Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bioshock Infinite

299 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
BioShock Infinite (PC) (PC-spel) 8 8,69 (12) 41:-
BioShock Infinite (PS3) (PlayStation 3-spel) 8 7,09 (10) 179:-
BioShock Infinite (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 6 (0) 249:-

#101

Postad 27 mars 2013 - 01:11

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

Glöm inte heller bort det senaste tillskottet, The Walking Dead: Survival Instinct. Där vår käre MHB recensent verkligen går emot alla.

Men jag gillar det, det visar på att käre Zoiler är ärlig och kör sitt race. Så ta inte detta som något negativt utan som en komplimang.

:wub:

Zoiler är så köpt av Activison att det skriker om det! ;) :D

#102

Postad 27 mars 2013 - 01:13

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

Zoiler är så köpt av Activison att det skriker om det! ;) :D

Just fan, tänkte inte på det. Vi är alla slavar under Prisjakt. :P

#103

Postad 27 mars 2013 - 01:50

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

Just fan, tänkte inte på det. Vi är alla slavar under Prisjakt. :P

Är inte Kotick majoritetsägare i Prisjakt? :ph34r:

Redigerat av zxcv, 27 mars 2013 - 01:50.


#104

Postad 27 mars 2013 - 08:22

Morot
  • Morot
  • Forumräv

  • 692 inlägg
  • 0
Har kört de första 4½-5timmarna nu och jag älskar det, helt underbart spel.
Det finns dock en sak som jag stör mig ganska rejält på och det är att det inte finns undertexter till dagböckerna

Redigerat av Morot, 27 mars 2013 - 08:25.


#105

Postad 27 mars 2013 - 22:21

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Trodde att jag skulle ha det i brevlådan idag, men det verkar som om jag får vänta lite till.

:(

#106

Postad 27 mars 2013 - 23:07

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 232 inlägg
  • 0
Men frågan är om det är bättre än ettan!? Har ju fått j****** bra betyg! Fattar verkligen inte hur. För mig så var det Rapture och Big D som var det bästa med BS. Utan dem blir det ju inte kul :( Luft är inte lika spännande som vatten imo. Men det är ju bara ett sidospel så man får hoppas de återvänder i BS3.

#107

Postad 27 mars 2013 - 23:16

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Men frågan är om det är bättre än ettan!? Har ju fått j****** bra betyg! Fattar verkligen inte hur. För mig så var det Rapture och Big D som var det bästa med BS. Utan dem blir det ju inte kul :( Luft är inte lika spännande som vatten imo. Men det är ju bara ett sidospel så man får hoppas de återvänder i BS3.


Tycker Infinite är sämst i serien. Bra spel men jag kan inte riktigt förstå de galet höga betygen.
Snygg grafik ja men det är bara en liten del av ett spel.

Redigerat av Unregistereddc471864, 27 mars 2013 - 23:17.


#108

Postad 27 mars 2013 - 23:50

Unregistered4bb67943
  • Unregistered4bb67943
  • Forumräv

  • 649 inlägg
  • 0

Tycker Infinite är sämst i serien. Bra spel men jag kan inte riktigt förstå de galet höga betygen.
Snygg grafik ja men det är bara en liten del av ett spel.

Kanske dom mutar spel recensenterna för att få sålt fler ex. :P
Vi får se om Zoiler kommer med en ny fin bil efter han recenserat spelet. ;) :D

Skämt o sido men det är ju alltid så, vissa gillar ett spel andra gillar det mindre, en del tycker grafiken är viktig och andra att storyn är viktigare osv. :)

Ungefär som vissa köper superdatorer med supergrafikkort bara för att få spela Crysis 3 på högsta inställningar, och sen att storyn är väderlös i spelet spelar ingen roll bara det ser snyggt ut och räkna fps. Så funkar min bror iallafall. :D

Redigerat av Unregistered4bb67943, 28 mars 2013 - 00:02.


#109

Postad 28 mars 2013 - 00:09

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 232 inlägg
  • 0
Tja Infinite ska tydligen vara det mest krävande spelet hittills. Crysis-dödare med andra ord. Är nog många som köper det bara för grafikens skull.

