Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10620 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smarta klockor) 9 7,14 (20) Inga priser

#9701

Postad 26 februari 2016 - 11:09

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Okej, det är nog torsken och kycklingen som gäller för mig om jag ska börja tappa i vikt. Har en på jobbet så kör väldigt mycket kyckling, 1dl KOKT pasta/ris och sallad/broccoli till det. Ingen sås.

 

Ingen som har någon diet som du skippar frukosten på? Är dålig att äta frukost så tänkte att jag kanske har tur att hitta någon som diet  :ph34r: Är sjukt dålig på att äta frukost...kanske sämre för min viktnedgång att skippa den?

www.rippedbody.jp kan du läsa till dig en hel del vad gäller IF och sen finns en hel del på www.leangains.com

 

Men det är som birka säger: skippa frukost och käka kalorierna under dagen bara


Redigerat av Crabban, 26 februari 2016 - 11:18.


#9702

Postad 26 februari 2016 - 13:23

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Om man börjar räkna kalorier, vad bör man ligga på om man väger ca 95kg, 178cm lång? Är 25år om det spelar någon roll.

 

EDIT* Om man nu vill tappa vikt* :)


Redigerat av hifimarcus, 26 februari 2016 - 13:23.


#9703

Postad 26 februari 2016 - 13:31

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

Jag kör bara med Lifesum, skriver in min vikt, längd och ålder samt sätter aktivitetsgraden till låg och detta har stämt rätt bra för mig. Sen är det bara att välja hur mycket man vill gå ned i veckan. 0,5kg i veckan har fungerat bra för mig.



#9704

Postad 26 februari 2016 - 13:45

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Jag kör bara med Lifesum, skriver in min vikt, längd och ålder samt sätter aktivitetsgraden till låg och detta har stämt rätt bra för mig. Sen är det bara att välja hur mycket man vill gå ned i veckan. 0,5kg i veckan har fungerat bra för mig.

Tack! Laddat ner appen, denna blir en bra hjälp på vägen :)



#9705

Postad 26 februari 2016 - 13:48

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Kör också på lifesum appen, enligt spegeln så verkar den fungera bra. Har kört den en månad nu. Ska se nu på söndag vad vågen står på.



#9706

Postad 26 februari 2016 - 14:20

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
http://matkalkyl.se/...ibehov-kcal.php
Harris och Benedict-formeln är rätt vanlig och mycket bra att använda. Fungerar finemang dessutom :)

#9707

Postad 26 februari 2016 - 14:55

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Just det, testade titan superram snabbt idag. Testade först på 100, men den var lite för högt upp. Andra setet så fick jag ramen nog högt på armarna så att jag kom ner med stången. Körde även på 120. Ska köra ett riktigt pass på söndag, då ska jag nog lasta på 160 iaf. Ev lite mer då jag gjort 150 med min för stora slingshot :)

#9708

Postad 26 februari 2016 - 16:03

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Laddade nyss ner FatSecret appen istället, gick inte enligt vad jag kunde hitta, att lägga in träning i planen.

 

Får se om FatSecret funkar bättre, enligt en kollega så är den det.



#9709

Postad 26 februari 2016 - 22:48

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

http://matkalkyl.se/...ibehov-kcal.php
Harris och Benedict-formeln är rätt vanlig och mycket bra att använda. Fungerar finemang dessutom :)

 

Jag ska äta ungefär 3200kcal om dagen för att ligga +-0. Låter väl ungefär vettigt. 

Räknade för polaren, han måste äta ca 4100kcal per dag för att ligga +-0. Skapligt ändå.

 

Idag blev det 3x20 min trappmaskin. Även lite bänk utan legdrive också (vill inte belasta ryggen/magen). Gjorde bland annat 4x10 på 80, 1x5 på 90 och 1x3 på 100. Samtliga med stopp. Imorgon blir det vila, ska hem och hälsa på dac83 här på forumet, han har byggt ett rätt sjukt biorum så det ska bli kul att se och lyssna på det.



