Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Samsung BD-P1600, BD-P3600, BD-

198 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung BD-P3600 (Blu-ray-spelare) 2 7,64 (24) Inga priser
Samsung BD-P1600 (Blu-ray-spelare) 3 7 (8) Inga priser
Samsung BD-P4600 (Blu-ray-spelare) 1 6,71 (6) Inga priser
4 relaterade trådar

#151

Postad 29 december 2009 - 21:13

pege63
  • pege63
  • Forumräv

  • 584 inlägg
  • 0
Funka det inte bara genom att trycka NEXT >>|?
Jag gör det då hoppar det över
eller tryck INFÅ på fjärren och hoppa fram i kappiteln prova det

#152

Postad 31 december 2009 - 13:39

sergeant88
  • sergeant88
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Tjenna !

Har lite problem med en förskjuten bild när jag ska kolla DVD samt Divx format på min Blu-Ray spelare.

Spelaren är en Samsung BD-P3600.

Tvn är en Swedx 46" LCD Full HD tv.

Detta problem uppkommer även vid start.

När jag går in på ex. Youtube får jag upp bilden på helskärm, men inte annars...

Någon som har bra tips eller förslag på hur jag ska lösa detta problem?

Tacksam för alla svar då det känns som jag har provat det mesta redan.

#153

Postad 31 december 2009 - 14:13

pege63
  • pege63
  • Forumräv

  • 584 inlägg
  • 0
Har du uppdaterat mjukvaran i BD spelaren?

#154

Postad 04 januari 2010 - 18:21

ThekingV8
  • ThekingV8
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
Funderar på 1st BD-P1600 då den ligger i bra prisklass nu.

Kör en Samsung HR773 just nu (DVD med inbygd hårddisk och analog tv mottagare) Är inte helt nöjd med tv mottagaren i denna då det endast är dom fria kanalerna (eller om man bor i lägenhet och kan ta in via väggen då...)

Köpte denna HR773 på nyårsafton då jag fick min Samsung LE40B657 LCD.
Fick problem med min gamla DVD spelare (LG V8716) då jag körde Optisk toslink- från DVD -> Andersson R1 och Scart från DVD-> TV ljudet kom 50ms före (via hemmabion) än vad TVn visade bild/ljud)

Detta problem löstes med HR773 DVDn då jag kör HDMI till TVn och Optiskt Toslink från TVn -> Andersson R1an. Synkat och funkar klockrent.

Köpte denna HR773 på öppetköp då jag inte visste om det skulle lösa de-sync problemet, men det gjorde den.
Men nu känner jag att jag skulle vilja ha en fristående DVD/Blu-ray (BD-P1600) och en TopField 5720 digitalbox med dual tuners och plats för boxerkort, då det är mycke bättre om man vill spela in etc.

Så min fråga är. Har läst igenom alla sidor här och sett att några köpt Samsung BD-P1600 och varit nöjda.

Men är det ett bra byte tycker ni ? Kommer den funka lika bra med ljud/bild syncen som HR773an, Borde väl inte vara någon skillnad då jag kommer köra HDMI från den till TVn och optisk toslink från TVn -> Andersson R1an..

Vill som inte beställa en TopField 5720 och en Samsung BD-P1600 och måste skicka tillbaka för att det inte var ett bra val. har som lite beslutsångest.

Så grabbar och tjejer, ni som har full koll, vad tycker ni ?

PS. Betalade 2890kr för Samsung HR773an på elgiganten, BD-P1600 kostar 1800 och TopFielden går på 1750kr (utan disk) men det blir ju förhoppningsvis 2 bättre enheter med mer funktioner mot vad HR773an har..

Cheers!

#155

Postad 19 januari 2010 - 22:49

Unregisterede961f687
  • Unregisterede961f687
  • Användare

  • 193 inlägg
  • 0
Hur är det nu... Finns det något "nytt" sätt få DVD-delen i 3600 regionfri? Det gamla hacket fungerade ju inte efter uppdatering av firmware.

#156

Postad 25 januari 2010 - 12:39

pege63
  • pege63
  • Forumräv

  • 584 inlägg
  • 0

Hur är det nu... Finns det något "nytt" sätt få DVD-delen i 3600 regionfri? Det gamla hacket fungerade ju inte efter uppdatering av firmware.


Nej

#157

Postad 25 januari 2010 - 19:14

Unregisterede961f687
  • Unregisterede961f687
  • Användare

  • 193 inlägg
  • 0

Nej


OK. Känns lite overkill att köpa ny regionfri DVD-spelare att ha vid sidan om blu-rayspelaren, men finns väl ingen annan lösning.

