Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung - UE55JU7005/UE55JU7005TXXE

145 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung UE65JU7005 (TV) 9 7,9 (9) Inga priser
Samsung UE55JU7005 (TV) 9 8,54 (25) Inga priser
46 relaterade trådar
Val av 65" tv. (3 inlägg) 2 år sedan
Kalibrering/Inställningsförslag Samsung TV (119 inlägg) 2 år sedan
75" TV (0 inlägg) 2 år sedan
Samsung UHD-tv 2015 (961 inlägg) 3 år sedan
Samsung One Connect kabel av - var köpa ny? (0 inlägg) 5 år sedan
Vad ska jag ge för en UE65JU7005 ? (3 inlägg) 6 år sedan
Uppspelning från Synology NAS har slutat fungera från min Samsung TV (5 inlägg) 6 år sedan
Inget ljud från netflix mm till externa aktiva Zensor, optisk (1 inlägg) 6 år sedan
Samsung UE75KS8005 vs 7005 (6 inlägg) 7 år sedan
Vettig 65" 4K till film och spel? (Max 15000) (5 inlägg) 7 år sedan
TV för spel och film, ingen inputlag, 8k budget (19 inlägg) 7 år sedan
Snabbt köptips- skall köpa idag. 65" (19 inlägg) 7 år sedan
Samsung UE60J6285XXE för 9490:- (0 inlägg) 7 år sedan
Köpråd för 65"+ mottages! (6 inlägg) 7 år sedan
Vilken 65" skall jag välja? (19 inlägg) 7 år sedan
Bästa 65" för 15-20k (3 inlägg) 7 år sedan
Sony KDL55W805CBAEP vs Samsung UE55JU7005 (2 inlägg) 7 år sedan
Samsung UE55JU7005TXXE x2 fungerar inte (2 inlägg) 8 år sedan
Samsung UE55JU7005ST Anynet problem (0 inlägg) 8 år sedan
Samsung UE55JU7005T eller LG 65UF675V (0 inlägg) 8 år sedan
Ny TV 55-60" VA LCD (8 inlägg) 8 år sedan
Samsung UE65JU7005 vs. Philips 65PUS7120 (5 inlägg) 8 år sedan
TV:n köpt, vad nu? (24 inlägg) 8 år sedan
Funkar dessa 3D-glasögon till Samsung? (7 inlägg) 8 år sedan
Samsung UE55JU7005T uppdateringsproblem + BOSE kompabiliet? (4 inlägg) 8 år sedan
Samsung UHD TV till gammal Harmar/Kardon förstärkare - hur koppla? (7 inlägg) 8 år sedan
Hjälp!? LG 65uf855v eller samsung 65ju7005?!?! (18 inlägg) 8 år sedan
Samsung JU6875 vs Sony KD55X8005 (4 inlägg) 8 år sedan
UHD TV (6 inlägg) 8 år sedan
Samsung UE55JS8005 eller UE55JU7005 (11 inlägg) 8 år sedan
Val av ny TV, 55" UHD (3 inlägg) 8 år sedan
TV köp max 20k (8 inlägg) 8 år sedan
Ny 65 " Sony,Samsung eller LG ? (0 inlägg) 8 år sedan
55-60" sökes (7 inlägg) 8 år sedan
65* UHD max 25k (21 inlägg) 8 år sedan
Sony Bravia KD-65X8509C vs Samsung UE65JU7005 (31 inlägg) 8 år sedan
LG/Samsung/Sony - OLED 55" eller LCD 65" ? (1 inlägg) 8 år sedan
Äldre plasma mot nyare LCD (3 inlägg) 8 år sedan
Samsung UE55JU7005 anslutningstyp för S2 och T2? (2 inlägg) 8 år sedan
LG 65UF772V vs Samsung UE65JU7005T (13 inlägg) 8 år sedan
UE55JU7005 eller UE65JU7005 (3 inlägg) 8 år sedan
UHD-tv som datormonitor, gaming/htpc, max 15000kr (5 inlägg) 8 år sedan
Samsung JS8005 eller Philips PFS8209 (5 inlägg) 8 år sedan
Samsung tv 2015 med Silverlight (5 inlägg) 8 år sedan
Ny tv. UHD 65" eller fullHD 75"? (60 inlägg) 8 år sedan
TV för både surf och film, 4K rätt väg? (6 inlägg) 8 år sedan

