Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10620 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smarta klockor) 9 7,14 (20) Inga priser

#9651

Postad 11 februari 2016 - 13:06

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Jag har också kört crosstrainer under skadeperioder. De känns inte så slitsamma på kroppen. Men samtidigt tycker jag de billiga varianterna är riktigt dåliga så det kanske inte är aktuellt i ett hemmagym.

 

Håller annars med ovan, kör på det du trivs med. Annars kommer du aldrig nyttja den.



#9652

Postad 11 februari 2016 - 19:08

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
En elva på 100 kilo gummibandsbänk idag. Smack! :D
Hade en rep till också, men då det var en lätt dag idag så ville jag spara den. Ändå pers, märkligt nog.

#9653

Postad 11 februari 2016 - 21:05

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Styrkan i benen finns tydligen kvar. Tänkte prova 5x5 på 150 i böj idag men trodde faktiskt inte det skulle gå. Var dock riktigt explosiv undet uppvärmningen och 130kg nästan lättade från axlarna i utlåsningen. Körde alla set utan bälte också, det är alldeles för stort nu.

Första tre seten gick väldigt fint, riktigt bra djup och knäna höll perfekt bana även på sista repet. Fjärde setet filmades (har inte fått klippet ännu) men där föll knäna in lite på sista repet. Djupet var dock riktigt bra. Femte setet var ganska jobbigt men behövde inte grinda något rep och det var ingen tvekan om att jag skulle klara det. Hade kunnat göra några set till men hade hållt på så pass länge och ville hinna med lite marklyft också. Gjorde 5x5 på 160 i marklyft. Det också utan bälte men använde dragremmar för jag vill hålla dubbel överhandsgrepp. Körde utan remmar på upp till 130kg som jag gjorde en sexa på och då kände jag mot slutet att jag höll i stången i fingertopparna. Vägde in på 87.6kg efter passet men höll riktigt mycket vätska i kroppen. Hade jag vägt mig en halvtimme eller en timme senare så hade den nog visat strax över 86kg.

 

Känner mig riktigt slut i kroppen och skallen just nu. Ska bli spännande att se om jag orkar träna över huvud taget imorgon. Det är ju en sak att träna hårt flera dagar i rad om man kan äta obegränsat. Just nu käkar jag ju torsk, potatis och grönsaker bara. Blir som helt tom i kroppen.



#9654

Postad 11 februari 2016 - 21:09

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Första träningspasset på runt tre veckor pga ryggproblem. Hade fått order om att börja väldigt försiktigt och öka på vikterna under en vecka upp till där jag var tidigare. Började med att värma upp i bänken och gick upp till 100 kilo där jag gjorde en singel. Var sugen på öka på ännu mer eftersom det kändes helt ok men sansade mig och gjorde 5*8 på 70 kg istället. Över till knäböj och marklyft där jag har lättare att göra illa ryggen vilket innebar att jag gjorde mäktiga 5*5 på 40 kg i knäböj. Tur att jag har gymmet hemma så ingen såg vilka enorma vikter som förflyttades :-). Avslutade med marklyft där det blev 5*5 på 100 kg. Satsade på göra knäböjen och marklyften sakta och med så bra teknik som möjligt och tack och lov känns ryggen nästan bättre nu än före jag tränade. Hoppas verkligen det håller i sig, jag är rysligt less på ha ont hela tiden!

#9655

Postad 12 februari 2016 - 09:26

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0

Tappade 2hg denna veckan, vilket var en besvikelse men då jag inte failat någonting förutom 1 missat kardiopass så vet jag iaf förklaringen, jag gjorde en kost justering där jag sänkte kolhydraterna och ökade fettet, rakt översatt så bytte jag ut mitt sista mål bestående av en liten sötpotatis 200g nötfärs och 200g broccoli till 5kokta ägg, lasson learned



#9656

Postad 12 februari 2016 - 10:50

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

lesson learned? 

Ja, jag är så j*vla bitter! windows 10 sänkte min scrollfunktion på datorn! :(



#9657

Postad 12 februari 2016 - 11:05

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Tappade 2hg denna veckan, vilket var en besvikelse men då jag inte failat någonting förutom 1 missat kardiopass så vet jag iaf förklaringen, jag gjorde en kost justering där jag sänkte kolhydraterna och ökade fettet, rakt översatt så bytte jag ut mitt sista mål bestående av en liten sötpotatis 200g nötfärs och 200g broccoli till 5kokta ägg, lasson learned

Kör du samma intag varje dag eller justerar du för träningsdag/vilodag?



