Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Star Wars 7 regisseras av J J Abrams. Premiär 2015

764 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 18 april 2013 - 13:34

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 2
Abrams-fansen jublar givetvis, men hur vettigt känns det att en regissör som hittills inom genren ensidigt prioriterat action på bekostnad av intressant berättande och handling utan allt för stora logiska missar nu tillåts sätta tänderna i Star Wars.

Bra eller dåligt lär väl bli uppenbart vid premiären, men det måste väl för fasen finnas NÅGON mer kvalificerad och intressant regissör? :)

#2

Postad 18 april 2013 - 14:21

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Och hur många bra filmer hade Peter Jackson skrivit och/eller regisserat före LOTR? Jag var väldigt skeptisk när jag fick höra vem som skulle regissera de filmerna, men det blev ju en grym succé iaf.

#3

Postad 18 april 2013 - 14:33

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

  • 2 268 inlägg
  • 0
Blir mörkrädd!
http://www.dn.se/kul...ret-fran-disney

#4

Postad 18 april 2013 - 14:40

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 0

Och hur många bra filmer hade Peter Jackson skrivit och/eller regisserat före LOTR? Jag var väldigt skeptisk när jag fick höra vem som skulle regissera de filmerna, men det blev ju en grym succé iaf.


Kanske bäst att J J Abrams tar över alla scifi-franchises då? :)

#5

Postad 18 april 2013 - 14:42

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Nja, det var inte riktigt det jag skrev ;)

Däremot kan jag inte förstå hur de tänkte, om man nu ska tro det dn skriver.

#6

Postad 18 april 2013 - 15:03

InSane
  • InSane
  • Veteran

  • 1 838 inlägg
  • 0
Med lite tur så blir det lite mer vuxet igen, 1-3 var hemska. Men jag håller med dig att risken finns att det blir mycket action och lite handling. Men du får inte glömma att JJ även gjort Firefly serien & Serenity filmen som jag allt tycker hade riktigt bra story och bra action.

#7

Postad 18 april 2013 - 15:09

BlueFruit
  • BlueFruit
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 1

Med lite tur så blir det lite mer vuxet igen, 1-3 var hemska. Men jag håller med dig att risken finns att det blir mycket action och lite handling. Men du får inte glömma att JJ även gjort Firefly serien & Serenity filmen som jag allt tycker hade riktigt bra story och bra action.

Nej, det var Joss Whedon.

#8

Postad 18 april 2013 - 15:15

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 3
Super 8 var riktigt bra.100 ggr bättre än SW ep 1-3 i alla fall...

Postad bild

Redigerat av hassesolo, 18 april 2013 - 15:16.


#9

Postad 18 april 2013 - 15:33

Origen
  • Origen
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0
Absolut ingen J.J. Abrams involverad i Firefly mig veterligen (!) men tycker han börjar få lite väl mycket att göra från alla bolag nu. Han har gjort nya Star Trek och ska nog göra ännu en till, nya Star Wars och ska nog göra en till, uppföljare till Cloverfield, en till Mission Impossible, lite filmer på tv-spel kommer komma etc.

Nja jag vet inte riktigt. Han är duktig absolut, gillade Alias och Super 8 fastän "the visitor" såg ut som skit. Lost tyckte säkert många om men jag är inte en av dom som hurrar.

#10

Postad 18 april 2013 - 15:46

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Det har inte hänt något bra på SW-fronten sen -83 så de har ju inte direkt något att förlora...

#11

Postad 18 april 2013 - 18:35

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Abrams-fansen jublar givetvis, men hur vettigt känns det att en regissör som hittills inom genren ensidigt prioriterat action på bekostnad av intressant berättande och handling utan allt för stora logiska missar nu tillåts sätta tänderna i Star Wars.

Bra eller dåligt lär väl bli uppenbart vid premiären, men det måste väl för fasen finnas NÅGON mer kvalificerad och intressant regissör? :)


Du behagar skämta. JJ är en otroligt kompetent regissör. Ljusår bättre än ngn regissör de haft tidigare till Star Wars.

Blir mörkrädd!
http://www.dn.se/kul...ret-fran-disney


Bra. Finns hur mycket berättelser och karaktärer som helst att göra film på. Disney har inte gjort bort sig med Marvel så det här blir nog också bra som fan.

