Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mass Effect 3

536 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Mass Effect 3 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 6 7 (3) 389:-
Mass Effect 3 - Limited Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser
Mass Effect 3 - N7 Collector's Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 6,33 (2) Inga priser
1 relaterade trådar

#201

Postad 07 mars 2012 - 09:42

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Jag har alltid kört med default utseendet på mina Shepards; förutom någon gång jag gjorde en gammal gubbe med goatee. Kommer nog inte sakna honom vid import. ;)

Zoiler: Skit i GeoW; hur är kontrollerna om man jämför med ME2? Det är ju där den intressanta skillnaden är; annars kan man ju lika gärna gnälla över att kontrollerna inte ser likadana ut som i CoD...

#202

Postad 07 mars 2012 - 09:46

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0

Ja? Tråden, om att importera sitt ANSIKTE har nu växt 30 sidor till över natten. Det är inte bara jag som vill det ;)


Tja då finns det väl ett intresse iaf då även om jag tror det är en stor minoritet, själv kör jag alltid med default eller randomize på utseende när tillfälle ges.
Det bör dock fortfarande inte vara ngn dealbreaker tycker jag då jag viktar den funktionen lika mycket som omslaget på fodralet.

#203

Postad 07 mars 2012 - 10:27

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

omslaget på fodralet.


Omslaget är ju supercoolt den här gången. Välj själv om du vill ha FemShep eller ManShep genom att vända på det. :)

#204

Postad 07 mars 2012 - 13:27

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0

Omslaget är ju supercoolt den här gången. Välj själv om du vill ha FemShep eller ManShep genom att vända på det. :)

'

Hehe ok men även om det skulle vara helgrått så skulle det inte påverka ett köp för mig :-)

#205

Postad 07 mars 2012 - 13:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Zoiler: Skit i GeoW; hur är kontrollerna om man jämför med ME2? Det är ju där den intressanta skillnaden är; annars kan man ju lika gärna gnälla över att kontrollerna inte ser likadana ut som i CoD...

"Ser" likadant ut som ett FPS? Är det samma sak som att jämföra hur spelet känns mot ett spel som fungerar typ likadant?

Nu har ju du spelat ME2 ända sedan det släpptes och har det färskt i minnet fortfarande, jag spelade det för två år sedan så det sitter inte direkt i ryggmärgen. Dessutom spelade jag på PC med tangentbord och mus så jämförelsen går ju inte riktigt. Kommer dock inte ihåg att jag störde mig på den i ME2 så här mycket.

Men alla spel som använder skydd tog ju det i stort sett från Gears. Du kan röra dig bakom skydd som i Gears. Hoppa över skyddet. Springa vid sidan osv. I en jämförelse med Gears är det riktigt dålig kontroll.

Men som jag sa, det spelar ingen roll vad jag jämför med för dessa problem gör sig ständigt påminda för mig: Springknappen slutar fungera. Det är svårt att springa åt sidan eftersom du håller in A-knappen för det och måste släppa den om du vill vända kameran med högeranalogen. Kameran sitter för nära och man kan inte holstra vapnet vad jag vet (den sitter bättre på skeppet eller Citadel när man inte har vapen). På skeppet springer man istället för långsamt. Det ser för jävligt ut när de springer, sämsta animationerna någonsin. Och det är inte okej att det ska behöva ladda 10 sekunder varje gång man vill gå till bryggan från kommrummet som en notis (laddningstiderna är faktiskt jobbiga, skivan i 360:t har aldrig chuckat så här mycket). Och så har vi skivbytena, plus tråkigt gameplay.

Vet inte vad som hänt men storyn och karaktärerna är iaf intressanta som vanligt, men det är bara därför jag spelar. I tvåan tyckte jag om gameplayet också.

#206

Postad 07 mars 2012 - 15:58

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Men när du spelade ME2 hade du inte heller nött ett par hundra timmar i GeoW... :P

Jag känner igen vissa saker du klagar på från demot; men det var inte så störande som att man ville sätta svårighetsgraden på lättaste bara för att komma igenom det.

