Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Zap SR500?

33 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Zap SR500 16GB (MP3-spelare) 1 (0) Inga priser

#1

Postad 24 december 2010 - 00:30

Xalle94
  • Xalle94
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Ingen som vet något om teknikmagasinets portabla mediaspelare zap sr500?

har letat runt lite google men inte hittat några recensioner eller omdömen....

kom gärna med synpunkter!

#2

Postad 26 december 2010 - 19:17

Ankido
  • Ankido
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Hej jag har köpt zap sr500 16gb idag och har testat mediaspelaren video spelaren och allt, Om du har frågor om den så kan du fråga mig så att jag kan berätta allt jag kan :)

#3

Postad 27 december 2010 - 20:22

Xalle94
  • Xalle94
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Klarar den att spela upp högupplösta filmer utan att det hackar, (MKV) och hur bra blir bilden när man kopplar hdmi-sladden i tv:n? Stödjer den både NTSC och FAT32? (format på hårddisk).
Hur dan är touchen, reagerar den snabbt?
Är den värd pengarna? de har ju trots allt sänkt priset från 1599:- till 999:- på teknikmagasinet :)

tacksam för svar!

#4

Postad 27 december 2010 - 22:18

Unregistered3a477711
  • Unregistered3a477711
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Hej!

Är också lite intresserad av denna. Skulle gärna också vilja veta lite positivt/negativt om denna spelare. Låter hur som helst mycket bra på beskrivningen för det priset, precis vad jag letat efter.

Mvh

#5

Postad 28 december 2010 - 01:35

Ankido
  • Ankido
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Klarar den att spela upp högupplösta filmer utan att det hackar, (MKV) och hur bra blir bilden när man kopplar hdmi-sladden i tv:n? Stödjer den både NTSC och FAT32? (format på hårddisk).
Hur dan är touchen, reagerar den snabbt?
Är den värd pengarna? de har ju trots allt sänkt priset från 1599:- till 999:- på teknikmagasinet :)

tacksam för svar!

Jo den spelar högupplösta filmer fint fint med hdmi, och utan Jag testade idag med hackfria resultat Jag läste manualen men hittar inte om att den stödjer NTSC OCH FAT32, har dock aldrig hört om dem innan Men jag skriver ner nu exakt vad det står i manualen om just det :The machine maximum support 1920x1080 (1080p) resolution video files, support for H.264 high-definition video coding It"s supports video playback in multiple formats such as RM/RMVB,AVI,MKV,VOB,MOV,DAT and FLV. etc Så står det i manualen men på baksidan på kartongen som man får vid köpet så står det också : DIVX/XVID/MP4, Det är all info jag kan få tag om det. Tyvärr så har den inte tuch, Den har istället någon slags rullgrej typ samma sak som man sänker och höger volymen med, när man rullar på den så kommer man till nästa ikon på menyn och om man trycker in den (rullgrejen) så är det som att trycka på enter alltså man kommer in på tex video eller musik , Det känndes tråkigt först men man vänjer sig. I allafall jag :o Om man hade tänkt sig att lyssna på musik mest så skulle jag inte rekomendra efftersom den är så stor och svår att få plats i fickan, Men om man lutar sig mest åt video spelning särskilt om man har en dålig dator som inte spelar högupplösta filmer så tycker jag att det är värt köpet, Jag lyssnar själv musik när jag sitter i bussen men som sagt kan vara lite irreterande, Är det något mer du undrar så är det bara att fråga!

Redigerat av Ankido, 28 december 2010 - 01:43.