#12

Postad 19 april 2013 - 08:50

InSane
  • InSane
  • Veteran

  • 1 838 inlägg
  • 0

Nej, det var Joss Whedon.

Oops my bad.

#13

Postad 19 april 2013 - 08:52

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 0

Du behagar skämta. JJ är en otroligt kompetent regissör. Ljusår bättre än ngn regissör de haft tidigare till Star Wars.


JJ är en kompetent action-regissör, men finlir, fingertoppskänsla och känsla för bra berättande av en intressant story saknas tyvärr.

#14

Postad 19 april 2013 - 09:12

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

JJ är en kompetent action-regissör, men finlir, fingertoppskänsla och känsla för bra berättande av en intressant story saknas tyvärr.


Han är bra mycket bättre än Lucas iaf.

#15

Postad 19 april 2013 - 09:16

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 0

Han är bra mycket bättre än Lucas iaf.


Vad gäller just action ja, även om Lucas gjorde ett nog så gott jobb på ep 4-6.

#16

Postad 19 april 2013 - 10:13

lungan
  • lungan
  • Forumräv

  • 545 inlägg
  • 0
Hmm, positivt med fler filmer och lite mer frekvent dessutom. SW-universumet är häftigt och det finns hur mycket som helst att utforska där, potentialen är ju enorm.

JJ Abrams har inte imponerat alls imho men då är jag inte mycket för tv-serier och har inte sett Super 8 än. Cloverfield är rakt igenom bedrövlig och MI3 medioker med glimtar av hyggliga actionsekvenser. Nya Star Trek är helt OK actionmässigt men karaktärerna i den kändes schablonmässiga, för överdrivna och onyanserade för min smak. Han har en hel del kvar upp till sin hype tycker jag.

#17

Postad 19 april 2013 - 10:25

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 0

Hmm, positivt med fler filmer och lite mer frekvent dessutom. SW-universumet är häftigt och det finns hur mycket som helst att utforska där, potentialen är ju enorm.


Precis, och därför vore det trevligt med lite variation i regiarbetet.

JJ Abrams har inte imponerat alls imho men då är jag inte mycket för tv-serier och har inte sett Super 8 än. Cloverfield är rakt igenom bedrövlig och MI3 medioker med glimtar av hyggliga actionsekvenser. Nya Star Trek är helt OK actionmässigt men karaktärerna i den kändes schablonmässiga, för överdrivna och onyanserade för min smak. Han har en hel del kvar upp till sin hype tycker jag.


Cloverfield var inte så dum tycker jag, men hade kanske bitvis passat bättre som "ride" på något nöjesfält.

Hypen kring Abrams handlar väl just om rafflande action och inte mycket annat... :)

#18

Postad 19 april 2013 - 10:59

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Jag tror det blir bra jag.
Har stora förhoppningar både på JJ och filmerna.

Först blev jag vädlgit skeptisk när Disney kom in i bilden, sen ju mer jag tänkte på det ju mer positiv blev jag.
Sen att JJ själv är ett stort Star Wars fan själv och dessutom redan gjort en del sci-fi gör det ju bara än bättre.

Men vi får väl som sagt se hur det blir...

#19

Postad 19 april 2013 - 15:24

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
De ska släppa en Star wars film per år!

Borgar detta för kvalitet tror ni?

#20

Postad 19 april 2013 - 18:00

Anniggo
  • Anniggo
  • Lärjunge

  • 401 inlägg
  • 0
Det lär ju knappast vara samma människor som gör filmerna så det kan nog bli bra.

#21

Postad 19 april 2013 - 18:27

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

De ska släppa en Star wars film per år!

Borgar detta för kvalitet tror ni?


Ja. De har lyckats bra med Marvel så

#22

Postad 19 april 2013 - 19:04

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0
skulle det inte vara trevligt med en spin-off på Jar Jar Binks?? ;-)

Bara de gör en film om Bobba så är jag nöjd

#23

Postad 19 april 2013 - 22:14

wictor
  • wictor
  • Beroende

  • 1 447 inlägg
  • 2

Du behagar skämta. JJ är en otroligt kompetent regissör. Ljusår bättre än ngn regissör de haft tidigare till Star Wars.


