Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

**Officiell tråd - Samsung Galaxy S2 i9100***

3172 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2851

Postad 31 mars 2012 - 23:14

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0
Hej!


Vet inte om detta tagits upp i tråden tidigare, men jag har tyvärr inte orkat läsa allting..

Har en Galaxy S2 som jag hitills är väldigt nöjd med, har inte riktigt börjat behärska detta med appar ännu etc, men lite har man laddat hem och testat.

Jag vet inte om detta är något större problem!? men jag hoppas kanske att det går att lösa..

När jag går in på aftonbladet via appen jag tog hem, så hänger telefonen sig.. kan inte göra någonting.. efter ett tag så får jag upp en ruta att tjänsten har stoppats och om jag vill rapportera eller bara helt enkelt trycka Ok.

Är det något som behöver uppdateras? Samma sak gäller när jag vill kolla filmklipp ifrån länkar på nätet, då får jag ljud.. men ingen bild.. fick en förfrågan om videoklipp eller internet, och valde videoklipp, men bilden är som sagt svart. Vet inte om det är någon media player som kanske behöver uppdateras?

Är som sagt helt rookie på denna modellen så hoppas någon kan ge lite tips! :)

#2852

Postad 01 april 2012 - 00:12

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
För er med kunskap och mod:
Lägg in senaste CM9 betan: Riktigt bra !
http://forum.xda-dev...d.php?t=1419102

#2853

Postad 01 april 2012 - 06:33

nifo_gbg
  • nifo_gbg
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Ok. Har nu ställt frågor i mer "korrekt" forum för telefontypen. Sorry..

Ja...att det ska vara så löjligt svårt att välja en himla mobil... Kan det vara en fördel att ta en beprövad SII:a isället för nyare mobiler?

Ljudet var det som skrämde mig mest....likaså att jag sett att flera enheter har just en alldels för varm, gulaktig nyans. Men har ni inte märkt av så... =)

Tänkt lite som såhär, att barnsjukdomar finns väl alltid. Har SII:an haft sådana och är de fixade (antingen i tillverkningen eller genom uppdateringar) ?
En helt ny lur känns ju lite...ehm...lurig (sorry) på det sättet.... =P

Fredrik

#2854

Postad 01 april 2012 - 09:00

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Hej!


Vet inte om detta tagits upp i tråden tidigare, men jag har tyvärr inte orkat läsa allting..

Har en Galaxy S2 som jag hitills är väldigt nöjd med, har inte riktigt börjat behärska detta med appar ännu etc, men lite har man laddat hem och testat.

Jag vet inte om detta är något större problem!? men jag hoppas kanske att det går att lösa..

När jag går in på aftonbladet via appen jag tog hem, så hänger telefonen sig.. kan inte göra någonting.. efter ett tag så får jag upp en ruta att tjänsten har stoppats och om jag vill rapportera eller bara helt enkelt trycka Ok.

Är det något som behöver uppdateras? Samma sak gäller när jag vill kolla filmklipp ifrån länkar på nätet, då får jag ljud.. men ingen bild.. fick en förfrågan om videoklipp eller internet, och valde videoklipp, men bilden är som sagt svart. Vet inte om det är någon media player som kanske behöver uppdateras?

Är som sagt helt rookie på denna modellen så hoppas någon kan ge lite tips! :)


Aftonbladets app är som bekant väldigt buggig för ICS, tyvärr! Försök att gå in på Program > Aftonbladet och kör "Rensa data" och se om det hjälper något... Se även till så att den är installerad på Telefonen och inte något SD-kort!

Angående videon så handlar det nog om stödet för Flash i ICS... De sa att de inte skulle stöda det, men så blev det väl lite halvdant på det... Pröva med någon annan browser så som:

ICS Browser+ (favorit)
Opera Mobile
Chrome beta

Det borde fungera bättre då! Annars får du rensa Cache Partitionen och rensa Data för lite olika appar...

