Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*Officiell tråd - The New iPad*

798 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#551

Postad 17 april 2012 - 07:06

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0

Det lär förmodligen ta väldigt lång tid och laddaren kan överhettas.


Oki! Tack för svaret! Går det att göra tvärtom då elle riskerar man att "skjuta" sönder 4s:en då?!
Med vänlig hälsning

#552

Postad 17 april 2012 - 07:20

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Oki! Tack för svaret! Går det att göra tvärtom då elle riskerar man att "skjuta" sönder 4s:en då?!
Med vänlig hälsning

Det borde gå. En laddare ska inte leverera mer ström än batteriet kräver.

Edit: Efter att ha kollat på Apple Store så verkar det som om det ändå skulle vara samma laddare som säljs som tillbehör. Dock är inte dessa samma som de som medföljer som orginal.

Redigerat av agpath, 17 april 2012 - 07:26.


#553

Postad 17 april 2012 - 11:56

Alex81
  • Alex81
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0
Jag mailade supporten på Cdon och frågade när dom skulle få in den. Fick svaret:

Hej,

Denna vara har dessvärre inget satt releasedatum i Sverige. Så fort vi får information från leverantören när den ska släppas så kommer vi uppdatera hemsidan.


:blink: :blink: :blink: :blink: :blink: :blink: :blink:

#554

Postad 17 april 2012 - 13:01

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Oki! Tack för svaret! Går det att göra tvärtom då elle riskerar man att "skjuta" sönder 4s:en då?!
Med vänlig hälsning


På jobbet har jag kopplat in en ipadladdare som används av princip hela kontoret, inga problem och telefonerna laddas tom snabbare än med den medföljande.

#555

Postad 17 april 2012 - 13:23

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

  • 398 inlägg
  • 0
Härligt att höra & tack för era svar!

#556

Postad 17 april 2012 - 14:08

Termos
  • Termos
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
Finns det någon streaming app som kan buffra hela filmen innan man spelar upp den. Alltså att man väljer en film på servern hemma, laddar ner den till ipaden för att kolla på den senare? Kollade lite på avplayer men hittar inte om den klarar detta. Har så stora problem med buffring när jag kollar på film i bilen.
PS menar via 3G, inte via wlan.

Förstår att det inte är en streaming när man laddar ner, men ni förstår.

Redigerat av Termos, 17 april 2012 - 14:09.


#557

Postad 17 april 2012 - 14:58

Haziza
  • Haziza
  • Lärjunge

  • 389 inlägg
  • 0

Jag mailade supporten på Cdon och frågade när dom skulle få in den. Fick svaret:

Hej,

Denna vara har dessvärre inget satt releasedatum i Sverige. Så fort vi får information från leverantören när den ska släppas så kommer vi uppdatera hemsidan.


:blink: :blink: :blink: :blink: :blink: :blink: :blink:


Köp ifrån Elgiganten.se de får in nya hela tiden.

#558

Postad 17 april 2012 - 15:21

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 1

Finns det någon streaming app som kan buffra hela filmen innan man spelar upp den. Alltså att man väljer en film på servern hemma, laddar ner den till ipaden för att kolla på den senare? Kollade lite på avplayer men hittar inte om den klarar detta. Har så stora problem med buffring när jag kollar på film i bilen.
PS menar via 3G, inte via wlan.

Förstår att det inte är en streaming när man laddar ner, men ni förstår.


Air Video som sagt ;) ...

#559

Postad 17 april 2012 - 15:53

observer62
  • observer62
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Min mycket ringa erfarenhet - säger mig att Air Video kan man bara streama och inte ladda ner med.

Jag har spelat in filmer med HUMAX (ComHem) som jag överför till datorn. Vissa inspelningar kan jag streama med AirVideo på hemnätverket - och vissa inte.