#110

Postad 28 mars 2013 - 00:12

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Så är det kanske men inte fan är det så jäkla snyggt. Tycker spel som Crysis, Metro, Witcher, Battlefield osv ser galet mycket bättre ut än bioshock.

#111

Postad 28 mars 2013 - 00:32

Unregistered4bb67943
  • Unregistered4bb67943
  • Forumräv

  • 649 inlägg
  • 0

Så är det kanske men inte fan är det så jäkla snyggt. Tycker spel som Crysis, Metro, Witcher, Battlefield osv ser galet mycket bättre ut än bioshock.

i
Ja det verkar ju som vissa spel utvecklare bara försöker göra spelet så krävande som möjligt utan att det ser särskilt snyggt ut. Kanske sponsrade av grafikkorts tillverkarna för att få ut sina senaste kort ?

#112

Postad 28 mars 2013 - 08:56

Morot
  • Morot
  • Forumräv

  • 692 inlägg
  • 0

Men frågan är om det är bättre än ettan!? Har ju fått j****** bra betyg! Fattar verkligen inte hur. För mig så var det Rapture och Big D som var det bästa med BS. Utan dem blir det ju inte kul :( Luft är inte lika spännande som vatten imo. Men det är ju bara ett sidospel så man får hoppas de återvänder i BS3.

Ja, så tänkte jag med. Bioshock ÄR Rapture för mig, så tyckte jag iaf förut. Men jag gillar ändå konceptet med en luftstad. Jag älskar verkligen det här spelet och jag förstår de höga betygen.

#113

Postad 28 mars 2013 - 10:01

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Kört spelet några timmar nu med nytt graffe och ny skärm. Kändes inte som burken svettades allt för mycket i 1080p med allt på max.

Vinner inga priser i tekniskt avancerad grafik men det är en mycket vacker värld.

Klockren 10:a från min sida. En värdig del under namnet Biochock.

Kritik:
- Gillade man inte Biochock så kommer man inte gilla detta heller.
- Rent spelmässigt så är det samma spel i ny förpackning.

Kort sagt så är där typ inget nytt som spel förutom att det är en ny fantastisk historia i en ny fantastisk värld. Stora skillnaden är att Infinite inte är lika klaustrofobisk som de 2 tidigare spelen. Men som sagt själva spelelementen är exakt samma.

#114

Postad 28 mars 2013 - 10:17

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Kört spelet några timmar nu med nytt graffe och ny skärm. Kändes inte som burken svettades allt för mycket i 1080p med allt på max.

Vinner inga priser i tekniskt avancerad grafik men det är en mycket vacker värld.

Klockren 10:a från min sida. En värdig del under namnet Biochock.

Kritik:
- Gillade man inte Biochock så kommer man inte gilla detta heller.
- Rent spelmässigt så är det samma spel i ny förpackning.

Kort sagt så är där typ inget nytt som spel förutom att det är en ny fantastisk historia i en ny fantastisk värld. Stora skillnaden är att Infinite inte är lika klaustrofobisk som de 2 tidigare spelen. Men som sagt själva spelelementen är exakt samma.


Fienderna är tråkigare, miljöerna är tråkigare, storyn är tråkigare, vigors tråkigare än plasmids.
Tyckte det mesta var sämre jämfört med de andra 2. Men det är väl smaksak antar jag. Alla tre är bra spel.

#115

Postad 28 mars 2013 - 10:24

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Tror att jag kommer uppskatta detta spel mer än första Bioshock.

Jag kan känna att miljöerna i det första spelet var underbart vackra, men som sagt klaustrofobiska. Vidare hade jag hellre sett en större variation av miljöer i det första spelet. Färgsättningen var i genomgående kalla färger, dova även om det fanns vissa inslag av varmare kulörer.

Har just klarat Dishonored, som jag älskade. Men där är färgsättningen ännu mer skral. Vad jag gillade med Dishonored var att spelet lämnade utrymmen för personlig kreativitet, inte samma linjära spelande utan man kunde experimentera med hur man löste uppdrag. Samma sak med hur man tar sig igenom vissa rutter och passager, där fanns det oftast flera alternativ.

