Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Onkyo 2013: TX-NR525 , TX-NR626, TX-NR727

276 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 11 mars 2014 - 15:57

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0
Tror inte Onkyo har Spotify Connect, bara Spotify inbyggt. Yamma och Pio har Connect.

#202

Postad 11 mars 2014 - 18:11

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

  • 1 832 inlägg
  • 0

Det är inte samma sak, Spotify Connect innebär att förstärkaren skall dyka upp som en enhet i andra spotifyklienter, man väljer musik på mobilen i vanliga klienten och spelar upp på förstärkaren. Jag får upp familjens alla telefoner med Spotify, men inte förstärkaren.

Aha ok, men det finns nog inte i 727:an, eller Onkyo överhuvudtaget.

#203

Postad 11 mars 2014 - 18:33

snål
  • snål
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Aha ok, men det finns nog inte i 727:an, eller Onkyo överhuvudtaget.

Vad trist, då stämmer alltså inte produktegenskaperna här? Gick upp till 727:an för att den skulle ha SC.

#204

Postad 11 mars 2014 - 20:20

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

  • 1 832 inlägg
  • 0
Nja, står ingenstans om SC på Onkyo. Om du precis köpt den, så kan du använda dig av öppet köp. Men tror inte du får samma ljudkvalitet och kraft för 5 papp hos konkurrenterna(?)

#205

Postad 11 mars 2014 - 21:46

snål
  • snål
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Nej, jag hittar inte heller något hos Onkyo, men någon har lagt till det på egenskaperna här https://www.prisjakt...t.php?e=1739018 - eftersom det verkar felaktigt har jag anmält det för borttag.
Ja, jag funderar på om jag skall lämna tillbaka den, om det är värt besväret. Ljudmässigt har jag inget att klaga på, kanske inte lika mycket kraftreserver som i min gamla HK AVR7000 men en fantastisk ljudkvalitét i HD-formaten.

#206

Postad 11 mars 2014 - 21:50

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

  • 1 832 inlägg
  • 0
Ok, men bra att det blir borttaget.
Det är bara prova sig fram om du har möjlighet för det!

#207

Postad 25 mars 2014 - 19:58

Unregistered9e00121d
  • Unregistered9e00121d
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Har en Onkyo TX-NR626 som jag har bland annat till en dator. Tycker den "klickar" väldigt mycket? :o ibland när jag bläddrar fram och tillbaka mellan olika mappar så klickar den. Eller så fort man pausar ljudet, musik eller vad som så klickar den till och hamnar i något viloläge av något slag. När jag sen fortsätter spela upp så klickar den till igen och ljudet kommer tillbaka. ska det vara så?

#208

Postad 25 mars 2014 - 20:31

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

  • 1 832 inlägg
  • 0
Den klickar av olika anledningar, därför kanske du upplever det som "ofta"
Den klickar vid byte av ljud, kanske mellan DD/DTS till PCM och vice versa.
Sen klickar den även när fläkten startar och klickar igen när den stängs av.
Har du gott om utrymme för din Onkyo?
Är den väldigt instängd så behöver fläkten hoppa igång oftare.

#209

Postad 25 mars 2014 - 22:32

Unregistered9e00121d
  • Unregistered9e00121d
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Den klickar av olika anledningar, därför kanske du upplever det som "ofta"
Den klickar vid byte av ljud, kanske mellan DD/DTS till PCM och vice versa.
Sen klickar den även när fläkten startar och klickar igen när den stängs av.
Har du gott om utrymme för din Onkyo?
Är den väldigt instängd så behöver fläkten hoppa igång oftare.


Okej. Nej då den står inte instängd, gott om plats runt. Men när de gäller att den går i något sorts viloläge så fort de inte kommer någon signal. Antar att de ska vara så också då?

mvh

#210

Postad 25 mars 2014 - 23:47

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

  • 1 832 inlägg
  • 0

Okej. Nej då den står inte instängd, gott om plats runt. Men när de gäller att den går i något sorts viloläge så fort de inte kommer någon signal. Antar att de ska vara så också då?

mvh


Ja, allt verkar vara ok.