#9658

Postad 13 februari 2016 - 01:03

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Dagsformen var katastrofal idag. Riktigt sliten från senaste två dagarnas träning och kände mig allmänt trött bara. Hade också riktigt ont i armarna från dipsen i förrgår och lågstångsböjen igår. Bänk på schemat idag och redan på uppvärmningen med bara stången så gjorde det riktigt ont. Gjorde 2x12 på 60 och 1x8 på 80. Märkte att det gjorde mindre ont ju långsammare jag körde och om jag körde med stopp på bröstet. Gick upp på 90 och gjorde 3x8 riktigt fina pressar på det. Hade kunnat göra tre set till också men hade så ont i armarna så jag avbröt där. Lallade runt lite och körde lite andra övningar på lättare vikter, ville inte gå hem direkt när jag precis kommit dit. Körde lite baksida axlar, rotatorcuffar osv istället för sådant kan man ju som tur är hålla på med även om man har ont i armarna.



#9659

Postad 13 februari 2016 - 10:43

Lyfali
  • Lyfali
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

Ryggskott! tack o bock!



#9660

Postad 13 februari 2016 - 10:53

Unregistered3f868d20
  • Unregistered3f868d20
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

Ryggskott! tack o bock!


Nej! Tråkigt

#9661

Postad 13 februari 2016 - 10:55

Lyfali
  • Lyfali
  • Lärjunge

  • 344 inlägg
  • 0

Nej! Tråkigt

Jao, och nu skall jag till gymmet och jobba xD. kommer gråta innombords när jag ser alla andra klättra =(



#9662

Postad 13 februari 2016 - 11:04

Unregistered3f868d20
  • Unregistered3f868d20
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Träningen har inte riktigt gått som jag har tänkt mig den senaste tiden, sjuk i princip hela tiden. Gått upp i vikt till för mig hissnande 104,5kg, är 175cm. När jag väl har kört så har träningen varit riktad mot volym/massa.

Så i torsdags var det bröst och jag tänkte att jag måste se hur mycket jag har tappat i bänken. Vilken chock!!! Nytt pers från ingenstans, 192,5 kg. Kändes kanon!

Samma sak i frontböj igår, kör mestadels frontböj för att jag tycker att den är en bättre övning en vanlig benböj. 205 kg gick upp utan problem. Kände mig stark i allt, oavsett belastning/reps.

Dags för rygg och mark idag, kommer framgången att fortsätta??? Ny framgång idag och jag hittat receptet, att inte träna 😉

Redigerat av Unregistered3f868d20, 13 februari 2016 - 11:18.


#9663

Postad 13 februari 2016 - 15:02

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
När ryggen äntligen verkar tillåta träning igen går jag och blir sjuk. Jag som nästan aldrig är sjuk. Kommer snart att ha varit borta från träningen i en månad. Ska jag se något positivt i det hela är det att jag sällan varit mer sugen på träna än vad jag är nu

#9664

Postad 13 februari 2016 - 16:49

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0

Samma skit här..när man är 50 tar det ju evigheter att komma igång igen. Har haft träningsvärk i 3 dar efter uppstart. Har ju nästan konstant träningsvärk nu för tiden..är skit och bli gammal..



#9665

Postad 13 februari 2016 - 19:20

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

körde ett svammelpass idag, blev verkligen inte bra. det enda jag gjorde var egentligen shrugs, vilket var lite oväntat. drog knälindor runt min ena armbåge och körde 210 med stopp och utan bälte, vilket är pers så det smäller om det. tidigare har jag kört stopp på 160 som mest, och då med bälte. att det dessutom var mycket länge sen jag körde shrugs gör inte saken sämre. just nu har jag en väldigt snabb styrkeutveckling som jag nog aldrig tidigare haft under min tidigare tränings"karriär". och det enda som skiljer är att jag har börjat käka ett par kilo frukt och grönt i veckan och lite mindre kött.



#9666

Postad 13 februari 2016 - 19:29

Unregistered3f868d20
  • Unregistered3f868d20
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Succén fortsätter, ännu ett pers. 290kg i mark. Nu är drömgränsen på 300kg nära, riktigt nära. I övrigt så var passet inte mycket att hänga i julgran.

#9667

Postad 13 februari 2016 - 20:28

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

Eh... Jag körde mitt tredje markpass idag på 100 kg och höll på att kollapsa... 1,5 års frånvaro utav marklyft sätter sina spår.

 

Börjar bli gubbe royale nu. Diskbuktning, knä som bråkar, handled som j*vlas, båda armarna strålar vid bicepsbelastning och allmänt stel som ett as.

 

Dock har jag nog aldrig varit starkare. Men snart drar deffen igång och då kommer styrkan i att dyka. Och jag är rätt okej med det med det.

