Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dragon's Dogma

144 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 25 maj 2012 - 16:08

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Nå, växer det på dig?
Annars rekommenderar jag Dark Souls, men det har du kanske redan varvat?

#52

Postad 26 maj 2012 - 00:24

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Jag har inte spelat mer än faktiskt.
Dark Souls är ja i slutet på typ, sen släpptes bf3 o dark souls las på hyllan
Men tänkte spela klart det snart :)

#53

Postad 26 maj 2012 - 11:58

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0
Många som säger att spelet blir bättre efter ett par timmar när man har kommit in i det och fått bättre grepp om kontrollerna.

Har tyvärr inte spelat det än, diablo tar upp all min mycket begränsade speltid. Samtidigt kan spelet behöva ett par uppdateringar eftersom det lider av en del tearing (endast på 360n) etc. Så det kanske inte är så dumt att vänta ett tag.


#54

Postad 26 maj 2012 - 15:22

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Spelade demot igår och jag gillade det , märkte inget fel på kontrollen.
Däremot var det lite rörigt när alla hoppade på samma fiende samtidigt i en stor hög, lite svårt att se vad som hände och vad man slog på :)

Sen pratade alla i mun på varann hela tiden om helt olika grejer ibland tyckte jag. Lät lite roligt :)

Är spelet svårt? Typ deamon/dark souls?

#55

Postad 02 juni 2012 - 00:20

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Svårt på ett annat sätt. D Souls är ju svårt men har en helt underbar spelmekanik ,så de är ju bara ens eget fel när man dör i det.

#56

Postad 06 juni 2012 - 12:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Har spelet det här i några timmar nu (igår råkade jag spela 5 timmar på raken, tiden gick lite väl fort) och mina initiala intryck är att det är mycket lovande. Min magiker är lvl 21 än så länge och jag har inte gjort så jättemånga quests men om det är något som är märkbart i DD så är det känslan.

Igår t.ex. skulle jag ansluta till ett forskningsteam som skulle in i en grotta (vattengudens altar eller nåt). Jag gav mig ut på morgonen och sen tog det säkert en IRL-timme bara att hitta dit och döda allt på vägen. När jag kommer fram är det bara en person kvar ur forskningsteamet och jag blir ombedd att gå in och kolla.

Grottan är riktigt stämningsfull och har pussel som att du måste hitta olika saker för att komma vidare. Sänka vattennivån så du kan utforska grundnivån t.ex. Och fienderna man möter... osynliga ödlor, skelett, t o m en
Spoiler
, tuffa fighter. När jag väl kommer ut efter ytterligare någon timme ger jag mig av mot nästa quest som ligger låååångt borta. Tyvärr hinner det mörkna och jag inser att jag inte kan fortsätta så jag beger mig till närmaste vaktpost och ger mig för dagen.

En grej som jag verkligen gillar är att, när det är natt, då är det natt. Helt pitch dark. Då vill man inte vara ute så här i början. Man kan se hur det gradvis blir mörkare. En annan grej jag gillar är att grafiken är underbar med tanke på spelets storlek. Fienderna är också grymma än så länge. Allt som allt leder det till att man verkligen får känslan av ett äventyr.


Initiala intryck som sagt, får se hur det förändras, om det blir repetitivt etc. Jag lade väl två timmar på att göra min gubbe och main pawn också -_-. Hercules och Xena heter de, men jag är ju magiker så Hercules blir lite fel. Tydligen kan man dock byta inriktning om man vill.

#57

Postad 06 juni 2012 - 12:59

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Funderar på att skaffa det. Synd det bara är för konsoll. Kör du 360 versionen eller?
Ska ta och testa demot förresten.

Redigerat av Unregistereddc471864, 06 juni 2012 - 13:00.


#58

Postad 06 juni 2012 - 14:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
PS3. Och testa demot i ett 80-timmarsspel hjälper nog inte ;)

#59

Postad 06 juni 2012 - 20:38

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Hur fungerar det med att spara, kan man avsluta när som helst utan att tappa progress?

#60

Postad 06 juni 2012 - 20:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Tror det. För det första autosparar det ganska ofta, inte som Dark Souls men ofta. Och dessutom kan man spara och gå till menyn när som helst. Det har jag inte provat om man kommer precis där man var dock.

#61

Postad 06 juni 2012 - 20:54

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Gott, blir det här eller Witcher 2 framöver.

