Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Laserdisc / laserdisk - feedback önskas

533 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#251

Postad 29 augusti 2010 - 21:34

Movie_freaker_1
  • Movie_freaker_1
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Ja den är inte dum. Köpte den hos Skivhögen, gick på 250 kr. Hämtade ut den påväg hem från skolan så jag slapp frakten iaf. Helt klart värt pengarna. Den väger drygt tre kilo också. ^^
Dom har några schyssta Laserdiskar och priserna är inte så farliga, brukar ligga på 50 kr stycket men köper man flera brukar man få rabatt som i detta fall.

Dock är det Tv-versionen av trologin, alltså den i kronologisk ordning med ca: 15 minuters material som inte finns med i ordinarie versionerna. Men det är intressant att se den trilogin i kronologisk ordning, tråkigare om det vore en Tarantino-rulle.

Redigerat av Movie_freaker_1, 29 augusti 2010 - 21:37.


#252

Postad 29 augusti 2010 - 22:57

Unregistered2b88a8fc
  • Unregistered2b88a8fc
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Vad är Skivhögen? Har de en hemsida?

Sitter och njuter av Goldeneye på 80" duk från min VPL-HW10m den skalerar fint till dens native 1080p :-) Den har är bra på att visa bilden, bättre än CRT tv'n jag provade på hemma hos min flickvän, dock är bilden lite suddig, men det får man nog leva med, det är ju trots allt Laserdisc med den förhållandevis låga upplösning som den nu har ;-)
Men bilden känns mer levande, eller hur man nu skall beskriva det, jämfört med DVD'en och ljudet, är riktigt fylligt när jag kör det digitala PCM spåret jämfört med AC3 (DD) ljudet som oxå ligger på skivan. Jag skall testa min HDTV version från amerikansk tv, i morgon och se hur den står sig.

-Kalle

Redigerat av Unregistered2b88a8fc, 29 augusti 2010 - 23:23.


#253

Postad 30 augusti 2010 - 01:15

Metalmartin
  • Metalmartin
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0

Vad är Skivhögen? Har de en hemsida?

Sitter och njuter av Goldeneye ljudet, är riktigt fylligt när jag kör det digitala PCM spåret jämfört med AC3 (DD) ljudet som oxå ligger på skivan.

-Kalle

Tror det är dags att plocka fram o jämföra här hemma med Goldeneye oxå, alltid roligt :) eller ska man prova med Saving private ryan...jaja dagens ilandsproblem..

Kul att det funkar :P

Mvh Martin

#254

Postad 30 augusti 2010 - 09:33

Unregistered2b88a8fc
  • Unregistered2b88a8fc
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Jag kommer också att jämföra med DVD versionerna av Goldeneye, den vanliga och Ultimate edition ;-)

-Kalle

#255

Postad 30 augusti 2010 - 14:54

Movie_freaker_1
  • Movie_freaker_1
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Vad är Skivhögen? Har de en hemsida?

En butik med film och musik i flera olika format. De har en hemsida och säljer också lite på Ebay.
http://skivhogen.com/

#256

Postad 31 augusti 2010 - 17:24

Movie_freaker_1
  • Movie_freaker_1
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Slog till på ytterligare en hyfsat billig spelare. Mest som reserv dock.
http://www.tradera.c..._1303_117732406

#257

Postad 04 september 2010 - 21:57

Unregistered895d6bd7
  • Unregistered895d6bd7
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Tjena alla laserdiscfans. Jag snubblade in på den här tråden genom Google. Mina föräldrar flyttade precis hem från USA och jag fick tillbaks min gamla Laserdiscsamling på ett 40-tal titlar. Nu när jag har fru och barn och ont om plats så undrar jag om någon här är intresserad av att köpa samlingen eller enstaka LD-skivor? PM:a mig i så fall så kan jag skicka en lista på titlar. Samtliga i plastfickor och ingen laser rot (i alla fall inte 10 år sen när jag kollade sist!) Hoppas ni inte misstycker att jag semi-hijackar tråden så här...

#258

Postad 05 september 2010 - 21:03

Metalmartin
  • Metalmartin
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0
Tar gärna ett pm med listan..

mvh martin

#259

Postad 05 september 2010 - 22:02

Movie_freaker_1
  • Movie_freaker_1
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Hehe själv har man redan tjackat några rullar. :)

#260

Postad 06 september 2010 - 01:11

Metalmartin
  • Metalmartin
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0

Hehe själv har man redan tjackat några rullar. :)

vad fick du för guldbitar då????

Redigerat av Metalmartin, 06 september 2010 - 01:11.


