Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

* Officiell trÄd - Panasonic DMP-BD60, DMP-BD80, D

368 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 20 juli 2009 - 15:20

Unregistered1121
  • Unregistered1121
  • AnvĂ€ndare

  • 119 inlĂ€gg
  • 0
SÄ jag har köpt en undermÄlig spelare vad gÀller DVD-uppskalning? Vilken rekommenderas dÄ?
Jag vill ha spelaren regionsfri ocksÄ.

#102

Postad 20 juli 2009 - 16:54

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlĂ€gg
  • 0
I senaste Hemmabio testas blu-ray spelare, vinnare med bÀst DVD bild blev Samsung BD-P3600.

#103

Postad 20 juli 2009 - 19:43

Unregistered1121
  • Unregistered1121
  • AnvĂ€ndare

  • 119 inlĂ€gg
  • 0
Ok... Men nu har jag den spelare jag har och som det ser ut mÄste jag göra den regionsfri. Det finns tydligen "hack" för det men dessa verkar krÀva nÄn slags annan fjÀrrkontroll som jag inte begripit var man köper.

Gör jag spelaren regfri ocksÄ för BD, som krÀver ett fysiskt ingrepp sÄ slutar garantin att gÀlla...
Jag Àr sÄledes i en lose-lose-situation. :ph34r:
Det Àr vÀl rÀtt troligt liksom att man nÄn gÄng kommer köpa en reg-A-BD, vare sig det Àr av misstag eller inte.

Död Ät detta med regioner, som sagt!

Hittills sedan jag köpte mina grejer sÄ har det banne mig inte gÄtt i medvind i alla fall! Strul hit och strul dit. Jag trodde det skulle bli roligt att ha en riktig HDTV och en bra BD-spelare...

#104

Postad 20 juli 2009 - 22:47

HD-Ready
  • HD-Ready
  • ForumrĂ€v

  • 807 inlĂ€gg
  • 0
Besvikelsen gÄr nog över om du kollar pÄ nÄgra bra BD-filmer istÀllet för gamla dvd... :ph34r:

#105

Postad 22 juli 2009 - 09:37

pjay1
  • pjay1
  • Amatör

  • 91 inlĂ€gg
  • 0
SÅ nu har man betĂ€llt en panasonic dmp-bd 60 ska bli kul Ă„ se skillnaden mot min gammla panasonic dmp-bd 30.
En frÄga Àr det krÄngligt Ä fÄ igÄng internet med youtube Ä firmware nerladdningne eller?
Jag har en router mÄste man öppna portar eller?

Tack för svar Peter

#106

Postad 23 juli 2009 - 10:01

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlĂ€gg
  • 0

SÄ jag har köpt en undermÄlig spelare vad gÀller DVD-uppskalning? Vilken rekommenderas dÄ?
Jag vill ha spelaren regionsfri ocksÄ.


Jag tycker att spelaren skalar upp dvd filmerna till ypperlig kvalité. JÀmfört med bÄde min Xbox 360 (via HDMI) och min gamla dvd spelare (Panasonic) sÄ Àr BD60 mycket bÀttre pÄ bild mot min tv. ( vanliga dvd filmer)

dvd delen kan man göra regionsfr med en fjÀrr som inte Àr den som följer med. Jag har en fjÀrr till minOnkyo receiver som gÄr att programmera, ska testa att göra den regiosnfri med hjÀlp av den.

#107

Postad 23 juli 2009 - 17:39

pjay1
  • pjay1
  • Amatör

  • 91 inlĂ€gg
  • 0
Fick min pansonic dmp-bd60 idag vilken bild pÄ bÄde bluray Ä dvd Ä ljud mot bd 30.
Men körde transformers Ä skulle spola blev ett konstigt surrande Ä knastrande ljud i högtalarna .testade med dark knight sammm Ä likadant nÀr jag tog ut skivan fortsatte surra i högtalaran.konstigt gjorde det alldrig med bd 30.Störning i nÄgon slagdd kanske men konstigt dom flesta jag har har rf stopper som ska motverka sÄdant .nÄgon som har annat tips kanske fÄr göra om all sladd dragning .tacksam för hjÀlp blir tokig annars en grym spelare

Finns ny firmware ute nu med 1.9

Redigerat av pjay1, 23 juli 2009 - 17:58.


