Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

* Officiell trÄd - HTC HD2 *

2913 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
HTC HD2 (Mobiltelefoner) 6 8,42 (49) Inga priser
2 relaterade trÄdar

#1

Postad 22 juli 2009 - 13:21

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlĂ€gg
  • 0
General 2G Network GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
3G Network HSDPA 900 / 2100
Announced 2009, October
Status Coming soon. Exp. release 2009, November
Size Dimensions 120.5 x 67 x 11 mm
Weight 157 g
Display Type TFT capacitive touchscreen, 65K colors
Size 480 x 800 pixels, 4.3 inches
- Sense UI
- Multi-touch input method
- Accelerometer sensor for auto-rotate
- Proximity sensor for auto turn-off
- Ambient light sensor
- Pick-to-mute a call
Sound Alert types Vibration; Downloadable polyphonic, MP3, WAV, WMA ringtones
Speakerphone Yes
- 3.5 mm audio jack
Memory Phonebook Practically unlimited entries and fields, Photocall
Call records Practically unlimited
Internal 448 MB RAM, 512 MB ROM
Card slot microSD (TransFlash)
Data GPRS Class 12 (4+1/3+2/2+3/1+4 slots), 32 - 48 kbps
HSCSD Yes
EDGE Class 12
3G HSDPA, 7.2 Mbps; HSUPA, 2 Mbps
WLAN Wi-Fi 802.11 b/g, Wi-Fi router
Bluetooth Yes, v2.1 with A2DP
Infrared port No
USB Yes, miniUSB
Camera Primary 5 MP, 2592 x 1944 pixels, autofocus, LED flash
Features Geo-tagging
Video Yes
Secondary No
Features OS Microsoft Windows Mobile 6.5 Professional
CPU Qualcomm Snapdragon QSD2850 1 GHz processor
Messaging SMS (threaded view), MMS, Email, Instant Messaging
Browser WAP 2.0/xHTML, HTML
Radio Stereo FM radio with RDS
Games Yes
Colors Black
GPS Yes, with A-GPS support; NaviPanel
Java Yes, MIDP 2.0
- Digital compass
- MP3/WAV/WMA/eAAC+ player
- AVI(DiVX/XviD)/MP4/WMV/H.264/H.263 player
- Facebook and Twitter integration
- YouTube client
- Pocket Office (Word, Excel, PowerPoint, OneNote, PDF viewer)
- HTC Peep, HTC Footprints
- Voice memo
- T9
Battery Standard battery, Li-Ion 1230 mAh
Stand-by Up to 490 h (2G) / Up to 390 h (3G)
Talk time Up to 6 h 20 min (2G) / Up to 5 h 40 min (3G)
Music play Up to 12 h

Bifogad fil(er)


Redigerat av NisseGurra, 06 oktober 2009 - 22:51.


#2

Postad 22 juli 2009 - 13:32

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlĂ€gg
  • 0
Nu börjar det lika nÄ,bara de kommer en med tangentbord ocksÄ :)

Hittat ett kort pÄ skönheten

Bifogad fil  HTC_LEO.jpg   48,24K   0 Antal nerladdningar

#3

Postad 22 juli 2009 - 15:07

ak3r
  • ak3r
  • Amatör

  • 65 inlĂ€gg
  • 0
Fan att det inte var android, dÄ hade man vart riktigt sugen pÄ denna.. Verkar ha jÀvligt fina spec

#4

Postad 22 juli 2009 - 15:14

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlĂ€gg
  • 0
1ghz processor
320MB RAM
4,3" skÀrm
Windows mobile 6.5

Mumma!


*Edit: Felstavning

Redigerat av Unregistered0354d681, 22 juli 2009 - 15:14.


#5

Postad 14 september 2009 - 18:23

sefors
  • sefors
  • AnvĂ€ndare

  • 121 inlĂ€gg
  • 0
Nya bilder och lite mer info.
http://wmpoweruser.com/?p=7674

Postad bild


Postad bild

#6

Postad 14 september 2009 - 18:40

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlĂ€gg
  • 0
Köper wm om den blir först....
htc adroid om den blir först :-)

Konstigt att dom fortfarande bara har 65k fÀrger ..

#7

Postad 14 september 2009 - 21:32

zhogun
  • zhogun
  • AnvĂ€ndare

  • 177 inlĂ€gg
  • 0

Köper wm om den blir först....
htc adroid om den blir först :-)

Konstigt att dom fortfarande bara har 65k fÀrger ..


