Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bladelius Thor MKIII (MK3) v.1 & v.2

407 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#401

Postad 19 juni 2014 - 17:01

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

  • 667 inlägg
  • 0
Snabb koll med er som har denna

Skickar in frontsignalen för frontarna från pre out på av förstärkeriet till Line 5 på Thoren.
Hade gärna sett att man måste välja line 5 för att det ska bli bypass på försteget då, men det verkar som att när jag sätter den i surroundläge så är det "globalt" och då är det oväsentligt vilken ingång du väljer manuellt på thoren, utan den tar ljudet från line 5.
Petitess kanske, men går det att ändra så skulle jag gärna testa vilket som är mest praktiskt.

#402

Postad 15 juli 2014 - 18:02

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0
Om du ska använda Thoren som slutsteg är det detta som gäller: Tape in på Thoren är den du ska använda dig av samt Pre-out på försteget. Sen trycker du på Surround Mode på fjärren och håll inne denna knapp i två till tre sek. Sen sätter den sig i surround mode och kopplar bort sig från försteget i Thor 3 då det blir ett slutsteg. Var noga med att slå på försteget först om du skulle bryta strömmen någon gång. Då man bör slå på försteget först och det gäller ALLTID.

Mvh

Snabb koll med er som har denna

Skickar in frontsignalen för frontarna från pre out på av förstärkeriet till Line 5 på Thoren.
Hade gärna sett att man måste välja line 5 för att det ska bli bypass på försteget då, men det verkar som att när jag sätter den i surroundläge så är det "globalt" och då är det oväsentligt vilken ingång du väljer manuellt på thoren, utan den tar ljudet från line 5.
Petitess kanske, men går det att ändra så skulle jag gärna testa vilket som är mest praktiskt.



#403

Postad 15 november 2014 - 03:14

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0
Dynaudio Excite X14 med Thor Mk3 Novitas låter så varmt och skönt att jag lätt skulle kunna köra ett identiskt system i tex köket :wub:

Hifi-galning som man är :P

#404

Postad 18 april 2015 - 09:48

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Thor 3 "inte novitas" gör ett fantastiskt jobb ihop med mina Dynaudio Focus 160.

Inte riktigt lika mycket nerv och sprallighet som Tyr men mer HiFi och pondus.
Grym kontroll och dynamik för att vara en integrerad förstärkare, blir aldrig trist och tråkig.


Redigerat av Blåtand, 18 april 2015 - 09:53.


#405

Postad 01 januari 2016 - 11:00

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Hej god fortsättning på er alla !! Tänkte börja det nya året med att eventuellt byta förstärkaruppsättning har i nuläget ett Primare pre 32 och två A34.2 slutsteg.Visst det det låter bra men jag skulle vilja ett lite bättre driv och grepp om basen för det lilla jag har läst om Thor 3 så verkar den vara lite åt det hållet vad tycker ni som både har lyssnat på Primare och Bladelius 



#406

Postad 01 januari 2016 - 12:25

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Hej god fortsättning på er alla !! Tänkte börja det nya året med att eventuellt byta förstärkaruppsättning har i nuläget ett Primare pre 32 och två A34.2 slutsteg.Visst det det låter bra men jag skulle vilja ett lite bättre driv och grepp om basen för det lilla jag har läst om Thor 3 så verkar den vara lite åt det hållet vad tycker ni som både har lyssnat på Primare och Bladelius 

Gillar personligen Bladelius bättre än Primare, tycker om soundet helt enkelt. 

För ungefär de pengar som Thor 3 kostar tycker jag den står sig mycket bra mot konkurrensen.

Jag kommer inte att överväga byte om det inte dyker upp något nytt fantastiskt för ungefär samma pengar.
För att få något bättre som gör det värt att byta får man vara beredd att lägga betydlig mer enligt mig. Audio Research är t.ex. väldigt trevliga men då är det minst dubbla pengarna. 



#407

Postad 02 januari 2016 - 19:10

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Gillar personligen Bladelius bättre än Primare, tycker om soundet helt enkelt. 

För ungefär de pengar som Thor 3 kostar tycker jag den står sig mycket bra mot konkurrensen.

Jag kommer inte att överväga byte om det inte dyker upp något nytt fantastiskt för ungefär samma pengar.
För att få något bättre som gör det värt att byta får man vara beredd att lägga betydlig mer enligt mig. Audio Research är t.ex. väldigt trevliga men då är det minst dubbla pengarna. 

Men vad tycker du är det mer drag i Bladelius ??



#408

Postad 02 januari 2016 - 23:02

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Men vad tycker du är det mer drag i Bladelius ??

I princip tycker jag väl det som står i mitt inlägg från den 18 april men om jag skall säga något om Primare vs. Bladelius så upplever jag Bladelius lite öppnare i ljudet och lite mer stadga och punch. Primare är lite varmare i sitt sound vilket kan vara en fördel om man har nerviga högtalare. Personligen skulle jag föredra Bladelius i alla lägen, den känns lite mindre filtrerande.

 

Hade ju en Tyr innan jag köpte Thor 3 och den var lite mer sprallig. En ruskigt bra förstärkare för pengarna men lite mer in your face än vad jag upplever Thor 3. Thor 3 har ett lite mognare sound men fortfarande väldigt öppet och dynamiskt. Det märks också att man kan spela högre med bibehållen låg dist. än vad man kunde med Thor 3. Om man har en netutral högtalare som inte kräver kraften i Thor 3 kan absolut Tyr 2 vara ett alternativ. Har inte hört den lika mycket som Tyr (1) men tror att den fortfarande är lite mer "på" i sitt sound.


Redigerat av Blåtand, 02 januari 2016 - 23:04.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.