Nej, Irvin Kershner hade varit det självklara valet om han inte hade vart död och begraven ^_^

http://www.imdb.com/.../?ref_=tt_ov_dr

Redigerat av wictor, 19 april 2013 - 22:14.


#24

Postad 19 april 2013 - 22:17

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Nej, Irvin Kershner hade varit det självklara valet om han inte hade vart död och begraven ^_^

http://www.imdb.com/.../?ref_=tt_ov_dr

Jatack, synd och skam att han inte fick göra alla hittils imo.

Empire var så otroligt mycket bättre än alla andra episoder både före och efter om ni frågar mig.

R.I.P

#25

Postad 20 april 2013 - 07:52

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 1

De ska släppa en Star wars film per år!

Borgar detta för kvalitet tror ni?


Nej. Egentligen inte för att de kommer så frekvent, snarare för att de vill mjölka ut det sista som finns ur filmerna. Star Wars slutar nog som en förfärlig dokusåpa om några år med amatörskådespelare som försöker spela hjältar.

#26

Postad 20 april 2013 - 11:19

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0

Vad gäller just action ja, även om Lucas gjorde ett nog så gott jobb på ep 4-6.


Lost är och förblir ett mästerverk (även om JJ inte kan ta all credit för den) och där kan man inte prata om action direkt.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 20 april 2013 - 11:20.


#27

Postad 21 april 2013 - 13:18

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 2

Lost är och förblir ett mästerverk (även om JJ inte kan ta all credit för den) och där kan man inte prata om action direkt.


Tycker snarare att Lost började väldigt mystiskt och spännande, men urartade så småningom fullständigt och blev istället ett hopkok av krystat sensationslystna cliffhangers och man fick nästan en känsla av att manusförfattarna utmanade varandra att hitta på jox som var så skruvat och osammanhängande att tittarna nästan stängde av. :)

Mästerverk möjligtvis vad gäller att få trogna tittare...

#28

Postad 21 april 2013 - 13:23

XavierJH
  • XavierJH
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0
Det blir svårt för JJ att göra något sämre än SW 1-3 i alla fall.

#29

Postad 21 april 2013 - 13:40

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 0

Det blir svårt för JJ att göra något sämre än SW 1-3 i alla fall.


Förväntningarna på ep 1-3 var visserligen för höga och Lucas hade ingen chans att leverera det fansen hoppades på, men så usla som många här beskriver dem är de verkligen inte.

#30

Postad 21 april 2013 - 13:50

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 1
De kommer nog ses i ett betydligt bättre ljus när Disney, JJ Abrams med gänget fått slakta licensen.

#31

Postad 21 april 2013 - 21:33

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 1

Lost är och förblir ett mästerverk (även om JJ inte kan ta all credit för den) och där kan man inte prata om action direkt.


Lost var bra fram till sista säsongen då det bara blev massa religiös smörja.

#32

Postad 22 april 2013 - 00:54

-Q-
  • -Q-
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 0
Är också försiktigt positiv till detta.

Grabben (4 år) är helt star warsfrälst, så det ska bli kul att han får vara med när de nya kommer ut. Sen måste jag faktiskt säga att nu när jag sett om alla filmerna flera gånger så är faktiskt inte ep 1-3 så dåliga som jag tyckte de var när jag såg dem på bio. Däremot är det lite nedslående hur usla en del skådespelarinsatser är i ep 4-6 även om äventyret är fantastiskt.

#33

Postad 22 april 2013 - 07:04

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Förväntningarna på ep 1-3 var visserligen för höga och Lucas hade ingen chans att leverera det fansen hoppades på, men så usla som många här beskriver dem är de verkligen inte.


Jag tycker till och med att den sista filmen rent manusmässigt är bättre än nästan alla Star Wars-filmer. Irving Kershner, eller vad han hette som regisserade den andra Star Wars-filmen i kronologisk ordning, lyckades bäst, tycker jag.

Redigerat av Unregistered1fef72f3, 22 april 2013 - 07:05.