 

Träningsmusik förresten. Behöver lite tillskott till min lista så om ni har en bra lista kan ni väl dela den här.

 

Min är minst sagt blandad men fokus ligger på aggressionsmetal så man kan gå runt och bröla inombords men sen sticker den iväg med lite klassiskt.

 

https://open.spotify...ikHzqGob6sCpdIF



#9668

Postad 13 februari 2016 - 21:21

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

 

Träningsmusik förresten. Behöver lite tillskott till min lista så om ni har en bra lista kan ni väl dela den här.

 

Min är minst sagt blandad men fokus ligger på aggressionsmetal så man kan gå runt och bröla inombords men sen sticker den iväg med lite klassiskt.

 

https://open.spotify...ikHzqGob6sCpdIF

 

Du har missat Hatebreed, Soulfly, Fear Factory, Raubtier, Whitechapel osv...

 

Men det viktigaste med musiken är enligt mig att man har någon koppling till låten. T.ex så lyssnar jag nästan alltid på Honor Never Dies med Hatebreed om jag ska göra en grisigt tung böj. Det är för att den spelas i andra halvan av det här klippet med Eric Lilliebridge https://www.youtube.com/watch?v=iJim0WTDwAc Han är ju en av världens starkaste och intensivaste lyftarna genom tiderna.

 

Här är en låt som jag vet att polarn brukar lyssna på när han kör tunga mark, och han lyckas tagga till rätt bra skulle jag vilja påstå. Har dragit tre pers till den här låten, 200, 205 och 215 i mark. https://www.youtube.com/watch?v=JkhaK9ZeVyw

 

Sedan så brukar jag kolla lite klipp på youtube innan jag sticker iväg till gymmet. T.ex Pete Rubish, Eric Lilliebridge, George Leeman, Andrey Malanichev osv. Dom här är nice att kolla på innan marklyft https://www.youtube.com/watch?v=KMOKueeNiPk och https://www.youtube.com/watch?v=XQlO8w6JNcA



#9669

Postad 14 februari 2016 - 10:05

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

79,3 i morse, första platån övervunnen; den varade i typ fyra dagar.

 

87,1 den första januari... Bra fart måste jag säga.

 

79,8 i morse; detta är dock otömd sedan ett par dagar, därtill en redig tacobuffe och en generellt förhöjd kolhydratnivå på slutet. Gissningsvis låg jag på kanske 78,5-79 i torsdags morse.

 

Men har helt klart fastnat lite. Tycker dock kroppen ser bättre ut nu än för ett par veckor sedan, så vågen är inte allt.

 

Nåväl.. Ny vecka nu, med nya möjligheter.



#9670

Postad 14 februari 2016 - 20:02

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Axlar och armar på schemat idag. Tänkte prova köra lätta vikter, höga reps och kort vila mellan seten idag. Fick sådan brutal mjölksyra i axlarna. Det var nästan lika illa som när jag körde occlusionträning för benen.

 

16-åringen som jag tränar med körde böj idag. Han gjorde 4x5, 1x4 samt 1x3 på 170 i böj, enbart knävärmare, inget bälte. Tror han väger omkring 95 bara också. Sjukt alltså, omkörd av en pojkspoling. Visst, jag maxar fortfarande 7.5kg mer än honom men han kommer att sätta 200 om ett par veckor skulle jag gissa. 



#9671

Postad 15 februari 2016 - 08:14

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Det vart inget bra pass i morse inte. Kändes apatungt med allt.

 

Vet inte om det har att göra med dålig sömn och ett par bira till lördagens bravader. 

 

Förmodligen känns det bättre på onsdag igen. Håller tummarna för det iaf. :D



#9672

Postad 15 februari 2016 - 19:17

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Lätt böj, marklyft, rygg. Böjde ju tungt i torsdags och sträckte höften på båda sidor på sista setet då. Det känns av idag fortfarande så tog det lugnt i böjen, gjorde en åtta på 100 och tre åttor på 120 i högstång. Körde sedan mark, tänkte prova hur långt jag kan komma med dubbel överhandsgrepp utan remmar. 160 fick jag upp men fick vara snabb, var galet nära på att tappa stången. Körde utan magnesium också, tror det hade gått lättare om jag använt lite sådant. Tog sedan dragremmar och gjorde 3x6 på 160. Körde dom riktigt långsamma, speciellt på nervägen. Blev bra time under tension så att säga. Sedan gjorde jag 1x8 140kg, 1x12 120kg, 1x12 90kg med samma långsamma tempo. Intressant här är att tolvan på 90kg kändes ungefär lika jävlig som tolvan på 120 innan, var alltså helt slut.



