Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Battlefield 3 PC

1123 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Battlefield 3 (PC) (PC-spel) 9 7,53 (72) 63:-
Battlefield 3 - Collector's Edition (PC) (PC-spel) 1 (0) Inga priser
Battlefield 3 - Limited Edition (PC) (PC-spel) 3 7,61 (48) 77:-

#801

Postad 10 april 2012 - 12:15

CyberVillain
  • CyberVillain
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0
Jag tror att de kanske inte riktigt balanserat det för noobs, noobs blir mer ägda nu än innan patchen. Its a good thing :P

#802

Postad 10 april 2012 - 12:30

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Jag tror att de kanske inte riktigt balanserat det för noobs, noobs blir mer ägda nu än innan patchen. Its a good thing :P

Nu vet jag inte dels vad noobs hade med saken alls att göra eller om det var mig du ville kalla noob?

Men vad gäller suppression så har det numer blivit så att skill som i att sikta inte har så stor betydelse i en eldstrid längre. Det handlar mest om att den som råkar avfyra det första skottet vinner.

Hade det då varit ett spel där det räcker med ett skott för att döda nån hade jag köpt det hela. Men när det nu kräver betydligt mer än så blir det gamebreaker när det mest handlar om den som råkar trycka av första ickedödande skottet som sedan gör att moståndaren omöjligtvis kan landa några skott alls såvida han inte söker skydd först och skakar av effekten.

Sen ska en tank vara nåt man räds och som skall krävas en laginsats för att bekämpa. Som det är nu är det väl verkligen noob-anpassat när vem som helst med rpg kan slå ut den på 1-2 skott.

Själv har jag lirat alla BF-spel sedan demot kom för 1942.

Redigerat av masse70, 10 april 2012 - 12:33.


#803

Postad 10 april 2012 - 13:21

CyberVillain
  • CyberVillain
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0
NU råkar ju reaktionstid vara en sådan sak som skiljer agnarna från vetet, att få väg det första skottet och träffa har ju alltid varit ganska viktigt. Sedan har jag vad jag vet aldrig blivit supressad av en person jag möter rakt framifrån när jag skjuter precis på honom och han på mig, utan enbart när man varit bakom cover och folk supressat mig. Supress är där för att hålla ner fienden, precis som på riktigt, jag tycker det bidrar med att du måste planera dit framryckande bättre och samarbeta med ditt team. Vill du spela lonewolf spela COD.

edit: Jag kör inte tank själv men "känner" hon som är 2a i världen på M1an och enligt henne är det ingne större skillnad bara man har bra samarbete med sin engineer. Själv var jag lite grinig i början eftersom jag flyger Scout heli, men nu dödar jag mer än nånsin, samt att de flesta noobs väljer att inte flyga längre då det blivit för svårt för dem, vilket betyder oftare ledig heli. win, win helt enkelt

edit2: Noob var inte riktat till dig btw

Redigerat av CyberVillain, 10 april 2012 - 13:27.


#804

Postad 10 april 2012 - 13:31

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Oavsett vad som är mest realistiskt eller taktiskt eller vad man nu än väljer att kalla det så anser jag och de flesta jag spelar med att själv känslan av att spela sammanvägd har blivit klart sämre med patchen. Vapenkänslan var klart mer skön och "rolig" innan samt att suppression nu blivit allt för överdrivet så man springer mest runt med en blurrad skärm större delen av tiden.

Sen är jag långt ifrån ensam om just den biten, forumen är fyllda med trådar om den effekten just nu.

Det har helt enkelt blivit mycket tråkigare att spela oavsett och bortsett från skill, taktik eller realism.

Fattar inte ens varför Demize ska in och joxa med vapnen hela tiden fram och tillbaka. Tom på de som funkat bra och ingen klagat på ändrar man bara för att ändra ibland känns det som.

If it aint broken, dont fix it....

Redigerat av masse70, 10 april 2012 - 13:35.


#805

Postad 10 april 2012 - 13:38

CyberVillain
  • CyberVillain
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0
Jag har inte upplevt de problem du pratar om, här är ett litet klipp för att visa vad jag menar, det är ju lite suppression här och var, men inget allvarligt

http://www.youtube.c...h?v=cYNTMKHDrYg

#806

Postad 10 april 2012 - 13:48

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Återigen, det är möjligt att du inte upplever eller tycker det, men jag och många andra gör det.

