Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Slutspelsdags i Elitserien!

447 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 10 mars 2008 - 10:01

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Då var det dags för slutspel!

Kan någon hota HV71 i år?

Skriv av dig inför matchen, efter, ja när du vill! :)

SLUTSPELMACHERNA i KVARTEN

FRÖLUNDA-FÄRJESTAD

HV71-SKELLEFTEÅ

LINKÖPING-DJURGÅRDEN

MODO-TIMRÅ



#2

Postad 10 mars 2008 - 10:06

partajare
  • partajare
  • Mästare

  • 3 282 inlägg
  • 0
Det e nu ni kommer märka att Frölunda vilat igenom grundspelet.

#3

Postad 10 mars 2008 - 12:00

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Det e nu ni kommer märka att Frölunda vilat igenom grundspelet.


Det har i alla fall sett ut så från sidan av. :)

#4

Postad 10 mars 2008 - 12:08

JeppeN
  • JeppeN
  • Lärjunge

  • 300 inlägg
  • 0
Ser egentligen alla utom Djurgården och Skellefteå som pontentiella mästare, så det blir intressant.
Mitt hjärtas lag spelar tyvärr inte i elitserien för närvarande, så jag stödhejar på modo och därefter frölunda!

#5

Postad 10 mars 2008 - 12:11

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0
Nice, verkar som att det bara är Frölunda supporters i forumet!

*provocera, provocera*... :)

#6

Postad 10 mars 2008 - 13:50

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
ääääh, ingen ide att följa när ens lag måste slåss för överlevnad i kvalserien =P.

men jag tycker nog att dom flesta lagen har en ganska bra chans. tror det blir lättare med en gissning när det bara är 4 lag kvar (för min del åtminstone =P).

#7

Postad 10 mars 2008 - 15:41

wahlstrom
  • wahlstrom
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
Bara att hoppas att Modo tar håller i sin fina form och tar sm-guldet i år med:) Dock tror jag att Hv71 tar det tillslut, har ett riktigt bra lag. Den enda mardrömmen är att FBK ska gå hela vägen ;)

#8

Postad 10 mars 2008 - 23:58

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Liten risk att FBK går hela vägen, tyvärr.

Men till semifinal går de. VF är inte starka i år (eller, det har de inte varit när jag sett dem i alla fall). Två lag med generationsskiftesproblem. Två ojämna lag. Kan bli jämna matcher, men kan också bli en matchserie som slutar 4-3, där vardera matchen är ojämn.

HV vinner lätt sin kvartsfinal.

Modo nästan lika lätt sin.

LHC-DIF blir intressant. Tror det kan bli jämnt. DIF med bra målvakt, LHC bra anfall. LHC med dåligt försvar och målvakt. Tror på LHC, men varnar lite för DIF.

HV-Modo i final. HV vinner.

#9

Postad 11 mars 2008 - 00:20

Graziano
  • Graziano
  • Beroende

  • 1 191 inlägg
  • 0
FBK fan här! :P

Även om Färjestad varit rätt så dåliga i år (vi har alltid höga krav på FBK) så tar man Frölunda i kvarten i kraft av den extra hemmamatchen !

P.Nordström saknas dock stort till vägen mot SM-guldet.

Men som sagt, vi börjar med Frölunda ;)

Redigerat av Graziano, 11 mars 2008 - 00:30.


#10

Postad 11 mars 2008 - 08:10

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

FBK fan här! B)

Även om Färjestad varit rätt så dåliga i år (vi har alltid höga krav på FBK) så tar man Frölunda i kvarten i kraft av den extra hemmamatchen !

P.Nordström saknas dock stort till vägen mot SM-guldet.

Men som sagt, vi börjar med Frölunda ;)


Det som kan få er att förlora någon eller några matcher direkt i början beror på att ni har Nordström, Laktos( :P ), skadade tex.

Sedan är Kåberg småskadad, men kommer att spela om inte idag så kanske längre fram med extra skydd på armen.