Redigerat av Arbu11, 01 april 2012 - 09:02.


#2855

Postad 01 april 2012 - 15:05

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

Ok. Har nu ställt frågor i mer "korrekt" forum för telefontypen. Sorry..

Ja...att det ska vara så löjligt svårt att välja en himla mobil... Kan det vara en fördel att ta en beprövad SII:a isället för nyare mobiler?

Ljudet var det som skrämde mig mest....likaså att jag sett att flera enheter har just en alldels för varm, gulaktig nyans. Men har ni inte märkt av så... =)

Tänkt lite som såhär, att barnsjukdomar finns väl alltid. Har SII:an haft sådana och är de fixade (antingen i tillverkningen eller genom uppdateringar) ?
En helt ny lur känns ju lite...ehm...lurig (sorry) på det sättet.... =P

Fredrik


sedan kan man också titta på sony expera s som har en "liten" 4 '' tft skärm (höguplöst. men garanterad bra ljud + snabb kamera med kameraknapp (dessutom inte så dyr).

Har haft lite problem med det senaste ics-firmwaren (haft flera episoder där telefonen hängt sig, blivit helt svart och bar kunnat startas om genom att ta ut batteriet).

Redigerat av Megaman2, 01 april 2012 - 15:06.


#2856

Postad 01 april 2012 - 17:58

nifo_gbg
  • nifo_gbg
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Köpte mig en S II:a som jag nog kommer bli mer än nöjd med. Ville ha något beprövat - men ändå med bra prestanda. Gillar även att alla tillbehör finns osv + att det finns mkt kunskap om telefonen (som ex i olika forum). Den är på laddning nu, har dock inte bestämt om jag ska dra in ICS eller inte... =/ Kanske avvaktar jag - förmodar att man kan "tacka nej" till uppdatering, för att sedan söka igen när man väl vill installera den.

Tack för feedbacken på mina frågor!! =)

Fredrik

#2857

Postad 01 april 2012 - 18:16

Unregistereda34e3e24
  • Unregistereda34e3e24
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0
Hej alla
Nån som vet om det finns nån funktion i telen eller nån app eller nåt annat sätt å höja signalstyrkan/mottagning. Min blev sämre med ICS känns det som..

#2858

Postad 01 april 2012 - 18:51

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Köpte mig en S II:a som jag nog kommer bli mer än nöjd med. Ville ha något beprövat - men ändå med bra prestanda. Gillar även att alla tillbehör finns osv + att det finns mkt kunskap om telefonen (som ex i olika forum). Den är på laddning nu, har dock inte bestämt om jag ska dra in ICS eller inte... =/ Kanske avvaktar jag - förmodar att man kan "tacka nej" till uppdatering, för att sedan söka igen när man väl vill installera den.

Tack för feedbacken på mina frågor!! =)

Fredrik


Ja det går att neka ICS... Tycker faktiskt att du ska göra det tills LP7 eller LP2 kommer (nu är vi på LPQ)... LP2 är den nyaste som inte kommit till Sverige ännu. Du lär märka på alla forum när det kommer!

#2859

Postad 02 april 2012 - 14:03

nifo_gbg
  • nifo_gbg
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Nu fick jag lite nojja här. Laddade ju mobilen för första gången i går. Kollade på batterimätaren (när telefonen är avstängd). Såg att batteriet var grönt, så jag tog ur laddaren. Nu när jag laddar *andra* gången, så inser jag ju att batteriet blir grönt innan det är 100 % - Hur dumt är inte det? Det kunde väl varit gult! Så kanske, kanske att jag tog av laddningen innan batteriet var hundra procent laddat vid första laddningen. Nu kom någon fånig teknikångest över mig.

Innebär detta något i så fall för batteriprestandan i framtiden? Laddade dock ur batteriet fullt efter första laddningen innan jag laddade igen, så på något himla vis så var jag väl lite duktig ändå...hehe.

