Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tomb Raider

275 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Tomb Raider - Definitive Edition (Xbox One | Series X/S) (Xbox One & Series X/S-spel) 2 8,86 (6) 149:-
Tomb Raider - Definitive Edition (PS4) (PlayStation 4-spel) 2 8,53 (18) 129:-

#51

Postad 25 februari 2013 - 18:07

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Efter ha varit hypead som fan över det här spelet så är jag nu i det lägret där jag inte tänker köpa det alls, varför ska alla spel sluta med att man blir en kallblodig massmördare?

Har vi inte processeringskraft idag att simulera folk som blir skadade eller ger upp för att de helt enkelt inte vill dö? Eller är det så förbannat svårt att göra ett spel där fiender i princip är det enda hindret man har för att ta sig framåt?

Nej, jag hade hoppats att det här skulle vara ett äventyrsspel där människofiender var få, där miljöen var den största fienden och man kunde iaf ta sig runt dem istället för att rusa in och kombotömma ett magasin med 7.62 i den mindre armé som populerar ön.

#52

Postad 25 februari 2013 - 18:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Den generella åsikten sedan spelet utannonserats med andra ord :)

Det är ett TV-spel så jag bryr mig inte direkt. Men kommer nog inte få så högt betyg på Aftonbladet.

#53

Postad 25 februari 2013 - 19:13

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Den generella åsikten sedan spelet utannonserats med andra ord :)


Nej, när de först visade upp spelet så hade hon inga finishing moves med en AK 47:a, utan hon var bara strandsatt på en mystisk ö och använde miljöerna för att ta sig ut, den första fienden man såg dödade hon inte. Det här spelet känns som DX:HR all over again, de är kort om tid och därför sabbar spelet.

#54

Postad 25 februari 2013 - 20:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Jo jag menade efter trailern där det blev så mycket snack. Det har varit populärt att hata TR, ingen trodde att det skulle bli bra.

Det utannonserades för mer än tre år sen så kort om tid har de inte haft.

Men men, du gillar inte våldsamma spel och det här verkar vara rätt våldsamt. Kan säga till om så inte är fallet.

#55

Postad 26 februari 2013 - 13:22

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
AMDs hårtech.


AMD's 'TressFX Hair' Unveiled



Postad bild

Bad Hair Days
Since the dawn of the 3D era, characters in your favorite games have largely featured totally unrealistic hair: blocky and jagged, often without animation that matches your character’s movements. Many games have attempted to disguise the problem with short haircuts, updos, or even unremovable helmets. But why? Simply: realistic hair is one of the most complex and challenging materials to accurately reproduce in real-time. Convincingly recreating a head of lively hair involves drawing tens of thousands of tiny and individual semi-transparent strands, each of which casts complex shadows and requires anti-aliasing. Even more challengingly, these calculations must be updated dozens of times per second to synchronize with the motion of a character.



A New Frontier of Realism
Lara Croft is an iconic character with an equally iconic ponytail. Re-imagining Lara and her haircut for the 2013 release of Tomb Raider wasn’t just an opportunity to modernize the character, it was an opportunity to substantially advance in-game realism by tackling the long-standing challenge of unrealistic hair. Through painstaking collaboration between software developers at AMD and Crystal Dynamics, Tomb Raider proudly features the world’s first real-time hair rendering technology in a playable game: TressFX Hair.



The Science of TressFX Hair
TressFX Hair revolutionizes Lara Croft’s locks by using the DirectCompute programming language to unlock the massively-parallel processing capabilities of the Graphics Core Next architecture, enabling image quality previously restricted to pre-rendered images. Building on AMD’s previous work on Order Independent Transparency, this method makes use of Per-Pixel Linked-List data structures to manage rendering complexity and memory usage.

DirectCompute is additionally utilized to perform the real-time physics simulations for TressFX Hair. This physics system treats each strand of hair as a chain with dozens of links, permitting for forces like gravity, wind and movement of the head to move and curl Lara’s hair in a realistic fashion. Further, collision detection is performed to ensure that strands do not pass through one another, or other solid surfaces such as Lara’s head, clothing and body. Finally, hair styles are simulated by gradually pulling the strands back towards their original shape after they have moved in response to an external force.