#6

Postad 28 december 2010 - 15:48

Xalle94
  • Xalle94
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Jo den spelar högupplösta filmer fint fint med hdmi, och utan Jag testade idag med hackfria resultat Jag läste manualen men hittar inte om att den stödjer NTSC OCH FAT32, har dock aldrig hört om dem innan Men jag skriver ner nu exakt vad det står i manualen om just det :The machine maximum support 1920x1080 (1080p) resolution video files, support for H.264 high-definition video coding It"s supports video playback in multiple formats such as RM/RMVB,AVI,MKV,VOB,MOV,DAT and FLV. etc Så står det i manualen men på baksidan på kartongen som man får vid köpet så står det också : DIVX/XVID/MP4, Det är all info jag kan få tag om det. Tyvärr så har den inte tuch, Den har istället någon slags rullgrej typ samma sak som man sänker och höger volymen med, när man rullar på den så kommer man till nästa ikon på menyn och om man trycker in den (rullgrejen) så är det som att trycka på enter alltså man kommer in på tex video eller musik , Det känndes tråkigt först men man vänjer sig. I allafall jag :) Om man hade tänkt sig att lyssna på musik mest så skulle jag inte rekomendra efftersom den är så stor och svår att få plats i fickan, Men om man lutar sig mest åt video spelning särskilt om man har en dålig dator som inte spelar högupplösta filmer så tycker jag att det är värt köpet, Jag lyssnar själv musik när jag sitter i bussen men som sagt kan vara lite irreterande, Är det något mer du undrar så är det bara att fråga!



Tack så mkt, väldigt bra beskrivning. Ska nog beställa den. Synd att den inte har touch, det såg ut som det på bilden. Men man vänjer sig säkert vid den dära rullgrejen, är det bara upp och ner man kan rulla eller kan man gå till höger och vänster på något sätt i menyn? :)

#7

Postad 28 december 2010 - 17:01

Ankido
  • Ankido
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Tack så mkt, väldigt bra beskrivning. Ska nog beställa den. Synd att den inte har touch, det såg ut som det på bilden. Men man vänjer sig säkert vid den dära rullgrejen, är det bara upp och ner man kan rulla eller kan man gå till höger och vänster på något sätt i menyn? :)

Det är bara höger och vänster föresten, Och om man då trycker in den, Man ser ikonerna bättre efftersom dom ligger ihop som en rad :)

#8

Postad 30 december 2010 - 13:58

Unregistered3a477711
  • Unregistered3a477711
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Blir det bra bild/skärpa på spelarens skärm? Hade tänkt ha den för att glo på serier/filmer när man lägger sig. Jobbigt med psp:t som bara stödjer mp4 med convertering samt att det inte blir någon höjdarkvalite. Har dock bärbar dator jag kan använda mig av, fast gillar det inte riktigt när man ska glo i sängen.

Vad tycker du, är det bra kvalite på skärmen?

Mycket tacksam för svar!

Mvh

Daniel

#9

Postad 30 december 2010 - 18:18

Xalle94
  • Xalle94
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Går det att koppla in en extern hårddisk e mediaspelarn? isåfall hur? ;)

#10

Postad 30 december 2010 - 19:24

Unregistered3a477711
  • Unregistered3a477711
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0

Går det att koppla in en extern hårddisk e mediaspelarn? isåfall hur? ;)


Köpte den idag, precis öppnat den :D. Vet faktiskt inte om det går. Själva spelaren har ingen usb ingång, men micro USB ingång har den. Vilket gör att du får vanlig USB ut.Så det krävs att din externa disk har en USB-ingång, då borde det fungera. I instruktionsboken står det "USB host- Med OTG-funktion kan man ansluta andra USB-enheter och välja vilken fil man vill ha åtkomst till från den externa USB-enheten". Tolkar det som att det borde gå. Dock kan jag inte pröva det tyvärr, då jag inte har någon vanlig USB-ingång på min externa hårddisk.

Är det något mer du undrar över är det bara att fråga, så ska jag försöka hjälpa dig så gott det går.

Edit: Tycker det är klockrent att man bara behöver lägga in en .srt fil och få med subtitle. Nytt för mig då det inte har funkat på andra spelare jag har haft. Då behöver man inte converta för att få med subtitle i filmen, bara att dra in .srt filen. Gillar det skarpt, då slipper man förlora video kvalité pga. convertering om man nu behöver subtitles.


Mvh

Daniel

Redigerat av Unregistered3a477711, 09 januari 2011 - 17:14.


#11

Postad 30 december 2010 - 20:43

Xalle94
  • Xalle94
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Köpte den idag, precis öppnat den ;). Vet faktiskt inte om det går. Själva spelaren har ingen usb ingång, men micro USB ingång har den. Vilket gör att du får vanlig USB ut.Så det krävs att din externa disk har en USB-ingång, då borde det fungera. I instruktionsboken står det "USB host- Med OTG-funktion kan man ansluta andra USB-enheter och välja vilken fil man vill ha åtkomst till från den externa USB-enheten". Tolkar det som att det borde gå. Dock kan jag inte pröva det tyvärr, då jag inte har någon vanlig USB-ingång på min externa hårddisk.