#261

Postad 06 september 2010 - 14:58

Movie_freaker_1
  • Movie_freaker_1
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Dessa.

Cliffhanger (1993) Dolby Surround/2.35:1
Dances With Wolves (1990) Dolby Surround/2.35:1
Desperado (1995) Dolby Surround/1.85:1
True Romance (1993) Dolby Surround/2.35:1
Under Siege (1992) Dolby Surround/1.85:1
Reservoir Dogs (1992) Dolby Surround/2.35:1

Inga dyra rullar, men jag gillar att köpa filmer som är billiga och bra.

Redigerat av Movie_freaker_1, 06 september 2010 - 17:55.


#262

Postad 15 september 2010 - 23:10

Unregistered2b88a8fc
  • Unregistered2b88a8fc
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Så har man fått köpt sig 30 laserdiscar mera :-)
Jag hoppas bara att de inte har allt för mycket laser rot ;-)

-Kalle

#263

Postad 22 september 2010 - 15:34

Faust_
  • Faust_
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Projektor, laserdiscens bästa vän?! Jag har haft två olika bra 50" plasma de senaste 2-3 åren och gick precis över till projektor. Saken är den att laserdisc ser helt underbart ut på en projicerad 100" bild. Ser markant bättre ut än det gjorde på mina plasmor, och då är bilden fyra gånger så stor och jag betvivlar att bildbehandling och linjedubbling är så mycket bättre i projektorn.
Visst märker man av den lägre upplösningen mot DVD, men bilden är väldigt störningsfri och skarp i övrigt.
Absolut ingen aning varför det är så dock, kanske den analoga kompositbilden som klaffar bra tillsammans med projiceringsteknik?

I övrigt har jag runt 300 laserdiscfilmer, har inte letat eller köpt något på ett bra tag dock. Storköpte under ett kortare tag, får såna impulsryck ibland och nästan hela min inte helt oanspråkslösa filmsamling består av såna impulsgrejer. Ena månaden ska jag bli en "skräckmästare", en annan är det laserdisc osv. :)
Nu fungerar de dock mest som utställningsobjekt, ser ypperligt ut att ha en stor box med Urotsukidoji special edition eller dylikt framme för allmän beskådan.

#264

Postad 22 september 2010 - 20:15

Movie_freaker_1
  • Movie_freaker_1
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Jag gillar LD i vilka fall som helst. Visst att man måste vända på skivorna under spelningen, men det är samma sak på vinyl. När man lyssnat på ett halvt album måste man vända på plattan för att lyssna på resten. Samlarmässigt är LD det överlägset bästa filmformatet, men att kolla på filmerna går bra också. Såg två LD-filmer senaste helgen, Under Siege och Pulp Fiction. Imorgon ska jag hämta dessa också.

Akira Kurosawa's Dreams (1990 Akira Kurosawa)
Amadeus (1984 Milos Forman)
Birth of a Nation, The (1915 D W Griffith)
General, The (1926 Buster Keaton/Clyde Bruckman)
Kagemusha (1980 Akira Kurosawa)

Nationens födelse ser jag fram emot att se, har velat se den klassikern under ett väldigt långt tag men aldrig fått ork till att göra det. Amadeus gillade jag när jag såg den sist, men det var 5-6 år sedan. Känns nästan som att jag har börjat köpa LD-filmer eftersom jag vill se filmerna hellre än att samla på de.

#265

Postad 23 september 2010 - 23:26

Faust_
  • Faust_
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
De flesta nyare spelare har dock automatisk laservändning som tar 5-10 sekunder, så man behöver inte vända skivorna.

I övrigt så är det patetiskt att jämföra LD med VHS som en del gjort i tråden. Bilden är långt överlägsen och kan med rätt bildbehandling, linjedubbling och uppskalning gå att jämföra med äldre DVD. Ljudet är digitalt och minst lika bra som DVD, dock så är DTS en ovanlighet men AC3 finns på de flesta nyare filmerna. Man kan ha två digitala ljudspår och två analoga, vilket gör att det ofta finns både AC3 och stereoljud och kan även finnas soundtracks och kommentatorspår, som ofta inte finns på DVD-utgåvan. Man kan också hoppa kapitel precis som DVD. För övrigt så är en hel del äldre DVD-filmer gjorde från LD-mastern. Dessutom slipper man blocking på LD.

