Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Senaste filmen jag såg...

15349 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#4301

Postad 14 april 2012 - 10:51

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Red State
Bild 9, ljud 9, handling 7 av 10

Jag har inte hört talas om regissören förut så jag tittade förutsättningslöst på filmen. Den var minst sagt märklig och stundtals rätt rolig. Jag hade problem med om den var rolig eller bara hade ovanligt mörk humor. Mitten på filmen segade lite när man överutnyttjade Michael Parks monolog i en kyrka. Sedan tog den fart igen.

John Goodman som spelade agent har jag inte sett på ett tag, på film. Han var märkligt smal i ansiktet och verkade ha problem med att leverera replikerna. Det var nästan som han var allvarligt sjuk. Men det bidrog inte till att sega ner filmen. Det kändes bara lite underligt.

Extramaterialet som naturligtvis vi i sverige inte får ta del av gör mig förbannad. Jag vill verkligen ha ALLT. Det var flera timmar kommentatorspår som kunde förhindrat ryggdunkandet man fick se på det extramaterialet vi fick. Filmen verkar ha blåst upp en ministorm i USA. Jag antar att filmen var en kommentar till överkyrkliga aktiviteter som påminde en hel del om det som hände i Waco för ett gäng år sedan.

Redigerat av Unregistered1fef72f3, 14 april 2012 - 10:51.


#4302

Postad 14 april 2012 - 20:30

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 0

Red State
Bild 9, ljud 9, handling 7 av 10

Jag har inte hört talas om regissören förut så jag tittade förutsättningslöst på filmen. Den var minst sagt märklig och stundtals rätt rolig. Jag hade problem med om den var rolig eller bara hade ovanligt mörk humor. Mitten på filmen segade lite när man överutnyttjade Michael Parks monolog i en kyrka. Sedan tog den fart igen.

John Goodman som spelade agent har jag inte sett på ett tag, på film. Han var märkligt smal i ansiktet och verkade ha problem med att leverera replikerna. Det var nästan som han var allvarligt sjuk. Men det bidrog inte till att sega ner filmen. Det kändes bara lite underligt.

Extramaterialet som naturligtvis vi i sverige inte får ta del av gör mig förbannad. Jag vill verkligen ha ALLT. Det var flera timmar kommentatorspår som kunde förhindrat ryggdunkandet man fick se på det extramaterialet vi fick. Filmen verkar ha blåst upp en ministorm i USA. Jag antar att filmen var en kommentar till överkyrkliga aktiviteter som påminde en hel del om det som hände i Waco för ett gäng år sedan.


Menar du att du missat Kevin Smith?

Han har flera sköna filmer på sitt samvete.

#4303

Postad 15 april 2012 - 04:52

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Jag har nog missat honom helt. Att jag köpte filmen för en femtiolapp gjorde ju inte saken sämre. Sedan såg jag The Lincoln Laywer. En rätt schysst film med högt popcorn-värde som handlade om en advokat.

Innan den filmen såg jag The Texas Killing Fields, som också var helt okej film. Dock hade den det absolut sämsta ljudet jag hört på en Blu-ray. Rösterna lät otroligt tunna och effekterna var betydligt högre. Kändes som en miss i ljudhanteringen.

#4304

Postad 15 april 2012 - 10:47

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 959 inlägg
  • 0
SAND SHARKS,

som ni förstår är titeln lika vackert underbar som underhållningen på filmen. Klockren F-Film...

Ska nog leta upp B-filmstrådar nu. :wacko:

#4305

Postad 15 april 2012 - 13:11

Unregistered181895cb
  • Unregistered181895cb
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
71 Fragmente einer Chronologie des Zufalls (1994)

71 scener om bland annat en vapentjuv, en ensam gammal man och ett par som nyss har adopterat en dotter.

Den tredje och sista filmen i Hanekes trilogi om den mentala istiden i dagens Österrike. Tyvärr är det nog den svagaste också. Den kommer inte alls upp i samma klass som exempelvis Der siebente Kontinent. Som man kan gissa, filmen är otroligt fragmentarisk, därför tycker jag att den blir ganska så ojämn och lite lösryckt.

Vissa scener är helt klockrena, dock så är långt ifrån alla det. Annars gillar jag den där typiska Haneke-stilen med statisk kamera, kyligt foto, inget soundtrack och såklart hans smarta samhällskritik. Slutet knyter ihop allt med, där blir det som bäst.