Har jag fattat rÀtt sÄ Àr det WinMo 6.1 som begrÀnsar till 65k, nÀr WinMo 6.5 kommer sÄ blommar skÀrmen ut :P

#8

Postad 16 september 2009 - 21:33

fredde_
  • fredde_
  • LĂ€rjunge

  • 275 inlĂ€gg
  • 0
Kapacitiv och multi-touch?

http://www.pocketpt....showtopic=29885

En ganska lÄng preview:
http://www.youtube.c...h?v=Xaw84roLOUQ

Redigerat av fredde_, 18 september 2009 - 16:24.


#9

Postad 19 september 2009 - 12:10

crest
  • crest
  • ForumrĂ€v

  • 990 inlĂ€gg
  • 0
Postad bild

ai.rs har lagt upp bilder pÄ HTC Leo ;)

#10

Postad 19 september 2009 - 19:44

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlĂ€gg
  • 0

Postad bild

ai.rs har lagt upp bilder pÄ HTC Leo ;)

De har Àven lagt upp video!
Grymt snabb verkar den vara!!

#11

Postad 24 september 2009 - 18:57

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlĂ€gg
  • 0
GÄr rykten att Leo slÀpps av operatören O2 den 12 oktober...
Andra som kommenterat nyheten har pratat me O2 och fÄtt liknande datum..
12-19 okt

http://www.engadget....-12th/#comments

*suckar* blir et hÄrt val..

Nokia N900 eller Leo

#12

Postad 25 september 2009 - 15:32

crest
  • crest
  • ForumrĂ€v

  • 990 inlĂ€gg
  • 0

*suckar* blir et hÄrt val..

Nokia N900 eller Leo

Först tÀnkte jag köpa bÄda telefonerna men har nu svÀngt lite grand.
Det blir absolut en N900 som köps iallafall.
Jag Àr sugen att testa pÄ Maemo, webblÀsaren ska vara grym och telefonen har Xvid stöd, precis som min Omnia HD.

Ett mÄste - för mig numera - Àr att telefonen ska klara av att spela upp Xvid filer utan att jag ska behöva köpa ett tredjepartsprogram och konvertera filer gÄr bort.
Hur HTC Leo hanterar mediafiler kommer att spela stor roll om jag Àven ska köpa den.

HTC borde lÀra av Samsung som har lagt in Xvid stöd i Omnia II och Pro.
Det borde bli standard - tycker jag. :angry:

Redigerat av crest, 25 september 2009 - 15:33.


#13

Postad 25 september 2009 - 15:59

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlĂ€gg
  • 0
Just nu kÀnns det som att N900 ligger bÀttre till för mig...
Mycket för att de ska bli kul att testa nÄ nytt och jag Àr verkligen en tangentbordsknarkare..
Och WM6.5 kÀnns smÄtt gammalt redan...

men en Leo med tangentbord kanske ...risken e ju att den skulle bli pÄ tok för klumpig..


samtidigt sÄ Àr de ju skoj Ä flasha Ä greja me en wm

#14

Postad 26 september 2009 - 21:03

ojva
  • ojva
  • LĂ€rjunge

  • 370 inlĂ€gg
  • 0
Lite vÀl stor eller?

#15

Postad 29 september 2009 - 14:19

PizzeNizze
  • PizzeNizze
  • Wannabe

  • 24 inlĂ€gg
  • 0
Hittade det hÀr:
http://www.nordichar...yhet,16519.html

Är vrĂ„lsugen pĂ„ denna lur!

VILL bara ha den. :)

#16

Postad 30 september 2009 - 04:10

peterkk
  • peterkk
  • Wannabe

  • 39 inlĂ€gg
  • 0

Först tÀnkte jag köpa bÄda telefonerna men har nu svÀngt lite grand.
Det blir absolut en N900 som köps iallafall.
Jag Àr sugen att testa pÄ Maemo, webblÀsaren ska vara grym och telefonen har Xvid stöd, precis som min Omnia HD.

Ett mÄste - för mig numera - Àr att telefonen ska klara av att spela upp Xvid filer utan att jag ska behöva köpa ett tredjepartsprogram och konvertera filer gÄr bort.
Hur HTC Leo hanterar mediafiler kommer att spela stor roll om jag Àven ska köpa den.

HTC borde lÀra av Samsung som har lagt in Xvid stöd i Omnia II och Pro.
Det borde bli standard - tycker jag. :rolleyes:


Synd om ett val av en sÄdan potent maskin som kostar 6000-7000sek ska falla pÄ en skitsak i handhavande.
varför mÄste det va xvid, kopplar du den mot en stor monitor?
de flesta wi-mo maskiner klarar att köra xvid om man nu har behov av det.

