Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony Xperia Support

427 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 27 juni 2012 - 20:51

Unregisterede9e505ea
  • Unregisterede9e505ea
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jag upplever att min Sony Xperia S har fått sämre WiFi signal efter uppdatering till ICS.
Orsak?
Vad kan man göra åt det?

#202

Postad 28 juni 2012 - 19:23

t0biaz
  • t0biaz
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Har uppdaterat min xperia S till ICS men nu efter uppdateringen så har den blåa lampan (uppe till vänster) slutat blinka när jag fått sms/obesvarat samtal. finns det någon inställning till detta eller är det något som är fel?

#203

Postad 29 juni 2012 - 12:05

t0biaz
  • t0biaz
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Och ja, har funktionen aktiverad i sms-> inställningar

#204

Postad 29 juni 2012 - 12:20

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Har uppdaterat min xperia S till ICS men nu efter uppdateringen så har den blåa lampan (uppe till vänster) slutat blinka när jag fått sms/obesvarat samtal. finns det någon inställning till detta eller är det något som är fel?

Hos mig blinkar den inte heller, men den lyser konstant blått tills jag öppnat SMSet. Jag har ibockat att den ska blinka.
Jag använder inte den inbyggda meddelande-appen, utan kör med Handcent SMS.

#205

Postad 02 juli 2012 - 11:40

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Varför kan jag inte längre få Wifi-kontakt med min PC med Windows 7 via Sony PC Companion? Innan uppgraderingen fungerade det ok.
Jag följe de anvisningar som kommer upp på skärmen, och det slutar bara med den sista bilden enligt nedan:

Jag ser inte min dator (som heter i7) i listan, så jag får här trycka på "Klicka här om du inte ser i7 i listan"


Och det verkar vara fler som har detta problem, se http://talk.sonymobi.../message/201566

Jag ångrar verkligen att jag uppgraderade till 4.0, 2.3 var bättre på flera sätt.


Jag känner till detta och har fört det vidare. Kanske skulle appen AirDroid kunna vara något för dig.
https://play.google.....airdroid&hl=sv

Och ja, har funktionen aktiverad i sms-> inställningar


Kör du också med Handcent SMS eller vanliga meddelande appen?

Varför ska man behöva trycka på accepterar varje gång man slår på gps / mobildata? Räcker det inte att den kommer fram en gång och har alternativet "klicka här för att inte visa igen" ?
- Xperia Ray


Tror det är något obligatoriskt från Google sida, men det kan också ha med marknad att göra. Att användaren måste bekräfta det pga. Lagar och bestämmelser.

#206

Postad 02 juli 2012 - 12:12

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0

Tror det är något obligatoriskt från Google sida, men det kan också ha med marknad att göra. Att användaren måste bekräfta det pga. Lagar och bestämmelser.


Nja, mina andra telefoner har inte haft så. Mycket irreterande att man ska behöva trycka på jag accepterar varje gång då jag använder det ofta både på aktivera mobil data och gps.

#207

Postad 02 juli 2012 - 15:33

t0biaz
  • t0biaz
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Ja jag kör med original programmet men det blinkar heller inte vid obesvarat samtal som det gjorde innan.

#208

Postad 03 juli 2012 - 11:07

Unregistered015a20cf
  • Unregistered015a20cf
  • Användare

  • 171 inlägg
  • 0
Har köpt en MW1 eller mer vanligt Smart wireless headset pro

Har ett problem med den

Om man väljer att spela upp Mp3 från Artister eller Album så spelar den bara första spåret
Det går inte heller att hoppa till nästa spår
Om man väljer Låtar så spelar den alla spår som finns på den, men där kan man ju inte välja vilken mapp den ska spela från

Klarar den inte av mappar?

MVH/ Stefan

#209

Postad 03 juli 2012 - 14:01

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Ja jag kör med original programmet men det blinkar heller inte vid obesvarat samtal som det gjorde innan.


Jag kan se att det finns felrapporter på just detta så förhoppningsvis är det något som kommer att lösas.