3/5

#4306

Postad 15 april 2012 - 13:57

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

SAND SHARKS,

som ni förstår är titeln lika vackert underbar som underhållningen på filmen. Klockren F-Film...

Ska nog leta upp B-filmstrådar nu. :wacko:

Hehe, 2,6 på imdb säger ju en del...

#4307

Postad 15 april 2012 - 15:13

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

71 Fragmente einer Chronologie des Zufalls (1994)

71 scener om bland annat en vapentjuv, en ensam gammal man och ett par som nyss har adopterat en dotter.

Den tredje och sista filmen i Hanekes trilogi om den mentala istiden i dagens Österrike. Tyvärr är det nog den svagaste också. Den kommer inte alls upp i samma klass som exempelvis Der siebente Kontinent. Som man kan gissa, filmen är otroligt fragmentarisk, därför tycker jag att den blir ganska så ojämn och lite lösryckt.

Vissa scener är helt klockrena, dock så är långt ifrån alla det. Annars gillar jag den där typiska Haneke-stilen med statisk kamera, kyligt foto, inget soundtrack och såklart hans smarta samhällskritik. Slutet knyter ihop allt med, där blir det som bäst.

3/5

Var det han som gjorde en film om en stasi-anställd för några år sedan? Den filmen verkar bra.

#4308

Postad 15 april 2012 - 15:28

Unregistered181895cb
  • Unregistered181895cb
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Var det han som gjorde en film om en stasi-anställd för några år sedan? Den filmen verkar bra.


Michael Haneke? Nej. Du kanske menar Das Leben der Anderen av Florian Henckel von Donnersmarck dock? En spontan chansning.

#4309

Postad 15 april 2012 - 17:08

Unregistered6dec62d4
  • Unregistered6dec62d4
  • Lärjunge

  • 293 inlägg
  • 0
The Innkeepers. Riktig sketfilm :wacko:

#4310

Postad 15 april 2012 - 18:20

AlbertMwugabi
  • AlbertMwugabi
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Ocean's Eleven

Vart gårdagens film, smart och rolig film. Hör till mina favoriter, många i mina ögon briljanta skådespelare som spelar bra. Tycker den har bra tempo genom hela filmen och den tappar inget mot slutet.

bild 4/5
ljud 4/5
filmen 4/5

#4311

Postad 15 april 2012 - 18:39

Unregistered0b419999
  • Unregistered0b419999
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
The Dark Crystal (1982, BD, DD TrueHD 5.1, 1080p)

Att mannen som skapade Mupparna, kunde kreera ett sådant här mästerverk? Det är fortfarande en dockfilm - i samma anda som nyss nämnda - men här finns inga stag för att kontrollera rörelser och heller är det ingen stop-motion. Helt enkelt bara en underbar blandning av dockor och live action. Och bortser man från att de visuella effekterna, minst sagt, känns föråldrade (filmen har ju trettio år på nacken), så handlar detta om ett mästerverk! Helt enkelt!

Bilden och ljudet är re-mastrat i 1080p och DD TrueHD, men det senare saknar all den omph vi vant oss med på senare tid och subben får vila hela speltiden. Bildmässigt är det fin skärpa, skarpa konturer, fina klara färger och svärta och den känns ytterligt ren från repor och skräp.

Jag ger The Dark Crystal 4/5 (film), 5/5 (bild) samt 3/5 (ljud). Sevärd till max!

//Stefan ☕

#4312

Postad 15 april 2012 - 19:13

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0

Ikväll blev det Battleship, tyvärr, jag visste inte riktigt vad jag skulle få, Liam Neeson kan ju inte vara helt fel tänkte jag men filmen var nog det sämsta jag sett på mycket länge, betydligt värre än Mission Impossible 4.

Tänk er en 2h lång Coca Cola Zero-reklam med några inslag av youtube-klipp.

Några utomjordingar landar på jorden utan nån förklarad anledning, dom landar lägligt i stilla havet där USA och Japan precis då har sin flotta placerad så nu kan dom börja skjuta på varandra och det är precis vad dom gör i resten av filmen och självklart har dom flottans loser som räddar dagen och får chefens dotter.

-5 av 5


vad gick du in och räknade med att få då? efter sett trailern så är det ju det du förklarar man räknar med, en snygg hjärndöd film.. eller?