Sedan är det tydligen nån mer som har lite ljumsk problem.

Kan vara det som ger Frölunda greppet. Om inte FBK bara mörkar förstås.

#11

Postad 11 mars 2008 - 08:42

sk8dude
  • sk8dude
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
OM Frölunda förlorar kvart-serien så är det för att de spelar i Frölundaborg två matcher och inte i Scandinavium... Men jag hoppas
att de kör över Färjestad ändå, man vet ju att de kan om de vill... Det är bara Kallios slutspelsskägg som fattas nu! ;)

Men allvarligt talat så känns det svårt nu att se vem som skulle hota HV om guldet... Tyvärr för de är det enda laget jag tycker
riktigt illa om... :P

/ Calle

#12

Postad 11 mars 2008 - 12:38

Denethor
  • Denethor
  • Veteran

  • 1 682 inlägg
  • 0
Jag tror (och hoppas) att Färjestad BK vinner hela skiten i år, i vilket fall som helst tror jag att de möter HV71 i finalen ;)

#13

Postad 11 mars 2008 - 16:19

anteb91
  • anteb91
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0
Djurgårdare :P

Tror inte dom vinner, de har varit dåliga ganska många säsonger nu ;)
Får hoppas på att dom bli bättre snart.

#14

Postad 11 mars 2008 - 21:54

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0
Det ar skönt med en vinst för Frölunda. :(

#15

Postad 11 mars 2008 - 22:48

partajare
  • partajare
  • Mästare

  • 3 282 inlägg
  • 0
Jisses va goa gubbarna va idag!! Heja frölunda!

Men va hände med HV??

#16

Postad 11 mars 2008 - 22:51

Unregistered035dce0b
  • Unregistered035dce0b
  • Forumräv

  • 549 inlägg
  • 0
Timrå vann lätt med en halv skadad Första femma å en sjuk oförmåga att göra mål...Gött Gött Heja TIMRÅ!!

#17

Postad 11 mars 2008 - 22:52

Unregistered6214acfd
  • Unregistered6214acfd
  • Lärjunge

  • 440 inlägg
  • 0
Grymt bra av Frölunda grattis :(

#18

Postad 11 mars 2008 - 22:55

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
Jag håller i hatten för Timrå och deras ungdomssatsning i A-laget

Challe är goo som tränare och det skulle vara ruskigt kul om de kunde lyckas

Maveric :(

#19

Postad 11 mars 2008 - 23:19

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Inte kul alls idag. Var det möjligen någon sorts rekord? 2 mål i baken efter 35 sekunder, skitkul, verkligen...

Att som sittande/stående i avbytarbåset slå en spelare som åker förbi på isen gör man inte, oavsett vad som sägs av Wallin (och det är jag övertygad om att han sa en del fult, det är många som gör det under matcherna).

Hoppas att en viss Frölundaspelare blir avstängd några matcher för det.

Timrå vann lätt med en halv skadad Första femma å en sjuk oförmåga att göra mål...Gött Gött Heja TIMRÅ!!

Lätt? Det var en mycket märklig definition av det ordet.

Spelade de bara med halva förstafemman, dessutom skadad? Lika märkligt det.

#20

Postad 11 mars 2008 - 23:27

Unregistered035dce0b
  • Unregistered035dce0b
  • Forumräv

  • 549 inlägg
  • 0
Japp det var lätt match,å första kedjan ska det vara, var lätt skadade....så nöjd?

#21

Postad 11 mars 2008 - 23:32

Unregistered035dce0b
  • Unregistered035dce0b
  • Forumräv

  • 549 inlägg
  • 0
Hoppas att en viss Frölundaspelare blir avstängd några matcher för det.
Kommer han inte få,inte första gången direkt nått sånt händer i slutspel,hadet vare litte stake i wallin hade han hoppat in i båset.

#22

Postad 11 mars 2008 - 23:33

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Inte kul alls idag. Var det möjligen någon sorts rekord? 2 mål i baken efter 35 sekunder, skitkul, verkligen...