#211

Postad 29 mars 2014 - 17:38

xarfez
  • xarfez
  • Användare

  • 226 inlägg
  • 0
Jag har en Onky TX-N626 förstärkare och den tappar WiFi-anslutning hela tiden.
När jag går in under nätverksinställningar tänds WiFi-lampan men så fort jag lämnar menyn slocknar den igen och således kan jag inte använda varken appen eller spotify t ex.

Vad är fel!?
Det står att den har anslutning på min routers statussida.

#212

Postad 30 mars 2014 - 08:17

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Jag har en Onky TX-N626 förstärkare och den tappar WiFi-anslutning hela tiden.
När jag går in under nätverksinställningar tänds WiFi-lampan men så fort jag lämnar menyn slocknar den igen och således kan jag inte använda varken appen eller spotify t ex.

Vad är fel!?
Det står att den har anslutning på min routers statussida.


Har du provat med fast IP adress?

#213

Postad 22 april 2014 - 12:09

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

  • 1 832 inlägg
  • 0
.

Redigerat av SonySamppa79, 22 april 2014 - 12:23.


#214

Postad 17 juni 2014 - 09:22

Meganeoman
  • Meganeoman
  • Beroende

  • 1 161 inlägg
  • 0
Har aldrig tidigare haft en receiever med hdmi ingångar förut så nu har jag nyss kopplat in allt via hdmi i min onkyo tx-nr727 men hur tusan gör man för att få ex. dts ljud när jag ser blu-ray filmer? Vad måste man göra för inställningar i receivern när den är ny med hdmi för att den ska skicka ut rätt ljud?

Trodde allt det med ljudet skulle ställas in automatiskt!

Är det viktigast att ställa in rätt i ex. blu-ray spelaren för att receivern ska fatta?

Redigerat av Meganeoman, 17 juni 2014 - 09:37.


#215

Postad 20 juni 2014 - 09:55

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Har aldrig tidigare haft en receiever med hdmi ingångar förut så nu har jag nyss kopplat in allt via hdmi i min onkyo tx-nr727 men hur tusan gör man för att få ex. dts ljud när jag ser blu-ray filmer? Vad måste man göra för inställningar i receivern när den är ny med hdmi för att den ska skicka ut rätt ljud?

Trodde allt det med ljudet skulle ställas in automatiskt!

Är det viktigast att ställa in rätt i ex. blu-ray spelaren för att receivern ska fatta?

Har aldrig äg en bd spelare, men recivern måste ju få rätt signal, så kolla den först. Sen kan du köra Direct läget på bd ingången så spelas signalen upp som recivern får utan att ändras. Går att för välja i menyn för alla ingångar (samt beroende på typ av källa) för att se villken signal du får kan du trycka på "display" knappen. Och för att ändra hur signalen av ljud ska spelas, så kan du trycka på nån av "färg" knapparna. Dvs tryck tills den hamnar i direct läget.

Sen rekomenderar jag pdf-manualen på onkyos hemsida mycket bra läsning. Har själv en 727 som jag fått läsa mig till mycket då det är fullt av funktioner :-P

Redigerat av SKIBBE, 20 juni 2014 - 09:56.


#216

Postad 20 juni 2014 - 13:05

Unregistered77a7e886
  • Unregistered77a7e886
  • Veteran

  • 1 880 inlägg
  • 0
För att få ut DTS HD MA och Dolby TrueHD från blu-ray, ska Secondary Audio vara avstängt på blurayspelaren. Sen får du aktivera detta för att få ljud till extramaterial med bild-i-bild och avaktivera för att åter få HD-ljuden till filmer. Så är det på min oppo åtminstone.

