Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Blu-Ray - Konserter

742 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Paul Mccartney & Wings - Rockshow (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 1 (0) Inga priser

#151

Postad 20 oktober 2008 - 07:04

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0
Nån som har AC/DC - "No Bull" på BD ??

Hur är ljudet och bilden på den ?

#152

Postad 20 oktober 2008 - 10:35

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Inget vidare tyvärr..... blev ändå ett måsteköp av discen "bara för att". Kollade bara på den som hastigast, står utan tv nu och kan tyvärr inte ge någon mer ingående review (måste fräscha upp minnet).

Däremot så är Live at Donington ett MÅSTE, inte så mycket för bilden men för ljudet (PCM 5.1).... grymt ljud som ger gåshud :)

Förväntar mig en riktigt vass konsert bd efter deras Black Ice turné, nån som skall gå?

#153

Postad 23 oktober 2008 - 21:15

deadheavy_deadevil
  • deadheavy_deadevil
  • Användare

  • 245 inlägg
  • 0
Fick hem Within Temptation & The Metropole Orchestra "Black Symphony" idag. En strax över 2 timmar lång konsert med en orkester och en kör inför 10000 personer tidigare i år. Inspelad med 14 HDvideokameror, så konserten samt lite extramaterial finns på en blu-ray, 1080i i bildväg och PCM stereo och surround samt DTS 96/24 i ljudväg. Mer extramaterial finns en andra skiva, dock bara DVD. Grymt sugen att titta på den nu, men då lär sambon halshugga mig! Blir nog tyvärr inte förrän nästa helg. Finns även på dubbel-CD.

Postad bild

Black Symphony hemsida
Within Temptation hemsida

#154

Postad 24 oktober 2008 - 06:32

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

Inget vidare tyvärr..... blev ändå ett måsteköp av discen "bara för att". Kollade bara på den som hastigast, står utan tv nu och kan tyvärr inte ge någon mer ingående review (måste fräscha upp minnet).

Däremot så är Live at Donington ett MÅSTE, inte så mycket för bilden men för ljudet (PCM 5.1).... grymt ljud som ger gåshud :)

Förväntar mig en riktigt vass konsert bd efter deras Black Ice turné, nån som skall gå?


Live at Donington på BD har rullat ett tag hemma nu ... Och ja precis den är GRYM ... inte bilden då, men ljudet,
själva konserten och låtarna ja det är kanonbra ...

#155

Postad 24 oktober 2008 - 07:05

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0
Köpte

AC/DC - No Bull - ( Director's Cut ) ( BD )

Den versionen jag köpte var " All Regions"
samt försedd med 2 ljudspår.

PCM stereo ( 96KHz/24-bit) ( 2 kanaler )
Dolby True HD surround sound ( 96KHz/24-bit) ( 5.1 )

Har bara kollat igenom den på "låg volym" en snabbis igår
men jag hittade inget Dolby Digital 5.1 surround sound ( 640 kpbs ) men
det var jag ändå inte intresserad av ...

Bilden var något bättre än AC /DC - Live at Donnington tycker jag
och ljudet verkar vara i toppklass får återkomma
när jag lyssnat mer.. :-)



http://www.sonybmg.com/blu-ray/

#156

Postad 29 oktober 2008 - 14:59

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
På gång......

Bifogad fil  513bnLNog3L._SS500_.jpg   47,64K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  70749.jpg   33,26K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  Ray.jpg   93,07K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  Rush.jpg   41,54K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  Styx.jpg   93,31K   0 Antal nerladdningar

#157

Postad 10 november 2008 - 23:47

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Finns Mariah Carey - The Adventures Of Mimi utgiven på Reg B? Jag har för mig att det endast finns på reg A och dessutom reglåst.

dvd.se listar den som nordisk: Mariah Carey

#158

Postad 18 november 2008 - 17:39

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
The Police: Certifiable - Live in Buenos Aires

Bifogad fil  police.jpg   67,94K   0 Antal nerladdningar

The Video: Sizing Up the Picture

Universal Music Distribution presents 'Certifiable' in a wonderful 1080p/VC-1 encode (1.78:1). This is a vibrant, highly-detailed transfer, culled from a source shot entirely with HD cameras.

