Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ovanlig HiFi

55 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 12 oktober 2008 - 13:13

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Tråden om exklusiv HiFi gav mig inspiration till denna tråd. Inriktningen är i detta fall "ovanlig HiFi". D.v.s apparater och högtalare m.m som inte är så vanliga "ute i stugorna".

För min del känner jag mig tämligen ensam om följande produkter:

*Vincent KHV-1pre hörlursförstärkare
*Musical Fidelity X-T100 förstärkare

Jag har inte ens på andra forum stött på någon som har någon av dessa produkter. Det vore trevligt att få veta om det är fler som har t.ex dessa eller andra ovanliga saker och intryck av dem.

Således: kommer du på någon HiFi-pryl du känner dig ensam om, posta gärna i tråden.

Min uppfattning om Vincent och Musical Fidelity är extremt god. Båda låter mycket bra. De är med i mitt galleri.

Andra ovanligheter tror jag är Larsen 4, dock känner jag till betydligt fler ägare till dessa (och Larsen 6) än ägare till Vincent KHV-1pre och MF X-T100.

#2

Postad 12 oktober 2008 - 13:28

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
En bekant äger en Nikko 7070, om det säger nåt.

#3

Postad 12 oktober 2008 - 13:32

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
Har ett par Chapella från "Audio produkter sweden" riktigt fina betong högtalare.
Sedan så är det ju så att alla högtalare jag har är unika på ett eller annat sätt så dom är moddade eller omgjorda m.m. så du hittar inte en likadan i alla fall... :)

#4

Postad 12 oktober 2008 - 17:28

VLANIBET
  • VLANIBET
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Bel Canto e.One S300iud

http://www.avrev.com...mplifier-3.html

www.belcantodesign.com

Bifogad fil(er)


Redigerat av VLANIBET, 12 oktober 2008 - 17:25.


#5

Postad 12 oktober 2008 - 17:32

VLANIBET
  • VLANIBET
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Bel Canto S300iD Integrated Amp with tosk/coax

Power Output: 150W/channel 8 ohms, 300W/channel 4 ohms
Minimum rated load impedance: 4 ohms
Frequency Response: 20Hz-20kHz, +/- 0.5dB
THD+N: 0.01%, 1W, 1KHz, 4 ohms
IMD (CCIF): 0.002%, 1W, 14:15KHz, 4 ohms
Output Noise: 90uV A-weighted 20Hz-20KHz
Voltage Gain: 27dB
Damping Factor: >1000
Output Impedance: <8 milliohms
Dynamic Range: 111dB
Output Connection: 2 sets Safety 5-way Binding Posts
Idle power draw: 15 Watts
Power Requirements: 220-240 VAC 50-60 Hz
Dimensions: 8.5” W x 12.5” D x 3” H (216 mm x 318 mm x 75 mm)
Weight: 12lbs. (5.5 kg)

Redigerat av VLANIBET, 12 oktober 2008 - 17:34.


#6

Postad 12 oktober 2008 - 17:36

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
En bild också :)

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  nikko.jpg   260,09K   1 Antal nerladdningar


#7

Postad 12 oktober 2008 - 19:42

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

  • 3 700 inlägg
  • 0
Kul tråd!

Jag har t.ex. Perreaux sm5p som torde vara rätt ovanlig. Wijk Acoustic W5 svensk Hiend högtalare som torde vara rätt ovanlig! Även Bow Technologie ZZ 1 och ZZ 8 integrerad + Cd i värlsklass! :)

#8

Postad 13 oktober 2008 - 14:22

lille_man
  • lille_man
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Om vi inte går in på dyra ovanliga prylar så har jag en gammal integrerad stärkare från 70-talet som jag inte vet något om alls.
Har försökt googla på namnet men får inte fram något.
Det handlar om en Settler A70 som ser ganska fräck ut med rackhandtag och effektmätare.
EWffekten ligger väl nånstans runt 30 watt per kanal.

Om någon känner till Settler'n så skriv gärna vad det är för något, kanske kan jag ta ut den ur garderoben och lägga ut en bild på den.
Hade också tunern T70, men den gick sönder och hamnade på tippen.

Tidigare hade jag en förförstärkare från 1965 med rör, en engelsk gammal Radford SC-22, hyfsat ovanlig idag, ångrar att jag gjorde mig av med den för ett par år sedan.

mr-välljud/
Wijk högtalarna har jag bara hört talas om av en som lyssnat på dem, kan du lägga upp en bild på dem så jag får se hur de ser ut?