#1

Postad 03 april 2015 - 13:40

versaliense
  • versaliense
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Köpte precis den här TVn i veckan, 7serien i samsungs 2015-lineup. Allt funkar bra förutom i Smart-Hub där det varken finns Netflix, Viaplay, SF Anytime etc.. vad jag kan se så är det bara appar från amerikanska företag. Någon som har/haft samma problem? Jag har kontaktat tex Viaplay och de säger att deras app ska stödjas i 2015 års samsung-tvs, jag har även sett screenshot där en hade en viaplay app i sitt Tizen.



#2

Postad 04 april 2015 - 22:18

Unregistered1b0c1937
  • Unregistered1b0c1937
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0
Om du tittat på 7 seriens UHD tv 2014- vilka skillnader förutom magra apputbudet på denna tv? T ex betraktningsvinkel , mediauppspelarens kvalite/ mediatyper från usb, allmänt flyt/snabbhet i hantering,bildkvalite från sämre bildkällor, som dator monitor och annat-eller är den lik "gamla hu7505`s" egenskaper?

#3

Postad 05 april 2015 - 07:12

Rossifumi
  • Rossifumi
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

Låter som att TVn inte är nordisk eller i alla fall inte inställd som nordisk (om nu alla appar skall stödjas). Känns mer som en inställning dock eftersom du skriver att det är en XXE-modell.


Redigerat av Rossifumi, 05 april 2015 - 07:13.


#4

Postad 21 maj 2015 - 12:06

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

  • 770 inlägg
  • 0

Jag undrar om det verkligen stämmer att NetOnNet säljer UE65JU7005TXXE för 21990kr redan på tanke på att den är ny och ingen annan är ens i närheten av det priset.



#5

Postad 21 maj 2015 - 12:45

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlägg
  • 0

Jag undrar om det verkligen stämmer att NetOnNet säljer UE65JU7005TXXE för 21990kr redan på tanke på att den är ny och ingen annan är ens i närheten av det priset.

vad säger netonnets hemsida ?

#6

Postad 21 maj 2015 - 14:18

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

  • 770 inlägg
  • 0

Inget speciellt. Tror bara att dom råkat sätta 21990 istället för 31990. Testade lägga in den i kassan och det är fortfarande 21990kr. Det kanske är det priset dom verkligen har?

 

Visst är pris hoppet extremt för storlekarna men alla vet att det är nya modeller. Sjunker sakta men säkert i pris men redan nu, är väl det som höjer ens ögonbryn ;)

 

55" på 16990kr

65" 21990kr (Flesta återförsäljare har 31990kr på denna storlek)

75" 54990kr



#7

Postad 21 maj 2015 - 15:00

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0

Siba har följt med i prisdroppet... nästan så man blir sugen. Har någon kikat på denna modell än?



#8

Postad 21 maj 2015 - 15:33

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

  • 770 inlägg
  • 0

Den stora skillnaden mellan JU7005 och JU7505 är ena är rak och andra är curved samt att JU7505 har 40watt ljud och en minibaslåda om det har någon betydelse.

 

Sibakoncernen Waldir köpte upp NetOnNet 2011 så om det är rätt pris satt, så kan det bekräftas med att Siba sänkte priset också. Jaha, köpa eller inte köpa hmm.


Redigerat av Midnight, 21 maj 2015 - 15:38.


