Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Lagringshastighet Ixus 220 HS

2 svar i tråden

Skickat 04 februari 2012 - 23:56

Jag har en Canon Ixus 220 HS.
Tänkte nu köpa ett bra minneskort, eftersom jag kommer HD-filma rätt mycket. Vad jag söker är hastigheten det verkligen tar, för kameran att lagra på kortet. Dessa siffror verkar väldigt hemliga; jag har kontaktat support, men dom säger bara "du ska ha klass 6 eller mer". Jag nöjer mig dock inte med det. Men dom vill tydligen inte lämna sådan info. Bör man ha 20-30Mb/s (typ klass 10), om man vill vara på säkra sidan..? Eller ska jag gå ännu högre? Jag vet ju inte hur fort kameran kan lagra.

/Håkan.

Skickat 06 februari 2012 - 09:56

Det handlar egentligen inte om "hur snabbt kameran kan lagra". Några sådana data existerar inte. Vad du får titta på är vad det är för typ av kamera och om det är serietagning eller filmning. Vanligt foto, singelbild, kräver inte något speciellt snabbt kort.

Gällande en kompaktkamera och filmning i hd kvalitet ska du ha klass 6 eller högre precis som Canon sa. 20-30 mb-sek i hastighet. Tror inte att filming i avchd tar mer än 15-20 mb/sek i anspråk.

Skickat 07 februari 2012 - 01:24

Tack. Jodå, jag förstår att vanlig bildtagning inte är krävande, jag kommer dock filma mer.
Men jag tror ändå det finns siffror för detta, och som du säger, att det kan variera mellan kameratyp.
Jag tror absolut inte heller att supporten ljuger på något sätt, det stämmer säkert att klass 6 räcker. Jag vill bara veta, eftersom jag varken vill få en "flaskhals", eller spendera massor på ett kort som kameran inte ens kommer i närheten av i skrivhastighet. En gissning jag har, är att systemkameror skriver snabbare än kompaktkameror. Men du har nog rätt, klass 10 borde räcka.

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Detta forum sponsras av
  • Beatles!
    JonasLindström
    2013-05-21 20:36:10
  • Takida!!
    JonasLindström
    2013-05-21 20:33:47
  • Klassisk
    JonasLindström
    2013-05-21 20:30:24
  • Nya högtalarstativ ska inhandlas
    flinken
    2013-05-21 19:42:22
  • Otroligt välbyggda
    flinken
    2013-05-21 19:35:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.