#108

Postad 24 juli 2009 - 16:31

Unregistered95ac8a8d
  • Unregistered95ac8a8d
  • ForumrĂ€v

  • 720 inlĂ€gg
  • 0
Prova att spela upp dvd filmen wanted (dÀr dom skruvar pistokulor i) pÄ bluray spelaren.Det Àr den filmen pÄ dvd som jag tycker ser bÀst ut bildkvalitéts mÀssigt.

Det verkar som grundmaterialet i filmen Àr det viktigaste, för hur bra bild man fÄr utav att skala upp en dvd film pÄ en bluray spelare.

Har testat cirka 100 dvd filmer för att se hur kvalitén blir nÀr man skalar upp den i spelaren.

#109

Postad 24 juli 2009 - 17:45

Unregistered1121
  • Unregistered1121
  • AnvĂ€ndare

  • 119 inlĂ€gg
  • 0
Jag tittade senast pÄ Spider-man 3 och Hancock pÄ DVD i spelaren och Spider-man 3 funkar rÀtt okej, förutom ett par scener dÀr det Àr vÀldigt mycket "CUE" och vÀldigt ryckigt. Men Hancock tyckte bÄde jag och kompisen att det blev nÀstan jobbigt att titta pÄ för ögonen med den ryckiga, skakiga bilden.
Ska det verkligen behöva bli sÄ? Det kÀnns ju som det snarare Àr det man kommer ihÄg Àn sjÀlva filmen!

Nu har jag i vart fall köpt ett par filmer som ska vara i referenskvalitet pÄ BD, sÄ jag ska vÀl testa med dem senare och förvÀntar mig en HELT felfri bild... *morr*

#110

Postad 24 juli 2009 - 20:38

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlĂ€gg
  • 0
Hoppas du har din plasma/LCD rÀtt instÀlld,inte bara slÀnga pÄ en blu-ray.
Du fÄr slÄ av alla extra funktioner, dra ner skÀrpan osv,men det kanske du redan visste.

#111

Postad 25 juli 2009 - 11:19

Unregistered1121
  • Unregistered1121
  • AnvĂ€ndare

  • 119 inlĂ€gg
  • 0

Hoppas du har din plasma/LCD rÀtt instÀlld,inte bara slÀnga pÄ en blu-ray.
Du fÄr slÄ av alla extra funktioner, dra ner skÀrpan osv,men det kanske du redan visste.


Jag har faktiskt inte gjort sÄ mycket med TV:n men kÀnner till att man kan kalibrera den. Fast jag har inte tagit mig tid Àn att leta reda pÄ hur och vad man gör... Som nÀmnt ovan sÄ har jag en Samsung 46" 7050.
Jag har inte testat BD Àn, bara DVD. För att se hur uppskalningen blir och jag Àr generellt bara lite nöjd.

#112

Postad 27 juli 2009 - 16:08

Unregistered935672ac
  • Unregistered935672ac
  • Amatör

  • 57 inlĂ€gg
  • 0
Har Ă€nnu inte hakat pĂ„ bluray-tĂ„get och sĂ„g att komplett sĂ€ljer bd60 för 2000 :- nu. Är det det mest prisvĂ€rda för en spelare för tillfĂ€llet eller vad sĂ€ger experterna?

#113

Postad 27 juli 2009 - 16:41

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • MĂ€stare

  • 3 116 inlĂ€gg
  • 0
Ja,de Àr bara att handla.

#114

Postad 27 juli 2009 - 16:48

PH2000
  • PH2000
  • LĂ€rjunge

  • 282 inlĂ€gg
  • 0

Har Ă€nnu inte hakat pĂ„ bluray-tĂ„get och sĂ„g att komplett sĂ€ljer bd60 för 2000 :- nu. Är det det mest prisvĂ€rda för en spelare för tillfĂ€llet eller vad sĂ€ger experterna?


Det Ă€r bara att slĂ„ till, KÖP!!!

#115

Postad 27 juli 2009 - 16:54

Unregisteredab2e4269
  • Unregisteredab2e4269
  • Amatör

  • 55 inlĂ€gg
  • 0
slog till pÄ en bd60 jag ocksÄ.