#9710

Postad 29 februari 2016 - 21:28

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Jag testade något helt nytt för mig ikväll. Body Pump i grupp. Övningar med lätt skivstång. Mitt första "pass" alla kategorier. Enda killen på passet men vad gör det? Armarna känns som spaghetti så någon nytta måste det ha gjort.:)

#9711

Postad 29 februari 2016 - 22:57

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Fick bli bänk idag igen. Ländryggen/buken känns fortfarande inte helt 100. Körde böj och mark igår, tre åttor på 110 i böj och sen en massa sexor och åttor på 110 i mark, mer greppträning än markträning. Har som sagt inte ont men det känns inte riktigt rätt. Tror jag tar det lugnt nu fram till resan, inga tunga marklyft eller böjar. Dietar ändå så pass hårt just nu att jag inte orka kriga igenom såna pass.

 

Dagens bänkpass blev bra i alla fall. En gammal klasskompis från universitetsplugget kom och hälsade på, han ville ha passning och lite tips inför maxning i bänk. Han hade 100kg som mål (tidigare pr 90kg) och det gick alldeles utmärkt. Själv så gjorde jag åttor på 80, 90, 95kg. Samtliga med stopp. Sedan gjorde jag en tia på 100kg med sämre stopp och sedan en åtta på 102.5kg. Efter det kändes det lite lustigt där i ländryggen igen så jag sänkte till 80kg och körde 5x10 med stopp och utan brygga och leg drive. Avslutade med 30min på trappmaskinen.



#9712

Postad 01 mars 2016 - 22:41

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Craig Golias. Han dwarfar Ramy...

Bifogad fil(er)



#9713

Postad 02 mars 2016 - 07:17

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0

Craig Golias. Han dwarfar Ramy...


Veckans sterioidpojke....:)

#9714

Postad 02 mars 2016 - 07:22

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Veckans sterioidpojke....:)

Skoja inte. Han är fö det bästa exemplet jag någonsin sett på hur ansiktet förändras av tillväxthormoner. Det går att hitta många bilder att honom för bara något år sen och ansiktet har till idag utökats makabert mycket.

#9715

Postad 02 mars 2016 - 17:06

Hoggeman
  • Hoggeman
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0

Kollade lite klipp på nätet..det är nästan så man hör floden flyta stilla fram och banjospelet eka över nejden...



#9716

Postad 02 mars 2016 - 17:45

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Man kan se att han hade rätt ordentlig gynekomasti för något år sen, det är därför hans bröst ser skitskumma ut. Han har opererat bort en jädrans massa, så det buktar istället inåt vid bröstvårtorna och vårtgårdarna. Jag skulle våga säga att han nog är en av dom tio i världen som haft högst doser aas och tillväxthormoner någonsin, jag har ALDRIG någonsin sett ett ansikte formas om så extremt kraftigt på två år :o inte ens nästan.

#9717

Postad 03 mars 2016 - 00:18

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Craig Golias. Han dwarfar Ramy...

 

 

Skoja inte. Han är fö det bästa exemplet jag någonsin sett på hur ansiktet förändras av tillväxthormoner. Det går att hitta många bilder att honom för bara något år sen och ansiktet har till idag utökats makabert mycket.

 

 

Man kan se att han hade rätt ordentlig gynekomasti för något år sen, det är därför hans bröst ser skitskumma ut. Han har opererat bort en jädrans massa, så det buktar istället inåt vid bröstvårtorna och vårtgårdarna. Jag skulle våga säga att han nog är en av dom tio i världen som haft högst doser aas och tillväxthormoner någonsin, jag har ALDRIG någonsin sett ett ansikte formas om så extremt kraftigt på två år :o inte ens nästan.

 

Jäkligt stor men ser ju tyvärr ut som skit. Imponerande förändring i ansiktet också, ser ju ut som en helt annan person.

Har inte så bra koll på CG men var tvungen att kolla upp honom. Hittade några bilder där han poserar utan tröja/linne och ja jäklar, stora gropar kring bröstvårtorna. 

 

På tal om höga doser otillåtna preparat, har ni följt Rich Piana senaste månaderna? Vet inte hur pass man får diskutera doping här på forumet men han tar i alla fall nio stycken olika preparat samtidigt. Tydligen så tar man normalt inte mer än 3-4 stycken som mest samtidigt. Den killen kommer dö ung tror jag. Väldigt underhållande videoklipp senaste tiden dock.

