Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pestens Tid - The Stand

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 21 november 2014 - 15:31

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Pestens Tid blir fyra filmer.

http://www.ign.com/a...-be-four-movies


The long-gestating film adaptation of Stephen King'sThe Stand is now set to be split into multiple movies.
Following King's hint last month, The Stand's director Josh Boone revealed on Kevin Smith's Hollywood Babble-On podcast that Warner Bros. liked the idea of King's epic novel being packaged as an event movie series rather than one long feature. So now, the project, which was once a "a single, R-rated movie," has become a four-film series.


"I can’t tell you anything about how we’re going to do them, or what’s going to be in which movie. I’ll just say we are going to do four movies, and we’re going to do The Stand at the highest level you can do it at, with a cast that’s going to blow people’s minds," Boone said. "We’ve already been talking to lots of people, and have people on board in certain roles that people don’t know about. We’re looking to go into production next year, maybe in the spring."

Boone, who directed The Fault In Our Stars, also said that he was willing to drop his original script "because you’re able to do an even truer version" of the story as four parts.

Last we heard, Matthew McConaughey was also in talks to join the cast as the villainous Randall Flagg. Actor Nat Wolff (Palo Alto, Fault In Our Stars) has also signed on to the film.



#2

Postad 01 december 2014 - 13:17

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0
Spännande! Boken är ju riktigt bra, och jag tycker att den miniserien som kom för några år sedan följde boken riktigt bra! Ska bli kul och se vad dom kan göra denna gången! Och att få se Matthew McConaughey som Randall Flagg kommer bli så jädra bra!

#3

Postad 01 december 2014 - 14:08

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0
Jäklar va kul! Boken är ju riktigt bra och jag gillade också filmen som släpptes på 90-talet. Tänk om de gjorde en liknande grej med "It". Det är den bästa bok jag läst, minns att jag satte uppe åtminstone en natt och läste den.

#4

Postad 01 december 2014 - 16:41

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 0
Själv drömmer jag om en filmatisering av Mörka Tornet.

#5

Postad 02 december 2014 - 12:12

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Spännande! Boken är ju riktigt bra, och jag tycker att den miniserien som kom för några år sedan följde boken riktigt bra! Ska bli kul och se vad dom kan göra denna gången! Och att få se Matthew McConaughey som Randall Flagg kommer bli så jädra bra!

"Några år sedan"? Exakt 20 närmare bestämt.;)

#6

Postad 02 december 2014 - 12:50

Hooch
  • Hooch
  • Forumräv

  • 991 inlägg
  • 0
Vilken trevlig nyhet! :-)

#7

Postad 03 december 2014 - 17:17

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0

Själv drömmer jag om en filmatisering av Mörka Tornet.

Läste någonstans att dom hoppas att Matthew McConaughey skulle gestalta Flagg även vid filmatiseringen av den bokserien. Var inte så länge sedan jag läste mörka tornet serien, men jag minns ta mig tusan inte om Flagg är med så mycket? Men det väckte ju förhoppningen om en filmatisering av den serien med :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.