Colors are wonderfully rich and clean. Reds in particular -- often the hardest hue for video to reproduce -- look amazingly clear. Detail is excellent, with the image almost always boasting terrific depth and clarity. Close-ups in particular are stunning, as I could see every bit of sinewy muscle on Sting's sweat-covered body. Contrast holds tight with little of the blooming that can so often plague shot-on-HD material, and blacks are pitch perfect. I did notice some rare artifacts on fast-cut moments, which can result in slight pixelization and noise in darker areas of the picture. Otherwise, 'Certifiable' is one of the best-looking live music titles I've seen on Blu-ray.


The Audio: Rating the Sound

There are two Dolby TrueHD audio mixes on 'Certifiable,' both 48kHz/24-bit: 5.1 Surround and 2.0 Stereo. Both offer fantastic audio.

The three band members are wonderfully balanced and mixed. All blend without overpowering the other, and Sting's vocals are directed properly to the fronts but don't stand out or feel too "dry." Stewart Copeland's fantastic drumming demands demo quality low bass, and that's what we get here -- the subwoofer gets quite the workout. Dynamics are expansive, and neither too flat nor too bright. Surrounds are not incredibly active aside from crowd noise and some bleed of instruments, but that's OK. 'Certifiable' delivers quite a powerful TrueHD track.






Jag är visst den enda som är intresserad av konserter på bd :P

Är ju fullt möjligt att en tråd enbart för konserter är overkill och att det istället ska ligga i den allmänna bd films tråden.

Redigerat av lobo, 18 november 2008 - 17:40.


#159

Postad 18 november 2008 - 17:40

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Jag har två konserter på BD som jag vill byta bort. länk

#160

Postad 21 november 2008 - 11:59

Floydianen
  • Floydianen
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Någon som har mer info om 1)Foo Fighters live at Wembley, 2)Strat Pack och 3)Tenacious D- Complete Masterworks 2 ???
Alla dessa böranlända under de närmaste veckorna. Alla är högintressanta

#161

Postad 21 november 2008 - 12:36

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Någon som har mer info om 1)Foo Fighters live at Wembley, 2)Strat Pack och 3)Tenacious D- Complete Masterworks 2 ???
Alla dessa böranlända under de närmaste veckorna. Alla är högintressanta


Foo Fighters - Live at Wembley Stadium: Preliminärt releasedatum 081128. Skulle ha släppts i staterna men har blivit framflyttad, var sagt 7 oktober, sen 18 november men vet inte om den är ute än. Har inte sett några reviews iaf.


Tenacious D - The Complete Masterwork 2: Preliminärt releasedatum 081126. Finns utgiven i staterna och finns på bla. amazon

Strat Pack: Preliminärt releasedatum 081128. US release 9 december enligt amazon och uk releasen har redan varit och finns hos amazon UK

Svenska releaser enligt: discshops musik bd avdelning

Redigerat av lobo, 21 november 2008 - 12:44.


#162

Postad 23 november 2008 - 14:09

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
http://www.blu-ray.c...amp;show=review

Bifogad fil(er)



#163

Postad 24 november 2008 - 16:50

FireTraXX
  • FireTraXX
  • Lärjunge

  • 374 inlägg
  • 0

Någon som har mer info om 1)Foo Fighters live at Wembley, 2)Strat Pack och 3)Tenacious D- Complete Masterworks 2 ???
Alla dessa böranlända under de närmaste veckorna. Alla är högintressanta

Fick hem Tenacious D - The complete masterworks 2 på Blu-Ray idag från Discshop.
Så det är bara att beställa den iallafall. ;)

#164

Postad 25 november 2008 - 11:34

Floydianen
  • Floydianen
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Ok, du får ge ett utlåtande om kvalitet/innehåll på den Blurayen med Tenacious D
I övrigt hittade jag denna länk: http://www.davidgilm..._December08.pdf
med tidningen Home Theaters topp 5 musik på Bluray. Tyvärr är Dave Matthews inte regionsfri vilket är lite synd då den troligtvis inte kommer hitta till den svenska marknaden :(

Redigerat av Floydianen, 25 november 2008 - 11:36.


#165

Postad 25 november 2008 - 13:12

Neophasis
  • Neophasis
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Ok, du får ge ett utlåtande om kvalitet/innehåll på den Blurayen med Tenacious D
I övrigt hittade jag denna länk: http://www.davidgilm..._December08.pdf
med tidningen Home Theaters topp 5 musik på Bluray. Tyvärr är Dave Matthews inte regionsfri vilket är lite synd då den troligtvis inte kommer hitta till den svenska marknaden :(


Jag hoppas att Live in Gdansk kommer ut på BD nång gång för det är bland det bästa.