Har köpt en MW1 eller mer vanligt Smart wireless headset pro

Har ett problem med den

Om man väljer att spela upp Mp3 från Artister eller Album så spelar den bara första spåret
Det går inte heller att hoppa till nästa spår
Om man väljer Låtar så spelar den alla spår som finns på den, men där kan man ju inte välja vilken mapp den ska spela från

Klarar den inte av mappar?

MVH/ Stefan


Det finns även rapporter på problem med uppspelning av musik från SD kort i MW1, det jobbas på en uppdatering för MW1 som förhoppningsvis ska lösa problemet.

#210

Postad 04 juli 2012 - 18:42

Unregistered5282d64f
  • Unregistered5282d64f
  • Användare

  • 174 inlägg
  • 0
Johan på supporten, har du någon förklaring till varför det hela tiden står att jag har en hög olästa mail på låsskärmen efter uppgradering till ICS? Kollar jag i brevlådan finns inga mail alls och mailservern är också tömd.

Har dessutom problem med att telefonen visar att jag Roamar ibland även hemma där jag normalt sett har nät (har 3) och stänger jag av "tillåt nationell roaming" så får jag varningsmeddelande och internet slutar funka. Detta är inte relaterat till ICS för problemet fanns även där tidigare (uppkom efter hemkomst från Cypernresa i slutet av maj).

#211

Postad 04 juli 2012 - 19:26

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Två saker som blivit sämre efter ICS uppdateringen är skärmkänsligheten på apparna Marine Trafic och Flightradar24.

#212

Postad 05 juli 2012 - 09:26

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0

Johan på supporten, har du någon förklaring till varför det hela tiden står att jag har en hög olästa mail på låsskärmen efter uppgradering till ICS? Kollar jag i brevlådan finns inga mail alls och mailservern är också tömd.

Har dessutom problem med att telefonen visar att jag Roamar ibland även hemma där jag normalt sett har nät (har 3) och stänger jag av "tillåt nationell roaming" så får jag varningsmeddelande och internet slutar funka. Detta är inte relaterat till ICS för problemet fanns även där tidigare (uppkom efter hemkomst från Cypernresa i slutet av maj).

Jag och en vän har precis samma problem. Visar vid upplåsningsskärmen att man har ett antal olästa epostmeddelanden, trots att man inte har det. Dessutom! Vid upplåsningsskärmen: När man har ett ej visat sms visar det på vissa fel person. Men när man öppnar smset är det rätt.

#213

Postad 06 juli 2012 - 07:40

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

  • 1 693 inlägg
  • 0
Ja, samma här med olästa mail på låsskärmen..

#214

Postad 06 juli 2012 - 09:06

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Johan på supporten, har du någon förklaring till varför det hela tiden står att jag har en hög olästa mail på låsskärmen efter uppgradering till ICS? Kollar jag i brevlådan finns inga mail alls och mailservern är också tömd. Har dessutom problem med att telefonen visar att jag Roamar ibland även hemma där jag normalt sett har nät (har 3) och stänger jag av "tillåt nationell roaming" så får jag varningsmeddelande och internet slutar funka. Detta är inte relaterat till ICS för problemet fanns även där tidigare (uppkom efter hemkomst från Cypernresa i slutet av maj).


Det har jag ingen förklaring på men skicka gärna ett PM till mig med följande så kan jag ta det vidare.

Android version:
Programvaruversion:
SI nummer:
IMEI nummer:
Operatör:

#215

Postad 06 juli 2012 - 10:23

Unregisteredf53f9190
  • Unregisteredf53f9190
  • Lärjunge

  • 392 inlägg
  • 0
Kraschar titt som tätt, seg har telefonen blivit, wifin är bara stänga av om man inte är nära modemet pust vilket skit... har nog sagt f#n 100gg

#216

Postad 06 juli 2012 - 11:13

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0

Kraschar titt som tätt, seg har telefonen blivit, wifin är bara stänga av om man inte är nära modemet pust vilket skit... har nog sagt f#n 100gg


Uppgradera till GB :)

#217

Postad 06 juli 2012 - 19:25

Unregistered98bc0f60
  • Unregistered98bc0f60
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Jag hade oxå olästa mail på låsskärmen, hittade de till slut de var sånt som jag släng direkt i papperskorgen.

