Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Apple TV 3

1297 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1251

Postad 19 oktober 2015 - 07:19

inasir
  • inasir
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Varför köpa en Apple TV när du har en Mac Mini? Med tredje parts program som t ex AirServer så kan du ju köra Airplay från dina iOS enheter till Mac Mini.

För att Apple TV ska fungera som en media spelare så måste du först vänta på jailbreaken och sedan samtidigt ha en dator igång för att streama filmerna till din Apple TV. Din Mac Mini är bättre än denna Apple TV. Använd din beställda Apple TV och låt den agera som en extra mediacenter i ett annat rum

 

Du behöver inte jailbreaka för att använda Apple Tv som media spelare. Bara installera Plex Media Spelara på din Mac och så är du redo. installerar du appen på din iphone så kan du använda den som fjärr kontroll.



#1252

Postad 28 oktober 2015 - 19:18

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Både netflix och SVT försvann på dotterns Apple TV igår... Nån som har nått tips på vad som kan ha hänt och hur man får tillbaka det? Kollat alla inställningar utan att hitta nått skumt

Redigerat av PBateman, 28 oktober 2015 - 19:19.


#1253

Postad 29 oktober 2015 - 06:16

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Det går ju att dölja program från första sida. Om du går in bland inställningar så ska du kunna få fram vilka som är dolda och ta fram dem igen.

#1254

Postad 29 oktober 2015 - 08:32

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Det går ju att dölja program från första sida. Om du går in bland inställningar så ska du kunna få fram vilka som är dolda och ta fram dem igen.

Eller så har någon bytt region...



#1255

Postad 29 oktober 2015 - 18:20

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Eller så har någon bytt region...

 

Netflix försvinner inte för att man byter region väl?



#1256

Postad 29 oktober 2015 - 21:54

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0

Region är rätt och alla appar visas, men både netflix och SVT är borta...får väl göra en fabriks återställning och se om det hjälper



#1257

Postad 30 oktober 2015 - 07:20

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Netflix försvinner inte för att man byter region väl?

Netflix finns såvitt jag vet inte i alla regioner...



#1258

Postad 03 november 2015 - 08:41

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0

körde en fabriksåterställning och nu funkar allt som det skall igen..

Såg att Plex släpptes idag till Apple TV, riktigt riktigt bra



#1259

Postad 03 november 2015 - 08:57

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

körde en fabriksåterställning och nu funkar allt som det skall igen..

Såg att Plex släpptes idag till Apple TV, riktigt riktigt bra

Vad menar du? Den finns bara till ATV4, såvitt jag vet.


Redigerat av agpath, 03 november 2015 - 09:00.


#1260

Postad 03 november 2015 - 10:01

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0

Mmmmm fick bara ett mail från Plex om att det nu fanns till Apple TV och stog inget om att det bara var till Apple TV4.........



#1261

Postad 03 november 2015 - 10:07

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Mmmmm fick bara ett mail från Plex om att det nu fanns till Apple TV och stog inget om att det bara var till Apple TV4.........

Det står bara "the new Apple TV" på hemsidan. Vet inte varför Plex inte benämner den Apple TV4.



#1262

Postad 03 november 2015 - 10:11

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0

är det så, så är det riktigt illa.



#1263

Postad 03 november 2015 - 10:14

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 584 inlägg
  • 0

Det står bara "the new Apple TV" på hemsidan. Vet inte varför Plex inte benämner den Apple TV4.

 

Kanske för att den inte hete så officiellt? Apple själva kallar den ju bara "the new Apple TV".



#1264

Postad 03 november 2015 - 11:33

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Kanske för att den inte hete så officiellt? Apple själva kallar den ju bara "the new Apple TV".

Det är ett rent marknadsnamn. Formellt heter den även hos Apple "Apple TV(4:e generationen)", av de flesta förkortat Apple TV4.


är det så, så är det riktigt illa.