#62

Postad 07 juni 2012 - 20:11

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0
Låter bra Zoiler, sommarn ska ju vara speltorka sägs det. Men då har man alltså tre RPGs att spela igenom (FF13-2, Skyrim och DD), sommarn räcker nog ändå inte till :P

#63

Postad 07 juni 2012 - 21:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

sommarn ska ju vara speltorka sägs det.

Ja det ser ju onekligen så ut. 3-4 intressanta spel, blir lite vila inför hösten/vintern :)

#64

Postad 08 juni 2012 - 15:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Spelade mer igår.. jag hann med ett uppdrag på typ 3 timmar. Det är onekligen enormt stort och tidskrävande att ta sig från "huvudstaden" till olika quests på kartan. Och det är alltid samma monster som spawnar på samma ställen så... de blir rätt irriterande, samtidigt som det ger exp.

Man kan använda fasttravel via en s k ferry stone men den kostar 20k eller 8k vilket är rätt mycket. Och man kan bara resa tillbaka till huvudstaden.

Det finns något som heter port crystals som man kan placera ut var som helst för att teleportera dit men man har bara en. Sedan när man kör NG+ så får man flera, vilket gör det snabbare att ta sig fram.

http://www.youtube.c...h?v=AzmO-ADGHJw

Det är väl det största problemet med spelet just nu för min del, att det tar så enormt lång tid att ta sig till quests. Men det är ju gjort så för att man ska behöva ta hänsyn till natt/dag-systemet osv... När man springer blir man dessutom trött ganska fort om man inte har väldigt lätt packning och stamina används även för att kasta spells.

Däremot är det inget jättesvårt spel. Man kan som mage inte ta jättemånga hits men det är ganska lätt att få motståndet att fokusera på ens pawns istället för en själv. De tål ganska mycket men det är nog för att jag inte börjat använda enhancements än, de är svaga mot olika saker som eld + is + dark etc.

Man kan göra det så svårt eller lätt som man vill typ beroende på hur man använder sina pawns. Man kan ha 0-3 pawns.. har man 0 blir det svårt, har man 3 ganska lätt (men fortfarande jobbigt att ta ner fienderna i början).

#65

Postad 11 juni 2012 - 20:54

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

  • 353 inlägg
  • 0

Gott, blir det här eller Witcher 2 framöver.



Jag blev verkligen skitbesviken på Witcher 2. Jag anser att Skyrim och Oblivion är guds gåva till RPG-gamers och när jag spelade de första timmarna av Witcher 2 så blev jag lyrisk. Några timmar senare så hade jag ändrat uppfattning totalt. Jag vill inte gå in på vad som var dåligt eftersom jag är rädd att spoila men ska du välja mellan DD eller W2 så kan jag inte rekommendera W2 (Om man som jag, gillar TES-serien).

#66

Postad 12 juni 2012 - 07:13

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Jag blev verkligen skitbesviken på Witcher 2. Jag anser att Skyrim och Oblivion är guds gåva till RPG-gamers och när jag spelade de första timmarna av Witcher 2 så blev jag lyrisk. Några timmar senare så hade jag ändrat uppfattning totalt. Jag vill inte gå in på vad som var dåligt eftersom jag är rädd att spoila men ska du välja mellan DD eller W2 så kan jag inte rekommendera W2 (Om man som jag, gillar TES-serien).

Ok, jag var inte jätteförtjust i Daggerfall, Oblivion eller Fallout 3 (ej spelat Arena, Morrowind eller Skyrim). Skalande svårighetsgrad förstörde nästan spelen för mig trots de genomarbetade världarna. Morrowind låter däremot som min kopp te.

#67

Postad 13 juni 2012 - 22:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Minhembios recension

I slutändan så föll spelet på att det saknar ett fasttravelsystem för mig personligen. Jag tröttnade helt enkelt till slut, men jag rekommenderar att testa. Tror du kommer gilla det Mdag, det påminner en del om Dark Souls trots allt.

Det är jäkligt irriterande för jag vet att det hade stor potential bara det hade funnits ett sånt system. Försökte komma tillbaka till spelet flera gånger för jag ville verkligen gilla det mer än jag gjorde, men det gick inte.

Redigerat av Zoiler, 13 juni 2012 - 22:50.