Att som sittande/stående i avbytarbåset slå en spelare som åker förbi på isen gör man inte, oavsett vad som sägs av Wallin (och det är jag övertygad om att han sa en del fult, det är många som gör det under matcherna).

Hoppas att en viss Frölundaspelare blir avstängd några matcher för det.


Njöt som sjutton! :(

Ja det var riktigt fult att slå från båset.
Han lär bli avstängd några matcher, så fruktansvärt onödigt!

Har en känsla av att Frölunda kommer få det nästan lika jobbigt i första perioden uppe i Löfberg Lila som FBK hade idag.

#23

Postad 11 mars 2008 - 23:35

Meriksson
  • Meriksson
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0
Gött mos Frölunda :(

#24

Postad 12 mars 2008 - 07:31

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0

Inte kul alls idag. Var det möjligen någon sorts rekord? 2 mål i baken efter 35 sekunder, skitkul, verkligen...

Att som sittande/stående i avbytarbåset slå en spelare som åker förbi på isen gör man inte, oavsett vad som sägs av Wallin (och det är jag övertygad om att han sa en del fult, det är många som gör det under matcherna).

Hoppas att en viss Frölundaspelare blir avstängd några matcher för det.


Njöt som sjutton! :(

Ja det var riktigt fult att slå från båset.
Han lär bli avstängd några matcher, så fruktansvärt onödigt!

Har en känsla av att Frölunda kommer få det nästan lika jobbigt i första perioden uppe i Löfberg Lila som FBK hade idag.


Edit. Holmqvist tilltag ska sluta i avstängning någon match tycker jag, finns ingen ursäkt för det han gjorde. Däremot anser jag även att som det lät på internetradion (såg ej matchen) att Wallin efter slutsignalen och efter J. Jönsson hade åkt och tackat för en god match ger sig på N. Andersson ännu en ggn (eller om det var kallio) med en hård slashing så borde även detta tas upp i disciplinnämnden.

Redigerat av Hoff, 12 mars 2008 - 07:41.


#25

Postad 12 mars 2008 - 08:13

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0
Ja man sa ju att Wallin hade proppat N.Andersson lite fult innan händelsen dessutom. Inte bra att ge tillbaka vid sidan av isen bara. Big No-no.

#26

Postad 12 mars 2008 - 10:23

Stenlund
  • Stenlund
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0
Tyckte hv var riktigt dåliga igår, visst gjorde hadelöv några riktigt bra räddningar. Men borde vara större skillnad mellan lagen än så. Så tagga till nu hv, inte fan ska skellefteå få gå vinnande ur den där striden !!


Forza luleå ! :(

#27

Postad 12 mars 2008 - 13:46

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

  • 1 742 inlägg
  • 0
Första gången jag har varit i Frölundaborg och det var ju 35 sekunder man helst ville glömma,  ;) men annars tycker jag FBK såg helt ok ut.

Men tar man bort första perioden med Frölundas 22-4 i skott så såg det betydligt bättre ut, 27-9 till FBK i skott i de resterande två.

Det kommer att bli tufft för både lagen, båda är starka i medgång så det är lite avgörande imorgon :

Edit: Tror Skellefteå inte blir lika lätta som HV trodde :D

Redigerat av Mr_Empa, 12 mars 2008 - 13:47.


#28

Postad 12 mars 2008 - 18:47

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0
Nu fick jag se Wallins armbåde i ansiktet på N.Andersson, inte vackert!!!!!!

Fattar att VF spelarna blev förbannade.

#29

Postad 12 mars 2008 - 18:55

Stenlund
  • Stenlund
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0
Wallin visar ytterligare en gång att han är en feg fjant !

#30

Postad 12 mars 2008 - 20:12

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Japp det var lätt match,å första kedjan ska det vara, var lätt skadade....så nöjd?

Lätt match när man vinner i sudden? Tillåt mig småle...
Antingen skämtar du eller så är du okunnig.