Skälet att jag tog upp en FPS är att jag minns själv hur svårt det var att göra omställningen mellan två olika spel när man flashbangade sig själv i CoD när man egentligen ville göra något annat. Och ja; Mass Effect och GeoW är två olika spel, oavsett om båda kör Unreal och är 'cover-based shooters'.

#207

Postad 07 mars 2012 - 17:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Och ja; Mass Effect och GeoW är två olika spel, oavsett om båda kör Unreal och är 'cover-based shooters'.

Olika spel, ja. Liknande spel, ja. Så lika att man kan göra en jämförelse hur kontrollen fungerar, ja.

http://beefjack.com/...t-gears-of-war/

http://gamingbolt.co...-others-bioware

While talking with CVG, he said: “We’ve done a lot of research about what people like about Mass Effect, Mass Effect 2 and other games too; what do they like about Gears Of War? Why does that game do what it does?


De har i stort sett samma gameplay i grunden, men du har krafter i Mass Effect. Varför ens låtsas som något annat?


“We have a lot more integrated cover, so you don’t walk into a room and immediately know there’s going to be a combat there,” he said. “It’s about making these spaces feel natural and not forced. It shouldn’t ever feel forced, by gameplay or art – it really should be this perfect marriage.”


Jag kan säga att jag ser direkt när det är dags för strid.


men det var inte så störande som att man ville sätta svårighetsgraden på lättaste bara för att komma igenom det.

Men jag har spelat längre och det är samma sak i varenda planet man landar på.


Men när du spelade ME2 hade du inte heller nött ett par hundra timmar i GeoW...

Så är det säkert också. Det har ju gått två år, mycket som kändes grymt i ME2 känns det som andra spel gör bättre nu år 2012.

#208

Postad 07 mars 2012 - 17:45

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Vi får väl skylla på EA. :)

Jaja, mitt exemplar borde dyka upp senast på fredag så får jag själv bilda mig en uppfattning.

#209

Postad 07 mars 2012 - 18:03

Unregisteredba341f94
  • Unregisteredba341f94
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0
Hade mass effect 3 innanför dörren när jag kom hem idag, hade jag inte räknat med.

#210

Postad 07 mars 2012 - 18:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Vi får väl skylla på EA. :)

Äh, alla andra höjer ju det till skyarna och jag är långt ifrån klar än. Jag kanske är ganska ensam om att tycka såhär. Mycket förvånande med tanke på vad jag tyckte om ME2.

#211

Postad 07 mars 2012 - 19:09

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Jag hade köpt det även om alla sagt att det var skit. Måste följa Shepard till slutet...

#212

Postad 07 mars 2012 - 19:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Jag hade köpt det även om alla sagt att det var skit. Måste följa Shepard till slutet...

Såklart, men på förra sidan sa du "skönt att höra" när Maximm tyckte det var episkt och du verkar ha koll på vad recensionerna säger så du verkar ju bry dig lite om det iaf :)

Allt annat än att du skulle älska det lär ju vara årets skräll :P

Jag är mer förvånad över vad jag tycker.

#213

Postad 07 mars 2012 - 20:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Detta är läsvärt i mitt tycke.

http://egamer.co.za/...-user-backlash/

#214

Postad 07 mars 2012 - 20:26

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0

Detta är läsvärt i mitt tycke.

http://egamer.co.za/...-user-backlash/


Blir rädd när man läser sånt.
Mass Effect och Dragon Age har ju följt samma spår. Ettan helt fantastikt, speciellt storydelen. Tvåan bättre kontroll i strider men sämre story. Ja Dragon Age 2 var ju mycket sämre än Mass Effect 2. Hoppas inte Bioware fortsätter fördumma spelet
Man vill ju ha tvåans kontroll med ettans storydel typ.