#266

Postad 24 september 2010 - 09:25

jimmyhoffa24
  • jimmyhoffa24
  • Användare

  • 144 inlägg
  • 0
ojojojojoj var fick du tag i Birth of a nation????? för mig veteligen finns inte den på dvd va? i alla fal inte där jag tittat

#267

Postad 25 september 2010 - 10:13

Movie_freaker_1
  • Movie_freaker_1
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Faust: Problemet med LD till skillnad från Dvd är Laser Rot, medans Dvd kan hacka och liknande är Laser Rot ett relativt irriterande problem på LD. Dock är det bättre om det bara dyker upp i någon enstaka scen där den är rätt kraftig än att den är mindre allvarlig men dyker upp lite här och var. En ytterligare fördel är att praktiskt taget alla Laserdiskar är helt fria från reklam och annat tjafs som man såg mycket av på både Vhs och Dvd, på Bd har det minskat men det dyker upp ibland ändå. Om någon slags reklam skulle dyka upp på LD så kan man, precis som på Vhs, spola förbi det eftersom allt på LD är analogt bortsett från ljudet som kan lagras digitalt. Ifall jag ändrar inställningarna på min Tv så ser LD ganska så precis ut som Dvd, gäller att sänka krontrasten, ljuset och färgerna vilket ger en mörkare men vackrare bild.

Jimmyhoffa24: Stannade vid Skivhögen påväg hem från skolan i torsdags, där hade de den för en hundring samt de andra filmerna jag skrev om samtidigt så jag slog till. Den finns på Dvd f.ö.
http://www.discshop....p?ref=&id=67392

Blev två Laserdiskar på Tradden imorse faktiskt, The usual Suspects och Apollo 13. Båda givetvis Widescreen och gick på fyra guldpengar tillsammans.

Redigerat av Movie_freaker_1, 25 september 2010 - 10:18.


#268

Postad 26 september 2010 - 14:10

Faust_
  • Faust_
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Moviefreakboy_1: watz? Laserrot är ett nästintill icke-existentiellt problem. Det existerar självklart, men det är inte särskilt vanligt. Huvudanledningen till laserrot är att tillverkarna snålade eller failade vid kopieringen av skivan. På Laserdisc archive finns det tydligt dokumenterat vilka filmer som ofta lider av laserrot, och det är oftast filmer från en viss tillverkare och även där begränsat till vissa filmer och även då så är procenten inte extrem på vilka som lider av det. Så nej, laserrot är inget som behöver nämnas mer än förbigående.

DVD, hacka? Kanske om du har en Xingxang-spelare som du fått som gåva från Historisk media när du skrivit upp dig som prenumerant. Annars kan man notera ett 0,5 sek hopp när lasern korrigerar sig för att läsa nästa lager på en duallayer-skiva. Vet inte vad det har med saken att göra dock.

Reklamen på LD ligger oftast i slutet av skivan, dock så är det mest bolagen som vill visa upp sin nya bildbehandlingsteknik och dylikt. Ingen köpt reklam d.v.s. Förstår dock inte varför du nämner reklam heller, tar tar 2 sekunder att klicka bort reklamen på en DVD/BD/HDDVD. Sedan är det mest Disney och dylika bolag som slänger in reklam på sina skivor.

Att det är lagrat analogt är redan nämnt, men man kan spola digitala källor med you know. Sedan förstår jag inte varför du skulle vilja spola reklamen på en LD (vilken reklam?) när du lika gärna kan hoppa kapitel på LD, som en DVD.

Sedan är det inget "som gäller" med att ställa in bilden, du kan ställa ljusstyrkan till noll så ser du nog ingen skillnad mellan VHS och BD heller. =)
Man måste ställa in bilden korrekt för LD ja, då källan i grunden inte skickar ut samma signal som en DVD. Det är korrekt att kontrastinställningarna ska vara lägre för LD, men det har inget med någon "mörkare och vackrare" bild att göra utan hur bilden skickas ut från källan.
Men att slakta ner alla inställningar och sedan jämföra LD och DVD på det, vad är det för struntprat? Som att jämföra en TV för 4000:- och en för 20000:- och sedan sätta alla inställningar till lägsta och säga att de är likadana.

Summa summarum: Vet inte varför du riktade massa struntprat till mig men jag är insatt i det mesta angående ämnet. Dessutom är jag är förespråkare för LD, som den samlare jag är. MEN att sitta och prata strunt om att LD skulle producera samma bild som DVD och nämna massa icke-exstensiella problem är ju bara dumheter. Man får ta saker för vad de är. Är på gränsen att gå igenom varenda liten fördel, nackdel och problem mellan LD och DVD/nyare tekniker men orkar inte få en halvtimma stulen av min värdefulla söndageftermiddag så det får bli en annan gång.

