Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100***

3172 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2801

Postad 21 mars 2012 - 00:20

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

SMS-signalen på Galaxy S2
Jag är ny på denna avdelning så jag vet inte ifall man kan få råd om inställningar men jag provar i alla fall...
Saken är den att för en månad sedan köpte jag en Samsung Galaxy S2 och lämnade igen den HTC Desire S jag hade innan till företaget. Har alltså luren privat nu.

En sak som jag inte gillar är att det inte hörs nästan nånting alls när jag får SMS. Jag missar dem ständigt bara för att det enbart säger plingeling lite svagt när de kommer.

På mina tidigare telefoner var det ordentligt drag i den signal man kan ställa in så att man inte missar inkommande meddelanden.
Min fru har en SonyEricsson Experia och den ger också en hörbar signal för SMS.

Var 17 ställer man in detta i S2-an??
Har letat mig knasig och det enda jag hittar är nån inställning där man kan välja mellan ett antal fasta plingar som alla är jättesvaga. Ingenstans att man kan sätta in en egen signal eller så. Men jag tror att den här inställningen egentligen hör ihop med epost.

UnderSettings/Sound finns notification ringtone och där kan man bara välja mellan några plingar.
Om man öppnar Messaging och därifrån Settings så finns Select ringtone, men där finns bara såna där tystlåtna plingar.

Hur skall jag göra för att kunna ställa in något eget, tex från en MP3-fil?


Tjenare, nu vet jag ju inte om du har Ice Cream Sandwich eller ej, men här är iaf principerna! ;)

På ICS (är nog ungefär likadant på 2.3.5) så finner du inställningarna under Inställningar > Ljud > Volym, där ska du kunna ställa in "Meddelanden"!

PRÖVA DETTA för att kunna byta SMS-signal:

- Koppla mobilen till datorn som en lagringsenhet (så att du kan gå in på den som hårddisk) aka. "Masslagringsenhet?"
- Den här datorn > GT-I9100 > Phone > Media > Audio > Notifications > *släng in dina MP3-filer här*
- Gå tillbaka till telefonen nu och gå in där du byter ljudet i vanliga fall för SMS-signalen och kolla om du hittar dina filer där!

KAN funka...

Annars kan du pröva om inte någon app kan göra jobbet... T.ex. MP3 Ringtone Maker

Säg till mig hur det går, är själv nyfiken! ;)

#2802

Postad 21 mars 2012 - 11:55

Keberos07
  • Keberos07
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

Uppdaterade till ICS i slutet på förra veckan från 2.3.5 och ångrar mig djupt (varför fixa saker som inte är trasiga). Tre problem så här långt:

1. Active sync mot e-post konto på jobbet funkar inte.
2. Programvaruuppdatering ligger och försöker ansluta mot servern hela tiden och misslyckas. Kör jag manuellt via menyalternativet "programvaruuppdatering" (inställningar->om telefonen) så misslyckas återigen uppkopplingen. Att det sedan dyker upp en dialog i tid och otid som anger att programvaran i telefonen uppdaterats gör inte saken bättre. Kör jag via Kies så rapporteras att jag har senaste uppdateringen installerad.
3. Telefonen hänger sig (hände aldrig förut).

Jag har inte gjort någon fabriksåterställning och hoppas slippa om någon kan hjälpa till med lite tips på 1:an och 2:an. 3:an är säkert kopplad till någon busig app.

/Besviken


Hade också problem med Exchange, tror att det löste sig genom att sätta max storlek för hämtning av e-post till 100 KB, hade alltid "Alla" innan uppdateringen men det verkar inte funka nu.

Provade precis nu, om jag sätter "alla" så får jag anslutningsfel men med 100 KB så funkar det!

#2803

Postad 21 mars 2012 - 12:20

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

KAN funka...

Annars kan du pröva om inte någon app kan göra jobbet... T.ex. MP3 Ringtone Maker

Säg till mig hur det går, är själv nyfiken! ;)


Såg bra ut men fasligen vad mycket behörighet den ville ha.
vad skall den ha redan på position, ändra systeminställningar, tillgång till kontakter och vilka telefonnummer man använder? [tillgång till sd kortet (läsa skriva) hade räckt.]
Skulle nog rek att avinstallera dessa efter att man gjort vad man skall. Känns som en ganska god kandidat för att få in skadlig kod i mobilen. [om man får vara paranoid]

#2804

Postad 21 mars 2012 - 17:54

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0
Några mer än jag som inte får väderappen fancy widgets att uppdatera plats? Den ändrar väder men inte plats. Detta förekom inte med gingerbread.

Den hittar plats om jag startar om telefonen men sen verkar den funktionen försvinna.

/Mange

Redigerat av magnus76, 21 mars 2012 - 17:54.


#2805

Postad 22 mars 2012 - 00:29

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0
Wi-Fi på Android 4.0.3 tömmer batteriet har jag skrivit tidigare och fått medhåll från vissa användare. Så behöver det inte vara om Wi-Fi stängs av när telefonen går över i viloläge. När Wi-Fi är aktivt drar det dock förfärligt mycket ström, mer än tidigare versioner, som jag upplever det just nu.

I onsdags kväll hade vi lite kvalitetstid tillsammans, min mobil och jag. Då löste sig en del av den spända relation vi haft sedan introduktionen av ICS. Jag hittade nämligen inställningarna som gör att Wi-Fi stängs av när det inte pågår aktiva sessioner och luren slutade dra ur batteriet på en halv dag. Inställningarna finns precis där de borde finnas :blush:.

De av er som vill kontrollera det här på sina egna telefoner kommer att kunna välja tre olika alternativ på hur telefonen skall hantera Wi-Fi radion.