Blir andra spelarn detta.Ska bli kul att jÀmföra mot samsung bd-1500 som förövrigt mest har brÄkat i min Àgo.

Hoppas pÄ bÀtte lycka nu ;)

#116

Postad 27 juli 2009 - 16:58

Unregistered935672ac
  • Unregistered935672ac
  • Amatör

  • 57 inlĂ€gg
  • 0
Med andra ord, en bra deal! ;)

DÄ blir det nog köp.

tack för knuffen...

#117

Postad 27 juli 2009 - 17:45

Unregistered935672ac
  • Unregistered935672ac
  • Amatör

  • 57 inlĂ€gg
  • 0
SÄja, nu var den bestÀlld!

NÄgot tips pÄ vilken bluray film som bör bli vÄr första?

#118

Postad 27 juli 2009 - 17:48

PH2000
  • PH2000
  • LĂ€rjunge

  • 282 inlĂ€gg
  • 0

SÄja, nu var den bestÀlld!

NÄgot tips pÄ vilken bluray film som bör bli vÄr första?


Beror pÄ vad man gillar, men The Dark Knight Àr ett mÄste i bluray-hyllan anser jag. BÄde ljudet och bilden hÄller hög klass i denna filmen.

#119

Postad 27 juli 2009 - 18:14

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlĂ€gg
  • 0

Har Ă€nnu inte hakat pĂ„ bluray-tĂ„get och sĂ„g att komplett sĂ€ljer bd60 för 2000 :- nu. Är det det mest prisvĂ€rda för en spelare för tillfĂ€llet eller vad sĂ€ger experterna?


Jag Àr toknöjd.
Bara till att köpa.
Köpte min pÄ Siba för 3000 för nÄgrta veckor sedan, tyckte jag var en bra deal dÄ-..... ok jag fick 5 BD filmer pÄ köpet sÄ helt missnöjd Àr jag inte nu att priset gick ner till 2000 sÄ kort efter mitt eget köp

#120

Postad 27 juli 2009 - 20:22

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlĂ€gg
  • 0
Har precis bestÀllt en BD-60. Följer det med minneskort? Ska ge bort den sÄ jag vill inte öppna lÄdan nÀr den kommer.

#121

Postad 27 juli 2009 - 21:43

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • LĂ€rjunge

  • 447 inlĂ€gg
  • 0
StÀmmer det att BD-60 helt saknar positionsminne pÄ skivor? AlltsÄ att om man stoppar en film mitt i sÄ mÄste man börja om frÄn början? Jag tyckte det stod sÄ i tidningen Hemmabios test.

Är det skillnad mellan Panasonics olika modeller? Är det skillnad i minne pĂ„ DVD eller Blu-ray?

För mej Àr det en grundlÀggande basic funktion 1A att kunna stÀnga av spelaren och fortsÀtta se filmen en annan dag. Helst ska spelaren ha minne för tvÄ skivor sÄ man kan vÀxla mellan DVD-box med tv-serier och sticka in en hyrfilm emellanÄt.

Jag förstÄr faktiskt inte ens varför positionsminne Àr nÄgot man ska behöva fundera pÄ. Hur kan det vara sÄ enormt superavancerat för en apparat att kunna identifiera skivor och lÀsa av frÄn ett minne om den spelats tidigare och var den stoppades?

#122

Postad 27 juli 2009 - 22:30

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlĂ€gg
  • 0
Äger en BD55:a och den har positionsminne nĂ€r det gĂ€ller DVD och BD utan java, sĂ„ har svĂ„rt att tro att de skulle ha tagit bort den funktionen i BD60.

#123

Postad 28 juli 2009 - 01:04

HD-Ready
  • HD-Ready
  • ForumrĂ€v

  • 807 inlĂ€gg
  • 0

Har precis bestÀllt en BD-60. Följer det med minneskort? Ska ge bort den sÄ jag vill inte öppna lÄdan nÀr den kommer.


Nix. Tror inte ens det ingick en HDMI-kabel.

#124

Postad 28 juli 2009 - 08:31

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlĂ€gg
  • 0

Har precis bestÀllt en BD-60. Följer det med minneskort? Ska ge bort den sÄ jag vill inte öppna lÄdan nÀr den kommer.