Plex laddas hem från Appstore. Det finns ingen Appstore i ATV3 och inga förändringar har gjorts på den. Inte ens ett nytt OS sedan iOS8 lanserades.


Redigerat av agpath, 03 november 2015 - 11:33.


#1265

Postad 29 december 2015 - 13:10

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
Är det någon som har ett förslag vad jag ska göra med ett konstigt problem.
Jag har tre Apple TV 3 och en gammal Airport Express på mitt nätverk.

Airporten har jag inte haft inkopplad på flera år, men nu har jag fixat ljud i köket och kopplade in den och uppdaterade till senaste mjukvaran.

Det funkar bra i 10-15 minuter sedan " gifter sig " min Airport Express med min Apple TV i vardagsrummet.
När jag kollar med ex Fing så finns inte längre min Apple TV i vardagsrummet den IP adressen har Airporten " stulit " och det står denna nod har två IP adresser och när jag kollar så har den sin egen och Apple TV IP adress.

Jag har testat med äldre mjukvara i Airporten, jag har kört med statisk IP till Apple TV dels i min router och dels i APPLE TV själv och dels i båda samtidigt och jag har testat samma i Airporten och även dynamisk IP i den ena och i sen andra och i båda.
Jag har kört Applet TV via kabel och via WIFI.
Jag har gjort reset på båda.

Men efter ca 10-15 minuter skiter det sig i alla fall, har någon ett förslag vad jag ska göra?

#1266

Postad 29 december 2015 - 13:30

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Är det någon som har ett förslag vad jag ska göra med ett konstigt problem.
Jag har tre Apple TV 3 och en gammal Airport Express på mitt nätverk.

Airporten har jag inte haft inkopplad på flera år, men nu har jag fixat ljud i köket och kopplade in den och uppdaterade till senaste mjukvaran.

Det funkar bra i 10-15 minuter sedan " gifter sig " min Airport Express med min Apple TV i vardagsrummet.
När jag kollar med ex Fing så finns inte längre min Apple TV i vardagsrummet den IP adressen har Airporten " stulit " och det står denna nod har två IP adresser och när jag kollar så har den sin egen och Apple TV IP adress.

Jag har testat med äldre mjukvara i Airporten, jag har kört med statisk IP till Apple TV dels i min router och dels i APPLE TV själv och dels i båda samtidigt och jag har testat samma i Airporten och även dynamisk IP i den ena och i sen andra och i båda.
Jag har kört Applet TV via kabel och via WIFI.
Jag har gjort reset på båda.

Men efter ca 10-15 minuter skiter det sig i alla fall, har någon ett förslag vad jag ska göra?

Kan du vara mer specifik med vad du använder Airporten till/som? Som egen router, som access-punkt eller extender? Det brukar vara där någonstans problemet ligger.



#1267

Postad 29 december 2015 - 13:49

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
Jag har valt " anslut till ett trådlöst nätverk " och jag använder den bara för att kunna spela upp musik via den till en förstärkare.

#1268

Postad 29 december 2015 - 14:06

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Jag har valt " anslut till ett trådlöst nätverk " och jag använder den bara för att kunna spela upp musik via den till en förstärkare.

Då jobbar den som en extender och ska inte dela ut några adresser utan det görs av den router som den ansluter till. Sök felet i routern.



#1269

Postad 29 december 2015 - 14:20

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
Är du säker på att den jobbar som extender? Dels vill jag inte det och dessutom så syns den inte om jag exempelvis kollar med WIFI analyser.