Ni hittar (inte helt oväntat, eller hur) inställningarna genom att gå via Meny => "Inställningar"
  • Tryck på ordet "WiFi"
  • Tryck på Menyknappen och välj "Avancerat"
  • Tryck på "Behåll Wi-Fi i viloläge"
Nu får man alltså 3 val: "Alltid", "Endast vid anslutning" och "Aldrig".

På min telefon var "Alltid" valt och därmed var radion naturligtvis alltid påslagen och drog ström.

Nu har jag i stället valt "Aldrig" vilket betyder att när luren går över i viloläge använder den sig av 3G när den behöver komma ut på nätet. Det är OK för min del men har man många och stora dataströmmar vid t.ex. synkronisering skall man fundera på vad som blir bäst.

Skulle jag välja "Endast vid anslutning" skulle Wi-Fi vara på alldeles för mycket i mitt fall.

Alternativet "Aldrig" var för övrigt också den inställning som tillämpades innan ICS (på min telefon).

Redigerat av Priskvark, 22 mars 2012 - 00:30.


#2806

Postad 22 mars 2012 - 13:17

johanpa
  • johanpa
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

Wi-Fi på Android 4.0.3 tömmer batteriet har jag skrivit tidigare och fått medhåll från vissa användare. Så behöver det inte vara om Wi-Fi stängs av när telefonen går över i viloläge. När Wi-Fi är aktivt drar det dock förfärligt mycket ström, mer än tidigare versioner, som jag upplever det just nu.

I onsdags kväll hade vi lite kvalitetstid tillsammans, min mobil och jag. Då löste sig en del av den spända relation vi haft sedan introduktionen av ICS. Jag hittade nämligen inställningarna som gör att Wi-Fi stängs av när det inte pågår aktiva sessioner och luren slutade dra ur batteriet på en halv dag. Inställningarna finns precis där de borde finnas :blush:.

De av er som vill kontrollera det här på sina egna telefoner kommer att kunna välja tre olika alternativ på hur telefonen skall hantera Wi-Fi radion.

Ni hittar (inte helt oväntat, eller hur) inställningarna genom att gå via Meny => "Inställningar"

  • Tryck på ordet "WiFi"
  • Tryck på Menyknappen och välj "Avancerat"
  • Tryck på "Behåll Wi-Fi i viloläge"
Nu får man alltså 3 val: "Alltid", "Endast vid anslutning" och "Aldrig".

På min telefon var "Alltid" valt och därmed var radion naturligtvis alltid påslagen och drog ström.

Nu har jag i stället valt "Aldrig" vilket betyder att när luren går över i viloläge använder den sig av 3G när den behöver komma ut på nätet. Det är OK för min del men har man många och stora dataströmmar vid t.ex. synkronisering skall man fundera på vad som blir bäst.

Skulle jag välja "Endast vid anslutning" skulle Wi-Fi vara på alldeles för mycket i mitt fall.

Alternativet "Aldrig" var för övrigt också den inställning som tillämpades innan ICS (på min telefon).


Har exakt samma problem med batteritiden efter uppdateringen. Telefonen fullkomligt "dricker" batteri och är ständigt varm. Testar nu att göra som du beskrev, hoppas det blir bättre. Hade du fabriksåterställt telefonen innan?
Vet att man borde göra det om man har problem... men det är ju förb...nat tråkigt att lägga in alla konton etc igen.

Ni som fabriksåterställt - har det hjälpt mot batteriförbrukningen?

/Johan

#2807

Postad 22 mars 2012 - 18:51

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

  • 399 inlägg
  • 0
@ priskvark

Tack för tipset ska kolla under morgondagen med mellaläget hur det funkar....

Min va inställd på alltid så nåra samtal, lite gps så va batteriet nästan tomt vid lunch!!!

#2808

Postad 22 mars 2012 - 20:08

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Angående om man väljer Wifi, avancerat, aldrig. Om man är uppkopplad mot nätverket hemma och man inte använder telefonen, går den då över på mobila nätverket? Kanske dum fråga men fattar inte riktigt :( .


Sen så kan jag inte köpa appar på market längre sedan uppdateringen. Får bara något felmeddelande om att "det gick inte att bearbeta din beställning". Någon mer? Har rätt kontouppgifter ifyllda.

#2809

Postad 22 mars 2012 - 20:12

mrbister
  • mrbister
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
@ priskvark;
Jag ställde om wifi på min och testade, blev klart bättre, men fortfarande långt kvar till hur det var innan ICS (även testat efter fabriksåterställning).

#2810

Postad 22 mars 2012 - 23:35

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Angående om man väljer Wifi, avancerat, aldrig. Om man är uppkopplad mot nätverket hemma och man inte använder telefonen, går den då över på mobila nätverket? Kanske dum fråga men fattar inte riktigt :( .


Sen så kan jag inte köpa appar på market längre sedan uppdateringen. Får bara något felmeddelande om att "det gick inte att bearbeta din beställning". Någon mer? Har rätt kontouppgifter ifyllda.


Ja i princip, om du inte har stängt av Mobila nätverket också dåra... Sen kan du ju ställa in att Mobila Nätverket stängs av när skärmen är släckt etc. Vet inte om det går utan att installera någon app, men det finns ju appar såsom:

2x Battery
Juice Defender
Etc etc!

#2811

Postad 23 mars 2012 - 00:32

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0

Vet att man borde göra det om man har problem... men det är ju förb...nat tråkigt att lägga in alla konton etc igen.


Numera finns det mesta av systemet på ditt Googlekonto om du ställt in att du vill ha det så (Inställningar => Säkerhetskopiera och återställ => Säkerhetskopiera data "ibockat").

