Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vågig euroscreen tabtension?

4 svar i tråden

Skickat 12 juni 2012 - 07:25

• herge
  • Användare

• 157 inlägg
Någon som har erfarenhet av att Euroscreens Linnea tab tension (och säkert diplomat också) blir vågiga (längsgående vågor) av valsen i kasetten när de är upprullade?

Har en begagnad duk på gång men om den inte hänger ut sig vetetusan om jag klarar av att leva med ränder i duken om än små och svåra att se. Enligt säljaren blir dessa dukar såna och visst det kan man kanske tänka sig även om jag tycker Euroscreen borde gjort något åt det. Kan nämna att det är förra generationens React-material.

Skickat 12 juni 2012 - 07:36

• herge
  • Användare

• 157 inlägg
hittade en gammal tråd nu där man jämför react och react 2.0 och tydligen är det så att version 2.0 är mycket tunnare och mer elastiskt vilket gör att detta fenomen försvinner!?

Skickat 12 juni 2012 - 08:23

Om du med vågig menar att man ser vart den har legat emot valsen så är det bättre med react 2.0 men jag kan se dem ändå, dock inte på 4m avstånd ;)

Skickat 12 juni 2012 - 08:24

• herge
  • Användare

• 157 inlägg
Mailade till draper och fick följande svar:

Citat:

Det är främst vid projektion av färghomogena fält som fenomenet uppstår, vid exempelvis filmvisning brukar det vara försumbart!

2009 använde vi ett annat rör samt annan typ av väv där dessa linjer blir betydligt mer märkbara än idag….

Det finns tyvärr inget att göra åt detta mer än att låta duken hänga nere……

Sedan frågade jag när det var åtgärdat och fick följande svar

Citat:

Både det nya röret och ReAct 2 fick vi in i huset i början av 2010 men sedan har det en viss in-/utfasningsperiod så ifrån mitten-slutet av 2010 bör det vara ok!

Bra info om någon annan undrar

Det här inlägget har ändrats av herge 12 juni 2012 - 08:46

Skickat 12 juni 2012 - 18:40

herge!
Du säger att du har "en begagnad duk på gång". Om du inte har slagit till redan så hoppa över den duk du beskriver. Jag har själv haft en sådan duk och ränderna går inte ur! Ränderna blir bara värre och värre med tiden eftersom de som sagt uppstod pga dukmaterialet i kombination med infästningen i valsen. De kommer alltså inte att går bort. Tvärtom. Vem vill ha en rullduk som hela tiden måste hänga utrullad? Jag fick dock min utbytt inom garantitiden och jag tycker att Drapner borde ta sitt ansvar för sin "skitprodukt" och byta ut alla defekta dukar. Det är ju inte direkt ngn budgetduk.
Det min lilla åsikt.

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Detta forum sponsras av
  • Hifi_Perka
    2013-06-18 05:37:49
  • Hifi_Perka
    2013-06-18 05:34:25
  • Hifi_Perka spelar fiol.
    Hifi_Perka
    2013-06-18 05:15:50
  • Ny bänk
    Dasp
    2013-06-17 20:24:00
  • Ska säljas!
    Audiovector
    2013-06-17 19:53:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.