Jag kan inte klura ut vad som skulle vara fel i routern, och jag har aldrig haft ett liknande problem och det,är bara mellan dessa enheter. Det spelar inge roll vilken IP adress jag lägger har testat lite random fasta adresser på Apple TV ex 192.168.0. 121, 190, 225, och på Airport 192.168.0. 125, 240, 177 och den tar alltid IP adressen från just den Apple TV och även om den nu skulle jobba som extender så borde det absolut inte påverka Apple Tv som är ansluten med kabel ( utom när jag testat med WIFI några gånger.)
Ex på bilden så har Airporten 192.168.0.125 och lägger sig på Apple TV plats med två noder.Bifogad fil  image.jpeg   12,35K   1 Antal nerladdningar

#1270

Postad 29 december 2015 - 14:26

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Är du säker på att den jobbar som extender? Dels vill jag inte det och dessutom så syns den inte om jag exempelvis kollar med WIFI analyser.

Jag kan inte klura ut vad som skulle vara fel i routern, och jag har aldrig haft ett liknande problem och det,är bara mellan dessa enheter. Det spelar inge roll vilken IP adress jag lägger har testat lite random fasta adresser på Apple TV ex 192.168.0. 121, 190, 225, och på Airport 192.168.0. 125, 240, 177 och den tar alltid IP adressen från just den Apple TV och även om den nu skulle jobba som extender så borde det absolut inte påverka Apple Tv som är ansluten med kabel ( utom när jag testat med WIFI några gånger.)
Ex på bilden så har Airporten 192.168.0.125 och lägger sig på Apple TV plats med två noder.attachicon.gifimage.jpeg

Ja, eller snarare brygga:

https://support.appl.../sv-se/HT201621

Om det är kabel eller wifi har ingen betydelse om adresserna ligger på samma sub-nät.

 

Notera att i klientläge så går den endast att ansluta till via kabel och syns alltså inte i nätverket.

 

Kolla denna med gällande konfiguration:

https://support.appl.../sv-se/HT202192


Redigerat av agpath, 29 december 2015 - 14:31.


#1271

Postad 29 december 2015 - 14:31

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
Okay, tack för länken.

Jag får väl koppla ur den ur mitt nätverk och ersätta den med någon annan airplayenhet, tycker dock att det är mycket skumt fenomen som jag inte kan förstå.
Jag har totalt 41 enheter på mitt nätverk och har aldrig haft problem och nu är det problem bara med Airporten med en och samma Apple TV hela tiden.

#1272

Postad 29 december 2015 - 16:37

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Okay, tack för länken.

Jag får väl koppla ur den ur mitt nätverk och ersätta den med någon annan airplayenhet, tycker dock att det är mycket skumt fenomen som jag inte kan förstå.
Jag har totalt 41 enheter på mitt nätverk och har aldrig haft problem och nu är det problem bara med Airporten med en och samma Apple TV hela tiden.

ge enheterna fasta ip adresser istället då.



#1273

Postad 29 december 2015 - 16:49

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

ge enheterna fasta ip adresser istället då.


Jag har fasta Ip adresser till allt, läs mitt första inlägg lite högre upp, inlägg #1265
Tyvärr så hjälper inte det

#1274

Postad 29 december 2015 - 17:20

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Jag har fasta Ip adresser till allt, läs mitt första inlägg lite högre upp, inlägg #1265
Tyvärr så hjälper inte det

Men inte på airporten? Den kan ju inte ändra adress av sig självt om den är fast.
 Är den endast extender bör du dessutom sätta dess adress utanför den range som övriga enheter ligger i.



#1275

Postad 29 december 2015 - 18:06

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Men inte på airporten? Den kan ju inte ändra adress av sig självt om den är fast.
Är den endast extender bör du dessutom sätta dess adress utanför den range som övriga enheter ligger i.

Den ligger med fast IP både i routern och i sig själv på 192.168.0.125 och dyker ändå upp som 192.168.0.121 och " dödar " Apple TV som ligger på 121.
Hur menar du utanför den range som övriga ligger i?
Men om den inte ligger inom 192.168.0.1- 192.168.0.254 så kommer jag inte åt den från de devicer som jag vill spela upp via Airplay.Bifogad fil  image.png   160,21K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av OMD28, 29 december 2015 - 18:19.