Graphics cards featuring the Graphics Core Next architecture, like select AMD Radeon HD 7000 Series, are particularly well-equipped to handle these types of tasks, with their combination of fast on-chip shared memory and massive processing throughput on the order of trillions of operations per second.

blogs.amd.com
Postad bild
Postad bild
Postad bild


#56

Postad 26 februari 2013 - 13:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Awesome, bara på PC dock va? Sånt som man vill se i PS4.

#57

Postad 26 februari 2013 - 15:56

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 232 inlägg
  • 0
Ja, DX11-exklusivt tydligen. Realistiskt hår kommer absolut bli hett nu och det är på tiden... min professor som jag hade i datorgrafik (även anställd hos NVIDIA) har forskat länge i hårrendering och han visade upp hår som såg mycket bättre ut än detta för flera år sedan. Har bara varit problem att få in det i spel men det är bevisligen något som pushas hårt just nu. Kanske en konsolgeneration till sen har man verkligt hår.

#58

Postad 26 februari 2013 - 16:17

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Jo jag menade efter trailern där det blev så mycket snack. Det har varit populärt att hata TR, ingen trodde att det skulle bli bra.

Det utannonserades för mer än tre år sen så kort om tid har de inte haft.

Men men, du gillar inte våldsamma spel och det här verkar vara rätt våldsamt. Kan säga till om så inte är fallet.


Jag har inget emot våldsamma spel, men jag tycker att våld ska vara ett berättande element och inte vara det enda hindret som finns i ett spel, jag är ingen TR purist utan har bara spelat spelen av och till under åren, men jag gilade att miljön var det största hindret i spelet, nu är det ju som alla andra "äventyrsspel" där allt du gör är gå från strid till strid, det börjar liksom kännas gammalt nu.

"Jaha du har blivit för bra och har uppgraderat dina vapen lite för mkt, låt oss presentera en fiende som bär tonvis med pansar och har ett vapen som nästan dödar dig på ett skott" zzz...

#59

Postad 26 februari 2013 - 17:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Men det finns ju pussel. Är du säker på att din bild av spelet är rätt, det har ju fått rätt bra betyg av så gott som samtliga?

Jag har ingen koll själv, men det är 15-20 timmar långt så det finns nog lite mer substans än att våldet är i fokus. Ska som sagt bli intressant att testa det. Jag hoppas också det är mer som du säger att pusslen och plattformingen blandas in på ett bra sätt så det inte bara blir pang pang.

#60

Postad 26 februari 2013 - 17:42

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Det jag sett av previews och videorecensioner så är det ganska många fiender som måste göras av med innan man kan ta sig till nästa plats, sen om du kan vandra runt själv efteråt utan att skjuta folk räknas ju inte riktigt, jag tror iaf inte att TR är lika fokuserat på att lösa nivåpussel som tex Legend var.

Fast den dissonans jag ser i spelet handlar om att hon ena stunden bryter ihop över hur jobbigt det är att döda för att sedan hugga folk i halsen med en klättringsyxa gång på gång och efter det brassa iväg ett helt magasin med en kulspruta point blank.

#61

Postad 26 februari 2013 - 18:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Jag gillade både Underworld och Legend mycket så vi får se vad jag tycker om detta.

Edit: Tycker det låter rätt bra. De verkar ha gjort gravarna till valfria sidouppdrag, men de verkar inte vara lätta eller snabba.

There are some excellent exploration sections complete with satisfying routes, beautiful vistas and atmospheric tombs. The latter are mostly found by diverging from the main path, and solving the puzzles contained within them is voluntary.

This is a smart idea. Many of the puzzles are as tough as those in the old games, but the option to walk away means there's no risk of getting stuck and frustrated for six hours, like that time in Tomb Raider 3 with the key and the dead monkey. Also every other time in Tomb Raider 3.


Hmm.. eller vet inte om det låter så bra att man kan gå därifrån. Vet inte om det är sant heller, vissa verkar mena att det inte är det. Nåja, återstår att se.

Redigerat av Zoiler, 26 februari 2013 - 23:18.


#62

Postad 27 februari 2013 - 07:52

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0
Ungarna gillade kolla på när jag spelade Underworld...men denna verkar ju bli blodigare och brutalare... så kanske får spela det när grabben somnat verkar det som... :unsure:

#63

Postad 27 februari 2013 - 13:24

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Det jag sett av previews och videorecensioner så är det ganska många fiender som måste göras av med innan man kan ta sig till nästa plats, sen om du kan vandra runt själv efteråt utan att skjuta folk räknas ju inte riktigt, jag tror iaf inte att TR är lika fokuserat på att lösa nivåpussel som tex Legend var.