#166

Postad 25 november 2008 - 13:15

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Fick hem Blue Man Group - How To Be A Mega Star igår, har tidigare sett dem live i Vegas så det ska bli roligt att se dem på bd.

#167

Postad 25 november 2008 - 18:35

Gargantua
  • Gargantua
  • Användare

  • 237 inlägg
  • 0

Ok, du får ge ett utlåtande om kvalitet/innehåll på den Blurayen med Tenacious D
I övrigt hittade jag denna länk: http://www.davidgilm..._December08.pdf
med tidningen Home Theaters topp 5 musik på Bluray. Tyvärr är Dave Matthews inte regionsfri vilket är lite synd då den troligtvis inte kommer hitta till den svenska marknaden :(

Det är ju Sony som gett ut denna, precis som David Gilmour och John Mayer (som finns i region B ). Man kanske skulle ge dem en påstötning. Någon som har kontaktuppgifter?

Redigerat av Gargantua, 25 november 2008 - 18:35.


#168

Postad 27 november 2008 - 10:34

Floydianen
  • Floydianen
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Ingen aning faktiskt. Men det vore väldigt förvånande om det skulle gå att påverka dem.
"Remember that night" hade gått ur Bluray-sortimentet lagom till när jag köpte min första spelare nu så det bev till att köpa den på DVD istället. Men den är iofs riktigt bra där också. Men vi Pink Floyd fans kan nog hoppas och tro på en Bluray-utgåva av "Live in Gdansk" senast nästa jul :)

#169

Postad 27 november 2008 - 12:35

Unregisterede2d64838
  • Unregisterede2d64838
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Sprang in på nyöppnade mediamarkt i bäckebol, göteborg. Köpte Foo Fighterslive at wembley stadium för 169kr. Bra pris tycker jag, och var inte releasen förrän imorgon? Detta är blu-ray alltså.

#170

Postad 27 november 2008 - 12:56

FireTraXX
  • FireTraXX
  • Lärjunge

  • 374 inlägg
  • 0

Ok, du får ge ett utlåtande om kvalitet/innehåll på den Blurayen med Tenacious D
I övrigt hittade jag denna länk: http://www.davidgilm..._December08.pdf
med tidningen Home Theaters topp 5 musik på Bluray. Tyvärr är Dave Matthews inte regionsfri vilket är lite synd då den troligtvis inte kommer hitta till den svenska marknaden :)

Helt klart godkänd, köpte den mest för deras "udda" konserter.

#171

Postad 27 november 2008 - 19:48

Shrimpii
  • Shrimpii
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0
Kan man spela konserterna: john mayer where the light is, och AC/DC Live In Donnington på en svenskköpt ps3 om man köper dem på www.hmv.com ?

tacksam för svar (knepigt detta med regionskodningar osv ( är ny i blu-ray träsket) )

#172

Postad 27 november 2008 - 20:13

voz
  • voz
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0

Kan man spela konserterna: john mayer where the light is, och AC/DC Live In Donnington på en svenskköpt ps3 om man köper dem på www.hmv.com ?

tacksam för svar (knepigt detta med regionskodningar osv ( är ny i blu-ray träsket) )

Står det ingenting om regionkodning ska det vara ok eftersom HMV är brittiskt = samma region som i Sverige. Jag köpte själv John Mayers "Where the light is" från amazon.co.uk och den går utmärkt att spela. :P

#173

Postad 27 november 2008 - 20:40

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
AC/DC funkar oxå alldeles utmärkt att spela i reg B

#174

Postad 08 december 2008 - 14:58

Floydianen
  • Floydianen
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Då det snart är jul börjar det bli tveksamt att köpa saker till sig själv men det blir iaf en bluray konsert. Tänkte inhandla The Strat pack den här veckan eftersom jag ändå ska införskaffa "måste-köpet" The Dark Knight i samma veva.
Jag har sett många positiva omdömen över bild och ljudkvaliteten (DTS HD-MA) på The Strat pack och det är skönt med ett flertal olika artister/musikstilar på samma konsert. Men som Floydian är det givetvis också alltid roligt att se David Gilmour med :)

#175

Postad 08 december 2008 - 15:42

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
The Strat Pack har riktigt bra bild och ljud, mycket bra musik dessutom så helt klart ett givet köp. Inte mycket till scenshow men bra artister och bra musik.

Redigerat av lobo, 08 december 2008 - 15:51.