Jag fick inget minneskort i alla fall.

#125

Postad 28 juli 2009 - 08:46

nixxz
  • nixxz
  • LĂ€rjunge

  • 358 inlĂ€gg
  • 0
hur fungerrar det att spela divx med Panasonic DMP-BD60? samt vanlig dvd?

#126

Postad 28 juli 2009 - 14:32

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlĂ€gg
  • 0
BestÀllde sjÀlv en just nu. :)

#127

Postad 28 juli 2009 - 18:17

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

  • 1 821 inlĂ€gg
  • 0
Har hÄllt ögonen öppna efter en blueray spelare ett litet tag nu och noterat att priserna fallet en hel del.

Idag har jag en


Den fungerar super, men det hade inte varit dumt att köra blueray pÄ Pansonic 50" TVn.

FrÄgan Àr om man verkligen kan se/höra nÄgon skildnad pÄ denna spelare och de som ligger runt 1500 kr ex:



och



Sen undrar jag ocksÄ om DVD kvalitén riskerar att bli sÀmmre pÄ en DMP-BD60 jÀmför med den DVD spelare jag har idag?

#128

Postad 28 juli 2009 - 18:34

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlĂ€gg
  • 0

Har hÄllt ögonen öppna efter en blueray spelare ett litet tag nu och noterat att priserna fallet en hel del.

Idag har jag en



Sen undrar jag ocksÄ om DVD kvalitén riskerar att bli sÀmmre pÄ en DMP-BD60 jÀmför med den DVD spelare jag har idag?

Kan du inte behÄlla Pioneern ocksÄ ?
Har sjÀlv bÄde en Toshiba HD DVD EP-35, Pioneer DVR-LX60D ( dvd recorder ) + Pioneer DV-696 som jag ska behÄlla och som alla kan spela upp dvd skivor med.

#129

Postad 28 juli 2009 - 18:42

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlĂ€gg
  • 0

Har hÄllt ögonen öppna efter en blueray spelare ett litet tag nu och noterat att priserna fallet en hel del.

Idag har jag en



Den fungerar super, men det hade inte varit dumt att köra blueray pÄ Pansonic 50" TVn.

FrÄgan Àr om man verkligen kan se/höra nÄgon skildnad pÄ denna spelare och de som ligger runt 1500 kr ex:



och



Sen undrar jag ocksÄ om DVD kvalitén riskerar att bli sÀmmre pÄ en DMP-BD60 jÀmför med den DVD spelare jag har idag?


Jag hade köpt LG mellan dem. Den har fÄtt bra i tester och omdömen, inte lÄngt ifrÄn BD 60. tekniskt inehÄller den mer funktioner Àn BD 60. Jag köpte ÀndÄ Panasonic dÄ jag var nöjd sen innan med Panasonic. Och jag tycker den Àr kanon. DVD spelar den upp hur bra som helst anser jag. bÀttre Àn min gamla Panasonic dvd. ( ej HDMI utan komponent (tror jag den kontakten heter som Àr bra) och bÀttre Àn min Xbox 360 pÄ dvd, den Àr kopplad via HDMI).

just nu hr ju Komplett BD 60 för 1995...
Retligt ..... gav 3000 för min... visserligen inlkl 5 filmer och tre veckor sen... men men, thats life

#130

Postad 28 juli 2009 - 18:54

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

  • 1 821 inlĂ€gg
  • 0
hmm trist, men du borde vÀll ha ÄngerrÀtt pÄ produkten? Kanske möjlighet att prismatcha?

Ja LG Àr dock endast 100 kr billigare, men du menar att den Àr mer vÀrd sitt pris?

Saken Àr den att jag funderade pÄ en Logitech Harmony fjÀrrkontroll för att slippe de 3 fjÀrrkontroller jag har idag, om jag köper en panasonic blueray spelare sÄ kommer det bli 2 kontroller antar jag och det gÄr ju att leva med sÄ dÄ tjÀnar jag in 500 kr pÄ en extra fjÀrr.