#68

Postad 14 juni 2012 - 09:18

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Jag är inte så skrämd av att behöva gå omkring så länger omgivningen är sjysst. Och det verkar den ju vara. Så det här ska jag nog ändå hålla utkik efter vid rea, demot var ju inte bra. En sak jag störde mig på var att det var alldeles för mycket plotter på skärmen men du skrev inget om det i recensionen så jag antar att det inte störde dig eller att det går att få bort genom att ändra i HUD?

#69

Postad 14 juni 2012 - 12:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Plotter på skärmen? Nej, inget jag ens tänkt på faktiskt.

#70

Postad 14 juni 2012 - 13:04

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Plotter på skärmen? Nej, inget jag ens tänkt på faktiskt.

Men du förstår vad jag menar? I Risen är det nästan helt rent (att föredra). I DD demot så var det pilar och ringar runt saker och sånt i massor tyckte jag. Jag var faktiskt inte ensam om att tycka det vet jag.

#71

Postad 14 juni 2012 - 13:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Jag förstår vad du menar men det fanns ju inget sånt i spelet. Det skulle vara på kartan i så fall, man kan ju stänga ned det mesta av interfacet vad jag vet.

#72

Postad 14 juni 2012 - 15:39

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

  • 353 inlägg
  • 0

Ok, jag var inte jätteförtjust i Daggerfall, Oblivion eller Fallout 3 (ej spelat Arena, Morrowind eller Skyrim). Skalande svårighetsgrad förstörde nästan spelen för mig trots de genomarbetade världarna. Morrowind låter däremot som min kopp te.



Jag vet att många har klagat på den skalande svårighetsgraden men den löste jag genom att sänka svårighetsgraden en aning ca. 20 timmar in i spelet. Sen rörde jag den aldrig igen och allt flöt på perfekt. Jag brände strax över 80 timmar på oblivion och nu är jag totalt 70 timmar in i Skyrim. Witcher tror jag gick på 30+ timmar och man var absolut inte sugen på att spela om eftersom det finns så lite sidequests att göra.

Redigerat av Unregistered35582, 14 juni 2012 - 15:39.


#73

Postad 14 juni 2012 - 23:12

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Minhembios recension

I slutändan så föll spelet på att det saknar ett fasttravelsystem för mig personligen. Jag tröttnade helt enkelt till slut, men jag rekommenderar att testa. Tror du kommer gilla det Mdag, det påminner en del om Dark Souls trots allt.

Det är jäkligt irriterande för jag vet att det hade stor potential bara det hade funnits ett sånt system. Försökte komma tillbaka till spelet flera gånger för jag ville verkligen gilla det mer än jag gjorde, men det gick inte.

Jag tror också att det här kan vara något. Får se när jag plockar upp det.

Jag vet att många har klagat på den skalande svårighetsgraden men den löste jag genom att sänka svårighetsgraden en aning ca. 20 timmar in i spelet. Sen rörde jag den aldrig igen och allt flöt på perfekt. Jag brände strax över 80 timmar på oblivion och nu är jag totalt 70 timmar in i Skyrim. Witcher tror jag gick på 30+ timmar och man var absolut inte sugen på att spela om eftersom det finns så lite sidequests att göra.

Aha, jag menade inte att den skalande svårighetsgraden gjorde det svårt utan att den sabbade känslan i spelet. Där man i början av spelet möter kaniner, möter man demoner i slutet. Det är fixat i Skyrim vad jag vet som låser området vid ens level första gången man besöker en plats. Däremot vet man ungefär vad man kan vänta, det blir ungefär samma motstånd hela tiden, man får aldrig uppleva att sin karaktär utvecklas. Nu utgår jag ifrån Daggerfall och Oblivion.

Jag föredrar hur det är i Fallout 1&2, Dark Souls och (vad jag hört) Morrowind.

#74

Postad 21 augusti 2012 - 13:25

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0
Har spelat det här en hel del nu.

Jag har läst igenom Zoilers recension och håller med om mycket men inte allt. Skulle jag sätta betyg skulle det nog hamna runt en 7:a men med det menar jag på intet sätt att detta är ett sämre spel utan snarare tvärtom. Personligen tycker jag det har gått inflation på värdet av betyg på spel.

Jag tycker det här spelet är riktigt kul. Otroligt spelnöje och jag brukar inte riktigt få det av så många spel längre. Senast var det nog av Gears 3(mp) och Vanquish. Helt andra typer av spel men ändå.