Är det något mer du undrar över är det bara att fråga, så ska jag försöka hjälpa dig så gott det går.

Edit: Tycker det är klockrent att man bara behöver lägga in en .srt fil och få med subtitle. Nytt för mig då det inte har funkat på andra spelare jag har haft. Då behöver man inte converta för att få med subtitle i filmen, bara att dra in .srt filen. Gillar det skarpt, då slipper man förlora video kvalité pga. convertering om man nu behöver subtitles.

Kan också tillägga att kvalitén blir mycket bra på skärmen.

Mvh

Daniel




Fick precis hem den och testat den. Fungerar utmärkt! Men ändå grymt besviken :D Hade tänkt använda spelaren till att spela upp MKV filer och koppla en hdmi sladd till projektorn. Spelaren kunde tydligen inte använda hdmi och hörlurarutaget samtidigt så jag fick inget ljud. Den skickar både bild och ljud via hdmi, så man fick ha ljud utan hdmi sladd eller inget ljud med hdmi. Fast det funkar med tv:en att ha både bild och ljud men inte med projektorn. Ska nog lämna tbx den...

#12

Postad 30 december 2010 - 21:18

Unregistered3a477711
  • Unregistered3a477711
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0

Fick precis hem den och testat den. Fungerar utmärkt! Men ändå grymt besviken ;) Hade tänkt använda spelaren till att spela upp MKV filer och koppla en hdmi sladd till projektorn. Spelaren kunde tydligen inte använda hdmi och hörlurarutaget samtidigt så jag fick inget ljud. Den skickar både bild och ljud via hdmi, så man fick ha ljud utan hdmi sladd eller inget ljud med hdmi. Fast det funkar med tv:en att ha både bild och ljud men inte med projektorn. Ska nog lämna tbx den...


Irreterande :D. Hoppas du får lämna tillbaks den nu när du har öppnat den. Men det tror jag, de brukar vara schysta på teknikmagasinet samt att de nog förstår, eftersom du precis köpt den.

Hoppas det löser sig hur som helst.

Mvh

Daniel

#13

Postad 30 december 2010 - 21:44

Unregistered3a477711
  • Unregistered3a477711
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Hmm..har ni lyckats klura ut om spelaren stödjer NTSC och inte bara FAT32 som den är inställd på? Annars går det ju inte att föra över större filer än 4gb eller vad det är, dvs. om man inte har något minneskort eller streamar från något annat. Har ni hittat något om det?

Tack för svar!

Mvh

Daniel

#14

Postad 31 december 2010 - 01:40

Ankido
  • Ankido
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Blir det bra bild/skärpa på spelarens skärm? Hade tänkt ha den för att glo på serier/filmer när man lägger sig. Jobbigt med psp:t som bara stödjer mp4 med convertering samt att det inte blir någon höjdarkvalite. Har dock bärbar dator jag kan använda mig av, fast gillar det inte riktigt när man ska glo i sängen.

Vad tycker du, är det bra kvalite på skärmen?

Mycket tacksam för svar!

Mvh

Daniel

Yes det ser jätte fint ut på skärmen ;)

#15

Postad 31 december 2010 - 01:58

Ankido
  • Ankido
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Går det att koppla in en extern hårddisk e mediaspelarn? isåfall hur? ;)

Det ska gå med hjälp av något som heter OTG funktion, I manualen så står det att man ska koppla in den med en OTG cabel vet dock inte vad det där är för cablel men jag vet att man får med 2 usb cablar en som typ är större och en vanlig. Men det står också att man borde ha hårdisken i laddning när den är i mediaspelaren efftersom det kan ta mer störm då. Det är nog det bästa jag kan ge men hör av dig om du vill veta mer :D

#16

Postad 31 december 2010 - 02:05

Ankido
  • Ankido
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Fick precis hem den och testat den. Fungerar utmärkt! Men ändå grymt besviken ;) Hade tänkt använda spelaren till att spela upp MKV filer och koppla en hdmi sladd till projektorn. Spelaren kunde tydligen inte använda hdmi och hörlurarutaget samtidigt så jag fick inget ljud. Den skickar både bild och ljud via hdmi, så man fick ha ljud utan hdmi sladd eller inget ljud med hdmi. Fast det funkar med tv:en att ha både bild och ljud men inte med projektorn. Ska nog lämna tbx den...