Som tidigare nämnts - provar jag Wondershare Video för att anpassa till iPad 3. De konverterade filmerna kör jag över via iTunes och inköpta Movie Player-appen. Fungerar i fem fall av sex med olika inställningar i överföringen från HUMAX till datorn (Pc Win 7).

#560

Postad 17 april 2012 - 19:56

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Uppdaterar min tidigare fråga (om fodral/skal) denna blev det http://www.incipio.c...-Folio-Case.asp

Jag fick den idag och är mycket nöjd för den stämmer in på mina önskemål och krav utom en sak, Den saknar "sleep/magnet" och det var nästan en dealbreaker...men jag har denna till jag hittar en bättre.
399.- kostade den.

#561

Postad 17 april 2012 - 21:56

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0

Min mycket ringa erfarenhet - säger mig att Air Video kan man bara streama och inte ladda ner med.

Jag har spelat in filmer med HUMAX (ComHem) som jag överför till datorn. Vissa inspelningar kan jag streama med AirVideo på hemnätverket - och vissa inte.


Missförstod nog, trodde det var konvertering och inte nedladdning du avsåg. Jag brukar bland annat ta .ts filer direkt från linuxboxen (Canal Digital parabol) och lägga in på en dator. Sedan kan jag välja att streama "live" eller att i bakgrunden göra en konvertering som jag sedan kan se på utan "live"-konvertering...

#562

Postad 17 april 2012 - 22:50

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0
Varför vill inte Aple fixa flash till sina produkter? För dyrt eller vad?

#563

Postad 18 april 2012 - 01:25

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
1. Adobes versioner av flash till os x är buggiga, det har blivit bättre men ett tag så fick youtube i princip varje mac oavsett prestanda att gå i 100% cpu och det tog lång tid innan det blev bra. För att inte nämna säkerhetshålen som följde med. Och Adobe visade inget större intresse att göra ngt åt det.

2. Apple bad Adobe visa upp en version av flash som fungerade bra på en mobil plattform för flera år sen, vilket de aldrig lyckades med, alla åt batteri som sjutton vilket är ohållbart.

Och numera finns det ingen version av flash att implementera eftersom Adobe slutat utveckla mobile flash för att istället satsa på html5, vilket var Apples val från början.

Redigerat av simulacra, 18 april 2012 - 01:31.


#564

Postad 18 april 2012 - 08:49

observer62
  • observer62
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
echotuva

Vilken converter använder Du då - när Du konverterar i "bakgrunden"?

Mvh

#565

Postad 18 april 2012 - 09:33

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0

Finns det någon streaming app som kan buffra hela filmen innan man spelar upp den. Alltså att man väljer en film på servern hemma, laddar ner den till ipaden för att kolla på den senare? Kollade lite på avplayer men hittar inte om den klarar detta. Har så stora problem med buffring när jag kollar på film i bilen.
PS menar via 3G, inte via wlan.

Förstår att det inte är en streaming när man laddar ner, men ni förstår.


Nej, det funkar inte. Du pratar om att ladda ned en fil till Ipad för att senare se den och det enda sättet att göra det med en (ej jailbreakad) Ipad (eller Ipad/Iphone) är att gå via Itunes. Detta faktum gör vissa vansinniga men om man väl accepterar detta så kanske man inser att det är en av grunderna till att allt fungerar så bra.

När man lägger en fil i konverteringskön i AirVideo så ska man kunna* lägga till den konverterade filen till Itunes. Nästa gång man synkar sin Ipad så förs då filen över till "Videos" på Ipad:en. Numera kan man synka över WIFI när enheten är ansluten till laddning. Man kan markera att enheten ska synkas automatiskt, men jag vet inte vad som triggar en synkning eller hur bra det fungerar med större filer, men det funkar utmärkt på min Iphone. Man kan även initiera en synkronisering på enheten under Inställningar/Allmänt. (Obs: för att detta ska fungera måste först tillåta detta i Itunes när enheten är ansluten med kabel) Så det hela borde kunna bli en rätt enkelt och automatiserad process: lägg filerna i konverteringskö, välj "Add to itunes" och så synkas de över automatiskt via WIFI vid nästa laddning (alternativt att man startar synkningen manuellt på Ipad vid laddning).