#34

Postad 22 april 2013 - 07:42

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0
Man ska även ha i åtanke att dagens Star Wars riktar sig även till barn, även små barn, vilket inte originalen gjorde med 15 års gräns.

Detta i sig kommer göra filmerna sämre med slapsticks överspelade och stereotypa karaktärer.

#35

Postad 22 april 2013 - 08:14

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Borde ju rimligtvis vara mer eller mindre omöjligt att göra en film som är sämre än någon av delarna i prequel-trilogin. Hur George Lucas kunde misslyckas så kapitalt är fortfarande svårt för mig som gammalt OT-fan att svälja. Hade han bara tagit sig lite mer tid med manus och kanske fått lite mer input utifrån så hade det kunnat bli så otroligt mycket bättre.
Men istället så valde han att tjurrusa sig igenom trilogin, köra ett helt eget race och göra en massa misstag på kuppen. Som t.ex: Midichlorians, döda alla skurkar i förtid, Jar.Jar Binks, casting from hell, världens sämst skrivna kärlekshistoria, överbelasta alla scener med CGI, politiskt skitsnack som inte tar vägen någonstans, skrikande ödla, Midichlorians!, fightande Yoda, oförmågan att regissera sina skådisar, Sam L som Mace, MIDICHLORIANS! (vad fan tänkte du på människa?).

Nej jag tror på JJ i det här fallet. Var inte jätteimpad av Super 8 och MI3 men det han har gjort med Star Trek är bra. Så varför skulle det inte kunna funka på Star Wars också?

#36

Postad 22 april 2013 - 08:16

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0
Förutom Hayden Christensen så har episod III riktigt bra skådespelare. 1:an och 2:an är barnsliga men III är mörkast av dom alla - precis som dom ska vara.

Bra musik, bra handling, mumsfoto, mörk, bra skådespel, visuellt och ljudmässigt underbar. Hur kan den ses som värdelös i mångas ögon? Haters gonna hate.

#37

Postad 22 april 2013 - 08:17

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Man ska även ha i åtanke att dagens Star Wars riktar sig även till barn, även små barn, vilket inte originalen gjorde med 15 års gräns. Detta i sig kommer göra filmerna sämre med slapsticks överspelade och stereotypa karaktärer.

Nä när jag gick med pappa 1978 och såg på första filmen var jag 8 år och filmen var då från 11 år och inte 15.

Men iom att jag gick med vuxet sällskap kunde vi gå iaf.

Det är är iaf vad jag kommer ihåg.

Edit, hittade lite fakta och det visade sig stämma: http://www.starwars....id=episodIV&p=1

Redigerat av masse70, 22 april 2013 - 08:25.


#38

Postad 22 april 2013 - 08:27

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Man ska även ha i åtanke att dagens Star Wars riktar sig även till barn, även små barn, vilket inte originalen gjorde med 15 års gräns.


Det där gamla argumentet håller inte riktigt. Hur prequeltrilogin skulle vara bättre lämpad för barn med all politik och våld har jag svårt att se. Gamla trilogin var ratad PG i USA medan Revenge of the Sith är PG-13 dvs inte alls lika lämpad för barn. Vilket jag håller med om då scenen där Darth Vader först får armar och ben avhuggna för att sedan börja brinna är inget jag hade velat visa för små barn.

#39

Postad 22 april 2013 - 09:45

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Nä när jag gick med pappa 1978 och såg på första filmen var jag 8 år och filmen var då från 11 år och inte 15.

Men iom att jag gick med vuxet sällskap kunde vi gå iaf.

Det är är iaf vad jag kommer ihåg.

Edit, hittade lite fakta och det visade sig stämma: http://www.starwars....id=episodIV&p=1


http://www.starwars....?id=episodV&p=1



Det där gamla argumentet håller inte riktigt. Hur prequeltrilogin skulle vara bättre lämpad för barn med all politik och våld har jag svårt att se. Gamla trilogin var ratad PG i USA medan Revenge of the Sith är PG-13 dvs inte alls lika lämpad för barn. Vilket jag håller med om då scenen där Darth Vader först får armar och ben avhuggna för att sedan börja brinna är inget jag hade velat visa för små barn.