#17

Postad 30 september 2009 - 19:28

Alien08
  • Alien08
  • LĂ€rjunge

  • 268 inlĂ€gg
  • 0

Synd om ett val av en sÄdan potent maskin som kostar 6000-7000sek ska falla pÄ en skitsak i handhavande.
varför mÄste det va xvid, kopplar du den mot en stor monitor?
de flesta wi-mo maskiner klarar att köra xvid om man nu har behov av det.


Precis det som den faller pĂ„, iaf för mig. Även om man vill koppla den till en extern tv/monitor sĂ„ gĂ„r det inte. Den kommer ej ha nĂ„gon tv-ut vilket hade varit riktigt nice (hade helt klart valt den framför N900 dĂ„) speciellt om man reser mycket den stora skĂ€rmen hade gjort sig nice pĂ„ ett flygplan nĂ€r man kollar pĂ„ film. Man hade dĂ„ Ă€ven kunnat köra presentationer direkt frĂ„n mobben samt kunnat koppla den till tvn pĂ„ hotellrummet och kollat pĂ„ sina serier, filmer mm. Synd som faen :-(.

Som jag ser det sÄ saknar den tre saker som hade gjort den det sjÀlvklara valet.

1) Tv-ot
2) Inbyggt minne förutom micro-sd slott
3) Fm-sÀndare (nÀr man Äker bil mm)

SjÀlvklart upp till var och en o bestÀmma vad som Àr viktigt.

Lycka till med valet lÀtt Àr det inte iaf, dagens i-lands problem hehe vilken mobbe man ska vÀlja :-)

#18

Postad 30 september 2009 - 21:04

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • ForumrĂ€v

  • 557 inlĂ€gg
  • 0
FM-sÀndare kan du ju iofs köpa separat, men det kan ju vara lite jobbigt och slÀpa runt pÄ den.

#19

Postad 01 oktober 2009 - 18:02

Unregistered86d0fe55
  • Unregistered86d0fe55
  • AnvĂ€ndare

  • 106 inlĂ€gg
  • 0

Precis det som den faller pĂ„, iaf för mig. Även om man vill koppla den till en extern tv/monitor sĂ„ gĂ„r det inte. Den kommer ej ha nĂ„gon tv-ut vilket hade varit riktigt nice (hade helt klart valt den framför N900 dĂ„) speciellt om man reser mycket den stora skĂ€rmen hade gjort sig nice pĂ„ ett flygplan nĂ€r man kollar pĂ„ film. Man hade dĂ„ Ă€ven kunnat köra presentationer direkt frĂ„n mobben samt kunnat koppla den till tvn pĂ„ hotellrummet och kollat pĂ„ sina serier, filmer mm. Synd som faen :-(.

Som jag ser det sÄ saknar den tre saker som hade gjort den det sjÀlvklara valet.

1) Tv-ot
2) Inbyggt minne förutom micro-sd slott
3) Fm-sÀndare (nÀr man Äker bil mm)

SjÀlvklart upp till var och en o bestÀmma vad som Àr viktigt.

Lycka till med valet lÀtt Àr det inte iaf, dagens i-lands problem hehe vilken mobbe man ska vÀlja :-)


Jag Àr inne precis pÄ samma problem bÄda har ju sina nackdelar vs fördelar...
Men nÄgon av dom blir det! Dom mÄste ju slÀppas nu Àr lite trött nu pÄ att det inte finns kamera pÄ touch hd:n :)

#20

Postad 01 oktober 2009 - 18:48

Alien08
  • Alien08
  • LĂ€rjunge

  • 268 inlĂ€gg
  • 0

Jag Àr inne precis pÄ samma problem bÄda har ju sina nackdelar vs fördelar...
Men nÄgon av dom blir det! Dom mÄste ju slÀppas nu Àr lite trött nu pÄ att det inte finns kamera pÄ touch hd:n :)


Jo tyvÀrr kan man ju aldrig fÄ allt man vill i en enhet blir till att kompromissa. Jag har ju kört WM lÀnge o gillar det skarpt har massa nytto prg mm sÄ hade ju passat bra o inte fy skam med kapacitiv skÀrm heller men sen finns det ju lite för mÄnga nackdelar pÄ just leon för att man ska nappa fullt ut. Annars finns finns ju omnia i8000 men CPUn i den bygger pÄ gammal arkitektur sÄ lockar inte heller, svÄrt det dÀr. Verkar som att nokian Àr den bÀsta kompromissen dock vet man ju inte hur det blir med apps o sÄ till den tiden lÀr utvisa.