#217

Postad 21 juni 2014 - 08:16

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

  • 3 032 inlägg
  • 0

Har aldrig tidigare haft en receiever med hdmi ingångar förut så nu har jag nyss kopplat in allt via hdmi i min onkyo tx-nr727 men hur tusan gör man för att få ex. dts ljud när jag ser blu-ray filmer? Vad måste man göra för inställningar i receivern när den är ny med hdmi för att den ska skicka ut rätt ljud?

Trodde allt det med ljudet skulle ställas in automatiskt!

Är det viktigast att ställa in rätt i ex. blu-ray spelaren för att receivern ska fatta?


Du måste välja " rak avkodning " på DTS i förval av lyssningsläge i receivern.

#218

Postad 23 juni 2014 - 16:32

Meganeoman
  • Meganeoman
  • Beroende

  • 1 161 inlägg
  • 0
Tack för alla tips :)

#219

Postad 23 juni 2014 - 17:21

Meganeoman
  • Meganeoman
  • Beroende

  • 1 161 inlägg
  • 0

Har aldrig äg en bd spelare, men recivern måste ju få rätt signal, så kolla den först. Sen kan du köra Direct läget på bd ingången så spelas signalen upp som recivern får utan att ändras. Går att för välja i menyn för alla ingångar (samt beroende på typ av källa) för att se villken signal du får kan du trycka på "display" knappen. Och för att ändra hur signalen av ljud ska spelas, så kan du trycka på nån av "färg" knapparna. Dvs tryck tills den hamnar i direct läget.

Sen rekomenderar jag pdf-manualen på onkyos hemsida mycket bra läsning. Har själv en 727 som jag fått läsa mig till mycket då det är fullt av funktioner :-P


Provar nu att köra en film med DTS ljud från blueray spelaren men det står endast Audyssey och PCM, ingen röd text DTS på receivern :-(

Redigerat av Meganeoman, 23 juni 2014 - 17:22.


#220

Postad 23 juni 2014 - 17:25

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Provar nu att köra en film med DTS ljud från blueray spelaren men det står endast Audyssey och PCM, ingen röd text DTS på receivern :-(


Kolla manualen för din blueray spelare, Känns som att felet ligger där?

#221

Postad 23 juni 2014 - 18:32

Meganeoman
  • Meganeoman
  • Beroende

  • 1 161 inlägg
  • 0
Vad kör ni med för inställningar på eran receiver, kör ni med kalibreringsmicken eller egna?

#222

Postad 23 juni 2014 - 19:04

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Vad kör ni med för inställningar på eran receiver, kör ni med kalibreringsmicken eller egna?


Har använt mig av micen, känner inte att jag har kunskap att göra det manuellt.

#223

Postad 23 juni 2014 - 20:20

Unregistered77a7e886
  • Unregistered77a7e886
  • Veteran

  • 1 880 inlägg
  • 0

Provar nu att köra en film med DTS ljud från blueray spelaren men det står endast Audyssey och PCM, ingen röd text DTS på receivern :-(


Ställ om till Bitstream för HDMI på spelaren.

#224

Postad 23 juni 2014 - 21:17

Meganeoman
  • Meganeoman
  • Beroende

  • 1 161 inlägg
  • 0
Fått det att funka nu äntligen :)
Grymt bra receiver, det enda jag inte gillar är fjärren! Fjärren till min gamla onkyo 600E var ljusår bättre.

#225

Postad 04 juli 2014 - 11:14

omartint
  • omartint
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Jag köpte ett par B&W 683 som jag är sjukt nöjd med! Dock så ska jag köpa en ny stärkare (har nu lånat en för att klara av att driga högtalarna) och undrar samma sak som dig ang. 626.


Litet tag sedan, men kan uppdatera med att jag själv slog till med att par B&W 683 på rean och en TR-626 som jag driver dem med i Bi-ampat. Tycker det fungerar kanon.