En sak som jag stör mig på är bla att man måste godkänna gps varje gång man startar en app me den samt
att man inte kan ändra volymen under samtal utan att ta bort luren från örat så skärmen tänds, gör om !!!.

Tycker även de är jobbigt att inte skärmen alltid tänds när man ska lägga på efter samtal utan skärmen förblir svart
och man måste låsa upp den typ.....

En sak till NFC fungerar inget vidare heller efter uppdateringen, man kan få föra telefonen fem gånger över brickan innan nått händer.
/M

Redigerat av Unregistered98bc0f60, 06 juli 2012 - 19:28.


#218

Postad 12 juli 2012 - 05:46

#LOUDmouth#
  • #LOUDmouth#
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

En sak som jag stör mig på är bla att man måste godkänna gps varje gång man startar en app me den samt
att man inte kan ändra volymen under samtal utan att ta bort luren från örat så skärmen tänds, gör om !!!.


+ 1 Mycket irriterande att man måste "godkänna" gps'en varje gång. Så är det inte på andra Androidlurar så SonyJohans förklaring stämmer inte.

Men när det gäller volymen är jag tämligen säker på att jag lyckats höja/sänka volymen under samtal utan att ta telefonen från örat.

Tycker även de är jobbigt att inte skärmen alltid tänds när man ska lägga på efter samtal utan skärmen förblir svart
och man måste låsa upp den typ.....


Mmm, det är onekligen irriterande och helt slumpmässigt.

Och så måste även jag klaga på Bluetooth'en i ICS. Jag har ett MW600 (förövrigt ett förbannat bra headset) som fungerade utmärkt med telefonen innan uppgradering men nu strular det hur mycket som helst. Ibland vägrar telefon/headset lira med varandra överhuvudtaget och ibland som idag så när jag väl fått telefon/headset att connecta så fungerar det att ringa "i" headsetet men när jag drar igång walkmanspelaren så kommer ljudet i telefonens högtalare. Var tvungen att starta om telefonen för att allt skulle gå via headsetet.

Dessutom klipper telefonen ljudet väldigt ofta när man lyssnar på musik i bt-headsetet, oftast i samband med att man gör något med telefonen men även helt slumpmässigt. 0,5 - 1 sekunds klippningar, sjukt irriterande.

Så, lägg till Bluetoothproblem på bugglistan SonyJohan!

En annan lite rolig bugg som är rätt oförarglig men sjukt ful är:

Postad bild

Så fort jag sätter på timern så blir "ringen" misaligned (svenska?)

/#LOUDmouth#

Redigerat av #LOUDmouth#, 12 juli 2012 - 05:47.


#219

Postad 12 juli 2012 - 08:12

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

+ 1 Mycket irriterande att man måste "godkänna" gps'en varje gång. Så är det inte på andra Androidlurar så SonyJohans förklaring stämmer inte.

Men när det gäller volymen är jag tämligen säker på att jag lyckats höja/sänka volymen under samtal utan att ta telefonen från örat.



Mmm, det är onekligen irriterande och helt slumpmässigt.

Och så måste även jag klaga på Bluetooth'en i ICS. Jag har ett MW600 (förövrigt ett förbannat bra headset) som fungerade utmärkt med telefonen innan uppgradering men nu strular det hur mycket som helst. Ibland vägrar telefon/headset lira med varandra överhuvudtaget och ibland som idag så när jag väl fått telefon/headset att connecta så fungerar det att ringa "i" headsetet men när jag drar igång walkmanspelaren så kommer ljudet i telefonens högtalare. Var tvungen att starta om telefonen för att allt skulle gå via headsetet.

Dessutom klipper telefonen ljudet väldigt ofta när man lyssnar på musik i bt-headsetet, oftast i samband med att man gör något med telefonen men även helt slumpmässigt. 0,5 - 1 sekunds klippningar, sjukt irriterande.

Så, lägg till Bluetoothproblem på bugglistan SonyJohan!

En annan lite rolig bugg som är rätt oförarglig men sjukt ful är:

Postad bild

Så fort jag sätter på timern så blir "ringen" misaligned (svenska?)

