Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viasats Viaplay - är det något att ha?

2852 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1051

Postad 18 maj 2015 - 13:06

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Bulldog och Improwise: Har ni testat ändra till 50hz från grafikkortet också? Då blir ryckigheten mindre... hjälper dock inte kvaliten, pixlar sig ibland och inte lika bra som när man kollar på TV... men ryckfritt blir det nästan... kör chrome med...

 

Hos mig fungerar det ju så här pillas ingenting (nåja, så borde det iaf vara men nog fan ska man på och pilla ibland ändå :D )



#1052

Postad 18 maj 2015 - 13:08

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

Hos mig fungerar det ju så här pillas ingenting (nåja, så borde det iaf vara men nog fan ska man på och pilla ibland ändå :D )

 

hehe, ändrade för tyckte det va irriterande med medioker kvalité PLUS ryckighet... hjälpte med 50hz mot det iaf. :)



#1053

Postad 18 maj 2015 - 13:47

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 967 inlägg
  • 0

Jag tittar just nu på viaplay och MFF Champions Leugue serien. 

Spelar upp direkt från Chrome med nya spelaren och 50hz inställt på datorn. Det är suddigt.

Visas på en 27" monitor av bra kvalité (inte för att det spelar någon större roll)  Bästa resultatet so far men inte bra som sagt.

Blir bara sämre ju större bilden blir.  Finns inte en chans att jag köper att någon har perfekt bild på sport på viaplay.



#1054

Postad 18 maj 2015 - 14:13

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Jag tittar just nu på viaplay och MFF Champions Leugue serien. 

Spelar upp direkt från Chrome med nya spelaren och 50hz inställt på datorn. Det är suddigt.

Visas på en 27" monitor av bra kvalité (inte för att det spelar någon större roll)  Bästa resultatet so far men inte bra som sagt.

Blir bara sämre ju större bilden blir.  Finns inte en chans att jag köper att någon har perfekt bild på sport på viaplay.

 

Perfekt bild eller ens nära tror jag inte någon har oavsett teknik eller leverantör. Den bild jag får till duger för så väl min 64" plasma som för min projektor enligt både mig och dom som brukar kolla sport här  och fullt jämförbar med den bild som polarna har via sina ComHem HD kanaler. Sen blir så klart bristen på upplösning rätt uppenbar desto större bilden är, men det är väl kanske inte så konstigt. Men jag har tidigare haft liknande problem som de som beskrivs här, med hackande osv men har lyckats tweaka bort det till stor del nu. Bästa kvalitén verkar fortfarande finnas via satellit även om jag inte vet hur stor skillnaden är idag då det var rätt länge sedan jag hade möjlighet att köra parabol om jag nu velat. Sen bör det väl sägas att många sändningar är av lägre för att inte säga usel kvalité, t.ex. de matcher som sänds på TV10 verkar av okänd anledning alltid streamas ut i lika dålig kvalité som de visas på dessa kanaler. Nu pratar jag alltså om bra sändningar från CL och PL där inte den ingående signalen verkar vara den begränsande faktorn och där det inte verkar sitta nån 20-årig praktikant i kontrollrummet.


Redigerat av improwise, 18 maj 2015 - 14:17.


#1055

Postad 18 maj 2015 - 14:24

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

. hjälpte med 50hz mot det iaf. :)

 

 

Kan bara instämma.. :)



#1056

Postad 18 maj 2015 - 14:54

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 3
Fullt jämförbar med HD sändningar via parabol eller kabel tv har jag aldrig sett hos någon. Väldigt stor skillnad.

#1057

Postad 18 maj 2015 - 20:11

Nema1
  • Nema1
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

När ni säger ändra till 50 hz på grafikkortet menar ni "högerklicka på skrivbordet ---> skärmupplösning"? Eller är det via catalyst control center? Var ändrar ni?


Redigerat av Nema1, 18 maj 2015 - 20:17.


#1058

Postad 18 maj 2015 - 20:21

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0

När ni säger ändra till 50 hz på grafikkortet menar ni "högerklicka på skrivbordet ---> skärmupplösning"? Eller är det via catalyst control center? Var ändrar ni?