 

Förresten, fick lite blickar på gymmet idag. Körde axelpressar med hantlar och på bänken bredvid så körde två vuxna herrar precis samma övning. Har inte sett dom på gymmet förut. Dom var typ som medelsvensson, ~35-40år. Dom körde på 17.5kg hantlarna och det såg ut att vara rätt lagom vikt för dom, tror dom gjorde typ åttor eller tior och det såg ganska lagom jobbigt ut. Jag såg nästan ovanligt liten ut idag, hade lösa shorts som gick ända ner till knäna och sen min stora gymhoodie. Med dom kläderna på så syns det inte att jag tränar. Jag har ju riktigt taniga vader och är "klent byggd" i grunden. Satt bredvid dom och värmde upp på 12.5kg-hantlarna typ 3x12 eller så och det såg nog ganska jobbigt ut. Spola fram 15 minuter så gör jag en relativt enkel åtta på 30kg-hantlarna, efter att ha stegat upp med åttor med 2.5kg-intervall från 20kg. Hade fortfarande hoodien på mig så jag såg fortfarande ut som en tanig tonåring som råkat gå in i fel byggnad. 

 

Har inte vägt mig på några dagar nu men tvivlar på att jag skulle väga in på under 86kg efter passet. Har varit lat senaste 5-6 dagarna, nästan ingen tid på trappmaskinen och väldigt lite promenad utomhus också. Har dock blivit lite ådrigare på armarna senaste två veckorna, så det är väl ett gott tecken.

 

Imorgon blir det böj, mark och rygg. Dock förhållandevis lätt.


Redigerat av Ala_95, 03 mars 2016 - 00:25.


#9718

Postad 03 mars 2016 - 07:26

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Han ser bra ut när han är i superbra form, annars så tycker jag att han bara ser riktigt riktigt riktigt märklig ut. Han ser ju ex Photoshoppad ut på allvar, vilket säger endel.

Jag kollar på Piana, han är en kul kille, bra kanal. Dock så har han lite för mycket synthol för min smak. Det syns främst på biceps, där dom slokar på ett märkligt sätt. Han är 45 redan så han misslyckades med det :D

Ironiskt nog så fick jag också tom kommentarer idag. Fast på fel saker. När jag stod på en crosstrainerliknande sak så var det en äldre herre bredvid som var riktigt imponerad. "vad kör du för någon belastning? :o att du orkar :O"

Vafan, jag får cred för mina kardiovaskulära egenskaper, då är det bara att gå hem :D

#9719

Postad 03 mars 2016 - 21:15

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Han ser bra ut när han är i superbra form, annars så tycker jag att han bara ser riktigt riktigt riktigt märklig ut. Han ser ju ex Photoshoppad ut på allvar, vilket säger endel.

Jag kollar på Piana, han är en kul kille, bra kanal. Dock så har han lite för mycket synthol för min smak. Det syns främst på biceps, där dom slokar på ett märkligt sätt. Han är 45 redan så han misslyckades med det :D

Ironiskt nog så fick jag också tom kommentarer idag. Fast på fel saker. När jag stod på en crosstrainerliknande sak så var det en äldre herre bredvid som var riktigt imponerad. "vad kör du för någon belastning? :o att du orkar :O"

Vafan, jag får cred för mina kardiovaskulära egenskaper, då är det bara att gå hem :D

 

Jo, synd att han använt synthol. Förstör hela utseendet tycker jag. Men visst, han verkar ju ha någon allvarlig mental störning. Tycker dock att han kan komma med riktigt bra tips och råd ibland, inte alls som dom flesta andra bodybuilders. Dessutom så håller han inte på och myglar och döljer sin doping eller så utan han verkar vara en rätt ärlig kille nu på senare dagar och han verkar även skita i vad folk tycker. 