/#LOUDmouth#


Det är noterat. Och jag ber om ursäkt jag tänkte fel angående GPS frågan ni hade. Jag kan se att i andra telefoner behöver du inte godkänna aktiveringen av GPS, dock så måste du det om du vill använda dig av Trådlösa nätverk för lokalisering. Jag blandade tyvärr ihop dessa två inställningarna.

#220

Postad 12 juli 2012 - 09:23

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

En annan lite rolig bugg som är rätt oförarglig men sjukt ful är:
Så fort jag sätter på timern så blir "ringen" misaligned (svenska?)

Måste vara lokalt på din lur. :)
Så här ser ut hos mig:

Bifogad fil  Timer.png   201,13K   3 Antal nerladdningar

#221

Postad 12 juli 2012 - 21:05

Unregisteredf53f9190
  • Unregisteredf53f9190
  • Lärjunge

  • 392 inlägg
  • 0
wifi problem nån? väldigt dålig signal än förr :(

#222

Postad 13 juli 2012 - 10:17

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Kommer man kunna köra JellyBean på någon av lurarna?

#223

Postad 13 juli 2012 - 21:40

driss_himdi
  • driss_himdi
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Har uppdaterat Xperia S till ICS 4.0.4 men då ere många galna buggar så som att 3D Album är borta och kan inte längre se på 3D bilder... som tur är inte bilderna raderade men går inte att använda!

Vad håller ni på med där hos Sony Mobile!?

#224

Postad 13 juli 2012 - 21:43

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0

Har uppdaterat Xperia S till ICS 4.0.4 men då ere många galna buggar så som att 3D Album är borta och kan inte längre se på 3D bilder... som tur är inte bilderna raderade men går inte att använda!

Vad håller ni på med där hos Sony Mobile!?


Man släpper ofta uppdateringar som inte är helt genomgångna, man ska alltid vänta ett tag efter att uppdateringen är släppt är mitt tips :)

#225

Postad 18 juli 2012 - 16:00

masken88
  • masken88
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Skype fungerar inte längre. Jag fick det att fungera efter flera av- och ominstallationer, återställningar och reparationer av mjukvaran men nu har det lagt av igen. Går knappt att logga in, varken med mobilnät eller wifi, och när man väl är inloggad ser ens kontakter ut att vara offline fast de inte är det. Och de ser mig som offline fastän att jag, enligt mobilen, är online.
Vid nästan alla ominstallationer står det att enheten inte är certifierad av Skype än..
Finns en del klagomål om detta problem även på Sonys supportforum, hoppas att det fixar sig snart!

#226

Postad 25 juli 2012 - 10:29

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0
Sorry Sony! Jag har tyvärr tröttnat . Har varit SE och nu Sony trogen i många år, men nu fick det vara nog. Bytte till en Galaxy SIII, och jag måste tyvärr säga att det är stor klasskillnad. Så nu lämnar jag Xperia forumet. Bye!

#227

Postad 29 juli 2012 - 23:30

Unregistered9309bf09
  • Unregistered9309bf09
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Jag och tjejjen har var sin Arc S sedan två - tre månader tillbaka och vi är väl nöjda med dom men, kontakterna / telnummren som vi har på simkorten får vi inte fram i Arc:en
Vi har försökt på alla sätt och vis men lyckas inte, hur gör man ???
Vi har försökt importera kontakter från simkortet men får meddelandet "inga kontakter hittades på simkortet" men det är där dom ska finnas.

Redigerat av Unregistered9309bf09, 30 juli 2012 - 00:05.