Nej, seriöst - är detta nåt problem?

Fredrik

#2860

Postad 02 april 2012 - 15:16

mrbister
  • mrbister
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0

Nu fick jag lite nojja här. Laddade ju mobilen för första gången i går. Kollade på batterimätaren (när telefonen är avstängd). Såg att batteriet var grönt, så jag tog ur laddaren. Nu när jag laddar *andra* gången, så inser jag ju att batteriet blir grönt innan det är 100 % - Hur dumt är inte det? Det kunde väl varit gult! Så kanske, kanske att jag tog av laddningen innan batteriet var hundra procent laddat vid första laddningen. Nu kom någon fånig teknikångest över mig.

Innebär detta något i så fall för batteriprestandan i framtiden? Laddade dock ur batteriet fullt efter första laddningen innan jag laddade igen, så på något himla vis så var jag väl lite duktig ändå...hehe.

Nej, seriöst - är detta nåt problem?

Fredrik


Dumt kan jag kanske hålla med om. Min erfarenhet säger att det är bättre att låta telefonen sitta i laddaren en stund efter full ladding så att batteriet verkligen blir "fullt" och får svalna lite under s.k. underhållsladdning (trickle charge) för att nå full kapacitet.
Lithium-batterier mår aldrig bra att köras ut helt och hållet (djupurladdas) så det bör du undvika. För den här typen av batterier så pratar man mer om hur många laddningscykler i % snarare än antal laddningar - dvs laddar du batteriet när det är 70% kvar tre ggr så har du "förbrukat" en laddningscykel av batteriet livslängd.
Är du lite svängig på engelska och vill fördjupa dig så finns det hur mycket som helst på nätet om batterier och hur man förlänger livslängden. Ta en titt här om du orkar:
http://batteryuniver...based_batteries

Redigerat av mrbister, 02 april 2012 - 15:18.


#2861

Postad 02 april 2012 - 16:37

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Nej, seriöst - är detta nåt problem?

Fredrik


Med andra ord... Nej ;)

#2862

Postad 02 april 2012 - 22:02

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

  • 1 862 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som har problem med tagentborden(Swype å samsung) samt att skärmen/telefonen slutar svara för 30sec. Sedan ni uppdaterat till ICS?

#2863

Postad 03 april 2012 - 06:51

nifo_gbg
  • nifo_gbg
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0

Ja det går att neka ICS... Tycker faktiskt att du ska göra det tills LP7 eller LP2 kommer (nu är vi på LPQ)... LP2 är den nyaste som inte kommit till Sverige ännu. Du lär märka på alla forum när det kommer!


Men vilken är den "officiella" releasen (inte betaversion eller så) ? Är det den som släppts nu?
Inser att jag har 2.3.5 på luren just nu. Men det finns väl en 2.3.6 med - vad gjorde den versionen (bättre / sämre?)

Fredrik

#2864

Postad 03 april 2012 - 08:21

mrbister
  • mrbister
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som har problem med tagentborden(Swype å samsung) samt att skärmen/telefonen slutar svara för 30sec. Sedan ni uppdaterat till ICS?


Swype-tangentbordet hänger sig några ggr i veckan och jag får starta om telefonen. Började också med uppdateringen till ICS.

#2865

Postad 03 april 2012 - 12:51

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Men vilken är den "officiella" releasen (inte betaversion eller så) ? Är det den som släppts nu?
Inser att jag har 2.3.5 på luren just nu. Men det finns väl en 2.3.6 med - vad gjorde den versionen (bättre / sämre?)

Fredrik


Nej finns inget 2.3.6 som du kan uppdatera till... Om du uppdaterar NU så kommer du att få 4.0 (LPQ)... LPQ är det som buggar för ALLA... Sen kommer LP7 tror jag och där ska tydligen många grejer vara fixade... Så om jag vore du skulle jag vänta tills LPQ-tiden är över, så slipper du nog problem! ;) Det är alltså officiella uppdateringar jag pratar om, inga betor eller något! ;)

#2866

Postad 03 april 2012 - 17:00

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Hallå!