Men dina appdata riskerar att gå förlorade om du inte har säkerhetskopierat dem. Det kan betyda att du får spela om alla nivåer i det där spelet du kommit så långt i o.s.v. Och hur man gör "riktiga" säkerhetskopior som garanterat innehåller allt man vill spara utan rootbehörighet är fortfarande en gåta för mig. Någon (kanske Arbu11) som vet?

@ priskvark;
Jag ställde om wifi på min och testade, blev klart bättre, men fortfarande långt kvar till hur det var innan ICS (även testat efter fabriksåterställning).


Där delar jag som sagt din uppfattning. Jag funderar på om man ökat effekten på Wi-Fi-radion för att få snabbare och säkrare nätverksuppkopplingar?

Ni som funderar på att använda "Endast vid anslutning" som inställning av "Behåll Wi-Fi i viloläge" finner antagligen att det fungerar utmärkt i de flesta fallen. Jag kommer också att testa det lite mer ingående framöver. Tyvärr märkte jag att just min telefon inte genomförde förändringarna av inställningen förrän jag startat om den och därför behöver jag alltså testa om...

Det kan säkert hjälpa andra som läser här om ni som provat att modifiera Wi-Fi inställningen berättar om hur det gått.

Redigerat av Priskvark, 23 mars 2012 - 00:34.


#2812

Postad 23 mars 2012 - 09:12

Episode88
  • Episode88
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Så....Uppdatera till ICS eller behåll standard versionen jag haft sedan jag köpte den? (2.3.4)
Är Nöjd med den, har inte haft några problem överhuvudtaget förutom att batteri tiden är lite sisådär.
Vad tycker ni? är det värt det? eller ska man vänta ett snäpp längre för stabilare versioner?

#2813

Postad 23 mars 2012 - 09:35

johanpa
  • johanpa
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

Så....Uppdatera till ICS eller behåll standard versionen jag haft sedan jag köpte den? (2.3.4)
Är Nöjd med den, har inte haft några problem överhuvudtaget förutom att batteri tiden är lite sisådär.
Vad tycker ni? är det värt det? eller ska man vänta ett snäpp längre för stabilare versioner?


Om jag vetat att batteritiden skulle minskas så drastiskt som den faktiskt gjorde efter uppdateringen så hade jag aldrig uppdaterat. Har testat att ändra WiFi-inställningarna men det gav bara en marginell förbättring.
Visst ser man små fördelar med ICS... men allt faller på att man behöver ha laddaren med sig i fickan.

Är det någon som uppdaterat och fortfarande har lika bra batteritid som tidigare?

/Johan

#2814

Postad 23 mars 2012 - 09:50

mrbister
  • mrbister
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
@ johanpa; tyvärr så tillhör jag nog samma problemgrupp som dig. Om någon säger sig ha bättre batteritid med med 2.3.4 så måste det verkligen ha varit en relativt hög dränering av batteriet innan. Den enda lösningen för mig var att installera juice defender och sätta profil på eländet.

För att backa till batteristrul och wifi; i mitt fall så hjälpte inställningarna för wifi-aktivitet (avancerade inställningar) men den drar ändå 4ggr så mycket ström under samma period som 'gamla' android gjorde.

Det känns lite som att lämna in bilen på första servicen för att den tomgångsvarvar 5000rpm och när dom är klar med den ("fabriksåterställning") så varvar den ändå 4000rpm. "MEN lägg in det här mjukvaran från en tredjepartare så får du ner tomgången på 800rpm igen...."

Tittar på min profilbild och undrar om vi inte snart är där om utvecklingen fortsätter åt det här hållet. ;-)

Redigerat av mrbister, 23 mars 2012 - 09:51.


#2815

Postad 23 mars 2012 - 10:04

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

@ johanpa; tyvärr så tillhör jag nog samma problemgrupp som dig. Om någon säger sig ha bättre batteritid med med 2.3.4 så måste det verkligen ha varit en relativt hög dränering av batteriet innan. Den enda lösningen för mig var att installera juice defender och sätta profil på eländet.

För att backa till batteristrul och wifi; i mitt fall så hjälpte inställningarna för wifi-aktivitet (avancerade inställningar) men den drar ändå 4ggr så mycket ström under samma period som 'gamla' android gjorde.

Det känns lite som att lämna in bilen på första servicen för att den tomgångsvarvar 5000rpm och när dom är klar med den ("fabriksåterställning") så varvar den ändå 4000rpm. "MEN lägg in det här mjukvaran från en tredjepartare så får du ner tomgången på 800rpm igen...."

Tittar på min profilbild och undrar om vi inte snart är där om utvecklingen fortsätter åt det här hållet. ;-)


Vissa säger att man förstör mer om man sätter igång juice defender. (det är en ständig tvist om det, men samtidigt så känns det vettigt att ju mindre processer man har igång ju mindre batteri borde det dra ( förutsatt att inte os:et måste starta processer (är mer krävande) i tid och otid för att JD har stängt ned dem)

Vad jag märkt är också att det i många fall blivit fler program som kraschat. (även tw som är samsungs eget) men det beror nog på api ändringar som de inte fixat trots att ics varit ute flera månader.
ics skulle just fixa batteritiden. men tyvärr så ger samsung inte ut någon changelog så man kan inte se vad de säger sig ha fixat. Hoppas att de släpper en uppdatering snart och inte lämnar buggfixandet åt modvärlden.
(samsung har släppt källkoden, men jag hoppas att de inte slutar vidareutveckla)

och ja, det var en hög dränering innan också. (jämför med vilka passningstider som samsung påstår, NOT EVEN CLOSE!)

Redigerat av Megaman2, 23 mars 2012 - 10:11.


#2816

Postad 23 mars 2012 - 14:56

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Så....Uppdatera till ICS eller behåll standard versionen jag haft sedan jag köpte den? (2.3.4)
Är Nöjd med den, har inte haft några problem överhuvudtaget förutom att batteri tiden är lite sisådär.
Vad tycker ni? är det värt det? eller ska man vänta ett snäpp längre för stabilare versioner?