#176

Postad 08 december 2008 - 20:40

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0
Låter bra!
Lagt en order på Strat pack som julklapp till en vän samt John Mayer - Where The Light Is till mig själv. :)
Blev ca 350:- kr hos BlahDVD

#177

Postad 09 december 2008 - 18:37

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0
Fick Strat pack idag. Visst bra musik och bild men kvaliten på ljudet o artister var väl ingen full pot. Exempel en ner knarkad Amy W etc =)

#178

Postad 09 december 2008 - 18:56

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0

Fick Strat pack idag. Visst bra musik och bild men kvaliten på ljudet o artister var väl ingen full pot. Exempel en ner knarkad Amy W etc =)


Lobo säger att den har riktigt bra ljud och bild, du sågar den... :(

Någon mer som har den och kan ge omdöme? Beställde den för att ge bort i julklapp i tron om att den skulle vara riktigt bra som det skrevs tidigare i tråden. :D

#179

Postad 09 december 2008 - 18:59

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Lobo säger att den har riktigt bra ljud och bild, du sågar den...

Någon mer som har den och kan ge omdöme? Beställde den för att ge bort i julklapp i tron om att den skulle vara riktigt bra som det skrevs tidigare i tråden.


Den har enligt mig bra ljud, dock så är det lite ojämt. Det är salig blandning mellan artister och framföranden och de håller inta alla lika hög kvalité, en del skall ställa in sina instrument. Men håller fast vid att i det stora hela håller en mycket hög kvalité.

#180

Postad 09 december 2008 - 19:04

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0
Kanske var lite grov i sågningen MEN gillar man musiken o kan bortse från den variation som är på artister o ljudkvalite så visst är den ett givet köp =) Men jag hade lite svårt hade helt enkelt förhöga förväntningar.
Tycker Gilmore lyfte den mycket.

Jämnför väl allt med Eagles =)

Kan rekomendera "Foo Fighters - Live At Wembley Stadium"

Redigerat av _FredriK_, 09 december 2008 - 19:06.


#181

Postad 09 december 2008 - 19:08

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0

Jämnför väl allt med Eagles =)


Är ingen snäll jämförelse :(

Är man ett fan av Celine Dion så håller hennes konsert på bd grym ljud kvalité, helt outstanding.....

Redigerat av lobo, 09 december 2008 - 19:10.


#182

Postad 09 december 2008 - 19:48

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0
Ljudkvaliteten blir ju inte sämre för att man anser att en artist är sämre. Likadant gäller bilden, detta är i alla fall min uppfattning. :(

#183

Postad 10 december 2008 - 19:06

Floydianen
  • Floydianen
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Måste hålla med om att The Strat pack är en bra konsert med fin bild och ljud som helt klart håller hög (men inte högsta) klass. Härliga musiker är det också, men i mitt tycke är Crossroads Guitar Festival (både 2004 & 2007) bättre alternativ sett till artisterna. Tyvärr finns ju inte de på Bluray så vitt jag vet.

#184

Postad 11 december 2008 - 22:21

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0

Låter bra!
Lagt en order på Strat pack som julklapp till en vän samt John Mayer - Where The Light Is till mig själv. ;)
Blev ca 350:- kr hos BlahDVD


Räknade fel blev 330:- :)

Fick dom idag, riktigt snabb leverans! Strat pack ska jag som sagt ge bort så får se den efter jul men körde igenom John Mayer och den håller riktigt hög kvalitet! :lol:

#185

Postad 12 december 2008 - 03:53

hkforever
  • hkforever
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Är det någon som jämfört dvd och bd utgåvan av The Strat pack ,har själv dvd`n som jag tycker har väldigt bra ljud o bild och därför undrar om det är värt att köpa bd varianten .

#186

Postad 26 december 2008 - 16:34

hkforever
  • hkforever
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Jag köpte ZZ-top för ett tag sen,bilden är ju kalasskarp men ljudet blir jag inte klok på.
Oavsett vilket ljudspår jag väljer blir det noll tryck i basen , kör analogt från en pioneer BDP-51 som inte stöder
DTS-HD ännu men på alla andra filmer med likadant ljudspår funkar det kallas.
Någon annan som testat analogt eller HDMI som märkt något liknande ? :wub:

#187

Postad 28 december 2008 - 18:40

Floydianen
  • Floydianen
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Jag fick nämnda ZZ Top-konsert i julklapp och kan inte påstå att det saknas tryck i basen för mig som kör via HDMI. Har jämfört ljudspåren och kan nog bara meddela att det inte är något imponerande tryck men det saknas iaf inte (skräckexempel på livekonsert utan bastryck är AC/DC- No Bull på DVD). Troligtvis blir det ännu mindre bas när du kör analogt, men det är bara en teori. Har du kopplat 5.1/7.1 analogt ut?

