Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Clas Ohlsons Matris-klocka.

10 svar i tråden
Clas Ohlson Väckarklocka, matris (Väckarklockor) 3 8,5 (2) Inga priser

Skickat 01 januari 2009 - 13:35

Som rubriken säger så undrar jag om Clas Ohlsons klocka Matris lyser starkt.
Vet att flera har den här, då jag sett den i gallerier.
Jag skulle vilja slänga min gamla analoga väggklocka då jag är trött på ljudet från den, och jag gillar Matris design.
Problemet är ju att jag inte vet hur mycket den lyser eller om den går att dimmra.
Jag skall sätta upp en IKEA Lack-hylla över tv:n och tänkte ställa klockan på den.
Men om den lyser för mycket så blir man ju störd när man släckt ned och ser på film, och det vill jag inte.

Kanske någon som har den på samma sätt som jag tänkt?
Finns kanske någon med bilder på detta?

Bifogad fil  matris.JPG   26,82K   4 Antal nedladdningar

Det här inlägget har ändrats av nervsjuk 01 januari 2009 - 13:37

Skickat 01 januari 2009 - 13:40

Jag har en sådan. Den lyser ruskigt starkt. Jag är ingen el-snubbe, så jag kan inte dimmra den, men moddar man den lär det ju gå... Om du vill ha en diskret klocka så avråder jag från denna - den kommer att störa i mörkret!

Skickat 01 januari 2009 - 13:47

Tack för svaret, var rädd för det :lol:
Är inte någon el-nisse heller, så jag tänker inte öppna den och försöka något.
Kanske går att montera solfilm för bil på den så att det inte lyser igenom så mycket.
Men det bli ju fult som stryk.. ha ha

Får bli en vanlig digital väggklocka, tyvärr.
För jag tycker Matris är snygg.
Synd att det inte finns digitala klockor som ser ut som analoga, alltså med en digital urtavla och visare.

Ingen som har ett tips på en snygg digital väggklocka?

Det här inlägget har ändrats av nervsjuk 01 januari 2009 - 13:44

Skickat 02 januari 2009 - 10:42

Jag kan instämma att matrisklockan lyser väldigt starkt, förstår inte alls hur det är tänkt att den ska kunna användas som en väckarklocka. Min finns nu i köket (där den faktiskt gör sig riktigt fint), och jag har köpt denna istället;
http://www.clasohlso...spx?id=60677874

Den lyser dock också för mycket, så pass att den kastar tydliga skuggor på väggarna, och man liksom ser de blåa skenet genom ögonlocken. Den har en dim-funktion, men det är knappt nån skillnad på "high" och "low".

Har insett att det är en klocka utan konstant belysning som gäller, men med en stor light-knapp man kan trycka på, för att lysa upp tavlan.

Skickat 02 januari 2009 - 18:58

Low-tech modda dem med en kraftigt dämpande solskyddsfilm?

Skickat 02 januari 2009 - 21:06

Jo, jag var inne på att "modda" den med lite solfilm.
Men vet inte riktigt...
Ser nog inte så snyggt ut, men skall kaaanske prova.
Klockan är ju inte så dyr.

Skickat 02 januari 2009 - 21:15

• PEF
  • Lärjunge

• 300 inlägg
Solfilm borde funka... annars kanske denna kan funka, har bara sett den på Jula där det är stark belysning men den verkade inte lysa så starkt samt att den har röda siffror vilket stör mindre.

http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp...mID%40EQ=920036

Skickat 02 januari 2009 - 23:45

En sån har jag och jag gillar den skarpt. Jag la ljust upp den i ett eget galleri på min sida.. "Övrig Elektronik" tog en bild där displayen var inställd på high och en på low.

Skickat 03 januari 2009 - 09:31

• Jensen
  • "Något bra citat"

• 4 722 inlägg

Tribbe Jan 2 2009, 23:45 skrev:

En sån har jag och jag gillar den skarpt. Jag la ljust upp den i ett eget galleri på min sida.. "Övrig Elektronik" tog en bild där displayen var inställd på high och en på low.
Den var spännande! Såg inget vidare ut på bilden,men i ditt galleri såg den riktigt bra ut! Ska ta mig en titt på OnOff idag och se om dom har den.

Skickat 03 januari 2009 - 15:06

Ja, den där Philipsklockan var snygg! Verkar liten dock, men skall åka och kolla på den.
Träklockan som de har på Jula har jag funderat på tidigare och gör det fortfarande, men vill inte ha den träfärgen.
Kanske går att lacka med färg som är tänkt för att spraya på bakljus till bilar, den är ju lite transparent.

Måste åka och kolla på båda klockorna. Har tyvärr inget Jula-varuhus här i Köping, men är bara några mil till Västerås, så det får bli nästa gång jag har vägarna förbi.

Skickat 03 januari 2009 - 16:03

Bredden är 14cm
Höjden är 14cm
Djupet är 6,1cm
Jag köpte min på mediamarkt.

Borde gå att spraya den men du får nog ta ett tunt lager spray då skulle jag tro. Ville själv ha den med trä looken men den var slut när jag kom fram så det slutade med att jag köpte den jag har nu. Känns även som att solfilm borde funka också men tror nog mer på sprayen.

1 användare läser den här tråden

Medlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0

Detta forum sponsras av
  • Airplay !
    epkjhal
    2013-05-23 12:58:54
  • Teknikhörnan inne på kontoret
    epkjhal
    2013-05-23 11:30:46
  • Högtalarmontering klar
    epkjhal
    2013-05-23 11:29:57
  • SIgnalkabel till sub
    epkjhal
    2013-05-23 11:27:49
  • Högtalarkabel som kommer uppifrån vinden
    epkjhal
    2013-05-23 11:27:04
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Prisjakt © 2000 - 2013 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.