 

Ja, skrivbordet, skärmupplösning, och avancerat. 


Redigerat av Garrett, 18 maj 2015 - 20:21.


#1059

Postad 18 maj 2015 - 21:10

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

Bulldog och Improwise: Har ni testat ändra till 50hz från grafikkortet också? Då blir ryckigheten mindre... hjälper dock inte kvaliten, pixlar sig ibland och inte lika bra som när man kollar på TV... men ryckfritt blir det nästan... kör chrome med...

Jag har ännu inte hunnit testa med en dator kopplad till tvn. Har hittills bara kört med Chromecast, nu inbyggd app i tvn och airplay.

 

 

Perfekt bild eller ens nära tror jag inte någon har oavsett teknik eller leverantör. Den bild jag får till duger för så väl min 64" plasma som för min projektor enligt både mig och dom som brukar kolla sport här  och fullt jämförbar med den bild som polarna har via sina ComHem HD kanaler. Sen blir så klart bristen på upplösning rätt uppenbar desto större bilden är, men det är väl kanske inte så konstigt. Men jag har tidigare haft liknande problem som de som beskrivs här, med hackande osv men har lyckats tweaka bort det till stor del nu. Bästa kvalitén verkar fortfarande finnas via satellit även om jag inte vet hur stor skillnaden är idag då det var rätt länge sedan jag hade möjlighet att köra parabol om jag nu velat. Sen bör det väl sägas att många sändningar är av lägre för att inte säga usel kvalité, t.ex. de matcher som sänds på TV10 verkar av okänd anledning alltid streamas ut i lika dålig kvalité som de visas på dessa kanaler. Nu pratar jag alltså om bra sändningar från CL och PL där inte den ingående signalen verkar vara den begränsande faktorn och där det inte verkar sitta nån 20-årig praktikant i kontrollrummet.

Kvalitén som fanns på Telia tv via Fiber på senaste frivisningen var riktigt bra. Stor skillnad mot Viaplay. Ryckigheten har jag haft både på Plasma och min nya UHD tv. 



#1060

Postad 19 maj 2015 - 06:16

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Fullt jämförbar med HD sändningar via parabol eller kabel tv har jag aldrig sett hos någon. Väldigt stor skillnad.

 

Nähä? Jag har aldrig mött en älg i skogen men jag är rätt säker på att dom finns ändå :) 

 

Sändning via parabol, eller iaf via satellit, tror jag är det bästa rent bildmässigt. Om man då jämför bästa möjliga kvalité alltså. Men det är nog bra att inte jämföra äpplen med päron, dvs antingen jämför man olika tekniker mot varandra eller så jämför man olika tjänster mot varandra.



#1061

Postad 19 maj 2015 - 06:19

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Jag har ännu inte hunnit testa med en dator kopplad till tvn. Har hittills bara kört med Chromecast, nu inbyggd app i tvn och airplay.

 

 

Kvalitén som fanns på Telia tv via Fiber på senaste frivisningen var riktigt bra. Stor skillnad mot Viaplay. Ryckigheten har jag haft både på Plasma och min nya UHD tv. 

 

Det är nog sällan bildvisaren som är den begränsande faktorn i dessa fall, i synnerhet inte om man har en UHD. Däremot vet jag av egen erfarenhet att felaktiga inställningar kan ställa till mkt besvär. Med reservation då för om man kör med inbyggda appar via smarttv, något jag har väldigt lite erfarenhet av själv.


Redigerat av improwise, 19 maj 2015 - 06:20.


#1062

Postad 31 maj 2015 - 22:54

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0

Återaktiverade mitt abonnemang på viaplay nyss i tron om att det borde vara bra bild år 2015. Jo tjena... Sitter och tittar på Viasat motor "HD" nu via appen i Apple TVn, och suddigare motorcyklar får man nog leta efter. Enligt routern streamar den bara i dryga 3Mbit/s. Hittar inga inställningar i appen helller annat än logga ut, vilket jag kommer att göra om en månad...