Redigerat av lille_man, 13 oktober 2008 - 14:24.


#9

Postad 13 oktober 2008 - 14:32

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

  • 2 160 inlägg
  • 0
Jag tror inte att så jättemånga har likadana högtalare som mig iaf, Cav MD-EX3.

#10

Postad 13 oktober 2008 - 16:59

Johnnyopel
  • Johnnyopel
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Det är nog inte många i detta land som har lika högtalare som mig heller.
Nämligen ett par Thiel cs 3.6 Länk till högtalarna

#11

Postad 13 oktober 2008 - 19:24

Tompasten
  • Tompasten
  • Användare

  • 169 inlägg
  • 0
Helt ensam är jag inte numera, finns en till person här på minhembio som har näst intill identisk anläggning som min.

Enligt importören så skall det finnas dryga halvdussinet par av de högtalarna jag har i skandinavien, så helt vanliga är de inte, tog ett bra tag att hitta ett par oxå.
Cdspelaren växer inte på träd heller förmodar jag, den som är nyfiken kan ju kika i mitt galleri B)

#12

Postad 13 oktober 2008 - 19:38

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
Har haft ett par Luxor 8071, dom e ju inte så jätte vanliga men riktigt bra och bara så jäkla sexiga.. B)

#13

Postad 20 oktober 2008 - 21:48

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Isophon Galileo - enda paret i Sverige?

#14

Postad 20 oktober 2008 - 22:02

Unregistered9d54ba4f
  • Unregistered9d54ba4f
  • Forumräv

  • 928 inlägg
  • 0
Har ett par Krell Resolution 1, är nog mycket sällsynta här i Sverige?

Bifogad fil  Krell_Res_1.jpg   24,22K   0 Antal nerladdningar

#15

Postad 20 oktober 2008 - 23:31

ryst
  • ryst
  • Forumräv

  • 908 inlägg
  • 0
Har ju fortfarande ett par Classé M700 hemma, inte speciellt vanliga.

Undrar bara var köparen håller hus, han betalade ju för typ 6mån sen :(

#16

Postad 09 november 2008 - 03:10

Unregistered71d085f7
  • Unregistered71d085f7
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Möjligtvis lite udda.. hittar ingen info alls om min stereo:

Samsung L4A 330W förstärkare sen 70-talare eller tidig 80-talare (+ kassettdäck och radiodel)
och en 1:a generationens cd-spelare a'la Luxor Model 8001 :)

Redigerat av Unregistered71d085f7, 09 november 2008 - 03:13.


#17

Postad 09 november 2008 - 05:39

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

  • 4 342 inlägg
  • 0

Har ett par Krell Resolution 1, är nog mycket sällsynta här i Sverige?

Bifogad fil  Krell_Res_1.jpg   24,22K   0 Antal nerladdningar



Ser ut som i alla fall ett av elementen är från SEAS Excel-serien :)

#18

Postad 09 november 2008 - 11:45

Unregistered9d54ba4f
  • Unregistered9d54ba4f
  • Forumräv

  • 928 inlägg
  • 0

Ser ut som i alla fall ett av elementen är från SEAS Excel-serien :D


Ja, översta elementet är ett magnesium-element så jag tror det är en SEAS Excelbas. I den här 4-vägs högtalaren är den iof bara en midbas och spelar mellan 119-422 hz. Diskanten är en Vifa Ringradiator. Mellanregistret och basarna vet jag inte vilket märke det är, men högtalaren låter mycket bra och framförallt MYCKET, om man vill :)

#19

Postad 09 november 2008 - 13:48

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

  • 2 416 inlägg
  • 0
Jag har ett par, om än inte så exklusiva så iaf för mig rätt ovanliga högtalare som jag hittade på en lokal fyndmarknad.
Jag stog ett bra tag och funderade över vad det var jag hade hittat, utan att bli så mycket klokare, och en annan kille/gube stog och blängde från sidan så jag frågade om han ville något, då undrade han om jag skulle "ha" högtalarna jag stog och pillade på. Ja självklart, sa jag - och han var samlare kom det fram tillslut, så jag sade till kassörskan att samlaren därborta minsann sagt att dom här högtalarna endast var värd cirka 75 kronor... och så fick jag ta dom för det, han hörde detta och blängde lite mer när jag lämnade butiken med mina nyförvärv.