#131

Postad 28 juli 2009 - 20:19

Tobyponken
  • Tobyponken
  • ForumrĂ€v

  • 831 inlĂ€gg
  • 0
Kan nÄgon Àgare till BD-60/BD-80 svara pÄ om den ger signal pÄ bÄde hdmi och komponent samtidigt eller om det Àr bökigt att vÀxla mellan dem?! Hade tÀnkt skicka signal bÄde till tv och proj och vill att det ska vara enkelt att vÀxla mellan.

Sen undrar jag jag om det Àr vÀrt nÀstan det dubblapriset för att fÄ hd-ljudformaten analogt? Det Àr enda möjligheten för mig eftersom jag har en Àldre reciever. Vet att detta avhandlats i andra trÄdar ocksÄ men jag kan inte bestÀmma mig. Hur blir det förresten om man tar ut hd-ljud analogt och sedan stoppar in en dvd-skiva, mÄste man Àndra i instÀllnigarna att man vill ta ut ljudet via optisk digital dÄ?

#132

Postad 28 juli 2009 - 21:15

pjay1
  • pjay1
  • Amatör

  • 91 inlĂ€gg
  • 0
Hej!

Jag har skrivit förut men ingen som svarat hoppas pĂ„ hjĂ€lp nu.Jag har en panasonic dmp-bd60 Ă„ en onkyo 805 .Jag kör hdmi audioquest hdmi-3 frĂ„n stĂ€rkaren till tv.Å samma hdmi frĂ„n stĂ€rkaren till blurayen.NĂ€r jag ska spola i filmeran sĂ„ burrar det Ă„ knastrar i högtalarna lika dant nĂ€r jag ska ta ur filmen Ă„ den gĂ„r ner i vilolĂ€ge Ă„ sedan försvinner det nĂ€r jag stĂ€nger av blurayen.Ă„ nĂ€r jag startar sĂ„ finns det inte dĂ€r förĂ€ns jag sĂ€tter in en film.Men det stör ju inte i filmen konstigt.Jag har kollat alla kablar inget som stör.Jag mĂ€rkte dock idag nĂ€r jag Ă€ndrade i blurayen att den skulle köra pcm ljud sĂ„ blev det inte sĂ„ konstigt .Vill ju köra bitstream sĂ„ man ser det snygga dts hd master i displayen pĂ„ stĂ€rkaren.Hoppas nĂ„gon har tips Ă€r det stĂ€rkaren det Ă€r fel pĂ„ blir tokig har testat allt jag kan tĂ€nka mig.

Mvh.Peter

#133

Postad 29 juli 2009 - 07:51

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

  • 1 821 inlĂ€gg
  • 0
Jag bestÀlde en igÄr nÀr de fortfarande hade i lager, nu verkar de vara slut. Vi fÄr se om priset gÀller nÀr de fÄr in ny men troligen inte med tanke pÄ att det stÄr att priset gÀller sÄ lÀnge lagret rÀcker.

Ska bli intressant och se hur spelare presterar, den borde ju iallafall inte vara sÀmmre Àn den DVD spelare som jag redan har hoppas jag.

#134

Postad 29 juli 2009 - 15:44

nixxz
  • nixxz
  • LĂ€rjunge

  • 358 inlĂ€gg
  • 0
Ja tur att man han bestÀlla en igÄr dÄ. lager saldo var igÄr 50-99 sÄ dom gick Ät fort. Tur att man fÄtt kollinr sÄ det verkligen Àr pÄ vÀg.

#135

Postad 30 juli 2009 - 22:05

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlĂ€gg
  • 0
Den har kommit nu, helt underbar och enkel att anvÀnda. Nu Àr hembioanlÀggningen komplett.

#136

Postad 30 juli 2009 - 22:40

slippy85
  • slippy85
  • AnvĂ€ndare

  • 106 inlĂ€gg
  • 0
Som nÄgon skrev: att den inte har disc-resume Àr riktigt drygt eftersom spelaren Àr rÀtt seg (om man jÀmför med min tidigare pioneer dvd) sen mÀrkte jag en annan grej som inte har med sjÀlva spelaren att göra.....Jag pungade ut 3490:- för min BD60 pÄ frekkin MediaMarkt nÀr jag var dÀr och köpte min plasma.....gjorde en bra deal pÄ tvn men uppenbarligen inte pÄ blu-rayen, synd att jag inte kollade upp det innan jag sprÀttade förpackningen.