Fast den dissonans jag ser i spelet handlar om att hon ena stunden bryter ihop över hur jobbigt det är att döda för att sedan hugga folk i halsen med en klättringsyxa gång på gång och efter det brassa iväg ett helt magasin med en kulspruta point blank.

Nu bryr jag mig inte om Tomb Raider men jag känner igen mig i ditt missnöje/skepticism. Tomb Raider låter som Uncharted 3 (som jag inte spelat men läst om). Leta lite skatter och klättra och mörda i massor på vägen. Det är ett äventyrs-storspel liksom, dom är ju sådana. Assassins Creed, Far Cry och sånt. Same but different. Det finns en färdig formel som man följer med lite variation hit och dit.

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 27 februari 2013 - 13:29.


#64

Postad 27 februari 2013 - 19:21

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Nu bryr jag mig inte om Tomb Raider men jag känner igen mig i ditt missnöje/skepticism. Tomb Raider låter som Uncharted 3 (som jag inte spelat men läst om). Leta lite skatter och klättra och mörda i massor på vägen. Det är ett äventyrs-storspel liksom, dom är ju sådana. Assassins Creed, Far Cry och sånt. Same but different. Det finns en färdig formel som man följer med lite variation hit och dit.


Ja, och det är den formeln jag börjar tröttna på, det är ju bara en sån simplistisk utvecklingsidé, ett nytt skin på ett gammalt spel och man är redo för butiken.

#65

Postad 28 februari 2013 - 14:16

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Kollade på 11 minuters klippet svenska Eurogamer hade på gameplay. Alltså grafiken och omgivningar och allt det där är jättesnyggt men det är interaktiv film alltihop. Jag tycket det är roligare att spela spel.

#66

Postad 28 februari 2013 - 16:49

reksallad
  • reksallad
  • Lärjunge

  • 273 inlägg
  • 0
Bla bla bla ni fattar ingenting. Det här kommer bli så jävla Nice! :D

#67

Postad 28 februari 2013 - 17:26

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Kollade på 11 minuters klippet svenska Eurogamer hade på gameplay. Alltså grafiken och omgivningar och allt det där är jättesnyggt men det är interaktiv film alltihop. Jag tycket det är roligare att spela spel.

Första timmen "ska" vara linjärt och skriptat mot resten av spelet.

#68

Postad 28 februari 2013 - 19:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Jag fick det igår som sagt, men tror jag kommer köra Rising först bara för att det är kortare. Är lite mer sugen på detta dock.

#69

Postad 01 mars 2013 - 12:29

andreas807
  • andreas807
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Någon som har förhandsbokat från spelbutiken som har fått spelet idag?
Mitt blev skickat under natten. Skulle va kul om det kom fram idag:)

#70

Postad 01 mars 2013 - 18:53

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0
Har inte lirat Tomb Raider sedan det första spelet på Sega Saturn :)
Var inget jag planerade att köpa men detta verkar riktigt bra.

#71

Postad 03 mars 2013 - 00:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Nej, när de först visade upp spelet så hade hon inga finishing moves med en AK 47:a, utan hon var bara strandsatt på en mystisk ö och använde miljöerna för att ta sig ut, den första fienden man såg dödade hon inte.

Den första fienden man ser dödar man faktiskt inte, inte med meningen iaf. Jag har spelat 4 timmar nu och det är verkligen inget våldsamt spel. Jag använder pilbågen för det mesta och stealthar mig igenom i den mån det går, det är än så länge klart färre fiender än i ett spel som Uncharted och Lara känns verkligen inte som den skojfriska massmördare Drake är. Det tog lång tid innan Lara dödade sin första fiende och det var i självförsvar. Jag får återkomma om detta ändras förstås men so far, so very good. De grejer du sett i trailers dock (brutala finishers) är helt valfritt att låsa upp eller inte, jag har inte gjort något sådant än.

4 timmar som sagt och än så länge är det ett ruskigt bra äventyrsspel, jag hoppas det håller i sig. Det här är helt klart rätt riktning för serien, i en tvåa kan de lägga in fler pussel som det verkar saknas. Grym grafik också och bästa Laramodellen hittills!

#72

Postad 03 mars 2013 - 08:34

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0
Hur är ljudet och musiken i spelet?