Nu har jag uteslutande spelat som Ranger/Strider och mest använt båge. Brukar undvika att använda att spela som range class som använder pilbåge etc eftersom det oftast är ganska dåligt gjort men i DD är det väldigt bra gjort och kan inte sluta spela som det trots att jag egentligen vill testa på andra klasser.

Spelet har ingen fast travel och trots att det kan bli en hel del springa fram och tillbaka så upplever jag det inte som ett stort problem. Det är en del av spelet och det är ganska ofta man får lust att utforska andra områden i närheten. Jag är den typen som tycker att Skyrim/fallout tappar mycket genom att just ha ett fast travel system.

Det största problemet med spelet är att det är för enkelt. I början får man lite utmaning men det blir väldigt snabbt för enkelt. Visst, man kan göra olika saker för att begränsa sig men jag tycker om att springa runt med 3 pawns och jag tycker om att samla på mig så bra vapen jag kan. Vill inte behöva välja bort sådant för att få en utmaning. Sedan är det ganska jobbigt att många npc återupprepar exakt samma mening varje gång man pratar med dem. Skulle inte vara så jobbigt om det var en random npc men när det är merchants som du ofta besöker så blir det lite segt.

Trots de negativa delarna så har det här spelet så mycket för sig så det går liksom inte att INTE tycka om det. Det är småsaker men tex så kan man när man gör ett skyddsuppdrag och den man ska beskydda kommer för nära alla monster helt sonika plocka upp denne och springa bort en bit för att ställa ner personen där det är säkrare. Eller om du har glömt att ta med en hacka för att kunna bryta mineraler så kan du spränga sönder stenen och plocka upp delarna istället. Kistor finns gömda lite varstans vilket gör det roligare att utforska områden för att hitta nya saker.

Spelar på Xbox och om någon vill låna ut eller låna min pawn så har jag:

Gamertag: Karnat
Pawn: Melinda

Redigerat av Palter, 21 augusti 2012 - 14:31.


#75

Postad 21 augusti 2012 - 16:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0

Jag har läst igenom Zoilers recension och håller med om mycket men inte allt. Skulle jag sätta betyg skulle det nog hamna runt en 7:a men med det menar jag på intet sätt att detta är ett sämre spel utan snarare tvärtom. Personligen tycker jag det har gått inflation på värdet av betyg på spel.

Men då satte vi ju samma :)

#76

Postad 22 augusti 2012 - 09:57

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0
Ja, samma betyg men lite olika kriterier :). Skulle gärna sätta högre men det går inte att bortse från fel som kan gå en på nerverna. Nu tycker ju inte jag att dom är så värst stora men andra kanske tycker det.

Tex. Så tycker jag idén med pawns är väldigt bra men deras AI kan man bli rätt less på. Bara en sådan sak som att de inte healar sig själva utan man måste trycka på en av de olika kommandon för att de ska göra det. Fast trycker man för ofta på dessa kommandon så ändras deras inställningar (inclination) till helt andra. För min del som tycker om Scather/challenger så var det rätt överraskande när jag märkte att min pawn plötsligt var Pioneer/Nexus.

#77

Postad 29 november 2012 - 16:25

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Beställde det här i förrgår. Blir att sätta igång när jag är klar med Dark Souls (Kalameet, Nito, Bed of Chaos & Gwyn kvar).

#78

Postad 01 december 2012 - 09:47

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Har spelat några timmar nu. Spelkontrollen är inte helt bekväm efter Dark Souls, men än så länge gillar jag det.

#79

Postad 01 december 2012 - 17:44

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0
Vad spelar du som?

Har de patchat in en hard mode ännu? Det var länge sedan jag spelade och ett av problemen var att det blir ganska snabbt för lätt.

#80

Postad 01 december 2012 - 19:20

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Vad spelar du som?

Har de patchat in en hard mode ännu? Det var länge sedan jag spelade och ett av problemen var att det blir ganska snabbt för lätt.


Spelar som fighter med en mage pawn. Det är inte speciellt svårt, men vid lvl 4 inte jättelätt heller.

#81

Postad 02 december 2012 - 08:55

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

  • 353 inlägg
  • 0
Jag köpte det också på en rea. Sen kom Blops2 och jag blev tvungen att kriga av mig lite innan jag kunde fortsätta med DD. Jag är ju stort stort fan av Skyrim och föregångarna, hur tycker ni detta står sig mot dem?