#188

Postad 28 december 2008 - 22:35

hkforever
  • hkforever
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Yes,har kopplat 5.1 analogt , när jag satte på The dark knight efteråt höll jag nästan på att lätta i soffan av
ljudtrycket så inkopplingen är nog ok.
Jag kopplar in min HD-DVD på samma sätt och jag har för mig att det var någon film som också
blev väldigt bas fattig.
Jag får väl ta med rullen till någon polare och testa på ett annat system och konstatera
att det inte är skivan det är något fel på.
Tack för hjälpen :D

#189

Postad 30 december 2008 - 07:53

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0
Vet inte hur mycket du labbat med Blu Ray Spelaren men ....

1)

LFE signalen ska stå på +10db för att bli korrekt
då får du mer tryck i subben.

Tänk på att LFE-signalen ska "boostas" +10db i Blu Ray Spelaren eller
15db i förstärkaren, alt. direkt på subwoofern.

Det är helt enligt standard och inte någon bugg eller så.
gäller alla ( Tror jag ) som tänkt köra analogt 5.1/7.1 från
Blu-ray-spelare med analoga utgångar.

När man kör digitalt sköter förstärkaren detta automatiskt,
men inte när man kör analogt. I Denons förstärkare, till exempel,
heter funktionen "Ext. in SW level". )
Mer läsning ang detta:

http://www.avsforum....;postcount=3511


2)

Night Mode kan "hoppa" igång av sig själv när du byter
skiva... ( Beror på vilken förstärkare du har )
.... Det är inte din spelare det är fel på
det är fel i "metadatan" på Blu Ray filmen
( Tex filmen Ironman )

Ändra till night mode "off" så får du fart på basen och
dynamiken igen ....

Lycka till !

Redigerat av SunfireTHX, 01 januari 2009 - 18:39.


#190

Postad 01 januari 2009 - 18:59

hkforever
  • hkforever
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Jag har ställt LFE signalen på max både i spelaren och i förstärkaren.
Night mode finns inte på min förstärkare.
Det skumma är att det är bara på denna filmen av mina 16 st som jag har
som det låter så mesigt.
Även om jag höjer volymen på slutsteget till subben till max blir det inget tryck
i ljudet , bara lite bumligare karaktär.

#191

Postad 02 januari 2009 - 10:38

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

Jag fick nämnda ZZ Top-konsert i julklapp och kan inte påstå att det saknas tryck i basen för mig som kör via HDMI. Har jämfört ljudspåren och kan nog bara meddela att det inte är något imponerande tryck men det saknas iaf inte (skräckexempel på livekonsert utan bastryck är AC/DC- No Bull på DVD). Troligtvis blir det ännu mindre bas när du kör analogt, men det är bara en teori. Har du kopplat 5.1/7.1 analogt ut?


AC/DC - No Bull ... Hm näe har verkligen inte upptäckt att det saknas bas i den direkt ...
kolla sista spåret " For Those About To Rock" ( We Salute You ) kanonerna där
tänkte jag på...

"Äckligt" bra ljud är det annars i:

Chris Botti - Live With Orchestra & Special Guests (BD) PCM 5.1 96KHZ/24 BIT

Redigerat av SunfireTHX, 02 januari 2009 - 10:40.


#192

Postad 11 januari 2009 - 14:29

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Kollade Within Temptation Black Symphony. Snacka om grym konsert vilket ljud.
Fick gåshud x flera. Något ni måste och höra.

#193

Postad 11 januari 2009 - 14:46

Söderholm
  • Söderholm
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Kollade Within Temptation Black Symphony. Snacka om grym konsert vilket ljud.
Fick gåshud x flera. Något ni måste och höra.


Köpte den för ett tag sen och kan bara hålla med dig. Har kollat på den ett par gånger nu.

#194

Postad 17 januari 2009 - 22:03

Jacobsson
  • Jacobsson
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0
När det gäller inköp av BD så prova åk förbi din närmsta MediaMarkt butik, de har bra priser & tar säkert hem åt en på beställning.

Kan bara hålla med om att både Justin Timberlake & Celine Dion konserterna är av hög klass i blid & ljud

#195

Postad 17 januari 2009 - 23:48

Mr. Smith
  • Mr. Smith
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0
Annars så har jag inte sett någon konsert BD som slår RUSH "Snakes & Arrows" vad gäller ljud och bild. Dessutom så är det ju underbar musik på köpet också.