I vilket fall hört lite rykten om att Leon kommer slÀppas i början pÄ december n900 ska vÀl vara ute i slutet av oktober fÄr vi hoppas iaf, hörde Àven att den kan bli försenad till november men vi fÄr hÄlla tummarna att det inte blir sÄ :-)

#21

Postad 03 oktober 2009 - 13:08

fst_cnct_rob
  • fst_cnct_rob
  • Amatör

  • 64 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som vet ungefÀr nÀr leo:n kommer?

#22

Postad 04 oktober 2009 - 15:30

br3nt
  • br3nt
  • AnvĂ€ndare

  • 143 inlĂ€gg
  • 0

NÄgon som vet ungefÀr nÀr leo:n kommer?



hört,allt frÄn 6 okt till 12 okt till 22 okt :D

hÀr Àr specifikationerna pÄ Leo:n (saxat frÄn XDA)


Official HTC Leo Specs:

Anxiety is over guys.As you all may see below i think it was about time, rumors to be broken and jailbreaked @ last, not to mention, that loads were been circulating pointlessly, so things finally, had to placed in an nice order and get finalized, for you out there to know and stop questioning “whether this, whether that”. I know that for sure, the below Original Leo’s Specs will leak throughout the net in lighting speed, as it is clear as far as I saw all these days that I am with u, whenever something is posted, is spread out to other forums, blogs and so on. Let it be so. But you be the FIRST to know what others will read the same, taken from here, or may still be waitting for...

Among all these rumors, most of them, were based on the existence or not of the Digital Compass and some claimed that it should have been hidden somewhere, somehow, though others supporting the idea by saying that they own final official Leo’s ROM’s that it does support. U’ll clearly see below, that through the Value Added Applications, the support of CLL.dll library, explains everything by itself, so yes, Digital Compass is there, as tested on my own, but I must say that it was part of my secrecy which now, I can’t keep it any longer Along with DC, its the screen chassis to fully support future WM7. So expect the best and do not question urselves any longer about those. Lastly, it needs to be mentioned, that though a pic was posted, some posts ago regarding FM Radio existence. That indeed, is fully included, BUT user can find it on Start-Tools-FM Radio and not as it was shown on that image.


Features

Platform
Ultra slim bar type touch phone / Windows Mobile 6.5 Professional

Processor/Chipset
Qualcomm MSM 8250, 1GHz

Memory / Internal Storage
ROM: 512 MB / RAM: 320 MB / HD: 207.13MB

Display Module
4.3-inch 480x800 WVGA resolution / 65K-color / Sensitive touch screen (Capacitive) / Keep support Multi-Touch capability for WM7 Chassis
HSPA/UMTS/EDGE/GPRS/GSM Function

Internal antenna

HSPA/UMTS 2100/900 MHz and GSM/GPRS/EDGE
Quad-band (850/900/1800/1900 MHz) / HSDPA / 3GPP Release 5 compliant
Up to 7.2Mbps / HSUPA / 3GPP release 6 compliant / UE category 5, up to 2 Mbps peak rate / EGPRS Functionality / EGPRS class B / Multi-slot class 12 (10 Operator dependent) / PBCCH

Standalone GPS
Internal GPS antenna

Sensors

Motion G-sensor / Proximity sensor / Ambient Light Sensor / FM Radio

Digital Camera

Main camera: 5 MP Color CMOS with auto focus / 2x LED flash

Key/Button/Switch

Volume up and down control / Send Key / End Key (Power Key) / Windows Key / Home Key / (Cinema mode Key, TBD) / Back Key / Reset

Notification

Notification by sound, vibration, LEDs or status shown on the display
One dual colors (Green and Amber) LED in the left / lens for PDA event, battery and charging / status

Audio
Built-in microphone / Receiver / Loud speaker with hands-free support

Connectivity & Interface
Bluetooth / Version 2.1 compliant with EDR / Wi-Fi / IEEE 802.11 b/g compliant / Micro-USB: / USB 2.0 High-Speed client / 3.5 mm stereo audio jack with mic / 1.8/3V USIM/SIM card slot / microSD card slot with SDHC support

Power

Battery / Removable and chargeable battery, 1,230 mAh / AC adaptor / AC input: 100 ~ 240V AC, 50/60 Hz / DC output: 5V and 1A

Accessories (In-Box)

Quick Start Guide [Inbox] / Travel Charger, TC P300 [Inbox] / USB Sync Cable (Micro-USB to Standard USB) [Inbox] / Battery [Inbox] / Wired stereo headset with 3.5mm audio connector, HS G335 [Inbox] / Premium pouch (Carrying Case) [Inbox] / Car Charger [optional] /Car Holder with
battery cover [optional]