#9

Postad 21 maj 2015 - 15:47

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Om du tittat på 7 seriens UHD tv 2014- vilka skillnader förutom magra apputbudet på denna tv? T ex betraktningsvinkel , mediauppspelarens kvalite/ mediatyper från usb, allmänt flyt/snabbhet i hantering,bildkvalite från sämre bildkällor, som dator monitor och annat-eller är den lik "gamla hu7505`s" egenskaper?

Svar på det finns i Samsung 2015 tråden.

#10

Postad 28 maj 2015 - 12:08

Unregistered093d780d
  • Unregistered093d780d
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Den verkar inte ha stöd för HDMI 2.0. Verkar fortfarande bara vara 1.4.



#11

Postad 28 maj 2015 - 12:15

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 1

Hade en väldans tur denna morgon. Efter ett tags funderade så slog jag till vid frukostbordet på 65" till priset 21990:-. När jag sedan kommer till jobbet så har netonnet höjt den med 10k. pju... det va i sista sekund kan man säga :) Nu är det bara hoppas man blir nöjd.



#12

Postad 28 maj 2015 - 12:18

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Den verkar inte ha stöd för HDMI 2.0. Verkar fortfarande bara vara 1.4.

Jodå, den har stöd för funktioner som tillkom i v2.0 av hdmi specen.

#13

Postad 30 maj 2015 - 23:13

dunderbusen
  • dunderbusen
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Skulle köpa en 65" för 21990kr jag med i torsdags morse men hittade inte TVn. Då var det redan för sent. Det blev en beställning från Hifi klubben istället.

Den blir väl inte för stor i sovrummet på 3-3,5m avstånd?

#14

Postad 31 maj 2015 - 04:14

b0bb4n
  • b0bb4n
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Jag beställde den natten till torsdag och fick den på fredag :P



#15

Postad 01 juni 2015 - 10:46

dunderbusen
  • dunderbusen
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Fick min idag.

Budkillen från Postnord tyckte att den va gigantisk hahaha!

#16

Postad 01 juni 2015 - 12:27

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0

Vad tycker ni om bilden då? Har tyvärr inte fått min ännu.

Har ni kört någon justering för kontrast/svärta med kalibreringsskiva?

Vad har ni att jämföra med sedan tidigare?



#17

Postad 01 juni 2015 - 14:31

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlägg
  • 0

Fick min idag.

Budkillen från Postnord tyckte att den va gigantisk hahaha!

Då har han aldrig kört ut en 75" ;)



#18

Postad 02 juni 2015 - 07:04

dunderbusen
  • dunderbusen
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Bilden har jag inte justerat än. Testade lite olika lägen igår men ja ändrade inget.
Tittade på ett par klipp på Youtube och materialet var minst 1080p och det ser riktigt bra ut. Inget som ja hakade upp mig på. Även ljudet duger bra till TVtittande.
Blu-ray spelaren tänkte ja inte flytta från salongen så nån Netflixfilm eller nått från datorn får duga som film. Duger inte ljudet blir det en ljudlimpa från Sonos.
Bilden är inte lika snabb som min Panasonic plasma men väldigt mycket bättre än gamla Philips platt TVn. Såg snabbt lite fotboll från tvsporten och det vara bara de vita linjerna som inte va riktigt bra. Dom va onaturligt kantiga. Det kan iofs vara materialet som va dåligt.

Bra menyer med mycket inställningsmöjligheter. TVn anslöt snabbt till Wifi.
Lätta att byta källa. Bra fjärr lätt att använda i mörkret i sovrummet.
Fjärren med bara ett par knappar har ja inte packat upp än.

Återkommer med ett par bilder och mer reflektioner.

#19

Postad 02 juni 2015 - 11:18

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0

posten ringde nyss, så i afton är det min tur :)



#20

Postad 03 juni 2015 - 10:20

dunderbusen
  • dunderbusen
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Ser ut som en död pixel i min panel.