*) Mina Ipad är kopplade mot min arbetsdators Itunes så när jag ska föra över filer vid t ex en längre flygning så konverterar jag filerna (hemma) med AirVideo, lägger dem på ett USB-minne, lägger till dem till Itunes i arbetsdatorn och synkar sedan över dem Ipad:en.

Redigerat av Tomas L, 18 april 2012 - 10:49.


#566

Postad 18 april 2012 - 13:52

monsa
  • monsa
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
är det någon som fått sin beställning från CDON? eller fått något preliminärt leveransdatum?
eller är det så att man skall avboka och beställa/köpa från någon annan affär, trist som fan att vänta......

#567

Postad 18 april 2012 - 14:22

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0

Varför vill inte Aple fixa flash till sina produkter? För dyrt eller vad?


Står ganska mycket om detta i biografin om Jobs. En inte oväsentlig anledning verkar vara att Jobs föraktade adobe eftersom de från början vägrade att porta vissa av sina applicationer till MacOS.

#568

Postad 18 april 2012 - 14:25

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0

Står ganska mycket om detta i biografin om Jobs. En inte oväsentlig anledning verkar vara att Jobs föraktade adobe eftersom de från början vägrade att porta vissa av sina applicationer till MacOS.


Jaha det var synd, för som det är just nu finns då ju ingen anledning att köpa ipad om man vill surfta iaf.

#569

Postad 18 april 2012 - 15:09

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Finns inte en enda websida jag surfar på som inte fungerar på min ipad. Har du ens provat eller förutsätter du att allt på nätet är flash?

#570

Postad 18 april 2012 - 15:20

salvion
  • salvion
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0

Jaha det var synd, för som det är just nu finns då ju ingen anledning att köpa ipad om man vill surfta iaf.


Jag skulle säga att det stämmer inte alls idag, för 1-2 år sedan ja, men idag kan du surfa på allt, efter 2 veckor med paddan och flera timmars surf har jag inte stött på ett enda problem (men det kan säker finnas)

Vad jag förstått använder dom flesta om inte alla webutvecklare html5 istället för flash idag.

Du kommer sannolikt inte få några problem om du vill surfa!

#571

Postad 18 april 2012 - 15:24

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

  • 770 inlägg
  • 1
En iPad är ett komplement till datorn. Sidor som kan störa mig för att dom inte kör HTML 5 utan använder sig av Flash är:
svenskaspel
många egenföretagares hemsida
lagersaldo t ex Ikea
Tv3 Play eftersom dom inte har en App (DÅLIGT!!!!)
Så det finns en del sidor som man inte tänker på som använder sig av Flash, men i helhet så funkar surfandet bra

#572

Postad 18 april 2012 - 15:42

Lambert002
  • Lambert002
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

lagersaldo t ex Ikea


Finns en IKEA app du kan använda för att se lagersaldo, är visserligen för iPhone, men du kan köra den på iPad - med uppskalat gränssnitt.

#573

Postad 18 april 2012 - 15:58

Ecis
  • Ecis
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Av player klarar utan problem att ladda ner filmen från datorn till ipaden utan konventering. Brukar alltid göra det när man ex.vis skall ut och flyga. Behöver inte gå via ITunes.

#574

Postad 18 april 2012 - 17:06

spackel
  • spackel
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

är det någon som fått sin beställning från CDON? eller fått något preliminärt leveransdatum?
eller är det så att man skall avboka och beställa/köpa från någon annan affär, trist som fan att vänta......



står 1-3 dagar nu hos cdon från att tidigare ha statusen "kommande" får hoppas att dom hinner skicka ut dom innan helgen :D

#575

Postad 18 april 2012 - 17:20

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 1
Kul att ha massa appar och skit när man vill ut på world wide web och surfa normalt.
Finns mängder av sidor som använder sig av flash även om det har blivit mer utvecklat så kommer de dröja några år innan den är köpvärd (om man vill surfa vill säga!)