#1276

Postad 29 december 2015 - 18:33

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0
För att göra det ännu mer mystiskt så är det så att om jag har statiskt IP i routern men dynamisk i Airporten och klickar på " förnya DHCP " så hamnar den rätt i ca 10-15 minuter sedan får den åter 192.168.0.121 fast den är tilldelad 192.168.0.125.
Jag kan även tillägga att jag hållit på med det här i ett par veckor nu så jag har även testat med en annan router som DHCP server med samma resultat.

Förnyad DHCP
Bifogad fil  image.jpeg   26,75K   0 Antal nerladdningar

Uppdaterad Fing efter ca 15 min

Bifogad fil  image.jpeg   27,48K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av OMD28, 29 december 2015 - 18:34.


#1277

Postad 29 december 2015 - 23:44

Unregistered9c62f4d9
  • Unregistered9c62f4d9
  • Lärjunge

  • 467 inlägg
  • 0

Hej.

Har ett litet prob. Har Comhem som jag använder i lägenheten. Har två äpplen, en i sovrummet o en i vardagsrummet. Bägge är trådade till en router. Kör Viaplay,Netflix o HBO på bägge, funkar kanon. Men Comhem appen funkar bara i vardagsrummet. Startar perfekt i vardagsrummet, men startar bara nån gång av typ 15 i sovrummet.  Nån som kan ha en id´e till vad felet kan vara, så vore jag tacksam.



#1278

Postad 29 december 2015 - 23:52

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Hej.
Har ett litet prob. Har Comhem som jag använder i lägenheten. Har två äpplen, en i sovrummet o en i vardagsrummet. Bägge är trådade till en router. Kör Viaplay,Netflix o HBO på bägge, funkar kanon. Men Comhem appen funkar bara i vardagsrummet. Startar perfekt i vardagsrummet, men startar bara nån gång av typ 15 i sovrummet.  Nån som kan ha en id´e till vad felet kan vara, så vore jag tacksam.


Hur använder du CH appen?
När du skriver funkar bra i vardagsrummet vad innebär det?

#1279

Postad 30 december 2015 - 01:12

Unregistered9c62f4d9
  • Unregistered9c62f4d9
  • Lärjunge

  • 467 inlägg
  • 0

Att i vardagsrummet så tar den allt jag skickar över paddan. Allt från Air video HD till streamingstjänsterna. (och comhem). I sovrummet allt UTOM comhem. Skickar allt med AirPlay.



#1280

Postad 30 december 2015 - 08:44

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

För att göra det ännu mer mystiskt så är det så att om jag har statiskt IP i routern men dynamisk i Airporten och klickar på " förnya DHCP " så hamnar den rätt i ca 10-15 minuter sedan får den åter 192.168.0.121 fast den är tilldelad 192.168.0.125.
Jag kan även tillägga att jag hållit på med det här i ett par veckor nu så jag har även testat med en annan router som DHCP server med samma resultat.

Förnyad DHCP
attachicon.gifimage.jpeg

Uppdaterad Fing efter ca 15 min

attachicon.gifimage.jpeg

Jag skulle testa att låsa IP till Airporten i routern via MAC-adressen och använda dhcp.

Först borde du testa att gå över till dhcp helt. Funkar det ändå inte så lås IP för de enheter som krånglar. Det är bättre att låsa till fast IP i routern än på resp enhet. Då sköter du all konfig i routern och slipper ändra något i enheterna.


Redigerat av agpath, 30 december 2015 - 08:44.


#1281

Postad 30 december 2015 - 09:08

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Jag skulle testa att låsa IP till Airporten i routern via MAC-adressen och använda dhcp.
Först borde du testa att gå över till dhcp helt. Funkar det ändå inte så lås IP för de enheter som krånglar. Det är bättre att låsa till fast IP i routern än på resp enhet. Då sköter du all konfig i routern och slipper ändra något i enheterna.