Hur får man de bästa energi alternativen, dvs få batteri tiden att vara längre.

Förutom ställa ner ljusstyrkan på skärmen och stänga av blåtanden.

...det måste finnas bra mycket mer man kan göra.

?

#2867

Postad 03 april 2012 - 17:04

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Skärmen som drar absolut mest.

Du kan ju klocka ner cpu till 800mhz och undervolta.
Gör lite men.

#2868

Postad 03 april 2012 - 17:31

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Undervolta, vad menas med detta ? :blush:

#2869

Postad 03 april 2012 - 18:06

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Sökte på ordet och fann svaret där,

tack: moparman ;)

#2870

Postad 03 april 2012 - 19:49

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Hallå!


Hur får man de bästa energi alternativen, dvs få batteri tiden att vara längre.

Förutom ställa ner ljusstyrkan på skärmen och stänga av blåtanden.

...det måste finnas bra mycket mer man kan göra.

?


-Stänga av Datanätverk när det ej används. (Sparar redigt mycket)
-Stänga av Wifi när det ej används och SPECIELLT när du inte ens är nära ett Wifi-nätverk. (Sparar en hel del)
-Se till så att inga onödiga tjänster ligger och drar (Inställningar > Batteri)... Jag hade t.ex. något "MapServiceSamsung" eller nåt sånt som låg och drog en massa... Då frös jag programmet!
Och som sagt var... Skärmen drar jäkla mycket!

#2871

Postad 03 april 2012 - 20:24

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Tack, Arbu11

uppskattas :)

#2872

Postad 03 april 2012 - 20:54

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Nått jag tycker är bra är att installera en rom som inte har massor med program förinstallerade.
Vill man inte göra det är ett annat alternativ att roota och med ett progam frysa allt man inte vill ska starta eller inte använder

#2873

Postad 04 april 2012 - 08:47

Unregistered07784c2b
  • Unregistered07784c2b
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
kan man stänga av ljudet för slutaren när man tar foto? alltså, att det inte hörs något när man klickar av

#2874

Postad 04 april 2012 - 11:35

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

  • 1 095 inlägg
  • 0

kan man stänga av ljudet för slutaren när man tar foto? alltså, att det inte hörs något när man klickar av


Ja, om du har telefonen på ljudlöst kommer den även vara ljudlös när du tar bilder.

#2875

Postad 05 april 2012 - 20:23

Unregistered6c5f6b14
  • Unregistered6c5f6b14
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0

Hade också problem med Exchange, tror att det löste sig genom att sätta max storlek för hämtning av e-post till 100 KB, hade alltid "Alla" innan uppdateringen men det verkar inte funka nu.

Provade precis nu, om jag sätter "alla" så får jag anslutningsfel men med 100 KB så funkar det!


Jag har inte varit lika lyckosam men jag misstänker att Samsungs e-post app är buggig. Har installerat K-9 e-post app (från market) och den kan kommunicera med Exchange-servern. Dock så är inte GUI:t så bra (här vinner Samsungs dito). Mina skapade undermappar kommer jag inte åt. Bara huvudmappen. Så all filtrerad e-post är osynlig. Men det går iaf att se e-posten på någon nivå vilket är bättre än inget. Hoppas Samsung kommer med en patch snart.

#2876

Postad 06 april 2012 - 09:38

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
Hur fryser man ett program?

#2877

Postad 06 april 2012 - 11:34

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Hur fryser man ett program?


Har du rootat din telefon?

#2878

Postad 06 april 2012 - 16:17

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
Oj, nu har priserna börjat dala, det märks att Galaxy S3 är på gång (ryktas om 22 maj i London som den kommer att avtäckas)
Vad kommer det att göra med firmware uppdateringarna till Galaxy S2? Troligen samma som hände med S1 = i praktiken upphör den.

