Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ringde bredbandsbolaget idag ang. HDTV

235 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 23 april 2010 - 13:11

Unregistered89d159a0
  • Unregistered89d159a0
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Den kostar 995 kr. Ordinarie pris 4995 kr.

Vet du eller någon vad det blir för boxar? Ringt och frågat men dom har ingen info själva vilket jag tycker är lite märkligt.

#52

Postad 23 april 2010 - 13:20

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Nej jag har också ringt men dom kunde inte svara på vilka boxar det är.

#53

Postad 23 april 2010 - 13:51

Unregistered1487
  • Unregistered1487
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0

Inga seriösa bolag jobbar så. Har inte stött på det innan. Tycker det är helt åt ****. "Säg upp abonnemanget i tid.." Ja det är ju lätt att säga. Visste kanske inte för tre månader sedan att det skulle bli flytt.

Och varför bara ha 3 mån uppsägning? Dom kan väl lägga in 30 år direkt så behöver de inga nya kunder.


Vilka "seriösa" bolag har inte uppsägningstid på bredband, digitaltv och dylikt?

#54

Postad 23 april 2010 - 14:46

kinjon
  • kinjon
  • Beroende

  • 1 015 inlägg
  • 0

Ringde och ändrade till en inspelningsbar HD box, han berättade att detta gäller endast ett fåtal kunder.
Så ni som ej fått brev hem får vänta på den officiella lanseringen.



Ringde in till supporten och killen där sa att jag kunde vänta mig ett brev i lådan i nästa vecka.
Får sitta och vakta vid lådan med andra ord....

Blir det verklighet av det hela blir det med största sannolikhet den inspelningsbara boxen, mest för att jag och min sambo har väldigt olika preferenser när det gäller TV ;)

#55

Postad 23 april 2010 - 18:21

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Schyst bara vänta in som sagt,blir nice att se fotbolls-VM i HD. ;)

#56

Postad 29 april 2010 - 17:47

xerfall
  • xerfall
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Står på deras hemsida "HD tv för dig med bredband via telejacket".... Vi som har "riktigt" bredband med ethernet då, funkar inte det för oss?
Sedan står det nått att man kan sätta ihop ett packet som man vill, hur fungerar det? Bara HD kanaler vore ju nice...

#57

Postad 30 april 2010 - 10:30

Didde08
  • Didde08
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0
Pratas ju i tråden om en inspelningsbar digitalbox men den som de har på hemsidan verkar ju bara vara en vanlig. Thomas

#58

Postad 05 maj 2010 - 18:29

ErikLK
  • ErikLK
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Var i kontakt med BBB idag ang TV via ADSL och om jag förstod det hela rätt så gick det inte att få den enda HD-kanal de kan erbjuda, dvs SvtHD, förnärvarande. De kunde heller inte ge någon information vad gällde framtida lansering av HD-kanaler varken via fiberLAN eller ADSL. Märkligt att de släpper en HD-box under de förutsättningarna...

#59

Postad 06 maj 2010 - 09:02

Unregistered284c4ad1
  • Unregistered284c4ad1
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Fick min inspelningsbara HD-box igår.
Hade digitaltv genom bbb sen innan,men jag tycker jag har sämre bild nu med hdmi.
Den förra boxen hade bara skart, så lite skumt. ;)
tycker där är sämre skärpa och lite grötigare, bättre på vissa kanaler än andra men man hade väl
för stora förväntningar kanske.
HD-kanaler fanns det inga i heller, har viasat guld så där borde finnas svt hd
Någon som bytat box till hdbox och tycker samma?

#60

Postad 06 maj 2010 - 13:14

xerfall
  • xerfall
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Skojar ni när ni skriver att dom inte har någon mer HD kanal förutom SVT HD? Ja vi får väl hoppas att det bara är nu i starten det är så. Vore ju bra med en konkurrent till Com Hem...

#61

Postad 06 maj 2010 - 13:20

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0

Hade digitaltv genom bbb sen innan,men jag tycker jag har sämre bild nu med hdmi.
Den förra boxen hade bara skart, så lite skumt. :)
tycker där är sämre skärpa och lite grötigare, bättre på vissa kanaler än andra men man hade väl
för stora förväntningar kanske.


Det är inte alls omöjligt att det kan vara så. Jag får själv bättre bild med BBB:s gamla hederliga box över
RGB-scart än vad jag får med Comhems SD-kanaler genom HD-boxen över HDMI.

Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 06 maj 2010 - 13:33.


#62

Postad 06 maj 2010 - 13:43

Unregistered284c4ad1
  • Unregistered284c4ad1
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Nån som har någon aning över varför det kan vara så,skickas inte samma signal som innan till boxen, är den nya HD-boxen sämre kanske? Tycker man borde ha likgiltig bild som innan på SD kanalerna iallafall och lite bättre på HD-kanalerna(Har ej provat någon HD-kanal än)

#63

Postad 06 maj 2010 - 14:13

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0
Det kan egentligen bero på en rad olika saker. Tex har man ju ingen aning om vad digitalboxen
gör med signalen innan den skickas ut till tv:n, sen kan det bero på tv:n i sig att den gör något
"mindre bra" med en 576i-signal över HDMI. Man får testa sig fram lite helt enkelt, och sitta uppe
och vänta på att SVT:s testbild ska börja sändas. :)

#64

Postad 06 maj 2010 - 14:36

Unregistered284c4ad1
  • Unregistered284c4ad1
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Provade med scart åsså men då blev det riktigt dåligt,det borde ju kunnas jämföras med den gamla boxen eller?

#65

Postad 06 maj 2010 - 14:44

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0
Man tycker ju att det borde bli någorlunda jämlikt över RGB-scart ja. Men du har även den gamla
grå lådan till digitalbox från BBB och har jämfört dem emellan över RGB-scart alltså?

#66

Postad 06 maj 2010 - 16:10

chefcalle
  • chefcalle
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
Jag satt precis och tänkte förlänga mitt viasat guld abbonemang men nu blev jag fundersam när ni säger att bilden verkar vara rätt dålig... Är sugen men kanske värt och vänta...

#67

Postad 06 maj 2010 - 21:35

Unregistered284c4ad1
  • Unregistered284c4ad1
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Man tycker ju att det borde bli någorlunda jämlikt över RGB-scart ja. Men du har även den gamla
grå lådan till digitalbox från BBB och har jämfört dem emellan över RGB-scart alltså?

Min gamla box slutade att fungera så har ej kunnat jämföra,men bilden var riktigt dålig med den nya boxen så det var inte så svårt att jämföra efter en veckas uppehåll.

Startade boxen ikväll och blädrade lite mellan kanalerna och tyckte att bilden nu är betydligt bättre än igår(fick boxen i går).Fattar ingenting :)
Har ej testat med scart idag.

#68

Postad 19 maj 2010 - 00:52

gandalf_1000
  • gandalf_1000
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag fick hem idag min inspelningsbar box på 250 GB som gick på 995 kr.
Märket var Thomson och modell DBI8500E.
Enda jag inte har begripit än är att hur ska jag nytta av usb2 kontakt i boxen.
Finns ingen info nånstans om det men kontakt finns ju.
Så om det finns någon här som kan berätta det vad man har den till och i så fall hur man använder det så vore bra :)

#69

Postad 20 maj 2010 - 19:50

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Jag har samma box som du,och den är på 320gb.
USB porten vet jag heller inte om den funkar,i manualen så står det att den inte gäller.

#70

Postad 21 maj 2010 - 14:07

chefcalle
  • chefcalle
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
Jag har också samma box fast utan Hårddisk, bilden är bland det sämsta jag sett! Fick boxen nyss och har kopplat in men bilden är ju fan sämre än den förra boxen med scart!? Kanal 3,6 och massa andra kanaler täcker inte ens hela skärmen!? På ex 6an så används ungefär halva skärmen, så liten och ihoptryckt är bilden och jag har prövat ändra format på både TV och BOX men ingenting händer!? Ska det verkligen vara såhär?

/MVH Calle

#71

Postad 22 maj 2010 - 18:18

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

  • 1 000 inlägg
  • 0
Kan ingen moderator slå ihop denna tråd med "BBBs digitalbox och digitaltv"?

#72

Postad 26 maj 2010 - 01:33

Unregisteredb2b856bc
  • Unregisteredb2b856bc
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Jag har också samma box fast utan Hårddisk, bilden är bland det sämsta jag sett! Fick boxen nyss och har kopplat in men bilden är ju fan sämre än den förra boxen med scart!? Kanal 3,6 och massa andra kanaler täcker inte ens hela skärmen!? På ex 6an så används ungefär halva skärmen, så liten och ihoptryckt är bilden och jag har prövat ändra format på både TV och BOX men ingenting händer!? Ska det verkligen vara såhär?