#4313

Postad 15 april 2012 - 20:18

niklaslj
  • niklaslj
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0

vad gick du in och räknade med att få då? efter sett trailern så är det ju det du förklarar man räknar med, en snygg hjärndöd film.. eller?


Ja, precis, fattar inte varför man gnäller på såna filmer?!

#4314

Postad 15 april 2012 - 20:44

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

vad gick du in och räknade med att få då? efter sett trailern så är det ju det du förklarar man räknar med, en snygg hjärndöd film.. eller?


Jag har inte sett trailern, gjorde en snabbkoll på nätet vilka som var med och Liam gjorde väl just den uppgift han hade, att locka såna som mig att gå och se filmen, Liam var med i 10min och filmen var beyond hjärndöd, jag är fortfarande väldigt irriterad på filmen.

#4315

Postad 16 april 2012 - 01:12

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

The Dark Crystal (1982, BD, DD TrueHD 5.1, 1080p)

Att mannen som skapade Mupparna, kunde kreera ett sådant här mästerverk? Det är fortfarande en dockfilm - i samma anda som nyss nämnda - men här finns inga stag för att kontrollera rörelser och heller är det ingen stop-motion. Helt enkelt bara en underbar blandning av dockor och live action. Och bortser man från att de visuella effekterna, minst sagt, känns föråldrade (filmen har ju trettio år på nacken), så handlar detta om ett mästerverk! Helt enkelt!

Bilden och ljudet är re-mastrat i 1080p och DD TrueHD, men det senare saknar all den omph vi vant oss med på senare tid och subben får vila hela speltiden. Bildmässigt är det fin skärpa, skarpa konturer, fina klara färger och svärta och den känns ytterligt ren från repor och skräp.

Jag ger The Dark Crystal 4/5 (film), 5/5 (bild) samt 3/5 (ljud). Sevärd till max!

//Stefan ☕


Vaaaaaar hittade du den?
Herregud om den gick få tag på svenska till ungarna. Jag hade kassettbandsboken när jag var liten (har fortfarande) och den var ju underbart spännande!

#4316

Postad 16 april 2012 - 03:00

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

  • 2 530 inlägg
  • 0
Jag hittade den just här :)

http://cdon.se/film/...lu-ray)-6984027

Vaaaaaar hittade du den?
Herregud om den gick få tag på svenska till ungarna. Jag hade kassettbandsboken när jag var liten (har fortfarande) och den var ju underbart spännande!



#4317

Postad 16 april 2012 - 08:49

Unregisterede70d2df1
  • Unregisterede70d2df1
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Warrior.

http://www.imdb.com/title/tt1291584/

Mycket bra film tycker jag. 8/10 p.

#4318

Postad 16 april 2012 - 09:45

Metalmartin
  • Metalmartin
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0

SAND SHARKS,

som ni förstår är titeln lika vackert underbar som underhållningen på filmen. Klockren F-Film...

Ska nog leta upp B-filmstrådar nu. :wacko:


missa för guds skull inte 2 headed shark attack....
eller den mycket bättre sharktopus

:)

#4319

Postad 16 april 2012 - 10:33

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

  • 575 inlägg
  • 0
Såg dessa filmer i helgen, mycket bra båda två.
http://www.imdb.com/title/tt1675434/
http://www.imdb.com/title/tt1692486/

#4320

Postad 16 april 2012 - 10:43

Loud
  • Loud
  • Beroende

  • 1 459 inlägg
  • 0
The Help.

4/5

#4321

Postad 16 april 2012 - 19:21

Unregisteredbde15c46
  • Unregisteredbde15c46
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0
Mission Impossible 4

Manuset är tramsigt rent ut sagt med en story som man sett så många gånger förut. Skådespelarinsatserna är ok och filmen har viss humor. Men de har misslyckats på den kanske viktigaste punkten i en sån här film. Skurken... Nyqvist har tio repliker i hela filmen (förutom en töntig lång monolog på svenska med engelsk kvinnlig speaker-röst över). Det finns väldigt lite förutom bild- och ljudkvaliteten som håller en engagerad till slutet. Den är verkligen fenomenal. Men oftast räcker det inte för 2 timmar och 20 minuters underhållning, även om man är ljudbög.