#269

Postad 26 september 2010 - 16:35

Movie_freaker_1
  • Movie_freaker_1
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Jag har märkt av Laser Rot på flera skivor, både i stora och små mängder. Problemet finns, vare sig man vill det eller inte. Flera Dvd-filmer jag har spelat, har hackat rätt rejält mycket. Det problemet har aldrig uppstått på LD för mig. Vi snackar inte bara att de byter lager, utan att hackar flera gånger om och inte flyter på som det ska.

Sedan är det faktiskt inte alltid som man kan skippa reklamen på Dvd/Bd från det som jag har märkt. När jag säger "spola" menar jag praktiskt taget samma sak som att skippa, alltså hoppa till nästa kapitel. Anledningen till varför jag nämner reklam är för att det är något jag märkt av många gånger på andra format, men inte märkt det alls på LD. Ifall reklamen ligger efter en film så är det inget jag stör mig på, ligger det däremot före så är det inte lika kul.

På det avståndet jag sitter från teven, vilket är ca 170 cm, märker jag nästan ingen skillnad mellan uppspelning av Dvd och Ld såvida jag ändrar inställningarna på teven vid uppspelning av Ld på det sättet jag gör. Visst, nu kör jag också på en ful gammal 20" CRT vilket också både LD och Dvd i grunden är gjort för. Skulle jag vilja prova på en 52" HDTV så antar jag att skillnad finns, men i min nuvarande sits är det väldigt liten skillnad ur mitt perspektiv. Det är inte struntprat, det är så jag har upplevt formaten.

#270

Postad 26 september 2010 - 19:04

Faust_
  • Faust_
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Jag sade inte att det inte finns, bara att det inte är särskilt vanligt och framför allt är vissa filmer som många procent lider av det. Därför är det ingen faktor som man behöver gå och oroa sig för heller, och är man orolig får man ta och kika på Laserdisc Archive och se vilka filmer som är i riskzonen för laserrot.

Och som jag antydde så är det troligtvis din DVD-spelare som är problemet, alternativt skivorna som är misshandlade eller liknande anledningar. DVD som hackar är inget existerande problem, tror du verkligen att folk skulle acceptera att deras nya DVD-filmer hackar? Att du inte tycker att de flyter som de ska kanske är för att du har på någon bildbehandlingseffekt på TVn som gör att du får det intrycket, eller att du är överkänslig för den effekt som blir av att spela upp 24 hz film i 50/60 hz.

Tror inte jag varit med om någon film som inte gått att hoppa över reklamen, däremot så står det inte hur man gör i en del äldre filmer men i nästan alla nya så står det klart och tydligt vilken knapp man ska trycka på för att hoppa över reklamen. En del gör säkert misstaget att använda fel menyknapp på kontrollen och därför startas reklamen om. Trycker man på rätt knapp så ska man komma direkt till menyn, tror inte ens de FÅR tvinga en att titta på reklamen.

Men ja, kör du på en 20" CRT så förklarar det saken utmärkt varför du inte ser skillnad. :wub:
Jag har kört mina LD på två olika bra 50" plasma och nu kör jag dem med en bra 100" projicerad DLP bild. Och förvånansvärt nog resulterar den projicerade 100" bilden i bäst bild av de tre, och varför har jag ingen förklaring till.

#271

Postad 01 oktober 2010 - 17:52

Movie_freaker_1
  • Movie_freaker_1
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Idag kom inte bara min första PAL-LD, utan min första musik-LD. Denna nämligen.
http://www.lddb.com/...0...ouch-(1987)
Måste säga att jag blev galet chockad av ljudkvalitén på Land Of Confusion. Det var fylligt, hade tung bas och körde med ett betydligt bättre tryck än deras CD's. Man kanske borde ta och börja att köpa lite musik på LD, finns ju en hel del med Beatles, Michael Jackson och lite allt möjligt populärt. Genesis är visserligen mitt favoritband, men det finns annat (såklart) som man också gärna lyssnar på och det blir extra intressant när LD'n håller högre ljudkvalitén än CD'n.

#272

Postad 10 oktober 2010 - 16:30

jimmyhoffa24
  • jimmyhoffa24
  • Användare

  • 144 inlägg
  • 0
Hej. Satt idag och kollade på T2 idag, det va ett tag sedan jag kollade på ngn LD. jag har bytt stärkare sen sist, har nu en onkyo 6 någonting och min spelare har bara L/R ut så jag tänkte att dd prologic skulle bli bäst...... Men stereo lär ju attan så mkt fylligare, framtungt men bättre...... Har jag kopplat galet eller är det mina grejjer eller hur gör ni som inte får ut 5.1 via rf??? Låter streo bäst för er med?