 

Fick också lite kommentarer idag. Körde en tidigt pass idag, strax efter klockan 12. Körde lite lätt böj, åttor på 120. Det kom in några småpojkar i typ högstadieålder och dom frågade hur mycket vikt det var på stången. 120 sa jag och ni skulle sett deras miner då. Dom fattade inte hur jag kunde lyfta så tungt. Jag nämnde något om att jag tog det lite lugnt idag och sen fortsatte jag mitt pass. Tur att dom inte kom in i våras då polaren öste på som hårdast i böjen, femmor på 275kg samt en singel på 300kg t.ex. 

 

Hörde också några gubbar som pratade om att det behövdes fler byggare på gymmet. Dom tyckte det var lite för mycket sånadär "starke man" killar. "För dom ser ju ut som soffpotatisar, som den där Johannes Årsjö t.ex. Näe, det var bättre då när Magnus Samuelsson höll på, han var ju riktigt vältränad han."

 

Jag sa ingenting till dom men vad jag vet så är det tre killar på gymmet som håller på med strongman och det är bara en av dom som är lite rund av sig (~120kg). Den andre är en glad amatör och inte speciellt imponerande, en ganska "average" kropp för någon som tränar. Den tredje är ganska kort och tävlar i -90kg klassen och jag skulle tro att han är dopad också. Han är mer rippad än dom flesta därinne. Resten är glada amatörer och sen är vi typ 4-5st som tränar styrkelyft.

 

Har fått en hel del "cardio" idag också. Varit stadsguide åt en kille från Tyskland som cyklade förbi Norrköping nu idag. Har inte loggat hur långt jag gått men gissningsvis omkring en mil. 



#9720

Postad 03 mars 2016 - 23:23

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Ryggen börjar äntligen kännas bra och jag har kunnat börja träna lite försiktigt. Kul att träna igen men mindre kul att känna hur svag jag blivit under uppehållet. Körde singlar på 100 kg i bänkpress häromdagen och det blev riktigt tungt efter en stund, gjorde treor på samma vikt i början av januari utan större bekymmer. Mark och Böj har jag startat om på låga vikter och gnuggar teknik för att inte sabba ryggen igen men det är ju själsdödande att stå och böja på 50 kilo :-).
Dieten går hyfsat, väger mig inte utan går på hur wahlandersbältet och kläderna sitter. Har så lätt att bli fixerad vid siffrorna när jag väger mig kontinuerligt och lägger mig på större underskott för att minska snabbare och tappar muskler istället.
Det positiva med att ryggen har varit dålig är att jag äntligen kommit igång med löpningen igen. Har tappat en hel del fart på de 1,5 år då jag knappt sprungit men det verkar gå fort att komma igen, kanske för att jag promenerar runt 15 km per dag året runt. Senaste rundan låg tempot på 5.11 per km jämfört med 5.40 för en månad sedan. Innan jag tog uppehåll från löpningen sprang jag en mil på runt 45 minuter, inte alltför illa för en (då) 90 kilos astmatiker. Jag hade glömt hur fruktansvärt bra jag mår av att springa, det ger mig en känsla som är oslagbar. Jag tror det beror på att det för mig var ett kvitto på att jag lyckats förändra mig från att 140 kg tung tycka att promenader var svinjobbigt till att kunna springa en halvmara och känna att jag kunde fortsätta om jag ville.

#9721

Postad 04 mars 2016 - 22:21

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

dovienya, den 29 Jan 2016 - 19:08, skrev:snapback.png

79,3 i morse, första platån övervunnen; den varade i typ fyra dagar.

 

87,1 den första januari... Bra fart måste jag säga.

79,8 i morse; detta är dock otömd sedan ett par dagar, därtill en redig tacobuffe och en generellt förhöjd kolhydratnivå på slutet. Gissningsvis låg jag på kanske 78,5-79 i torsdags morse.

 

Men har helt klart fastnat lite. Tycker dock kroppen ser bättre ut nu än för ett par veckor sedan, så vågen är inte allt.

 

Nåväl.. Ny vecka nu, med nya möjligheter.

77,3 torsdag den 4 mars 2016, morgon. Energilåg och undernärd sedan en mysko onsdag där jag helt enkelt glömde äta middag men ändå körde rätt hård träning. Avslutade dagen med vispad grädde och kakao med lite rostade pumpakärnor samt 2 liter vatten... Gissar på något halvkilo lägre än med "normalt" matintag.