:wub:

Redigerat av Glidtassen, 28 mars 2013 - 10:26.


#116

Postad 28 mars 2013 - 10:26

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Tror att jag kommer uppskatta detta spel mer än första Bioshock.

Jag kan känna att miljöerna i det första spelet var underbart vackra, men som sagt klaustrofobiska. Vidare hade jag hellre sett en större variation av miljöer i det första spelet. Färgsättningen var i genomgående kalla färger, dova även om det fanns vissa inslag av varmare kulörer.

Har just klarat Dishonored, som jag älskade. Men där är färgsättningen ännu mer skral. Vad jag gillade med Dishonored var att spelet lämnade utrymmen för personlig kreativitet, inte samma linjära spelande utan man kunde experimentera med hur man löste uppdrag.
Samma sak med hur man tar sig igenom vissa rutter och passager, där fanns det oftast flera alternativ.

:wub:


Infinite är dock väldigt linjärt och det finns inga alternativa vägar till nånting.
Ytorna är lite större än de andra 2 spelen men annars är det uppbyggt på precis samma sätt.

#117

Postad 28 mars 2013 - 13:30

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Tydligen finns det något hardcore läge som de smyger med... http://www.fz.se/art...-med-konami-kod

#118

Postad 28 mars 2013 - 17:18

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
Haha, damn! Beställde spelet samt grafikkort i veckan, spelet kom idag inte kortet. :D

#119

Postad 28 mars 2013 - 23:52

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Har någon lyckats få in industrial revolution unlocksen i liret? Måste man fixa det där innan man startar ett spel eller är det här inte färdigt ännu?

Enligt det här ska de hämtas i blue ribbons bar? Antar det inte går att komma tillbaks dit... Hade vart skönt med 5 lockpicks för ett kassaskåp...
http://support.2k.co...Rewards-In-Game

Harvat några timmar nu och är rädd att jag redan kommit halvvägs. Lite synd att man inte kan åka runt som man vill. Men jag antar att du alltid får den här leave area skylten innan det inte är någon återvändo?

Redigerat av oqvist, 29 mars 2013 - 00:02.


#120

Postad 29 mars 2013 - 11:08

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Har spelat kanske två timmar.

Har bara upplevt de första skottlossningarna, blivit jagad och slängt mig lite i lianerna. Men känner mig lite begränsad av hur jag rör mig mellan byggnader, hoppas att det inte är så genom hela spelet? Trodde det skulle vara mer "Free Roaming".

#121

Postad 29 mars 2013 - 11:15

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Har spelat kanske två timmar.

Har bara upplevt de första skottlossningarna, blivit jagad och slängt mig lite i lianerna. Men känner mig lite begränsad av hur jag rör mig mellan byggnader, hoppas att det inte är så genom hela spelet? Trodde det skulle vara mer "Free Roaming".


Nej det är definitivt ingen free roaming.

#122

Postad 30 mars 2013 - 01:17

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Kört igenom det nu. Mästerligt lir måste jag ändå säga. Kanske lite för mycket skjutande ändå liret är som allra bäst när man bara strövar runt. Helt sjukt att du har en följeslagare som följer med hela liret utan att du aldrig någonsin vill sätta nackskott på för att hen är störande eller ivägen på något sätt. Utmärkt vägvisare också och titta vi får karaktärsutveckling!

16h blev det. Var ett ställe man fastnade lite på och gjorde att jag kände mig nödd att gå ner i svårighetsgrad. Vet inte om jag inte lyckades hitta rätt strategi för spökbossen men fick slut på ammo på alla vapen och plasmider oavsett vad jag prövade med och hade levlat min karaktär så man hade fullt med mana men bara hälften på hälsa och sköld. Manan hade man noll nytta av här.

#123

Postad 30 mars 2013 - 05:28

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Har börjat spela på "Easy" efter spelets rekommendation, detta också för att få tid att bekanta mig med alla kommandon.

Älskar också tanken på en följeslagare som aldrig är i vägen, sköter sig själv men finns där när man behöver stöd. På min svårighetsgrad så känns det dock som jag nästan får för mycket hjälp. Tycker om spelet visuellt och jag satt och kvittrade av lycka första gången som jag prövade mig "Fright Hook", skuttade runt i himlen i olika färdriktningar.