#273

Postad 10 oktober 2010 - 18:28

Movie_freaker_1
  • Movie_freaker_1
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Jag har alltid kört tvåkanals på LD eftersom jag inte har någon Ac3-modulator och inte heller något 5.1-system. Ifall ljudet lagras digitalt, vilket det oftast gör, så är ljudkvalitén identisk mot CD-ljud. I praktikten så innebär det egentligen ingenting, men jag jämförde faktiskt mitt exemplar av Land Of Confusion på LD mot CD och inget snack om att LD'n lät bäst. Tyckte från början att CD'n lät bra men när jag provade LD'n så liknade CD'n ett kassettband. LD'n var inte lika högljudd, men CD'n var riktigt dov och hård i jämförelse. Lät som att det blev en stor vägg emellan på CD'n medans LD'n är öppen och fylligare.

Var på en retrospelsmässa förra helgen och hittade dessa för en hundring styck. Inte många i Sverige som har de här va? Vad kan de vara värda? På LDDB kostar de runt 50-60 dollar plus frakt från japan utan Obi, jag fick hela bunten för en femhundring och tyckte det var en ok deal eftersom jag både älskar LD och är en gammal spelare. För er som är nyfikna kan jag avslöja att varje sådan LD-film innehåller en timmes spelvideos från Street Fighter 2, Fatal Fury Special, Art Of Fighting 2 och Samurai Showdown (eller Samurai Spirits som det hette i Japan). Särskilt spännande är det inte eftersom det är betydligt roligare att spela spelen än att kolla på någon annan som spelar och lyssna på någon japansk galning till berättarröst. Att det alltid är samma karaktär som vinner utan att bli slagen en enda gång höjer inte spänningen heller direkt. Jag försökte ta mig igenom det röda exemplaret av Street Fighter 2 men det tog inte många minuter innan jag stängde av. Fast det medföljde några riktigt snygga och färglada blad med filmerna så jag är nöjd i vilket fall som helst.

Bifogad fil(er)



#274

Postad 11 oktober 2010 - 23:48

Metalmartin
  • Metalmartin
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0

hur gör ni som inte får ut 5.1 via rf??? Låter streo bäst för er med?

Kör digitalt pcm ljud och upplever det mycket bättre än vit-röd analog använder dock inte en massa dekoder delar i förstärkaren då jag helt enkelt inte har ngt 7.1 system.

mvh Martin

#275

Postad 13 oktober 2010 - 17:43

jimmyhoffa24
  • jimmyhoffa24
  • Användare

  • 144 inlägg
  • 0
Får tyvärr inte ut digitalt alls på min spelare, annars har jag förstått att det är att föredra....
Kanske är dax att de dig om efter en annan spelare....
Fast iof har ju star wars kommit i orginalversionerna, som extradisk till specialutgåvorna, så egentligen vet jag inte varför man fortfarande grejjar med det.....

#276

Postad 13 oktober 2010 - 17:49

Movie_freaker_1
  • Movie_freaker_1
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Det finns faktiskt en bra anledning till det. Originalversionerna av Star Wars-trilogin på Dvd är totalt rippad från Laserdiskarna. Alltså är filmerna inte anamorfiska på Dvd. Visserligen så är de inte anamorfiska på LD heller men praktiskt taget är allt ändå icke-anamorfiskt ändå på det formatet. Sedan finns problemet också att filmerna redan gått igenom en analog komprimering på Laserdisc i komposit, i sin tur komprimeras det till Mpeg-2 på Dvd vilket leder till att Laserdiskarna troligtvis ser bättre ut än Dvd'n. Utgåvorna med tillagda specialeffekter är tagna från mer högupplösta källor, vilket leder till att Dvd-utgåvorna ser bättre ut än LD-utgåvorna såvitt jag vet. Jag har inte jämfört de iaf. Men ska du skaffa originalutgåvorna så kommer se inte se bättre ut än vad de gör på LD, tyvärr. Ja om du inte lyckas fixa en bra 35mm kopia.

#277

Postad 13 oktober 2010 - 17:50

Metalmartin
  • Metalmartin
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0

varför man fortfarande grejjar med det.....


Har för mycket plats i filmhyllorna så vi behöver ngt platskrävande ;)

men mest för det som inte finns på dvd/bd

#278

Postad 13 oktober 2010 - 18:08

Movie_freaker_1
  • Movie_freaker_1
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0
Jag fortsätter med Laserdisc eftersom det finns massor av äldre filmer på formatet som inte finns på BD, som enligt mig är ett rätt tråkigt format. Dvd är inte kul heller. LD däremot, det är grejer det.

