Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hjälp med finesser Yamaha RX-V777

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 03 augusti 2014 - 14:48

Ninotramp
  • Ninotramp
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
Hej. Har fått ett bra erbjudande på Yamahas nya RX-V777.

Har dock ett par frågor som kommer bli avgörande om jag beställer eller ej.

1. Går det att kolla på blu-ray och samtidigt ha igång musik genom Spotify? Eller går det bara att spela upp en källa åt gången? Jag tycker det är jobbigt att behöva stänga av projektorn varje gång jag ska byta musik. Vill inte att den ska stå och lysa blå hela tiden.

2. Hur bra tror ni den fungerar med Windows Phone 8.1 och med Spotify på Windows Phone?

3. Finns det något bättre alternativ?

Tack

#2

Postad 03 augusti 2014 - 17:06

Unregistered2413ad54
  • Unregistered2413ad54
  • Lärjunge

  • 303 inlägg
  • 0
Fråga 1: Vet att det på Yamahas RX-A2030 från 2013 går att välja bildkälla till Spotify ingången. Så man kan titta på Blu-ray utan ljud samtidigt som man lyssnar på Spotify. Annars så kommer den visa en bakgrundsbild och Spotifyspelaren på projektorn när du valt Spotify ingången på förstärkaren. Jag tror även det skall gå att spela Spotify i Zone 2 samtidigt som man ser på Blu-ray i Main Zone har dock ej testat detta själv. Hoppas det är svar på frågan om jag nu fattade frågan rätt.

Fråga 2: Borde funka bra förutsatt att någon har snickrat ihop en vettig AV Controller App eftersom Yamaha iaf tidigare inte hade någon egen AV Controller App för nedladdning till Windows Phone. Och sedan så måste dom ha uppdaterat Spotify Appen till Windows Phone så Spotify Connect fungerar.

Fråga 3: Beror ju helt på vilka övriga krav du har. Vet ej om någon annan tillverkare har Appar för Windows Phone.

Är det något annat du funderar på så är det bara att höra av sig. Tips kan också vara att ladda ner manualen från Yamahas hemsida.

#3

Postad 03 augusti 2014 - 19:00

Ninotramp
  • Ninotramp
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

Fråga 1: Vet att det på Yamahas RX-A2030 från 2013 går att välja bildkälla till Spotify ingången. Så man kan titta på Blu-ray utan ljud samtidigt som man lyssnar på Spotify. Annars så kommer den visa en bakgrundsbild och Spotifyspelaren på projektorn när du valt Spotify ingången på förstärkaren. Jag tror även det skall gå att spela Spotify i Zone 2 samtidigt som man ser på Blu-ray i Main Zone har dock ej testat detta själv. Hoppas det är svar på frågan om jag nu fattade frågan rätt.

Fråga 2: Borde funka bra förutsatt att någon har snickrat ihop en vettig AV Controller App eftersom Yamaha iaf tidigare inte hade någon egen AV Controller App för nedladdning till Windows Phone. Och sedan så måste dom ha uppdaterat Spotify Appen till Windows Phone så Spotify Connect fungerar.

Fråga 3: Beror ju helt på vilka övriga krav du har. Vet ej om någon annan tillverkare har Appar för Windows Phone.

Är det något annat du funderar på så är det bara att höra av sig. Tips kan också vara att ladda ner manualen från Yamahas hemsida.


Tack!! Jag ska undersöka detta med appen. Vet att det finns en app men det här med Spotify vet i tusan.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.