#228

Postad 31 juli 2012 - 13:10

bigbandit
  • bigbandit
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Lämnade in min telefon på Mobilbyrån i Stockholm 28 maj för gula fläckar på skärmen. Efter tre veckor var den fortfarande inte reparerad, utan väntade fortfarande på reservdelar. Fick då information att jag kunde göra en reklamation för lång servicetid. Kontaktade då min butik där jag hade köpt telefonen och efter ett par dagar hörde butiken av sig att reklamationen var godkänd jag ska få ett saleskit. Och dom hade postat godkännandet till Mobilbyrån. Efter ett par dagar hörde jag av mig till Mobilbyrån för att höra hur det hade gått. Dom hade då fortfarande inte fått det enligt dom. Kontaktade då åter butiken (Phonehouse) som sa att dom hade postat det. Väntar då ett par dagar till och Mobilbyrån har fortfarande inte fått det när jag kontaktar dom igen. Pratar då med Phonehouse som mejlar mig beslutet och säger att jag kan skriva ut beslutet och åka och lämna in det till Mobilbyrån vilket jag gör. Mobilbyrån skickar telefonen till Anovo/regensis. Kollar på deras hemsida på hur det går med telefonen. Till min förvåning står det att dom väntar på reservdelar, jag ringer upp Anovo som då ser att jag hade ett reklamations godkännande. Hur kan man som serviceverkstad inte kolla på papprena som kommer med telefonen om vad som ska göras?! Tappar ytterligare massa dagar pga det. Anovo skickar en ny telefon tillsist till Mobilbyrån som kommer till dom måndag 30 Juli. Men det är inte slut där. Anovo har skickat en Vit telefon fast den jag lämnade in var svart. Dom har inte kontaktat mig och frågat om det går bra med en vit. Kontaktar Sony som säger att jag ska reklamera beslutet till Anovo. Kontaktar Anovo som säger att jag ska kontakta Sony eller om Phonehouse kanske kan byta mot en svart. Jag har varit utan telefon i mer än 2 månader från att jag lämnade in den.

Redigerat av bigbandit, 01 augusti 2012 - 10:55.


#229

Postad 02 augusti 2012 - 23:16

Lludde
  • Lludde
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Läste på swedroid att android 4.1 Jelly Bean kanske skulle komma till 2011 xperia modeller. Om det kommer , när kommer det? (har själv en xperia neo med 4.0, men är lite seg.)

#230

Postad 04 augusti 2012 - 13:47

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0
Det tog SE ca 6 månader att börja utrullningen av ICS, så räkna med ungefär samma tidsspann för JB dvs någon gång runt Jan/Feb 2013.

#231

Postad 06 augusti 2012 - 11:19

Dennis_86
  • Dennis_86
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Eftersom jag inte får svar i Arc-tråden så frågar jag här istället. Hur är ikonerna för SMS och telefonsamtal i Arcen efter uppdatering till ICS?

#232

Postad 10 augusti 2012 - 19:54

Izze
  • Izze
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Uppdatering på g?
http://www.xperiablo...-xperia-phones/

Hoppas verkligen på en massa buggfixar till min Arc som blivit rätt hopplös efter 'uppgraderingen' till ICS.

#233

Postad 12 augusti 2012 - 10:06

ponpolio
  • ponpolio
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0
Är ICS ett virus på Sony med målet att få folk att köpa nya telefoner?!
Varför rekommenderar Sony uppdateringen till telefoner som inte klarar av den tyngre mjukvaran?

#234

Postad 13 augusti 2012 - 08:28

313gunnarsson
  • 313gunnarsson
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Tja!

Har en xperia s, relativt nyss uppdaterat till ICS, o under den senaste veckan kört spotify via aux-kabel rätt mkt.. Nu har den dock hängt upp sig på att den tror hörlurarna är ikopplade konstant, även när jag dragit ut aux:en.. Det innebär att luren högtalare för tex samtal eller videoklipps-uppspelning aldrig aktiveras igen, o för ayt kunna pratat med någon utan att ha headset i krävs således att jag slår på högtalaren (den store på baksidan så hela omgivningen hör vad man säger)..

Det inmebär oxå att uppspelning via både hdmi och usb-kabel inte fungerar, samt att ljudet i tex youtube- och videoklipp inte fungerar utan externa högtalare..

Har testat det mesta, startat om den med on/off-knappen+volym upp, hållt inme volym upp medan kabeln dras ut osv men inget verkar funka.. Nån som har nåt tips på vad man kan göra? Börjar bli ett måttligt irriterande problem..

#235

Postad 13 augusti 2012 - 08:52

Skotera
  • Skotera
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har en Xperia P och när usb-kabeln är inkopplad så verkar inte screen timeout fungera.
Problemet är att om man glömmer det så tar det längre tid att ladda.
Är det en bugg eller går det att ställa in någonstans? (kan ej se det i skärminställningar).