#279

Postad 31 oktober 2010 - 13:19

Unregisterede1e57c04
  • Unregisterede1e57c04
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
tja jag är lat och orkar inte läsa genom massa trådar. Vill skaffa LD spelare och vill ha tips.
Gärna regfri med dvd combo oxå gärna regfri(finns det???)

vore grymt så jag kan mörka in filmer i vinylsamlingen

kan ingen bygga mig den ultimata combon av Ld, vhs, dvd, bluray? Den perfekta maskinen

#280

Postad 01 november 2010 - 13:42

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0
Skippa kombi maskinerna. Leta efter en CLD-925, 2950, 704 eller dyl. :)

#281

Postad 01 november 2010 - 19:10

Unregisterede1e57c04
  • Unregisterede1e57c04
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
hur kopplar man nåt dylikt till en onkyo 608? behöver man nå annan kringutrustning?

#282

Postad 02 november 2010 - 12:23

Metalmartin
  • Metalmartin
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0
digitalutgång på LDn...sen har väl 608 upscale på bilden via komposit-hdmi...

martin

#283

Postad 02 november 2010 - 14:31

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0
Glöm inte bort dom analoga ljudutgångarna med, eftersom en hel del laserdiscar har endast analogt ljud eller har annat ljudspår (kommentarer mm) än det digitala spåret.

#284

Postad 06 januari 2011 - 01:17

mattejo
  • mattejo
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Nån som vet vart man kan få tag i en ac3 rf demodulator????? ingen som har nån liggande, bytt reciver o saknar dd ljudet från min ld spelare.

#285

Postad 06 januari 2011 - 01:24

Unregistered2b49caf0
  • Unregistered2b49caf0
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Hej!

Det kommer med all sannolikhet att dyka upp en Yamaha APD-1 på Tradera inom den närmsta tiden, skall enligt uppgift vara utrop på 1000kr. Inte jag som säljer men jag har fått det beskedet från säljaren.

Jag kan ev få tag på en Kenwood DEM-999D för nåt liknande pris.

//mondo

#286

Postad 08 januari 2011 - 17:21

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0
Jag drömde om laserdisc inatt! Vakna och var sugen på en HLD-X0 igen haha

#287

Postad 20 januari 2011 - 19:56

Unregistered2b49caf0
  • Unregistered2b49caf0
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Hej!

Vem i Sthlms-trakten la beslag på CLD-D515 och 30 filmer idag/igår, som låg ute på blocket? Nån som vet om det var några titlar av intresse. Begärt pris var 200 kr för allt, så det var rätt bra pris. Dock endast avhämtning varför jag inte visade nåt intresse för det.

//mondo

#288

Postad 12 februari 2011 - 12:23

Unregisteredf2c3ef7e
  • Unregisteredf2c3ef7e
  • Lärjunge

  • 333 inlägg
  • 0
Hej, någon som sett några exotiska filmer ute på ebay/tradera/blocket på sista tiden. Filmsamlandet står lite små stilla. Fast finns det något bättre än att njuta en lågupplöst film och koncentrera sig på handlingen än att irritera sig på att allt inte är knivskarpt.

#289

Postad 16 mars 2011 - 16:46

fittefan
  • fittefan
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Hej jag undrar om det finns nån som har lite info om denna spelare Pioneer CLD-D502. Är den nått att ha???

#290

Postad 17 mars 2011 - 00:11

Unregistered27809d0d
  • Unregistered27809d0d
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
De beror ju helt på priset, de är ju ingen topp spelare men får du den för ett billigt pris så e de bara å slå till :D

#291

Postad 18 mars 2011 - 15:06

fittefan
  • fittefan
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Tack för svaret.

Jag har några laserdisc filmer att sälja men vet inte vad det är värt och hoppas att nån kan hjälpa mig med det.
Det är dessa.