#73

Postad 03 mars 2013 - 13:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Det finns inte så jättemycket musik vad jag tänkt på, den är mer i bakgrunden än så länge. Ljudet som helhet är bra, rösterna välgjorda.

Än så länge är det linjärt i den mån att storyn gör att du utforskar ön bit för bit. Så du kommer hela tiden till nya miljöer som inte ser likadana ut som den du nyss lämnade. Det är ett storyfokuserat äventyr helt enkelt, helt i stil med Uncharted men med bättre combat och mer stämning. Efter storyn kommer man antagligen att få utforska ön för att leta efter valfria tombs, reliker och allt annat som går att hitta. Man kan inte hitta allt direkt utan får nya förmågor som hjälper en göra det under spelets gång, påminner därför om Batman AA/Metroid lite.

Edit: som någon sa om ljudet:

If nothing else, this game is god damn beautiful.

Actually, no, scratch that. The real stars are the audio department at Crystal Dynamics. There's some top-shelf work in this game, some of the best I've heard in a game. Super impressive.


Håller med om att ljudbilden överlag är grym. Gillar verkligen rösterna och "sfx"-ljudet. Vissa grejer stör jag mig på dock, som när en antilop springer förbi, låter rätt opassande =P. Men ljudet i pistol/maskingevär är oväntat bra/tungt.

Edit:

Gameplay-wise it beats Uncharted on all fronts. There I said it. I like the jumping / shooting / cover and even the walking around mechanics far better than their Uncharted counterparts.

Håller med om detta också. Plattformingen är inte lika handhållande (men fortfarande lätt), combat är klart bättre och covermekaniken är grym, man går bara till ett ställe så tar hon skydd automatiskt, grymma animationer också. Man kan se rädslan/oron i hennes ögon om man svingar runt kameran.

The key difference between TR and Uncharted is that Uncharted plays like a fast paced Michael Bay movie and wants you to always push foward. If you play TR like that you are going to miss a good chunk of the game and most of it's magic. Sure there are many "Michale Bay" set pieces in TR too, but there are also more than enough sections where the game wants you to take your time and explore. It's actually fun to search for relics and hear Lara comment on them.

Hittills har jag tagit det lugnt med Tomb Raider så håller med här också. Gillar att leta efter saker, plocka upp reliker och snurra runt dem, lyssna på ljudfiler, bara ta in atmosfären. Uncharted är mycket mer hektiskt, mer Indiana Jones.

Redigerat av Zoiler, 03 mars 2013 - 13:31.


#74

Postad 03 mars 2013 - 13:41

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0
Låter underbart.

#75

Postad 03 mars 2013 - 15:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Några fler intryck.

Det är för övrigt detta ställe man blir skeppsbruten på:

"This area is said to be a danger zone on Japanese maps, according to Charles Berlitz's books The Bermuda Triangle (1974) and The Dragon's Triangle (1989). He states that in the peacetime years between 1952-54 Japan lost 5 military vessels with crews lost totalling over 700 people and that the Japanese government sent a research vessel boarded by over 100 scientists to study the Devil's Sea, and that this ship too vanished; and finally that the area was officially declared a danger zone.

According to Larry Kusche's investigation, these "military vessels" were fishing vessels, and some of them were lost outside the Devil's Sea, even as far as near Iwo Jima, 1000 km to the south. He also points out that, at that time, hundreds of fishing boats were lost around Japan every year."



#76

Postad 03 mars 2013 - 16:53

Unregistered02428d26
  • Unregistered02428d26
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0
Nu är man grymt sugen på och lira! :) Chansen att man sticker lite tidigare från jobbet på tisdag för att komma hem och kolla brevlådan är rätt stor :D

Redigerat av Unregistered02428d26, 03 mars 2013 - 16:54.


#77

Postad 04 mars 2013 - 00:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
9 timmar in, nu har det tagit fart med fienderna iaf, mer som Uncharted. Synd. Samtidigt bättre combat. Grymt spel fortfarande.

Så jäkla snyggt också:

Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild

Måste se äckligt snyggt ut på PC med den nya hårgrafiken också.


Edit: Om ni väljer mellan 360 och PS3 så verkar PS3 vara den snyggaste.

Redigerat av Zoiler, 04 mars 2013 - 00:25.


#78

Postad 04 mars 2013 - 14:09

JSan
  • JSan
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
Är det enbart SP eller har dom som i många spel lagt in ett kasst MP också?