#82

Postad 02 december 2012 - 14:29

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0

Jag köpte det också på en rea. Sen kom Blops2 och jag blev tvungen att kriga av mig lite innan jag kunde fortsätta med DD. Jag är ju stort stort fan av Skyrim och föregångarna, hur tycker ni detta står sig mot dem?


Ska inte säga att de är helt olika eftersom de ändå är inom samma genre men DD är mer actionbetonad. Fokus är helt klart på striderna och Skyrim mer på innehåll och rollspelsinslagen. Det beror lite på vad man tycker om men min uppfattning är att Skyrim är mer varaktig främst tack vare modscenen.

argh kan inte skriva mer just nu. Har en liten tjej som står och drar i mig.

#83

Postad 02 december 2012 - 17:34

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Jag kanske ska vänta in hard mode innan jag börjar. Har fortfarande kvar Seath, Kalameet och Nito i Dark Souls...

#84

Postad 13 december 2012 - 12:25

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Började om på Hard. Jag tror det blivit ett bättre spel av den ökade svårighetsgraden, men jag känner inte att jag har samma kontroll som i Souls-spelen. Det här är ryckigare intensivare strider där (precis som i Dark Souls) en vanlig Goblin kan döda på en träff. Förhoppnings vänjer jag mig vid spelkontrollen så småningom. Stämningen och grafiken är top notch.

#85

Postad 13 december 2012 - 13:46

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Hur länge måste jag gå runt och vifta med sönderrostade saker?
Det enda jag gör är kliar motståndare. Utan mina pawns skulle jag inte komma någonstans.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 13 december 2012 - 13:47.


#86

Postad 13 december 2012 - 15:07

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0
Kung Fu fighting då? Är inte det ett alternativ? Det var det för Japanerna iafa. Men så gick deras kärnkraftverk sönder också. :unsure:

#87

Postad 13 december 2012 - 16:36

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Kung Fu fighting då? Är inte det ett alternativ? Det var det för Japanerna iafa. Men så gick deras kärnkraftverk sönder också. :unsure:

Kung-Fu? Japaneser?
Jag trodde Kung-Fu var ett kinesiskt hittepå?

#88

Postad 14 december 2012 - 01:04

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Kommit till huvudstaden nu. Än så länge är det över förväntan. Svårighetsgraden sjönk märkbart när jag listade ut var man köper bättre vapen och hur man använder sina skills.

#89

Postad 14 december 2012 - 09:37

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0
Kul, hade missat att de hade patchat in en hard mode. Får damma av den här och spela lite.

Kommit till huvudstaden nu. Än så länge är det över förväntan. Svårighetsgraden sjönk märkbart när jag listade ut var man köper bättre vapen och hur man använder sina skills.


Svårigheten kommer sjunka ytterliggare ett steg när du lär dig vilka pawns och deras skills som kompletterar dina. Antar att en pawn med någon form av crowd control är viktig för en tank, i alla fall i början. Själv spelade jag nästan endast som Ranger och då får man en bättre överblick på var alla mobsen är så där var det viktigare med en tank som kunde ta och överlveva agro.

#90

Postad 14 december 2012 - 10:01

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Kung-Fu? Japaneser?
Jag trodde Kung-Fu var ett kinesiskt hittepå?

aaaa.... kanske bättre köpa riktigt vapenskrammel då isåf... :blush:

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 14 december 2012 - 10:02.


#91

Postad 14 december 2012 - 10:38

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Spelar som en tank, men det är svårt. Tål inte många träffar så det blir en del hitnrun

#92

Postad 16 december 2012 - 14:27

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
15h in och det blir bättre och bättre. Ändrade vocation till Assassin eftersom det inte går att tanka på hard. Nu är det mer flow i striderna.

#93

Postad 29 december 2012 - 16:21

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Minhembios recension

I slutändan så föll spelet på att det saknar ett fasttravelsystem för mig personligen. Jag tröttnade helt enkelt till slut, men jag rekommenderar att testa. Tror du kommer gilla det Mdag, det påminner en del om Dark Souls trots allt.

Det är jäkligt irriterande för jag vet att det hade stor potential bara det hade funnits ett sånt system. Försökte komma tillbaka till spelet flera gånger för jag ville verkligen gilla det mer än jag gjorde, men det gick inte.


Är ungefär 40 timmar in i spelet nu
Spoiler
med min char som är lvl 8 Fighter, lvl 10 Assassin och lvl 8 Mystic Knight. Spelet är fortfarande inte lätt, jag dör ett några gånger per quest (spelar på Hard) och jag gillar än så länge allt med spelet. Det här är vad jag önskade att Oblivion var.