Annars mÄste jag sÀga att jag Àr grymt nöjd med spelaren, inget snack om den saken.

#137

Postad 31 juli 2009 - 07:10

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

  • 1 821 inlĂ€gg
  • 0
Jag fick hem spelaren igÄr och drog sÄ klart igÄng den enda blu-ray filmen jag har Ocean's Thirteen.

Bilden Àr vÀldigt bra och ljudet lÄter ocksÄ bÀttre, MEN filmen laggar en del nÀr det visas större yter? Jag provade att Àndra spelaren till 24 instÀllet för auto och det hjÀlpte en hel del, men det syns fortfarande att det laggar?

Ska det vara sÄ ? Detta Àr nÄgot jag aldrig upplevt med DVD spelaren.

FjÀrkontrollen Àr typ samma som man fÄr till Panasonics andra spelare och tyvÀrr verkar det svÄrt i mitt fall att ersÀtta Panasonic 50PX8+s fjÀrr helt med BD60 fjÀrren dÄ BD60 fjÀrren verkar inte ha mute till TVn vilket gör att ser man DVD sÄ fÄr man dubbla ljud/eko.

#138

Postad 31 juli 2009 - 07:37

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • LĂ€rjunge

  • 447 inlĂ€gg
  • 0

Som nÄgon skrev: att den inte har disc-resume Àr riktigt drygt eftersom spelaren Àr rÀtt seg (om man jÀmför med min tidigare pioneer dvd)

Är det "disc-resume" som Ă€r det officiella namnet pĂ„ positionsminne pĂ„ filmen? Jag lĂ€ste tidningen hemmabios senaste test dĂ€r LG BD 370 fick vĂ€ldigt bra betyg, bland annat för att den har en skivas minne, man ska alltsĂ„ kunna ta ut skivan och Ă€ndĂ„ fortsĂ€tta se dĂ€r man var om man inte satt i en annan skiva emellan. Det stod dock inget om minnet gĂ€llde Ă€ven DVD? Hur Ă€r det med tiden för att starta en DVD? Är det lĂ„ngsammare Ă€n en vanlig DVD-spelare? Eller Ă€r det enbart Blu-ray filmerna som behöver sin lilla tid för att starta?

Jag fick hem spelaren igÄr och drog sÄ klart igÄng den enda blu-ray filmen jag har Ocean's Thirteen.

Bilden Àr vÀldigt bra och ljudet lÄter ocksÄ bÀttre, MEN filmen laggar en del nÀr det visas större yter? Jag provade att Àndra spelaren till 24 instÀllet för auto och det hjÀlpte en hel del, men det syns fortfarande att det laggar?

Ska det vara sÄ ? Detta Àr nÄgot jag aldrig upplevt med DVD spelaren.

FjÀrkontrollen Àr typ samma som man fÄr till Panasonics andra spelare och tyvÀrr verkar det svÄrt i mitt fall att ersÀtta Panasonic 50PX8+s fjÀrr helt med BD60 fjÀrren dÄ BD60 fjÀrren verkar inte ha mute till TVn vilket gör att ser man DVD sÄ fÄr man dubbla ljud/eko.

Jag har sett Batman The Dark Knight, The International och Bolt pÄ min 50PX8 frÄn en lÄnad PS3. Bilden blev med mina ögon helt perfekt utan jidder. Jag har en Panasonic PVR och den har till synes likadan fjÀrr utan mute men du kan dra ner volymen pÄ tvn till noll med den. DÄ slipper du mute-symbolen pÄ tvn ocksÄ.

Har jag förstÄtt det rÀtt att man med Blu-ray mÄste dra HDMI till recievern för att fÄ ut HD-ljuden? Det rÀcker inte med separat ljudkabel? Och det finns aldrig mer Àn en HDMI utgÄng pÄ nÄgon spelare va? DÄ kan man alltsÄ aldrig se pÄ Blu-ray spelaren utan att dra igÄng hemmabioanlÀggningen? Om man inte flyttar HDMI-kabeln till tvn förstÄs alltsÄ. Jag ser tv-serier pÄ DVD emellanÄt pÄ enbart tv-ljudet sÄ det vore smutt om jag kunde dra ljud och bild bÄde till recievern och tvn.