Film 1.5/5 Ljud 5/5 Bild 5/5

#4322

Postad 16 april 2012 - 22:58

Metalmartin
  • Metalmartin
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0
Drive Angry - Blu ray

betydligt bättre än sitt rykte med en del sunkiga fx scener.
helt ok story, bra ljud och bra tryck i färgerna i bilden

2.8/5 totalt

#4323

Postad 16 april 2012 - 23:38

ryst
  • ryst
  • Forumräv

  • 908 inlägg
  • 0
Battleship
Otroiligt sunkig rulle med vår svenska hollywoodstjärna Alexander. [3/10]

The Cold Light of Day
Medioker agent/spion-historia med Bruce Willis, gubben är gammal. [4/10]

#4324

Postad 17 april 2012 - 15:14

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 0
The Lost World: Jurassic Park
En av Spielbergs sämre filmer. Den saknar mycket av det som gjorde föregångaren bra.

5/10

#4325

Postad 18 april 2012 - 17:39

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Dance of the Dead (2008)

Faktiskt en riktigt bra highschool/zombie film, klart över förväntan där karaktärerna inte är totalt dumma i huvudet.
Får faktiskt en stark 7a av mig i betyg.

Sevärd.

#4326

Postad 20 april 2012 - 14:35

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

  • 539 inlägg
  • 0

Dance of the Dead (2008)

Faktiskt en riktigt bra highschool/zombie film, klart över förväntan där karaktärerna inte är totalt dumma i huvudet.
Får faktiskt en stark 7a av mig i betyg.

Sevärd.


Håller med! Mycket sevärd för alla zombie-fantaster.


En "kompis" (man kan ju börja tveka) lurade mig att se In the Name of the King 2 häromdagen. Jag hade aldrig hört talas om vare sig den eller ettan (vilket det så här i efterhand finns helt logiska förklaringar till) men tänkte att det lät ju som ett halvtrevligt riddaräventyr att slötitta på. Eller hur! Jag har aldrig sett en film av Uwe Boll förut, däremot hört talas om honom, så när hans namn dök upp i förtexterna började jag ana oråd. Jag hade dock aldrig kunnat vänta mig att det skulle vara dåligt. Det var nog lätt den sämsta film jag någonsin sett, och inte ens så dålig att den blev bra utan bara... dålig. Hur allas vår Dolph kunde ställa upp på det där kan jag inte förstå, han måste haft väldigt dåligt med pengar den månaden. Hade jag varit hemma hade jag stängt av och gått därifrån, nu höll jag god min spektaklet igenom.


Apropå Dolph så brände jag nyss av The Expendables i biorummet. Härligt överdriven våldsaction med glimten i ögat. Inget Oscarsmaterial men jäkligt underhållande, får en 7a i betyg.

#4327

Postad 20 april 2012 - 16:29

Burragurra
  • Burragurra
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 1
En kompis tipsa mig om denna tråden. Jag kommer använda den flitigt, tusen tack till all som tar sig tid att dela sina filmtips!

#4328

Postad 20 april 2012 - 18:01

Sates
  • Sates
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Shawshank Redemption (Nyckeln till frihet)

Filmen som enligt många ska vara den bästa filmen som finns. Enligt mig är den inte det. Enligt mig finns det inte en film som kan vara bäst, då alla filmer är olika. Hur man än ser på det är filmen otroligt bra, kanske lite lång, det gäller att man har tid på sig. Givetvis avnjöt vi denna film i Blu-ray kvalité och den utgåvan jag har hemma håller hög klass i ljud och bild.

Här kan du köpa den för dryga femtiolappen: http://www.discshop...._blu_ray/P82709

Mitt betyg: 10/10

#4329

Postad 21 april 2012 - 00:42

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0
Iron Sky

7/10 vita afroamerikaner :P

På något sätt så känner jag att denna gör sig 10ggr bättre på bio än att sitta och titta på hemma i soffan, vilket gör denna film till den andra i år att vara en bättre biofilm än videorulle.. (den andra var Project X).

#4330

Postad 21 april 2012 - 05:44

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 959 inlägg
  • 0

missa för guds skull inte 2 headed shark attack....
eller den mycket bättre sharktopus

:)


Tackar för tipsen. Ska genast söka upp nya fina inköp.

#4331

Postad 21 april 2012 - 06:04

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

  • 1 006 inlägg
  • 0
Battleship

Jag gillade faktiskt denna filmen.
Nog mest för att det händer något hela tiden.
Själva handlingen är helt ok.

6/10

Redigerat av alexander_e_b, 21 april 2012 - 06:04.