Hoppas att en viss Frölundaspelare blir avstängd några matcher för det.
Kommer han inte få,inte första gången direkt nått sånt händer i slutspel,hadet vare litte stake i wallin hade han hoppat in i båset.

Aha, du var bara okunnig alltså.

Det händer ALDRIG att någon från båset slår ner en förbipasserande. Nämn gärna en enda gång det hänt tidigare (alltså inte att folk kastat sig från båset för att delta i slagsmål, något som är dåligt nog, utan att en förbipasserande slås ned). En gång, som sagt.

Njöt som sjutton! ;)

Ja det var riktigt fult att slå från båset.
Han lär bli avstängd några matcher, så fruktansvärt onödigt!

Har en känsla av att Frölunda kommer få det nästan lika jobbigt i första perioden uppe i Löfberg Lila som FBK hade idag.

Förstår att du njöt ordentligt igår.

Jag tycker det är ordentligt skönt att FBK har hemmaplansfördel i den här matchserien, tror det kommer att bli tufft ändå.

#31

Postad 13 mars 2008 - 10:00

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Förstår att du njöt ordentligt igår.

Jag tycker det är ordentligt skönt att FBK har hemmaplansfördel i den här matchserien, tror det kommer att bli tufft ändå.


Jajjemen!

Ja Frölunda suger på bortaplan hittills och har fortfarande inget powerplay!!!

Helt omöjligt att gå långt i ett slutspel om man inte gör mål i PP.

Risken är stor att det är du som är nöjd ikväll.. hehe

Redigerat av thetias, 13 mars 2008 - 10:00.


#32

Postad 13 mars 2008 - 12:49

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0
Holmqvist blev avstängd i 3 matcher!. Alldelles för hårt straff. 1-2matcher hade varit mer rimligt. Och mest störande är att Wallin försöker framstå som en ängel...

#33

Postad 13 mars 2008 - 14:02

erik_83
  • erik_83
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Holmqvist blev avstängd i 3 matcher!. Alldelles för hårt straff. 1-2matcher hade varit mer rimligt. Och mest störande är att Wallin försöker framstå som en ängel...


Snarare ett för lindrigt straff,hade detta varit exempelvis Kåberg i Färjestad eller Ledin, jämtin i HV eller nån anan känd "bråkmakare" så hade de lätt blivit 15-20 mtcher

#34

Postad 13 mars 2008 - 14:30

JeppeN
  • JeppeN
  • Lärjunge

  • 300 inlägg
  • 0
Herregud!

Har nu sett "vänsterkroken" som den kallas. Mer som en örfil enligt mig. Ser ju dessutom ut som att han ångrar sig innan han träffat wallin.
Wallin ramlar nog mer av chock än av kraften i slaget.
Dock är det fortfarande en ful grej, men jag håller med om att en matchs avstängning hade räckt.

Lär nog bli en skapligt fysiskt tuff fortsättning på denna serie tack vare detta, och det är ju alltid kul! :)

OT:
När jag hör vänsterkrok i en hockeymatch förväntar jag mig nåt i den här stilen! :D
Titta noga så ser ni bl.a. en svensk åka på en klassisk (men feg) vänsterkrok!

#35

Postad 13 mars 2008 - 18:25

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

Holmqvist blev avstängd i 3 matcher!. Alldelles för hårt straff. 1-2matcher hade varit mer rimligt. Och mest störande är att Wallin försöker framstå som en ängel...


Snarare ett för lindrigt straff,hade detta varit exempelvis Kåberg i Färjestad eller Ledin, jämtin i HV eller nån anan känd "bråkmakare" så hade de lätt blivit 15-20 mtcher

En spelare i Modo blev för några år sedan avstängd 9 matcher för att ha slagit klubban i sargen när han var missnöjd med ett domslut. Det var alltså, enligt de som dömer sån här, värre än vad Holmqvist gjorde...