12 MONKEYS
2001
2010
ANGEL HEART
APOCALYPSE NOW
BASIC INSTINCT
BASKET CASE 2
CASINO
CB4
CON AIR
DAWN OF THE DEAD
DIE HARD WITH A VENGEANCE
DUM & DUMMARE
EXORCIST III
EVENT HORIZON
EVIL ED
FREEWAY
HARLEY DAVIDSON AND THE MARLBORO MAN
HELLRAISER 2: HELLBOUND
HIDEAWAY
JASON GOES TO HELL
LOST HIGHWAY
LOST WORLD: JURASSIC PARK 2
LORD OF ILLUSIONS
MISSION IMPOSSIBLE
NAKED LUNCH
NIGHTBREED
OUTBREAK
PRETTY WOMAN
RE-ANIMATOR
RELIC
SCREAM
SCREAM 2
SEVEN
SPAWN
SPECIES
SPEED
TANK GIRL
TOP GUN
TOTAL RECALL
TRUE LIES
USUAL SUSPECTS
VEGAS VACATION (NATIONAL LAMPOON)
TOXIC AVENGER
TOXIC AVENGER 2

#292

Postad 11 april 2011 - 11:37

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

  • 848 inlägg
  • 0
En X9:a till salu på eBay. Då säljaren bor i England riskeras ingen tull eller moms. Det ska bli intressant att se vad den går för...

#293

Postad 11 april 2011 - 11:45

Bullit
  • Bullit
  • Forumräv

  • 724 inlägg
  • 0

Tack för svaret.

Jag har några laserdisc filmer att sälja men vet inte vad det är värt och hoppas att nån kan hjälpa mig med det.
Det är dessa.

12 MONKEYS
2001
2010
ANGEL HEART
APOCALYPSE NOW
BASIC INSTINCT
BASKET CASE 2
CASINO
CB4
CON AIR
DAWN OF THE DEAD
DIE HARD WITH A VENGEANCE
DUM & DUMMARE
EXORCIST III
EVENT HORIZON
EVIL ED
FREEWAY
HARLEY DAVIDSON AND THE MARLBORO MAN
HELLRAISER 2: HELLBOUND
HIDEAWAY
JASON GOES TO HELL
LOST HIGHWAY
LOST WORLD: JURASSIC PARK 2
LORD OF ILLUSIONS
MISSION IMPOSSIBLE
NAKED LUNCH
NIGHTBREED
OUTBREAK
PRETTY WOMAN
RE-ANIMATOR
RELIC
SCREAM
SCREAM 2
SEVEN
SPAWN
SPECIES
SPEED
TANK GIRL
TOP GUN
TOTAL RECALL
TRUE LIES
USUAL SUSPECTS
VEGAS VACATION (NATIONAL LAMPOON)
TOXIC AVENGER
TOXIC AVENGER 2

Du kan kan kolla på LaserDisc Databasen

Där kan du få typ nedanstående info.

#LDDB=08260 #IMDB=0118583
History
Collection: 68th (189) Ask: $2.99
Wishlist: 606th (5) Bid: /

Shops: 11 copies available

[Past] Qty Min Avg Max
Sealed 2 $5.00 $15.00 $25.00
Mint 3 $1.89 $2.96 $5.00
Used 1 -- $5.00 --

[Cache: 24h] [Last: 11/04/2011 08:05am]

#294

Postad 23 april 2011 - 22:26

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

  • 848 inlägg
  • 0
En säljare på eBay har lagt ut ett gäng rariteter. Saftiga priser, men Back To The Future triologin borde vara värd närmare $2000

#295

Postad 23 april 2011 - 23:14

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0
Varför betalar man 330$ för Friday the 13th filmerna?

#296

Postad 02 maj 2011 - 14:42

Unregistered27809d0d
  • Unregistered27809d0d
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Finns en pioneer DVL-9 uppe på tradera nu

Edit// spelaren är såld på annat håll...

Redigerat av Unregistered27809d0d, 04 maj 2011 - 15:08.


#297

Postad 04 maj 2011 - 18:48

Metalmartin
  • Metalmartin
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0

Varför betalar man 330$ för Friday the 13th filmerna?



knappt 40 $ per film

men

http://www.tradera.c..._2943_131384725

#298

Postad 25 maj 2011 - 15:45

Unregistered00fa0c1d
  • Unregistered00fa0c1d
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0

knappt 40 $ per film

men

http://www.tradera.c..._2943_131384725



cool som fn men perkele vilket pris...

mvh Isobarik

#299

Postad 26 maj 2011 - 17:23

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0

knappt 40 $ per film



Det är för mkt, enligt mig. Har haft alla Friday the 13th på japan laser och idag skulle jag inte ge mkt för dessa. Endast omslaget som är värt något, enligt mig.

#300

Postad 24 augusti 2011 - 02:22

Unregistered39a85909
  • Unregistered39a85909
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
Jag har en DVL-9 guldutgåvan (guldfärgad med guldplätterade kontakter bakom) i toppskick, har tom kartongen kvar och orginalvadderingen inuti etc, kan lika gärna kränga den till någon entusiast.

Har dessutom en lyxomvandlare CYP CDM-820 i toppskick (tror skyddsplasten sitter kvar på fronten) den kostade 8000:- ny när jag köpte till den åt DVL-9:an.