#1063

Postad 01 juni 2015 - 07:58

Kullre
  • Kullre
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0

Återaktiverade mitt abonnemang på viaplay nyss i tron om att det borde vara bra bild år 2015. Jo tjena... Sitter och tittar på Viasat motor "HD" nu via appen i Apple TVn, och suddigare motorcyklar får man nog leta efter. Enligt routern streamar den bara i dryga 3Mbit/s. Hittar inga inställningar i appen helller annat än logga ut, vilket jag kommer att göra om en månad...

Ja, fortfarande inget vidare. Tror ovanstående är problemet.



#1064

Postad 01 juni 2015 - 10:16

Irule
  • Irule
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0

Det jag stör mig mest på är att det är småhackigt. Visst blir det bättre att ändra till 50 hz men fortfarande flyter inte bilden som den skall. 



#1065

Postad 02 juni 2015 - 01:55

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

När folk som ful-streamar har fin hd kvalitet utan ryckig bild och bra ljud så är det riktigt kasst att Viaplay som tar 300kr/mån inte kan matcha detta. Då donerar jag hellre pengar till dessa människor.


Redigerat av Zerox_no1, 02 juni 2015 - 02:03.


#1066

Postad 02 juni 2015 - 08:30

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

När folk som ful-streamar har fin hd kvalitet utan ryckig bild och bra ljud så är det riktigt kasst att Viaplay som tar 300kr/mån inte kan matcha detta. Då donerar jag hellre pengar till dessa människor.

Nja, ful-nedladdning i så fall. Ful-stream är alltid...fult. :wacko:



#1067

Postad 02 juni 2015 - 15:37

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Det jag stör mig mest på är att det är småhackigt. Visst blir det bättre att ändra till 50 hz men fortfarande flyter inte bilden som den skall. 

 

Dator/apple tv eller något annat?



#1068

Postad 02 juni 2015 - 20:26

Irule
  • Irule
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0

Dator/apple tv eller något annat?

Dator/webbläsaren får jag till det som "bäst"



#1069

Postad 02 juni 2015 - 21:25

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

  • 1 524 inlägg
  • 0

Jag får ryckig bild i inbyggda tv appen som är samma som finns i androidtelefoner. Via min Xbox flyter det på bra, blev förvånad faktiskt. helt "ok" bild på 65 tummaren. fick samma bild via dator och chrome.

Apple Tv minns jag inte, den tår i ett annat rum och har inte provat.



#1070

Postad 03 juni 2015 - 05:17

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Apple Tv minns jag inte, den tår i ett annat rum och har inte provat.

 

 

Jag har ingen ryckig bild med den inställd på 50hz, flyter på fint :) Dock så kan jag nog hålla med om att bildkvaliten bitvis försämras lite grann...



#1071

Postad 14 juni 2015 - 17:03

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Av rädsla för att göra reklam så flikar jag in att jag skaffade eurosport player för att se 24h lemans. Streamar eurosportsändingen rakt av inkl reklampauser så vad man fick var max 10 minuter racing sedan 6 minuter reklam så rullar det på. Kommentatorerna var inte direkt på hugget heller men eurosport har väl inte råd med avbytare så de ska hålla 24h. Slutade med att man kollade på gratisstreamer med marginellt sämre kvalitet och överlägsna kommentatorer i stället och 2 minuters pauser max en gång i halvtimmen.

 

Relativt billigt jämte Viaplay är det ju i alla fall.



#1072

Postad 14 juni 2015 - 17:41

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Köpte kanal5play premium idag där bl,a Rysslands matchen som sänds i Eurosport hd, inge bra bild alls. Däremot 9;an blev jag förvånad över bild kvalitén  :)


Redigerat av mcmike, 14 juni 2015 - 17:42.


#1073

Postad 10 juli 2015 - 08:22

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Upp till kamp :D

 

http://www.aftonblad...icle21097578.ab



#1074

Postad 10 juli 2015 - 08:38

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0

Vore synd om Viasat tappar PL då dom även har CL.. Men någon kanal som kan ha bättre kvalitet vore inte fel. :)



#1075

Postad 10 juli 2015 - 08:51

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Det är inge fel på kvaliten via parabol eller dylikt, dock via viaplay råder delande meningar ja :) . Tappar de PL är det godnatt..