Åh fan det va synd du, Men om du kommer ihåg om det där ntfs och fat32, Så ska det vara om man vill lägga in en större fil än 4gb så ska man formatera den med exfat men det funkar dock inte för mig, ntfs funkade med en på 8gb, Men inte en annan på 12 då den bara inte ville spela upp filen? aja.

#17

Postad 31 december 2010 - 02:13

Ankido
  • Ankido
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Hmm..har ni lyckats klura ut om spelaren stödjer NTSC och inte bara FAT32 som den är inställd på? Annars går det ju inte att föra över större filer än 4gb eller vad det är, dvs. om man inte har något minneskort eller streamar från något annat. Har ni hittat något om det?

Tack för svar!

Mvh

Daniel

Jo man ska formatera om enheten till NTFS, Om du inte vet hur så kan du ju bara söka på google om inte de så kan du fråga mig, Just nu så orkar jag inte förklara, Jag hade en fil på typ 8gig och den funkade bra utan hack, Men en annan på 12 gig funkade inte den blev bara svart och jag kunde inte ens göra något så fick starta om spelaren ;) Jag tycker dock att det är konstigt att xalle92 inte kunde få ljud genom sin projektor?

BDW när jag innan jag köpte mediaspelaren i butiken så frågade om jag får lämna tillbaka den vid öppen förpackning men nix det fick jag inte, Men om du nu ska göra det xalle så hoppas jag att du kan, om de är snälla som daniel sa XD

#18

Postad 31 december 2010 - 03:14

Unregistered3a477711
  • Unregistered3a477711
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0

Jo man ska formatera om enheten till NTFS, Om du inte vet hur så kan du ju bara söka på google om inte de så kan du fråga mig, Just nu så orkar jag inte förklara, Jag hade en fil på typ 8gig och den funkade bra utan hack, Men en annan på 12 gig funkade inte den blev bara svart och jag kunde inte ens göra något så fick starta om spelaren ;) Jag tycker dock att det är konstigt att xalle92 inte kunde få ljud genom sin projektor?

BDW när jag innan jag köpte mediaspelaren i butiken så frågade om jag får lämna tillbaka den vid öppen förpackning men nix det fick jag inte, Men om du nu ska göra det xalle så hoppas jag att du kan, om de är snälla som daniel sa XD


Ok, vad bra!. Då vet jag att det iaf går att formatera om till NTFS. Låter väldigt skumt med xalles problem, HDMI är ju både ljud och bild =/.

Har en liten fråga angående skärmen. I tex. vita och blåa färger ser jag pixlarna (eller vad det nu är) sjukt tydligt. Det ser nästan ut som smuts(drog lite med nageln för att se om det gick bort, men det gjorde det inte :D). Jag ser typ svagt gråa/Svarta prickar över hela skärmen, vilken irriterar mig. Har man skärmen längre bort med helt utsträckt arm, märker man inte av det lika mycket men fortfarande ser man det. När man är inne i menyn, ser man det också speciellt när man ska välja film mm. i rullgardinen. Eftersom det är en portabel spelare med skärm så borde den vara konstruerad för att man ska ha den hyfsat nära ansiktet, ungefär i knät. Men då ser man dessa pixlar ganska tydligt. Vet inte riktigt vad som är fel. Inga av mina andra skärmar som min LCD-tv, datorskärm, laptop, PSP mm. har jag stött på detta problemet när jag tittar nära på skärmen.

Skulle vara skit schysst om ni kunde kolla upp om ni ser detsamma på era skärmar. Kanske är det bara jag som har ögat för att se det, eller så är jag kräsen. Alternativt att min är defekt eller liknande, men det tror jag inte eftersom hela skärmen är så.

Hur som helst, skulle verkligen uppskatta om ni kunde kolla upp det.

Mvh

Daniel

Redigerat av Unregistered3a477711, 31 december 2010 - 03:40.


#19

Postad 31 december 2010 - 13:32

Xalle94
  • Xalle94
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Ok, vad bra!. Då vet jag att det iaf går att formatera om till NTFS. Låter väldigt skumt med xalles problem, HDMI är ju både ljud och bild =/.