#4332

Postad 21 april 2012 - 10:48

Burragurra
  • Burragurra
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Intouchables, en ganska annorlunda fransk historia om hur en mörk man med trasigt förlutet får jobb hos en rik rullstolsbunden man. Jag fann den otroligt charmerande och absolut sevärd, en annorlunda film!

#4333

Postad 21 april 2012 - 14:21

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 0
Jurassic Park III
Sämst i trilogin, men ett stort plus för Stan Winstons dinosaurier. Blir spännande att se vad en eventuell fjärde del kommer med.

4/10

#4334

Postad 21 april 2012 - 14:47

Unregisteredbde15c46
  • Unregisteredbde15c46
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0
Drive

Helt klart sevärd. Tät stämning tack vare bra manus och skådespeleri. Grymt soundtrack, så bra att jag var tvungen att kolla upp det direkt efter filmen. Bild och ljud var också bra, dock har jag lite svårt för öronbedövande synthslingor som tar över totalt. Har känsliga öron för just såna här tjutande ljud.. Nån annan som upplevde det? Mäktig ljudmix i biljakterna och ett par LFE-effekter som var riktigt obehagliga (på ett bra sätt).

Film: 4/5 Bild 5/5 Ljud: 4.5/5

#4335

Postad 22 april 2012 - 19:20

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 959 inlägg
  • 0
Hehe,

denna vecka gick i hajens tecken.

2 headed shark attack, finns det något att tillägga? Neeee.

#4336

Postad 22 april 2012 - 21:41

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0
Trollkarlens lärling idag...


...suck, jag såg inte färdigt.

Alltså vad är det för fel på Hollywood nu för tiden, vad har hänt?!

Mission Impossible 4, Battleship, Trollkarlens lärling, I am number 4, etc etc, fan är det fjortisar som skriver manus nu för tiden.

#4337

Postad 22 april 2012 - 22:14

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
The Thing.

Hade nog känts som en OK film, om jag inte relativt nyligen sett originalet, som slår den här filmen med hästlängder.

#4338

Postad 23 april 2012 - 00:53

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0
En fiende att dö för!
Såg den på bio i kväll med farsgubben och vi båda tyckte den var helt ok.
Klart biografen vi såg den i lämnade ju en del övrigt att önska.

#4339

Postad 23 april 2012 - 01:15

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

  • 2 530 inlägg
  • 0
The Bodyguard på Blu-ray. Blu-ray versionen är kass. Dom har inte lyckats att få fram det man är van vid när man ser blu-ray filmer. Kvalitén är inte mycket bättre än en dvd. Det är små detaljer som skiljer och det ser man bara om man vet hur bilden är om man har sett dvd:n innan. Det man ser det på är att vissa kläder blir tydligare och att smycken och ljusstakar ser putsade ut jämfört med dvd:n. Jag tyckte att det var så dåligt gjort att jag inte såg färdigt. Bilden var dessutom inte skarp, den var grumlig som med en vanlig dålig dvd. Ej godkänt. Betyget blir 4 av 10.

Redigerat av Unregistered2141, 23 april 2012 - 01:17.


#4340

Postad 23 april 2012 - 05:56

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 1
In time

https://www.prisjakt...t.php?p=1027589

Jag måste säga att den var bättre än man hade väntat sig.

8/10

De har lyckats göra en hållbar historia tycker jag och visst, det känns mer som den baserar sig på arbetarna i kolgruvor i England på 20-talet än ett modernt högteknologiskt samhälle, men jag tycker den var helt okej!

#4341

Postad 23 april 2012 - 07:49

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

The Bodyguard på Blu-ray. Blu-ray versionen är kass. Dom har inte lyckats att få fram det man är van vid när man ser blu-ray filmer. Kvalitén är inte mycket bättre än en dvd. Det är små detaljer som skiljer och det ser man bara om man vet hur bilden är om man har sett dvd:n innan. Det man ser det på är att vissa kläder blir tydligare och att smycken och ljusstakar ser putsade ut jämfört med dvd:n. Jag tyckte att det var så dåligt gjort att jag inte såg färdigt. Bilden var dessutom inte skarp, den var grumlig som med en vanlig dålig dvd. Ej godkänt. Betyget blir 4 av 10.


Det är inte helt ovanligt att romantiska filmer får en viss "vaselin"-oskärpa. Jag vet inte när man började med det, men det var nog ett tag sedan. Skulle gissa att man använde sig av vaselin redan i början av 1900-talet.