#139

Postad 31 juli 2009 - 07:42

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlĂ€gg
  • 0
Spelaren har nÄgon form av disc resume. den kommer ihÄg de flesta dvder, men Blue RAy Àr det vÀrren med. Jag kommer inte ihÄg exakt vad det hette, men var Blue RAy skivan av en specell typ sÄ kom den inte ihÄg positionen. om det var att det fanns live material eller interaktiva program pÄ den.

Tror jag lÀste i HEmmaBiotidningen att detta var fallet med alla spelarna som hade positionsminne som de hade testat. Men jag slÀnger i en brasklapp pÄ att jag kan komma ihÄg fel.
T ex sÄ kommer den inte ihÄg vart man slutar pÄ filmen Cars nÀr jag stoppar, Benjamin Button kom den ihÄg. (Blue Ray versioner)

#140

Postad 31 juli 2009 - 08:35

nixxz
  • nixxz
  • LĂ€rjunge

  • 358 inlĂ€gg
  • 0
Hur fÄr man den att uppdatera programvaran? Hur ser man att den verkligen Àr ansluten till internet? (BD60)

Redigerat av nixxz, 31 juli 2009 - 08:42.


#141

Postad 31 juli 2009 - 10:44

slippy85
  • slippy85
  • AnvĂ€ndare

  • 106 inlĂ€gg
  • 0

Hur Ă€r det med tiden för att starta en DVD? Är det lĂ„ngsammare Ă€n en vanlig DVD-spelare? Eller Ă€r det enbart Blu-ray filmerna som behöver sin lilla tid för att starta?


SjÀlva spelaren startar lÄngsammare Àn en dvd-spelare, men att ladda filmen tar inte lÄng tid, som med en dvd-spelare skulle jag hÀvda. DÀremot mÀrkte jag en grej med fjÀrren...Det finns ju ingen "subtitle"-knapp sÄ man mÄste in i setup för att vÀlja text till sin DVD-film....

Har jag förstÄtt det rÀtt att man med Blu-ray mÄste dra HDMI till recievern för att fÄ ut HD-ljuden? Det rÀcker inte med separat ljudkabel? Och det finns aldrig mer Àn en HDMI utgÄng pÄ nÄgon spelare va? DÄ kan man alltsÄ aldrig se pÄ Blu-ray spelaren utan att dra igÄng hemmabioanlÀggningen? Om man inte flyttar HDMI-kabeln till tvn förstÄs alltsÄ. Jag ser tv-serier pÄ DVD emellanÄt pÄ enbart tv-ljudet sÄ det vore smutt om jag kunde dra ljud och bild bÄde till recievern och tvn.


Med BD60 mÄste du anvÀnda HDMI för att fÄ HD-ljud och dessutom mÄste du dÄ ha en reciever som kan avkoda det, annars blir det inte HD, utan vanlig DTS eller Dolby Digital EX. Hade du haft storebror BD80 hade du kunna lÄta spelaren avkoda HD-ljudet och skicka ut det via den analoga multikanalsutgÄngen som den har.

#142

Postad 31 juli 2009 - 11:14

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlĂ€gg
  • 0

Hur fÄr man den att uppdatera programvaran? Hur ser man att den verkligen Àr ansluten till internet? (BD60)


Brukar vara bra beskrivet i manualen.
Man behöver inte ha en reciver som kan avkoda HD-ljuden,dÄ spelaren kan avkoda ljuden och skicka som PCM ljud.

#143

Postad 31 juli 2009 - 11:19

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlĂ€gg
  • 0

Med BD60 mÄste du anvÀnda HDMI för att fÄ HD-ljud och dessutom mÄste du dÄ ha en reciever som kan avkoda det, annars blir det inte HD, utan vanlig DTS eller Dolby Digital EX. Hade du haft storebror BD80 hade du kunna lÄta spelaren avkoda HD-ljudet och skicka ut det via den analoga multikanalsutgÄngen som den har.


Man behöver inte ha en receiver som avkodar ljudet. Spelaren kan göra det och sedan skickar man ljudet som PCM till receivern via HDMI.

#144

Postad 31 juli 2009 - 15:01

nixxz
  • nixxz
  • LĂ€rjunge

  • 358 inlĂ€gg
  • 0
Hur ser man om en receiver stödjer PCM?