Sen stog dom bra länge, och när jag kopplade in dom så hade jag väl inga direkta förhoppningar om ljudet, men dom låter förvånandsvärt bra ändå.

Mycket knepiga grejjer med kvadratiska element och enligt det lilla jag hittat om äldre, liknande Sony-högtalare så har basarna 4 talspolar och en massa special-lösningar.
Om diskanten är en banddiskant eller något annat kan jag inte svara på, för jag är nyfiken som tusan på att bryta isär lådorna men vill inte offra dom!
Finns det någon som vet mer?

Sony APM A7 heter högtalarna, och jag tror att dom hängde med nån kompakt-historia för ungefär 2 årtionden sedan.
De större syskonen i skaran är riktigt imponerande grejjer.

Bifogad fil(er)


Redigerat av Unregisteredb38af287, 09 november 2008 - 13:56.


#20

Postad 09 november 2008 - 14:24

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

Jag har ett par, om än inte så exklusiva så iaf för mig rätt ovanliga högtalare som jag hittade på en lokal fyndmarknad.
Jag stog ett bra tag och funderade över vad det var jag hade hittat, utan att bli så mycket klokare, och en annan kille/gube stog och blängde från sidan så jag frågade om han ville något, då undrade han om jag skulle "ha" högtalarna jag stog och pillade på. Ja självklart, sa jag - och han var samlare kom det fram tillslut, så jag sade till kassörskan att samlaren därborta minsann sagt att dom här högtalarna endast var värd cirka 75 kronor... och så fick jag ta dom för det, han hörde detta och blängde lite mer när jag lämnade butiken med mina nyförvärv.

Sen stog dom bra länge, och när jag kopplade in dom så hade jag väl inga direkta förhoppningar om ljudet, men dom låter förvånandsvärt bra ändå.

Mycket knepiga grejjer med kvadratiska element och enligt det lilla jag hittat om äldre, liknande Sony-högtalare så har basarna 4 talspolar och en massa special-lösningar.
Om diskanten är en banddiskant eller något annat kan jag inte svara på, för jag är nyfiken som tusan på att bryta isär lådorna men vill inte offra dom!
Finns det någon som vet mer?

Sony APM A7 heter högtalarna, och jag tror att dom hängde med nån kompakt-historia för ungefär 2 årtionden sedan.
De större syskonen i skaran är riktigt imponerande grejjer.


En kompis till mig hade detta system ..
Var ett typ mini system på 80-talet lät rätt ok om jag inte mins fel ..Det var någe nytänkande med fyrkantiga element ..

#21

Postad 09 november 2008 - 16:07

gussegroda
  • gussegroda
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Har en Denon Pma-707 som har fått väldigt fin kritik av någon Ingenjör Öhman, som skrev att den skulle låta bättre än många 50 000kr och uppåt stärkare.

#22

Postad 09 november 2008 - 16:48

cumulus
  • cumulus
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Hade en Denon PMA 1060 för tio år sedan som lät väldigt bra. Kanske inte riktigt faller under kategorin supersällsynt hifi men ändock.

#23

Postad 10 november 2008 - 01:35

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

  • 2 416 inlägg
  • 0

En kompis till mig hade detta system ..
Var ett typ mini system på 80-talet lät rätt ok om jag inte mins fel ..Det var någe nytänkande med fyrkantiga element ..


Ja dom låter faktiskt riktigt förvånande bra, inget livsnödvändigt fattas, bra bas ljupmässigt, snärtig full midbas, öppet mellanregister och röster är snudd på helt korrekta utan att bli överanalytiska...
Diskanten är också fin och upplösning osv är riktigt bra balanserad och tillsammans får man stor, detaljerad och bred spridning av ljudet, exakt men absolut inte dominerande i skärskådningarna, sticker inte ut på något suspekt vis utan mer snudd på perfekt avvägda register och mycket detaljerat och 3dimensionellt ljud som är rapp på att tackla transienter...

Så mycket bra ska inte gå att hitta i en sån "skit"-högtalare, kan tyckas.

Den har såklart sina fysiska begränsningar, men färre än man kan tro, och sedan är det här väl mer en väldigt välkammad-folk-allroundare snarare än en fullblods-hi-fi-monitor...