Microsoft Windows Mobile 6.5 Professional Applications
Microsoft Outlook Mobile / Messaging (SMS/E-mail), Contacts, Calendar,Tasks, Email Set Up Wizard / Microsoft Internet Explorer Mobile / Microsoft Media Player Mobile / Microsoft ActiveSync / Microsoft Windows Mobile Update / Internet Sharing / Pictures & Videos / Games / MSFT Zip
File Explorer / Device Management / Security Enhancement / Microsoft Office Mobile / Microsoft Windows Live! / Microsoft Smart Dial / Microsoft Remote Desktop Mobile

Value-Added Applications
Windows Mobile Enhancements / Pictures & Videos enhancements / Ring Tone enhancements Telephony (HTC) Phone Canvas(HTC) Phone Experience Multimedia / (HTC) Camera Album / MP3 Trimmer / Streaming Media Player / FM Radio / Presentation mode / Web / Push Internet / RSS HUB / YouTube Client Social Networking / Input Method EZ-INPUT / Messaging SMS/MMS Client / GPS/LBS Navigation (CoPilot, Papago) / Google Maps / Quick GPS / Support CLL.dll library for indoor positioning andreverse geo-coding / Navi-panel / Calendar to Navi / User Interface (Enhanced Manila) / TouchFLO Footprints / Auto Screen Rotation /

Tools & Utilities
HTC Common Sense / 3G to WiFi router / Task Manager / Text selection (HTC) Connection Setup / OOBE / Voice Recorder / Document Viewer / PDF / OMA DRM Engine / Java virtual machine / Long Press / End Key Confirmation (to shut down) / STK SIM manager / (HTC) Volume Control / Business Card Reader / Document Printing / Magnifier.



More Photos:

Finally, this post is concluded with some today’s (3/10/09) taken photos, with Leo's back being uncovered and battery being removed, indicating with red arrows in some of them, where microSD and/or USIM is inserted, where, soft-reset button is, where led-indicating/notifications lights are placed (front images) and in 360 format where all Leo’s button exist. Its clearly shown, there is an absence of push-camera button, so no more questions about it whatsoever Just for the non-belivers and for the rest to know, all IMEI, S/N numbers have all the way through been fuzed by me for security reasons, so don’t put urselves into crazy thoughts where the hell all these numbers gone Once more I wanna thank all of you of reading this detailed post, ask for admins forgiveness and I truly hope from now and on, u have the best overview of the device that as it seems most of u expect for such long. Well
no more!! My best regards to all of you and still I will remain at forum’s disposal and to all of you for anything else may have left to ask! Till then
keep it low and slow, stay out of troubles
and for some of u
have finally a normal-non-posting lame life!!


http://i17.photobuck...oR/SNC00012.jpg
http://i17.photobuck...oR/SNC00013.jpg
http://i17.photobuck...oR/SNC00014.jpg
http://i17.photobuck...oR/SNC00015.jpg
http://i17.photobuck...oR/SNC00016.jpg
http://i17.photobuck....SNC00021-1.jpg
http://i17.photobuck...oR/SNC00019.jpg
http://i17.photobuck...oR/SNC00020.jpg
http://i17.photobuck...oR/SNC00018.jpg
http://i17.photobuck...oR/SNC00017.jpg
http://i17.photobuck...oR/SNC00024.jpg
http://i17.photobuck...oR/SNC00025.jpg
http://i17.photobuck....SNC00026-1.jpg



den som vÀntar pÄ nÄgot gott...

#23

Postad 05 oktober 2009 - 14:38

Alien08
  • Alien08
  • LĂ€rjunge

  • 268 inlĂ€gg
  • 0
Vad tror ni om detta för att fÄ tv-out??
Kan det hÀr fungera för mobiler med USB-host men ingen tv-out för att fÄ ut tv-out via VGA finns Àven till DVI eller HDMI ???


http://www.startech....Resolution.aspx

#24

Postad 05 oktober 2009 - 15:02

Alien08
  • Alien08
  • LĂ€rjunge

  • 268 inlĂ€gg
  • 0
Updatering frÄn föregÄende inlÀgg.

Tror jag hittat en som skall fungera till leon :-)

Denna ska fungera till windows CE kÀrnan vilket Windows Mobile ju bygger, kolla sjÀlva o rÀtta mig gÀrna om jag har fel.

http://www.startech....eo-Adapter.aspx


The video adapter is a cost-effective external VGA video card for Windows CE 5.0 devices, as well as for Windows 2000, XP and Vista™ - a great option for viewing content from handheld/mobile devices or from a desktop/laptop computer on an added display.