JeppeN: Problemet är inte att slaget var hårt. Om slaget hade utförts när båda var på isen hade det definitivt gett utvisning, men inte mer än 2 minuter. Problemet är att man ALDRIG, varande i avbytarbåset, stör spelarna ute på isen rent fysiskt. Det här är faktiskt en av få regler man ALDRIG ser brytas emot. Enda undantaget brukar vara om det någon gång är ett stort slagsmål redan.

#36

Postad 13 mars 2008 - 23:06

Unregistered035dce0b
  • Unregistered035dce0b
  • Forumräv

  • 549 inlägg
  • 0
Timrå IK Litte Lätt Ba!! Mmmmm så lätt så...Va ska modoiterna skylla på ikväll då??

#37

Postad 13 mars 2008 - 23:11

Unregistered035dce0b
  • Unregistered035dce0b
  • Forumräv

  • 549 inlägg
  • 0

Holmqvist blev avstängd i 3 matcher!. Alldelles för hårt straff. 1-2matcher hade varit mer rimligt. Och mest störande är att Wallin försöker framstå som en ängel...


Snarare ett för lindrigt straff,hade detta varit exempelvis Kåberg i Färjestad eller Ledin, jämtin i HV eller nån anan känd "bråkmakare" så hade de lätt blivit 15-20 mtcher

En spelare i Modo blev för några år sedan avstängd 9 matcher för att ha slagit klubban i sargen när han var missnöjd med ett domslut. Det var alltså, enligt de som dömer sån här, värre än vad Holmqvist gjorde...

JeppeN: Problemet är inte att slaget var hårt. Om slaget hade utförts när båda var på isen hade det definitivt gett utvisning, men inte mer än 2 minuter. Problemet är att man ALDRIG, varande i avbytarbåset, stör spelarna ute på isen rent fysiskt. Det här är faktiskt en av få regler man ALDRIG ser brytas emot. Enda undantaget brukar vara om det någon gång är ett stort slagsmål redan.

Märkligt sett flera matcher bara i år där dom rycker tag i spelare på isen från båset,i detta fall då en liten puff i ansiktet så de va väll fult iof.Nja tycker vargarna framstår som små kissekatter jag i år så farligt va det inte.Så 3 matcher är nog lagomt bara för å markera.

#38

Postad 14 mars 2008 - 00:48

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Du får ursäkta, men jag tror inte på att du sett att spelare i båset har, rent fysiskt, stört spelare på isen. Om det hade varit vanligt så hade det här inte blivit någon stor sak. Jag har aldrig sett något liknande i Elitserien.

Du tycker fortfarande att avgörande i sudden är "lätt"?

Grattis till vinsten idag, förresten. Skönt att Modo fick stryk.

#39

Postad 14 mars 2008 - 08:08

JeppeN
  • JeppeN
  • Lärjunge

  • 300 inlägg
  • 0

JeppeN: Problemet är inte att slaget var hårt. Om slaget hade utförts när båda var på isen hade det definitivt gett utvisning, men inte mer än 2 minuter. Problemet är att man ALDRIG, varande i avbytarbåset, stör spelarna ute på isen rent fysiskt. Det här är faktiskt en av få regler man ALDRIG ser brytas emot. Enda undantaget brukar vara om det någon gång är ett stort slagsmål redan.


Vill bara påpeka att jag inte försvarar hans agerande, jag hade bara väntat mig ett värre slag efter att ha läst om händelsen.
Jag är tveksam till att slaget ens hade gett utvisning i en duell på plan, om inte mottagaren filmat.
Jag tycker nog att böter och en matchs avstängning hade varit markering nog.
Fast får man nio matcher BARA för att man slår klubban i sargen så vet jag inte. Har dock inte något minne av ett sånt fall, men det kan ju ha hänt för det.

Övriga tankar om gårdagens matcher:

Måste säga att jag blev imponerad av Timrås första period, bästa elitseriehockeyn jag sett på länge!

Synd att Renberg drog straffen i ribban, kvittering där så tror jag de hade vunnit och Skellefteå hade varit på god väg mot årets skräll.