#21

Postad 03 juni 2015 - 14:37

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0

aj då, vet inte vad dom har för policy, annars kan du ju hävda öppet köp. Dock kostar den betydligt mer nu om du ska köpa en ny.

Fanns sjukligt mycket inställningar, tog tid att stänga ner allt bildförbättringsskräp, men nu är det gjort och bilden blev helt okej. Hann inte testa så mycket igår, det går nog att få bilden ännu bättre. Edgebleed var väl att vänta sig tyvärr, men den är inte så påtaglig. Ska pilla lite mer i afton, sen ska jag se en HEL film och avgöra om den är värd att behålla.

Vanlig digital tv blev ju ingen dröm med det där antalet pixlar som ska konverteras, hd kanalerna såg riktigt bra ut dock.



#22

Postad 05 juni 2015 - 04:20

b0bb4n
  • b0bb4n
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Vilka bildförbättringsinställningar stängde du av? Lite edge bleed har jag också, men syntes i princip bara från sidan ändå.



#23

Postad 06 juni 2015 - 18:33

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0
Har testat lite mer nu och är ganska nöjd. Stängt av i princip allt lull lull. Hdmi svärta auto kör jag dock, vette fasen varför inte den blir bra annars men det funkar ju iaf.
Ljusstyrka 5-6, kontrast 85, brightness 45.
Varit borta ett par dagar men ska försöka hinna se en film i morgon också, bara blivit en ännu :)

#24

Postad 08 juni 2015 - 15:28

Unregistered07e42819
  • Unregistered07e42819
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0

Hallå!

 

Kom på att jag blir rätt aktiv på det här forumet var 5e år ungefär. Nu är det dags att köpa ny TV igen! Tänkte ta steget in i LCD/LED-djungeln. Eftersom jag inte handlar TV allt för ofta (just nu har jag en panna G20) så tänkte jag framtids-säkra lite med 4K. Dock inte HDR, har inte pengar till en lyxtv.

 

Ska i första hand använda den till PS4, netflix och viaplay.

 

Har läst lite recensioner, men vad tycker ni om JU7005? Hur klarar den snabba rörelser? Blir allt bara smetigt som det va förut? Kommer en gammal plasmaälskare bli nöjd? :)

 

Antar att allt är bättre än min gamla TV, men är samsung ett bra alternativ?

 

Tack för hjälpen!



#25

Postad 08 juni 2015 - 15:51

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Kan du leva med begränsad ljùsstyrka (men fortfarande inte sämre än plasma) och ett visst flimmer (vilket inte heller plasma är helt immun mot) så kommer du bli väldigt nöjd med rörelsehanteringen. Om du ställer in den rätt.

Och smetigt blir den knappast aldrig, om inte insignalen eller inställningarna är riktigt tokiga.

Betraktningsvinklarna är det du behöver "oroa" dig för. Iprincip allt annat gör JU7 bättre än G20.

#26

Postad 08 juni 2015 - 19:14

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0

jag blev positivt överraskad efter att ha ändrat lite på inställningarna och stängt av en massa "förbättringar". Riktigt nöjd nu faktiskt, och ljusstyrkan har jag svårt att förstå hur du kan vara missnöjd med pacman? Har du sett denna tv... Jag har dragit ner den på en tredjedel och det räcker även dagtid, samt att svärta och kontrast blir riktigt bra. Vill man så går det att skicka på rejält med ljus för dagtidstittande om det är så. Vinklarna är lite känsligt kan jag hålla med om, men har bara tänkt på det när jag justerade mot DVE skivan i stillbilder, aldrig under en film. Nu har jag bara haft den en vecka så det kan ju komma fler intryck om ett tag, men klart över förväntan.

Angående HDR så ska det finnas på denna tv enligt amerikanska forumet, jag har dock inte satt mig in i detta ännu så vet knappt vad jag ska titta efter. Finns en himla massa inställningar jag inte hunnit kika på än. 