#1076

Postad 10 juli 2015 - 09:37

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0

Via fiber är det ingen vidare bild faktiskt. Hade valt parabol om det inte vore för grannhuset stod i vägen.. :)



#1077

Postad 10 juli 2015 - 09:46

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 1

Via fiber är det ingen vidare bild faktiskt. 

 

 

Ok det har jag ingen erfarenhet av, då förstår jag :)



#1078

Postad 10 juli 2015 - 10:28

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Skulle vara illa om Viasat tappade PL. Man kan ha synpunkter på deras streamingtjänst men ingen av konkurrenterna är direkt bättre, snarare tvärtom. 



#1079

Postad 10 juli 2015 - 12:30

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Tror Viasat inser själva att dom inte kan tappa PL....sitta på NHL/CL håller ju inte.Dom lär bjuda över allt som kommer i vägen. 



#1080

Postad 10 juli 2015 - 12:35

jimmybazooka
  • jimmybazooka
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Hoppas C-more köper upp det, skulle vara kanon med Allsvenskan och Premier League på samma ställe.



#1081

Postad 12 juli 2015 - 11:27

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Hur som helst är dessa "licens avtal" nästan aldrig bra för kunden, dyrare. Jag hoppas viasat/viaplay kommer behålla PL i alla fall :) Tråkigt att de tappat PGA/herrar


Redigerat av mcmike, 12 juli 2015 - 11:27.


#1082

Postad 20 juli 2015 - 09:01

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 1

Nu har det klart med NHL fram till och med 2021 i alla fall :)

 

http://www.aftonblad...icle21140790.ab



#1083

Postad 20 juli 2015 - 14:23

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0

Om man bara kunde haft Hockey HD via fiber... Sjukt dålig bild på den vanliga när det gäller NHL.



#1084

Postad 28 augusti 2015 - 19:22

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
KHL kan det vara något, redan imorgon första matchen...

www.aftonbladet.se/sportbladet/sportitv/article21323144.ab

Redigerat av mcmike, 28 augusti 2015 - 19:23.


#1085

Postad 29 augusti 2015 - 12:59

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

Har nu sett några matcher som Viasat sänt i HD, men jämför man med satellitsändningar (C-more och Eurosport) verkar bilden vara SD. Ser på en 46" Samsung-TV i 8-serien. Skall man nöja sig med det, eller kan det bli bättre med någon box? Med 22 sidor orkar jag inte scrolla efter ev svar på mitt spörsmål.



#1086

Postad 29 augusti 2015 - 13:27

Tyhke
  • Tyhke
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Jag får hyfsad bild via chromecast 



#1087

Postad 29 augusti 2015 - 14:19

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

Jag får hyfsad bild via chromecast 

Får sämre bild med Chrome Cast. 



#1088

Postad 29 augusti 2015 - 14:24

Tyhke
  • Tyhke
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Får sämre bild med Chrome Cast. 

Jag får dålig bild om jag kopplar Chromecasten direkt till tv'n men fick mycket bättre bild när jag kopplade den via stärken.



#1089

Postad 29 augusti 2015 - 14:56

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

Jag får dålig bild om jag kopplar Chromecasten direkt till tv'n men fick mycket bättre bild när jag kopplade den via stärken.

Får testa det. Tack för infot.



#1090

Postad 29 augusti 2015 - 16:21

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Allt genom Oppon, just nu Liverpool matchen!

 

Chromecast: Android tele/ipad, riktigt bra bild med små hack.

Apple tv: Ipad/airplay, bra bild och flyt.

Apple tv: Appen, bra bild och flyt.

 

Chrome lite "bättre" bild, dock går den bort för mig pga av dålig flyt..Tycker bildkvalitén överlag har blivit lite sämre.


Redigerat av mcmike, 29 augusti 2015 - 16:23.


#1091

Postad 30 augusti 2015 - 18:06

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 967 inlägg
  • 0

chromecast är låst till 60hz. Det kommer alltid småhacka om den inte matas med 60hz material vilket är sällsynt på Viaplay tex.