Filmerna blandar, ena scenen för vuxna och andra scenen för barn osv osv. Tonen är svår att definiera.

Har du sett denna:

http://redlettermedi...ge-of-the-sith/


Förutom Hayden Christensen så har episod III riktigt bra skådespelare. 1:an och 2:an är barnsliga men III är mörkast av dom alla - precis som dom ska vara.

Bra musik, bra handling, mumsfoto, mörk, bra skådespel, visuellt och ljudmässigt underbar. Hur kan den ses som värdelös i mångas ögon? Haters gonna hate.


Fotot är ju dataanimerat, inte mycket att hylla där imo, då tycker jag 300 imponerar mer.

#40

Postad 22 april 2013 - 10:01

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

http://www.starwars....?id=episodV&p=1


Jo fast nu plockade du ju ut det enda lilla russinet ur kakan som fanns. ;)

Du påstod ju själv att "originalen" (dvs alla första 3 filmerna) hade 15 års gräns och enilgt det jag länkade till så förhöll det sig såhär:

Episod IV: Åldersgräns (Sverige): 11 år
Episod V: Åldersgräns (Sverige): 15 år (1980), 11 år (1982)
Episod VI: Åldersgräns (Sverige): 11 år

Dvs det var bara en av de 3 filmerna och dessutom bara under 2 första åren som hade 15 år som gräns.

Men nog om det nu.

#41

Postad 22 april 2013 - 10:05

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Filmerna blandar, ena scenen för vuxna och andra scenen för barn osv osv. Tonen är svår att definiera.

Har du sett denna:

http://redlettermedi...ge-of-the-sith/


Ja ett flertal gånger och jag håller helt och hållet med. Hela delen där han ifrågasätter tonen i filmen är klockren. Vad ville herr Lucas egentligen? Hela första sekvensen på Grievous skepp är ju ett jättebra exempel på vilken sinnesförvirring som råder. Avhuggna huvuden blandas med slappstick i form av robotar som snubblar.

#42

Postad 22 april 2013 - 10:11

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Jo fast nu plockade du ju ut det enda lilla russinet ur kakan som fanns. ;)

Du påstod ju själv att "originalen" (dvs alla första 3 filmerna) hade 15 års gräns och enilgt det jag länkade till så förhöll det sig såhär:

Episod IV: Åldersgräns (Sverige): 11 år
Episod V: Åldersgräns (Sverige): 15 år (1980), 11 år (1982)
Episod VI: Åldersgräns (Sverige): 11 år

Dvs det var bara en av de 3 filmerna och dessutom bara under 2 första åren som hade 15 år som gräns.

Men nog om det nu.


Ja men russinet är ändå tillräckligt för att påpeka att det ändå var 15årsgräns samt kan jag tillägga att det även censurerades i ep 6.

#43

Postad 22 april 2013 - 10:21

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Förutom Hayden Christensen så har episod III riktigt bra skådespelare. 1:an och 2:an är barnsliga men III är mörkast av dom alla - precis som dom ska vara.

Bra musik, bra handling, mumsfoto, mörk, bra skådespel, visuellt och ljudmässigt underbar. Hur kan den ses som värdelös i mångas ögon? Haters gonna hate.


Episode 3 håller jag som näst bäst av de 6 filmerna efter Episode 5. Episode 1 och 2 däremot är ruskigt usla och bara en transportsträcka till 3an.
Dialogen är dock usel i alla filmerna men det har aldrig varit Lucas starka sida direkt.

Angående åldersgränser så går det inte att jämföra åldergränser för 25-30 år sedan och åldersgränserna idag.
Det är väldigt stor skillnad.

Redigerat av Unregistereddc471864, 22 april 2013 - 10:23.


#44

Postad 22 april 2013 - 10:33

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Episode 1 och 2 däremot är ruskigt usla och bara en transportsträcka till 3an.


Jepp. Framförallt ettan där väl egentligen inget händer som är viktigt för att berätta historien om hur Anakin Skywalker blev Darth Vader. Istället så slösar Lucas bort en hel film när trilogin lika gärna kunde börjat med Attack of the Clones.