Smart tv funkar bra, både att surfa och kika på netflix, dock har jag inte lyckats ladda hem fler appar. Måste man göra ett samsungkonto? 

Utöver det finns det lite småspel och tydligen ska det gå att ladda hem ps3 spel direkt till tv´n framöver. Man kan ju hoppas :) Vette fasen hur jag ska kunna använda ps3 dosan utan att starta ps3:an som står under tv´n dock...  :huh:

Jag hade tur att få den till 22k, med lite tur dyker den ner igen framöver. Priskrig är ju nyttigt i viss grad. Dock har hembiobutiken 3års garanti om du köper där. Kan ju vara värt en slant.



#27

Postad 08 juni 2015 - 19:36

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Sa aldrig att jag var missnöjd, bara att den under [specifika omständigheter] är begränsad.

De specifika omständigheterna är om man slår på en rejäl dos black frame insertion [LED Clear Motion:On] som ger bättre än plasma "rörelseskärpa", utan interpoleringsproblem, med nackdelen att ljusflödet är som sagt begränsat och visst flimmer uppstår (det är själva poängen med funktionen).

Finns givetvis andra inställningar (som inte ger begränsad ljusstyrka, utan vanligt LCD ös) som säkert duger för de flesta men jag utgick från det tekniskt sett bästa (förutom de reservationer jag angav).

#28

Postad 08 juni 2015 - 20:08

Unregistered07e42819
  • Unregistered07e42819
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0

Tack för svaren!

 

Smetigt va kanske ett dåligt ord. Men har sett att LCD blir lite suddiga och ryckiga om det går för snabbt. Det är inte en stor fotoram jag är ute efter, min TV kommer i huvudsak visa rörliga bilder. Men säger du/ni att det är helt ok så litar jag på det. Är som sagt inte så hemma på marknaden, har alltid kört och gillat plasma. Men nu känner jag att plasma håller på eller redan är utdöd. Antar att det har hänt mycket i LCD-lägret när jag har varit borta.

 

Den ska klara av 1080p bra med har jag läst. Det här är en egenskap jag lägger stor vikt i. Ps4 kör ju bara 1080p. Finns inte allt för mycket i 4K överlag just nu.

 

Vill man ha bättre betraktningsvinkel är det IPS som gäller va? Men att den har andra svagheter istället. Då kan jag nog leva med att inte sitta för långt åt sidan när jag tittar på TV.

 

Ja allt är nog bättre än min G20 :P

 

Alltid bra hjälp på det här forumet!


Redigerat av Unregistered07e42819, 08 juni 2015 - 20:14.


#29

Postad 09 juni 2015 - 07:36

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0

Kollade inställningarna igår och hade inte LED clear motion på vad jag kunde se. Kanske heter annat på svenska menyn? Men det finns ju flera funktioner för svärta och kontrast. Det enda jag har på är hdmi svärta, som verkar justera signalen så att det blir bra beroende på källa. När jag kollade film via htpc hade jag den off och det såg bra ut, men då blev tv blaskigt. När jag slog på det så såg båda bra ut, varför vet jag inte.

Angående bildflytet med frame insertion så ser de olika fasta lägena bedrövliga ut, däremot kan man även justera själv och bara lägga till så pass att det inte ser konstlat ut, men med bättre flyt.

Jag provade att ha på dynamisk kontrast, men det blev bara värre. Dom svarta kanterna uppe och nere skiftade mellan svart och grått. Nu är dom svarta hela tiden. Local dimming funkar bästa utan dynamisk påslagen skulle jag säga. Det gäller bara att fippla med inställningarna så bilden är tillräckligt ljus även vid låg ljusstyrka, det gick tillslut. Även i "film" läget så är en massa mambojambo påslaget från fabrik.

Har inte haft en smart tv med en massa inställningsmöjligheter tidigare, utan mest kört projektor så det tar lite tid att lista ut hur dom tänkt.