Mvh
Christian

#236

Postad 13 augusti 2012 - 18:01

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

  • 652 inlägg
  • 0
Har uppdaterat min xperia S till ICS men nu kan jag inte läsa E-post längre.
Trycker jag hämta e post så står det "inga nya medelanden" och jag har inte rört några inställningar.

#237

Postad 14 augusti 2012 - 14:05

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

wifi problem nån? väldigt dålig signal än förr :(


Vilken telefon kör du? Har du testat att ominstallera programvaran? Testat att återställa både telefonen och routern?

Kommer man kunna köra JellyBean på någon av lurarna?


Senaste nytt om Jelly Bean hittar du på produktbloggen.
http://blogs.sonyeri...n.com/products/

Har uppdaterat Xperia S till ICS 4.0.4 men då ere många galna buggar så som att 3D Album är borta och kan inte längre se på 3D bilder... som tur är inte bilderna raderade men går inte att använda!

Vad håller ni på med där hos Sony Mobile!?


Vad händer om du testar att ta en ny 3D bild? Syns den då i Album appen? Kan du se bilderna om du öppnar Album appen via kamera appen?

Skype fungerar inte längre. Jag fick det att fungera efter flera av- och ominstallationer, återställningar och reparationer av mjukvaran men nu har det lagt av igen. Går knappt att logga in, varken med mobilnät eller wifi, och när man väl är inloggad ser ens kontakter ut att vara offline fast de inte är det. Och de ser mig som offline fastän att jag, enligt mobilen, är online.
Vid nästan alla ominstallationer står det att enheten inte är certifierad av Skype än..
Finns en del klagomål om detta problem även på Sonys supportforum, hoppas att det fixar sig snart!


Vilken telefonmodell samt version av programvaran kör du? Har Skype släppt någon fullt kompatibel app för din nuvarande programvara ännu?

Jag och tjejjen har var sin Arc S sedan två - tre månader tillbaka och vi är väl nöjda med dom men, kontakterna / telnummren som vi har på simkorten får vi inte fram i Arc:en
Vi har försökt på alla sätt och vis men lyckas inte, hur gör man ???
Vi har försökt importera kontakter från simkortet men får meddelandet "inga kontakter hittades på simkortet" men det är där dom ska finnas.


Testa att sätta SIM kortet i en annan telefon och kolla ifall den luren kan se kontakterna som ska finnas på kortet. Om den inte gör det är det förmodligen inga kontakter på SIM kortet. Ett annat alternativ kan vara att synka eller säkerhetskopiera kontakterna från den gamla telefonen för att sedan synka/återställa dom i din Xperia arc. Hur man gör beror lite på vilken telefonmodell det rör sig om.

#238

Postad 14 augusti 2012 - 14:22

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Lämnade in min telefon på Mobilbyrån i Stockholm 28 maj för gula fläckar på skärmen. Efter tre veckor var den fortfarande inte reparerad, utan väntade fortfarande på reservdelar. Fick då information att jag kunde göra en reklamation för lång servicetid. Kontaktade då min butik där jag hade köpt telefonen och efter ett par dagar hörde butiken av sig att reklamationen var godkänd jag ska få ett saleskit. Och dom hade postat godkännandet till Mobilbyrån. Efter ett par dagar hörde jag av mig till Mobilbyrån för att höra hur det hade gått. Dom hade då fortfarande inte fått det enligt dom. Kontaktade då åter butiken (Phonehouse) som sa att dom hade postat det. Väntar då ett par dagar till och Mobilbyrån har fortfarande inte fått det när jag kontaktar dom igen. Pratar då med Phonehouse som mejlar mig beslutet och säger att jag kan skriva ut beslutet och åka och lämna in det till Mobilbyrån vilket jag gör. Mobilbyrån skickar telefonen till Anovo/regensis. Kollar på deras hemsida på hur det går med telefonen. Till min förvåning står det att dom väntar på reservdelar, jag ringer upp Anovo som då ser att jag hade ett reklamations godkännande. Hur kan man som serviceverkstad inte kolla på papprena som kommer med telefonen om vad som ska göras?! Tappar ytterligare massa dagar pga det. Anovo skickar en ny telefon tillsist till Mobilbyrån som kommer till dom måndag 30 Juli. Men det är inte slut där. Anovo har skickat en Vit telefon fast den jag lämnade in var svart. Dom har inte kontaktat mig och frågat om det går bra med en vit. Kontaktar Sony som säger att jag ska reklamera beslutet till Anovo. Kontaktar Anovo som säger att jag ska kontakta Sony eller om Phonehouse kanske kan byta mot en svart. Jag har varit utan telefon i mer än 2 månader från att jag lämnade in den.