#576

Postad 18 april 2012 - 17:51

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0
Men testa för guds skull innan du uttalar dig, jag använder plattan för nästan alla min surf hemma idag, funkar utmärkt eller tom bättre pga den höga upplösningen.

#577

Postad 18 april 2012 - 17:59

BempaS
  • BempaS
  • Forumräv

  • 611 inlägg
  • 0
Jag har en fråga till er som har Nya IPad 3G ("4G") och Iphone 4, har den lika dålig mottagning som Iphone 4 eller är den bättre?

#578

Postad 18 april 2012 - 18:19

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0

Men testa för guds skull innan du uttalar dig, jag använder plattan för nästan alla min surf hemma idag, funkar utmärkt eller tom bättre pga den höga upplösningen.


Ja det har jag gjort. ?

#579

Postad 18 april 2012 - 18:59

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

  • 770 inlägg
  • 0

Jag har en fråga till er som har Nya IPad 3G ("4G") och Iphone 4, har den lika dålig mottagning som Iphone 4 eller är den bättre?


Jag har inte nya iPad 3G bara wifi. Men erfarenhet av iPad 2 3G vs iPhone 4 visar att med större antenn så får jag bättre mottagning med iPad 2 3G än min iPhone 4, märker det framförallt ute på landet när jag har dålig Tele2 täckning på min iPhone 4 med en Plupp medan iPad 2 3G med Tele 2 får två till tre Pluppar. Jag tror iPads har större antenn än iPhones?

Erfarenhet av mina iPad 1, iPad 2 och Nya iPad samt iPhone 4 så anser jag att surfandet är fullt dugligt och behöver jag gå in på en Flash sida så tar jag min gamla HTC Desire mobil om jag inte orkar starta min dator. För den stödjer Flash iallafall.

#580

Postad 18 april 2012 - 19:05

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0

Kul att ha massa appar och skit när man vill ut på world wide web och surfa normalt.
Finns mängder av sidor som använder sig av flash även om det har blivit mer utvecklat så kommer de dröja några år innan den är köpvärd (om man vill surfa vill säga!)


Nämn ett par viktiga sidor då?

#581

Postad 18 april 2012 - 19:12

BempaS
  • BempaS
  • Forumräv

  • 611 inlägg
  • 0
Tack för infon Midnight, hoppas att Nya Ipad är minst lika bra som Ipad 2 för är den lika dålig som min Ipone 4 så är det ju lika bra att skaffa en padda med bara wifi.

#582

Postad 18 april 2012 - 19:47

observer62
  • observer62
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Thomas L

Tack för Dina råd. Jag har varit inne på "Video" och där ligger lite filmer. - Jag skall i närtid kolla upp Dina anvisningar. Mitt intresse är samma - sitta på flyget och se film samt ligga och vila och se olika debattprogram mm.

Till dagens datum är jag väldigt nöjd med iPad 3 - men så har jag väntat några år.

Mvh

#583

Postad 18 april 2012 - 20:55

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0

Nämn ett par viktiga sidor då?


Spelar ingen roll om det är viktiga sidor eller inte, fruktansvärt irreterande att man inte kan använda sådana sidor utan appar eller inte alls. Det ska vara som på Android allt funkar inte bara det mesta... Men att ha som videoskärm eller liknande är ju okej.

#584

Postad 18 april 2012 - 21:05

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 1

Spelar ingen roll om det är viktiga sidor eller inte, fruktansvärt irreterande att man inte kan använda sådana sidor utan appar eller inte alls. Det ska vara som på Android allt funkar inte bara det mesta... Men att ha som videoskärm eller liknande är ju okej.