#25

Postad 05 oktober 2009 - 18:25

infosökare
  • infosökare
  • Rookie

  • 5 inlĂ€gg
  • 0
Det ryktas att HTC kommer att med en officiell pressrelease om HD2 (Leo) imorgon i samband med lanseringen av Windows Mobile 6.5. Det finns ocksĂ„ information om att den kommer att börja sĂ€ljas inom 1-2 vecker i England. Jag tĂ€nkte höra med svenska Ă„terförsĂ€ljare om de har nĂ„gon info om nĂ€r den kan finnas i Sverige. Är det nĂ„gon som vet vilka som brukar vara först med sĂ„dan info? Jag hade tĂ€nkt höra efter med katshing.se, men det finns kanske nĂ„gon annan Ă„terförsĂ€ljare som brukar vara först med HTC-telefoner. NĂ„gon som har ett tips?

#26

Postad 05 oktober 2009 - 19:12

br3nt
  • br3nt
  • AnvĂ€ndare

  • 143 inlĂ€gg
  • 0

Det ryktas att HTC kommer att med en officiell pressrelease om HD2 (Leo) imorgon i samband med lanseringen av Windows Mobile 6.5. Det finns ocksĂ„ information om att den kommer att börja sĂ€ljas inom 1-2 vecker i England. Jag tĂ€nkte höra med svenska Ă„terförsĂ€ljare om de har nĂ„gon info om nĂ€r den kan finnas i Sverige. Är det nĂ„gon som vet vilka som brukar vara först med sĂ„dan info? Jag hade tĂ€nkt höra efter med katshing.se, men det finns kanske nĂ„gon annan Ă„terförsĂ€ljare som brukar vara först med HTC-telefoner. NĂ„gon som har ett tips?



jag var inne pÄ Dialect och The phone House i en förort till stockholm idag - de hade ingen som helst information om den... hört att den ska bli officiell imorgon och sen sÀljas slutet av okt, början av nov.

synd att man ska sitta i en skola i 12 timmar imorgon :)

Redigerat av br3nt, 05 oktober 2009 - 19:13.


#27

Postad 06 oktober 2009 - 19:50

ojva
  • ojva
  • LĂ€rjunge

  • 370 inlĂ€gg
  • 0
Nu Àr den officiell iaf, undrar vilka i Sverige som fÄr in den först...

http://www.htc.com/e...cification.html

http://www.gsmarena....r-news-1160.php

#28

Postad 06 oktober 2009 - 20:39

ZeXaR
  • ZeXaR
  • Rookie

  • 9 inlĂ€gg
  • 0
HANDS ON! :D

http://www.slashgear...-video-0659275/

http://www.engadgetm...h-hd2-hands-on/

#29

Postad 06 oktober 2009 - 21:19

Alien08
  • Alien08
  • LĂ€rjunge

  • 268 inlĂ€gg
  • 0
MÄste sÀga att formmÀssigt sÄ tilltalar den mig betydligt mer Àn N900 dock Àr det sÄ mycket som fattas :-( sÄ synd sÄ synd

#30

Postad 06 oktober 2009 - 21:34

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlĂ€gg
  • 0
Mm den Àr Extremt lÀcker i mina ögon..Och den har nÄra hÄrdvaruknappar..

Men WM kÀnns bara hopplöst omodernt,iaf om man kört deras 6.5 6 mÄnader redan..
Hade HTC slÀppt denna med Android sÄ vettefasen om ja inte hade övervÀgt att köpa den.
Tror ÀndÄ Maemo hade legat 1mm före tack vare fm sÀndare..Tv ut och t-bord

#31

Postad 06 oktober 2009 - 21:35

br3nt
  • br3nt
  • AnvĂ€ndare

  • 143 inlĂ€gg
  • 0

MÄste sÀga att formmÀssigt sÄ tilltalar den mig betydligt mer Àn N900 dock Àr det sÄ mycket som fattas :-( sÄ synd sÄ synd



som vad? en inbyggt kaross och 4 hjul? :D

#32

Postad 06 oktober 2009 - 21:41

Alien08
  • Alien08
  • LĂ€rjunge

  • 268 inlĂ€gg
  • 0

Mm den Àr Extremt lÀcker i mina ögon..Och den har nÄra hÄrdvaruknappar..

Men WM kÀnns bara hopplöst omodernt,iaf om man kört deras 6.5 6 mÄnader redan..
Hade HTC slÀppt denna med Android sÄ vettefasen om ja inte hade övervÀgt att köpa den.
Tror ÀndÄ Maemo hade legat 1mm före tack vare fm sÀndare..Tv ut och t-bord


För min del sÄ hade jag gÀrna skippat tangentbordet pÄ N900 dÄ hade den varit perfekt :-) men annars Àr det precis som du sÀger nokian ligger steget före med fm-sÀndaren, tv-ut, 32GB inbyggt o glöm inte flash support bara det Àr ju guld vÀrt.