 

10x10 bröst idag. Eftersom jag rasat så jävulskt i vikt så har ju musklerna fått stryka på foten en del också; dessutom sjuk hela förra veckan, plus att jag inte kört bröst på länge så jag fegade på 52,5kg; 2,5kg lägre än jag tänkte när jag gick in i lokalen.

10x10 med strikt 50s vila... det är fan segt på slutet, alltså. Men det gick skitbra idag och tappade inte ens formen på slutet.. skönt det. Sedan lite benlyft i chinsstången med riktigt fokus på att magen jobbade upp benen; 3x10; sedan någon form av magvridningar i kabelmaskin (tänk baseballslag eller hugga träd med yxa, fast nedifrån och upp..)

 

Sedan eftersom man har "lite" pump efter 10x10 så blev det spegelkoll efter träning för första gången sedan .. 2000? Ser helt ok ut nu, faktiskt; inte som 2000 naturligtvis, men det känns fan bra i kroppen.. översta två rutparen är synliga i rätt ljus...

 

I morgon blir det grispass med äldregrabben; HIIT - målet är att ge honom fyra dagars träningsvärk. :)



#9722

Postad 04 mars 2016 - 22:26

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Blev lite bänk idag. Eller, kanske inte så lite ändå. Eller, ganska mycket bänk kan man nog kalla det. Höll på nästan två timmar och gjorde bland annat tretton stycken åttor på 90kg. Skulle inte göra så många, typ fem set på sin höjd. Men det kändes så lätt och jag var inte det minsta trött efter fem åttor så jag körde på. Efter ett tag så insåg jag att jag börjar närma mig 100 reps totalt så jag körde på så det blev 104st totalt. Efter det lite rygg. Körde latsdrag och rodd på riktigt idag för första gången sen efter nyår. Gjorde 3x8 på 80 i ganska strikta latsdrag så det får man väl vara rätt nöjd med.



#9723

Postad 04 mars 2016 - 22:33

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

Fick för övrigt lite kommentarer av kollegor som tränade samtidigt som sade: "det syns på tekniken att du är van att träna bänkpress", vilket jag tar som en positiv signal för hur formen ser ut när jag bänkar. Iofs inte så jobbigt på 52,5kg, men ändå; jag tränar väldigt sällan bänkpress så det känns bra att höra.


Redigerat av Unregistereda9666aa5, 04 mars 2016 - 22:35.


#9724

Postad 05 mars 2016 - 18:10

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Skitnöjd med passet idag. Massa rygg, endel biceps och lite benpress. Jag som kände att det var lite trist att träna ensam, men ack så fel jag hade. Kul, med tanke på att min träningskompis kommer att flytta från Umeå nu i sommar.

#9725

Postad 05 mars 2016 - 22:24

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Bänk, böj och Militärpress idag. Singlar på 102,5 i bänken och sen tvåor med super ram på. Böjde på 55 kilo och det kändes fantastiskt bra. Tänkte genast "jag slänger på 50 kg till" men sansade mig och gnuggade vidare. Avslutade med Militärpress på 60 kg några set tills orken tröt, sänkte då till 50 kg och körde tre set till innan jag gav mig. Testade även köra biceps men axeln klagade redan med tom stång så det fick vara. Det bästa är att ryggen knappt gör ont alls ikväll, obeskrivligt skönt!
Lade en beställning på lite gaam protein från proteinbolaget, 4 kg för att testa smaken. Smakar de ok blir det en stor beställning rätt snart, gör av med runt 1 kg i veckan så det försvinner ganska fort

#9726

Postad 05 mars 2016 - 22:36

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

hur fungerar superram för dig? jag försöker att få den bra med tekniken men har hittills inte fått den att fungera alls. min för stora slingshot sitter betydligt bättre och känns som att den gör mer också, trots att den är mycket mjukare :/



#9727

Postad 06 mars 2016 - 01:05

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

hur fungerar superram för dig? jag försöker att få den bra med tekniken men har hittills inte fått den att fungera alls. min för stora slingshot sitter betydligt bättre och känns som att den gör mer också, trots att den är mycket mjukare :/