Tyvärr så hjälper inte det, som jag skrev i inlägg #1273 så har jag fast IP till allt i routern, jag brukar sätta fast både i routern och i respektive enhet. Jag vill även kunna lägga " rätt " DNS server i respektive enhet med dynamiskt har de en tendens att lägga routerns IP adress som DNS server.
Jag testade med dynamisk bara för att se om det gjorde skillnad.
Jag släpper inte in något utan fast IP på det lokala nätverket.

Jag har tidigare testat med enbart dynamiska adresser men det blir mycket oftare problem med IP konflikt, även om jag även testat med olika leasetider för med långa leasetider på IP adresser blir det nästa alltid problem enligt min erfarenhet.

Jag har fiber och börjar med en Switch på den publika delen som går till två olika router en för vårt lokala nätverk och en till framför allt mina barns kompisar med en egen router med en helt annan IP adress serie inte den " vanliga " 192.168.0.X.

Redigerat av OMD28, 30 december 2015 - 09:26.


#1282

Postad 30 december 2015 - 09:12

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Att i vardagsrummet så tar den allt jag skickar över paddan. Allt från Air video HD till streamingstjänsterna. (och comhem). I sovrummet allt UTOM comhem. Skickar allt med AirPlay.


Comhem appen funkar inte med skärmdelning ( om man inte lurar den )
Du måste välja skärmdubblering innan du väljer den HDMI ingången och sedan byta HDMI så kan det fungera lite beroende på HDCP protokollet i mottagare. Kan det vara så att du i vardagsrummet kör via en reciever och i sovrummet direkt i TV?

#1283

Postad 30 december 2015 - 10:43

Unregistered9c62f4d9
  • Unregistered9c62f4d9
  • Lärjunge

  • 467 inlägg
  • 0

Comhem appen funkar inte med skärmdelning ( om man inte lurar den )
Du måste välja skärmdubblering innan du väljer den HDMI ingången och sedan byta HDMI så kan det fungera lite beroende på HDCP protokollet i mottagare. Kan det vara så att du i vardagsrummet kör via en reciever och i sovrummet direkt i TV?

Hmmm. har du varit hemma o kollat ;). Stämmer på öret det. :D



#1284

Postad 30 december 2015 - 11:13

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Hmmm. har du varit hemma o kollat ;). Stämmer på öret det. :D


Testa att slå på skärmdelning när TV står på en vanlig tv kanal och när Comhem streamingen är i gång på plattan byter du till den HDMI som Apple TV sitter på, det är inte säker att det funkar.
En reciever har inte lika hårt HDCP som en TV för den ska tillåtas släppa igenom signale till en tredje enhet.

#1285

Postad 30 december 2015 - 11:33

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Tyvärr så hjälper inte det, som jag skrev i inlägg #1273 så har jag fast IP till allt i routern, jag brukar sätta fast både i routern och i respektive enhet. Jag vill även kunna lägga " rätt " DNS server i respektive enhet med dynamiskt har de en tendens att lägga routerns IP adress som DNS server.
Jag testade med dynamisk bara för att se om det gjorde skillnad.
Jag släpper inte in något utan fast IP på det lokala nätverket.

Jag har tidigare testat med enbart dynamiska adresser men det blir mycket oftare problem med IP konflikt, även om jag även testat med olika leasetider för med långa leasetider på IP adresser blir det nästa alltid problem enligt min erfarenhet.

Jag har fiber och börjar med en Switch på den publika delen som går till två olika router en för vårt lokala nätverk och en till framför allt mina barns kompisar med en egen router med en helt annan IP adress serie inte den " vanliga " 192.168.0.X.

Det du ska göra är att ha statisk IP för resp MAC-adress i din router och sedan ha dhcp aktiverat i dina enheter. Detta hindrar inte att du kan ha unika dnser i respektive enhet.

Har du statisk ip i både router och enhet blir det komplicerat då det kan vara lätt hänt att adressen då inte stämmer överens med respektive MAC-adress.