#9673

Postad 18 februari 2016 - 10:03

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Vem kom på att man skall/behöver vara sjuk? Ett helt onödigt påhitt, skapar bara en massa problem.  :mellow:



#9674

Postad 18 februari 2016 - 18:55

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

Vem kom på att man skall/behöver vara sjuk? Ett helt onödigt påhitt, skapar bara en massa problem.  :mellow:



#9675

Postad 18 februari 2016 - 19:04

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0

Soulfly i all ära men detta är nog den ultimata, walk right in fuck things up låten :-D

https://www.youtube.com/watch?v=o_VTfrF6TWU



#9676

Postad 18 februari 2016 - 23:59

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Soulfly i all ära men detta är nog den ultimata, walk right in fuck things up låten :-D

https://www.youtube.com/watch?v=o_VTfrF6TWU

 

Den där är ruskigt bra! Finns många andra bra låtar med Hatebreed också :D

 

Känner mig helt utbränd sen bänken i förrgår. Tror jag överbelastade nervsystemet lite. När jag tänker tillbaka på hur passet gick så stämmer det nog. En halvdan singel på 120, en väldigt långsam singel på 120, trea på 110, fyra på 100. Om jag gjorde en trea på 110 så borde jag vanligtvis klara åtminstone 6-7 på 100 men den här gången klarade jag bara 4 med nöd och näppe.

 

Var och vaccinerade mig idag också, den här gången mot japansk hjärnhinneinflammation. Inga bieffekter än så länge som tur är. Ska till Katrineholm imorgon och kika på nordiska i klassisk styrkelyft för juniorer. Har kameran med mig så jag lägger väl upp lite bilder och något filmklipp kanske. Livestream finns här https://play.stayliv...elyft/live/638/ men vet inte om den är gratis eller kostar en liten slant.



#9677

Postad 19 februari 2016 - 01:54

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Den där är ruskigt bra! Finns många andra bra låtar med Hatebreed också :D

Känner mig helt utbränd sen bänken i förrgår. Tror jag överbelastade nervsystemet lite. När jag tänker tillbaka på hur passet gick så stämmer det nog. En halvdan singel på 120, en väldigt långsam singel på 120, trea på 110, fyra på 100. Om jag gjorde en trea på 110 så borde jag vanligtvis klara åtminstone 6-7 på 100 men den här gången klarade jag bara 4 med nöd och näppe.

Var och vaccinerade mig idag också, den här gången mot japansk hjärnhinneinflammation. Inga bieffekter än så länge som tur är. Ska till Katrineholm imorgon och kika på nordiska i klassisk styrkelyft för juniorer. Har kameran med mig så jag lägger väl upp lite bilder och något filmklipp kanske. Livestream finns här https://play.stayliv...elyft/live/638/ men vet inte om den är gratis eller kostar en liten slant.


Det kostar 39 kr per dag eller 60 kr för båda dagarna om jag minns rätt. Det har funkat mycket bra de gånger jag har köpt sändningar där iallafall

#9678

Postad 19 februari 2016 - 20:53

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Kul dag i Katrineholm idag. Gick tyvärr inte jättebra för Kevin, han hade lite problem i höften i knäböjen och sen i bänken så gick det bara inte bra. Men en andraplats efter Martin Runqvist är ju inte så illa det heller. Bästa lyftare, med råge, var Gustav Hedlund. Sjukt imponerande kille. Mycket muskler på den kroppen kan jag lova!

 

Var kul att vara med under uppvärmningen också, se killar under min viktklass leka med mina maxvikter på uppvärmningen. Köpte ett par Titan THP handledslindor av Wahlander också, 250kr kändes som ett sjyst pris.

 

Jag filmade nästan alla svenskarnas lyft i sista killgruppen (från -93kg och uppåt) men har några luckor som jag inte filmade. Filmade dock samtliga sista marklyft och jag har lagt upp dom i det här klippet https://www.youtube....h?v=ShSNKMd19zs

Kul att kolla på, bra underhållning för pubilken!


Redigerat av Ala_95, 19 februari 2016 - 23:50.


#9679

Postad 20 februari 2016 - 23:58

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Hade bra skjuts från botten i bänken idag. Så pass bra skjuts till och med att det i kombination med hal tröja på hal bänk ledde till en sträckt nacke. Var tvungen att avbryta passet, blev helt stel i nacken och det gjorde skapligt ont. Ingen blödning eller så, så det var nog inget allvarligt men ganska obekvämt i alla fall. Hann i alla fall med 5x10 på 80 och 1x5 på 90 (sträckte mig på tre repet i setet på 90). Nu typ nio timmar senare så kan jag i alla fall röra på huvudet och det gör bara lite ont. Blir nog en vilodag imorgon och så kanske jag kan köra lite böj på måndag. Kan passa på att redigera resterande klipp från gårdagen imorgon också.