Behöver ingen video för att informera mig om något jag redan sett och upplevt själv på egen hand.

#807

Postad 10 april 2012 - 13:59

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

  • 974 inlägg
  • 0

Jag har inte upplevt de problem du pratar om, här är ett litet klipp för att visa vad jag menar, det är ju lite suppression här och var, men inget allvarligt

http://www.youtube.com/watch?v=cYNTMKHDrYg


haha din kommentarer var ju oändligt mycket roligare än att se spelet faktiskt!

#808

Postad 10 april 2012 - 15:40

Trooper_Swe
  • Trooper_Swe
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

NU råkar ju reaktionstid vara en sådan sak som skiljer agnarna från vetet, att få väg det första skottet och träffa har ju alltid varit ganska viktigt. Sedan har jag vad jag vet aldrig blivit supressad av en person jag möter rakt framifrån när jag skjuter precis på honom och han på mig, utan enbart när man varit bakom cover och folk supressat mig. Supress är där för att hålla ner fienden, precis som på riktigt, jag tycker det bidrar med att du måste planera dit framryckande bättre och samarbeta med ditt team. Vill du spela lonewolf spela COD.

edit: Jag kör inte tank själv men "känner" hon som är 2a i världen på M1an och enligt henne är det ingne större skillnad bara man har bra samarbete med sin engineer. Själv var jag lite grinig i början eftersom jag flyger Scout heli, men nu dödar jag mer än nånsin, samt att de flesta noobs väljer att inte flyga längre då det blivit för svårt för dem, vilket betyder oftare ledig heli. win, win helt enkelt

edit2: Noob var inte riktat till dig btw


Tack, nu förstår jag lite bättre varför det helt plötsligt finns helikoptrar lediga. Tidigare såg man ju inte röken av dom :D

#809

Postad 11 april 2012 - 00:04

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0
Ingen mening i att elda upp sig över suppression. Dice har erkänt att de överdrev (i gammal härlig Dice-anda) och ska minska suppressioneffekten i en kommande uppdatering. Frågan är bara om de behöver 6 månader på sig för att fixa till det...

#810

Postad 11 april 2012 - 06:17

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
Roligt att som ny spelare hoppa in på en server och försöka lära sig flyga, sen alla bara.. YOU NOOOB IN THAT CHOPPER GET OUT YOU ARE LOOSING THE GAME FOR US! You suck osv osv.. och än värre :). Nu flyger jag inte så mig kvittar det, men man ser ju hur communityn beter sig. Skrämmande faktiskt.

Stör mig för övrigt en del på den nya suppression, men inget gamebreaking.
Hur kan man vara 2a i världen? mest score? mao mest speltid? Går ju inte ranka utan att köra typ ett seriespel och sen ett avslutande mästerskap :P

#811

Postad 11 april 2012 - 06:28

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Ingen mening i att elda upp sig över suppression. Dice har erkänt att de överdrev (i gammal härlig Dice-anda) och ska minska suppressioneffekten i en kommande uppdatering. Frågan är bara om de behöver 6 månader på sig för att fixa till det...

Ingen som jagat upp sig, men däremot tröttnat på DICE ständiga struleri med patchar och beslut som tas som övergår ens förstånd.

Sen är det ju så att suppressiongrejen bara var EN grej av många som jag tycker dom gjort värre/sämre.

Mest mörkrädd blir jag över snorvalpen Gustav Hallings attityd och inställning till spelet och framför allt spelets community på de Twitterinlägg som på senare tid figurerat på UK forumet.

Devisen, ni har fel i era åsikter och vi har rätt är inte att lyssna på sina kunder. Men det mest skrämmande är hans uttalande om Armored Kill som han ansvarar för där han börjar svamla om att man inte får glömma bort infanteri osv när det oroas över hur stora/små banorna kommer bli.

Bottennappet läste jag igår när han påstod at Caspian Border var lika stor som El Alamein, enda skillnaden var att alla fordon går lite fortare nu, wtf!?

Har han ens spelat 1942?

#812

Postad 11 april 2012 - 07:52

CyberVillain
  • CyberVillain
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0
Jag tror det där är svepskäl för att de inte vill erkänna att motorn inte fixar större kartor, jag var mest infanteri i 1942 och storleken på kartorna tyckte jag var perfekta

#813

Postad 11 april 2012 - 13:53

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
mycket av caspianborder kartan är man ju inte ens på, ,men den finns ju :) Däremot inte sagt den skulle vara lika stor som el alamein :>

#814

Postad 11 april 2012 - 14:39

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

Ingen som jagat upp sig, men däremot tröttnat på DICE ständiga struleri med patchar och beslut som tas som övergår ens förstånd.