#79

Postad 04 mars 2013 - 14:25

reksallad
  • reksallad
  • Lärjunge

  • 273 inlägg
  • 0
Japp, multiplayer it is. Kasst vet jag inte än men antagligen... Onödigt. :(

#80

Postad 04 mars 2013 - 14:34

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0
Det här har man inte alls haft ögonen på något speciellt. Ser bra ut och utifrån dina första intryck Zoiler så känns det som att det kanske får bli ett inköp då jämförelserna du gör med Uncharted och Batman lovar gott.

#81

Postad 04 mars 2013 - 14:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 1

Det här har man inte alls haft ögonen på något speciellt. Ser bra ut och utifrån dina första intryck Zoiler så känns det som att det kanske får bli ett inköp då jämförelserna du gör med Uncharted och Batman lovar gott.

Du kommer inte bli besviken, jag har svårt att någon som gillar spel som Uncharted blir det för det är fan i samma klass. Visst, om man är en sån som inte gillar "cinematiska spel" där du inte alltid behöver utmanas som spelare så tycker de kanske det är tråkigt, men jag föredrar spel som fungerar lite som en film, som liksom ger mig nytt ögongodis och sekvenser så det aldrig stagnerar.

Edit: Jag menar alltså att det är upplevelsen man främst är ute efter i såna här spel. Tanken är inte att det ska vara svårt att varva spelet (det är inte svårt att klara Uncharted), det ska vara kul att spela det för upplevelsen.

Det finns multiplayer (versus) men jag har inte provat det ännu. 9 timmar in står det 42% så det är mycket äventyr för pengarna i SP. Och jag har ännu inte sett någon repetition i miljöerna utan det är nytt hela tiden.

De som köper det kommer antagligen bli lika förvånade som jag över just hur väl det står sig mot Uncharted och faktiskt slår Uncharted på många individuella grenar (combat, stämningen, plattformingen mm).

Angående musiken jag pratade lite om förut, oftast är det ingen musik alls, eller bara lugna bongotrummor eller avvaktande musik, sen kommer musiken när man slåss. Dynamiskt och bra.

Allt håller hög klass egentligen, de behöver bara bygga vidare på det med fler gravar/pussel och bättre sidokaraktärer i tvåan. Och gärna ge en möjligheten att stealtha mer för pilbågen är skön att använda, mycket skönare än i Crysis. Och undervattensbanor/simma.

Redigerat av Zoiler, 04 mars 2013 - 14:55.


#82

Postad 04 mars 2013 - 15:05

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 1

Du kommer inte bli besviken, jag har svårt att någon som gillar spel som Uncharted blir det för det är fan i samma klass. Visst, om man är en sån som inte gillar "cinematiska spel" där du inte alltid behöver utmanas som spelare så tycker de kanske det är tråkigt, men jag föredrar spel som fungerar lite som en film, som liksom ger mig nytt ögongodis och sekvenser så det aldrig stagnerar.

Edit: Jag menar alltså att det är upplevelsen man främst är ute efter i såna här spel. Tanken är inte att det ska vara svårt att varva spelet (det är inte svårt att klara Uncharted), det ska vara kul att spela det för upplevelsen.

Det finns multiplayer (versus) men jag har inte provat det ännu. 9 timmar in står det 42% så det är mycket äventyr för pengarna i SP. Och jag har ännu inte sett någon repetition i miljöerna utan det är nytt hela tiden.

De som köper det kommer antagligen bli lika förvånade som jag över just hur väl det står sig mot Uncharted och faktiskt slår Uncharted på många individuella grenar (combat, stämningen, plattformingen mm).

Angående musiken jag pratade lite om förut, oftast är det ingen musik alls, eller bara lugna bongotrummor eller avvaktande musik, sen kommer musiken när man slåss. Dynamiskt och bra.

Allt håller hög klass egentligen, de behöver bara bygga vidare på det med fler gravar/pussel och bättre sidokaraktärer i tvåan. Och gärna ge en möjligheten att stealtha mer för pilbågen är skön att använda, mycket skönare än i Crysis. Och undervattensbanor/simma.


Låter riktigt bra. Det enda problemet som det medför är att man hela tiden hamnar efter i spelandet då det idag finns alltför många spel som man vill lira men inte hunnit ta tag i. Det kommer alltid något nytt som man vill ta ta tag i och då hamnar något i bakvattnet.

Jag har ändå försökt begränsa mig och inse vilka spel det jag verkligen vill spela och på sätt försökt krympa listan men den är rätt lång ändå.