/MVH Calle



Jag är ingen expert på det här men vad jag kommit fram till efter jag lagt till 1+1 är att vissa kanaler som Disney Channel och Comedy Central för att nämna några sänder i 4:3 och kör du boxen i HDMI så verkar den inte kunna skala upp bilden till 16:9 men kör du boxen med SCART fungerar det alldeles utmärkt, så jag har en temporär lösning att jag har både HDMI och Scart inkopplad och så byter jag bara beroende på om bilden är 4:3 eller ej (ett knapptryck på fjärren)
Men även om du tittar på Kanal 6 eller Kanal 3 och tex According to Jim (Jims värld) visas så blir bilden 4:3.
Tittar man på south park så är det samma sak där spelar ingen roll vilken kanal det visas på så är det 4:3 förutom några avsnitt som blir i 16:9.
Nackdelen när man kör med SCART är att skärpan är inte alls lika bra som när man kör HDMI men de funkar ändå tycker jag.
Går snabbare att byta kanaler via den nya boxen vilket jag iaf blev ganska less på förut.

HDD inspelningen fungerar klockrent!

Provade någon gång att köra tv kanaler via internet från någon sida via streaming och då var det exakt samma sak på de kanalerna (disney och comedy central) att det blev 4:3 format.

Tror och hoppas dock att det kommer bli förändringar på den fronten. Och att det inom en snar framtid kommer funka klockrent att köra endast HDMI.

Redigerat av Unregisteredb2b856bc, 26 maj 2010 - 01:36.


#73

Postad 26 maj 2010 - 02:10

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Varför vill ni ha 4:3 sändningar utdragen till 16:9 så människorna ser ut som dvärgar?
I mina ögon så visar boxen det korrekt genom HDMI.
Det som visas som 4:3 är 4:3 sändningar och det är inte boxens fel.

Redigerat av Leatherface, 26 maj 2010 - 02:14.


#74

Postad 26 maj 2010 - 12:24

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Det är inte kul när bilden är som en liten ruta mitt i bilden.
Med stora svarta kanter uppe nere och på sidorna.

#75

Postad 26 maj 2010 - 13:24

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Det är inte kul när bilden är som en liten ruta mitt i bilden.
Med stora svarta kanter uppe nere och på sidorna.


Som Smallville på TV6. Inte ens 14:9 proportioner. Jag hajjar inget.

#76

Postad 26 maj 2010 - 13:32

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Nej vet inte vad det formatet kallas riktigt. :(

#77

Postad 26 maj 2010 - 14:37

Ny medlem
  • Ny medlem
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Hejsan!

Ringde kundtjänst idag med en fråga angående den nya HD-boxen UTAN hårddisk. Jag har redan en dvd med hårddisk och behöver därför ingen extra hårddisk. De kunde inte svara så jag provar här istället.

Jag undrar om det går att "markera" program i programtablån som man vill spela in med sin externa hårddisk så att digitalboxen vaknar upp och börjar sända valt program?

Som det är idag med den gamla digitalboxen måste jag lämna digitalboxen påslagen på t.ex. kanal 3 om jag vill spela in en film från den kanalen. Inte jättebra om man reser bort och vill spela in olika program.

Det hade varit skönt att slippa köpa HD-boxen med hårddisk så därför undrar jag om detta går med den vanliga HD-boxen?

Mvh
Daniel

#78

Postad 26 maj 2010 - 15:02

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Som Smallville på TV6. Inte ens 14:9 proportioner. Jag hajjar inget.

Det blir så eftersom kanalerna skickar ut mycke gammalt material som 4:3 LB (Letterbox).
Det är inte boxens fel utan ni får zooma på tvn helt enkelt.

Lite mer lektion i format.
http://en.wikipedia.org/wiki/Letterbox

Det som boxen skickar ut i är Pillarbox om jag förstått det rätt.
Det brukar gå ställa in om man vill låta boxen sköta det eller om man vill att TVn ska göra det men i vilket fall som helst så måste man zooma dom sändningarna.
4:3 ska ses som 4:3 och inte dvärg screen (16:9) som många gör.

Redigerat av Leatherface, 26 maj 2010 - 15:24.


#79

Postad 26 maj 2010 - 15:10

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Det går inte att zooma när man kör HDMI,men som Frejborg skrev så funkar det om man kör scart.