Samt en del svåra laserdiskar;
Manitou
Ticks
Hunters Blood Riktig höjdare, fantastisk hagelbrakarscen. (På LDDBs wishlist)
Love & a .45
Alone in the Dark
Death Machine
The Boneyard (LDDB Svår) VERKLIGEN SEVÄRD!!! Helskum zombierulle
Creature
Henry Portrait of a Serial Killer (Totally Uncut & Uncensored versionen)
The Sleeping Car
The Pit & The Pendulum Stuart Gordon
Re-Animator 10th Anniversary Letterbox Edition Stuart Gordon
H.P. Lovecrafts Bride Of Re-Animator
The Ressurected (Lovecraft) Dan O'Bannon
Demons Lamberto Bava (LDDB svår)
Manhunter Double Disc Edition (Föregångaren till När Lammen Tystnar och fan så mycket bättre)
Night Of The Living Dead George A. Romero's Original
Night Of the Living Dead 1990 Version
Night Life (LDDB 35usd)
Dirty Harry
Dario Argentos Trauma (LDDB 35usd)
Dario Argentos Terror at the Opera (Japan med sleeve) (LDDB 75usd)
Dario Argento's Suspiria Collectors Letterboxed Edition (LDDB 35usd)
Xtro
Xtro 2
Stephen Kings Graveyard Shift
Mom (Helt oöppnad, bytte till den av regissören Patrick Rand men vet inte om det är en "udda" version så jag öppnade den aldrig)
The Comedy Of Terrors Vincent Price, Peter Lorre, Boris Karloff
Edgar Allan Poe's The Oblong Box Vincent Price Christopher Lee
Edgar Allan Poe's Masque Of The Red Death
Innocent Blood
Kelly's Heroes/Kellys Hjältar Deluxe Letter-Box Edition Double Disc
Popcorn (LDDB 30usd)
Motel Hell (LDDB 25usd)
Incubus (LDDB 40usd)
Hard Target John Woo (LDDB 5usd)
The Thing Letterboxed Edition (LDDB 20usd)
Bad Dreams (LDDB 40usd)

Började lista LDDB's riktpriser för skojs skull, men orkar inte fixa det. Ge det bud du tycker är rimligt.

Har Letterbox alternativet funnits så har jag handlat LBX versionen!
Några svåra skivor i den högen, deluxe glasklara plastfickor på nästan alla. (Många är försiktigt öppnade och har dessutom orginalplasten kvar innanför plastfickan.)
Finns dessutom det svåra "I Am Legend" insticket till Dawn Of The Dead disken som fan alltid saknas.

Utifall någon är intresserad så ge ett bud,
prylarna finns för beskådning i Piteå.

Ni kan maila mig på
[email protected]
så tar vi riktig kontakt därigenom.
(Jag vet, min emailadress suger, men den hänger med för den är fan omöjlig att byta. ALLA fortsätter skriva till den så jag är stuck med skiten, inte alltid bra som tex vid såna här tillfällen när det ser ut som fan. Sorry!)
Seriöst är det iaf, kan skicka bilder, visa prylarna på plats, hur ni vill.
Ge ett rimligt bud på rubbet eller enskilda prylar, vilket som.

OBS!!!
Om ni är intresserade av funkiga retro-prylar i stereohyllan så har jag en renoverad VHS från tidigt 80 tal. (Ja, den är inlämnad och bytt kapstanrullarna på den för ca 3 år sedan, inte spelad sen dess, bara stått och varit kultig och något för kompisarna att snacka om.) Det K A N finnas en sån där tidig fjärrkontroll som har kabel dessutom. (Om jag kom ihåg att packa ned den i lådan när jag ställde undan den.)
Har en tandbergare, dvs rullbandspelare av något lyxigare variant som ser rätt kul ut i stereoracket.

VHS RARITETER SKRÄCKFILMS SAMLARE
PS: För retro skräckfilms-samlare som är intresserade av VHS kanske jag ska nämna att jag har en hel del obskyra VHS filmer. Började byta filmer i början på 80 talet internationellt, så jag har en ganska stor portion av dom engelska Video Nasty/Banned filmerna, alltså dom GENUINA!!! Antagligen lätt största samlingen i Sverige, har dessutom en hel del knepiga pre-bbfc/före certifikat releaser, samt grekiska, holländska etc skräckisar. Många av fanstygen finns ju inte ens utgivna efter VHS:en försvann... Många BRA filmer.

Redigerat av Unregistered39a85909, 24 augusti 2011 - 02:43.




1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.