Dessa ständiga I-landsproblem man dras med.

Redigerat av Crabban, 04 mars 2013 - 15:06.


#83

Postad 04 mars 2013 - 16:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Ett par videos på TressFx. När det ser bra ut ser det riktigt bra ut, men ibland lite uncanny valley. Men det går att lösa.

Däremot hackar det ju som fan ju närmare man kommer. Verkar fungera bättre på AMD-kort dock.

http://www.youtube.c...h?v=tZljXmUEdHo
http://www.youtube.c...h?v=CpS7_-EX9a8

#84

Postad 04 mars 2013 - 17:33

Ghorun
  • Ghorun
  • Forumräv

  • 686 inlägg
  • 0
Har det preloadat i Steam, får väl se hur hårsvallet fungerar när jag väl får spela. :)

Redigerat av Ghorun, 04 mars 2013 - 17:34.


#85

Postad 04 mars 2013 - 19:01

Unregistered01e78752
  • Unregistered01e78752
  • Lärjunge

  • 307 inlägg
  • 0
Ok, andra klippet innehåller spoiler, om än liten. men ändå. Fint att de lagt energi på håret, om än kanske lite onödigt när inte mun- och handrörelserna kommer i närheten av samma nivå - mun och andning verkar fungera i två olika världar och korv-fingrar deluxe när Laura satte handen i grottaket). Anyway, jäkligt nice med ett Tomb Raider som går ifrån den gamla uttjatade stilen lite.

#86

Postad 04 mars 2013 - 22:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Sådär, fick kolla upp lösningen på min första tomb. Kände mig lite dum efteråt men aja, min lösning hade funkat om logiska regler hade gällt =P

Edit 8/10 Lara diaries nu. Borde vara hyfsat nära slutet. En kul grej när man kollar på artwork så finns det "innocent Lara" och "Lara Croft" och man kan se på de bilderna att hon gått ned en hel del sedan sin tid på ön =P.

Redigerat av Zoiler, 05 mars 2013 - 00:13.


#87

Postad 05 mars 2013 - 07:05

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Fick tid att spela en timme igår och det var väl sådär. Tyckte kompiskaraktärerna var lite löjligt stereotypa.

#88

Postad 05 mars 2013 - 11:47

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlägg
  • 0
Har precis hämtat Tomb Raider: survival edition.
Blir sluta tidigare på jobbet idag för att först njuta av Manchester united-Real Madrid och sen ge sig på Tomb Raider. Blir sent inatt.

#89

Postad 05 mars 2013 - 12:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Postad bildPostad bild

Redigerat av Zoiler, 05 mars 2013 - 13:19.


#90

Postad 05 mars 2013 - 20:42

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0

Du kommer inte bli besviken, jag har svårt att någon som gillar spel som Uncharted blir det för det är fan i samma klass. Visst, om man är en sån som inte gillar "cinematiska spel" där du inte alltid behöver utmanas som spelare så tycker de kanske det är tråkigt, men jag föredrar spel som fungerar lite som en film, som liksom ger mig nytt ögongodis och sekvenser så det aldrig stagnerar.

Edit: Jag menar alltså att det är upplevelsen man främst är ute efter i såna här spel. Tanken är inte att det ska vara svårt att varva spelet (det är inte svårt att klara Uncharted), det ska vara kul att spela det för upplevelsen.

Det finns multiplayer (versus) men jag har inte provat det ännu. 9 timmar in står det 42% så det är mycket äventyr för pengarna i SP. Och jag har ännu inte sett någon repetition i miljöerna utan det är nytt hela tiden.

De som köper det kommer antagligen bli lika förvånade som jag över just hur väl det står sig mot Uncharted och faktiskt slår Uncharted på många individuella grenar (combat, stämningen, plattformingen mm).

Angående musiken jag pratade lite om förut, oftast är det ingen musik alls, eller bara lugna bongotrummor eller avvaktande musik, sen kommer musiken när man slåss. Dynamiskt och bra.

Allt håller hög klass egentligen, de behöver bara bygga vidare på det med fler gravar/pussel och bättre sidokaraktärer i tvåan. Och gärna ge en möjligheten att stealtha mer för pilbågen är skön att använda, mycket skönare än i Crysis. Och undervattensbanor/simma.