#80

Postad 26 maj 2010 - 20:55

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Det blir så eftersom kanalerna skickar ut mycke gammalt material som 4:3 LB (Letterbox).
Det är inte boxens fel utan ni får zooma på tvn helt enkelt.

Lite mer lektion i format.
http://en.wikipedia.org/wiki/Letterbox

Det som boxen skickar ut i är Pillarbox om jag förstått det rätt.
Det brukar gå ställa in om man vill låta boxen sköta det eller om man vill att TVn ska göra det men i vilket fall som helst så måste man zooma dom sändningarna.
4:3 ska ses som 4:3 och inte dvärg screen (16:9) som många gör.

Smallville på Tv6 på eftermiddagarna ÄR INTE 4:3. INTE 14:9 heller. Okej, det är 4:3 men det är 4:3 med sorgkanter i ovankant. Inte 16:9 intryckt i 4:3 ens.
Om boxen ställs in att sända 4:3 är det sorgkanter ovan, under och på sidorna.
14:9. Samma sak fast mindre på alla kanter.
16:9. Proportionerna åt skogen men sorgkant ovan och under.
Fast jag kanske ska vara tyst om det i denna tråd då det är helt oberoende av operatör hur det ser ut.
men om du vill kan jag förse dig med en skärmdump om du önskar.

Redigerat av Monshi, 26 maj 2010 - 20:56.


#81

Postad 26 maj 2010 - 22:24

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Jag lägger upp en bild.

Bifogad fil(er)



#82

Postad 27 maj 2010 - 04:06

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Smallville på Tv6 på eftermiddagarna ÄR INTE 4:3. INTE 14:9 heller. Okej, det är 4:3 men det är 4:3 med sorgkanter i ovankant. Inte 16:9 intryckt i 4:3 ens.
Om boxen ställs in att sända 4:3 är det sorgkanter ovan, under och på sidorna.
14:9. Samma sak fast mindre på alla kanter.
16:9. Proportionerna åt skogen men sorgkant ovan och under.
Fast jag kanske ska vara tyst om det i denna tråd då det är helt oberoende av operatör hur det ser ut.
men om du vill kan jag förse dig med en skärmdump om du önskar.

4:3 med sorgkanter = 4:3 LB (Letterbox) som jag hela tiden har sagt.
Och då blir det på det sättet ni beskrivit det och då måste bilden zoomas upp.
Det är inte boxens fel utan sändningen och är likadant hos Tele2, Boxer osv.

Redigerat av Leatherface, 27 maj 2010 - 04:07.


#83

Postad 27 maj 2010 - 12:09

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Som jag skrivit tidigare,det går inte att zooma bilden när man kör HDMI.
Då får jag börja med scart igen och det tänker jag inte göra.
Nu är detta bara på dagtid och då ser jag inte på tv,så jag klarar mig.

#84

Postad 31 maj 2010 - 11:41

Unregisteredb0a4ed43
  • Unregisteredb0a4ed43
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Ett litet inlägg bara angående routrar, DMZ osv tillsammans med BBBs digital-tv box.
Anledningen till att det inte fungerar är att boxen måste ha en "svart" IP-adress tilldelad från BBB. Datorer och annat kopplat på uppkopplingen får en publik IP-adress från BBB (81.x.x.x, 213.x.x.x) osv. STB (gamla boxen) och den nyare får IP på ett privat subnät (10.x.x.x) på ett specifikt vlan i BBBs nät.
Sen filtreras det så att TV-sändningarna går via multicast genom alla routrar och switchar i nätet ut till alla hosts på detta specifika TV-vlan.
Sitter din TV-box bakom en router som delar ut IP-adresser så är du m.a.o körd om du inte kan få total transparens mellan TV-boxen och "utsidan" på din uppkoppling. I princip en enkel switch.
Det är därför TV-boxen endast brukar fungera på en förutbestämd port på vissa av BBBs modem, de delar nämligen ut privata 192.168.x.x adresser och då måste transparensen finnas för att TV-boxen ska få IP på 10.x.x.x nätet.

</RANT>

#85

Postad 01 juni 2010 - 23:46

Unregisteredb2b856bc
  • Unregisteredb2b856bc
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Jag lägger upp en bild.



Vad kör din tv i för upplösning/hz när du kör HDMI från boxen?