Jag har inte särskilt mycket hjälp av den faktiskt men jag har trott att det är jag som har dålig teknik med den bara. Hård som s*tan är den iallafall och sitter inte jättebra och eftersom jag alltid tränar själv åker den lätt upp mot halsen när jag lyfter av. Har börjat lägga mig högre upp på bänken för att komma undan det problemet. Jag tycker även att den sitter bättre och även håller sig bättre på plats om jag tar på mig en tjocktröja först, tränar i linne annars

#9728

Postad 06 mars 2016 - 23:39

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Fest igår. Tog det dock rätt lugnt, sänkte bara lite drygt 2l öl så mådde helt okej i morse. Var osäker på om jag skulle träna dock men bestämde mig till slut för att gå iväg och köra lite armar. Tänkte att jag kan ju ta nytta på dom extra kolhydraterna... Passet gick helt okej, inget märkvärdigt bra men inte heller dåligt. Gick in på toaletten efter passet och tog av mig t-shirten för att kolla hur jag ser ut. Tänkte att jag kanske kunde se bra ut för vätskebalansen var lite halvdålig och mycket extra kolhydrater i kroppen. Hade helt rätt. Har aldrig sett mig se så bra ut i spegeln någon gång. Riktigt kul!



#9729

Postad 07 mars 2016 - 05:06

sivertsivert
  • sivertsivert
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Läste 21 öl!? Men ok 2l.. Klockan är tidigt :P

#9730

Postad 07 mars 2016 - 08:26

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Körde första passet igår efter influensa och utomlandsresa. Körde igenom hela överkroppen mest för att känna på. Styrkan var det inga fel på, jag kunde utan problem köra biceps på 24 kg trots liten vila mellan setten. Däremot fanns inte orken där och pulsen skenade så jag var nog inte helt återställd trots allt. Men idag mår jag bättre och ska prova på lite lättare konditionsträning och/eller ben.



#9731

Postad 07 mars 2016 - 10:19

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 1

träningsvärk i ryggen! vete fan om jag ska träna idag, så jag lämnade sakerna hemma. funderar dock på att cykla hem och hämta dom, bara för att... om inte annat kan jag nog köra lite benpressar.



#9732

Postad 07 mars 2016 - 13:53

Degpojken
  • Degpojken
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0

Man kan aldrig köra för mkt ben! men själv har jag en skada (se bild) 

Jag har nya högtalare hemma och överväger skarpt att hoppa gymmet... fast hade ju en refeed dag igår så vore synd att pissa bort den, what 2 do

Bifogad fil(er)


Redigerat av Degpojken, 07 mars 2016 - 13:55.


#9733

Postad 07 mars 2016 - 14:52

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Man kan aldrig köra för mkt ben! men själv har jag en skada (se bild) 

Jag har nya högtalare hemma och överväger skarpt att hoppa gymmet... fast hade ju en refeed dag igår så vore synd att pissa bort den, what 2 do

Haha


Körde första passet imorse efter att ha genomfört VAB, VAS(Vård av Sambo), sjuk själv  och utbildning i Italien de senaste 2 veckorna. 

 

Kändes bättre än förväntat, hade lite ångest att det skulle vara mycket tyngre. Nu är det fullt ös igen som gäller.



#9734

Postad 07 mars 2016 - 22:44

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Greppstyrkan är verkligen inte vad den borde vara. Efter 3x8 på 130 i böj så sadlade jag om till marklyft. Körde visserligen armarna rätt hårt igår så händerna var lite slitna sedan den men orkade ändå bara 3x4 på 130 i marken med dubbelt överhandsgrepp innan det blev "för mycket". 



