Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Canon EOS 7D *

415 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canon EOS 7D (Systemkameror) 7 9,12 (25) 13 996:-
Canon EOS 7D + 15-85/3,5-5,6 IS USM (Systemkameror) 9 7,5 (3) Inga priser
Canon EOS 7D + 18-135/3,5-5,6 IS (Systemkameror) 9 (0) Inga priser
2 relaterade trådar

#401

Postad 13 maj 2010 - 23:03

exiz
  • exiz
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Tveksamt... De måste ha nåt att locka med när 5D Mk III och 7D Mk II kommer. Även om det är lätt ordnat kan Canon vara tjurskalliga.


fan synd eftersom jag fotar rätt mycket konserter, valet stod mellan 7D och 5D MK II, men blev 7D för lite små finesser samt att min vidvinkel är EF-S

#402

Postad 14 maj 2010 - 20:55

Fjöset
  • Fjöset
  • Användare

  • 240 inlägg
  • 0

fan synd eftersom jag fotar rätt mycket konserter, valet stod mellan 7D och 5D MK II, men blev 7D för lite små finesser samt att min vidvinkel är EF-S

Observera att det bara är en gissning från min sida. Jag har haft fel förr...

Edit: En rätt bra grej som jag tror många glömmer är ju att det går utmärkt att maila Canon. Ju fler som gör det desto större blir chanserna att de tar till sig av kritiken/förslagen. De brukar vara tacksamma för synpunkter, iaf enligt en kille på Canon RCC som jag pratade med.

*** e-postadress avlägsnad med hänvisning till regel 9.1

Redigerat av lisfra, 19 maj 2010 - 09:31.


#403

Postad 17 maj 2010 - 08:57

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0

Edit: En rätt bra grej som jag tror många glömmer är ju att det går utmärkt att maila Canon. Ju fler som gör det desto större blir chanserna att de tar till sig av kritiken/förslagen. De brukar vara tacksamma för synpunkter, iaf enligt en kille på Canon RCC som jag pratade med.

*** e-postadress avlägsnad med hänvisning till regel 9.1


Jag har mailat den adress du angav med önskemål på begränsning av Auto-ISO och möjligheten att välja fler framerates på 720p-filmning i en firmware-uppdatering.

Redigerat av lisfra, 19 maj 2010 - 09:32.


#404

Postad 17 maj 2010 - 20:46

Velodynamic
  • Velodynamic
  • Mästare

  • 3 695 inlägg
  • 0
Ursäkta en total novis...men mer exakt vilka framerates är det egentligen man vill åt i 720p?
Men jag kan faktiskt hålla med exiz om att det vore praktiskt om man t.ex. kunde höja eller sänka känsligheten på ljudupptagningen i filmningsläge. Vore väl inte hela världen att snurra ihop en sådan sak...man kan ju t.ex. höja eller sänka volymen vid uppspelning i kameran? Något som jag också kan sakna gällande just filmningsdelen är möjlighet till att kunna "snabbspola" igenom ett klipp vid snabbgranskning i kameran.

Redigerat av Velodynamic, 17 maj 2010 - 21:30.


#405

Postad 18 maj 2010 - 07:02

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

  • 2 014 inlägg
  • 0

Ursäkta en total novis...men mer exakt vilka framerates är det egentligen man vill åt i 720p?


Det jagt vill åt är lägre framerates på 720p, så att min dator klarar av att spela upp filerna. Som det är nu är 1080p-filerna på 24/25fps exakt lika stora och svåra att spela upp som 720p-filerna på 50/60fps. Man sparar varken utrymme eller datorkraft som behövs för uppspelning genom att gå ner till 720p. Jag tvingas köra på den lägsta upplösningen för att slippa koda om filerna i efterhand.

Det jag hade velat se är 24/25/30 fps på 720p, så att man kan spela in en längre stund innan man slår i max filstorlek och får filer som inte är så tunga att spela upp.

#406

Postad 18 maj 2010 - 09:02

Fjöset
  • Fjöset
  • Användare

  • 240 inlägg
  • 0
Precis som Sigma78 är inne på är det ju en mindre filstorlek man vill åt. I nuläget vinner man inget på minneskortet att gå ner i upplösning, vilket är lite synd. Det är ju en smal sak för Canon att ändra i en kommande firmware men vi har att göra med ett väldigt tjurskalligt företag.

Jag hade gärna sett 1080p med 50 och 60 fps också, men det skulle ju krävas en dator i hästväg för att klara att spela upp filerna.