#215

Postad 07 mars 2012 - 20:37

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Det är väl den utveckling de flesta större titlar idag tycks ha.

Allt för att göra det så lättsmält och mainstream för kidsen därute.

Mycket trist utveckling imo.

#216

Postad 07 mars 2012 - 21:14

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Såklart, men på förra sidan sa du "skönt att höra" när Maximm tyckte det var episkt och du verkar ha koll på vad recensionerna säger så du verkar ju bry dig lite om det iaf :)


Tja, klart jag bryr mig. Jag sa att även om alla sa att det var skit så skulle jag köpa det. Därmed inte sagt att jag inte BRYR mig om det är skit eller inte. Jag vill givetvis att alla recensioner säger att detta är de har tagit det bästa från både ME1 och ME2 och kombinerat det i en underbart, fantastiskt spel. När man sen hör att det inte är så blir man givetvis besviken.

Allt annat än att du skulle älska det lär ju vara årets skräll :P


Ännu högre än om jag hade sagt att jag älskade FXIII-2? ;)

#217

Postad 07 mars 2012 - 21:21

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Förstår inre gnället på dragon age 2. Dragon age 1 fick mig att somna så tråkigt som det var. 2an var mycket bättre med roliga strider.

Redigerat av Unregistereddc471864, 07 mars 2012 - 21:21.


#218

Postad 07 mars 2012 - 23:48

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Förstår inre gnället på dragon age 2. Dragon age 1 fick mig att somna så tråkigt som det var. 2an var mycket bättre med roliga strider.

Mmm, gameplay i tvåan var helt ok tycker jag, inte dumt alls faktiskt. Men storyn kändes rätt spretig och hafsig vill jag minnas. Dock inte på några sätt ett spel som gjorde sig förtjänt av så dålig user feedback som det fick. Men, det är klart, jämför man då med DA:O så är det väl logiskt att folk som är besvikna släpper lös all sin nerdrage.

Trist att läsa om Metacritics användarrecensioner, men hur representativt är det? Vi snackar ju trots allt om ett par hundra användare, enbart. Nåväl, jag kommer knata ut och inhandla ett ex imorgon tror jag och ser fortfarande fram emot detta spel, dock med en varningslampa blinkande. Äh, det kommer säkert vara helt ok tror jag.

#219

Postad 08 mars 2012 - 01:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Ännu högre än om jag hade sagt att jag älskade FXIII-2? ;)

Hehe, chansen finns faktiskt att du kommer gilla det :)

Nåja, jag har väl spelat 15 timmar ME3 nu och ja, allt som jag sagt gäller. Men trots allt negativt så är det ändå ett väldigt bra spel.. OM man gillar att gå runt och snacka med massa olika karaktärer på Citadel och Normandy. Jag spenderar bra mycket längre tid med att snacka än att skjuta, själva actiondelen kan minimeras till att bli en liten del. Och nu när jag är odödlig mer eller mindre med den svårighetsgraden så slipper jag irritera mig på actionbiten - vilket är bra att man har som alternativ.

Men man har kommit in i det nu, börjar smörja sina fuckbuddies, jag har jobbat på så jag har fått tillbaka mina röda Terminator-ögon och mitt ärr.

Som sagt, storyn gör spelet och är också den största delen av spelet. Mycket innehåll. Men jag skulle snarare kalla det en interaktiv bok än ett spel så som jag spelar det nu, vilket är helt ok.

#220

Postad 08 mars 2012 - 01:49

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0
Är inne på min 3:e spelomgång av Mass Effect 2 för att få den optimala ingången för trean!

Hade tänkt vara trogen min romance från första spelet men shit vad Tali är charmig! Vill vara trogen Ashley men det är svårt!