Sen är det ju så att suppressiongrejen bara var EN grej av många som jag tycker dom gjort värre/sämre.

Mest mörkrädd blir jag över snorvalpen Gustav Hallings attityd och inställning till spelet och framför allt spelets community på de Twitterinlägg som på senare tid figurerat på UK forumet.

Devisen, ni har fel i era åsikter och vi har rätt är inte att lyssna på sina kunder. Men det mest skrämmande är hans uttalande om Armored Kill som han ansvarar för där han börjar svamla om att man inte får glömma bort infanteri osv när det oroas över hur stora/små banorna kommer bli.

Bottennappet läste jag igår när han påstod at Caspian Border var lika stor som El Alamein, enda skillnaden var att alla fordon går lite fortare nu, wtf!?

Har han ens spelat 1942?

Ok slarvläste lite där.

Håller med om att många av DICE beslut får en att bara skaka på huvudet. Det känns som att de har en sådan oklar vision av vad de vill göra med sitt spel.

Tanks är verkligen för svaga nu. De tål lika mycket som i BC2 men smarta som DICE är har de glömt bort att de har en liten feature i BF3 som heter Disabled. Det har nu gjort tanksen till de svagaste i Battlefields historia. Får hoppas att tanksen får sig en buff, jag tycker de hade tillräckligt med Armor innan patchen.

Utöver alla problem med nya patchen hade jag väldigt roligt när jag spelade några rundor igår. Blev dock enbart som inf då.

#815

Postad 11 april 2012 - 16:11

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Det tråkigaste i kråksången är ju att det för var dag som går och för varje nytt beslut som tas blir allt mer uppenbart att EA pressat DICE till att locka över ny publik från CoD specifikt iom att deras Ceo tom sagt själv att dom vill ta över FPS-tronen. Och vi vet ju alla vem dom syftar på att ta den ifrån....

Dom har uppenbarligen inte velat anamma den gamla bf-veteran skaran utan har nu mer eller mindre övergett dom och vill sälja volymer tilla alla kids färute med konsoll och göra allt så lättsmält och nerdummat som möjligt.

Se bara på allt ramaskri om för små klustrade banor som den gamla communityn stått för sen release. Vad gör DICE som svar på det, jo den första "efterlängtade" DLCn blir......close quarters alá CoD style!

#816

Postad 11 april 2012 - 18:06

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0
Att EA inte bara kan låta Medal of Honor stå för COD-konkurrensen och lämna Bf ifred.

#817

Postad 11 april 2012 - 18:13

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Att EA inte bara kan låta Medal of Honor stå för COD-konkurrensen och lämna Bf ifred.

EXAKT min åsikt!

#818

Postad 13 april 2012 - 06:52

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0
Är det bara jag som saknar "flygkänslan" i bf3, gällande joystick? Hur tusan ska man bli bra? Verkar somman måste lära sig flyga bra med tangbord/mus, vilket inte alls funkar för mig... i 42´och bf2 va ju flyga grymt kulö, men ids inte i bf3... :unsure:
Nån som är bra på flyg med joystick här? några tips på inställningar etc hade varit snällt... i bf2 va jag bra i luften, men nu är det ju helt åt h*****e... :(

#819

Postad 13 april 2012 - 18:16

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

EXAKT min åsikt!

Well, till viss del verkar de göra det... även om de även verkar tilltala delar av samma publik även med BF. Lustigt nog så är TDM i BF faktiskt rätt roligt ibland, sånär som på att spawn'sen är idiotiskt placerade. Men att en formel förändras med tiden för att ge bättre avkastning är mer business än att är intresserade av att tilltala endast en diehard core-fan skara. Tråkigt ja, men core-skaran bär sällan ensamt nya produktioner av den magnituden.