Ingen mer som vet något om skapelsen?

#24

Postad 11 november 2008 - 11:56

magoo_c4
  • magoo_c4
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Jag har ett par, om än inte så exklusiva så iaf för mig rätt ovanliga högtalare som jag hittade på en lokal fyndmarknad.
Jag stog ett bra tag och funderade över vad det var jag hade hittat, utan att bli så mycket klokare, och en annan kille/gube stog och blängde från sidan så jag frågade om han ville något, då undrade han om jag skulle "ha" högtalarna jag stog och pillade på. Ja självklart, sa jag - och han var samlare kom det fram tillslut, så jag sade till kassörskan att samlaren därborta minsann sagt att dom här högtalarna endast var värd cirka 75 kronor... och så fick jag ta dom för det, han hörde detta och blängde lite mer när jag lämnade butiken med mina nyförvärv.

Sen stog dom bra länge, och när jag kopplade in dom så hade jag väl inga direkta förhoppningar om ljudet, men dom låter förvånandsvärt bra ändå.

Mycket knepiga grejjer med kvadratiska element och enligt det lilla jag hittat om äldre, liknande Sony-högtalare så har basarna 4 talspolar och en massa special-lösningar.
Om diskanten är en banddiskant eller något annat kan jag inte svara på, för jag är nyfiken som tusan på att bryta isär lådorna men vill inte offra dom!
Finns det någon som vet mer?

Sony APM A7 heter högtalarna, och jag tror att dom hängde med nån kompakt-historia för ungefär 2 årtionden sedan.
De större syskonen i skaran är riktigt imponerande grejjer.



Hoppsan, såna där hade jag också förr. Köpte en sk "mini"-anläggning 1988 med CD, radio, eqalizer samt dubbelkasettdäck. allt superspacit på den tiden med minst flera hundra knappar. Bara att byta radiokanal var ett äventyr. Man avslutade alla inmatningar med knappen "enter"
Tyvärr dog ena kanalen på denna stereo för 3-4 år sedan och cd:n hoppade när katten gick förbi den så den förpassades till elektronikskroten. Ljudet var dock helt ok.

#25

Postad 11 november 2008 - 14:36

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

  • 2 416 inlägg
  • 0
haha, det var känslig elektronik -88 :)
jag var nära på årgångarna iaf, och synd att du inte råkade spara högtalarna, för då hade du kunnat bli 70 spänn rikare och ett par stapel-burkar fattigare! :)

#26

Postad 11 november 2008 - 15:05

snowspace
  • snowspace
  • Forumräv

  • 636 inlägg
  • 0
Jag har en Handic TT40 vinylspelare som syns på bild i ett av mina gallerier (arbetsrumsstereo). Jag har inte sett någon annan som har Handic-prylar överhuvudtaget på mina 5 år i hififorumsvärlden.

#27

Postad 11 november 2008 - 23:50

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

  • 848 inlägg
  • 0
Jag har (Sveriges enda?) Pioneer Elite MJ-17D Minidisc Player!

#28

Postad 22 februari 2009 - 14:42

Johnnyopel
  • Johnnyopel
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Jag har även ett Aragon 4004 slutsteg som inte är så vanligt. Detta steg är också 48cm brett och har en skåra uppepå som går från fronten hela vägen till den bakre plåten. Ser ut som man har tagit en yxa och försökt att klyva steget med

#29

Postad 22 februari 2009 - 16:18

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0

Kul tråd!

Jag har t.ex. Perreaux sm5p som torde vara rätt ovanlig. Wijk Acoustic W5 svensk Hiend högtalare som torde vara rätt ovanlig! Även Bow Technologie ZZ 1 och ZZ 8 integrerad + Cd i värlsklass! :)


Har du ändrat dig om din cd i världklass ??*FLINAR*

#30

Postad 22 februari 2009 - 19:37

kola
  • kola
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Tja jag kör min stereo med Jolida 1501rc, vet inte om den är direkt ovanlig men har inte sett ngn annan som har den.

Kola

#31

Postad 22 februari 2009 - 21:39

Veckans
  • Veckans
  • Lärjunge

  • 343 inlägg
  • 0
De flesta T-amps i mitt galleri är nog ganska unika :)

#32

Postad 23 februari 2009 - 12:16

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0
har en amerikansk importerad marantz sr-18 5.1 reciver (samma som sr-14 istort sett)...den är rätt ovanlig...kanske inte så konstigt med det hutlösa nypriset på 45k....