Saknar dock kryddan från Dishonored där man får: klura på alternativa lösningar, vandra fritt mellan olika områden, hitta egna passager. Jag tycker att Infinite har ett för högt tempo ibland, vilket gör att man inte kan njuta av alla scenerier. Spelet är så vackert så jag bara vill gå runt och titta, utforska. Men spelet lämnar en del att önska när det kommer till upptäcktsfärder. Det enda jag egentligen hittat är drycker och vapen, men det vore roligare med spännande passager/lönngångar osv. Till viss del spelar detta spelet sig självt.

Det mest imponerande dock är: oavsett hur jag rör mig, vilket beslut jag tar så känns hela spelet som "en väl sammanhållen långfilm", tror inte jag kan beskriva det annorlunda. Varje beslut känns naturligt för spelets progression, ingenting du gör känns oväsentligt

Redigerat av Glidtassen, 30 mars 2013 - 05:29.


#124

Postad 30 mars 2013 - 07:55

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Insåg nu att jag kan förändra svårighetsgraden under spelets gång, så jag satt dem på medium istället. Skönt, nu rusar man inte igenom varje landskap längre.

:)

#125

Postad 01 april 2013 - 13:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
MHB:s recension

Vad ska man säga? Vilken klassiker. Jag är förvånad över att diskussionerna inte går heta här som på alla andra ställen. Är alla som har klarat av det på det klara med vad som egentligen hände? Obs, använd spoilers om ni ska diskutera något som kan vara avslöjande.

- Gillade man inte Biochock så kommer man inte gilla detta heller.

Stämmer inte :)

#126

Postad 01 april 2013 - 13:36

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0
Fan, tänkte inte spela det här egentligen... Får dra på mig skämsmössan och erkänna att jag är sjukt taggad till det efter alla goda recensioner.

#127

Postad 01 april 2013 - 13:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Alltså, om du är en person som gillar story i spel gör du dig själv en stor otjänst om du inte spelar det och försök i så fall hålla dig helt spoilerfri (spela det så snart som möjligt).

En till sak jag inte tog upp i recensionen som jag gillar är att det inte finns något multiplayer. Säger inte att spelet blev så bra pga det men att alla idag ska ha multiplayer är dåligt för SP. Det verkar som folk äntligen har fattat att de stora MP-spelen är för svåra att konkurrera mot och att de därmed mer och mer skippar MP.

#128

Postad 01 april 2013 - 14:17

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0
Will do!

Tycker Bioshock är det bästa spel jag någonsin kört. Fantastiskt bra handling, synd att filmen ligger på is fortfarande.

Tyckte dock att serien tappade det med Bioshock 2, och Infinite kändes från början som mjölkning. Men verkar som att jag hade fel. :)

#129

Postad 01 april 2013 - 15:14

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Ska defintivt spela det här; tänkte dock vänta tills det blir lite billigare.

Spoilers är jag inte så orolig för; surfar inte runt så mycket på olika spelsiter så det finns en möjlighet att bli spoilad. Dessutom hörde jag att twisten i spelet är för invecklad att kunna beskrivas i en mening som Bioshocks twist kunde. Det minskar ju en hel del på spoiler möjligheterna.

#130

Postad 01 april 2013 - 16:28

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

MHB:s recension

Vad ska man säga? Vilken klassiker. Jag är förvånad över att diskussionerna inte går heta här som på alla andra ställen. Är alla som har klarat av det på det klara med vad som egentligen hände? Obs, använd spoilers om ni ska diskutera något som kan vara avslöjande.


Stämmer inte :)


Lite snällt betyg tycker jag ;)

#131

Postad 01 april 2013 - 16:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Spoilers är jag inte så orolig för; surfar inte runt så mycket på olika spelsiter så det finns en möjlighet att bli spoilad. Dessutom hörde jag att twisten i spelet är för invecklad att kunna beskrivas i en mening som Bioshocks twist kunde. Det minskar ju en hel del på spoiler möjligheterna.