Fast till skillnad mot CoD så verkar de dock uppdatera grafiken i MoH till Frostbite2...
http://www.youtube.c...&has_verified=1

#820

Postad 17 april 2012 - 10:07

Zokez
  • Zokez
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
TDM med sniper, nu blev BF3 ännu roligare... :P

#821

Postad 17 april 2012 - 10:49

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0
Vilket intresse för en MHB-server finns här på PC sidan? Intresset känns lite svalare här på PC än på PS3. Jag gräver och undersöker lite nu, men kan vara bra att veta intresset. Räcker 32-slots t.ex? Vore kul om PC sidan här fick ett uppsving också. Spela riktigt seriöst minst en dag i veckan med mumble server osv vore riktigt kul.

#822

Postad 17 april 2012 - 11:07

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0
Hade besökt den i mån om tid iaf... :)
Är rätt svårt att hålla igång en server till PC, blir ofta bara halvfulla, eller ett par stycken inne... :unsure:

#823

Postad 17 april 2012 - 12:18

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Hade det blivit en vetting server så hade jag lätt spelat på den några dagar i veckan, och hade nog kunnat dra dit flera av de som jag brukar lira med. Problemet med servrar brukar vara följande... är du inte etablerad så joinar inte större grupper hela tiden, så då är du beroende av en kommunitet. Inget som inte lite reklam på rätt ställen kan råda bot på. Sedan finns det också en del andra faktorer såsom admin'ing, konfiguration, kartor, osv som måste klaffa om det inte är vidare etablerat.

Webhallen är kända för att ha servrar, men de har inga admins eller autobalancing som fungerar, så även om de alltid är välbesökta så är det i princip alltid en slakfest för ena sidan som slutar i total baserape, varför jag slutade spela där, oavsett vilken sida man hamnar på är det bara kasst. Ska ju vara en utmaning. Men jag bara antar att det är önskvärt från deras sida att det ska vara så. Men enligt min mening är inte det att bygga en varaktig grund.

#824

Postad 17 april 2012 - 13:52

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

  • 974 inlägg
  • 0

Är det bara jag som saknar "flygkänslan" i bf3, gällande joystick? Hur tusan ska man bli bra? Verkar somman måste lära sig flyga bra med tangbord/mus, vilket inte alls funkar för mig... i 42´och bf2 va ju flyga grymt kulö, men ids inte i bf3... :unsure:
Nån som är bra på flyg med joystick här? några tips på inställningar etc hade varit snällt... i bf2 va jag bra i luften, men nu är det ju helt åt h*****e... :(


Jag skulle nog rekommendera en PS3 eller Xbox kontroller om du vill flyga, jag är totalt värdelös på flyga men med ps3 kontroller håller jag helikoptern i luften utan problem.

http://www.gamefront...roller-on-a-pc/ guiden fungerar även för xbox kontroller, faktum är att man måste välja xbox settings för att det ska fungera när man kör med PS3 också.

Jag kör med usbkabel, orkar inte bry mig i att köra en bluetooth pairing.

#825

Postad 17 april 2012 - 13:56

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

  • 974 inlägg
  • 0

Vilket intresse för en MHB-server finns här på PC sidan? Intresset känns lite svalare här på PC än på PS3. Jag gräver och undersöker lite nu, men kan vara bra att veta intresset. Räcker 32-slots t.ex? Vore kul om PC sidan här fick ett uppsving också. Spela riktigt seriöst minst en dag i veckan med mumble server osv vore riktigt kul.


Jag kommer nog att hänga där, jag saknar bra servrar med 32-48 spelare. Jag har träffat några riktigt duktiga människor på de storlekarna, de verkar dras mot den storleken. Man kan överleva på skill i de storlekarna, när det blir 64 spelare så har man ju en i röven praktiskt taget hela tiden.

Sedan har jag några som är på väg från ps3, de kommer fortfarande spela CB men för pubs så tänker de hänga på PC. Det är sådana där youtube montage människor.

#826

Postad 23 april 2012 - 02:45

OWC
  • OWC
  • Beroende

  • 1 059 inlägg
  • 1
Har precis börjat spela på PC efter att jag kört ett tag på PS3 och spelet är så otroligt mycket bättre på PC.
Så nu vill jag ha lite vänner att spela med, som spelar regelbundet. Finns det några såna här? :)

#827

Postad 23 april 2012 - 09:42

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

Har precis börjat spela på PC efter att jag kört ett tag på PS3 och spelet är så otroligt mycket bättre på PC. Så nu vill jag ha lite vänner att spela med, som spelar regelbundet. Finns det några såna här? :)

Jag kör absolut regelbundet. Kör du med headset etc? Jag heter falcen på battlelog.