#45

Postad 22 april 2013 - 10:42

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0
Jag tycker dom borde ha castat Liam Neeson som Obi-wan och Ewan som Anakin och då hoppat över Anakin som liten och endast haft kanske max 5år mellan ep 1 och 3. Samt ha med Darth Maul med i alla eller två filmer.
Hade fungerat betydligt bättre med romansen (förhoppningsvis).

Usch det är ganska mycket som borde gjorts annorlunda i dessa filmer när man tänker på det, vågar man drömma om en reboot? Nolan kanske :)

#46

Postad 22 april 2013 - 11:17

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Håller helt med dig Lacto. Fattar inte varför dom hade så bråttom att döda Darth Maul när dom la så mycket krut på att etablera karaktären, det var ju han som var på varenda flingpaket. Hade det inte varit bättre att låta han få lite mer att säga och göra och låta honom vara skurken genom hela trilogin? Hade ju varit perfekt om Anakin/Vader hade dödat honom i slutet av Episode 3 och tagit hans plats vid Palpatines sida.

Re-boot? Ja inte mig emot. Nolan hade nog funkat finfint. :)

#47

Postad 22 april 2013 - 11:29

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Håller helt med dig Lacto. Fattar inte varför dom hade så bråttom att döda Darth Maul när dom la så mycket krut på att etablera karaktären, det var ju han som var på varenda flingpaket. Hade det inte varit bättre att låta han få lite mer att säga och göra och låta honom vara skurken genom hela trilogin? Hade ju varit perfekt om Anakin/Vader hade dödat honom i slutet av Episode 3 och tagit hans plats vid Palpatines sida.




Bra hämndexempel, Maul tar död på Padme c:a 3-5 år efter födsel av barn vilket ger Anakin ett hämndbegär bortom all nåd vilket lockar honom att använda the dark side med hjälp av Sidious för att besegra Maul.
Padme borde dött i ep 2 och trean går ut på hämnden på Darth Maul och Sidious tränar Anakin eller nåt och sen fight med Liam Neeson i lavan.

#48

Postad 22 april 2013 - 11:48

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Ja det hade varit grymt mycket bättre än dom vaga skäl Anakin har nu. Padme dör av...krossat hjärta? Och inget kan rädda henne av någon anledning, trots att hon väl egentligen borde ha all lust att fortsätta leva då hon precis blivit tvåbarnsmamma. Så Anakin blir en Sith för att Palpatine säger sig veta hur man räddar folk ifrån att dö och Anakin har lägligt nog haft en dröm där han ser Padme dö, vilket han tar för absolut sanning? Mje, bättre än så borde du ha kunnat knåpa ihop Lucas.

Som sagt, re-boot. Kan dom starta om en massa Marvel-franchiser och liknande så borde det gå med SW också.

Ser dock hoppfullt ut med dom nya filmerna som är på gång. Gamle SW-veteranen Lawrence Kasdan är ju t.ex. med och filar på manuset så det finns ju hopp om att själva storyn kan bli bra iaf. Själv hoppas jag också på att dom kommer använda sig av lite old-school effekter med handmålade bakgrunder och modeller, det hade varit en fin homage till den gamla trilogin.

#49

Postad 22 april 2013 - 11:51

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Ser dock hoppfullt ut med dom nya filmerna som är på gång. Gamle SW-veteranen Lawrence Kasdan är ju t.ex. med och filar på manuset så det finns ju hopp om att själva storyn kan bli bra iaf. Själv hoppas jag också på att dom kommer använda sig av lite old-school effekter med handmålade bakgrunder och modeller, det hade varit en fin homage till den gamla trilogin.


Jag hoppas att dom tittat på RedLetterMedia :)

#50

Postad 22 april 2013 - 12:17

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Bra hämndexempel, Maul tar död på Padme c:a 3-5 år efter födsel av barn vilket ger Anakin ett hämndbegär bortom all nåd vilket lockar honom att använda the dark side med hjälp av Sidious för att besegra Maul.
Padme borde dött i ep 2 och trean går ut på hämnden på Darth Maul och Sidious tränar Anakin eller nåt och sen fight med Liam Neeson i lavan.


Men det där är ju emot hela storyn. Att Padme dör vid barnfödelsen är ju därför Anakin blir Vader. För att försöka förhindra detta.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.