Har dock inte förstått hur jag ska få den att köra "4k" på netflix. Vad jag förstått så ska serien house of cards vara högra kvalité än resten, men när jag startar den så står det 1080 även på den. Något man behöver slå på, på tv´n? Trodde den automatiskt skulle känna av att det är en uhd tv...

Det finns någon inställning för hdmi UHD color, som ska funger vid 50&60hz. Inte testat ännu dock.

En annan irriterande sak är att det följer med en extern anslutningsbox, som har en egen kabel in i tv´n. På boxen finns olika hdmi anslutningar, den är uppdelade för olika apparater. digitalbox, tvspel, telefon osv. Detta innebar att jag inte kunde ansluta allt via förstärkaren och sedan en hdmi in i boxen. Den kunde nämligen inte läsa in min htpc på samma hdmi som var avsedd för digitalboxen. När jag drog hdmi från htpc direkt till hdmi anslutningen som var avsedd för dator så funkar det fint. Men det innebär att jag måste skifta på både receivern och tv´n för att kunna kika på den. Kanske finns något smidigt sätt att komma runt det på?

Nyttjar man detta och drar bara ljudet via receivern så kan man i stället justera bildinställningar per hdmi kontakt, det är en bra grej. Man kan välja vilken inställning som ska gälla för vilken hdmi, detta gäller även UHD color om man vill använda det.

Några fler sladdar bakom tv´n kan ju behövas, 200 räcker tydligen inte... förbannade ormbo! Det vore skönt om allt blev trådlöst :)



#30

Postad 09 juni 2015 - 07:49

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Kollade inställningarna igår och hade inte LED clear motion på vad jag kunde se. Kanske heter annat på svenska menyn?

Klipp och klister från manual.

Auto Motion Plus
Tar bort suddighet och skakningar från scener med snabba rörelser. Om du väljer Personlig kan du
konfigurera Brusreducering och Skakreducering manuellt och ställa in LED Clear Motion på På för att få en skarpare LED-bild. Återgå till standardinställningarna genom att välja Återställ.
" Den här funktionen är inte tillgänglig på vissa modeller i specifika geografiska områden.
" När LED Clear Motion är På, visas skärmen mörkare än när den är Av.
" Om LED Clear Motion är På vid 60 Hz videosignal, kan skärmen flimra.



#31

Postad 09 juni 2015 - 08:32

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

Fan, nu blev man ju lite sugen på att dra och titta på 55 tummaren nu när den ligger relativt lågt i pris med. Har svårt att skilja mig från min gamla plasma dock...



#32

Postad 09 juni 2015 - 12:18

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0

ja 55" har ett riktigt bra pris, men jag ville upp mer i storlek, hade en 47" sedan tidigare. Och nu när projektor och duk ska säljas, så ville jag inte få allt för liten bild. Nu blir mitt avstånd till tv´n 3m och duken hade jag på 5m, så förhållande avstånd/storlek blir helt okej. Men det är ändå inte samma sak :( Man kan inte ha allt helt enkelt...

Pacman, då är jag med på vilken inställning det menas. Den har jag avstängd, samt brus och skakreducering ställt på lägsta nivån. Jag såg ingen vinning i den funktionen, snarare tvärtom. Har för mig den gjorde att maskningen följde med lite på gråskalan och gjorde att det svarta blev grått vid ljusare scener. Texten gör ju också att du får ändringar i svärtan. Jag undrar dock vad det är för skillnad på den och dynamisk kontrast? Det är en sak jag inte gillar med denna tv. Att det finns flera inställningar som gör precis samma sak låter det som, försäljningstrick kan man ju gissa? Nya flashiga namn på samma sak...

Det finns även en till funktion för svärta, vad den nu hette. Samt funktionen, hdmi svärta. Känns som om dom gått helt bananas med detta.