Tråkigt att höra. Det verkar uppenbarligen ha blivit någon miss i kommunikationen mellan återförsäljare och serviceombud.
Vid reklamationsbeslut om ny produkt ersätter vi med likvärdig produkt enligt konsumentköpslag. I första hand med samma produkt och färg som du köpte men om den färg eller produkt som du ursprungligen köpte inte finns tillgänglig ersätts den med likvärdig eller tillgänglig färg.
Men jag tycker du ska höra med återförsäljaren om dom kan hjälpa dig att byta telefonen. Det är ju trots allt en helt ny telefon i obruten förpackning så kolla med dom om dom kan hjälpa dig att byta till en svart. Det verkar tyvärr bara finnas vita enheter tillgängliga just nu hos Anovo/Regenesis.

Annars kan du alltid slå en signal till supporten 013 24 45 00 för att få en bättre inblick i hur det funkar vid reklamation.

Läste på swedroid att android 4.1 Jelly Bean kanske skulle komma till 2011 xperia modeller. Om det kommer , när kommer det? (har själv en xperia neo med 4.0, men är lite seg.)


Se samma svar som melmac fick.

Eftersom jag inte får svar i Arc-tråden så frågar jag här istället. Hur är ikonerna för SMS och telefonsamtal i Arcen efter uppdatering till ICS?


Tänker du på skillnad i design eller hur menar du?

Uppdatering på g?
http://www.xperiablo...-xperia-phones/

Hoppas verkligen på en massa buggfixar till min Arc som blivit rätt hopplös efter 'uppgraderingen' till ICS.

Jag har tyvärr ingen officiell info idag om programvaran som dom refererar till där. Återkommer så fort jag vet något om den.

Är ICS ett virus på Sony med målet att få folk att köpa nya telefoner?!
Varför rekommenderar Sony uppdateringen till telefoner som inte klarar av den tyngre mjukvaran?


Vid uppdatering av 2011 telefonerna framgår information (som du även måste bekräfta att du tagit del av) att ICS programvaran kräver mer prestanda och vilka som är dom största skillnaderna.

#239

Postad 14 augusti 2012 - 14:28

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Tja!

Har en xperia s, relativt nyss uppdaterat till ICS, o under den senaste veckan kört spotify via aux-kabel rätt mkt.. Nu har den dock hängt upp sig på att den tror hörlurarna är ikopplade konstant, även när jag dragit ut aux:en.. Det innebär att luren högtalare för tex samtal eller videoklipps-uppspelning aldrig aktiveras igen, o för ayt kunna pratat med någon utan att ha headset i krävs således att jag slår på högtalaren (den store på baksidan så hela omgivningen hör vad man säger)..

Det inmebär oxå att uppspelning via både hdmi och usb-kabel inte fungerar, samt att ljudet i tex youtube- och videoklipp inte fungerar utan externa högtalare..

Har testat det mesta, startat om den med on/off-knappen+volym upp, hållt inme volym upp medan kabeln dras ut osv men inget verkar funka.. Nån som har nåt tips på vad man kan göra? Börjar bli ett måttligt irriterande problem..


Testa att reparera telefonens programvara via PC Companion för att se ifall det kanske skulle kunna lösa problemet.
http://www.sonymobil...s/pc-companion/

Hej,

Jag har en Xperia P och när usb-kabeln är inkopplad så verkar inte screen timeout fungera.
Problemet är att om man glömmer det så tar det längre tid att ladda.
Är det en bugg eller går det att ställa in någonstans? (kan ej se det i skärminställningar).