Behöver inte surfa runt på just spelsiter dock, det har spoilats lite överallt. Man kan definitivt bli spoilad i en mening.

Lite snällt betyg tycker jag

Du gav det en åtta och du hatar typ spel, då är det runt en tolva på alla andras spelskalor ;)

#132

Postad 01 april 2013 - 16:38

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Njaä. Bishock 1 och 2 är nior. Detta är en 8'a då de fördummat konceptet en aning.

#133

Postad 01 april 2013 - 16:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Tvåan gav jag 7 så du är överlag snällare än mig ^_^

#134

Postad 01 april 2013 - 16:57

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Tack vare den bedrövliga spelbutiken så har jag inte kunnat spela Infinite ännu men är övertygad, och har så varit sen det presenterades, om att det är ett kalasspel.
Äntligen ska spelglädjen komma tillbaka, inget kan hindra den.
Inte segpropparna på spelbutiken, inte heller posten (som sa att det låg på mitt utlämningsställe när det inte gjorde det) och absolut inte clownerna på mediamarkt i Södertälje (som inte har det fast lagersaldot säger att dom har 8st)
Imorgon smäller det :D

Tycker första bioshock är en 9,5a, 2an är svag 6a
Får se om det här toppar listan sen, förväntningarna är skyhöga

#135

Postad 01 april 2013 - 17:12

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Är det bara jag som inte älskade Bioshock 1?

Gillade miljön och konceptet, men att springa runt med en skiftnyckel och electrocute hela spelet blev lätt långtråkigt. Och det var inte så att spelet utvecklades på något sätt som gjorde att man var tvungen att lägga ifrån sig skiftnyckeln någon gång.

Antar att jag 'spelade det på fel sätt', eller vilken ursäkt det nu är som används varje gång mekaniken i ett spel är haltande.

#136

Postad 01 april 2013 - 17:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Är det bara jag som inte älskade Bioshock 1?

Jag. Infinite är det överlägset bästa imo. Men gameplay är lika tråkigt som vanligt iofs. Svårt att skilja på gameplay och story numera, det är ju två ingredienser där den ena kan vara bra nog för att göra slutupplevelsen bra trots att den andra är dålig. Cinematiska actionäventyr är mer film än spel, men kan vara bra ändå.

Så du kanske tycker ungefär som jag då, spännande att se om du även gillar Infinite.

#137

Postad 01 april 2013 - 17:30

Morot
  • Morot
  • Forumräv

  • 692 inlägg
  • 0

Är det bara jag som inte älskade Bioshock 1?

Gillade miljön och konceptet, men att springa runt med en skiftnyckel och electrocute hela spelet blev lätt långtråkigt. Och det var inte så att spelet utvecklades på något sätt som gjorde att man var tvungen att lägga ifrån sig skiftnyckeln någon gång.

Antar att jag 'spelade det på fel sätt', eller vilken ursäkt det nu är som används varje gång mekaniken i ett spel är haltande.

Skiftnyckeln använde jag bara i början av spelet, sen fick man ju massa roliga vapen.
Ibland så körde man ju lite skiftnyckel bara för att latja

#138

Postad 01 april 2013 - 18:37

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Passade på att spela Infinite under påskhelgen, svårt att hitta tid till annat än jobb och familj nuförtiden!

Superkul spel, men jag hade svårt att hänga med i storyn och fick gotta mig i IGN:s walktrough när jag klarat det för att friska upp minnet, känner att jag börjar bli gammal för sådant här avancerat :) Mycket känslor och det bästa slutet jag varit med om denna spelgeneration lämnar dig glad över att du tagit dig tiden för Infinite. Sen så får man inte glömma att det har helt makalösa miljöer, så vackert att man tappar hakan var femte minut!

Spelade för övrigt på Hard, och tyckte det var lite väl enkelt =/

Redigerat av maximm, 01 april 2013 - 20:13.


#139

Postad 01 april 2013 - 22:07

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

  • 1 509 inlägg
  • 0
Herregud vilket mästerverk det här spelet är. Det här är som Fight Club fast i spelform. Så gott som allt är detaljer/hintar till själva poängen/slutet. Måste vara ett gigantiskt pussel att få ihop det här. Kudos till Ken Levine och gänget.