 

jaja, bilden är förbaskat bra iaf, när man stängt av det mesta.



#33

Postad 09 juni 2015 - 15:57

Unregistered07e42819
  • Unregistered07e42819
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0

Fan, nu blev man ju lite sugen på att dra och titta på 55 tummaren nu när den ligger relativt lågt i pris med. Har svårt att skilja mig från min gamla plasma dock...

 

Haha, då sitter vi i samma båt. Men det är nog läge att krypa till korset och byta nu :)

 

Lite störigt det där med dosan. Jag har planerat att bara ha en hdmi från receiver till TV. Köra in allt i receivern bara, som jag har nu.


Redigerat av Unregistered07e42819, 09 juni 2015 - 16:01.


#34

Postad 09 juni 2015 - 16:05

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0

Haha, då sitter vi i samma båt. Men det är nog läge att krypa till korset och byta nu :)

Lite störigt det där med dosan. Jag har planerat att bara ha en hdmi från receiver till TV. Köra in allt i receivern bara, som jag har nu.


Nu har jag inte testat om det funkar bättre på nån annan ingång. Kan ju vara så att någon av hdmi ingångarna tar allt... Jag ber att få återkomma på den punkten :)

#35

Postad 09 juni 2015 - 19:29

dunderbusen
  • dunderbusen
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Nu har ja TVn i sovrummet och tar ljudet ur den (än så länge)

Ja kopplade Teliadigitalboxen till Hdmi 1 och Chromecasten till Hdmi 2. Inga problem med det. Helt okej med den där mini connect.

Ja har svårt att släppa plasmans bild. En fin Panasonic blir det säkert sedan i salongen.

#36

Postad 09 juni 2015 - 20:15

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0

Är det någon som tillverkar plasma längre? En oled är väl nästa steg när dom kommer ner i pris. Jag är nöjd för tillfället i alla fall. Kör också tv ljud just nu, och det är helt okej. Måste stuva om högtalarna till helgen så blir nog detta kalas :)



#37

Postad 09 juni 2015 - 21:49

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Pacman, då är jag med på vilken inställning det menas. Den har jag avstängd, samt brus och skakreducering ställt på lägsta nivån. Jag såg ingen vinning i den funktionen, snarare tvärtom. Har för mig den gjorde att maskningen följde med lite på gråskalan och gjorde att det svarta blev grått vid ljusare scener. Texten gör ju också att du får ändringar i svärtan. Jag undrar dock vad det är för skillnad på den och dynamisk kontrast?.


Låter som om du snarare pratar om Smart Led här...

Ja har svårt att släppa plasmans bild. En fin Panasonic blir det säkert sedan i salongen.


Har du försökt få den som "plasmans bild"?

#38

Postad 09 juni 2015 - 23:57

dunderbusen
  • dunderbusen
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Plasman är så överlägset snabb. Nu får man acceptera att bilden rycker lite. Skärpan är det inget fel på från 3 meter.

Fick i alla fall TVn att säga att Netflix visade 2160p material. Från Youtube får ja inte högre än 1080p.
Youtube direkt i TVn visar bättre bild än via Chromecast trots samma klipp. Såg bla. senaste Transformers trailern och några andra klipp.
Vanlig TV blir piss mot alla fina klipp i hög kvalité.

#39

Postad 10 juni 2015 - 02:11

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Det var inte svar på frågan. :)

Sen har "ryck" inte så mkt med panelens "snabbhet" att göra utan oftast handlar det om en felaktig framerate konvertering nånstans.

#40

Postad 10 juni 2015 - 07:03

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0

ja kanske det pacman, jag får ta en ordentlig titt i kväll. Det är ju inte var afton man får låna sin egen tv för en stund :)

 

dunderbusen: Hur fixade du netflix att köra 2160p? Kör du via wifi eller trådat, spelar det någon roll tro?