Haha typisk Apple hatare :D

#585

Postad 18 april 2012 - 21:30

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 297 inlägg
  • 0

Spelar ingen roll om det är viktiga sidor eller inte, fruktansvärt irreterande att man inte kan använda sådana sidor utan appar eller inte alls. Det ska vara som på Android allt funkar inte bara det mesta... Men att ha som videoskärm eller liknande är ju okej.

Precis vad jag trodde du vill bara provocera.
Jag kan berätta en nyhet för dig då, Android kommer inte att få några fler flashverisioner heller utan flash försvinner även på Androidplattformarna.

http://www.swedroid....roid-4-0-notis/

#586

Postad 19 april 2012 - 07:31

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0

Av player klarar utan problem att ladda ner filmen från datorn till ipaden utan konventering. Brukar alltid göra det när man ex.vis skall ut och flyga. Behöver inte gå via ITunes.


Vid närmare eftertanke så har jag lyckats hämta vissa filtyper via ftp med Goodreader, det var då pdf:er och bilder som låg på jobbets ftp. Kan det funka med videofiler?

Det står iofs så här om AVplayerHD på Appstore:

Description

Do you enjoy watching videos on your iPad? Do you hate not being able to because your iPad cannot support the video format? Or do you hate the inconvenient and time-consuming hassle of trying to convert video formats to fit into one that your iPad can support?
This is why the AVPlayerHD was created. The AVPlayerHD can play almost any computer video file format such as AVI, Xvid, WMV and much more clearly and effortlessly. No converting hassles. Just copy files via USB and just drag and drop into the AVPlayer’s Media Explorer.

[.....]

◆ Note
1. How to add video with USB
- Run iTunes 9.1 or above
- Device->My Device(My iPad)->Apps, drag and drop files to the AVplayerHD's documents


D v s samma procedur för filöverföring till Ipad; man går via Itunes. Det händer ibland att appar lyckas få igenom funktioner som ej är tillåtna, men de brukar förr eller senare bli bannade tills de rättar till felet.

#587

Postad 19 april 2012 - 08:33

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Spelar ingen roll om det är viktiga sidor eller inte, fruktansvärt irreterande att man inte kan använda sådana sidor utan appar eller inte alls. Det ska vara som på Android allt funkar inte bara det mesta... Men att ha som videoskärm eller liknande är ju okej.


Flash försvinner från android snart också. Vad ska du då använda? ;)

Redigerat av Unregistereddc471864, 19 april 2012 - 08:34.


#588

Postad 19 april 2012 - 08:33

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

  • 770 inlägg
  • 0
iPad är iPad. Köp den för vad den är så länge man vet vad man köpt. Jag har en del Apple prylar men är inget större fan av dom men det är användarvänligheten som slår det mesta och därför har jag köpt detta för familjens skull. Jag själv föredrar en produkt jag kan pilla med utan att behöva jailbreaka som t ex en Android och widgets.
Man behöver inte vara en hatare av Apple bara för att vissa grejer inte fungerar bra. En iPad för Auxvoice är tydligen inget för honom och därmed så finns det andra tablets att titta på.

Dessvärre är det sant att Flash försvinner även för Android så valet kommer bli enklare att välja mellan Tablets ;) iPad är trots allt mycket välarbetad.

Redigerat av Midnight, 19 april 2012 - 08:34.


#589

Postad 19 april 2012 - 12:34

sumpan77
  • sumpan77
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0
Hej tänkte bara tipsa om detta fodral som jag köpt och som ipaden åker in i så fort den inte ska användas. Ok pris och gör sitt jobb. Går även att ha smartcover monterat när man lägger paddan i fodralet.

http://www.netonnet....03/160489.4190/




#590

Postad 19 april 2012 - 12:48

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Dessvärre är det sant att Flash försvinner även för Android så valet kommer bli enklare att välja mellan Tablets ;) iPad är trots allt mycket välarbetad.