#9735

Postad 08 mars 2016 - 01:22

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Själv tror jag att jag börjar mixa över 100 :)

Har en klasskompis som satte sitt pers i mark med båda händerna pronerade. 170 kilo. Utan att blinka. Dock så har han en abnornal greppstyrka, han har nämligen också stängt coc3. Efter att ha tränat med grippers i ett par veckor :D

#9736

Postad 08 mars 2016 - 08:02

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Körde marklyft i morse fast jag stod på två vikter så själva lyftet blir längre. Körde 5x5 på 130 med vanligt överhandsgrepp sen 3x3 på 140 innan greppet gav upp. Men då körde jag ben i söndags och hade vilodag igår. Så armarna hade fått vila. Annars brukar jag börja köra mixat grepp runt 130 och uppåt



#9737

Postad 08 mars 2016 - 19:44

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Själv tror jag att jag börjar mixa över 100 :)

Har en klasskompis som satte sitt pers i mark med båda händerna pronerade. 170 kilo. Utan att blinka. Dock så har han en abnornal greppstyrka, han har nämligen också stängt coc3. Efter att ha tränat med grippers i ett par veckor :D

 

Åfan, 170 i dubbel överhand är inte illa. Såg några idag på gymmet som tävlade om vem som kunde lyfta en 50kg-platta med en hand. Bara en kille som lyckades få den att lätta från marken. Jag var inte ens nära, tror jag var säkert 15kg ifrån. Det var en bumperplatta och det fanns inte mycket till kant att greppa i heller.

 

Körde bänk idag i alla fall. Höger axel och bröst kändes lite sisådär och triceps är möra från armpasset i förrgår. Gjorde 3x8 på 95 med paus och sedan 5x5 på 100 touch and go. Helt okej för att vara en dålig dag, tror det var min bästa 3x8 med stopp till och med. Avslutade med lite kort triceps och biceps.



#9738

Postad 09 mars 2016 - 00:24

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Igår blev det 5 *8 på 77,5 i bänkpress, 5*5 på 105 i marklyft och sen körde jag stångrodd och avslutade med superset triceps / latsdrag. Ryggen gjorde ont resten av kvällen efter marklyftet, överväger om jag måste ge upp det som i mina ögon är det roligaste momentet. Ska ge det några försök till och se hur det går.
Vad gäller greppstyrka brukar jag byta till mixat grepp runt 160 kg eftersom greppet inte pallar hela set längre vid de vikterna. Fast de vikterna känns väldigt avlägsna just nu tyvärr. Jag tycker för övrigt att det borde vara tillåtet med dragremmar vid tävlingar i marklyft, det handlar ju faktiskt inte om vem som är starkast i greppet.
Trevligt nog går löpningen framåt iallafall även om mina tider på milen är runt nio minuter sämre än för två år sedan. Men det verkar gå fort att ta igen det jag tappat.

#9739

Postad 09 mars 2016 - 08:42

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

Jag tycker för övrigt att det borde vara tillåtet med dragremmar vid tävlingar i marklyft, det handlar ju faktiskt inte om vem som är starkast i greppet.
 

 

Jo det gör det ju. Tappar man stången så klarar man inte av lyftet.

 

Strongmantävlingar tillåter remmar.



#9740

Postad 09 mars 2016 - 13:46

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Jo det gör det ju. Tappar man stången så klarar man inte av lyftet.

 

Strongmantävlingar tillåter remmar.

 

I styrkelyft tycker jag att det bör vara förbjudet med remmar. I strongman kan jag tycka det är ok med remmar eftersom man oftast tävlar i reps och inte maxlyft. T.ex max antal reps på 300kg eller så. Dom har dessutom en massa andra övningar som påfrestar greppet rätt rejält där remmar inte är tillåtna så jag tycker att i marken kan dom i alla fall få ha remmar. T.ex farmer walks tar ju riktigt hårt på greppet.



#9741

Postad 09 mars 2016 - 17:21

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Jo det gör det ju. Tappar man stången så klarar man inte av lyftet.

Strongmantävlingar tillåter remmar.


Det jag menar är att marklyft inte primärt är en övning för greppstyrkan och att det är tråkigt att det så ofta är den som avgör. Fast spänningen skulle nog till stor del försvinna av precis samma anledning om man tillät remmar.

#9742

Postad 09 mars 2016 - 18:29

Bone
  • Bone
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Apropå grepp. Någon här som provat Fat Gripz eller liknande? Jag fick hem mina igår och ska prova dem för första gången alldeles snart.

#9743

Postad 10 mars 2016 - 00:05

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Apropå grepp. Någon här som provat Fat Gripz eller liknande? Jag fick hem mina igår och ska prova dem för första gången alldeles snart.