 

jag tycker vanlig tv blir helt okej efter ändrade inställningar, det var bedrövligt direkt ur kartong däremot. Men det går ju såklart inte att jämföra med hd filmer/serier/klipp.



#41

Postad 10 juni 2015 - 12:00

dunderbusen
  • dunderbusen
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Det var några föreslagna serier som gick i 2160p. Tog sista avsnittet i senaste säsongen. Minns inte va serien heter. Kör på Wifi. Har Telia 100/100.

Inställningarna får ja sätta mig in i. Kör 1080p/50 i digitalboxen. Ja tror att TVn visar 1080p/60. Skapar det problem?

#42

Postad 10 juni 2015 - 19:32

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0

hittade denna info på netflix sida, hade jag ingen aning om. Betalar du 119:-/mån?

Bifogad fil  netflix.JPG   69,08K   6 Antal nerladdningar

 

Olika hz har jag dålig koll på. Men ställer inte tv om sig automatiskt när du byter till digitalbox?

 



#43

Postad 10 juni 2015 - 20:28

dunderbusen
  • dunderbusen
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
119kr betalar ja. Vi är tre som delar ;)

För lösa en grej i taget med bilden. Kollar på Hz ikväll.

#44

Postad 10 juni 2015 - 21:28

Unregistered07e42819
  • Unregistered07e42819
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Kanske fel tråd. Men jag tittar lite på sony X85 med. Lite märkligt att sony aldrig släpper dom bara. Skulle inte ett par modeller varit ute på marknaden för någon/ett par månader sen?

#45

Postad 10 juni 2015 - 22:26

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Kanske fel tråd. Men jag tittar lite på sony X85 med. Lite märkligt att sony aldrig släpper dom bara. Skulle inte ett par modeller varit ute på marknaden för någon/ett par månader sen?

Finns en Sony 2015 tråd.

#46

Postad 11 juni 2015 - 08:03

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0

Hittade en artikel från sweclockers att befintliga kunder innan höjning av priset skulle få köra 4k till mitten av 2016, kanske får dra iväg ett mail till netflix och fråga. Dock är det ju inte mycket material att prata om än så länge och house of cards kikar jag inte på. Mest en kul grej, så inte värt 119kr just nu iaf.



#47

Postad 13 juni 2015 - 10:35

Unregistered07e42819
  • Unregistered07e42819
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0

Hittade en artikel från sweclockers att befintliga kunder innan höjning av priset skulle få köra 4k till mitten av 2016, kanske får dra iväg ett mail till netflix och fråga. Dock är det ju inte mycket material att prata om än så länge och house of cards kikar jag inte på. Mest en kul grej, så inte värt 119kr just nu iaf.

 

Vet inte vad du gillar för serier. Men jag tror Daredevil går att se i 4K. Jag såg den bara i vanlig HD dock, den är bra iaf :)



#48

Postad 13 juni 2015 - 20:55

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0

Har bara sett ett avsnitt, vette fasen om jag gillar den. Får kika några till först kanske.

Mailade samsung idag angående HBO appen, och dom håller på att utveckla den nu, så kommer snart hoppas jag. Dom kunde inte ge något datum dock. Vore kul att kunna se game of thrones i lite kvalité. I senaste uppdateringen funkar "appstore" i alla fall, eller vad samsung nu kallar det.



#49

Postad 19 juni 2015 - 23:12

Unregistered1b0c1937
  • Unregistered1b0c1937
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0

SIBA erbjudande 20 juni   t ex 55 JU 7005   13 401:-...........bara på nätet



#50

Postad 20 juni 2015 - 18:25

Unregistered8244c3d5
  • Unregistered8244c3d5
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0

är UE55JU7005 en nyare version av UE55HU7505?

 

UE55HU7505 har ju fått väldigt bra betyg...å är UE55JU7005 lite bättre så borde man kanske slå till på en sån istället..då  de nästan kostar lika mycket





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.