#158

Postad 25 januari 2010 - 19:20

saibotz
  • saibotz
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Startade en separat tråd men såg att det fanns en (denna) om BD-P3600 så jag flyttar min fundering hit... Försöker hitta ett sätt att stänga den andra tråden...

Sneglar på en Samsung BD-3600 men ser på HIFI-klubbens shop att de skrivit:
--->8======
Samsung BD-P3600 – speciella begränsningar
– ingen analogdel för CD-avspelning i audiofil kvalitet

Tänk på att den analoga ljuddelen i BD-P3600 ligger på en elementär nivå. Du får en grundläggande ljudkvalitet när du spelar CD, men om du är kräsen när det gäller musik bör du överväga att antingen skaffa en separat CD-spelare eller en Blu-ray-spelare som har en mer sofistikerad analogdel, till exempel från DENON.
--->8======
Eftersom jag även vill använda den som CD-spelare till min ONKYO TX SR-607 vill jag ju bli nöjd på det planet också? Vad tror ni? Vad menas egentligen? Vill ha en spelare med inbygd wifi. Att spela upp filer från datorer är inget jag vill betala extra för då jag har en schysst HTPC redan. Håller den måttet som CD-spelare?

#159

Postad 27 januari 2010 - 10:20

pege63
  • pege63
  • Forumräv

  • 584 inlägg
  • 0

Startade en separat tråd men såg att det fanns en (denna) om BD-P3600 så jag flyttar min fundering hit... Försöker hitta ett sätt att stänga den andra tråden...

Sneglar på en Samsung BD-3600 men ser på HIFI-klubbens shop att de skrivit:
--->8======
Samsung BD-P3600 – speciella begränsningar
– ingen analogdel för CD-avspelning i audiofil kvalitet

Tänk på att den analoga ljuddelen i BD-P3600 ligger på en elementär nivå. Du får en grundläggande ljudkvalitet när du spelar CD, men om du är kräsen när det gäller musik bör du överväga att antingen skaffa en separat CD-spelare eller en Blu-ray-spelare som har en mer sofistikerad analogdel, till exempel från DENON.
--->8======
Eftersom jag även vill använda den som CD-spelare till min ONKYO TX SR-607 vill jag ju bli nöjd på det planet också? Vad tror ni? Vad menas egentligen? Vill ha en spelare med inbygd wifi. Att spela upp filer från datorer är inget jag vill betala extra för då jag har en schysst HTPC redan. Håller den måttet som CD-spelare?


Då ska man nog hellre köpa till en seperat CD spelare/växlare hur man än gör så finns det nog ingen BD spelare som klår en seperat CD enhet av kvalitet bäst.

#160

Postad 27 januari 2010 - 10:25

pege63
  • pege63
  • Forumräv

  • 584 inlägg
  • 0

OK. Känns lite overkill att köpa ny regionfri DVD-spelare att ha vid sidan om blu-rayspelaren, men finns väl ingen annan lösning.


Man kan ju alltid koppla till en extern USB HDD drive där man har sina filmer på eller så kan man ha som jag har en Nåtverks HDD kopplat till en D-Link 855 el vilken router som helst som klarar WIFI men jag tycker 855 bäst av allt som finns på marknaden iaf.

Då klarar alla WIFI delar som kan streama att ta matrial fr denna Nätverks HDD, det gör min Samsung LCD 658, Samsung BD 3600, Xtreamer mediaspelare WD HD TV mediaspere, mina datorer i nätverket, mm, mm.

El varför inte koppla på en USB DVD drive till den borde ju funka tycker man

Redigerat av pege63, 27 januari 2010 - 10:27.


#161

Postad 27 januari 2010 - 19:11

Unregisterede961f687
  • Unregisterede961f687
  • Användare

  • 193 inlägg
  • 0

Man kan ju alltid koppla till en extern USB HDD drive där man har sina filmer på eller så kan man ha som jag har en Nåtverks HDD kopplat till en D-Link 855 el vilken router som helst som klarar WIFI men jag tycker 855 bäst av allt som finns på marknaden iaf.

Då klarar alla WIFI delar som kan streama att ta matrial fr denna Nätverks HDD, det gör min Samsung LCD 658, Samsung BD 3600, Xtreamer mediaspelare WD HD TV mediaspere, mina datorer i nätverket, mm, mm.