Har tre sparade Shep filer som kan inporteras till trean snart... Roligt att se vilka slut man kan få :)

#221

Postad 08 mars 2012 - 09:33

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

  • 353 inlägg
  • 0

Är inne på min 3:e spelomgång av Mass Effect 2 för att få den optimala ingången för trean! Hade tÄnkt vara trogen min romance från första spelet men shit vad Tali Är charmig! Vill vara trogen Ashley men det Är svårt! Har tre sparade Shep filer som kan inporteras till trean snart... Roligt att se vilka slut man kan få :)


Tali knäcker ju Ashley alla dagar i veckan. Tycker precis som du att det Är hur svårt som helst att rollspela mot vad man egentligen tycker. Spelade nyss igenom Star Wars Kotor och hade en hel del svåra beslut att fatta eftersom jag ville utvecklas till Sith Lord.

Kan dock inte helt acceptera slutet med Talis romans
Spoiler

Redigerat av Unregistered35582, 08 mars 2012 - 09:34.


#222

Postad 08 mars 2012 - 10:01

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

  • 767 inlägg
  • 0
Aftonbladet är lyriska... hmm... http://www.aftonblad...icle14488677.ab

#223

Postad 08 mars 2012 - 10:38

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Tali knäcker ju Ashley alla dagar i veckan. Tycker precis som du att det är hur svårt som helst att rollspela mot vad man egentligen tycker. Spelade nyss igenom Star Wars Kotor och hade en hel del svåra beslut att fatta eftersom jag ville utvecklas till Sith Lord.

Kan dock inte helt acceptera slutet med Talis romans

Spoiler


Jag diggar dock att man ej ser ansiktet! Eftersom de i spel ett och två ej visade, har alla fått sin egen uppfattning om hur ansiktet ser ut.

Ja Tali är nice men Ashleys nya look är riktigt snygg. Miranda som ska vara "den snygga" har ju inget att hämta mot nya Ashley! Sen att Ashley är tråkig och fäller vissa kommentarer som är lite...

#224

Postad 08 mars 2012 - 11:07

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

Aftonbladet är lyriska... hmm... http://www.aftonblad...icle14488677.ab


Såg det. Recensenterna är lyriska medan users sågar spelet. Brukar försöka titta på båda sidorna för att skaffa mig en uppfattning om spelet men här är det ju lite svårt.

Antar att man får skaffa sig sin egen ;)

#225

Postad 08 mars 2012 - 12:09

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Collectors Editionen dök upp i brevlådan idag. Nu bir det att sträckspela. :)

#226

Postad 08 mars 2012 - 13:20

a_Warlock
  • a_Warlock
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0

Collectors Editionen dök upp i brevlådan idag. Nu bir det att sträckspela. :)


Lyckan står dig bi :P

#227

Postad 08 mars 2012 - 13:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Stötte på Aria T'Loak igår och var tvungen att läsa Mass Effect: Invasion bara för det. Bra bakgrund. Kommer in mer och mer i storyn.

Ashley, Tali, Miranda...? Jack (inte stött på henne iofs) och Diana Allers är det som gäller ;)

Och en till som jag inte kan avslöja, men undrar om det verkligen går att få ihop det med henne.

#228

Postad 08 mars 2012 - 14:59

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0
Äntligen klar med min tredje spelomgång av Mass Effect 2 =D

Fick slutet jag ville ha där man gör Martin Sheen lite arg på en... Ska ner till Game nu och hämta mitt bokade exemplar =)

Någon som är sugen på lite multiplayer ikväll kanske?!

#229

Postad 08 mars 2012 - 15:06

a_Warlock
  • a_Warlock
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0
HUr går man till väga för att kunna hitta er alla som vill lira mp?

#230

Postad 08 mars 2012 - 15:13

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

HUr går man till väga för att kunna hitta er alla som vill lira mp?


Lägg till mig på Xbox live

Gt: Jedihunter226

Har lirat med några andra från mhb på Gears 3 och vi hade skit skoj!
Känns som att på detta forum är det lite mer seriösa och mognare gamers än andra forum jag besökt...

#231

Postad 08 mars 2012 - 16:39

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Jag är på för lite multiplayee ikväll. Dottern har nog somnat efter nio typ. Måste ju levla vanguard tills man låst upp drellen.