Har en liten fråga angående skärmen. I tex. vita och blåa färger ser jag pixlarna (eller vad det nu är) sjukt tydligt. Det ser nästan ut som smuts(drog lite med nageln för att se om det gick bort, men det gjorde det inte :blush:). Jag ser typ svagt gråa/Svarta prickar över hela skärmen, vilken irriterar mig. Har man skärmen längre bort med helt utsträckt arm, märker man inte av det lika mycket men fortfarande ser man det. När man är inne i menyn, ser man det också speciellt när man ska välja film mm. i rullgardinen. Eftersom det är en portabel spelare med skärm så borde den vara konstruerad för att man ska ha den hyfsat nära ansiktet, ungefär i knät. Men då ser man dessa pixlar ganska tydligt. Vet inte riktigt vad som är fel. Inga av mina andra skärmar som min LCD-tv, datorskärm, laptop, PSP mm. har jag stött på detta problemet när jag tittar nära på skärmen.

Skulle vara skit schysst om ni kunde kolla upp om ni ser detsamma på era skärmar. Kanske är det bara jag som har ögat för att se det, eller så är jag kräsen. Alternativt att min är defekt eller liknande, men det tror jag inte eftersom hela skärmen är så.

Hur som helst, skulle verkligen uppskatta om ni kunde kolla upp det.

Mvh

Daniel




Precis, det är när det som är problemet att när man använder hdmi-sladden så skickar den både bild och ljud. Men projektorn kan ju bara ta emot bild så det blir inget ljud. Sen kunde man inte använda hörlursuttaget samtidigt som hdm-sladden är inkopplad. Förstår du bättre nu? riktigt synd =/ Men annars tyckte jag att spelaren va kanon bra!
Ska ringa de snart och höra om man kan skicka tbx den, hoppas de är snälla.


hmm.... Det har jag inte stört på, kan tyvärr inte säga vad som är fel. Ser du alltid fläckarna typ när du kollar på film eller bara i menyn? prova byt bakgrundsbild i menyn, kanske hjälper :)

#20

Postad 31 december 2010 - 13:44

Unregistered3a477711
  • Unregistered3a477711
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0

Precis, det är när det som är problemet att när man använder hdmi-sladden så skickar den både bild och ljud. Men projektorn kan ju bara ta emot bild så det blir inget ljud. Sen kunde man inte använda hörlursuttaget samtidigt som hdm-sladden är inkopplad. Förstår du bättre nu? riktigt synd =/ Men annars tyckte jag att spelaren va kanon bra!
Ska ringa de snart och höra om man kan skicka tbx den, hoppas de är snälla.


hmm.... Det har jag inte stört på, kan tyvärr inte säga vad som är fel. Ser du alltid fläckarna typ när du kollar på film eller bara i menyn? prova byt bakgrundsbild i menyn, kanske hjälper :)


Jaha, va det så du menade. Nu förstår jag lite bättre. Fan va irriterande för dig. Men du har rätt att byta, står ingenstans att man inte kan använda hörlursuttaget samtidigt som hdmi-kabeln.

Det blir mest när jag kollar på film i vita nyanser/färger. Kollar man riktigt nära ser det ut som att färger inte sträcker sig överallt typ. Tror det kanske är det som kallas dithering efter jag sökt lite, som blir så av TFT-panelen som sitter i denna spelare. Lurar typ ögat att dra samman färgerna. Liknande denna bild, 3e bilden är på nära håll och den första är på längre håll. Kanske det som är problemet, dock inte säker.

http://www.google.se...=1t:429,r:0,s:0

#21

Postad 31 december 2010 - 17:16

Ankido
  • Ankido
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Jaha, va det så du menade. Nu förstår jag lite bättre. Fan va irriterande för dig. Men du har rätt att byta, står ingenstans att man inte kan använda hörlursuttaget samtidigt som hdmi-kabeln.