El varför inte koppla på en USB DVD drive till den borde ju funka tycker man


Fast jag har alla mina filmer i "fast format", inte som filer. De flesta av mina DVD är region 2, men har även en del i reg. 1 = måste ha en spelare som kan läsa reg. 1. Det är iofs ingen större investering. Bara det att det tar plats i mediabänken, och ytterligare en fjärr... :D

#162

Postad 29 januari 2010 - 08:08

tarkan1379
  • tarkan1379
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Tjena!

Haft min 3600 i ett par dar nu, funkar oootoligt bra!
Uppkkopplingen på WiFin:n gick som på spår och den hittar bäda min burkar på AUTO sökningen, en Vista maskin och en XP burk.
Streamar allt bra, finns ett dock........nån som lyckat streama mkv över WiFi, filen jag testade funka kanon i 30 sekunder sen började det att hacka, är det så att mkv är för mastigt att streama över WiFi??
Tackasam on nån kan bekräfta att dom streamar mkv utan probs över WiFi......alltså inte via USB sticka eller fast lina.

Tackar!

#163

Postad 01 februari 2010 - 13:33

pege63
  • pege63
  • Forumräv

  • 584 inlägg
  • 0

Tjena!

Haft min 3600 i ett par dar nu, funkar oootoligt bra!
Uppkkopplingen på WiFin:n gick som på spår och den hittar bäda min burkar på AUTO sökningen, en Vista maskin och en XP burk.
Streamar allt bra, finns ett dock........nån som lyckat streama mkv över WiFi, filen jag testade funka kanon i 30 sekunder sen började det att hacka, är det så att mkv är för mastigt att streama över WiFi??
Tackasam on nån kan bekräfta att dom streamar mkv utan probs över WiFi......alltså inte via USB sticka eller fast lina.

Tackar!


WIFI är ju med hjälp av USB stickan ju, själva USB stickan är ju antennen/sändaren själv.
Menar du över DLNA med CD skivan som först måste installeras på Datorn?

Det finns ju 3 st huvudkanaler vars frekfens INTE överlappar någon annan kanal, dessa är 1. 6. 11, kanske är nåt att tänka på, sen har det med andra orsaker åxå att göra som möbler, andra elektronik prylar som åxå använder sig av samma frekvenser som babymonitir, trådlösa telefoner, micron, trådlösa leksaker av all dess slag, var man har sin trådlösarouter, osv, osv att man inte blandar för mycket av G & N produkter spelar åxå in.
Man kan ju kolla med sk Wireless Hot spot monitoring software så ser man.

Redigerat av pege63, 01 februari 2010 - 13:37.


#164

Postad 02 februari 2010 - 17:02

comeinpeace
  • comeinpeace
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
hej. är ny här. har en 3600
har en fråga gällande youtube.
är det bara jag som har problem att ansluta där?
får texten failed to authenticate you tube server. är det en nätverksinställning jag har missat?

#165

Postad 02 februari 2010 - 21:51

Orabidoo
  • Orabidoo
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Någon som har koll på om det är bättre bild/ljud på en 3600 jämfört med en PS3?

#166

Postad 03 februari 2010 - 10:39

pege63
  • pege63
  • Forumräv

  • 584 inlägg
  • 0
Ja ljudstödet är större & jag tycker bilden är det åxå, det är ju för halva PS3 pris

hej. är ny här. har en 3600
har en fråga gällande youtube.
är det bara jag som har problem att ansluta där?
får texten failed to authenticate you tube server. är det en nätverksinställning jag har missat?


Vad har du för utrusting på:
Vad e det för en Router?
Vilken WIFI trådlösasticka?
Vilket Modem?
Hur du kopplar upp din Samsung BD?

#167

Postad 04 februari 2010 - 21:13

enis
  • enis
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Ny firmware ute

#168

Postad 04 februari 2010 - 21:19

blastoise
  • blastoise
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

Ny firmware ute


Har märkt det. Dock ingen ny version på samsung.se.

Samma gamla vanliga 2.05. Har försökt att kolla runt lit på de andra forumen, men inget nytt än så länge. Tipset är att vänta med uppgradering tills man vet exakt vad den nya versionen gör.

#169

Postad 04 februari 2010 - 21:20

pege63
  • pege63
  • Forumräv

  • 584 inlägg
  • 0
Ladda upp den här då

#170

Postad 04 februari 2010 - 22:19

blastoise
  • blastoise
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

Ladda upp den här då


Felformulering av mig kanske... alltså på samsung.se ligger 2.05 (den gamla versionen) fortfarande ute.