Lite synd att 626/727 inte har pre-out så att man längre fram kan köra ett separat steg för dem. Det hade varit bra om Onkyo och andra tog efter Yamaha och Marantz som har pre-out på många förstärkare i mellanklassen. Nästa gång jag uppgraderar förstärkare och går upp ett snäpp så får det bli med pre-out (iaf för main), Dolby Atmos och bättre rumskorrigering (XT32).

Dock så spelar 626 riktigt bra ihop med 683:orna i bi-ampat läge, så jag skulle inte tveka att slå till på den kombinationen om man vill hålla nere priset. För 8000 + 3000 så får du ett helt fantastiskt väljudande system för pengarna.

#226

Postad 10 juli 2014 - 18:32

Meganeoman
  • Meganeoman
  • Beroende

  • 1 161 inlägg
  • 0
Hur växlar man till stereo ljud på ett snabbt sätt om man vill lyssna på musik i 2 kanals ljud? Måste man trycka en massa gånger och bläddra på fjärren?

#227

Postad 15 juli 2014 - 19:56

omartint
  • omartint
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Hur växlar man till stereo ljud på ett snabbt sätt om man vill lyssna på musik i 2 kanals ljud? Måste man trycka en massa gånger och bläddra på fjärren?


Trycker på knappen märkt "STEREO" (strax ovanför "3").

#228

Postad 16 juli 2014 - 14:58

Meganeoman
  • Meganeoman
  • Beroende

  • 1 161 inlägg
  • 0

Trycker på knappen märkt "STEREO" (strax ovanför "3").


Hittar ingen sådan knapp: Postad bild

#229

Postad 17 juli 2014 - 01:04

omartint
  • omartint
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Hittar ingen sådan knapp:


ok, ser att din fjärr är annorlunda emot min. på fjärren för TX-NR626 finns det en sådan där du har din "thx"-knapp.

#230

Postad 20 juli 2014 - 18:40

Meganeoman
  • Meganeoman
  • Beroende

  • 1 161 inlägg
  • 0
Onkyo 727: Blir inte klok på denna receiver hur man ska ställa in den så att den alltid fattar att när det är ex. DTS ljud att den ska just använda DTS ljud och inget annat skit!??? Samma med Dolby digital m.m.

Redigerat av Meganeoman, 20 juli 2014 - 19:49.


#231

Postad 20 juli 2014 - 22:14

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Onkyo 727: Blir inte klok på denna receiver hur man ska ställa in den så att den alltid fattar att när det är ex. DTS ljud att den ska just använda DTS ljud och inget annat skit!??? Samma med Dolby digital m.m.


Hur menar du? fungerar prima ballerina för mig.

antar att du ej valt i menyn vad den ska hamna i för läge när den får de olika signalerna. då kan du välja Direct/straight decode/thx osv osv.
sitter på jobbet nu så kan inte menyn i huvudet, men det finns där iaf :) (detta väljer man på varje HDMI ingång så svär inte om det bara funkar på den ena sen) :P

Edit: kollade manualen lite snabbt, verkar finnas på sidan 67 (listning mode preset)

Redigerat av SKIBBE, 20 juli 2014 - 22:21.


#232

Postad 23 juli 2014 - 13:29

Meganeoman
  • Meganeoman
  • Beroende

  • 1 161 inlägg
  • 0
Vad använder ni för läge när ni exempelvis spelar musik från spotify för att det ska låta bra?

Redigerat av Meganeoman, 23 juli 2014 - 13:45.


#233

Postad 23 juli 2014 - 13:57

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Vad använder ni för läge när ni exempelvis spelar musik från spotify för att det ska låta bra?


Jag körde "direct" på allt förut. men efter en om kallibrering där jag även inkluderade Onkyos Audyssey så kör jag numera Straight Decode som då låter mig få den Dynamiska EQ:n som Audyssey skall erbjuda. finns ett musik och ett filmläge, tyvärr vad jag har hittat måste man ändra det i menyn, finns ingen snabbknapp.