Det blir mest när jag kollar på film i vita nyanser/färger. Kollar man riktigt nära ser det ut som att färger inte sträcker sig överallt typ. Tror det kanske är det som kallas dithering efter jag sökt lite, som blir så av TFT-panelen som sitter i denna spelare. Lurar typ ögat att dra samman färgerna. Liknande denna bild, 3e bilden är på nära håll och den första är på längre håll. Kanske det som är problemet, dock inte säker.

http://www.google.se...=1t:429,r:0,s:0



Nej inget jag märker, det blir ju lite bättre när jag kollar på skärmen längre ifrån men det blir inte så stor skillnad om jag typ kollar 10cm från den? Tyvärr, Men om det är så så kanske du borde kolla med teknikmakasinet då den kanske är typ defekt.

#22

Postad 01 januari 2011 - 00:56

Unregistered3a477711
  • Unregistered3a477711
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0

Nej inget jag märker, det blir ju lite bättre när jag kollar på skärmen längre ifrån men det blir inte så stor skillnad om jag typ kollar 10cm från den? Tyvärr, Men om det är så så kanske du borde kolla med teknikmakasinet då den kanske är typ defekt.


Hmm, ok. Kanske är det bara jag som är kräsen, eller har ögat för att se det. Jag vill alltid ha allt perfekt :). Frågade mig farsa om han kunde se något, men nej det lade han inte märke till.

Tack för svaret och gott nytt år!

Mvh

Daniel

Redigerat av Unregistered3a477711, 01 januari 2011 - 00:56.


#23

Postad 07 januari 2011 - 00:43

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

  • 733 inlägg
  • 0

Edit: Tycker det är klockrent att man bara behöver lägga in en .srt fil och få med subtitle. Nytt för mig då det inte har funkat på andra spelare jag har haft. Då behöver man inte converta för att få med subtitle i filmen, bara att dra in .srt filen. Gillar det skarpt, då slipper man förlora video kvalité pga. convertering om man nu behöver subtitles.

Hur är stödet för text annars? Klarar den av SSA subs som ligger inbakade i MKV filer osv?

#24

Postad 07 januari 2011 - 11:43

Unregistered3a477711
  • Unregistered3a477711
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0

Hur är stödet för text annars? Klarar den av SSA subs som ligger inbakade i MKV filer osv?


Hmm, det vet jag inte riktigt. Jag kan pröva och återkomma med resultat. Ska dock försöka lämna tillbaka spelaren idag alt. byta spelaren om den är defekt. Tycker skärmen är under all kritik.

#25

Postad 07 januari 2011 - 12:28

Unregistered3a477711
  • Unregistered3a477711
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0

Hur är stödet för text annars? Klarar den av SSA subs som ligger inbakade i MKV filer osv?


Har prövat nu och det fungerade bra med en mkv fil vars subtitle var inbakad.

Mvh

Danne

#26

Postad 08 januari 2011 - 18:07

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

  • 733 inlägg
  • 0
Trevligt, tack för att du testade det ;)

#27

Postad 09 januari 2011 - 17:17

Unregistered3a477711
  • Unregistered3a477711
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0

Trevligt, tack för att du testade det ;)


Lugnt ;). Är det något mer du undrar över är det bara att fråga, så ska jag försöka svara på det så gott jag kan.

Mvh

Danne

Redigerat av Unregistered3a477711, 09 januari 2011 - 17:17.


#28

Postad 11 januari 2011 - 00:04

mrtobbeo
  • mrtobbeo
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Lugnt :). Är det något mer du undrar över är det bara att fråga, så ska jag försöka svara på det så gott jag kan.

Mvh

Danne



Tycker ni som har köpt ZAP SR500 16GB att den är ett bra köp? Jag behöver nått att se film på när jag är i stugan, innan man ska lägga sig på kvällarna. Finns ingen ström där så en portabel mediaspelare tänkte jag skulle funka. Men vill ha en som är lätt att lägga in videofiler till och som har bra bildskärm. Är den bra på att spela upp film? Blir det bra bild och kvalite? Räcker batteriet till att se en film som är ca 3 timmar? Är det enkelt att lägga in videofiler?
Kort och gott - Är den ett bra köp?


#29

Postad 11 januari 2011 - 00:59

mrtobbeo
  • mrtobbeo
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Lugnt :). Är det något mer du undrar över är det bara att fråga, så ska jag försöka svara på det så gott jag kan.

Mvh

Danne


Finns det någon länk till tillverkarens hemsida?