Jag skulle vänta på LP7 där de har fixat mer... LPQ ligger det på nu... Så vänta ett tag tills alla barnsjukdomar dött ut! Och det Juice Defender och såna appar hjälper till mest med är att stänga av nätverket - Det drar mycket kräm!

#2817

Postad 24 mars 2012 - 09:29

järker
  • järker
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0

Om jag vetat att batteritiden skulle minskas så drastiskt som den faktiskt gjorde efter uppdateringen så hade jag aldrig uppdaterat. Har testat att ändra WiFi-inställningarna men det gav bara en marginell förbättring.
Visst ser man små fördelar med ICS... men allt faller på att man behöver ha laddaren med sig i fickan.

Är det någon som uppdaterat och fortfarande har lika bra batteritid som tidigare?

/Johan


Nä inte lika bra batteritid men bättre, tyvärr så var det ofta som appar slutade svara eller stoppades oväntat så jag har precis fabriksåterställt men det får mig att undra en sak.

wifi-inställningen vvar direkt efter upgrade - endast vid anslutning, inte alltid som för många andra (därav den bättre batteritiden ?), men nu fick även jag default alltid, provade de andra alternativen och med datanätversläge inaktiverad så borde jag väl inte kunna köra över wifi heller, men det går hur bra som helst på alla 3 alternativen i wifi-inställningar efter omstarter vid varje val av de 3, borde det inte vara någon skillnad på de ? Vet dock inte ännu hur detta påverkar batteritiden, jag hoppas på lika bra som innan fabriksåterställningen.

Redigerat av järker, 24 mars 2012 - 09:31.


#2818

Postad 24 mars 2012 - 14:24

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Ja i princip, om du inte har stängt av Mobila nätverket också dåra... Sen kan du ju ställa in att Mobila Nätverket stängs av när skärmen är släckt etc. Vet inte om det går utan att installera någon app, men det finns ju appar såsom:

2x Battery
Juice Defender
Etc etc!


Okej, tack!

Jag kör endast vid anslutning nu.

Jag tycker att ICS drar nog lite mer batteri än versionen innan men jag har i alla fall laddat min telefon varje dag. Om jag inte skulle ladda under natten skulle min telefon dö vid lunchtid dagen efter, och det har alltid varit så även innan ICS.

#2819

Postad 25 mars 2012 - 09:22

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
Hjälp!
Min s2 tvärdog. helt svart. reagerar inte på knapptryckningar eller då man stoppar in laddaren i väggkontakten. Helt död.
Vad jag gjorde var att några gånger sätta hemskärmen på den sista (5:e) skärmen och sedan trycka på hemknappen för att se åt vilket håll tw skulle scrolla för att komma till den första.
Detta har inte hänt tidigare. Det närmaste jag kommit var när jag la in en gammal mod firmware på gamla galaxy s. (darky 10.2) där telefonen ibland kunde bli helt svart. (fick byta ut den mot en annan, men det borde betyda att lpq (ics firmwaren inte är helt ok). Samsung visste nog om detta men de släppa den endå för att kritien blev så enorm. hoppas att det kommer en ny snart dock.
kan också vara att wifi inte gick igång som den skulle.(samsungapps ville dra igång den, men det ville inte jag)

blir till att ta ut batteriet annars vet vag inte vad jag skall göra.

Redigerat av Megaman2, 25 mars 2012 - 09:25.


#2820

Postad 25 mars 2012 - 09:28

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
Har sett att det finns en mängd utvecklingsalternativ under inställning ->utvecklaralternativ (doh)
Där man bland annat kan begränsa antal bakgrundsprocesser. (man kan även begränsa aktiviteter (att de stängs ned) man kan även tvinga gpu på alla program.
Känns som något man kan hålla på att leka med om man vill spara batteri.

#2821

Postad 25 mars 2012 - 10:20

järker
  • järker
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0

Har sett att det finns en mängd utvecklingsalternativ under inställning ->utvecklaralternativ (doh)
Där man bland annat kan begränsa antal bakgrundsprocesser. (man kan även begränsa aktiviteter (att de stängs ned) man kan även tvinga gpu på alla program.
Känns som något man kan hålla på att leka med om man vill spara batteri.


Nu har inte jag problem med batteri men tyckte ändå det var intressant det du skrev, jag har nu testat lite, och vill man testa så rekomenderar jag att man har en notiviering högst upp som kan visa tillgängligt ram och en app-killer för att lättare kunna se att det verkar göra nytta.

Själv brukar jag märka att ram minskar ju längre man använder mobilen utan att städa eller starta om mobilen, som mest brukar jag ligga på 660 MB, och när jag väljer kill apps så brukar den stänga ner mellan 15-20 apps, sånt som många säger att android sköter så bra själv.

De inställningar jag nu valde är inga bakgrundsprocesser tillåts (undra vad standard innebär som är default ?) och sedan bockade jag i "behåll inte aktiviteter" och resultaten blev följande:

Ingen större skillnad i hantering, lika snabb, möjligen lite långsammare men knappt märkbart att bläddra i menyerna t.ex.
, stora skillnaden är ram-minnet som numera bara går ner till runt 560 MB om jag inte kör en kill apps, mot tidigare under 300 MB, och kör jag då en kill apps så finns det bara som mest 4 som kan stängas ner och då får jag upp ram över 600 MB igen.

Kan således rekomendera detta, vet dock inte om något negativt ännu men det kanske dyker upp något, jag hade tidigare problem med att TWlauncher och andra program stoppade oväntat och slutade fungera men detta löser nog detta också, har testat nu en stund och peppar peppar ännu ingen röststyrning som hoppar igång, tänk om det löser detta också, har väl iofs bara tryckt på knappen ett 20-tal ggr. men nöjd än så länge iaf.