#145

Postad 31 juli 2009 - 15:04

-Palle-
  • -Palle-
  • MĂ€stare

  • 3 878 inlĂ€gg
  • 0
Antingen googlar man eller lÀser manualen.

#146

Postad 31 juli 2009 - 15:44

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlĂ€gg
  • 0

Hur fÄr man den att uppdatera programvaran? Hur ser man att den verkligen Àr ansluten till internet? (BD60)

Koppla i nÀtverksladden och kör ett test eller pröva direkt med uppdatering av mjukvara.

Har precis sjÀlv uppdaterat min till version 1.9 det var bara att plugga i sladden sÄ hade den kontakt.

Redigerat av Unregistered25afe1a3, 31 juli 2009 - 15:45.


#147

Postad 31 juli 2009 - 18:09

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • LĂ€rjunge

  • 447 inlĂ€gg
  • 0

DÀremot mÀrkte jag en grej med fjÀrren...Det finns ju ingen "subtitle"-knapp sÄ man mÄste in i setup för att vÀlja text till sin DVD-film....

Om du trycker pÄ Display kan du stega dej till val för textning. Det Àr likadant pÄ min PVR fast knappen sitter pÄ ett annat stÀlle.

Med BD60 mÄste du anvÀnda HDMI för att fÄ HD-ljud och dessutom mÄste du dÄ ha en reciever som kan avkoda det, annars blir det inte HD, utan vanlig DTS eller Dolby Digital EX. Hade du haft storebror BD80 hade du kunna lÄta spelaren avkoda HD-ljudet och skicka ut det via den analoga multikanalsutgÄngen som den har.

Just det, analog 7.1 utgÄng skulle kunna fungera. DÄ kan man köra HDMI till tvn och sen vÀlja mellan tv-ljud eller hemmabion. Men Àr det samma kvalitet pÄ ljudet dÄ? TÀnkte eftersom det gÄr analogt?

Sen kom jag pÄ att Component + 2 kanals analogt till tvn kan funka men jag Àr osÀker pÄ bildkvaliteten. NÄgon som jÀmfört HDMI med Component pÄ 720p till en 50" HD Ready plasma..?

#148

Postad 31 juli 2009 - 20:03

nixxz
  • nixxz
  • LĂ€rjunge

  • 358 inlĂ€gg
  • 0
Jag lÀste manualen dÀr det stod att det skulle komma upp av sig sjÀlv att den behövds uppdateras, men jag fick göra det manuellt!
Sedan har den fungerat klockrent super nöjd!!!

AngÄnde förstÀrkare med PCM, jag vill veta innan jag köper den att den stödjer det sÄ kan ej titta i manualen om jag inte tankar hem en pdf dÄ =)..
Men det Àr synd att inte prisjakt visar det, för det Àr en ganska viktigt sak tycker jag. =)

NÄgon som har förslag pÄ en billig förstÀrkare med 5.1 ljud, HDMI och stödjer PCM?

#149

Postad 31 juli 2009 - 21:01

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlĂ€gg
  • 0
Onkyo 607 Àr en mycket bra och prisvÀrd reciver, kostar 5000 kr.

#150

Postad 04 augusti 2009 - 22:33

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlĂ€gg
  • 0
Har just nu en BD60 hemma pÄ demo, och det lutar nu starkt mot att den kommer att fÄ stanna och sen skickas till DVDirect för att göras regionsfri framöver :P

Tycker att spelaren Àr hyffsat snabb ocksÄ om man jÀmför med vissa andra spelare.
Installerade firmware 1.9 precis nÀr jag kopplat in spelaren sÄ jag vet inte vilka förbÀttringar den fick i jÀmförelse med 1.5 som var installerat frÄn början.

Det enda som gjorde mig besviken var DVD uppskalningen som inte Àr nÄt vidare och lite pixlig i jÀmförelse med t.ex. PS3:an jag Àven Àger och som skalar upp DVD ypperligt.

Men det Àr ju BD spelaren ska matas med mest iallafall :)

Detta mÄste Àven va en av de fÄ spelare förutom PS3:an som laddar en Noble skiva helt utan problem ocksÄ :D

Two thumbs up again Panasonic!



0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.