Flash försvinner inte från Android, men däremot kommer det inte komma några nya versioner. Bara buggfixar.

#591

Postad 19 april 2012 - 13:06

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

  • 723 inlägg
  • 0

Flash försvinner från android snart också. Vad ska du då använda? ;)


Fyfan om de blir så då går jag över till Ericsson T28

#592

Postad 19 april 2012 - 13:51

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Flash försvinner inte från Android, men däremot kommer det inte komma några nya versioner. Bara buggfixar.


http://www.webmonkey...ome-on-android/

#593

Postad 19 april 2012 - 17:04

fjong
  • fjong
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
newgrounds.com är den enda sidan jag hittat som inte fungerade.
Ingen dealbreaker precis.

#594

Postad 19 april 2012 - 17:13

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

newgrounds.com är den enda sidan jag hittat som inte fungerade.
Ingen dealbreaker precis.


ATG.se fungerar inte om man ska spela på eller följa travet. Då får man gå in på deras gamla sida. Vet inte hur det är med Svenska Spel och övriga spelsidor?

#595

Postad 19 april 2012 - 19:56

observer62
  • observer62
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Nu har jag köpt Wondershare Video converter för att med inställning "New iPad" konvertera filmer till iPad 3.

Överföring via iTune under Mplayer går ibland och ibland inte utan omstart av iTune.

Radering av filmer under "Video" är samma sak - lite intuitivt handlag efter hand - ordnar väl även detta.

Härmed får väl jag konstatera att iPad 3 är integrerad i min Pc (Win 7)-miljö.

#596

Postad 20 april 2012 - 07:17

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

http://www.webmonkey...ome-on-android/

Gäller endast Chrome, inte Androids "default browser". Vilket står tydligt om du läser texten.

#597

Postad 20 april 2012 - 10:25

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Om ni kör Plex hemma så jobbar dom tydligen på att Plex-appen ska kunna synka över valda media-klipp för "offline"-visning, ungefär som Spotify. Tror den inofficiella klient (klexi?) har det redan dessutom.

#598

Postad 20 april 2012 - 11:04

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Angående flash. Det finns en hel del som inte går att göra. Live betting (kör med ladbrokes), skit synd att det inte funkade. Typ ingen playkanal förutom svt.

Man kan använda appar som Puffin, Skyfire m.m. Men det är inte hållbart. Om det är en dealbreaker eller inte är helt upp till var och en.
Jag tror att, har man en gång använt en ipad, så är det väldigt lätt att förlåta det den inte är bra på. Jag HATAR tex itunes (slutat använda det), men jag står ut för att jag älskar min pad.

/Niklas

Uppdaterar min tidigare fråga (om fodral/skal) denna blev det http://www.incipio.c...-Folio-Case.asp

Jag fick den idag och är mycket nöjd för den stämmer in på mina önskemål och krav utom en sak, Den saknar "sleep/magnet" och det var nästan en dealbreaker...men jag har denna till jag hittar en bättre.
399.- kostade den.


Försök hitta en superslimmad magnet som du klipper till och målar svart och limmar/tejpar fast på "luckan". Det lär fungera.

/Niklas

#599

Postad 20 april 2012 - 12:37

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Gäller endast Chrome, inte Androids "default browser". Vilket står tydligt om du läser texten.


för tillfället ja. Men ngn gång måste de uppdatera den också och då åker flash.

#600

Postad 20 april 2012 - 13:57

observer62
  • observer62
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Ett misstag från min sida - jag har köpt ett fodral till iPad 3 utan att testa i butiken.

Det visade sig att fodralets kanter inte sticker ut utanför iPad:en. Detta innebär att när/om iPad åker i golvet finns inget mtrl från fodralet som dämpar och tar upp G-krafterna från sammanstötningen med golvet.

Mitt "dåliga" köp avser Belkin iPad 3 Slim fodral för ca 200 kr.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.