Tycker ni att det släpps uppdatering i rätt intervall. (ska de ske med längre eller kortare tid mellan släppen) Skall de ha en bättre kvalitetskontroll?
Vad tycker ni? är uppdateringarna acceptabla (jämför gärna med andra tillverkare)

#2879

Postad 06 april 2012 - 16:26

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Tycker att var 18:e månad vore perfekt .

Uppdateringar tycker jag de har blivit hysteri om .
Byter ju ändå mobil efter 18 månader som de flesta andra.
Vist,ska man ha kvar sin mobil i 10 år så har de väl större betydelse.

Grymt nöjd med min S2.
Första gången jag inte känner nån stress att byta

#2880

Postad 07 april 2012 - 07:10

pewi78
  • pewi78
  • Forumräv

  • 730 inlägg
  • 0
Jag tycker iallafall att det är dax för ett uppdatering för fy vad buggar det är...:( program som stänger av sig...svarta döden.... wifi som inte startar som det skall m.m.

#2881

Postad 07 april 2012 - 10:26

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Måste nog också säga att jag märker mer och mer saker som drar ner betyget på senaste uppdateringen. Telefonen känns slöare helt enkelt :( . Ge mig en ny uppdatering nu!


Innan ICS var jag supernöjd med SG2:an, nu är jag nere på nöjdnivå.

Redigerat av genstruktur, 07 april 2012 - 10:27.


#2882

Postad 07 april 2012 - 12:34

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
Hållre med om att det finns barnsjukdommar i uppdateringen som kom. Men när nästa kommer gör jag en factoryreset (för att vara säker att inga gamla inställningar ställer till det).

Om man bortser från buggarna* (eh) så är jag väldigt nöjd med ics, Gränssnittet är mycket mera rent och api:et verkar ha förbättrats.



*Frusna skärmar (helt svart i 30 sek)
crascher (fc) ganska ofta
Musikspelaren tar ej rätt albumbild (fast mp3 filerna innehåller rät bild)
dubbla sms när man skickar från icke-standard medellandeprogrammet.
omvandlingen till C funkar ej i väderwidgeten

Redigerat av Megaman2, 07 april 2012 - 20:57.


#2883

Postad 07 april 2012 - 12:39

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

Tycker att var 18:e månad vore perfekt .

Uppdateringar tycker jag de har blivit hysteri om .
Byter ju ändå mobil efter 18 månader som de flesta andra.
Vist,ska man ha kvar sin mobil i 10 år så har de väl större betydelse.

Grymt nöjd med min S2.
Första gången jag inte känner nån stress att byta

visst om allt vore perfekt vid lanseringen så har jag ej någon invändning mot det.
Jag skulle gärna se mindre patcher varannan månad minst. då det visar att leverantören bryr sig. Tror inte någon behåller sin telefon mer än 2-3 år max.
En större patch var 6 månad (eftersom det är takten som android uppdateras) <- främst för att programmen på market skall vara de senaste och dels för att undvika fragmentering av android. Men det kräver som sagt lite mer at tillverkaren som nog hellre ser att folk köper nya modeller där buggarna är rättade.

#2884

Postad 07 april 2012 - 22:24

Toby
  • Toby
  • Beroende

  • 1 091 inlägg
  • 0
Tja!

Vet inte om jag postar i rätt tråd men frågar handlar om min Galaxy S2 så såhär långt är det rätt. :-)

Jag har även ett PS3 och saken är den att jag på enklast möjliga sätt vill spela upp (streama) spotify från min Galaxy S2:a till PS3:an (som är kopplad till receivern så klart). Jag vill alltså kunna gå runt i huset och byta låt från min telefon... Går detta att fixa på något bra sätt?!?