Har tittat lite på de internationella samsung siterna. 2.05 överallt.

Spelaren säger... new version... BEv2.06_100201_XEF

Redigerat av blastoise, 04 februari 2010 - 22:21.


#171

Postad 05 februari 2010 - 00:24

ThekingV8
  • ThekingV8
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
Har en BD-P1600 som jag tycker har funkat hyffsat. Det sägs att denna skulle vara grymt snabb att ladda BLU-RAY skivor men det tar ju ibland 2 minuter för den att ens visa MENYN (Ice Age 3 Blu-ray) och Femte elementet går på 20sekunder.

Gjorde en firmware update nu till absolut senaste och nu vart den ännu långsammare, samt att den låter mera.
Nu klarar den inte av att starta ICE AGE 3 längre, efter 3miunters laddning står det ("Ingen Signal, kontrollera Signalkabeln") Men det sitter en grym HDMI kabel i (jag har provat med andra som funkar klockrent från boxern men samma sak) Stänger jag av spelaren och startar den igen så kommer filmen igång efter 3minuters väntan,...

Samt att nr man kör vanliga DVD filmer så när man trycker på PLAY från Menyn och filmen ska starta då, rasslar den till och så blir skrämen GRÖN (över hela bilden) 1½ sekund sedan hoppar den igång..

Som sagt har provat med annan HDMI ingång och annan kabel (av hög kvalite) men samma sak...

Nån annan med samma spelare som har samma problem ? Eller liknande ?

Börjar misstänka att min spelare är felande då den varit såhär från köpet, har kommit 2 nya firmwares sedan jag köpte den 4januari och den har inte blivit bättre, snarare tvärtom nu med senaste firmware..


EDIT: någon som har firmware 2.0.5 att dela med sig av till BD-p1600 spelaren ? 2.0.6 gjorde att det tar GRYMT mycke längre tid att ladda blu-ray filmer samt att den söker grymt dåligt när man stoppar i en film, den som "hackar" man hör riktigt hur den jobbar fram och tilbaka..

Redigerat av ThekingV8, 05 februari 2010 - 00:29.


#172

Postad 05 februari 2010 - 13:06

pege63
  • pege63
  • Forumräv

  • 584 inlägg
  • 0

Felformulering av mig kanske... alltså på samsung.se ligger 2.05 (den gamla versionen) fortfarande ute.

Har tittat lite på de internationella samsung siterna. 2.05 överallt.

Spelaren säger... new version... BEv2.06_100201_XEF


Usel service att INTE skriva om vad som är nytt i detta FW, det är ju det minsta man kan begära iaf.

#173

Postad 05 februari 2010 - 13:19

pege63
  • pege63
  • Forumräv

  • 584 inlägg
  • 0

EDIT: någon som har firmware 2.0.5 att dela med sig av till BD-p1600 spelaren ? 2.0.6 gjorde att det tar GRYMT mycke längre tid att ladda blu-ray filmer samt att den söker grymt dåligt när man stoppar i en film, den som "hackar" man hör riktigt hur den jobbar fram och tilbaka..


Bifogad fil  BEv2.05_091015_BDP1600_XEF.zip   35,15MB   2 Antal nerladdningar

Här finns en del support åxå med tipps osv.
http://support-us.samsung.com/cyber/popup/...676348!7501!

Redigerat av pege63, 05 februari 2010 - 13:28.


#174

Postad 05 februari 2010 - 13:29

ThekingV8
  • ThekingV8
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0

Bifogad fil  BEv2.05_091015_BDP1600_XEF.zip   35,15MB   2 Antal nerladdningar

Här finns en del support åxå med tipps osv.
http://support-us.samsung.com/cyber/popup/...676348!7501!


Cheers! :-)

Ska dock ringa samsung och höra vad dom anser om problemen med den, att den blir helt grön ibland på skärmen samt att den låter lite mycke ibland vid sökningar etc.

#175

Postad 05 februari 2010 - 14:18

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0
*He he* detta är ju för roligt.
Jag hade kontakt med Samsung igår angående när ny firmware skulle släppas till BDP-3600.
Jag klagade på att blu-ray filmen snövit inte startar. Killen på supporten hade INTE hört att det skulle komma någon ny firmware till spelaren, däremot sa han att om man väljer väljer "engelska" i början på blu-ray filmen så startar den och vips, han hade rätt. Så detta är ett tips till alla som har filmen snövit på BD att välja engelska i början på filmen istället för svenska.

