Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för Jennys Canton Biograf

34 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 13 januari 2006 - 19:04

Jennys Canton Biograf
  • Jennys Canton Biograf
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok

#2

Postad 13 januari 2006 - 20:35

Jennys Canton Biograf
  • Jennys Canton Biograf
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok! I denna vill jag gärna att ni kommer med åsikter, reflektioner samt idéer till förbättringar. Strävar hela tiden efter att få bion så fin som möjligt...

Tummen upp!
Jenny :P

#3

Postad 15 januari 2006 - 14:15

Unregistered0c979212
  • Unregistered0c979212
  • Lärjunge

  • 376 inlägg
  • 0
jag tycker det e skit kul med en tjej som verkar vara så interesserad som du e:) ska bli jätte kul att se lite bilder:)

#4

Postad 16 januari 2006 - 19:15

Unregistered1041101d
  • Unregistered1041101d
  • Veteran

  • 2 015 inlägg
  • 0

jag tycker det e skit kul med en tjej som verkar vara så interesserad som du e:) ska bli jätte kul att se lite bilder:)

<{POST_SNAPBACK}>

Samma här :P Och välkommen till MinHembio.com -> Jenny.

Som den Audiofil man är, blir man dock rätt förvånad över högtalarplaceringen i vardagsrummet :) :o
Vore intressant med mera bilder i biosektionen.

Mvh
:) Passerati

Redigerat av Unregistered1041101d, 16 januari 2006 - 19:17.


#5

Postad 16 januari 2006 - 19:48

Unregistered0c979212
  • Unregistered0c979212
  • Lärjunge

  • 376 inlägg
  • 0
wow ja jag trodde inte du hade ett SÅ stort intresse riktigt häftigt:) får man fråga har du en kille? och hur ställer han sig till detta då? eftersom oftast är det våra tjejer som tycker det e lite löjligt och dyrt:)

#6

Postad 16 januari 2006 - 21:58

Beowulf Agat
  • Beowulf Agat
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Hej!

Schysst lägenhet & anläggning, kommer nog bli kanon med lite stämningsbelysning i biorummet. Kör själv med canton och är helnöjd (ska sanningen fram så kan jag inte ha större högtalare i min lägenhet för då går grannarna i taket) =)

Har inga bilder nu pga ombyggnad men det är på G =)

Ha det bra!

#7

Postad 17 januari 2006 - 10:46

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Imponerande med 3 anläggningar, där ligger man i lä :)

#8

Postad 17 januari 2006 - 14:46

Unregistered1041101d
  • Unregistered1041101d
  • Veteran

  • 2 015 inlägg
  • 0

Tjenare Passi!
Jag vet att placeringen är lite småskum, men hur hade du haft det då?
Flyttat soffan från nuvarande plats så att högtalarna får stå fritt? Bättre spridning på ljudet måhända?
Tummen upp!
Jenny :D

<{POST_SNAPBACK}>

Flytta tvåsits-soffan till motstående plats av bordet. Alt att du har en skön fin-lyssningsfåtölj på den platsen. Under förutsättning av att du ser större delen av högtalarnas front (mellan & diskantregister) när du antingen sitter i tvåsitsen/fåtöljen.
Till att börja med.

Till sist -> Snygga soffor du har.

Mvh
:D Passerati

#9

Postad 17 januari 2006 - 14:49

Jennys Canton Biograf
  • Jennys Canton Biograf
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Jag ska testa.
Kommer att flytta soffan ikväll och prova mig fram.
Tack för tipset.
Ska försöka slänga upp nån bild på hur resultatet blir. :D

Tummen upp!
Jenny!

#10

Postad 17 januari 2006 - 16:23

Unregistered1041101d
  • Unregistered1041101d
  • Veteran

  • 2 015 inlägg
  • 0

ska testa att flytta soffan redan ikväll!
Jag får prova mig
Och du...sofforna är dösköna!