#828

Postad 23 april 2012 - 11:01

OWC
  • OWC
  • Beroende

  • 1 059 inlägg
  • 0
Jag har headset. Hur brukar ni kommunicera? Jag har mest kört via Skype när jag spelat andra spel, men det verkar ju finnas massor med olika sätt, Teamspeak, Mumble osv. Jag har aldrig satt mig in i allt det så jag vet inte vilket som är att föredra. Man kan ju även prata via Battlelog om jag förstått det rätt, fungerar det bra?

#829

Postad 23 april 2012 - 11:07

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

Jag har headset. Hur brukar ni kommunicera? Jag har mest kört via Skype när jag spelat andra spel, men det verkar ju finnas massor med olika sätt, Teamspeak, Mumble osv. Jag har aldrig satt mig in i allt det så jag vet inte vilket som är att föredra. Man kan ju även prata via Battlelog om jag förstått det rätt, fungerar det bra?

När jag kör med min gamla klanpolare så kör vi över hans teamspeak server. Skype är något jag är allergisk mot, jag vet inte varför...bara en fix idé antagligen.

#830

Postad 23 april 2012 - 11:14

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0
Teamspeak är det bästa, bättre än ventrilo och skype iaf...
Helst om man blir ett jäkla gäng, då är det lätt att fixa olika kanaler, och inga problem med massa folk, sen att ha en fast TS server är ju smidigt. :) Skype är väl ok, om man bara är ett par stycken...

Har precis börjat spela på PC efter att jag kört ett tag på PS3 och spelet är så otroligt mycket bättre på PC.
Så nu vill jag ha lite vänner att spela med, som spelar regelbundet. Finns det några såna här? :)


Ja, konsollversionen är väldigt fattig på många sätt jämfört med PC! :)

Redigerat av Garrett, 23 april 2012 - 11:16.


#831

Postad 23 april 2012 - 11:23

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

Ja, konsollversionen är väldigt fattig på många sätt jämfört med PC! :)

Jag har spelat rätt mycket BF3 på PS3(191 timmar). Skaffade dator rätt nyligen och har kört BF3 på PC nu i cirka 42 timmar. Gick tillbaka o testade på PS3 igår. Jösses alltså, skillnaderna är enorma på flera plan, varav jag anser styrningen vara den främsta fördelen. Även om det rent grafiskt inte heller går att likna. Det är bedårande snyggt på PC alltså. Dock är den mer exakta styrningen på både gott och ont :D Jag har stora problem att "hinna med" och sikta på PC, det är högre tempo på PC om man säger så. Nackdelen för PC är allt fusk.

Redigerat av Falcy, 23 april 2012 - 11:25.


#832

Postad 23 april 2012 - 11:26

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

  • 974 inlägg
  • 0
Största nackdelen med PC är för mig att man inte duger till något, på PS3 står jag rätt bra mot de bästa bland toppklanerna. Så kör man pc och blir fetägd av någon hängpung. Så *svordom* tragiskt.

#833

Postad 23 april 2012 - 11:30

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 944 inlägg
  • 0
Testa dra ner sensen lite, då det ofta är på långt håll man får sikta in den lede Fi... :)
Man kommer lättare in att sikta med mus, än med handkontroll... har haft ps3 sen den kom ut... är fortfarande som en kylskåp i rörelserna i FPS sepel på konsoll, medans är hyffsad på PC. :)

Redigerat av Garrett, 23 april 2012 - 11:32.


#834

Postad 23 april 2012 - 11:32

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

Största nackdelen med PC är för mig att man inte duger till något, på PS3 står jag rätt bra mot de bästa bland toppklanerna. Så kör man pc och blir fetägd av någon hängpung. Så *svordom* tragiskt.

Det är väl bara om man är en statswhore? :D
Jag personligen bryr mig inte så jädra mycket om stats, får jag K/D på 10/20 så ok, jag har oftast då iaf en hög poäng och har gjort något för laget.

Jag spelar där det är roligast och just nu har PS3 inte en suck enligt mig. Styrningen är inte ok.
Sen tror jag att får man ihop en squad och kör över teamspeak så kan man få ut ännu mer av glädjen.(Detta gäller givetvis även på PS3!)

#835

Postad 23 april 2012 - 11:37

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Största nackdelen med PC är för mig att man inte duger till något, på PS3 står jag rätt bra mot de bästa bland toppklanerna. Så kör man pc och blir fetägd av någon hängpung. Så *svordom* tragiskt.