#40

Postad 14 mars 2008 - 08:13

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0
Bröderna Holmqvist är på väg att sänka Frölunda på egen hand. En med korkade påhopp och den andre med junior misstag som försvarare.

Lirare, trodde A.Holmqvist att han bara skulle få komma och enbart spela PP kan man undra.

Han är konstant den som blir rundad eller står och tittar på när motståndare gör mål. Wake up!!

#41

Postad 14 mars 2008 - 17:38

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Ja, så är det nog, tyvärr (för dig, inte mig), Thetias.

Jag tittade lite i GT idag, i kön till kassan i affären.

VF tål tydligen inte att bli tacklade. Det här var en match som jag tycker var så ren att man nästan inte märkte att det var slutspel. Kommentatorerna tyckte likadant.

Men Frölunda? Nänä, deras stjärnor får man inte tackla. Ajabaja. Usch. Inte tackla Frölundas stjärnor. Farligt.

Sillmjölkar! Mesproppar! Fy fan, rent ut sagt.

Och så finns det folk som påstår att FBK är gnälliga. Det här måste väl ändå ta priset t.om. från Modo? Att gnälla över sånt här efter en onormalt snäll slutspelsmatch. Och vad är det de gnäller på? Att FBK tacklar deras stjärnor mer än vad de tacklar övriga spelare? Ja, d######r vilken överraskning.

Har tyckt ganska bra om VF tidigare, men det här sänker hela laget.


Om jag hade varit någon av Kallio eller Andersson hade jag skämts, inte klagat, när Frögren ensam fick ner båda på isen.

Sa jag sillmjölkar?

http://www.hockeyexp...rna-ska-skyddas


Det här är ju helkul! Säger en del om att VF är skärrade, nämligen. Underbart om de dessutom slösar energi på att (dessutom helt omotiverat) klaga på domaren.

Redigerat av SC-Zap, 14 mars 2008 - 17:39.


#42

Postad 14 mars 2008 - 19:57

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0
Så du sätter den kinden till SC_Zap :blink:

Helt ärligt, när Frögren eller vem det nu va låg o smekte Kallio och Andersson så var det en av de få gånger en FBK spelare hade det fysiska övertaget mot nån VF spelare.

Wallin gråter ut i pressen i flera dagar efter en liten bitchslap i ansiktet, patetiskt!

Han kan snacka om armbågen han fick igår istället. :blink:

Han ser ut som en missväxt 14 åring dessutom, isch!

FBK vann knappt vann en närkamp igår? Sillmjölkar!

Så ******** trötta på FBK spelarnas "Frölunda är ett så bra lag, bla bla bla", gullegullan då!

VF ska köra över FBK imorn igen! :blink:

#43

Postad 14 mars 2008 - 21:45

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
Tror Frölunda att det är TV-pucken eller :blink: :blink:

#44

Postad 14 mars 2008 - 22:03

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2 709 inlägg
  • 0
Faan va ja hatar FBK. världens tråkiagste lag och herregud wallin, vilken jäävla kärring du e. Tål du inte en smäll kanske du inte ska spela hockey !!

Nää Frölunda får banne mig skärpa sig nu och krossa FBK imorn och ta hem denna kvartsfinalserie !!

#45

Postad 14 mars 2008 - 23:18

Unregistered035dce0b
  • Unregistered035dce0b
  • Forumräv

  • 549 inlägg
  • 0
Hörde på lokal nyheterna förut att en modo supporter kastat en puck mot timrås klack och träffat en 11åring i huvudet,,,Fy F_N Va är det för fel på dessa snorungar som håller på? Hur tänker dom? Typ-Visste inte att det skulle stå ett barn där,eller får skylla sig själv om man tar med barn på hockey,eller klacken provocera oss så lika mycket deras fel,,,,NÄ ja fattar inte?!