Idag släpps den nya firmwaren 2.06, utan att Samsungs support visste om det *he he*. Måste dock testa om snövit startar med att välja "svenska" när jag tankat hem denna firmware.

#176

Postad 05 februari 2010 - 16:02

ThekingV8
  • ThekingV8
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0

*He he* detta är ju för roligt.
Jag hade kontakt med Samsung igår angående när ny firmware skulle släppas till BDP-3600.
Jag klagade på att blu-ray filmen snövit inte startar. Killen på supporten hade INTE hört att det skulle komma någon ny firmware till spelaren, däremot sa han att om man väljer väljer "engelska" i början på blu-ray filmen så startar den och vips, han hade rätt. Så detta är ett tips till alla som har filmen snövit på BD att välja engelska i början på filmen istället för svenska.

Idag släpps den nya firmwaren 2.06, utan att Samsungs support visste om det *he he*. Måste dock testa om snövit startar med att välja "svenska" när jag tankat hem denna firmware.


Precis, Killen jag talade med på samsung idag sa samma, Blu-ray filmer som tar LÅNG tid att starta eller inte startar
Där ska man välja engelska istället då startar dom. Jag har en BD-P1600 med senaste firmware, ska dra i 205 senare ikväll igen då den verkar stabilare och bättre.

Ska prova den ett tag till annars fick jag skicka in den då han sa att det "kan" vara fel på den med om problemen inte försvinner med grymt seda laddningar och att den "rasslar" vid sökningar (lasern går fram och tillbaka vilket hörs ganska kraftigt när motorn drar den fram och tillbaka)

#177

Postad 05 februari 2010 - 16:10

Saftsvalle
  • Saftsvalle
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Precis, Killen jag talade med på samsung idag sa samma, Blu-ray filmer som tar LÅNG tid att starta eller inte startar
Där ska man välja engelska istället då startar dom. Jag har en BD-P1600 med senaste firmware, ska dra i 205 senare ikväll igen då den verkar stabilare och bättre.

Ska prova den ett tag till annars fick jag skicka in den då han sa att det "kan" vara fel på den med om problemen inte försvinner med grymt seda laddningar och att den "rasslar" vid sökningar (lasern går fram och tillbaka vilket hörs ganska kraftigt när motorn drar den fram och tillbaka)


Nu har jag testat den nya firmwaren. Snövit startar fortfarande inte med svenska, däremot funkar alla övriga språk typ norska och isländska (skumt)

Har tidigare haft lite problem med "änglar och demoner", den flyter dock på fint med nyaste firmware.

Om spelaren är segare eller ej har jag inte hunnit testa.

#178

Postad 06 februari 2010 - 13:05

pege63
  • pege63
  • Forumräv

  • 584 inlägg
  • 0
När jag har datorn på i DNLA läget, så slutar AnyNet+ att funka & BD Wise läget lika så.
Tvn hittar inte BD spelaren alls, när man ska sätta på BD spelare så skall ju TVn åxå sättas på samtidigt, men det funkar inte heller längre? :)

Redigerat av pege63, 06 februari 2010 - 13:12.


#179

Postad 06 februari 2010 - 13:10

pege63
  • pege63
  • Forumräv

  • 584 inlägg
  • 0

Nu har jag testat den nya firmwaren. Snövit startar fortfarande inte med svenska, däremot funkar alla övriga språk typ norska och isländska (skumt)

Har tidigare haft lite problem med "änglar och demoner", den flyter dock på fint med nyaste firmware.

Om spelaren är segare eller ej har jag inte hunnit testa.


Om du går in på BS spelarens SETUP, Language så har jag:
Orginal
Auto
Western
English
Auto

Jag kan då iaf spela upp den där Disney filmen Snövit

#180

Postad 06 februari 2010 - 20:52

Chribbe76
  • Chribbe76
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0
Hej!
Jag har lånat hem en 3600 spelare, och har ingen erfarenhet från Bluray tidigare.

Har upptäckt att när jag trycker på "stopp" och sedan på "play" igen så börjar filmen om från början.
Är detta normalt när det gäller Bluray spelare?
Det är värdelöst tycker jag, om man vill kolla vidare på filmen dagen efter tex.

På DVDn så fortsätter ju filmen där man stoppade, såvida man inte trycker på stopp 2 ggr.