#1286

Postad 30 december 2015 - 11:50

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Det du ska göra är att ha statisk IP för resp MAC-adress i din router och sedan ha dhcp aktiverat i dina enheter. Detta hindrar inte att du kan ha unika dnser i respektive enhet.
Har du statisk ip i både router och enhet blir det komplicerat då det kan vara lätt hänt att adressen då inte stämmer överens med respektive MAC-adress.


Jag har testat det med just de två enheter som spökar, jag skrev nog det i mitt första inlägg.
Men jag ska testa igen jag hade problem med det tidigare när jag hade repeater som gav en ska vi säga virtuell IP adress då de första tecknen i IP adressen eller om det var de sista inte blev samma som orginalet eller om man skiftar kabel/wifi som ju har olika mac adresser.

Nu kör jag ett MESH nätverk med 4 kabel anslutna AP så det som hände med repeatern är historia.

#1287

Postad 30 december 2015 - 12:22

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Jag har testat det med just de två enheter som spökar, jag skrev nog det i mitt första inlägg.
Men jag ska testa igen jag hade problem med det tidigare när jag hade repeater som gav en ska vi säga virtuell IP adress då de första tecknen i IP adressen eller om det var de sista inte blev samma som orginalet eller om man skiftar kabel/wifi som ju har olika mac adresser.

Nu kör jag ett MESH nätverk med 4 kabel anslutna AP så det som hände med repeatern är historia.

Wifi och kabel kan aldrig ha samma IP på samma enhet. Som du säger är det separat MAC-adresser. Växlar man mellan wifi/ethernet så måste man låsa båda MAC till olika statiska IP.

Jag misstänker ändå att ditt problem är MAC-relaterat.

(Jag vet att du nämnt tidigare men sådan här problem är riktigt svåra att ta via skrift då man skulle behöva kolla konfig själv för att se.)


Redigerat av agpath, 30 december 2015 - 12:23.


#1288

Postad 30 december 2015 - 12:41

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Wifi och kabel kan aldrig ha samma IP på samma enhet. Som du säger är det separat MAC-adresser. Växlar man mellan wifi/ethernet så måste man låsa båda MAC till olika statiska IP.
Jag misstänker ändå att ditt problem är MAC-relaterat.
(Jag vet att du nämnt tidigare men sådan här problem är riktigt svåra att ta via skrift då man skulle behöva kolla konfig själv för att se.)


Jag tror också att det kan vara MAC relaterat, men jag tycker jag testat allt flera gånger om och jag har aldrig haft ett liknande problem tidigare bortsett från när jag hade repeater och våra iPad och mobiler gav jag då två fasta IP-adresser en på nedre våningen och en på övre.
Jag tror som du att det är svårt att lösa via skrift, jag får helt enkelt byta ut Airporten mot en annan Airplay klient jag har flera ligger eller slänga dit en Apple TV då jag ändå funderar på att slänga upp en TV i köket.

Tack för din hjälp iaf.

#1289

Postad 22 mars 2016 - 15:07

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Mycket tjat om Apple TV 4 numera. Men för oss som bara vill ha en bra en enkel burk för att streama Netflix och SVT Play (t ex) slår inget ATV3.

Frågan är: Kommer det någon uppdatering av operativet till ATV 3? Det var länge sedan som det hände något nytt.



#1290

Postad 23 mars 2016 - 10:39

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

  • 952 inlägg
  • 0

Mycket tjat om Apple TV 4 numera. Men för oss som bara vill ha en bra en enkel burk för att streama Netflix och SVT Play (t ex) slår inget ATV3.

Frågan är: Kommer det någon uppdatering av operativet till ATV 3? Det var länge sedan som det hände något nytt.

Det släpptes väl en i Februari,,, hur ofta vill du ha dom ?  :P



#1291

Postad 23 mars 2016 - 11:35

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Det släpptes väl en i Februari,,, hur ofta vill du ha dom ?  :P

Det minns jag inte att det gjorde.

