sitter comhem flera år efteråt o förhandlar... ska bli gött o lämna skutan det är bara patetiskt.


Comhem var ju historiskt en del av gamla Telia innan det avknoppades av konkurrens skäl i samband med då förväntade Telia-Telenor sammanslagningen, som ju inte blev av, men man blev ju av med Comhem ändå.

Jag misstänker att de upplevda brister i kommunikation, kundbemötande och kundvård som upplevs av många Comhem's kunder, såsom - arrogans, respektlöshet, nedlåtenhet, etc är ett arv som härstammar från Telia tiden och - "kulturen" (symptom av monopolställning, bristande konkurrens, etc) Detta arv verkar leva fortfarande kvar, tyvärr.

Endast ökad hälsosammare konkurrens på den svenska marknaden med flera aktörer - innehålls leverantörer med större utbud och valmöjligheter för slutkunder kan råda bot på problemet. Detta innebär så klart att Comhem måste förlora tillräckligt många kunder, flertal mellanchefer måste sparkas och högsta ledningen skall rensas, etc etc Så länge konkurrensläget inte ändras kommer kunderna att fortsätta dras och stå ut med det historiskt belastade Comhem, som det ser ut idag, tyvärr...

Mitt hopp är att HBO's lansering i Norden, samt ankomst av fler tjänsteleverantörer som erbjuder streaming innehåll i hyfsad HD kvalité, med appar för Apple TV (iTunes), Smart TV, Plex, etc skakar loss den svenska marknaden. Hoppas att många upptäcker och hänger med dessa nya möjligheter som den nya tekniken möjliggör...

#2942

Postad 31 augusti 2012 - 19:31

DB9
  • DB9
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
@ Comhem
Kanal 5HD???
TV6HD???

#2943

Postad 31 augusti 2012 - 20:46

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

...
Mitt hopp är att HBO's lansering i Norden, samt ankomst av fler tjänsteleverantörer som erbjuder streaming innehåll i hyfsad HD kvalité, med appar för Apple TV (iTunes), Smart TV, Plex, etc skakar loss den svenska marknaden. Hoppas att många upptäcker och hänger med dessa nya möjligheter som den nya tekniken möjliggör...

Ja, alternativen ökar konkurrensen helt klart.
Utvecklingen mot operatörsneutrala fiberbaserade öppna nät typ Stadsnät verkar också i rätt riktning. Detta möjliggör för kunderna att friare kunna välja olika leverantörer av tv, bredband och telefoni. ComHems starka ställning genom långa avtal med fastighetsägare och tillgång till operatörsspecifika fastighetsnät kommer successivt att brytas.
ComHem kommer därför att tvingas bli mer konkurrenskraftiga och mer konsumentvänliga. Tyvärr är konkurrensen fortfarande svag framför allt när det gäller utbud av operatörer på tv-sidan (både kabel och ip). Men det bör bli bättre med utbyggnaden av öppna nät.
ComHem har naturligtvis insett detta och är redan på väg att etablera sig inom fibernät och öppna nät för att rädda vad som räddas kan:
https://www.comhem.se/fiber

#2944

Postad 01 september 2012 - 12:54

ryst
  • ryst
  • Forumräv

  • 908 inlägg
  • 0

Vi måste också ta hänsyn till hur många kunder som faktiskt ringer in och önskar specifika kanaler.



Så ni menar på fullaste allvar att majoriteten av folket som ringer in och klagar vill ha TNT7 HD?
Vilket jävla pajasförteag ni är.

#2945

Postad 01 september 2012 - 13:07

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 1
Själv skulle jag hellre se Showtime HD i Sverige (Samma bolag som TNT HD dvs Nonstop).

Redigerat av Leatherface, 01 september 2012 - 13:07.


#2946

Postad 01 september 2012 - 15:39

xxxx
  • xxxx
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0

Så ni menar på fullaste allvar att majoriteten av folket som ringer in och klagar vill ha TNT7 HD?
Vilket j*vla pajasförteag ni är.



Jag har upplevt att man nästan måste tvinga på kundtjänsten sina önskemål och förfrågan om t ex nya kanaler, etc Det verkar inte att de har etablerad rutin eller seriös intresse av att ta del i och samla in kundernas önskningar och förslag. Jag har alltid sett till om att min tid som ja spenderar i samtal med kundtjänsten utnyttjas väl, har därför alltid bett de att anteckna samtals punkterna i databasen och kundbilden. Men som sagt jag upplever inte att de har bra rutin för att samla in värdefull kund återkoppling.

Själv skulle jag hellre se Showtime HD i Sverige (Samma bolag som TNT HD dvs Nonstop).


Visas Showtime HD i Sverige av någon operatör ?

Redigerat av xxxx, 01 september 2012 - 15:40.


#2947

Postad 01 september 2012 - 15:40

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Nej Showtime HD finns inte i Sverige än men hade hellre sett att Nonstop TV startade det istället för TNT HD.
Fast man kan ju alltid hoppas dom startar upp för båda kanalerna.

Redigerat av Leatherface, 01 september 2012 - 15:49.


#2948

Postad 01 september 2012 - 15:57

Unregisteredad8d67ff
  • Unregisteredad8d67ff
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
hur många kunder har verkligen comhem i praktiken
man kan läsa comhem har 1 761 000 hushåll anslutna men det betyder inte att alla dom är privata kunder

jag ser bara här i luleå där många har ip tv från andra operatörer

och jag ser också många parabolantenner på balkongerna

och nu pratar jag endast om folk som bor hos lulebo AB

som har avtal med comhem

där flera kanaler ingår i hyran men det många som inte ens har kopplat teven till antenn uttaget .då kan väl rimligen inte comhem räkna dom som kunder heller
i praktiken har comhem betydligt färre kunder än dom påstår

Redigerat av Unregisteredad8d67ff, 01 september 2012 - 15:59.


#2949

Postad 01 september 2012 - 16:23

Unregisteredad8d67ff
  • Unregisteredad8d67ff
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 1

Så ni menar på fullaste allvar att majoriteten av folket som ringer in och klagar vill ha TNT7 HD?
Vilket jävla pajasförteag ni är.

roligt att folk vill ha en kanal som inte finns
http://www.medievarl...i-viasats-utbud
hittade några intressanta kanaler som de ska starta
vad sägs om följande Explorer HD, Viasat History HD, Viasat Crime HD,TV6 HD och frågan till comhem borde vara får vi en enda av dessa kanaler före 2013

#2950

Postad 01 september 2012 - 16:42

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

roligt att folk vill ha en kanal som inte finns
http://www.medievarl...i-viasats-utbud
hittade några intressanta kanaler som de ska starta
vad sägs om följande Explorer HD, Viasat History HD, Viasat Crime HD,TV6 HD och frågan till comhem borde vara får vi en enda av dessa kanaler före 2013

Viasat satsar på HD - det finns ju också de fyra nya Viasat Film HD-kanalerna som startades i samband med att TV1000 blev Viasat Film.
Men vilka kanaler Viasat släpper till andra operatörer verkar vara en annan femma. Hittills värnar de ju om sina parabolkunder som naturligtvis är sura pg av problemen med Premier League och därför behöver muntras upp.
Fast jag begriper inte varför Viasat verkar så tveksamma att släppa HD-kanaler till t ex ComHem. Skulle de tappa parabolkunder till ComHem på så sätt? Jag tror snarare Viasat skulle tjäna extra på det - problemet är väl att ComHem vill inte tappa lönsamhet och misstänker att vi som är ComHem-kunder redan börjar komma upp i de belopp vi högst vill betala för tv per månad.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.