<{POST_SNAPBACK}>

Ta det lugnt och lyssna under ett par dagar/kvällar med väluppvärmd elektronik. Innan du tar några definitiva beslut, sedan finns det en hel del trådar om akustik och möblering på detta forum och andra.

Tänk också på att ha en skiva med bra inspelning, så du får en bra referens.
Kan ge ett het tips på en skiva som iaf tidigare fanns otroligt billigt på Statoil (59 spänn).
Skivan heter The Celtic Circle 3, och är en dubbelcd.
(nr 1 av samma serie har också tidigare funnits för samma pris, men den skivan ska dock inte ha lika bra inspelning som nr 3 enl källor)

En störtskön sittplats, ger en rackarns bra förutsättning för njutning vid finlyssning :D

Mvh
:D Passerati

Redigerat av Unregistered1041101d, 17 januari 2006 - 16:29.


#11

Postad 17 januari 2006 - 20:54

Unregistered41070
  • Unregistered41070
  • Forumräv

  • 783 inlägg
  • 0
Hej på dig, super snygg anläggning "dreggel" hehehe...
Hur funkar det med två basar, blir det inte lätt fasfel då? //Patrik :D

#12

Postad 20 januari 2006 - 13:08

softman3
  • softman3
  • Beroende

  • 1 449 inlägg
  • 0
kan bara hålla med alla andra... du får se till att dokumäntera lite när du fixar belysningen..
och försök att fixa nån form av akustisk åtgärd, såg lite trångt ut därinne i salongen.

Hur funkar det med två basar, blir det inte lätt fasfel då?  //Patrik  :)

<{POST_SNAPBACK}>


canton basarna har phase correction, vissa har ställbar andra har 0 och 180 grader så om det skulle vara problem så kan ju det åtgärdas

#13

Postad 20 januari 2006 - 23:20

Unregistered1ca7c3a4
  • Unregistered1ca7c3a4
  • Lärjunge

  • 414 inlägg
  • 0

Kul att du frågade. På toaletten sitter en 15" LCD-skärm inbyggd i väggen. Ganska fint att glo på TV medans man duschar.

Tummen Upp!
Jenny


He he! Grymt! Ge oss bilder! Nu måste jag genast höja mitt betyg!

#14

Postad 20 januari 2006 - 23:40

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0
Inte illa för en 18 åring. :)

#15

Postad 22 januari 2006 - 20:52

Unregistered40127
  • Unregistered40127
  • Mästare

  • 2 592 inlägg
  • 0

Stereoanläggningen helt okej, men Cerwin Vega? Nja...mer kraft än finess. Inget för mig.


Vegorna blev nästan ett krav för rummet, det är stort ca 45 kvadrat med snedtak och trappnedgång. Jag hade andra högtalare innan men det var stört omöjligt att få det att fungera bra med subwoofers i det rummet. Det gick inte att få jämn bas och oftast lät det mest i trappnedgången eller så fanns det partier med för mycket bas medans andra platser helt var utan. Jag har testat en uppsjö av subbar och alla tänkbara placeringar samt att köra med dubbla subbar. Till slut gav jag upp.

En kompis som hade ett par Vegor trodde att det skulle funka bättre med helt utan sub och köra på ett par stora Vegor som frontar istället. Jag lånade hem hans högtalare och då föll basen på plats!!

Jag är inte på något vis någon bas-narkorman men till film funkade detta bra, musik lyssnar jag inte på i biorummet. Hur som helst så ska Vegorna ut nu, bion ska ner i källaren till ett mindre rum. Jag har testkört dem där men det låter bara brumligt och grötigt.

case

#16

Postad 23 januari 2006 - 21:13

NeoOne
  • NeoOne
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0
Du frågade om vart jag köpt mina bio skyltar. :ph34r: Kul att du gillar dem.. Tack.

Jag beställde mina från en butik i USA för ett år sedan ungefär, kommer tyvärr inte ihåg vad butiken hette. Men jag skall försöka hitta den igen, jag PMar den till dig om jag hittar den.