Bifogad fil  u_mad_bro_picture_challenge_3-s469x428-160564-535_161009110_163434753_165126665_176294414.jpg   92,21K   2 Antal nerladdningar

B)

#836

Postad 23 april 2012 - 11:40

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

  • 974 inlägg
  • 0

Det är väl bara om man är en statswhore? :D
Jag personligen bryr mig inte så jädra mycket om stats, får jag K/D på 10/20 så ok, jag har oftast då iaf en hög poäng och har gjort något för laget.

Jag spelar där det är roligast och just nu har PS3 inte en suck enligt mig. Styrningen är inte ok.
Sen tror jag att får man ihop en squad och kör över teamspeak så kan man få ut ännu mer av glädjen.(Detta gäller givetvis även på PS3!)


Statsluder eller inte, det är fråga?

PC
http://battlelog.bat...tats/219185062/
PS3
http://battlelog.bat.../202114248/ps3/

För mig handlar det om att få så mycket poäng som möjligt och att se spawncountern så få gånger som möjligt. Vet inte riktigt vart definitionen går gällande statsluder.

Bifogad fil  u_mad_bro_picture_challenge_3-s469x428-160564-535_161009110_163434753_165126665_176294414.jpg   92,21K   2 Antal nerladdningar

B)


Jag är riktigt förbannad ibland :)

#837

Postad 23 april 2012 - 11:44

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 1

För mig handlar det om att få så mycket poäng som möjligt och att se spawncountern så få gånger som möjligt. Vet inte riktigt vart definitionen går gällande statsluder.


Tro mig, och detta säger jag med glimten i ögat.

Du uppfyller om någon definitionen av ett sk. statsluder :P

#838

Postad 23 april 2012 - 11:51

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

  • 974 inlägg
  • 0

Tro mig, och detta säger jag med glimten i ögat.

Du uppfyller om någon definitionen av ett sk. statsluder :P


Haha ja möjligen, har en rätt OK kpm om inte annat på pc, det betyder ju att man iaf inte sitter på röven och väntar på att folk ska komma :) . Blir nästan aldrig upprörd när jag spelar på PS3an, när jag spelar PC så får jag riktiga psykanfall :)

#839

Postad 23 april 2012 - 11:52

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 1
Ja det är inte lätt när man är van att surfa på räckmacka på konsoll för att sen komma och dansa med de stora elefanterna på Pc där man måste ha lite mer skills för att lyckas... :lol:

#840

Postad 23 april 2012 - 11:54

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0
Lägg av Ola. Du vet att du är en statswhore och du gillar det, du har bara lite svårt att erkänna det. :P

Förresten, fyller inte du år idag?

Ja det är inte lätt när man är van att surfa på räckmacka på konsoll för att sen komma och dansa med de stora elefanterna på Pc där man måste ha lite mer skills för att lyckas... :lol:

:D :D

Redigerat av Falcy, 23 april 2012 - 11:55.


#841

Postad 23 april 2012 - 12:00

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

  • 974 inlägg
  • 0

Ja det är inte lätt när man är van att surfa på räckmacka på konsoll för att sen komma och dansa med de stora elefanterna på Pc där man måste ha lite mer skills för att lyckas... :lol:


Skills vet jag inte, men det är oerhört mycket svårare att hålla sig vid liv när det är 64 players, spelar jag 32 players så går det mycket bättre men när man ändå åker på PC så är det roligare med mer spelare. Framför allt så är det ruggigt roligt att tugga i ingame chatten. Sedan blir samarbetet på PC rätt lidande utan voice faktiskt, på konsolen är det enklare att få laget att samarbeta med team voice. Visst det går ju att skriva på PC men det verkar som utav 32 spelare så är det kanske 6-9st som läser och faktiskt gör något.

Lägg av Ola. Du vet att du är en statswhore och du gillar det, du har bara lite svårt att erkänna det. :P

Förresten, fyller inte du år idag?

:D :D


Kommer nog aldrig erkänna att jag är statswhore, jag är helt enkelt bra bara ;) Jag fyllde år den 20april så du var inte långt ifrån.

#842

Postad 23 april 2012 - 12:03

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

Kommer nog aldrig erkänna att jag är statswhore, jag är helt enkelt bra bara ;) Jag fyllde år den 20april så du var inte långt ifrån.