#232

Postad 08 mars 2012 - 16:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Hur fungerar multiplayern?

#233

Postad 08 mars 2012 - 17:00

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Hur fungerar multiplayern?


Typ som horde i Gears... Fast mer när man lvlar.

Humming adda mig om du vill lira kan också gå in en runda få ikväll.

#234

Postad 08 mars 2012 - 17:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Okej, så det är ingen story eller något uppdrag eller så? Det är horde ( med andra ord precis som gameplay i de vanliga uppdragen :P )

#235

Postad 08 mars 2012 - 17:59

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Okej, så det är ingen story eller något uppdrag eller så? Det är horde ( med andra ord precis som gameplay i de vanliga uppdragen :P )


Jag har bara spelat demot! Men där varierade de upp det lite iaf! Det jag längtar till är att låsa upp olika raser och få köra som

#236

Postad 08 mars 2012 - 19:15

a_Warlock
  • a_Warlock
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0
Kan man blanda Xbox och PC anv. mp?

#237

Postad 08 mars 2012 - 19:29

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Nix, däremot så räknas din 'Readyness' in på PC versionen om du spelar MP på Xbox versionen.

Multiplayern fungerar så här. Det är i princip Horde mode. Fyra spelare. 10+1 waves. Tre svårighetsgrader. Man levlar upp sin klass (alltså inte karaktärerna i klassen, så alla ens vanguards är level 11 även om man bara spelat human vanguard.
Levelingen är till för att man ska få bättre krafter (precis som i singleplayer), man tjänar även pengar som man kan använda till att köpa 'lådor' av tre olika nivåer. Ju högre nivå på lådan, desto bättre random loot får man men så är de även dyrare.

Själva uppdragen är rätt simpla; oftast är det bara att överleva en wave; men ibland så får man (enkla) uppdrag som MÅSTE slutföras, annars är det över. Uppdragen är i stil med att man ska hålla en punkt eller döda några utvalda fiender. Mest för att man inte bara ska bunkra in sig i en container ala GeoW.

Det är rätt svårt; men blir nog bättre om man har folk som förstår att det är VIKTIGT att man håller ihop och dödar turrets INNAN man försöker återuppliva den stackars vanguarden som ligger och förblöder brevid den. ;)

#238

Postad 08 mars 2012 - 20:55

a_Warlock
  • a_Warlock
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0

Nix, däremot så räknas din 'Readyness' in på PC versionen om du spelar MP på Xbox versionen.


Då måste jag söka mig till PC användare då... :blink:

#239

Postad 08 mars 2012 - 21:16

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

  • 1 475 inlägg
  • 0
Shit, hur fan har de misslyckats med att lösa det så man inte behöver byta skivor om man har installerat båda? otroligt...

#240

Postad 08 mars 2012 - 21:40

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Det var acceptabelt i tvåan; där bytte man typ två gånger; men nu är det ju byte inför varje uppdrag. De måste ju fattat att de inte kan låsa upp disc 2 content så tidigt?!?

#241

Postad 08 mars 2012 - 22:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

men nu är det ju byte inför varje uppdrag.

Man kan tro det i början men jag har nog bara bytt 4 gånger hittills. Ändå självklart jobbigt för det tar en ut ur spelet och INGET annat spel under generationen har bytt så många gånger.

Edit: Om man förutsätter att det byter någon/några gånger till. Finns ju spel med 4 skivor.

Redigerat av Zoiler, 08 mars 2012 - 22:04.


#242

Postad 09 mars 2012 - 07:51

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Hade en riktigt bra multiplayer session igår kväll. Riktigt skönt när det bara flyter på och man slipper vänta på att folk ska gå ready eller hoppa ut precis när det ska börja och åtminstonde tre av de fyra spelarna tar det på allvar.