#9680

Postad 21 februari 2016 - 08:58

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Låter märkligt att du skadar dig vartannat pass du tränar.

#9681

Postad 21 februari 2016 - 15:53

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Körde mark idag för första gången på evigheter. Under din senaste tre åren så har det nog inte blivit mer än ett dussin markpass. Max. Testade på 60, 90, 120 och 140, där 140 verkligen var tungt nog! Fy fan. Det fula är att jag gjorde 140 i bänk förra veckan också :D

Jag är så mör, fick riktigt bra kontakt med höften.

Körde även bänkpress, stopp på 120, treor. Ville inte ta ut mig då jag skulle spara energi till marken. Plus att jag ska köra ett tyngre pass nästa vecka istället :)

#9682

Postad 22 februari 2016 - 00:07

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Låter märkligt att du skadar dig vartannat pass du tränar.

 

Haft väldigt oflyt senaste tiden, vet inte riktigt vad det kan bero på. Kör ju inte så fasligt tunga vikter så det är inte det som spökar. Men som jag sade, tror att det som hände igår var för att jag hade en riktigt hal tröja på mig och bänken var ovanligt hal.



#9683

Postad 22 februari 2016 - 18:44

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Trodde nacken skulle trilskas idag men det gick faktiskt förvånansvärt bra. Det högg dock till i den när jag klädde på mig och var på väg till gymmet men inget allvarligt. Körde ovanligt lång uppvärmning och tog det väldigt lugnt, körde marklyft. Försökte att slappna av i trapsen så gott som gick. Smorde också in området med lite liniment. Hade inga problem alls, gjorde en femma på 150, femma på 160, femma på 170, fyra på 180. Höll kvar sista repet på 180 i några sekunder och jag kände någon typ ilande smärta långt in i kroppen ungefär i höjd med naveln. Vet inte vad det var men det var läskigt i alla fall. Blev skitskraj men det gjorde inte ont och jag blev inte stel eller så. Vilade typ 10 minuter, körde lite mobility drills för att se så att allt var ok och det verkade som så. Körde dock inte mer mark utan jag sadlade om till knäböj. Körde typ 4x20 på bara stången, 5x15 på 50kg och det verkade som att ryggen var ok för det kändes helt normalt. Kände mig dock inte sugen på att pressa mig hårt, var inte ens motiverad i marken innan... Lade på 110 efter några set på 90 och körde 5x3 tokdjupa jättelångsamma pausböjar med 100% kontroll i hela rörelsen. Kändes riktigt bra faktiskt. Körde sedan lite blandade ryggövningar, väldigt lätta vikter och fokus på nedre och mellersta traps och koppla ur latsen ur rörelsen. Avslutade med 15 minuter på trappmaskinen. Körde väldigt lågt tempo (lägsta tempot första 8 minuterna, sedan näst lägsta till 13 minuter sedan upp två steg till dom sista två minuterna). Enligt maskinen så låg jag kring 145 i puls i början men när jag höjde tempot lite så kom jag upp i omkring 155 och på slutet så var jag uppe i strax över 170. Vet inte hur pass effektivt det där egentligen är men jag blev skapligt varm av det så det borde ju vara ett tecken på att det sker kemiska reaktioner i kroppen och att det går åt energi. Enligt en liten tabell på maskinen så skulle min puls vara mellan 120 och 170 bpm, så 140-150 verkar ju rimligt. Kändes bra för knäna också, hade fortfarande knävärmarna på mig från marken och böjen så var riktigt varm och gosig där. Tror jag ska köra 15-20 min på trappmaskinen efter varje pass nu framöver, måste ju bli av med lite mer fett innan jag åker utomlands i april.



#9684

Postad 23 februari 2016 - 07:55

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Knäböjen går sakta men säkert uppåt. Gjorde en 1:a på 150 innan årsskiftet. Så nu börjar jag kunna köra 5or på 130kg. Knät gör ont ungefär vartannat pass. De passen kör jag med lägre vikter och mer reps. Funderar på att köpa speciella skor för knäböjen, de som har lite högre häl.

 

Marklyften har inte känts bra på flera veckor. Så där måste jag göra något. Får bli lite teknik övningar igen på den fronten. Lägre vikt, högre reps och få utförande korrekt.