#30

Postad 11 januari 2011 - 16:06

Unregistered3a477711
  • Unregistered3a477711
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0

Tycker ni som har köpt ZAP SR500 16GB att den är ett bra köp? Jag behöver nått att se film på när jag är i stugan, innan man ska lägga sig på kvällarna. Finns ingen ström där så en portabel mediaspelare tänkte jag skulle funka. Men vill ha en som är lätt att lägga in videofiler till och som har bra bildskärm. Är den bra på att spela upp film? Blir det bra bild och kvalite? Räcker batteriet till att se en film som är ca 3 timmar? Är det enkelt att lägga in videofiler?
Kort och gott - Är den ett bra köp?


Jag har lite delade åsikter. Tycker överföringen av olika codecs .avi, divx, mkv filer osv fungerar mycket bra utan något hack/lagg, då man spelar upp dem på spelaren. Du ska enligt beskrivningen kunna se på filmer i 4h innan batteriet dör.

Nu till bildskärm och kvalité på skärmen. Där är jag inte lika nöjd. Visst det blir fina färger och så, men på min spelare ser man som svarta prickar typ vid ljusa scener, vilket jag stör mig på. Jag trodde det var smuts på skärmen, men så var inte fallet. Var inne i teknikmagasinet butiken och sa det, då jag fick som svar att det var ljus som reflekterade på plastskärmen vilket gjorde att man ser de svarta prickarna. I mörka scener ser man det inte.
Lite grynigt tyckte personalen i butiken att det var.

Om man vill läsa ebooks, måste man först konvertera till text format. Sedan ser det inte så bra ut på skärmen då det ofta blir radbyte mitt i en mening.

Skulle nog säga att det är ett bra köp om du inte är kräsen eller stör dig på att bildskärmen inte verkar vara av bästa slag och om du inte hade tänkt läsa ebooks på den. Men jag personligen rekommenderar den inte och skulle lagt pengarna på någon surfplatta istället, med bättre skärm. Visst det kanske blir dyrare men det är det nog värt.

För övrigt håller jag på att reklamera spelaren pga av skärmkvalitén, och ska förhoppningsvis lämna in den på lagning ifall min skulle vara defekt. Men det tror jag inte, då hela skärmen är så.

Rekommenderar den inte, om det inte skulle var så att min spelare hade defekt skärm och andra "hela" spelare var utan dessa prickar.

Mvh

Danne

Finns det någon länk till tillverkarens hemsida?


Nepp, det har jag inte hittat. Har försökt letat men inte hittat något, så några uppdateringar eller liknande kan man antagligen glömma.

Mvh

Danne

Redigerat av Unregistered3a477711, 11 januari 2011 - 16:23.


#31

Postad 11 januari 2011 - 19:32

mrtobbeo
  • mrtobbeo
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Jag har lite delade åsikter. Tycker överföringen av olika codecs .avi, divx, mkv filer osv fungerar mycket bra utan något hack/lagg, då man spelar upp dem på spelaren. Du ska enligt beskrivningen kunna se på filmer i 4h innan batteriet dör.

Nu till bildskärm och kvalité på skärmen. Där är jag inte lika nöjd. Visst det blir fina färger och så, men på min spelare ser man som svarta prickar typ vid ljusa scener, vilket jag stör mig på. Jag trodde det var smuts på skärmen, men så var inte fallet. Var inne i teknikmagasinet butiken och sa det, då jag fick som svar att det var ljus som reflekterade på plastskärmen vilket gjorde att man ser de svarta prickarna. I mörka scener ser man det inte.
Lite grynigt tyckte personalen i butiken att det var.

Om man vill läsa ebooks, måste man först konvertera till text format. Sedan ser det inte så bra ut på skärmen då det ofta blir radbyte mitt i en mening.

Skulle nog säga att det är ett bra köp om du inte är kräsen eller stör dig på att bildskärmen inte verkar vara av bästa slag och om du inte hade tänkt läsa ebooks på den. Men jag personligen rekommenderar den inte och skulle lagt pengarna på någon surfplatta istället, med bättre skärm. Visst det kanske blir dyrare men det är det nog värt.

För övrigt håller jag på att reklamera spelaren pga av skärmkvalitén, och ska förhoppningsvis lämna in den på lagning ifall min skulle vara defekt. Men det tror jag inte, då hela skärmen är så.

Rekommenderar den inte, om det inte skulle var så att min spelare hade defekt skärm och andra "hela" spelare var utan dessa prickar.