Snälla hjälp mig med hur jag kan lösa detta. Har provat iMediaShare eller vad appen heter men det funkar inte, spotify spelas inte upp på PS3:an...

Tack på förhand! Alla tips mottages tacksamt!

Hade´ gött!

#2885

Postad 12 april 2012 - 11:10

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
Vet nån om/när tråden för Galaxy S3 kommer så man kan posta teorier/förväntningar/rykten. (tills den lanseras)
Känns inte som om denna tråden är rätt forum.

#2886

Postad 12 april 2012 - 12:08

osvanberg
  • osvanberg
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0

Vet nån om/när tråden för Galaxy S3 kommer så man kan posta teorier/förväntningar/rykten. (tills den lanseras)
Känns inte som om denna tråden är rätt forum.


http://www.swedroid....t=53343&page=38

#2887

Postad 13 april 2012 - 22:22

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

  • 911 inlägg
  • 0
Hur får man enbart gmail att pusha?

Går man in under inställning/Konto och synkning/Google så kommer det upp Gmail, internet, kalender och kontakter. Men man kan inte klicka i enbart att den skall synka Gmail.



Vad är lösningen?

#2888

Postad 14 april 2012 - 02:53

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0

Hur får man enbart gmail att pusha?

Går man in under inställning/Konto och synkning/Google så kommer det upp Gmail, internet, kalender och kontakter. Men man kan inte klicka i enbart att den skall synka Gmail.

Vad är lösningen?


Om du har ICS måste du i inställningsalternativ för konton och synk först slå om till läge "På" (grönt i rubriken till kontoförteckningen). Därefter klickar du på Google-kontot och får upp bilden där du med en bock kan välja vad som skall synkas.

#2889

Postad 14 april 2012 - 07:02

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

  • 911 inlägg
  • 0

Om du har ICS måste du i inställningsalternativ för konton och synk först slå om till läge "På" (grönt i rubriken till kontoförteckningen). Därefter klickar du på Google-kontot och får upp bilden där du med en bock kan välja vad som skall synkas.


Tack för hjälpen !

#2890

Postad 14 april 2012 - 13:32

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Alltså vet inte vad det är med telefonen efter ICS.

Sista dagarna får jag också upp den här voicetalken titt som tätt. I förrgår hade jag 23%batteri kvar när kl var 17.00, tog ur telefonen från laddare kl 07.30 :wacko: .

#2891

Postad 14 april 2012 - 15:08

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Alltså vet inte vad det är med telefonen efter ICS.

Sista dagarna får jag också upp den här voicetalken titt som tätt. I förrgår hade jag 23%batteri kvar när kl var 17.00, tog ur telefonen från laddare kl 07.30 :wacko: .


Beror nog inte på ICS utan att du har fått skit i din USB-kontakt. Gör rent den lite lätt med någon liten borste.

#2892

Postad 14 april 2012 - 15:26

järker
  • järker
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0

Beror nog inte på ICS utan att du har fått skit i din USB-kontakt. Gör rent den lite lätt med någon liten borste.


Eller avinstallera eländet om du inte använder det.

#2893

Postad 14 april 2012 - 16:41

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Ja får väl försöka med något av de alternativen!

#2894

Postad 14 april 2012 - 16:52

Unregistered6d4a218c
  • Unregistered6d4a218c
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
http://www.samsung.c....ar-accessories