 

Bänk körde jag igår. Började att värma upp med stång, sen gjorde jag 30 på 60kg, 15 på 80kg, 10 på 90kg. Sen 5x5 på100kg sen ner på 80kg igen gjorde 15 på 80kg, sen blev det 10 på 80kg. Efter det blev det lite sned hantelpress och lite andra bröst och magövningar. bänken kändes extremt lätt igår kändes som att jag kan öka vikten tills nästa pass.



#9685

Postad 23 februari 2016 - 21:42

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

imorgon så kommer jag troligtvis att kunna hämta ut min nya "slingshot", en titan superram. då min slingshot egentligen är helt för stor så kände jag att jag ville ha en annan variant, och titan'en fanns på gymgrossisten. hoppas att den kommer imorgon, då blir det ett bänkpass! =)



#9686

Postad 23 februari 2016 - 22:03

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

  • 2 085 inlägg
  • 0

Slingshot? Varför inte Telfer?



#9687

Postad 23 februari 2016 - 22:26

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

imorgon så kommer jag troligtvis att kunna hämta ut min nya "slingshot", en titan superram. då min slingshot egentligen är helt för stor så kände jag att jag ville ha en annan variant, och titan'en fanns på gymgrossisten. hoppas att den kommer imorgon, då blir det ett bänkpass! =)

 

Spännande! Jag skulle vilja prova en slingshot någon gång men den som polarna har är troligtvis alldeles för stor för mig. Har för mig att dom sa att den var nästan för stor för dom, och dom är ganska mycket större än mig.

 

För min del blev det 3x20 minuter på trappmaskinen idag med lite baksida axlar och rotatorcuffar mellan. Det känns bättre idag där nere i buken/ländryggen, är nog inget allvarligare än en liten muskelöversträngning någonstans där inne. På trappmaskinen så växlade jag mellan lägsta och näst lägsta hastighet. Enligt pulsmätaren på trappmaskinen så låg jag 135-145 på lägsta och 155-165 på näst lägsta på slutet. Skulle också ha bränt omkring 450 kcal, låter väl ganska rimligt för en timmes arbete på trappmaskinen. Snackade lite med farsan också, han är ju gammal konditionsidrottare. Han tyckte det var väldigt kul att jag låg kring 140 på lägsta farten på maskinen. Han sa att förut när han var ute och joggade så brukade han ligga på typ 120-130 eller däromkring.



#9688

Postad 23 februari 2016 - 23:17

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

imorgon så kommer jag troligtvis att kunna hämta ut min nya "slingshot", en titan superram. då min slingshot egentligen är helt för stor så kände jag att jag ville ha en annan variant, och titan'en fanns på gymgrossisten. hoppas att den kommer imorgon, då blir det ett bänkpass! =)


Jag hämtade ut min i fredags. Har aldrig testat köra med slingshot förut och det kändes lite underligt faktiskt. Men eftersom jag, liksom de flesta, är svagast i botten kunde jag efter att ha kört slut på mig utan den ta på den och fortsätta tills jag knappt kunde racka tillbaka stången igen. Vilken köpte du? De verkar ha två olika hårdhetsgrader och jag valde den hårdare. Krävs runt 100 kg på stången för att komma ner till bröstet utan att hjälpa till.

#9689

Postad 23 februari 2016 - 23:53

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

Det här är lite off topic, men here goes:

 

Jag tycker det är rätt coolt med mediciner...

Har en rätt mysko variant av influensan; hostar så fort jag närmar mig horisontalläge eller anstränger mig minsta lilla - inte så ovanligt iofs.

Feber som är/har varit och tassat på 40 grader (mancold osv) och dessutom åkt bergochdalbana jävligt fort, vilket har lett till vissa svettningar ibland.

Dessutom ont i kroppen nanting se jävulskt..

 

Men det som är sjukt är att med 1,4gram medicin så känner jag mig så pass pigg så pass länge att jag skulle kunna tänka mig att gå iväg och gymma.

 

Sedan kommer ju ändå hostan när jag anstränger mig, men ändå: 1,4 gram... typ en sextiotusendedel av min kroppsvikt, liksom, fixar så att det går må drägligt.

 

Tänker man efter så är det inte så konstigt att doping osv funkar heller... eller ger biverkningar för den delen..



#9690

Postad 24 februari 2016 - 08:17

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Jag hämtade ut min i fredags. Har aldrig testat köra med slingshot förut och det kändes lite underligt faktiskt. Men eftersom jag, liksom de flesta, är svagast i botten kunde jag efter att ha kört slut på mig utan den ta på den och fortsätta tills jag knappt kunde racka tillbaka stången igen. Vilken köpte du? De verkar ha två olika hårdhetsgrader och jag valde den hårdare. Krävs runt 100 kg på stången för att komma ner till bröstet utan att hjälpa till.