#181

Postad 06 februari 2010 - 21:09

Orabidoo
  • Orabidoo
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0

Någon som har koll på om det är bättre bild/ljud på en 3600 jämfört med en PS3?


Citerar mig själv... Någon som har koll?

#182

Postad 06 februari 2010 - 21:57

ThekingV8
  • ThekingV8
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0

Om du går in på BS spelarens SETUP, Language så har jag:
Orginal
Auto
Western
English
Auto

Jag kan då iaf spela upp den där Disney filmen Snövit


Vilket av dom har du valt då ? Min ligger på AUTO om jag inte minns galet.
Vore intressant att se vad du kör för val där om det är lika som på min eller om du har något annat inställt.

Hej!
Jag har lånat hem en 3600 spelare, och har ingen erfarenhet från Bluray tidigare.

Har upptäckt att när jag trycker på "stopp" och sedan på "play" igen så börjar filmen om från början.
Är detta normalt när det gäller Bluray spelare?
Det är värdelöst tycker jag, om man vill kolla vidare på filmen dagen efter tex.

På DVDn så fortsätter ju filmen där man stoppade, såvida man inte trycker på stopp 2 ggr.


Samma för mig, den fortsätter inte Blu-ray filmerna från där man slutade dom..
Verkar vara så på dessa spelare då jag märkt att många säger samma.

#183

Postad 06 februari 2010 - 22:09

ThekingV8
  • ThekingV8
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0

Citerar mig själv... Någon som har koll?



Why it's a best pick:
The Samsung BD-P3600 is one of the best performing and most feature-packed standalone Blu-ray players on the market. It includes a USB Wi-Fi adapter for wireless internet connectivity and supports streaming of Netflix on-demand movies and Pandora internet radio. This player also offers excellent image quality, audio quality, and performance. It loads disc extremely fast compared to other standalone players and features 1GB onboard memory. In fact, its blazing performance nearly matches that of the PS3. Audiophiles will appreciate onboard decoding for Dolby TrueHD and DTS-Master Audio, and those with older receives will welcome the 7.1 analog outputs. The BD-P3600’s combination of performance, image quality, features, and value make it the best standalone Blu-ray player overall. However, if you don’t need Wi-Fi connectivity or 7.1 analog outputs, the cheaper BD-P1600 offers similar image quality and supports Netflix/Pandora streaming over Ethernet.


Info från : http://www.bestcovery.com/samsung-bd-p3600-high-definition-blu-ray-dvd-player

#184

Postad 07 februari 2010 - 12:14

pege63
  • pege63
  • Forumräv

  • 584 inlägg
  • 0

Hej!
Jag har lånat hem en 3600 spelare, och har ingen erfarenhet från Bluray tidigare.

Har upptäckt att när jag trycker på "stopp" och sedan på "play" igen så börjar filmen om från början.
Är detta normalt när det gäller Bluray spelare?
Det är värdelöst tycker jag, om man vill kolla vidare på filmen dagen efter tex.

På DVDn så fortsätter ju filmen där man stoppade, såvida man inte trycker på stopp 2 ggr.


På min så om man trycker en gång på stop så stannar den & sen trycker man på play så fortsätter den där jag stoppade den.
Trycker man däremot stop/stop så nollställs det så att säga

Vilket av dom har du valt då ? Min ligger på AUTO om jag inte minns galet.
Vore intressant att se vad du kör för val där om det är lika som på min eller om du har något annat inställt.


som jag skrev gå in på BD spelarens SETUP/Language. så har jag i den ordning som jag skrev uppifrån ner:
Orginal
Auto
Western
English
Auto

Info från : http://www.bestcovery.com/samsung-bd-p3600-high-definition-blu-ray-dvd-player


Ljudmässigt vad som fås UT, så är den bätter än PS3 men smaken är som baken, du kan fråga 1000 pers och få 1000 olika svar.

#185

Postad 07 februari 2010 - 15:48

Chribbe76
  • Chribbe76
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0

På min så om man trycker en gång på stop så stannar den & sen trycker man på play så fortsätter den där jag stoppade den.
Trycker man däremot stop/stop så nollställs det så att säga


Om man spelar en dvd skiva så funkar det så, men om man spelar en bluray skiva så börjar den om, även om man bara trycker på stopp en gång.