 

Edit: 7.2.1 kom i feb 2016:

http://www.redmondpi...2h523-released/

Får kolla om det är den jag har.


Redigerat av agpath, 23 mars 2016 - 11:40.


#1292

Postad 07 augusti 2016 - 21:32

Jotto
  • Jotto
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Hej!
Jag skrev en ny tråd, men blev hänvisad att skriva i denna istället, hoppas det är ok.

Jag har problem med att få ljudet från min Apple tv 3 (nyinköpt) till min receiver (NAD T744) När jag kopplar in HDMI mellan AT3 till min tv, får jag ljud och bild på tvn. Jag tänkte att det skulle funka med en optisk kabel mellan AT3 till NAD men icke ett ljud. Jag har även provat med optisk mellan tv och NAD men det funkar inte heller. Dessutom vill jag kunna använda AT3 utan att slå på tvn.

Jag tar tacksamt emot tips som kan hjälpa mig.
/Otto

#1293

Postad 08 augusti 2016 - 08:15

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Hej!
Jag skrev en ny tråd, men blev hänvisad att skriva i denna istället, hoppas det är ok.

Jag har problem med att få ljudet från min Apple tv 3 (nyinköpt) till min receiver (NAD T744) När jag kopplar in HDMI mellan AT3 till min tv, får jag ljud och bild på tvn. Jag tänkte att det skulle funka med en optisk kabel mellan AT3 till NAD men icke ett ljud. Jag har även provat med optisk mellan tv och NAD men det funkar inte heller. Dessutom vill jag kunna använda AT3 utan att slå på tvn.

Jag tar tacksamt emot tips som kan hjälpa mig.
/Otto

Kopplar du en optisk kabel till din förstärkare så behöver du inte ha TVn på. Kopplar du endast HDMI till TVn och en optisk från TV till förstärkare så måste förstås TVn vara igång. Varför du inte får något ljud vet jag inte. Jag har aldrig haft något problem med det. Du får fokusera din felsökning på förstärkaren.



#1294

Postad 08 augusti 2016 - 08:51

Jotto
  • Jotto
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Tack agpath!
Ja, felet verka ligga på förstärkaren. Får börja med att prata med hifi-klubben...

#1295

Postad 17 juni 2017 - 15:47

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 979 inlägg
  • 0

Numera får man ut DD 5.1 ljud genom avt3/Viaplay! Inte allt jag testat, men många filmer :)


Redigerat av mcmike, 17 juni 2017 - 15:47.


#1296

Postad 21 april 2020 - 11:33

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0
Hej, bumpar lite...
En vän fick genom ett dödsbo en apple TV generation 3, men ser ut som det är fjärr till gen 1... han har loggat in med sitt apple id, men kan inte hitta appstore... är det bara förinstallerade appar på denna?
Han vill helst ha tillgång till plex och infuse upptill netflix, svt play etc, och telis kanalöer genom deras app...
Eller är det att köpa en nyare apple TV för honom som gäller?
Själv har jag bara erfarenheter av apple TV4 4K, som jag är grymt nöjd med.

Redigerat av Garrett, 21 april 2020 - 11:38.


#1297

Postad 21 april 2020 - 12:08

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Hej, bumpar lite...
En vän fick genom ett dödsbo en apple TV generation 3, men ser ut som det är fjärr till gen 1... han har loggat in med sitt apple id, men kan inte hitta appstore... är det bara förinstallerade appar på denna?
Han vill helst ha tillgång till plex och infuse upptill netflix, svt play etc, och telis kanalöer genom deras app...
Eller är det att köpa en nyare apple TV för honom som gäller?
Själv har jag bara erfarenheter av apple TV4 4K, som jag är grymt nöjd med.


Appstore kom till gen. 4

#1298

Postad 21 april 2020 - 12:09

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0

Appstore kom till gen. 4

 

 

Ok, tack för svar, då vet vi. 





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.