Spoiler


Och nu när man läst vidare, så visar det sig att alla detaljer bara stämmer. Som döda snubben som man hittar i början i the lighthouse.

10/10

#140

Postad 02 april 2013 - 07:25

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0

Och nu när man läst vidare, så visar det sig att alla detaljer bara stämmer. Som döda snubben som man hittar i början i the lighthouse.


Jepp! Känns som det är värt en extra genomspelning enbart för att man då förstår alla hintar bättre.

#141

Postad 02 april 2013 - 07:47

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Vem var den snubben?

#142

Postad 02 april 2013 - 08:49

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

  • 1 509 inlägg
  • 0

Vem var den snubben?

Spoiler


#143

Postad 02 april 2013 - 11:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Läs inga spoilers om ni inte spelat det.

Spoiler


Spoiler


Spoiler


Spoiler
.

Redigerat av Zoiler, 02 april 2013 - 11:19.


#144

Postad 02 april 2013 - 11:53

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

  • 1 509 inlägg
  • 0
Jo, jag hade också en massa teorier relationer höger till vänster men... Det var så många så att pinpointa en speciell o fundera på det avbröts av allt man utsattes för i form av strider, voxcoders och diverse andra händelser.

Det här är lite ballt. Ingen jättespoiler direkt men den visar främst om vilket vansinnigt jobb Irrational Games lagt i det här spelet:

http://i.imgur.com/NQ78EEP.jpg

Edit, la till en länk istället då bilden är så stor. Man får se ett par scener som man ser rätt tidigt i spelet.

Redigerat av ColinZeal, 02 april 2013 - 11:55.


#145

Postad 02 april 2013 - 12:17

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Synd de inte lade lika mycket tid på gameplayet för det känns gammalt och bantat från de tidigare spelen. AIn är stendum tex.

Redigerat av Unregistereddc471864, 02 april 2013 - 12:17.


#146

Postad 02 april 2013 - 12:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
En annan kul grej.

Spoiler


Finns en jättebra FAQ här (spoilers såklart)


Edit: Just det, var det bara jag som hoppade till när
Spoiler

Redigerat av Zoiler, 02 april 2013 - 12:38.


#147

Postad 02 april 2013 - 13:39

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Den jump scaren fick jag aldrig. Vad jag inte förstår är att jag kunde missa så många lp skivor och annat så mycket jag gjorde för att undvika att avancera. Men det är ju lite klurigt att de spawnar vid vissa skeden så när man backtrackar måste man egentligen kika in precis överallt vilket är lite drygt.

Vore kul om man i en omspelning kan komplettera upp detta. Har inte startat upp ett lir ännu så jag vet hur det fungerar. Har gett mig faen på att jag ska grinda klart kingdom of Amalur: Reckoning. Från heaven till dass typ ;)

#148

Postad 02 april 2013 - 13:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0
Jag kollade dem på nätet efteråt.. är väl runt 80 st. Långt ifrån alla som var intressanta dock.

#149

Postad 02 april 2013 - 13:54

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

  • 1 509 inlägg
  • 0

Synd de inte lade lika mycket tid på gameplayet för det känns gammalt och bantat från de tidigare spelen. AIn är stendum tex.

Tycker raka motsatsen. AI:n på t ex Elizabeth var riktigt bra, hon nästan förutspådde att man skulle genom en dörröppning och flyttade på sig direkt. Hon var aldrig i vägen, fastnade aldrig i någonting.

#150

Postad 02 april 2013 - 13:59

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

  • 1 509 inlägg
  • 0

Spoiler

Förklaras det här i spelet någonstans eller har man bara dragit fram streck mellan dom? För isf kan man säga att allt i Bioshock baseras på System Shock 2 som hade samma story o liknande beats.

Edit: Just det, var det bara jag som hoppade till när

Spoiler

Japp, här kan man se exakt den situationen: http://www.youtube.c...h?v=WQU8FmiVoPM - Jag o polaren reagerade exakt likadant som han i klippet. Jag höll på välta fåtöljen bakåt samtidigt som kontrollen nästan flög in i tvn.
USCH!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.