Edit. måste bara skriva en MYCKET intressant sak jag upptäckte, vanligtvis brukar jag kunna utläsa att batteritiden ska räcka i ca: 1 dygn, nu står det med 89% kvar, 3 dygn och 6 timmar :o :D :wub:

mvh J

Redigerat av järker, 25 mars 2012 - 10:22.


#2822

Postad 25 mars 2012 - 19:16

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0

Om jag vetat att batteritiden skulle minskas så drastiskt som den faktiskt gjorde efter uppdateringen så hade jag aldrig uppdaterat. Har testat att ändra WiFi-inställningarna men det gav bara en marginell förbättring.
Visst ser man små fördelar med ICS... men allt faller på att man behöver ha laddaren med sig i fickan.

Är det någon som uppdaterat och fortfarande har lika bra batteritid som tidigare?

/Johan


Jag har ungefär samma batteritid som med 2.3.5,kanske något lite sämre men fortfarande inga problem.
Jag klarar mig lätt en arbetsdag på mitt batteri.

Så här ser mitt användande ut (Använder telefonen som jobbtel)

Ca 1-1,5 tim samtal (ca 30-50 inkommande samtal/dag
Pushmail mellan 07:00-16:30 därefter varje timme. Får och läser kanske 15-20 mail/dag
Surfar inte spec mycket men några minuter brukar det bli
Bluetooth mot mitt headset på varje dag

När jag åker hem vid 17:00 har jag ca 50-60 % batteri kvar

När jag körde GB hade jag några procent till kvar efter en dag, å andra sidan är
ju inte den ena dagen riktigt lik den andra.

I övrigt är jag som dom flesta andra inte 100% nöjd med ICS, det var MYCKET bättre flyt i telefonen på 2.3.5. Scrollningen i webbrowsern är inte lika bra som förut tex. Tyceker det almänna flytet i telefonen är sämre överlag faktiskt.

Den har blivit bättre efter att jag rensat cashe i recoverymode där man bla kan göra fabriksåterställning på telefonen men den är fortfarande inte lika bra som tidigare.

Redigerat av Volvis, 25 mars 2012 - 19:23.


#2823

Postad 25 mars 2012 - 19:40

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Hjälp!
Min s2 tvärdog. helt svart. reagerar inte på knapptryckningar eller då man stoppar in laddaren i väggkontakten. Helt död.
Vad jag gjorde var att några gånger sätta hemskärmen på den sista (5:e) skärmen och sedan trycka på hemknappen för att se åt vilket håll tw skulle scrolla för att komma till den första.
Detta har inte hänt tidigare. Det närmaste jag kommit var när jag la in en gammal mod firmware på gamla galaxy s. (darky 10.2) där telefonen ibland kunde bli helt svart. (fick byta ut den mot en annan, men det borde betyda att lpq (ics firmwaren inte är helt ok). Samsung visste nog om detta men de släppa den endå för att kritien blev så enorm. hoppas att det kommer en ny snart dock.
kan också vara att wifi inte gick igång som den skulle.(samsungapps ville dra igång den, men det ville inte jag)

blir till att ta ut batteriet annars vet vag inte vad jag skall göra.



Hände mig i förrgår, trodde den var paj. Reagerade inte på något, inte ens när jag satt i laddaren. Tog ur batteriet och satt in igen, då fungerade den igen. Känns lite oroväckande....

#2824

Postad 25 mars 2012 - 19:41

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0

Hände mig i förrgår, trodde den var paj. Reagerade inte på något, inte ens när jag satt i laddaren. Tog ur batteriet och satt in igen, då fungerade den igen. Känns lite oroväckande....

Det hände mig också

#2825

Postad 25 mars 2012 - 23:05

#LOUDmouth#
  • #LOUDmouth#
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Någon som vet om S2 har generella problem med headsetingången? Morsan har en 2 veckor gammal S2 och skulle ikväll för första gången prova att ringa med headset. Först provade vi ett billigt headset från sony som köptes p.g.a. att hon inte kan ha in-ear och då var ljudnivån extremt låg ända tills hon höll in svarsknappen :o då det lät jättebra. Jag trodde ju förståss att det var morsan som hade snurrat till något så vi provade med originalheadsetet men i det fanns inget ljud överhuvudtaget så vi gav upp för stunden. Sen ringde hon mig en kvart senare och sa att hon hade fortsatt att testa radio etc. med headset'et i och hade märkt att beroende på hur hon höll telefonen/hur sladden låg så kom det ibland ljud så alldeles uppenbarligen är det jätteglapp i 3,5mm's uttaget. Och bara för sakens skull är det lika bra att påpeka att hon svär på att hon inte tappat luren i backen etc. någon gång sedan köpet för två veckor sedan.

Så, för att upprepa. Är 3,5mm's uttaget en känd svaghet på denna modellen? Och desto viktigare, hur är Samsungs DOA-policy? Vi kommer tyvärr inte hinna lämna in teleonen till Tele2-butiken förräns i slutet av veckan.

/#LOUDmouth#

#2826

Postad 26 mars 2012 - 16:55

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Någon som vet om S2 har generella problem med headsetingången? Morsan har en 2 veckor gammal S2 och skulle ikväll för första gången prova att ringa med headset. Först provade vi ett billigt headset från sony som köptes p.g.a. att hon inte kan ha in-ear och då var ljudnivån extremt låg ända tills hon höll in svarsknappen :o då det lät jättebra. Jag trodde ju förståss att det var morsan som hade snurrat till något så vi provade med originalheadsetet men i det fanns inget ljud överhuvudtaget så vi gav upp för stunden. Sen ringde hon mig en kvart senare och sa att hon hade fortsatt att testa radio etc. med headset'et i och hade märkt att beroende på hur hon höll telefonen/hur sladden låg så kom det ibland ljud så alldeles uppenbarligen är det jätteglapp i 3,5mm's uttaget. Och bara för sakens skull är det lika bra att påpeka att hon svär på att hon inte tappat luren i backen etc. någon gång sedan köpet för två veckor sedan.