#33

Postad 17 september 2009 - 13:09

danlud
  • danlud
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Jag har en Handic TT40 vinylspelare som syns på bild i ett av mina gallerier (arbetsrumsstereo). Jag har inte sett någon annan som har Handic-prylar överhuvudtaget på mina 5 år i hififorumsvärlden.


Hej.

Jag är ny här på forumet. Har sökt info länge angående Handic men inte det enklaste att hitta.
Angående Handic grejer så har mina föräldrar en Handic anläggning bestående av
förstärkare med inbyggd tuner (modell 3030), kasettdäck (modell 999), skivspelare samt högtalare (modell -30 nånting).

Köptes i slutet av 70-talet sålänge de bodde i Sverige.

Ska försöka ta några bilder och lägga upp.

Är det någon som har någon info om dessa? Är det ett svenskt märke? Vore det kul ifall ni delade med er.


Har själv ett B&O system (Förstärkare/tuner + högtalare) från slutet av -60 talet.
(borde vara en Beomaster 1000 + Beovox 1000)

#34

Postad 17 september 2009 - 13:27

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

  • 3 700 inlägg
  • 0
Jag äger ett par Ohm acoustic walsh F de ni! ;) Hur många visste om detta tingst. Kostade 1973 4000$ par i USA och mer här hemma. En normallön i svea låg på 5k i månaden. Undra hur många sådana som såldes. :(

Trasiga förvisso men kul ändå. Det går att köpa nya drivers för 1750$ ;) före frak och tull. huva.

En 12" metallstrut som lämnade en gigantisk soundstage som får mågna av dagens högtalare att framstå som småleksaker om man får tro de som hört dem. 25-20000hz inom 3db och inte att förglömma 74db känslighet. minst 250w effekt. :lol: De nya elementen om man uppgradera ökar detta till 87db vilket är en aning skillnad. <_<

Rundstrålande högtalare 360grader hmm, Någon har tänkt till! ;)
Hade bara bild på mitt kabinett men det kommer i min presentation senare komletta bilder. :wub:

Bifogad fil(er)



#35

Postad 17 september 2009 - 17:10

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Jag äger ett par Ohm acoustic walsh F de ni! ;) Hur många visste om detta tingst. Kostade 1973 4000$ par i USA och mer här hemma. En normallön i svea låg på 5k i månaden. Undra hur många sådana som såldes. :ph34r:

Trasiga förvisso men kul ändå. Det går att köpa nya drivers för 1750$ :blink: före frak och tull. huva.

En 12" metallstrut som lämnade en gigantisk soundstage som får mågna av dagens högtalare att framstå som småleksaker om man får tro de som hört dem. 25-20000hz inom 3db och inte att förglömma 74db känslighet. minst 250w effekt. :blink: De nya elementen om man uppgradera ökar detta till 87db vilket är en aning skillnad. ;)

Rundstrålande högtalare 360grader hmm, Någon har tänkt till! :D
Hade bara bild på mitt kabinett men det kommer i min presentation senare komletta bilder. :P


Dom var RUSKIGT fula ! :) Fast ganska häftiga på nåt konstigt sätt.. :P

Edit: Försökte du slå världsrekord i antal smileys i ditt inlägg eller...? :rolleyes: :ph34r: :blush: :blink: :wacko: :P

Redigerat av Bakerman, 17 september 2009 - 17:12.


#36

Postad 17 september 2009 - 17:23

Unregistered4ee7163f
  • Unregistered4ee7163f
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Heco The statment måste va ovanliga. Ingen på minhembio som verkar ha dom iaf bara jag :ph34r:

#37

Postad 17 september 2009 - 17:40

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

  • 3 700 inlägg
  • 0

Dom var RUSKIGT fula ! :ph34r: Fast ganska häftiga på nåt konstigt sätt.. :blink:

Edit: Försökte du slå världsrekord i antal smileys i ditt inlägg eller...? :blink: :wacko: :ph34r: :) :P :blink:



Watch out! The reaper is out tonight. grrr ;)

#38

Postad 17 september 2009 - 17:47

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0
Jag har en Sony MDS-JE510 minidisc spelare i toppskick

#39

Postad 17 september 2009 - 20:02

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Watch out! The reaper is out tonight. grrr :ph34r:


HJÄÄÄLP... ;) Hehe... :P

#40

Postad 17 september 2009 - 20:27

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

  • 3 700 inlägg
  • 0
hoooaaahhhh hoooaaahhh

Bifogad fil(er)



#41

Postad 17 september 2009 - 20:33

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

  • 3 700 inlägg
  • 0
:ph34r:

#42

Postad 17 september 2009 - 20:55

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

:ph34r:


HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA !!!!