Direct så är mitt ljud "platt" villket det bör vara eg då inget alls skall påverka signalen (kör ej manuell EQ) Var nöjd med detta men känner nu i efterhand att det är trevligare att lyssna på med Audyssey inställningarna, mer djup i allt ljud ifrån bas till diskant.
Men jag är ju en novis på välljud så detta är ju högst personligt.

Edit: såg att för 2kanals så hette läget "stereo" inte straight decode det är för flerkanals

Redigerat av SKIBBE, 23 juli 2014 - 14:02.


#234

Postad 23 juli 2014 - 20:09

baconaboo
  • baconaboo
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0
Ta en titt i ljud-inställningarna på din blurayspelare och se vad den står inställd på.
Den bör stå på att skicka ut "Bitstream".
Då kommer din onkyo automatiskt välja det "bästa" ljudformatet som finns på filmen.
Detta förutsatt du skickar ljudet via en hdmikabel.

Angående ljud i stereoläge.
Har du en baslåda så tycker jag personligen att stereoläget är bäst, är skönt med lite extrapunsch.
Perfekt om du vill sätta dig i en musikbubbla och bara vara :)

Där emot så blir det en "finare" ljud om du kör den i pure direct-läget.
I min mening så är det skönt om du vill lyssna mer som bakgrundsmusik, eller ha lite lägre volymer.
Då får du fortfarande fram alla detaljerna i musiken på ett bra sätt.

#235

Postad 23 juli 2014 - 21:12

omartint
  • omartint
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Jag kör normalt med Audyssey MultEQ, och ibland Audyssey Dynamic EQ, men aldrig några dynamiska volymer påslagna (varken Audyssey, Dolbys, etc).

#236

Postad 24 juli 2014 - 18:54

Meganeoman
  • Meganeoman
  • Beroende

  • 1 161 inlägg
  • 0
Var hittar man inställningar för dynamiska volymer?

#237

Postad 24 juli 2014 - 19:05

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

  • 1 832 inlägg
  • 0

Vad använder ni för läge när ni exempelvis spelar musik från spotify för att det ska låta bra?


Pure audio eller Stereo

Enbart Pure audio till FLAC, 24/44.1, 24/96

Onkyo 727: Blir inte klok på denna receiver hur man ska ställa in den så att den alltid fattar att när det är ex. DTS ljud att den ska just använda DTS ljud och inget annat skit!??? Samma med Dolby digital m.m.


Låt alla förinställda ljudfält stå på last valid.

Då hoppar den direkt till det läget du använde vid senaste gången du kollade på på film med DTS, DD osv

Sätt på en film och tryck på Movie/TV-knappen tills det står DTS, DD osv annars.

#238

Postad 26 juli 2014 - 21:09

Meganeoman
  • Meganeoman
  • Beroende

  • 1 161 inlägg
  • 0
Ska man ändra något här: (hur har ni inställt)

Postad bild

Har Infinity Beta serien men stora centern
Postad bild

#239

Postad 27 juli 2014 - 19:20

SonySamppa79
  • SonySamppa79
  • Veteran

  • 1 832 inlägg
  • 0
Kör en återställning på din 727:a, gör om mick-kalibrering (alla 6 platser) sen är det bara tuta och köra igen.
Ser ut som att du redan ändrat en hel del och kanske bör starta om från början :)


#240

Postad 27 juli 2014 - 22:30

omartint
  • omartint
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Håller med SonySamppa. Är du osäker på alla dina inställning så gör en fabriksåterställning.

Annars så kommer här några tips, och kanske svaret på det du frågar efter:

Setup, 3.2 Dolby; Stäng av Dolby TrueHD Loudness Mgmt
Setup, 4.1 Audyssey; Sätt Audyssey till target Audio (inte Movie)
Setup, 4.1 Audyssey; Stäng av Audyssey Dynamic Volume.