Så, för att upprepa. Är 3,5mm's uttaget en känd svaghet på denna modellen? Och desto viktigare, hur är Samsungs DOA-policy? Vi kommer tyvärr inte hinna lämna in teleonen till Tele2-butiken förräns i slutet av veckan.

/#LOUDmouth#


Inte ett känt problem bland Swedroid iaf... Alla tillverkare måste väl enligt lag reparera problem som bevisligen funnits som fabriksny - vilket jag tror att detta låter som! Så det borde gå att byta in!

#2827

Postad 26 mars 2012 - 17:12

#LOUDmouth#
  • #LOUDmouth#
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Inte ett känt problem bland Swedroid iaf... Alla tillverkare måste väl enligt lag reparera problem som bevisligen funnits som fabriksny - vilket jag tror att detta låter som! Så det borde gå att byta in!


Haha, tack för svaret men det visade sig precis att min kära mor inte hade tryckt i kontakten tillräckligt. Man kan ju tycka att en ledtråd borde ha varit att man såg ett par mm metall på kontakten när den var instoppad i telefonen men nej då :wacko:

Nåja, ska inte klaga för mycket då hon faktiskt är rätt bra ändå :wub: men ibland ...................................

/#LOUDmouth#

Redigerat av #LOUDmouth#, 26 mars 2012 - 17:25.


#2828

Postad 26 mars 2012 - 17:57

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Haha, tack för svaret men det visade sig precis att min kära mor inte hade tryckt i kontakten tillräckligt. Man kan ju tycka att en ledtråd borde ha varit att man såg ett par mm metall på kontakten när den var instoppad i telefonen men nej då :wacko:

Nåja, ska inte klaga för mycket då hon faktiskt är rätt bra ändå :wub: men ibland ...................................

/#LOUDmouth#


Haha nåja! ^^ Nu vet hon iaf! :P

#2829

Postad 26 mars 2012 - 19:37

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

Har sett att det finns en mängd utvecklingsalternativ under inställning ->utvecklaralternativ (doh)
Där man bland annat kan begränsa antal bakgrundsprocesser. (man kan även begränsa aktiviteter (att de stängs ned) man kan även tvinga gpu på alla program.
Känns som något man kan hålla på att leka med om man vill spara batteri.


tja, kan INTE rekommendera att kryssa i tvinga gpu, har fult sjå att få igång inställningarna igen sedan den kraschar typ direkt.

Tyvärr kan jag inte intyga att batteriet har blivit något bättre efter att man stoppat all bakgrundsprocesser. blir 2% i timmen. fortfarande.

#2830

Postad 26 mars 2012 - 20:15

järker
  • järker
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0

tja, kan INTE rekommendera att kryssa i tvinga gpu, har fult sjå att få igång inställningarna igen sedan den kraschar typ direkt.

Tyvärr kan jag inte intyga att batteriet har blivit något bättre efter att man stoppat all bakgrundsprocesser. blir 2% i timmen. fortfarande.


Märkligt hur olika resultat vi får, min drar 1% i standby med wifi igång men det är på 6 timmar, dvs den drar betydligt mindre än innan, färre krasher och röststyrningen hoppar inte igång lika ofta heller, så jag är iaf nöjd, men konstigt att det blir så olika på samma lur.

#2831

Postad 27 mars 2012 - 21:42

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
Kanske denna fråga inte gäller just galaxy s2 utan en app.
Det är så här att facebook appen har problem att visa kommentarer till bilder. (om man trycker på ett inlägg med en bild ser man endast bilden och ej kommentarerna). Det problemet fixades i en uppdatering i gamla 2.3.5 versionen (några dagar innan ics kom) men med 4.0.3 så har "buggen" kommit tillbaka.
Någon som har samma problem? (samma problem finns i galaxy s)

#2832

Postad 27 mars 2012 - 22:35

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Kanske denna fråga inte gäller just galaxy s2 utan en app.
Det är så här att facebook appen har problem att visa kommentarer till bilder. (om man trycker på ett inlägg med en bild ser man endast bilden och ej kommentarerna). Det problemet fixades i en uppdatering i gamla 2.3.5 versionen (några dagar innan ics kom) men med 4.0.3 så har "buggen" kommit tillbaka.
Någon som har samma problem? (samma problem finns i galaxy s)


Jodu det är nog samma här... Facebook blir värre och värre för varje dag som går... :/

#2833

Postad 28 mars 2012 - 17:08

algorithm
  • algorithm
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0
500 SEK rabatt när man köper Galaxy SII via CDON.

Rabattkod = xY2QeVTA
Vet ej hur länge kampanjen gäller.

Redigerat av algorithm, 28 mars 2012 - 17:51.


#2834

Postad 28 mars 2012 - 17:29

järker
  • järker
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0
YES, jag har hittat ett sätt att slippa röststyrningen som vill poppa upp hela tiden UTAN ROOT, eller rättare sagt en app där man kan avinstallera skiten, nu har jag inte läst om detta på ett tag så det kanske inte är något problem längre, och vill man inte ha appen kvar så är det bara att ta bort den, vlingo är borta även då vilket är det bästa.

Redigerat av järker, 28 mars 2012 - 17:38.