 

Bara typ två set i skivstångscurl. Tyckte dom var helt ok. Har dock kört en del curls med apollonstång (sån dom brukar använda i strongman). Tror det är ungefär samma diameter som fatgrips och det tar riktigt bra på händerna och underarmarna.



#9744

Postad 15 mars 2016 - 20:57

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

14 av 44 ungar var friska på skolan för två veckor sedan; i en annan skola i närheten var det 2 personer i klassen - inklusive läraren..Inte konstigt att man åker dit på förkylning igen då, som ungdomsledare och curlingpappa deluxe...

 

Nåja. Står någorlunda still viktmässigt; ligger på ca 76-77 på morgonkvisten beroende på hur mycket jag ids låta bli kvällsätandet. Får i mig mycket vätska för tillfället, men den rinner ju ut när det inte finns något som binder den. Kan säkert pinka en liter på morgonen; helt sjukt. Dessutom har jag svårt att svettas på gympassen.

 

Däremot blir jag kreativ när det gäller snaskandet. Ostchips, rostade pumpakärnor, paranötter osv i all ära. Ikväll blir det hastigt hemmagjord västerbottenssill så att jag får snaska på något iaf... :)

 

(nej, jag har inte blivit av med skåpätandet helt :D )



#9745

Postad 17 mars 2016 - 09:08

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

Det här med doping...

 

Alltså, jag är ju stenhårt mot allt som har med fusk att göra. Men det här meldonium som nu är det nya dopinget är alltså ett preparat som är prestationshöjande, minskar risken för hjärtinfarkter och ökar återhämtningen. Inga kända bieffekter.

 

Eftersom jag trodde dopingklassning handlade om att begränsa utnyttjandet av prestationshöjande hälsofarliga preparat; hur kan då meldonium hamna under doping? Visst, det är inget EU/US-godkänt läkemedel, men det torde väl knappast stevia, gojibär, morotsolja och höghöjdsträning vara heller?

 

Har jag missat nåt?



#9746

Postad 17 mars 2016 - 09:15

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

  • 606 inlägg
  • 0

Blir egentligen bara trött... tänk om det användes lika mycket pengar worldwide på att begränsa användandet av farliga substanser inom industrin (limmer/lösningsmedel) eller hårvården (blekning/färgning, etc) som på att begränsa/förbjuda vissa ingående preparat i vissa potentiellt prestationshöjande medel.

 

Tänk hur mycket som innehåller borsyra, asbest, isocyanater osv som används inom industrin för att man inte ids hitta ersättningsprodukter.



#9747

Postad 17 mars 2016 - 14:08

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Var snål häromdagen och köpte Ica Basic tonfisk, fifan säger jag bara! :D

 

Nej, vissa saker ska man inte snåla in på :)



#9748

Postad 18 mars 2016 - 09:39

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

Någon här som använt grrrip? sånt där kladd man har på händerna för att få bättre grepp. Är det något att ha. Får ju inte använda chalk eller så på gymmet där jag går.



#9749

Postad 18 mars 2016 - 12:07

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Någon här som använt grrrip? sånt där kladd man har på händerna för att få bättre grepp. Är det något att ha. Får ju inte använda chalk eller så på gymmet där jag går.

 

Byt gym? Nä, men sånt där flytande magnesium eller vad det kallas verkar rätt bra. Har aldrig använt det själv men har använt utrustning som personen innan mig har använt med sånt där grejs på händerna och det sitter kvar lite på utrustningen. Verkar ge bra grepp.

 

Annars så kan det vara bra att försöka köra utan magnesium också. I vilka övningar använder du det? Jag använder bara magnesium i tung bänk, böj och mark nu för tiden.



#9750

Postad 20 mars 2016 - 19:59

Unregistered1470cd9f
  • Unregistered1470cd9f
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0
Jag använder inget alls just nu. Behöver bara hitta något som hjälper mig med greppet i marklyft efter handsvetten börjar komma. Byta gym kommer jag göra snart, men det är mer för att de tyngsta hantlarna de har på gymmet är på 40kg

Redigerat av Unregistered1470cd9f, 20 mars 2016 - 20:01.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.