Mvh

Danne


Hmmm nja då låter den inte som ett bra köp med andra ord. Jag vill ju inte att bilden blir kornig när jag ser på film. Eböcker och annat är jag inte intresserad av, så en surfplatta är inget för mig. Att filmerna visas snyggt och korrekt utan hack och att bildkvaliten är bra är det viktigaste. Kollade runt hela natten och det finns ju en hel del mediaspelare men jag har inte lust att lägga ut mer än ca 1000kr. Kanske något mer om det är vesäntlig skillnad. Har bla kollat på Archos 43 Vision. Men vissa skriver att den är jättebra och andra tycker den är helt värdelös. Vet varken ut eller in vad jag ska välja. ZAP SR500 låter ju bra men inte det du berättar om skärmen. Hittade även en som har inbyggt TV-mottagare (Maximum MLP-4300) . Nu står det alltså mellan dessa fyra:

ZAP SR400 8GB Touch 4,3" 4h video
ZAP SR500 16GB 5" 4h video
Archos 43 Vision 8GB Touch 4,3" 5h video
Maximum MLP-4300 Touch + TV 4,3" 7,5h video

VAD ska jag välja?

#32

Postad 12 januari 2011 - 13:58

mrtobbeo
  • mrtobbeo
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Nu har jag kollat upp information om de olika spelarna och Archos 43 Vision verkar ju överlägset bäst och den är dessutom billigare än ZAP SR500. 856kr

#33

Postad 13 januari 2011 - 00:28

Unregistered3a477711
  • Unregistered3a477711
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0

Hmmm nja då låter den inte som ett bra köp med andra ord. Jag vill ju inte att bilden blir kornig när jag ser på film. Eböcker och annat är jag inte intresserad av, så en surfplatta är inget för mig. Att filmerna visas snyggt och korrekt utan hack och att bildkvaliten är bra är det viktigaste. Kollade runt hela natten och det finns ju en hel del mediaspelare men jag har inte lust att lägga ut mer än ca 1000kr. Kanske något mer om det är vesäntlig skillnad. Har bla kollat på Archos 43 Vision. Men vissa skriver att den är jättebra och andra tycker den är helt värdelös. Vet varken ut eller in vad jag ska välja. ZAP SR500 låter ju bra men inte det du berättar om skärmen. Hittade även en som har inbyggt TV-mottagare (Maximum MLP-4300) . Nu står det alltså mellan dessa fyra:

ZAP SR400 8GB Touch 4,3" 4h video
ZAP SR500 16GB 5" 4h video
Archos 43 Vision 8GB Touch 4,3" 5h video
Maximum MLP-4300 Touch + TV 4,3" 7,5h video

VAD ska jag välja?


De andra som köpt spelaren och uttryckt sig i denna tråden, tycker skärmen är bra på ZAP:en. Kanske är det bara jag som har ögat för att se det eller att jag fått en defekt skärm. Hur som helst ser det ut som smuts för mig och det stör mig personligen. Jag rekommenderar som sagt inte den, men vissa kanske har andra åsikter.


Nu har jag kollat upp information om de olika spelarna och Archos 43 Vision verkar ju överlägset bäst och den är dessutom billigare än ZAP SR500. 856kr


Hmm..troligtvis har Archos 43 Vision bättre skärm. MEN, det du ska tänka på är att spelaren inte stödjer så många codecs. Tex verkar den inte stödja divx och xvid. Den stödjer inte heller 720p eller 1080p. Du kommer förmodligen behöva konvertera om de filmer/serier till de codecs den stödjer vilket kan ta ganska lång tid och blir jobbigt i längden enligt mig.

Edit: Maximum MLP-4300 Touch. Klarar av mindre codecs än vad Archos spelaren gör. Maximum MLP-4300 Touch skulle gå bort för mig i första hand.

Hoppas du kan bestämma dig och inte ångrar dig av valet!

Mvh

Danne

Redigerat av Unregistered3a477711, 13 januari 2011 - 00:38.


#34

Postad 14 januari 2011 - 20:47

Unregistered3a477711
  • Unregistered3a477711
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
@mrtobbeo: Vad blev det för spelare? (Om du köpt någon).

Redigerat av Unregistered3a477711, 14 januari 2011 - 20:48.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.