När jag hade min LG 50PK550 så körde den i 720p vet dock inte Hz:en men nu när jag bytt till panna (kör den 1080i/50hz.
Någon som vet hur man kan ändra detta om det ens går? Har tittat igenom alla menyer både på tv och boxen..
Tv:n är en TX-P50G20E.

#86

Postad 02 juni 2010 - 00:32

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Min LG kör 1080i/50hz recivern är ställd på automatiskt och även plasman.

#87

Postad 02 juni 2010 - 09:05

kinjon
  • kinjon
  • Beroende

  • 1 015 inlägg
  • 0
Samma hos mig, 1080i/50hz på min Samsung. Har också "problemet" med 4:3 utsändningar. Det är väl ingen biggy när det gäller obskyra program på dagtid, men även simpsons och family guy under primetime är i fel format. Tycker att BBB/Viasat/Canal Digital får ta och skärpa upp sig lite när det gäller utsändningarna och skicka ut 16:9 istället.

I övrigt är jag mycket nöjd. Jag fick hem min inspelningsbara i fredags och testade den i lördags när jag tittade på eurovision på SVT HD. Riktigt bra bild på den produktionen.

I övrigt min första inspelningsbara box och jag tycker att det är den bästa uppfinningen på den här sidan av 1800-talet. Aldrig mer ångest över att behöva ta en pisspaus mitt i ett program.

Har även märkt när jag byter kanal att det "laggar" lite de första 2 sekunderna för att sedan flyta på. Antar att det är boxen som startar igång den automatiska inspelningen? Eller?

Testade också att hyra en film genom boxen. Tog Oxford murders i HD från nordisk film. Funkade klockrent, inga problem alls.

Det var mina första intryck ;)

Nu hoppas jag bara att de skapar möjligheter att slänga på separata kanaler, vill så gärna ha Discovery!

#88

Postad 02 juni 2010 - 14:21

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Håller med om boxen,så smidigt att kunna pausa mitt under programmet.

#89

Postad 03 juni 2010 - 12:58

Ny medlem
  • Ny medlem
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Hej!

Någon som har beställt den nya digitalboxen UTAN hårddisk som kan svara på min fråga nedan?

Mvh
Daniel

Hejsan!

Ringde kundtjänst idag med en fråga angående den nya HD-boxen UTAN hårddisk. Jag har redan en dvd med hårddisk och behöver därför ingen extra hårddisk. De kunde inte svara så jag provar här istället.

Jag undrar om det går att "markera" program i programtablån som man vill spela in med sin externa hårddisk så att digitalboxen vaknar upp och börjar sända valt program?

Som det är idag med den gamla digitalboxen måste jag lämna digitalboxen påslagen på t.ex. kanal 3 om jag vill spela in en film från den kanalen. Inte jättebra om man reser bort och vill spela in olika program.

Det hade varit skönt att slippa köpa HD-boxen med hårddisk så därför undrar jag om detta går med den vanliga HD-boxen?

Mvh
Daniel



#90

Postad 05 juni 2010 - 22:39

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Samma hos mig, 1080i/50hz på min Samsung. Har också "problemet" med 4:3 utsändningar. Det är väl ingen biggy när det gäller obskyra program på dagtid, men även simpsons och family guy under primetime är i fel format. Tycker att BBB/Viasat/Canal Digital får ta och skärpa upp sig lite när det gäller utsändningarna och skicka ut 16:9 istället.

Program som simpsons och family guy är bara gjorde i 4:3 så det finns inga 16:9 versioner att sända.
Bortsett från dom allra nyaste Simpsons avsnitten där dom började producera dom i HD.
Så kan inte BBB/Viasat/Canal Digital göra så mycket åt det utan det är kanalerna själva som har de ansvaret.
I Viasats fall har dom ju egna kanaler så just för dom så kan dom ändra på det men i övrigt så har dom ingen kontroll över det.