:D Jag visste det var något sånt, vi pratade om det sist. Att vi båda fyllde i April. Roligt sammanträffande. Det skiljde tre dagar, jag fyller idag :) Du blev också 33 va? Grattis btw. Fast vem bryr sig om födelsedagar efter 21? Det är liksom inte roligt längre. :D

Redigerat av Falcy, 23 april 2012 - 12:03.


#843

Postad 23 april 2012 - 12:08

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

  • 974 inlägg
  • 0

:D Jag visste det var något sånt, vi pratade om det sist. Att vi båda fyllde i April. Roligt sammanträffande. Det skiljde tre dagar, jag fyller idag :) Du blev också 33 va? Grattis btw. Fast vem bryr sig om födelsedagar efter 21? Det är liksom inte roligt längre. :D


Jag håller helt och hållet med på den punkten. Grattis! Hoppas att du får en kanondag!

#844

Postad 23 april 2012 - 12:59

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0
Wow, jag fyller ju också år idag, snacka om sammanträffande! :)

Dock en tad bit mer än 33...... <_<

Ola, ang 64-players håller jag med där har DICE numer fuckat upp BF genom att klustra ihop flaggorna och infanterianpassa allt till små CQ-banor så det är helt ospelbart för mig.

I BF2 var det däremot klockrent.

ps. grattis då!

Redigerat av masse70, 23 april 2012 - 13:00.


#845

Postad 23 april 2012 - 13:07

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

Wow, jag fyller ju också år idag, snacka om sammanträffande! :)

Dock en tad bit mer än 33...... <_<

:P Va? Du skämtar? :D Grattis din sparvel.

#846

Postad 23 april 2012 - 13:12

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 1
Nope, honest truth! :lol:

Tack snorvalpen :P

#847

Postad 23 april 2012 - 13:54

Unregistered0b87209e
  • Unregistered0b87209e
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 0

När jag kör med min gamla klanpolare så kör vi över hans teamspeak server. Skype är något jag är allergisk mot, jag vet inte varför...bara en fix idé antagligen.


För att skype sänder hela tiden så man hör precis alla bakgrundsljud, ungefär som att snacka i telefon, värdelöst.

#848

Postad 23 april 2012 - 17:22

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

För att skype sänder hela tiden så man hör precis alla bakgrundsljud, ungefär som att snacka i telefon, värdelöst.

Tänk vad olika man kan tycka ;)

#849

Postad 23 april 2012 - 18:51

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

För att skype sänder hela tiden så man hör precis alla bakgrundsljud, ungefär som att snacka i telefon, värdelöst.

Enkel bot på det. 1 - be dina polare skaffa ett headset med vettig mic gjord för headset, brukar ha en snävare upptagningsområde och klart bättre ljudkvalité. Billigare set brukar ha en kapsel motsvarande de i webkameror som är typ ultra-omni och hör en mygga fisa i garderoben typ.

2 - Push to Talk - I senare versioner av skype så har de så du kan konfa PTT(push-to-talk) i och med Options -> Advanced -> Toogle Mute. Men faktum är att det är push-to-mute så man får första mute'a, lämplig är typ ctrl+PTT-knappen sedan fungerar det som vanlig PTT såsom i TS/vent/mumble.

Ganska behändigt då man kan unmuta i lugnare perioder eller när man väntar på att nästa bana laddar, etc.

Redigerat av Damocles, 23 april 2012 - 18:54.


#850

Postad 23 april 2012 - 20:48

Unregistered0b87209e
  • Unregistered0b87209e
  • Beroende

  • 1 141 inlägg
  • 0

Enkel bot på det. 1 - be dina polare skaffa ett headset med vettig mic gjord för headset, brukar ha en snävare upptagningsområde och klart bättre ljudkvalité. Billigare set brukar ha en kapsel motsvarande de i webkameror som är typ ultra-omni och hör en mygga fisa i garderoben typ.

2 - Push to Talk - I senare versioner av skype så har de så du kan konfa PTT(push-to-talk) i och med Options -> Advanced -> Toogle Mute. Men faktum är att det är push-to-mute så man får första mute'a, lämplig är typ ctrl+PTT-knappen sedan fungerar det som vanlig PTT såsom i TS/vent/mumble.

Ganska behändigt då man kan unmuta i lugnare perioder eller när man väntar på att nästa bana laddar, etc.


Eller så kör man mumble med voice activation... ;)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.