Skickade lite invites igår till andra MHBare; men det verkar inte som några andra än MackeMack som är sugna på MP? Kom ihåg att MP hjälper dig i SP på massor av sätt. ;)

#243

Postad 09 mars 2012 - 08:02

a_Warlock
  • a_Warlock
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0

Ja? Tråden, om att importera sitt ANSIKTE har nu växt 30 sidor till över natten. Det är inte bara jag som vill det ;)


Hur ser det ut idag? Kan du få fram om de ska komma med en lösning?
Någon annan som vet?

/TZ

#244

Postad 09 mars 2012 - 08:51

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Finns tydligen ett hack för PC användare:

"-We are aware that some players are having issues importing the faces of characters from Mass Effect 1 or Mass Effect 2 into Mass Effect 3. The issue is likely in how faces were detected when imported from Mass Effect 1 into Mass Effect 2, and we’re working on the best way to correct it for affected players.

As our teams work hard to address the importing of face codes we would like to call out a fan made tool that may be able to help PC users in the short term:
Mass Effect Tools - (link in thread below thread) .

Read and comment here: http://social.biowar...3/index/9661093


#245

Postad 09 mars 2012 - 09:14

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0
Några timmars jobb, lite kvalitetstid med frugan sen blir det njuta av Mass Effect 3.

#246

Postad 09 mars 2012 - 09:31

Jucky
  • Jucky
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0
köpte det igår, har två synpunkter hittils:

1: Kameran sitter för nära vilket iallafall Jag tycker gör det svårt att sikta och styra.
2: Löpa är katastrof!

men det känns trots detta riktigt kul. Någonting jag funderade på är hur Ni har gjort. Jag valde att importera min snubbe ifrån ME2. Men som den 'level-junkie' Jag är tycker Jag det känns tråkigt att börja på lvl. 24. Så Jag funderar på att börja om igen och köra en ny gubbe. Är Jag den enda som tänker på detta sättet ? Jag fick lite känslan av att Jag redan gjort bort en stor del av det roliga i spelet ?

#247

Postad 09 mars 2012 - 12:32

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Det jag tycker de dragit ner på är ens val. Misstänker att de var tvungna att lägga ner all dialog-tid de hade på att spela in olika scenarior på hur man gjort i ettan eller tvåan; men nu i trean känns det inte som man väljer mellan samma extremer som man gjorde tidigare.. Renegade känns helt enkelt inte lika kall och kylig som den gjorde i de tidigare.
Dessutom; inte en enda gång än så länge har jag fått göra ett Renegade/Paragon dialogval. Ett par 'RT/LT' har jag fått; men saknar dialogvalen baserade på ens Renegade/Paragon styrka.
Kommer kanske sen; har inte kommit SÅ långt in i storyn än (Kanske spelat 4-5 story uppdrag + en bunke sidouppdrag).

#248

Postad 09 mars 2012 - 13:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Kommer kanske sen; har inte kommit SÅ långt in i storyn än (Kanske spelat 4-5 story uppdrag + en bunke sidouppdrag).

Jag har spelat längre men har inte fått göra jättemånga sådana heller. Dock några. Men de är ovanliga. De har helt klart "fördummat" dialogsystemet. Man kan ju få paragonpoäng även om man säger något som inte är speciellt elakt.

Skickade lite invites igår till andra MHBare;

Det märkte jag inte :lol:

#249

Postad 09 mars 2012 - 13:56

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

  • 353 inlägg
  • 0
Har spelat 3 timmar kanske och kan hålla med de "flawes" som ni nämner högre upp. Dock tycker jag att detta är ett typiskt exempel på ett spel som har så bra och spännande story att jag inte bryr mig ett dugg om de relativt små problemen. Jag bara sugs in i spelet. Det blir till att köpa tillbaka ettan och tvåan för att köra hela serien med samma gubbe.

#250

Postad 09 mars 2012 - 17:58

Unregistered77f4c216
  • Unregistered77f4c216
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Adda mig om ni vill spela mp min gamertag är liverpool190



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.