Annars så måste jag säga att de är verkligen skit kul att se en tjej som brinner för ljud och bild här bland alla oss killar. Min tjej är inte alls intresserad , ;(

Mvh NeoOne

#17

Postad 24 januari 2006 - 20:44

Unregistered5568a09e
  • Unregistered5568a09e
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
Hej häftiga saker du har :) du har säkert bra ljud, kan jag tänka mig hehe .

#18

Postad 02 mars 2006 - 16:16

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Stämmer bra att vi plockar bort alla inlägg som inte hör hemma.

Ska ni leka detektiver så skicka gärna ett pm till någon moderator med vad ni kommit fram till och håll det borta från tråden.

Så håll spekulationerna borta så är ni snälla ;)

#19

Postad 02 mars 2006 - 16:46

Jennys Canton Biograf
  • Jennys Canton Biograf
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Tjena...jag ska förklara.

Min försäljning av mina Ergo högtalare överlät jag till min pojkvän Christian, eftersom jag tycker det är obehagligt att folk ringer upp en hela tiden. Dessutom är jag riktigt svag när det gäller prutning och tycker synd om alla som säger att de inte har råd.
Detta faktum gäller inte Christian som var stentuff mot alla som kom och tittade på högtalarna.
Tack vare honom fick jag de pengar jag ville.

Har dessutom köpt mina efterlängtade VENTo Reference 5. De ska levereras inom en snar framtid och så fort de står på plats lägger jag upp bilder!

Men, tack alla för er uppmärksamhet.

Tummen upp! ¨
Jenny! ;)

#20

Postad 02 mars 2006 - 21:59

Unregistered441b6096
  • Unregistered441b6096
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0
ska oxå fixa ett rum som får bli biograf så fort jag flyttar till en 3a! :huh:

#21

Postad 03 mars 2006 - 21:36

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

  • 2 584 inlägg
  • 0

ska oxå fixa ett rum som får bli biograf så fort jag flyttar till en 3a!  :)

<{POST_SNAPBACK}>


Så pass

#22

Postad 23 mars 2006 - 09:55

mrspl
  • mrspl
  • Lärjunge

  • 400 inlägg
  • 0
Instämmer med mängden och säger att det är trevligt med lite könsfördelning även på detta forum.
Canton tycker jag alltid har låtit trevligt och varit prisvärda för den ljudkvaliten man får.
Så lite avundsjuka kan jag känna mot dina fina Canton speakers

En fråga skulle du säga att det är du eller din pojkvän som är mest hemmabiointresserad ?

#23

Postad 23 mars 2006 - 10:29

Jennys Canton Biograf
  • Jennys Canton Biograf
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Ja, anledningen till att valet föll på Canton var helt enkelt att de var de första riktiga högtalare jag tog mig tid att lyssna på. Sedan den stunden har jag varit Canton frälst och under årens lopp har man införskaffat sig otaliga modeller.

Kul fråga...jag antar att han alltid varit lite intresserad av hemmabio, fast på ett måttligt plan.
Men, det har ju ändrats nu. Nu för tiden är han minst lika intresserad som jag. Nästan iallafall.
Det är kul när man kan dela intressen och njuta av en god film tillsammans.

#24

Postad 23 mars 2006 - 10:43

Unregistered1041101d
  • Unregistered1041101d
  • Veteran

  • 2 015 inlägg
  • 0
" Canton i vardagsrummet HiFi-anläggning

OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS! OBS!
För jävelen grabbar, jag har möblerat om! Soffan står inte längre framför högtalarna, jag har ställt den mitt emot den andra.
Duger det? "

Lugn i stormen...

Vore trevligt om du la upp lite nya bilder, gäller även nya "talarna" om du fått dem än dvs ?

Simma lugnt

Mvh
:P Passerati

#25

Postad 01 april 2006 - 07:51

westen
  • westen
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Tja, ser att du har fått in ett par nya högtalare i din lya :rolleyes: vad har du fått för intryck av dem?