#186

Postad 09 februari 2010 - 10:49

martin333
  • martin333
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Tips till alla med BD-P1600; Jag stängde av BD-wise och satte upplösningen till 1080p, det gav bättre bild vid uppspelning av DVD:er! Med BD Wise på skickade spelaren upplösning 720*480i till TV:n (en Samsung LE46B650).
Det verkar helt enkelt som att P1600 ensam skalar upp bilden bättre än kombinationen P1600+TV.

#187

Postad 11 februari 2010 - 22:37

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

  • 680 inlägg
  • 0
Helskotta oxå !!
Min 3600 sa att det fanns en uppdatering att hämta hem och sagt och (dumt) gjort så tryckte jag ja.
Efter en lång stund så startar den om och det står load i displayen och inget mer händer förutom den blå bakgrundsfärgen.
STENDÖD skitkul nu lagom till helgen .
Ps gällde den nya 2.06 ver.Ds

Uppdatering:

Nu är den inlämnad på service, nu är det bara att vänta....

Redigerat av Falukorv, 12 februari 2010 - 18:28.


#188

Postad 17 februari 2010 - 22:19

Fredde70
  • Fredde70
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Helskotta oxå !!
Min 3600 sa att det fanns en uppdatering att hämta hem och sagt och (dumt) gjort så tryckte jag ja.
Efter en lång stund så startar den om och det står load i displayen och inget mer händer förutom den blå bakgrundsfärgen.
STENDÖD skitkul nu lagom till helgen .
Ps gällde den nya 2.06 ver.Ds

Uppdatering:

Nu är den inlämnad på service, nu är det bara att vänta....


Då hade jag nog tur som en tok. Jag började hämta hem uppd. och råkade stänga av den. Men den var bara att starta igen och köra vidare, kanske den laddar ner först och uppdaterar sen.

Hur som helst så orkade jag inte testa så mycket med att försöka få den att hitta nån hårddisk på nätverket. Jag köpte en 1TB extern USB disk och la in MKV filmer på denna. Det jag märker är att den gör skillnad på olika MKV filer, förmodligen beror kanske på hur de är skapade, dvs vissa går inte att köra igång. Vissa börjar och man hör ljud men ingen bild, sen får man upp "Format not supported". Har även provat att köra en "katalog" med bluray ripp, men det var mer en chansning, men där var det dött.

Redigerat av Fredde70, 17 februari 2010 - 22:21.


#189

Postad 22 februari 2010 - 19:45

marko78
  • marko78
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hej, jag har en BD-P3600.
Funkar bra förutom streamningen från pc'n
Har kollat diverse hjälpsidor som tipsats om här i forumet men inte lyckats hitta rätt.
BD-spelaren hittar min dator men vill ha ett anvnamn och lösenord.
Men jag får det inte att funka.

Snälla hjälp mig någon....


Hittar ingen bra lösning på svenska. Min engelska är tyvärr lite dålig...


Mvh Markus

#190

Postad 22 februari 2010 - 21:58

pege63
  • pege63
  • Forumräv

  • 584 inlägg
  • 0

Hej, jag har en BD-P3600.
Funkar bra förutom streamningen från pc'n
Har kollat diverse hjälpsidor som tipsats om här i forumet men inte lyckats hitta rätt.
BD-spelaren hittar min dator men vill ha ett anvnamn och lösenord.
Men jag får det inte att funka.

Snälla hjälp mig någon....


Hittar ingen bra lösning på svenska. Min engelska är tyvärr lite dålig...


Mvh Markus


Det ä väl det du skapat i din utdelade map i ditt OS, nä du skapade utdelade mappar.?

#191

Postad 22 februari 2010 - 22:44

Falukorv
  • Falukorv
  • Forumräv

  • 680 inlägg
  • 0

Hej, jag har en BD-P3600.
Funkar bra förutom streamningen från pc'n
Har kollat diverse hjälpsidor som tipsats om här i forumet men inte lyckats hitta rätt.
BD-spelaren hittar min dator men vill ha ett anvnamn och lösenord.
Men jag får det inte att funka.

Snälla hjälp mig någon....


Hittar ingen bra lösning på svenska. Min engelska är tyvärr lite dålig...


Mvh Markus



Om XP eller det operativsystem du använder är reggat på ditt namn så är det du ska använda som användarnamn.

Lösen använder du bara om du har det när du loggar in på datorn annars lämna den tom.

Sedan är det bara att köra.

Mvh Falukorv.

Ps. Hör av dig igen på pm om du ändå inte får igång det. Ds

Edit:stavfel

Redigerat av Falukorv, 22 februari 2010 - 22:46.