#1092

Postad 30 augusti 2015 - 18:44

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

chromecast är låst till 60hz. Det kommer alltid småhacka om den inte matas med 60hz material vilket är sällsynt på Viaplay tex.

 

 

Precis! Just därför jag föredrar apple tv:n vid sport, just för att man kan justera till 50hz  :)



#1093

Postad 06 september 2015 - 12:49

Hassepower
  • Hassepower
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Jag har problem med frysningar och hack när jag kollat på live sport via Chromecast. Är det någon mer som upplever det här problemet?

 

Just nu är det formel 1 som fryser ganska ofta (och då har loppet inte ens börjat än), tidigare har det varit allsvenskan.

 

När jag kollar på filmer och serier fungerar det bra, gissar att det är för att det inte är live.



#1094

Postad 06 september 2015 - 13:05

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Jag har problem med frysningar och hack när jag kollat på live sport via Chromecast. Är det någon mer som upplever det här problemet?
 
Just nu är det formel 1 som fryser ganska ofta (och då har loppet inte ens börjat.


Testade upplevde samma sak..

#1095

Postad 06 september 2015 - 15:01

Hassepower
  • Hassepower
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Tack mcmike för att du tog dig tid att kolla!

Då vet jag att det inte bara är jag i alla fall.

 

Kollade på PS4 istället för Chromecast och där var det bara någon störning på hela loppet så det blev okey till slut.

 

Jag hade Viaplay boxen förut och när jag och andra hade problem med den var ofta svaret från supporten "har du kollat din internet uppkoppling eller router?"

Så jag vet inte om det är någon mening med att ta upp problemet med Chromecasten och live sport med Viaplay, även om jag tycker att det hänt väl ofta nu. 



#1096

Postad 06 september 2015 - 15:27

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 967 inlägg
  • 0

Kollade på Porsche cup samt highlightsen av F1 Monza 2014 och bilden flöt på fint.

Så fort dagen F1 sändning startade så började bilden hacka :(  Det är samma visa nästan varje gång. Sjukt dåligt!



#1097

Postad 06 september 2015 - 15:32

Tyhke
  • Tyhke
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Fotboll brukar oftast funka via CC men aldrig F1 Live ( även kval)! När det gäller F1 live tar det bara några minuter innan bilden fryser dvs helt värdelöst!  Film funkar bra.



#1098

Postad 06 september 2015 - 15:40

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Tack mcmike för att du tog dig tid att kolla!

 

 

Varsågod :)

 

Kollade på PS4 istället för Chromecast och där var det bara någon störning på hela loppet så det blev okey till slut.

 

 

Jag har bojkottat chromecast till nästa allt..Som jag skrivit förut, idag var det heller inga som helst störningar eller flyt problem genom apple tv (trådad) :)

 

 

Jag hade Viaplay boxen förut och när jag och andra hade problem med den var ofta svaret från supporten "har du kollat din internet uppkoppling eller router?"

 

 

Men du nog saknar man den? Smidigt var det och den absoluta bästa streamade bildkvalitén :)  



#1099

Postad 06 september 2015 - 17:24

Hassepower
  • Hassepower
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0

Tack allesammans för era svar, då verkar det som att man ska hoppa över Chromecasten kommade F1 sändningar och satsa på PS4 eller koppla in datorn till TV:n.

 

 

du nog saknar man den? Smidigt var det och den absoluta bästa streamade bildkvalitén :)

 

Ja, jag gillade Viaplay boxen, tycker att idén var helt rätt men tyvärr fick de inte tekniken att fungera.

Förra julen hade jag stora problem när nästan hälften av live TV-kanalerna var svarta utan ljud och vid större matcher hade jag problem med frysningar och kvalitetsdippar. 

Antar att det skulle vara för dyrt att komma tillrätta med problemen som den hade.

Hade de fått ordning på dem hade jag gärna haft kvar boxen.



#1100

Postad 06 september 2015 - 18:42

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Tack allesammans för era svar, då verkar det som att man ska hoppa över Chromecasten kommade F1 sändningar och satsa på PS4 eller koppla in datorn.


Lite o.t men streamar du några andra kanaler?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.