#2835

Postad 28 mars 2012 - 17:50

algorithm
  • algorithm
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0

YES, jag har hittat ett sätt att slippa röststyrningen som vill poppa upp hela tiden UTAN ROOT, eller rättare sagt en app där man kan avinstallera skiten, nu har jag inte läst om detta på ett tag så det kanske inte är något problem längre, och vill man inte ha appen kvar så är det bara att ta bort den, vlingo är borta även då vilket är det bästa.


Jag skulle behöva hjälp med att avinstallera Vlingo.

Hur gör man det utan root?
Vilket app avinstallerar skiten :) ?



#2836

Postad 28 mars 2012 - 18:14

naukka
  • naukka
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Easy uninstaller från market tog bort mitt!

#2837

Postad 28 mars 2012 - 18:17

järker
  • järker
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0

Jag skulle behöva hjälp med att avinstallera Vlingo.

Hur gör man det utan root?
Vilket app avinstallerar skiten :) ?


sök på NQ

https://play.google....nRpdmlydXMyMCJd

sedan går du in på optimization och väljer app manager och markera röststyrning och avinstallera och sedan är det borta.

#2838

Postad 28 mars 2012 - 18:49

algorithm
  • algorithm
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0
Tack :) !
Skiten är borta nu... :)

#2839

Postad 31 mars 2012 - 08:39

nifo_gbg
  • nifo_gbg
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Hej!

Jag kommer att gå över från en Samsung Google Nexus S till en Samsung Galaxy S II.

Tyvärr så har jag hört (både "hört" och hört, se länk nedan) att ljud-chippet på denna telefon är riktigt, riktigt dålig - snudd på usel. Tydligen hade Galaxy S I ett annat ljudchip, som man frångick på hos S II. Numera låter det visst som det låter. Ta del av ljudklippet en bit ner på den här sidan. Är det såhär illa, alltså? Hua... I så fall ligger det i nivå med den ZTE Blade som jag började min "Android-karriär" med. Inget vidare.

http://www.anandtech...st-redefined/13

Saken är den att Nexus S (nuvarande telefon) ska vara riktigt bra på detta med ljud. Jag har själv varit mycket nöjd. Både med ljudet i högtalaren, ljudet i hörlursuttaget (måste ju vara bästa referens?) och högtalaren. Starkt och klart - inget brus eller digitalt ljudjitter / störningar. Se även följande länk till xda developers forum:

http://forum.xda-dev...d.php?t=1323764

Har läst så mycket gott om S II:an nu, så jag hajjade till när jag fick veta att mobilen dras med dessa problem. Hur ligger det till egentligen? Det skulle var så intressant att få höra från er som kunnat jämföra (och som kanske är lite ljudintresserade och kanske har testat med "finare" lurar). Men alla kommentarer tar jag tacksamt emot.

Slänger in en liten bonusfråga med: När jag kollar på skärmen på telefonen i butikerna, så tycker jag att "Vitt" inte ser "Vitt" ut, utan snarare gulaktigt. Såg att man kunde ställa färgen i tre steg - men ändock ser allting för varmt ut i färgerna, just som ett gulstick skulle jag vilja säga. Detta förekommer inte heller på Nexus S.

Hälsningar,
Fredrik

Redigerat av nifo_gbg, 31 mars 2012 - 08:43.


#2840

Postad 31 mars 2012 - 10:01

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

Tror de nya skärmarna är utan pentile men Galaxy S (första versionen) har Pen-Tile problem. Dvs Lägre verklig upplösning och grönröda färger. Således skulle jag inte säga att Galaxy S har den bästa skärmen. Galaxy S2 kan dock ha det.

även om det har det så är skärmen på s1 väldigt bra! tro det eller ej men det känns som om den faktiskt är bättre än s2 (kan bero på att pixeldensiteten känns tätare på s1). Så den är på inget sätt dålig utan tvärtom väldigt bra.
Skulle gärna sett att de behållt 4'' skärmstorleken på s2.

kommande s3 storskärm tror jag kommer bli något i hästlängder.

#2841

Postad 31 mars 2012 - 11:09

Legendary
  • Legendary
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0
Ingen här som har testat MIUI v4? ;) Använder der just nu och det ser och känns hur skönt som helst! ;)

#2842

Postad 31 mars 2012 - 11:54

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0
När beräknas 3an komma?

#2843

Postad 31 mars 2012 - 13:26

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

När beräknas 3an komma?


Finns bara rykten än sålänge... Tror att ett rykte är att den visas upp nu till April...

#2844

Postad 31 mars 2012 - 16:24

nifo_gbg
  • nifo_gbg
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Hej igen!

Någon som känner sig manad att kommentera det jag läst om Galaxy S II och dess ljudkvalitet? =)
Det finns en viss risk annars att jag tolkar in det som att det är ett "problem man inte talar om" *skratt*, eller så finns helt enkelt inte problemet i någon större utsträckning? =P

/Fredrik

Redigerat av nifo_gbg, 31 mars 2012 - 16:25.


#2845

Postad 31 mars 2012 - 16:29

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

Hej igen!

Någon som känner sig manad att kommentera det jag läst om Galaxy S II och dess ljudkvalitet? =)
Det finns en viss risk annars att jag tolkar in det som att det är ett "problem man inte talar om" *skratt*, eller så finns helt enkelt inte problemet i någon större utsträckning? =P

/Fredrik


Det är inget dåligt ljud i galaxy s2. visst vissa säger att ljudchippet är sämre än Galaxy s1. Man jag kan inte säga att det låter dåligt med störningar (aldrig hört) som länkarna beskriver ovan. Ljudet är bra. har jämfört med både galaxy s1 (som jag har och iphone4) och det är inte så stora skillnader. Har dock använt egna hörlurar då jag inte pallar inear [****s] lurar.

#2846

Postad 31 mars 2012 - 17:01

nifo_gbg
  • nifo_gbg
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Okej. Nej, fixar inte "in-ear" heller.