#407

Postad 22 juli 2010 - 15:07

Velodynamic
  • Velodynamic
  • Mästare

  • 3 695 inlägg
  • 0
NY FIRMWARE UPPDATERING för 7D, version 1.2.2

http://web.canon.jp/...d/firmware.html

Nä, jag skriker inte. :)

#408

Postad 08 september 2011 - 22:34

skuggfax
  • skuggfax
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Fick min 7D idag, nu undrar jag om man kan avaktivera främre imatningsratten eller har jag fått en trasig kamera? Har en 20d innan så det är en del nya grejor att sätta sig in i, tacksam för svar! :/

Redigerat av skuggfax, 09 september 2011 - 06:59.


#409

Postad 09 september 2011 - 13:58

paccc
  • paccc
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Det är väl främst i P Av Tv M läge som ratten alltid används vid foto och i M båda rattarna används, när du väl fokuserar och ska ta en bild.
Sedan används väl båda när du tryckt ner en inställningsknapp (WB / AF / ISO).

Men har du inte fokuserat på något eller ställer in något med knapp eller meny har den väl ingen funktion?

Ursäkta, men det är svårt att skilja på om du har problem eller bara förväntar dig något annat.

#410

Postad 09 september 2011 - 19:16

skuggfax
  • skuggfax
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Det är väl främst i P Av Tv M läge som ratten alltid används vid foto och i M båda rattarna används, när du väl fokuserar och ska ta en bild.
Sedan används väl båda när du tryckt ner en inställningsknapp (WB / AF / ISO).

Men har du inte fokuserat på något eller ställer in något med knapp eller meny har den väl ingen funktion?

Ursäkta, men det är svårt att skilja på om du har problem eller bara förväntar dig något annat.



Tack för svaret, den främre ratten fungerar inte överhuvudtaget, var i kontakt med Canons support idag och dom sa att det var ett förekommande fel, så det blir till att returnera kameran direkt. :/

Redigerat av skuggfax, 09 september 2011 - 19:17.


#411

Postad 11 oktober 2011 - 08:35

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

  • 1 883 inlägg
  • 0
En hälsning från "Pentaxträsket"!
http://www.pentaxfor...comparison.html

#412

Postad 17 oktober 2011 - 22:55

Velodynamic
  • Velodynamic
  • Mästare

  • 3 695 inlägg
  • 0

En hälsning från "Pentaxträsket"!
http://www.pentaxfor...comparison.html

Ett generalfel om 7D's playback mode:
"Similarly, there's no one-click method to get back to the default view once you've zoomed in; only a series of repeated presses on the zoom-out button can do it."

Man trycker bara på playback mode knappen en gång till så återgår bilden direkt till "fit-to-screen" läge. Förstår inte hur det skulle kunna bli enklare?
Men jag har såklart överséende med att det är smått förvirrade pentaxianer som försöker komma på hur en, för dem, helt okänd kamera
funkar utan att ha läst manualen först. Underhållande läsning. :)

#413

Postad 18 oktober 2011 - 07:33

Supernaut77
  • Supernaut77
  • Guru

  • 4 148 inlägg
  • 0
Är det det enda sakfelet kanske det kvalar in på topp 3 på bra genomfört test-listan :)

Inte nödvändigtvis en helt okänd kamera för dem. Pentax har troligen störst andel användare som har kompletterat med ett annat märke för att fylla behovsluckor som FF och snabb, följande AF ;)

#414

Postad 13 januari 2012 - 15:43

Patlin
  • Patlin
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Fråga till alla, När ni ska filma i läge P väljer kameran ISO själv för er också??
Jag är så säker på att jag har kunnat välja ISO själv när jag tidigare filmat i P läget men nu är alla lägen helt automat förutom Manuellt läge dvs =/ Är det jag som har dåligt minne eller kan ni Ändra Isot? =)

#415

Postad 14 januari 2012 - 20:51

BempaS
  • BempaS
  • Forumräv

  • 611 inlägg
  • 0

Fråga till alla, När ni ska filma i läge P väljer kameran ISO själv för er också??
Jag är så säker på att jag har kunnat välja ISO själv när jag tidigare filmat i P läget men nu är alla lägen helt automat förutom Manuellt läge dvs =/ Är det jag som har dåligt minne eller kan ni Ändra Isot? =)


Det är likadant på min 7D också.

#416

Postad 28 juni 2012 - 13:41

knobloch
  • knobloch
  • Guru

  • 4 023 inlägg
  • 0
Oj, hittade den här tråden först efter att jag skapat en alldeles egen tråd avseende ny firmware till 7D som är på gång. Misstänkte att det fanns en sådan här tråd men jag har aldrig riktigt blivit kompis med sökfunktionen här på forumet.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.