Jag köpte superram, det då jag tänkte att det var lika bra att ta den stadigare av dom två. Eller, har inte köpt ännu, jag skulle få testa dom innan sa killen i affären.

Min slingshot kanske går att sys in eller något. Sen har metal en egen variant som heter balista som verkar intressant den med. Skulle vara kul att testa :D finns på extreme power tror jag det hette.

 

lägger förresten till att för mig så är det tvärt om. har aldrig haft några problem att få upp någon vikt från bröstet. det beror på att jag så gott som alltid har kört pushpressar en fin bit bortanför utlåsning för att orka med fler reps innan syret tar slut. det har gjort att bröstmusklerna orkar med allt som läggs på. borde testa köra lite golvbänk någon gång och se hur det går d^är ^^


Redigerat av Zartok, 24 februari 2016 - 10:14.


#9691

Postad 24 februari 2016 - 16:34

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Det här är lite off topic, men here goes:

 

Jag tycker det är rätt coolt med mediciner...

Har en rätt mysko variant av influensan; hostar så fort jag närmar mig horisontalläge eller anstränger mig minsta lilla - inte så ovanligt iofs.

Feber som är/har varit och tassat på 40 grader (mancold osv) och dessutom åkt bergochdalbana jävligt fort, vilket har lett till vissa svettningar ibland.

Dessutom ont i kroppen nanting se jävulskt..

 

Men det som är sjukt är att med 1,4gram medicin så känner jag mig så pass pigg så pass länge att jag skulle kunna tänka mig att gå iväg och gymma.

 

Sedan kommer ju ändå hostan när jag anstränger mig, men ändå: 1,4 gram... typ en sextiotusendedel av min kroppsvikt, liksom, fixar så att det går må drägligt.

 

Tänker man efter så är det inte så konstigt att doping osv funkar heller... eller ger biverkningar för den delen..

 

Kan rekommendera det här klippet om du vill lyssna på lite om doping och dopinghistoria https://www.youtube....h?v=17FGgWghDOE

Med Victor Conte, grundare av Balco och som jobbade med att förse atleter med dopingpreparat, kringgå tester osv. Numera jobbar han för den andra sidan, med anti-doping. 

 

 

Angående bänken, jag har aldrig egentligen haft några problem nere vid bröstet utan det är typ en tredjedel på vägen upp som jag får problem för då blir det mindre bröst och mer axlar och triceps.

 

Ska iväg nu och köra 3x20 min trappmaskin och lite fötterna-upp bänk. Det borde gå bra, ska inte belasta ryggen eller buken nå nämnvärt. Idag känns det bra, så det var nog bara en liten överansträngning i buken. Har haft ganska rejäl träningsvärk i hela bålen nämligen.



#9692

Postad 24 februari 2016 - 16:45

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Körde marklyft i morse med fokus form och utförande. 5x5 på 140kg som arbetsset blev det efter uppvärmning på 60-100-120kg. Kändes lite för lätt om man jämför med tidigare veckor. Tror det har med att jag fokusera för mycket på vikten och inte på utförande. Gör man allt rätt så känns det kanske lättare också, när man belastar rätt muskler.



#9693

Postad 24 februari 2016 - 18:14

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Hämtade min superram! Tog L, vilket var i minsta laget. Men s*tan så hård den är! Testade ligga ner och göra armhävningar, kommer en centimeter från golvet :D

Tänkte att dom töjs lite med tiden, plus att jag nog inte blir större :D

#9694

Postad 25 februari 2016 - 15:52

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Slingshot? Varför inte Telfer?

 

Vad är Telfer?. Slingshot vet jag vad det är, men söker jag på Telfer får jag inte fram vad jag tror jag letar efter



#9695

Postad 25 februari 2016 - 18:45

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 1

:D

Bifogad fil(er)



#9696

Postad 25 februari 2016 - 20:03

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0
Sådär, då har man äntligen fått tummen ur (igen) och börjat gymma. Är dålig på konditionsträning så kommer satsa på att gymma enbart.

Vad har ni för tips på enkel mat som är billig och gör att man tappar lite fett? Det ska gärna vara enkelt nog att göra bredvid en vanlig måltid till dottern.

Väger ca 95kg nu och hade gärna tappat 10kg samtidigt som lite muskler byggs.

#9697

Postad 25 februari 2016 - 20:58

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

:D

 

:lol:


Redigerat av Garrett, 25 februari 2016 - 20:59.