#91

Postad 05 juni 2010 - 22:44

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Ett litet inlägg bara angående routrar, DMZ osv tillsammans med BBBs digital-tv box.
Anledningen till att det inte fungerar är att boxen måste ha en "svart" IP-adress tilldelad från BBB. Datorer och annat kopplat på uppkopplingen får en publik IP-adress från BBB (81.x.x.x, 213.x.x.x) osv. STB (gamla boxen) och den nyare får IP på ett privat subnät (10.x.x.x) på ett specifikt vlan i BBBs nät.
Sen filtreras det så att TV-sändningarna går via multicast genom alla routrar och switchar i nätet ut till alla hosts på detta specifika TV-vlan.
Sitter din TV-box bakom en router som delar ut IP-adresser så är du m.a.o körd om du inte kan få total transparens mellan TV-boxen och "utsidan" på din uppkoppling. I princip en enkel switch.
Det är därför TV-boxen endast brukar fungera på en förutbestämd port på vissa av BBBs modem, de delar nämligen ut privata 192.168.x.x adresser och då måste transparensen finnas för att TV-boxen ska få IP på 10.x.x.x nätet.

</RANT>

multicast använder 224.0.0.0-239.255.255.255.

#92

Postad 09 juni 2010 - 19:18

Unregisteredb2b856bc
  • Unregisteredb2b856bc
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Är det någon som har någon koll på när nya HD kanaler kommer och vad det är för kanaler som kan tänkas ploppa fram? =)

#93

Postad 09 juni 2010 - 19:35

stifflerman
  • stifflerman
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0
Fick hem hd-boxen utan hdd igår, men får inte bild, "ingen signal" står det. Tv-tablåerna funkar helt felfritt och man ser vilka program som går. Det är felanmält så får om det fixas snart... nån mer som hade samma problem vid leverans?

#94

Postad 10 juni 2010 - 15:50

Unregisteredb2b856bc
  • Unregisteredb2b856bc
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Fick hem hd-boxen utan hdd igår, men får inte bild, "ingen signal" står det. Tv-tablåerna funkar helt felfritt och man ser vilka program som går. Det är felanmält så får om det fixas snart... nån mer som hade samma problem vid leverans?


Efter att den uppdaterade sig stod det så, besviken blev man.. men sen startade jag om den och då fungerade det..
Hoppas du får igång det snart :)

#95

Postad 10 juni 2010 - 16:16

stifflerman
  • stifflerman
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0
Funkar nu! :)

Hittar inte SVT-hd bara som ska finnas med... men kanal 9 har man fått som vi inte hade innan med viasat guld.

Tycker att bilden e något skarpare än den gamla boxen, men eftersom det är just hdmi och bättre box så syns alla artefakter tydligare än innan, kanske därför vissa upplever bilden som sämre :)

#96

Postad 10 juni 2010 - 21:12

Unregisteredb2b856bc
  • Unregisteredb2b856bc
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Funkar nu! :)

Hittar inte SVT-hd bara som ska finnas med... men kanal 9 har man fått som vi inte hade innan med viasat guld.

Tycker att bilden e något skarpare än den gamla boxen, men eftersom det är just hdmi och bättre box så syns alla artefakter tydligare än innan, kanske därför vissa upplever bilden som sämre :P


Härligt! så du har inte SVT HD på kanal Nr 10? :)

Jo och kör man med scart blir det betydligt sämre för texter och dyl blir suddigt sålänge inte bilden är helt still.
Fast jag är ganska nöjd med bilden via HDMI :)

Redigerat av Unregisteredb2b856bc, 10 juni 2010 - 21:12.


#97

Postad 10 juni 2010 - 21:56

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0

Funkar nu! :)

Hittar inte SVT-hd bara som ska finnas med... men kanal 9 har man fått som vi inte hade innan med viasat guld.

Tycker att bilden e något skarpare än den gamla boxen, men eftersom det är just hdmi och bättre box så syns alla artefakter tydligare än innan, kanske därför vissa upplever bilden som sämre :)


Vad har du för uppkoppling ?

#98

Postad 10 juni 2010 - 23:13

stifflerman
  • stifflerman
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0
På plats nr 10 finns Kanal 9, har letat o letat men svt hd verkar inte finnas. Sitter på snabbaste genom telejacket, 60mbit/s

#99

Postad 10 juni 2010 - 23:51

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Ok för man ska minst ha 60mibt/s så då ska du kunna få in HD.
Bäst du ringer kundtjänst imorgon och snackar med dom.

#100

Postad 15 juni 2010 - 10:44

roto
  • roto
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Har nya inspelningsbara HD-boxen. Fiber med bredband 100.
När jag tittar på SVTHD-kanalen, så störs internet ut. Sidor på
nätet slutar att laddas och "timar ut". Byter jag kanal till en
vanlig, så funkar internet direkt igen. Någon annan här som har
samma problem?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.