Nu har jag visserligen bara kört 2-3 timmar men håller med om att det är kul och mer av äventyr än pang-pang hittils. Även jag kör främst med pilbågen hittils :)

#91

Postad 05 mars 2013 - 21:53

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Tycker det är riktigt trevligt. Spelat kanske 2 timmar nu ikväll. Ska bli nice att ta sig igenom detta.

#92

Postad 06 mars 2013 - 10:42

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0
Jag hämtade ut spelet igår! Har inte varit ett Tomb Raider fan innan men detta spel är riktigt underhållande!

Jag körde ca 3-4h igår/natt. Väldigt blodigt och "hårt" spel.
Ser fram emot att spela mer ikväll!

Hade dock trott att spelet skulle vara mer som GTA spelen men men, uppskattar det iaf!

#93

Postad 06 mars 2013 - 12:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Varvade det igår och provade sedan MP, inte så pjåkigt alls. Lite som Gears (eller förstås, Uncharted). Lite laggigt dock verkar det som.

SP gick på ungefär 15 timmar, tog nästan alla dokument och reliker, samt alla tombs och stressade inte igenom.

Redigerat av Zoiler, 06 mars 2013 - 12:30.


#94

Postad 06 mars 2013 - 15:48

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 941 inlägg
  • 0
Testat detta en halvtimme nu... go känsla i spel, och jäklars vilken bra grafik för att vara ps3! Stod i valet och kvalet om jag skulle köpa det till PC eller ps3an. men blev ps3. Det är ju minst lika snyggt som Uncharted! :)
Verkar vara våldsammare än dom andra TR spelen... så får väl spela det i smyg när grabben somnat tror jag... :unsure:

#95

Postad 06 mars 2013 - 15:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Japp, det är ett av de snyggaste multiplattformsspelen som gjorts utan tvekan.

Edit: Nudepatchen redan ute :P

Edit2: MHB:s recension

Redigerat av Zoiler, 06 mars 2013 - 21:30.


#96

Postad 06 mars 2013 - 22:43

Ghorun
  • Ghorun
  • Forumräv

  • 686 inlägg
  • 0
TressFX-håret är en bergochdalbana upp och ner uncanny valley, men när det klaffar är det snyggt. Kostar dock mer än det smakar tycker jag, även med ett AMD-kort i HD7900-serien är det en rätt stor skillnad (konstant 60fps med gott om headroom vs 60fps med dips till 40ish i mer närgångna cut scenes).

En lite rolig bieffekt är när Lara står med andra karaktärer med sitt GGPU-hår vajande i vinden som kontrast mot deras stela hår. :)


Själva spelet har jag bara hunnit köra början av, men tycker om det så långt.

Redigerat av Ghorun, 06 mars 2013 - 22:44.


#97

Postad 08 mars 2013 - 15:04

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Jag läste recensionen och det låter som vad jag misstänkte. Kanske att jag provar någon gång framöver för jag älskar ju bra miljöer och stämning, men när det blir som i Sleeping Dogs att man liksom springer mellan cutscenes och story för att få storyn så känns det tomt till slut. Det är för lite för mig att göra och saker som att gubben stödjer sig mot väggar som i Uncharted (provade spelet någon minut på MediaMarkt) gör mig mest irriterad och spär på känslan av interaktiv film. Det är säkert en fin underhållningsform i sig men jag vill ha gameplay mest av allt. Det är därför jag spelar sånt som Top Gun som har relativt kass grafik och helt värdelösa cut-scenes, för gameplay är roligt och det är inte assisterat/handhållet.

Jag ska ändå prova Mass Effect 3 i helgen för det fick man gratis på psn+ och jag minns att jag tyckte skjutandet var kul i demot. Jag har tvåan hemma också faktiskt men inte spelat. Blir i så fall jag spelar bakvänt om man tar sig till tvåan senare men det går nog bra ändå tror jag.

#98

Postad 08 mars 2013 - 15:06

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Edit: Nudepatchen redan ute :P

URL tack! B)

#99

Postad 08 mars 2013 - 15:40

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0
TressFX och mitt Nvidia-kort gick inte ihop, får väl vänta på drivisar från dem innan jag kan spela med det på.

#100

Postad 08 mars 2013 - 16:15

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0
Såg nu att det följer med en kod för ett "Explorer pack" i nordic edition (finns det ens någon annan version?) - ska vara "an exclusive tomb for lara to raid". Någon som dragit in denna? Påverkar det huvudstoryn och hur hittar jag denna 'tomb'?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.