#26

Postad 13 april 2006 - 10:16

Dannoo7
  • Dannoo7
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Tjejer som är ljudintresserad är ju inte jättevanligt :) Måste ju säga att det ser riktigt trevligt ut i din lilla bio.
Men det va lite saker jag undrade över...

För det första, vad fick dig att välja så många högtalare istället för att köpa färre men något mer rejäla?

Och för det andra... hur överlever du? Du är 18år (om det nu stämmer), bor i en 4a och har en hembio för 150k... jag får inte ihop det ;)

#27

Postad 06 september 2006 - 10:42

Slatan
  • Slatan
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Hej
Undrar bara vad är det för soffor du har? Riktigt snygga, håller på o kollar efter soffa själv, men ack så svårt :)

Själva hemmabion e oxå fin ;)

#28

Postad 29 september 2006 - 22:38

Unregistered1084
  • Unregistered1084
  • Lärjunge

  • 305 inlägg
  • 0
Hej

Jag ser att du är Canton fantast.Men vad kör du med för elektronik?Är mest nyfiken på tvåkanals-uppsättningen eftersom det är just det som jag är mest intresserad av.

#29

Postad 11 oktober 2006 - 16:28

DLS
  • DLS
  • Forumräv

  • 502 inlägg
  • 0
Allt ser jätte bra ut :)

Diggar skarp det asiatiska temat i sovrummet B)

Men vad har du för nått att driva Canton Vento 809 med?
dom ser tungdrivna ut.

Varför finns det inte fler tjejer som du för?? :)

Det vore ju drömmen att träffa en ;)

#30

Postad 19 december 2006 - 15:05

Staffan sundberg
  • Staffan sundberg
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
hej jenny, mkt. trevligt boende du har, dessutom lagom minimalistiskt vilket jag uppskattar.
har en liten fråga till dig vad är det för "puckar" du har under dina spikes till dina fronthögtalare o är det riktigt bra att ha dessa??

köpte ett par nya frontar häromdagen ("monitor silver s6") o dess har oxå spikes, men på reference audio (götg.) tyckte försäljaren att en 3 cm. stenplatta med en slags dämpande kuddar undertill var att föredra.
har aldrig haft så "fina" högtalare, så detta problem är nytt för mig.

mvh
(du når mig på)

[email protected]

#31

Postad 07 januari 2007 - 23:59

Unregistered41070
  • Unregistered41070
  • Forumräv

  • 783 inlägg
  • 0
Så det vart en HC5000, grattis! :D

#32

Postad 06 februari 2007 - 01:15

tedfred
  • tedfred
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
fan du hade fint =) roligt med någon tjej som också är intresserad av hemmabio. :) hehe

#33

Postad 07 februari 2007 - 18:20

Nautilus_and_Canton
  • Nautilus_and_Canton
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
Hej Jenny.

Trevligt du har det. Jag har själv precis börjat med ett hemmabiorum och kommer att köra Vento 809 som frontar precis som du. Dock har jag ett problem, jag vet inget som spikes/fötter till dessa. (kör nautilus för hifi o där e de inga problem med info i tex manualer).
Jag såg att du hade en lösning. Kan du skicka mig lite info om den?

tony.gorschekATTgmail.com

#34

Postad 09 februari 2007 - 11:22

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Jävligt kul att se en tjej med stort ljud och film intresse.
Ser väldigt trevligt ut hos dig.

Har dock en liten request.. :rolleyes:

Du måste ju nästan fylla i din imponerande filmsamling så man får se vad som rullar i bio.. :rolleyes:

#35

Postad 29 oktober 2007 - 18:47

whiteshadow
  • whiteshadow
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Mysig lägenhet du/ni har! skulle dock vilja komma med ett förslag! Tvn i sov rumet sänk ned den lite och skaffa ett hemgio paket där oxå och sätt fast ett gäng buttkickers i säng ramen! Lovar det är verkligen något speciellt med en säng som skakar när basen kommer igån! Du skrev att du var en bas fantast så testa om du har k till det



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.