Finns dock ett par fördelar med HTCn som jag ser det.

1) Större skÀrm
2) Kapacitiv skÀrm
3) Snabbare hÄrdvara
4) USB-host
5) Massor med apps redan ute
6) Multitouch

Men kÀnns ÀndÄ inte som att nackdelarna uppvÀger fördelarna dÄ det Àr sÄ pass viktiga saker.

Redigerat av Alien08, 06 oktober 2009 - 21:45.


#33

Postad 06 oktober 2009 - 22:17

br3nt
  • br3nt
  • AnvĂ€ndare

  • 143 inlĂ€gg
  • 0
man fÄr avgöra bÀst vad man behöver :D

TV-out hade varit riktigt nice och hade de kostat pÄ sig FM-sÀndare sÄ hade det varit utan tvekan den bÀsta WM-telefonen som gjorts, men man kan inte fÄ allt hÀr i livet


fick svar frÄn Katshing idag ocksÄ, de hade ingen information alls, men sÄ fort de fÄr nÄgon kommer det stÄ pÄ deras sida

thats it for now!

just ja, lanseringsdatum för sverige var i början av November ( 11 Nov nÄt sÄnt )

Redigerat av br3nt, 06 oktober 2009 - 22:18.


#34

Postad 06 oktober 2009 - 22:35

crest
  • crest
  • ForumrĂ€v

  • 990 inlĂ€gg
  • 0
Postad bild

Nu nÀr trÄdskaparen och vi alla vet vad telefonen kommer att heta, sÄ uppskattas det om trÄden byter namn till:
HTC HD2 :D

HTC Pressrelease


Edit: Lite kul att telefonen har fÄtt en del av HTC Sense...

Postad bild

...och arbetsnamnen: Leo/Firestone pÄminner om den första HD frÄn HTC som gick under namnet Blackstone.

Redigerat av crest, 06 oktober 2009 - 23:28.


#35

Postad 06 oktober 2009 - 22:55

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlĂ€gg
  • 0

Nu nÀr trÄdskaparen och vi alla vet vad telefonen kommer att heta, sÄ uppskattas det om trÄden byter namn till:
HTC HD2 :D

Fixat :D

#36

Postad 06 oktober 2009 - 22:59

crest
  • crest
  • ForumrĂ€v

  • 990 inlĂ€gg
  • 0
Kanon! :D

#37

Postad 07 oktober 2009 - 10:30

htcdiamond
  • htcdiamond
  • AnvĂ€ndare

  • 109 inlĂ€gg
  • 0
Min omnia hd Àr bÀttre Àn htc hd2 :P

Redigerat av htcdiamond, 07 oktober 2009 - 10:31.


#38

Postad 07 oktober 2009 - 10:38

Unregisteredb61506f6
  • Unregisteredb61506f6
  • Wannabe

  • 13 inlĂ€gg
  • 0
Dustin har nu telefonen pÄ web:
http://www.dustinhom...5010335473.aspx

#39

Postad 07 oktober 2009 - 11:06

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • MĂ€stare

  • 3 782 inlĂ€gg
  • 0
Det Àr lite mÀrkligt att de utelÀmnat TV-ut m.m hos Leo/HD2 eftersom t.ex Rhodium har det.

Men en teori Àr att de vill ge folk anledning att köpa den omryktade HTC Superstar istÀllet (enkelt uttryckt - Leo med tangentbord).

#40

Postad 07 oktober 2009 - 11:38

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlĂ€gg
  • 0
Kan det gÄ att aktivera via registret ?

#41

Postad 07 oktober 2009 - 12:11

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

  • 1 766 inlĂ€gg
  • 0
Njae, verkar bli en kompetent mobil, men jag tycker den Àr lite vÀl stor och sÄ hade jag hellre sett Android som operativsystem.

#42

Postad 07 oktober 2009 - 13:50

htcdiamond
  • htcdiamond
  • AnvĂ€ndare

  • 109 inlĂ€gg
  • 0
en sak fattar jag inte med denna telefon liksom resten av telefonerna som har snapdragon. 5mp kamera, ingen hd video, inga oled skÀrmar, vad Àr processorn till? Min Omnia hd har en Omap3 som Àr mycket mer Àn tillrÀckligt och utnyttjar dessutom sin Cpu rÀtt med att filma i HD och 8mp kamera och mycket mer

#43

Postad 07 oktober 2009 - 18:55

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • ForumrĂ€v

  • 587 inlĂ€gg
  • 0
Jaha, ska man byta upp sig frÄn sin Touch HD nu till denna HD2, eller vÀnta pÄ Android X3'an?
Ser pÄ vissa stÀllen att denna HD2 skall supporta Xvid/DivX, men pÄ andra stÀllen stÄr det "bara" .avi? Vad stÀmmer?