Var i butik idag och lyssnade (i butiksmiljö då...lite sorligt). Testade mina egna vanliga lurar, tyvärr inte täckande men försökte lyssna så gott jag kunde. Fick en känsla av att de demolåtar som låg inlagda inte var gjorda i någon bra kvalitet. Hörde dock inget konstigt där och då. Enligt den där länken (och även det ljudklippen som fanns), så skulle det jag vara ett stort problem. Har ju Nexus S idag, och har fått höra att den har den bästa ljudkretsen - men vad vet jag. Det får i vart fall inte låta som på min ZTE Blade, där man hört digitalt jitter och störningar parallelt med musiken, eller den man pratade med. Det var riktigt illa. När du skriver "inte så stora skillnader", vilka är då skillnaderna? Nyfiken! Vilka lurar kör du med?

Fredrik

#2847

Postad 31 mars 2012 - 18:53

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
det var väldigt få skillnader.(inte vad en normal människa märker), men det förstås kommer någon audiofil och påpekar saker så kommer man inte höra något annat än dessa. (samma sak med tvapparater). men kortfattat; ljudet i galaxy s2 är inte uselt, det är fullt godtagbart bra ljud. (chipet är från en välkänd tillverkare så jag skulle inte kalla det dåligt)

Men jag skulle nog kika på andra telefoner om du funderar på att köpa (dels för att det är nyare och kostar lika mycket) för let's face it S2 är 1 år gammal, men den har hållit sitt värde hyffsat. (jag köpte min för 4200 i maj förra året och det är vad jag skulle betalat om jag köpt den nu).
Jag skulle kika på uppföljaren Galaxy S3 som samsung sägs ha tagit åt sig av kritiken och satt in en riktigt bra chip eller varför inte HTC One [x el. S] som jag känner har tagit över tronen. men galaxy s2 är inget dåligt köp (det kommer bara bättre runt hörnet)

#2848

Postad 31 mars 2012 - 18:56

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Ihop med poweramp och bra in ear tycker jag ljudet är helt ok! Inga störningar i alla fall som det talas om. Visst, det är väl inte bättre än i en riktigt bra mp3spelar eller ur stereon hemma men jag tycker ändå det är bra.

Högtalaren använder jag sällan och kan inte kommentera hur bra den egentligen låter.

Redigerat av genstruktur, 31 mars 2012 - 18:56.


#2849

Postad 31 mars 2012 - 21:01

nifo_gbg
  • nifo_gbg
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Hej!

Låter som att det inte är så stora problem, trots allt. Var rädd att det skulle vara stor skillnad från min nuvarande Nexus S och Galaxy S II.

Andra telefoner ja... har klurat på lite alla möjliga, men hela tiden kommit fram till att S II:an måste vara bäst för mig. Vill inte ha enorm skärm, och dessutom ha viss kvalitetskänsla.

Däremot blev jag onekligen nyfiken på HTC One S - en telefon, som till skillnad från "X"-versionen skulle vara något mindre (som Galaxy S II ?). Vet dock inte mycket om vare sig den eller dess storebror. Vad är för och nackdelarna gentemot Galaxy S II ? Har fattat att S II:an har bra batteritid, riktigt fin skärm och lågt SAR-värde. Trevligt! Har dock tyckt att skärmen på vissa exemplar har sett gulaktig ut, snudd på för varm i färgerna. Men det kanske diffar mellan olika exemplar? Kan detta med ljudkvalitet göra så med? Verkar ju underligt i så fall, men men... =P

Låter förresten S II:an sämre än liknande enheter när man *inte* använder typ "Poweramp" etc? =/

Fredrik

Redigerat av nifo_gbg, 31 mars 2012 - 21:03.


#2850

Postad 31 mars 2012 - 21:38

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

Hej!

Låter som att det inte är så stora problem, trots allt. Var rädd att det skulle vara stor skillnad från min nuvarande Nexus S och Galaxy S II.

Andra telefoner ja... har klurat på lite alla möjliga, men hela tiden kommit fram till att S II:an måste vara bäst för mig. Vill inte ha enorm skärm, och dessutom ha viss kvalitetskänsla.

Däremot blev jag onekligen nyfiken på HTC One S - en telefon, som till skillnad från "X"-versionen skulle vara något mindre (som Galaxy S II ?). Vet dock inte mycket om vare sig den eller dess storebror. Vad är för och nackdelarna gentemot Galaxy S II ? Har fattat att S II:an har bra batteritid, riktigt fin skärm och lågt SAR-värde. Trevligt! Har dock tyckt att skärmen på vissa exemplar har sett gulaktig ut, snudd på för varm i färgerna. Men det kanske diffar mellan olika exemplar? Kan detta med ljudkvalitet göra så med? Verkar ju underligt i så fall, men men... =P

Låter förresten S II:an sämre än liknande enheter när man *inte* använder typ "Poweramp" etc? =/

Fredrik

Att tala om andra telefoner bör man nog göra i andra trådar, men skillnaden är att one s har en ips skärm (som iphone och högupplöst, och även om jag inte märkt något gulaktigt så säger vissa att ips skärmar inte har den egenskapen. de har dock andra problem som tex svärta som är amolederna styrka OOOOOPS, där har jag läst fel det är amoled på båda sorry) den har samma kamera och ljud från dr dre. det intressanta är dock processorn som är DUBBELT så snabb som S2 (22 nm tillverkning mot 40 nm (?) som s2 har) vilket innebär att den också är strömsnålare. Galaxy s3 kommer nästan garanterad att ha en liknande fast 4 kärning processor (A15).
det är väl den som är den närmaste konkurrenten som finns till försäljning nu.

men det är så det är utvecklingen går vidare.

Redigerat av Megaman2, 31 mars 2012 - 21:42.




1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.