Så unna er att få allt på en gång - perfekt ljud, bild och musik. Istället för att köpa Justin bara för att få bra ljud och bild ;)

#196

Postad 19 januari 2009 - 20:10

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Såg Led zeppelin - the song remains the same idag. Min första konsert på Bluray. Tyckte nog den var ganska bra med tanke på hur gammal den är, kändes lite konstigt att uppleva en så "gammal" konsert utan jättedålig bild :D . Har nog bara sett den på tv innan iofs. så jag vet inte, dvdn kanske håller bra klass den med. Konsertbilderna höll helt ok kvalite men de filmade "insticken" var lite sämre med ganska mycket "krypningar" i bilden . Ljudet var också ganska trevligt !

Är man ett fan så är det nog ett givet köp annars tycker jag man kan hyra den, som jag gjorde :unsure: .

Ingen demoskiva men trevlig ändå.


/Genis

Redigerat av genstruktur, 19 januari 2009 - 20:15.


#197

Postad 27 januari 2009 - 04:17

Spygg
  • Spygg
  • Forumräv

  • 535 inlägg
  • 0
Årets mest givna konsert-BD-köp än så länge:
Postad bild

Läs den extremt lovande recensionen här.

Låtlista:
1. "One Hundred Years"
2. "A Short Term Effect"
3. "The Hanging Garden"
4. "Siamese Twins"
5. "The Figurehead"
6. "A Strange Day"
7. "Cold"
8. "Pornography"

"Disintegration"

1. "Plainsong"
2. "Pictures of You"
3. "Closedown"
4. "Lovesong"
5. "Last Dance"
6. "Lullaby"
7. "Fascination Street"
8. "Prayers for Rain"
9. "The Same Deep Water as You"
10. "Disintegration"
11. "Homesick"
12 "Untitled"

"Bloodflowers"

1. "Out of This World"
2. "Watching Me Fall"
3. "Where the Birds Always Sing"
4. "Maybe Someday"
5. "The Last Day of Summer"
6. "There Is No If..."
7. "The Loudest Sound"
8. "39"
9. "Bloodflowers"

Encore section:

10. "If Only Tonight We Could Sleep"
11. "The Kiss"

Bild: 5/5
Ljud: 5/5

#198

Postad 28 januari 2009 - 19:49

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

  • 2 082 inlägg
  • 0

Annars så har jag inte sett någon konsert BD som slår RUSH "Snakes & Arrows" vad gäller ljud och bild. Dessutom så är det ju underbar musik på köpet också.

Så unna er att få allt på en gång - perfekt ljud, bild och musik. Istället för att köpa Justin bara för att få bra ljud och bild :)

Låter bra beställde den i dag!(beställde oxå Tori Amos)
/Mats

#199

Postad 28 januari 2009 - 19:55

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

  • 2 709 inlägg
  • 0

Så unna er att få allt på en gång - perfekt ljud, bild och musik. Istället för att köpa Justin bara för att få bra ljud och bild :)


Det är ju PRECIS det man får om man köper justin :P

#200

Postad 29 januari 2009 - 02:02

Gavva
  • Gavva
  • Forumräv

  • 598 inlägg
  • 0

Årets mest givna konsert-BD-köp än så länge:

Läs den extremt lovande recensionen här.

Låtlista:
1. "One Hundred Years"
2. "A Short Term Effect"
3. "The Hanging Garden"
4. "Siamese Twins"
5. "The Figurehead"
6. "A Strange Day"
7. "Cold"
8. "Pornography"

"Disintegration"

1. "Plainsong"
2. "Pictures of You"
3. "Closedown"
4. "Lovesong"
5. "Last Dance"
6. "Lullaby"
7. "Fascination Street"
8. "Prayers for Rain"
9. "The Same Deep Water as You"
10. "Disintegration"
11. "Homesick"
12 "Untitled"

"Bloodflowers"

1. "Out of This World"
2. "Watching Me Fall"
3. "Where the Birds Always Sing"
4. "Maybe Someday"
5. "The Last Day of Summer"
6. "There Is No If..."
7. "The Loudest Sound"
8. "39"
9. "Bloodflowers"

Encore section:

10. "If Only Tonight We Could Sleep"
11. "The Kiss"

Bild: 5/5
Ljud: 5/5

Oj oj äntligen bra musik på blu ray!! :)



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.