Alternativt gör även detta:

Setup, 4.1 Audyssey; Sätt Audyssey Dynamic EQ till Off

Eller stängt helt av Audyssey
Setup, 4.1 Audyssey; Sätt Audyssey till Off

Eller (som någon annan tipsade om) slå på Pure Direct (antingen på fronten, eller med knappen

Notera även att Audyssey (och allt annat under 4. Source Setup för den delen) sätt per ingångskälla. Dvs det är rätt smart då du kan ha en inställning för BD (tex filmläge) och en annan för CD (tex Audio, eller Audyssey helt avstängt - om du föredrar det).

Riktigt smidigt faktiskt (enda undantaget är väl om man som jag gör i dagsläget, även använder BD-spelare till att spela CD-skivor, men då har du tipset nedan om 2ch Source och Pure Direct som jag kört med).

Under 5.1 Listening Mode Preset, så kan du även för tex 2ch Source sätta Pure Direct som standardläge (om du normalt vill ha det). För att få automatisk inställning av att koda av Dolby Digital som just Dolby Digital (som jag tror du frågade om innan) så sätter du den till Straight Decode för detta, och samma för DTS, etc. Du kan även sätta Last Valid (som är standard) så minns den ditt senaste val för just den avkodningen, men är du osäker så kör på Straight Decode så fungerar det automatiskt utan att du behöver tänka på det.

#241

Postad 30 juli 2014 - 20:08

Meganeoman
  • Meganeoman
  • Beroende

  • 1 161 inlägg
  • 0

Håller med SonySamppa. Är du osäker på alla dina inställning så gör en fabriksåterställning.

Annars så kommer här några tips, och kanske svaret på det du frågar efter:

Setup, 3.2 Dolby; Stäng av Dolby TrueHD Loudness Mgmt
Setup, 4.1 Audyssey; Sätt Audyssey till target Audio (inte Movie)
Setup, 4.1 Audyssey; Stäng av Audyssey Dynamic Volume.

Alternativt gör även detta:

Setup, 4.1 Audyssey; Sätt Audyssey Dynamic EQ till Off

Eller stängt helt av Audyssey
Setup, 4.1 Audyssey; Sätt Audyssey till Off

Eller (som någon annan tipsade om) slå på Pure Direct (antingen på fronten, eller med knappen

Notera även att Audyssey (och allt annat under 4. Source Setup för den delen) sätt per ingångskälla. Dvs det är rätt smart då du kan ha en inställning för BD (tex filmläge) och en annan för CD (tex Audio, eller Audyssey helt avstängt - om du föredrar det).

Riktigt smidigt faktiskt (enda undantaget är väl om man som jag gör i dagsläget, även använder BD-spelare till att spela CD-skivor, men då har du tipset nedan om 2ch Source och Pure Direct som jag kört med).

Under 5.1 Listening Mode Preset, så kan du även för tex 2ch Source sätta Pure Direct som standardläge (om du normalt vill ha det). För att få automatisk inställning av att koda av Dolby Digital som just Dolby Digital (som jag tror du frågade om innan) så sätter du den till Straight Decode för detta, och samma för DTS, etc. Du kan även sätta Last Valid (som är standard) så minns den ditt senaste val för just den avkodningen, men är du osäker så kör på Straight Decode så fungerar det automatiskt utan att du behöver tänka på det.


Ska testa detta :)

#242

Postad 04 augusti 2014 - 21:39

vilhelm65
  • vilhelm65
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Provar nu att köra en film med DTS ljud från blueray spelaren men det står endast Audyssey och PCM, ingen röd text DTS på receivern :-(

Provar nu att köra en film med DTS ljud från blueray spelaren men det står endast Audyssey och PCM, ingen röd text DTS på receivern :-(


Har samma problem, väljer DTS-HD på blurayskivan, men DTS-loggan dyker bara upp när jag kör i stereoläget på skivan och bläddrar mellan alternativen på receivern?? Jag använder en PS3 som spelare, vad kan tänkas vara fel? vad skall jag ha inställt i receivern respektive PS3:an?
Hittade det här på nätet ang inställningar i PS3:an, är det rätt?
http://www.engadget....-with-your-ps3/

Redigerat av vilhelm65, 04 augusti 2014 - 22:07.


