Men vilken ska man köpa??
Jag har en hd-boxer från boxer. Så är det något särskilt man ska tänka på??
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter produkter
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Skickat 23 juli 2012 - 23:53
För att kunna ge ett bra svar måste jag veta lite mera.
1. Behöver du en kombiantenn eller duger en UHF-antenn? Gå in på Teracoms hemsida och titta på om mux(nät) 7 ligger på UHF eller VHF-bandet. 2. Bor du lågt från sändaren eller brukar det vara svårt eller enkelt att få bra bild? 3. Är sändaren en stark eller är det en slavsändare. 4. Bor du i villa eller i lägenhet? 5. ...... /Tor Skickat 24 juli 2012 - 09:09
Fråga 5 kan exempelvis vara: Vilken box har du eller vad har du för antenn nu eller var sitter den eller något annat som kan vara bra att veta.
Fråga 6 kan vara: Hur har dina grannar sina antenner riktade? Åt samma håll eller lite hur som helst? Fråga 7 kan vara: Skall du bara ansluta en TV eller flera? /Tor Skickat 28 juli 2012 - 23:01
För att kunna ge ett bra svar måste jag veta lite mera. 1. Behöver du en kombiantenn eller duger en UHF-antenn? Gå in på Teracoms hemsida och titta på om mux(nät) 7 ligger på UHF eller VHF-bandet. 2. Bor du lågt från sändaren eller brukar det vara svårt eller enkelt att få bra bild? 3. Är sändaren en stark eller är det en slavsändare. 4. Bor du i villa eller i lägenhet? 5. ...... /Tor svar fråga 1# vet faktiskt inte riktigt vad skillnaden är 2# Bor ca 5-6 ifrån sändaren men det är lätt att få bra bild 3# Vet inte heller vad det menas 4# Bor i villa 5# Jag har en hd boxer från boxer 6# Vet ej men kan kolla upp 7# Ska ha till 2 st en till tv rummet och en i sovrummet Som sagt är inte alls insatt så jag kan inte så mycket om detta Skickat 29 juli 2012 - 08:27
Finnveden sänder nät 7 på VHF så du behöver en kombiantenn, alltså en antenn som kan ta emot både UHF och VHF.
Gå till närmsta tv-handlare som är auktoriserad av Boxer så hjälper dem dig, sök på ditt postnummer i länken nedan. De kan närområdet och vet vilken antenn som fungerar bäst och om det behövs förstärkare osv. http://www.boxer.se/...aterforsaljare/ Skickat 03 augusti 2012 - 00:08
Det var lite skillnad det. Det betyder att du borde ha ganska många möjliga sändarval.
Försök att själv gå in på: Teracom/ Hitta rätt sändarmast/ sök adress/ ange var du bor. 8. För att jag skall kunna hjälpa dig och därvid kunna avgöra om du måste ha en kombi-antenn, behöver jag veta åt vilket håll bor du från Finnveden sändaren, åt Borås eller vad? 9. Har du ett bra antennfäste? Skorstens eller vindskive-fäste? /Tor Skickat 03 augusti 2012 - 00:31
http://www.netonnet....05/143806.5669/
Köpte denna och satte på huset som jag bodde i förut. Hade 5 mil till sändaren och signalstyrkan och signalkvalitén låg alltid runt 90-100%. Satt med vindskivsfäste. Antennförstärkaren som följer med kan man koppla till 2 TV-apparater/boxar. http://www.netonnet....06/F2411305.pdf Hade boxer med ska jag tillägga. Tips bara Det här inlägget har ändrats av kammestra 03 augusti 2012 - 00:37 1 användare läser den här trådenMedlemmar: 0 - Gäster: 1 - Anonyma användare: 0 |
Detta forum sponsras av
|