Mvh
Christian

Kolla att du inte aktiverat Håll skärmen aktiverad under inställningar för utveckling.

Har uppdaterat min xperia S till ICS men nu kan jag inte läsa E-post längre.
Trycker jag hämta e post så står det "inga nya medelanden" och jag har inte rört några inställningar.

Har du testat att raderat kontot och lägga till det på nytt igen? Vad kör du för mail leverantör?

#240

Postad 14 augusti 2012 - 14:36

Dennis_86
  • Dennis_86
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Precis. Designen tänkte jag på. Kör den med samma som i GB eller med de som kommer i ICS?

#241

Postad 14 augusti 2012 - 15:59

313gunnarsson
  • 313gunnarsson
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Testa att reparera telefonens programvara via PC Companion för att se ifall det kanske skulle kunna lösa problemet.
http://www.sonymobil...s/pc-companion/


menar du återställningsfunktionen i PC companion? har inte skapat nån återställningspunkt tidigare, så verkar som att det alternativet är uteslutet isf..?

#242

Postad 15 augusti 2012 - 05:47

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

  • 652 inlägg
  • 0

Har du testat att raderat kontot och lägga till det på nytt igen? Vad kör du för mail leverantör?


Hej jag kör med spray som mail leverantör och Netatonce som bredbands leverantör.

#243

Postad 16 augusti 2012 - 16:28

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Hej jag kör med spray som mail leverantör och Netatonce som bredbands leverantör.


Testade du att radera och lägga till det på nytt?

Precis. Designen tänkte jag på. Kör den med samma som i GB eller med de som kommer i ICS?


Dom ser lite annorlunda ut. Snyggare i ICS om du frågar mig. :)

menar du återställningsfunktionen i PC companion? har inte skapat nån återställningspunkt tidigare, så verkar som att det alternativet är uteslutet isf..?


Med SXS kan du säkerhetskopiera telefonen både via en app som du hittar i appmenyn eller via PC Companion. Sedan kan du köra reparation av programvaran i PC Companion. För allt på telefonminnet raderas vid reparation. Efter du reparerat kan du återställa säkerhetskopian så tappar du ingen info.

#244

Postad 16 augusti 2012 - 16:31

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Vad är förbättrat i systemuppdateringen 6.0B.3.184 till Xperia P?

#245

Postad 16 augusti 2012 - 16:34

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Vad är förbättrat i systemuppdateringen 6.0B.3.184 till Xperia P?


Största fixen i .184 var ett nätverksproblem. Sen innehåller den förstås en massa mindre optimeringar.

#246

Postad 16 augusti 2012 - 21:12

Dennis_86
  • Dennis_86
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Okej, men det är inte som Samsung som har en smiley till SMS och en ful lur till samtal?

#247

Postad 17 augusti 2012 - 08:37

Johan-SonyXperiaSupport
  • Johan-SonyXperiaSupport
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0
Här är en screenshot från min telefon som kör ICS.
Så ser du hur ikonerna ser ut.

Postad bild

#248

Postad 17 augusti 2012 - 16:48

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

  • 652 inlägg
  • 0

Testade du att radera och lägga till det på nytt?


Nu funkar det och läsa epost.

#249

Postad 17 augusti 2012 - 18:29

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

  • 652 inlägg
  • 0
Har ett annat problem efter uppdateringen.
Innan när telefonen var låst så fanns det två ikoner på skärmen en var för att låsa upp telefon dra ikonen åt höger.
Den andra ikonen drog man åt vänster då satte man telefonen på ljudlös men nu är den ikonen utbytt mot kameran så den startar istället och jag kan inte hitta var man ändrar det.

#250

Postad 17 augusti 2012 - 19:41

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

  • 1 167 inlägg
  • 0

Innan när telefonen var låst så fanns det två ikoner på skärmen en var för att låsa upp telefon dra ikonen åt höger.
Den andra ikonen drog man åt vänster då satte man telefonen på ljudlös men nu är den ikonen utbytt mot kameran så den startar istället och jag kan inte hitta var man ändrar det.

I och med ICS så försvann den mycket användbara funktionen.
Det finns tyvär ingen inställning för att ändra det.

Saknar verkligen den möjligheten.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.