Att det inte finns någon enkel fast travel gör spelet bara bättre. Transportsträckorna är ändå allt annat än tråkiga så de gör mycket för äventyret i och med att man måste "resa" till Witchwood eller liknande. Däremot gör det sig kanske mindre bra om man sträckspelar. Eftersom jag bryter upp upplevelsen i mindre sittningar tycker jag det bara tillför stämning.

Sedan är det inga större problem att få ca 100k guldmynt per quest så en Ferrystone för (9k - 20k )har man råd med då och då. Men jag håller med, Black Cat kunde ha såld Port crystals för 400k styck eller något så hade man i alla fall kunnat ha två.

Kanske har spelet patchas, men jag upplever inte att pengar är något problem. Jag har än så länge haft råd med allt jag behövt med marginal.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 29 december 2012 - 16:22.


#94

Postad 29 december 2012 - 16:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Jo, jag tänkte ju att du skulle gilla det. Jag har problem med stora spel som inte har fasttravel helt enkelt, speciellt med backtracking och respawning.

#95

Postad 03 januari 2013 - 02:37

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Final Battle nu. Är det lönt att möta Grigori om jag får storstryk av Draken söder om Shadowfort?

*edit*
Lagom till slutstriden med Grigori inser jag varför min pawn varit så värdelös. Hon har haft personligen (inclination) Guardian hela tiden. Jättebra om hon bara ska syssla med healing, men som Sorceror är det värdelöst. Har ändrat så att hon i första hand njukar mindre fiender och sedan går på den farligaste. Helt plötsligt gör hon mer nytta än någonsin. Slog ut en mindre arme av Sulphur Saurians nyss med sitt meteorregn. Jag blir rätt imponerad av spelmotorn när hon gjorde det. Snyggt på riktigt. :)

Redigerat av Unregisterede32cf070, 04 januari 2013 - 16:36.


#96

Postad 05 januari 2013 - 12:45

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Striden mot Grigori är nog den bästa bossfajten ever under alla mina år som gamer. Capcom imponerar!

#97

Postad 05 januari 2013 - 16:11

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0
Tyckte att slutbossen var lättare än draken vid Shadowfort. Slutbossen var mer som i en filmsekvens, svårt att misslyckas. Fast å andra sidan spelade jag den på Normal och med en Ranger.

Kan även hålla med om slutstriden. Det var ett av de bättre sluten jag har spelat.


Spoiler


#98

Postad 06 januari 2013 - 02:08

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Grigori oneshottade min Mystic Knight (lvl 61) med sin eld och sina spells. For att komma åt hjärtat var jag tvungen att klättra en hel del. Mina pawns var Sorceror, Fighter och Warrior. En ranger hade inte varit helt fel....

Jag behövde nog ca tjugo försök innan jag tog honom. Är väl bara i början som det är som en filmsekvens? Dog ett par gånger där med. ;)

Spoiler

Redigerat av Unregisterede32cf070, 06 januari 2013 - 10:15.


#99

Postad 10 januari 2013 - 23:54

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
NG+ i Dragon's Dogma verkar ganska meningslöst. Samma svårighetsgrad som NG, men jag börjar som lvl 71 med end game gear + Dukeutstyrseln man får när man klarat det på hard. Bara som referens, Hydran i början halshöggs med ETT hugg från en dolk.

#100

Postad 27 januari 2013 - 19:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 989 inlägg
  • 0
Ni vet om expansionen va?

http://www.youtube.com/watch?v=yiu8TFF_j5I

Eheh.

Furthermore, owners of the original Dragon’s Dogma will receive the following for free on purchasing Dragon’s Dogma: Dark Arisen: 100,000 Rift Crystals, unlimited Ferrystones and the Gransys Armour Pack consisting of six brand new costumes.

Based on player feedback, Dragon’s Dogma: Dark Arisen will make the Dragon’s Dogma gameplay experience even more satisfying, with improvements such as easier travel and a more intuitive menu system. For those who already own Dragon’s Dogma and then purchase Dragon’s Dogma: Dark Arisen, these improvements will be automatically retrofitted to their original game.


http://www.neogaf.co...ad.php?t=509576

Redigerat av Zoiler, 27 januari 2013 - 19:58.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.