#192

Postad 23 februari 2010 - 15:15

micke_m
  • micke_m
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Lite OT kanske, men är det någon som vet om Bluray, mediacenter och streamingfunktionen i Samsungs kompletta 2.1 hembio HT-BD1220 är samma som BD-P3600? Specarna är ju snarlika och HT-BD1220 är ju till utseendet väldigt lik BD-P3600.

#193

Postad 01 april 2010 - 16:21

SEALen
  • SEALen
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Någon som har provat att slänga på Region 4 firmware för att kunna göra 3600 dvd regionsfri igen?
Skall tydligen gå att hex editera en fil så att man kan slänga på region 4 firmware där dvd hacket fortfarande fungerar.

#194

Postad 04 maj 2010 - 09:34

IMac
  • IMac
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Någon som vill lyfta locket på sin 3600a o ta ett kort på kretskortet? Är lite nyfiken på vad som skiljer sig mellan 1600 o 3600..

#195

Postad 25 augusti 2010 - 14:47

Unregistered737ff1a7
  • Unregistered737ff1a7
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Hej!
Jag har lånat hem en 3600 spelare, och har ingen erfarenhet från Bluray tidigare.

Har upptäckt att när jag trycker på "stopp" och sedan på "play" igen så börjar filmen om från början.
Är detta normalt när det gäller Bluray spelare?
Det är värdelöst tycker jag, om man vill kolla vidare på filmen dagen efter tex.

På DVDn så fortsätter ju filmen där man stoppade, såvida man inte trycker på stopp 2 ggr.



Även på min 3600 börjar skivan om om man trycker på stop (även om man bara trycker en gång). På vissa skivor är det inte så men på de flesta. Samma sak om jag trycker på paus och är borta för länge, skivan börjar om igen och man måste välja språk och se varningstexter osv.

Det är ganska irriterande.
Har ni alla så eller går det att fixa?

#196

Postad 12 september 2010 - 19:30

Niqck
  • Niqck
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har bara snabbt ögnat igenom tråden, men behöver mer hjälp.

Jag har en 1600 + dongle, men jag får aldrig upp den röda Network search knappen???
Bara en grön WPS knapp??
Gör jag nätverkstest så funkar det, och Youtube funkar - men jag vill ju streama från dator!!!!
Ibland efter avstängning verkar den glömt mina nätverksinställningar också..och trycker jag WPS så tappar den länk med routern och jag får mata in mitt WEP lösen igen...mkt irriterande.
Har en WNR834BV2 router.
Har även senaste FW på spelaren dvs 100825.

HJÄLP!

#197

Postad 15 januari 2011 - 13:00

pege63
  • pege63
  • Forumräv

  • 584 inlägg
  • 0
Installera Samsung PC Share Manager på datorn den ligger på skivan som följde med BD spalaren eller ladda hem senaste vers fr samsung

#198

Postad 14 februari 2011 - 17:06

pege63
  • pege63
  • Forumräv

  • 584 inlägg
  • 0
Vad i h.e.l.v.e.t.e mjukvara blir sämre osämre efter varje uppdatering !!!!!

Redigerat av pege63, 14 februari 2011 - 17:06.


#199

Postad 05 mars 2011 - 11:45

pege63
  • pege63
  • Forumräv

  • 584 inlägg
  • 0
Efter kontakt med både samsung support & samsung sverige kan man bara konstatera att Samung skiter fullständigt i sina kunder efter att man köpt en samsung skitprodukt som tv, BD, DV osv, osv.
Det räcker med att bara titta på hur man går till väge med FW som bara blir sämre & sämre efter varje sk uppdatering, personligen så tror jag att det är samma fil som fått nytt namn bara för samma fel upvisar sig varje gång & det kallar jag inte en uppdatering av FW.
Fr dec FW till Bs3600 så tar det ca 5 min för att en BD skiva att komma till menyn innan dess så kommer det fram en skyll att man skall ladda ner senaste FW eftersom det tar en sådan tid för att larra upp skivan?
Dttta gäler nästan alla teckande filmer på BR samt vissas filmer åxå, det är en kjukvarufel i FW en BUGG med andra ord som man inte tagit till sig trotts upprepade ggr man ring ang detta fel så skall det fixas till nästa FW, men som visar sig fortfarande finnas kvar.
Man kan ju undra om det är hemmsa snickare som gör uppdateringar av FW för ssamusng, nä fan inga samung produkter för mig aldrig mer sånt j.ä.v.l.a skit i detta hus iaf.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.