#44

Postad 07 oktober 2009 - 19:10

Alien08
  • Alien08
  • LĂ€rjunge

  • 268 inlĂ€gg
  • 0

en sak fattar jag inte med denna telefon liksom resten av telefonerna som har snapdragon. 5mp kamera, ingen hd video, inga oled skÀrmar, vad Àr processorn till? Min Omnia hd har en Omap3 som Àr mycket mer Àn tillrÀckligt och utnyttjar dessutom sin Cpu rÀtt med att filma i HD och 8mp kamera och mycket mer



DÀremot har inte din omnia kapacitiv skÀrm vilket denna har plus att din omnia kör symbian vilket lÄngt ifrÄn alla kan leva med. Och om jag inte misstar mig sÄ saknar din omnia tom kinetic scrolling vilket Àr halva nöjet med en sÄn mobil med stor skÀrm. Den har vÀl inte ens trÄdat sms eller ??

SÄ allt har sina för och nackdelar alla har vi olika smak och preferenser.

Redigerat av Alien08, 07 oktober 2009 - 19:12.


#45

Postad 07 oktober 2009 - 20:08

htcdiamond
  • htcdiamond
  • AnvĂ€ndare

  • 109 inlĂ€gg
  • 0

DÀremot har inte din omnia kapacitiv skÀrm vilket denna har plus att din omnia kör symbian vilket lÄngt ifrÄn alla kan leva med. Och om jag inte misstar mig sÄ saknar din omnia tom kinetic scrolling vilket Àr halva nöjet med en sÄn mobil med stor skÀrm. Den har vÀl inte ens trÄdat sms eller ??

SÄ allt har sina för och nackdelar alla har vi olika smak och preferenser.



Den har allt du skrivit hehe :( det Àr kapasitiv skÀrm plus att den ska stödja kinetic scrolling med den nya firmware, sen Àr symbian mycket enklare och snabbare Ànn wm, hade en htc hd innan och den ska ha samma skÀrm som htc hd2 fast hd2:an e större, kan sÀga att skÀrmen pÄ omnian Àr oslagbar, overkligt bra

#46

Postad 07 oktober 2009 - 20:16

Unregisteredae48d9f2
  • Unregisteredae48d9f2
  • AnvĂ€ndare

  • 153 inlĂ€gg
  • 0

Mm den Àr Extremt lÀcker i mina ögon..Och den har nÄra hÄrdvaruknappar..

Men WM kÀnns bara hopplöst omodernt,iaf om man kört deras 6.5 6 mÄnader redan..
Hade HTC slÀppt denna med Android sÄ vettefasen om ja inte hade övervÀgt att köpa den.
Tror ÀndÄ Maemo hade legat 1mm före tack vare fm sÀndare..Tv ut och t-bord


Du kan inte rÀkna hemma cookade ROMs som w6,5, det kommer förmodligen vara rÀtt mycket bÀttre nÀr windows nu slÀpper det sjÀlva.

#47

Postad 07 oktober 2009 - 20:18

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlĂ€gg
  • 0
symbian Àr ju fasen de sÀmsta skit som finns...har 1000000ggr hellre wm...fast de börjar kÀnnas gammalt

#48

Postad 07 oktober 2009 - 20:54

htcdiamond
  • htcdiamond
  • AnvĂ€ndare

  • 109 inlĂ€gg
  • 0

symbian Àr ju fasen de sÀmsta skit som finns...har 1000000ggr hellre wm...fast de börjar kÀnnas gammalt


wm Àr det slöaste som finns, tror inte snapdragon kommer göra mycket skillnad

#49

Postad 07 oktober 2009 - 20:55

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlĂ€gg
  • 0

wm Àr det slöaste som finns, tror inte snapdragon kommer göra mycket skillnad

Ta en titt pÄ videos med HD 2. Har inte sett nÄtt snabbare i mobilvÀg hittills.
Till o med Win mbile Àr riktigt rappt med snapdragon.

#50

Postad 07 oktober 2009 - 21:00

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlĂ€gg
  • 0
Hellre slött och logiskt Àn snabbt Ä vÀrdelöst :(

Snapdragon verkar bli skapligt vass..

Symbian borde fasen suddas ut..Bara deleta skrÀpet :unsure:



0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.