FY FAN VAD KUL !!! ;) :P :) :wacko: :blink: :blink: :blink: :ph34r: :rolleyes:

Redigerat av Bakerman, 17 september 2009 - 20:55.


#43

Postad 18 september 2009 - 08:59

bensnake
  • bensnake
  • Veteran

  • 1 949 inlägg
  • 0

Jag har en Handic TT40 vinylspelare som syns på bild i ett av mina gallerier (arbetsrumsstereo). Jag har inte sett någon annan som har Handic-prylar överhuvudtaget på mina 5 år i hififorumsvärlden.

Handic? Trodde bara de gjorde walkie talkies...

Själv har jag en jäkligt cool retroklassisker; en Blaupunkt Arkansas radiogrammofon (-57) med inbyggt barskåp. Bild kommer i eftermiddag... Enligt förståsigpåare är denna modell inte helt vanlig. Vanligen var det tydligen inte barskåp i dem men jag vet inte hur det ligger till med den saken.

#44

Postad 18 september 2009 - 11:14

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0
har som tidigare inlagt en amerikansk marantz sr-18u reciver i referens serien....sen har jag ett par canton karat-40 ifrån 1987.....sen ett par marantz ld-60 studio monitorer ifrån 1986.....(diggar 80tal) :)

Har även en riktigt ovanlig och respekt ingivande monster..........CENTRUM TITAN 500..........ett jäkla klös med rätt sorts gammal hederlig dist :P

#45

Postad 10 mars 2010 - 11:16

Adde1977
  • Adde1977
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hej! ny här så jag kikar runt lite och fick syn på den här tråden. Jag fick lite handic grejer av min svåger en handic 5050 förstärkare handic 999 bandspelar och handic TT30 vinyl spelar. ska se om jag lyckas skämma liv i grejerna.Har en ASA 4000 QXL förstärkare nu också. Någon som vet nåt om den ?

Redigerat av Adde1977, 14 mars 2010 - 09:59.


#46

Postad 14 mars 2010 - 17:47

Unregistered69a7a1ce
  • Unregistered69a7a1ce
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
har tidigare ägt en cd-spelare från brittiska Alchemist, finns nog inte för många exemplar av den

https://www.prisjakt...d&size=800&.jpg

#47

Postad 26 mars 2010 - 22:26

Bullbapp
  • Bullbapp
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0
har ett antal tandberg hifi prylar.
TR 2045 förstärkare
rullbandare serie 1600 x mono förstärkare
rullbandare serie 4000 x stereo förstärkare
samt en Lenco L70 vinylspelare

allt detta har jag fått GRATIS :):D:D

#48

Postad 26 mars 2010 - 22:38

Unregistered93edb1ba
  • Unregistered93edb1ba
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
jag vågar påstå att min högtalar + förstärkar (DTQWT + Jungson JA-88D 09) kombination är jag ensam i världen om :)

Troels Gravesen som designade högtalarna jag gjorde har samma förstärkare men han använder inte den till sina DTQWT... :) alltså är jag ensam om den kombinationen om ingen byggt likadana högtalare utan att Troels vet om det... haha :lol:
https://www.minhembi...c_id=335850.jpg

Redigerat av Unregistered93edb1ba, 26 mars 2010 - 22:42.


#49

Postad 27 mars 2010 - 00:47

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

har tidigare ägt en cd-spelare från brittiska Alchemist, finns nog inte för många exemplar av den

https://www.prisjakt...d&size=800&.jpg


Ouhh! Den platsar i vilken bra Sci-fi-film som helst. Rasande cool!

#50

Postad 27 mars 2010 - 19:50

gele77
  • gele77
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Ouhh! Den platsar i vilken bra Sci-fi-film som helst. Rasande cool!


Ser ut som Sony i displayen.

Har själv en Sansui R-99Z. En tidig 80-tals reciver :-)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.