#46

Postad 15 mars 2008 - 00:00

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0
Sc-Zap, tycker du vad kolla hur FBK-spelarna gör efter sina tacklingar eller i närkamperna. Så jädra mycket armbågar som flyger upp i ansiktena på frölunda-spelarna. Klart som fan de lackar ur. Sen att Wallin framstår som en ängel i pressen gör inte saken bättre. Får hoppas domaren ser alla fula tilltag, frölunda lär köra samma fula knep om domaren låter det fortgå.

#47

Postad 15 mars 2008 - 02:37

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0

FBK vann knappt vann en närkamp igår? Sillmjölkar!

Desto konstigare att VF klagar högljutt på att FBK tacklar för mycket, eller hur?

Sillmjölkar är bara förnamnet.


Faan va ja hatar FBK. världens tråkiagste lag och herregud wallin, vilken jäävla kärring du e. Tål du inte en smäll kanske du inte ska spela hockey !!

Nää Frölunda får banne mig skärpa sig nu och krossa FBK imorn och ta hem denna kvartsfinalserie !!

Du har missförstått lite.

Det är VF som klagar hos pressen, inte FBK. FBK tacklar ju VF-spelare, det kan tydligen inte VF acceptera.

Sillmjölkar.

Hoff: Tycket du det var en ful match senast? Då var du nog ensam om det. En ovanligt icke-ful match för att vara slutspel tyckte jag (och det sa även kommentatorerna under matchen).

Nä, släpp sargen, sluta gnälla. Gnäll, gnäll, gnäll. VF framstår som ett ordentligt gnällgäng nu, vilket de inte gjort tidigare. Patetiskt.

#48

Postad 15 mars 2008 - 08:04

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

  • 867 inlägg
  • 0

FBK vann knappt vann en närkamp igår? Sillmjölkar!

Desto konstigare att VF klagar högljutt på att FBK tacklar för mycket, eller hur?

Sillmjölkar är bara förnamnet.


Faan va ja hatar FBK. världens tråkiagste lag och herregud wallin, vilken jäävla kärring du e. Tål du inte en smäll kanske du inte ska spela hockey !!

Nää Frölunda får banne mig skärpa sig nu och krossa FBK imorn och ta hem denna kvartsfinalserie !!

Du har missförstått lite.

Det är VF som klagar hos pressen, inte FBK. FBK tacklar ju VF-spelare, det kan tydligen inte VF acceptera.

Sillmjölkar.

Hoff: Tycket du det var en ful match senast? Då var du nog ensam om det. En ovanligt icke-ful match för att vara slutspel tyckte jag (och det sa även kommentatorerna under matchen).

Nä, släpp sargen, sluta gnälla. Gnäll, gnäll, gnäll. VF framstår som ett ordentligt gnällgäng nu, vilket de inte gjort tidigare. Patetiskt.

Jag säger inte att det var en ful match, och kommentatorerna sa det där i första perioden då det knappt smällde som sagt. Men det är bara att inse, nu i två matcher i rad har vid ett flertal tillfällen fbk-spelarna tryckt upp en armbåge eller knytnäve i ansikten på frölundas stjärnor såsom kallio o N.Andersson efter en närkamp för att få dom ur spel. Detta missas ju lätt av domaren då oftast spelet har hunnit förflyttats efter tacklingen.

#49

Postad 15 mars 2008 - 11:54

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0
Har VF spelarna klagat på att FBK tacklar för mycket? Det har jag missat i så fall, det gällde gris spel efter avblåsning osv.

Men jag tycker VF ska fortsätta tackla... Per Åslunds skadad i axeln

#50

Postad 15 mars 2008 - 12:33

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Attackerar Loob

Det samtalsämnet räcker för att Challe Berglund ska sätta in en tuff tackling på Färjestads sportchef Håkan Loob och hans uttalanden efter Michael Holmqvists båsknock på Färjestads Rickard Wallin.

– Ja, Loob knäckte själv näsbenet på Arto Blomsten med en crosschecking i SM-finalen 1991. Då var han ganska oskyldig efteråt.


Look whos talking, lixom. Fjant Loob.

Länk



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.