Bilhållareladdaren var iofs onödigt dyr i mina ögon men visst ett originaltillbehör så jag chansade och slog till. Sugproppen skulle kunna användas av glasmästaren = den satt nå så ini**** vilket är bra. Att sätta dit telefonen fungerar smidigt, när den väl sitter där så trycker man bara upp nederdelen så att den går i och börjar ladda. Att ta loss den kan sluta med avbruten telefon alt rutbyte, har man lite bråttom så var det lite trixigt faktiskt. Tjöpte en 3.5-3.5mm sladd också, tjoff i med telefon och pumpa spottifajj på bilstereon. I.o.m. originaltillbehör så kommer det upp en ratt som ska symbolisera billäge, inte fördjupat mig i det, men en av finesserna med det är att skärmen inte stänger av sig automatiskt då. Problemet då är bara att trots att laddaren samtidigt är inkopplad så tickade batteriet ner när det spelades musik från den (via sladd in i stereon) och skärmen var igång = inge vidare. Stängde jag av skärmen så ökade dock laddningen tillslut men det gick väl inte särskilt fort. Vill man samtidigt använda sig av navigator så lär man alltså inte ligga på plus i laddning men den tickade ner långsamt, kanske 1 enhet (100 = fullt) var 5 min eller så.

3.5-3.5mm lösningen vet jag dock inte om jag var sådär våldsamt imponerad av, när man väl trixat lite var väl ljudet godtagbart men det är lätt att få störningar. Har även Ipod-anslutning till bilstereon och den har alltid varit klockren. Ex om man vrider på kontakten i telefon eller i stereon så sprakar det duktigt, är sladden i närheten av laddsladden så blir det störningar, skaplig bas men inte lika bra som från Ipoden men det kanske beror på Spotify..?

Fråga kolon

Blåtandadapter som man sätter i aux-in på stereon, fungerar de bra? Tänkte i första hand på störningar samt ljudkvalitet/basåtergivning? Ang laddningen så tror jag att jag har en liggandes som ger mer kräm, funkar förhoppningsvis även om man kopplar i den i hållaren eller så brinner den upp.

#2895

Postad 14 april 2012 - 21:00

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Eller avinstallera eländet om du inte använder det.


Jo men eftersom att han har problem med batteritömning också så kan det vara bra att göra rent kontakten! ;) Jag fryser alltid Röstkommandon dock, lyckas inte fixa min kontakt -.-

#2896

Postad 14 april 2012 - 22:13

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

  • 1 517 inlägg
  • 0
Hej Bullen. Jag har ett problem...

Vet inte riktigt om det beror på min S II eller tjejens HTC, men när hon skickar sms till mig så börjar hennes nummer med 046 och inte +46/0046 (ej heller vanligt utan landskod innan) så som det borde göra. Lite frustrerande för det går inte att svara på de sms:en eller ringa det numret.

Om hon därimot ringer mig så kommer hennes nummer upp "normalt" med +46/0046.

Vad tusan kan det bero på? Ilandsproblem deluxe, men attans frustrerande att behöva läsa sms i en tråd och behöva svara på dem i en annan :rolleyes:

#2897

Postad 14 april 2012 - 23:54

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 1

Jo men eftersom att han har problem med batteritömning också så kan det vara bra att göra rent kontakten! ;) Jag fryser alltid Röstkommandon dock, lyckas inte fixa min kontakt -.-


Skulle rengöring av miniusb:n göra att batteritiden ökades menar du?

#2898

Postad 15 april 2012 - 18:54

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Skulle rengöring av miniusb:n göra att batteritiden ökades menar du?


Mjaeaeaeae.... Grejen är att vissa får problem med att skärmen tänds automatiskt och att mobilen inte vill gå ner i deep sleep, och sen kan givetvis laddningen bli dålig (att mobilen tror att den laddas men den ej blir det) och det kan bli lite frustrerande för mobil och användare! ^^ Jag förstår ditt mot"argument" men måste stå fast vid att det nog är bra att göra rent USB-kontakten trotsallt! ^^

#2899

Postad 16 april 2012 - 15:06

algorithm
  • algorithm
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0
När jag söker i mina kontakter (SGS2) dyker allt möjligt upp.
Hur tar jag bort allt som inte finns på min kontaktlista från att visas i sökresultat?

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  Hello.png   71,84K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av algorithm, 16 april 2012 - 15:06.


#2900

Postad 16 april 2012 - 15:51

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Kontakter-meny-inställningar-end kontakter m telef



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.