#243

Postad 04 augusti 2014 - 21:47

Unregistered1384
  • Unregistered1384
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0

Har samma problem, väljer DTS-HD på blurayskivan, men DTS-loggan dyker bara upp när jag kör i stereoläget och bläddrar mellan alternativen där??? Jag använder en PS3 som spelare, vad kan tänkas vara fel? vad skall jag ha inställt i receivern respektive PS3:an?

Bitstream på ps3 under videouppspelning

#244

Postad 04 augusti 2014 - 21:49

omartint
  • omartint
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Har samma problem, väljer DTS-HD på blurayskivan, men DTS-loggan dyker bara upp när jag kör i stereoläget och bläddrar mellan alternativen där??? Jag använder en PS3 som spelare, vad kan tänkas vara fel? vad skall jag ha inställt i receivern respektive PS3:an?


Känner inte till PS3:an. Varken dess standarder den stödjer, eller dess inställningar. Stödjer den DTS-HD till att börja med?

Tycker att du oavsett detta skall ta och testa med en riktig dedikerad BD-spelare först (låna ifrån kompis/släkt om du inte har någon i något annat rum). Får du det att fungera där riktigt så kan du ju sedan pilla vidare med PS3:an, eller välja att köpa en BD-spelare om du inte får till det (finns ibland riktigt bra för runt 300-400 på kampanj).

#245

Postad 04 augusti 2014 - 22:11

vilhelm65
  • vilhelm65
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
OK testade bitstream, och då dyker den röda DTS-loggan upp under lägena Neo 6: Music och Neo 6: Music, skall den vara synlig på fler ställen? :)

Redigerat av vilhelm65, 04 augusti 2014 - 22:12.


#246

Postad 04 augusti 2014 - 22:19

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Vilken PS3 är frågan? Fat har inte bitstream av HD ljuden, medan slim har det.
En fat ska vara inställd på PCM och då lyser inget rött men du får HD-ljud, ställer du den på bitstream blir det inget HD-ljud
En slim på bitstream ger HD-ljud och även röda lampor

#247

Postad 04 augusti 2014 - 22:23

vilhelm65
  • vilhelm65
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Vilken PS3 är frågan? Fat har inte bitstream av HD ljuden, medan slim har det.
En fat ska vara inställd på PCM och då lyser inget rött men du får HD-ljud, ställer du den på bitstream blir det inget HD-ljud
En slim på bitstream ger HD-ljud och även röda lampor

Har en gamma tjock en från 2008-9, så då är det PCM som gäller verkar det som...testade o fick även fram en större grön DTS-text bland ljudformaten
:)

#248

Postad 06 september 2014 - 18:43

Meganeoman
  • Meganeoman
  • Beroende

  • 1 161 inlägg
  • 0
Någon som har förstått hur det fungerar med inläsningen av all spotify musik när man kör spotify på receivern i NET läge? När laddar den ner alla låtar i mina listor? Är det direkt man startar spotify eller är det bara när man går in på en speciell lista som den laddar ner just den?

Har upplevt att den ibland väljer andra versioner av de låtar jag valt, riktigt skumt.

#249

Postad 26 december 2014 - 14:48

Zaffio
  • Zaffio
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 1
Ville bara tipsa alla som inte uppdaterat till den senaste firmwaren som kom ut 14-12-18, att det är uppgraderat till spotify connect nu (Till 626, vet inte till dem andra men troligen där med) Funkar kanon mycket bättre än den inbyggda spelaren.

#250

Postad 28 december 2014 - 23:40

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Ska uppdatera min 727 imorgon och pröva. Har en fristående Argon Streamer för connect nu. Se villken som är bäst! Jag hatar wifi lampan på 727 och har eg inte lust att offra en kabel från de andra prylarna i tvbänken ;-)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.