#9698

Postad 25 februari 2016 - 22:48

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Sådär, då har man äntligen fått tummen ur (igen) och börjat gymma. Är dålig på konditionsträning så kommer satsa på att gymma enbart.

Vad har ni för tips på enkel mat som är billig och gör att man tappar lite fett? Det ska gärna vara enkelt nog att göra bredvid en vanlig måltid till dottern.

Väger ca 95kg nu och hade gärna tappat 10kg samtidigt som lite muskler byggs.

 

Något som är lika effektivt som det är tråkigt är torsk, potatis, broccoli. Stek torsken i stekpanna, använd så lite fett som möjligt. Koka potatisen och broccolin. Jag brukar göra tre matlådor från två stycken 400g förpackningar med torsk. Till det 3st potatisar per låda och sen fyller jag en av mina kastruller med fryst broccoli. Vet inte hur mycket broccoli det blir men ganska lagom i alla fall. Efter torsken har stekts så brukar det bli ~180-190g torsk per låda. Ingen sås eller så, det är bara onödiga kalorier. Drick vatten till.

 

Kyckling är bra också, lite trevligare att äta än torsk tycker jag. Stek kyckling, använd så lite fett som möjligt. Koka råris eller matvete samt broccoli. Du kan ju slänga in lite andra grönsaker också. 

 

En annan sak som är ganska billig och inte helt åt **** ändå är pasta och köttfärssås. Detta brukar jag laga väldigt ofta och har gjort det ända sen jag flyttade hemifrån för typ ett och ett halvt år sedan. Jag har en 3l gjutjärnsgryta som jag använder. Hackar två lökar och fräser på det i grytan. Använder lite mer fett här för det brukar fastna så jävulskt annars (inge teflon i gjutjärnsgrytan). Tillsätt ca 400-500g köttfärs och stek på det. När du steker köttfärsen så strö över lite mjöl också, ca tre matskedar ungefär, och rör om. Du kan hälla i en eller två deciliter vatten också. När köttfärsen är genomstekt så häll i två förpackningar med krossade tomater. Jag brukar köpa icas och tar en med basilika och en med vitlök. Häll sedan i ca 200-350g röda linser (mängd efter smak), och rör om. Tillsätt lite mer vatten, jag brukar skölja ur tomatkartongerna med lite vatten och sedan hälla i grytan. Linserna suger åt sig ganska mycket vatten efter ett tag. Tillsätt kryddor såsom salt, peppar osv. Jag brukar ha lite ungersk paprika också som jag köpte när jag var i Budapest, det blir riktigt gott med sådant i. Låt det stå och puttra och rör om lite då och då. Nu kan du börja koka pastan. Köttfärssåsen bör stå och puttra i minst 20 minuter efter att du hällt i linserna, men den får gärna stå längre också. Se till att röra om i grytan med några minuters mellanrum, det brukar bli väldigt tort i botten och bränna fast om man inte rör om. Sedan mot slutet så brukar jag hälla i lite fryst hackad spenat för att fylla upp det sista utrymmet i grytan. Rör om ganska ofta och låt det stå i ca fem minuter eller tills att klumparna smält.

 

Jag har inte riktigt räknat macros på köttfärssåsen men det är ju inga direkt dåliga ingredienser i den. Pastan skulle ju kunna bytas ut mot något annat, men jag älskar pasta så jag kör på det ändå. Det blir perfekt att frysa in också. Brukar bli en middag och fyra matlådor när jag gör en laddning. Brukar använda ett helt paket pasta, Barilla 500g (går att hitta för 5kr/st ibland).

 

Säg pasta 5kr, lök 3kr, krossade tomater 18kr, köttfärs 30kr, linser 10kr, spenat 5kr, kryddor och olja 5kr. Det blir 76kr och delat på fem måltider så blir det 15kr per låda. Vill man ha större portioner så gör fyra lådor, då blir det 19kr per låda. Detta är mycket billigare än kyckling och torsk och allt sånt. 



#9699

Postad 26 februari 2016 - 09:40

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Okej, det är nog torsken och kycklingen som gäller för mig om jag ska börja tappa i vikt. Har en på jobbet så kör väldigt mycket kyckling, 1dl KOKT pasta/ris och sallad/broccoli till det. Ingen sås.

 

Ingen som har någon diet som du skippar frukosten på? Är dålig att äta frukost så tänkte att jag kanske har tur att hitta någon som diet  :ph34r: Är sjukt dålig på att äta frukost...kanske sämre för min viktnedgång att skippa den?



#9700

Postad 26 februari 2016 - 09:55

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

Skippa frukosten då och ät dina kalorier under dagen.





1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.