#4342

Postad 23 april 2012 - 08:27

tomsan
  • tomsan
  • Lärjunge

  • 406 inlägg
  • 0
Tre musketörerna.. Senaste versionen!

Här får surroundsystemet verkligen jobba! Effekt efter effekt pumpas ut konstant!
Ljud: 5/5

Fin bild och fint filmat.
Bild: 5/5

Att se folk som fäktas låter inte spännande men tycker det överaskade positivt.
Kanoner med löpande band princip likaså..
Filmen har mycket nytt som man inte sett förr.
Filmen: 5/5


#4343

Postad 23 april 2012 - 08:54

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 1

Det är inte helt ovanligt att romantiska filmer får en viss "vaselin"-oskärpa. Jag vet inte när man började med det, men det var nog ett tag sedan. Skulle gissa att man använde sig av vaselin redan i början av 1900-talet.


Vaselin och romantik går ju hand i hand....

#4344

Postad 23 april 2012 - 12:16

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

  • 931 inlägg
  • 0
Såg Immortals...betyg? jag somnade. :)

#4345

Postad 23 april 2012 - 18:03

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

  • 2 199 inlägg
  • 0
Contraband 3/5 Bra söndagsrulle med bra spänning, en riktig popcorn rulle, dock förutsägbar.

Nya Underworld 2/5 3D bluray såg i 2D, riktigt skumma färger, även här bra söndags underhållning hade det inte vart för bildkvalla så hade det vart en 3a.

#4346

Postad 24 april 2012 - 06:20

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0

Tre musketörerna.. Senaste versionen!

Här får surroundsystemet verkligen jobba! Effekt efter effekt pumpas ut konstant!
Ljud: 5/5

Fin bild och fint filmat.
Bild: 5/5

Att se folk som fäktas låter inte spännande men tycker det överaskade positivt.
Kanoner med löpande band princip likaså..
Filmen har mycket nytt som man inte sett förr.
Filmen: 5/5


måste bara dubbelkolla så jag förstår ditt betyg rätt, så du ger tre muskitörerna 5/5 dvs en perfekt film utan några fel alls i princip? isf måste jag nog med se den

#4347

Postad 24 april 2012 - 06:47

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

måste bara dubbelkolla så jag förstår ditt betyg rätt, så du ger tre muskitörerna 5/5 dvs en perfekt film utan några fel alls i princip? isf måste jag nog med se den


Den har fått 5.8 på IMDB och det är tjejer under 18 som ger den bäst betyg, det ser jag som ett varningens tecken. Samma mönster som andra katastrofala filmer som kommit senaste tiden.

Redigerat av Lactoferrin, 24 april 2012 - 11:33.


#4348

Postad 24 april 2012 - 07:15

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Den har fått 5.8 på IMDB och det är tjejer under 18 som ger den bäst betyg, det ser jag som ett varningens tecken. Samma mönster som andra katastrof-filmer som kommit senaste tiden.

Det är iofs ingen katastroffilm. Snarare en hybrid mellan klassiska Tre musketörer och Pirats of the Caribean, med drag av Stardust, där Robert de Niro spelar en annan flygande piratkapten. Rätt tramsig, men underhållande matiné.
Det postiva är att det är en europeisk produktion och inte Hollywood. Effekt är fullt i klass med det bästa.

(Inspelad och producerad i Bayern, Tyskland och hade premiär i Europa en månad innan USA och det är väl kul att det kan produceras denna typ av film även på denna sida Atlanten och inte enbart tunga dramer och komdedier. ;))

Redigerat av agpath, 24 april 2012 - 07:24.


#4349

Postad 24 april 2012 - 11:19

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0

Det är iofs ingen katastroffilm. Snarare en hybrid mellan klassiska Tre musketörer och Pirats of the Caribean, med drag av Stardust, där Robert de Niro spelar en annan flygande piratkapten. Rätt tramsig, men underhållande matiné.
Det postiva är att det är en europeisk produktion och inte Hollywood. Effekt är fullt i klass med det bästa.

(Inspelad och producerad i Bayern, Tyskland och hade premiär i Europa en månad innan USA och det är väl kul att det kan produceras denna typ av film även på denna sida Atlanten och inte enbart tunga dramer och komdedier. ;))


tror han menade mer katastrof som i dåliga filmer dock`? (:

#4350

Postad 24 april 2012 - 11:33

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

tror han menade mer katastrof som i dåliga filmer dock`? (:


Jag gjorde en editering nu.



4 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.