Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips BDP-3000 999:- el-giganten; onoff; mediamarkt m.fl.

172 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 30 september 2009 - 19:17

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0

Min far tog kvittot från mitt inköp förra veckan och återvände till MM Sundsvall.

Fick mellanskillnaden från 889kr till dagens pris 777kr.. inte så dumt

Haha, en sketen hundralapp. Hur orkar man..

#102

Postad 30 september 2009 - 19:45

Humbucker
  • Humbucker
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Kan man bränna .mkv-filmer (H.264) på en DVD-skiva och spela upp i denna spelare? Står ju i dess specifikationer under bilduppspelning: H.264, MPEG2, VC-1, DivX Ultra, WMV, XviD . Frågan är om .mkv funkar?

#103

Postad 01 oktober 2009 - 07:24

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0
Jag köpte en igår på elgiganten för 999 kr, de tog 1690 men när jag påminde säljaren om skylten utanför där den fanns för 999 kr så fick jag den för det priset utan problem.

När jag packade upp den hemma saknades fjärrkontrollen och fronten syntes det tydligt på att det var en använd produkt, lite repad, jag skall tillbaks till elgiganten idag för att byta ut den mot ett nytt ex.

#104

Postad 01 oktober 2009 - 09:38

Palle
  • Palle
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0
Kanske dax att ändra trådrubriken och göra det till en "Officiell Philips BDP-3000" -tråd ? :)

#105

Postad 01 oktober 2009 - 10:52

ljudpuff
  • ljudpuff
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Jag tycker inte spelaren låter helt hundra ibland, låter lite som en skrivare någon som märkt av det?


Min låter lite som en skrivare korta stunder när den känner av om det är dvd eller bluray, och när man bläddrar kapitel tex.
Annars är den nästan knäpptyst.

#106

Postad 01 oktober 2009 - 10:56

Palle
  • Palle
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0
Den småtickar lite vid uppspelning av DVD . Inte hela tiden men lite då och då. BD filmer utan anm. Har inte haft detta ljud sedan min stenålderspelare Pioneer DV525 :)

Redigerat av Palle, 01 oktober 2009 - 10:56.


#107

Postad 01 oktober 2009 - 13:12

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Kan man bränna .mkv-filmer (H.264) på en DVD-skiva och spela upp i denna spelare? Står ju i dess specifikationer under bilduppspelning: H.264, MPEG2, VC-1, DivX Ultra, WMV, XviD . Frågan är om .mkv funkar?

Mysko. Inlägget jag trodde mig ha gjort verkar försvunnet.

Nåja.

Nej det kan man inte. Jag har testat och spelaren känner inte igen filändelsen verkar det som så den visar den inte ens i filbrowsern.
Vad man kan göra är att använda multiAVCHD (googla) och med det generera en BD-struktur från mkv:n. Då spelar det finfint. Man behöver inte transkoda om filen utan multiAVCHD tar mkv:n som den är.
Problemet är att blu-ray kan bara innehålla 720 eller 1080 (eller lägre) bildlinjer. Medans de flesta nedladdade mkv:er är 800-nånting eller 500-nånting. Spelaren spelar det fint men sträcker ut bilden till full höjd vilket inte ser så bra ut.
Jag ska labba lite till och se om jag kan få den att spela med rätt höjd.

#108

Postad 01 oktober 2009 - 14:06

Unregistered951e827d
  • Unregistered951e827d
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Kan man bränna .mkv-filmer (H.264) på en DVD-skiva och spela upp i denna spelare? Står ju i dess specifikationer under bilduppspelning: H.264, MPEG2, VC-1, DivX Ultra, WMV, XviD . Frågan är om .mkv funkar?



Mysko. Inlägget jag trodde mig ha gjort verkar försvunnet.

....


Kanske för att det handlar om piratkopiering...
Skaffa ett abbonemang på Lovefilm istället, kan inte bli mycket billigare.
Sen kan jag även nämna att priset faktiskt är 20kr lägre än vad de anger när man betalar via autogiro.

#109

Postad 01 oktober 2009 - 14:08

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Eller köp lite filmer, typisk disskussion i en tråd om en REA spelare för under 1000 lappen :)

#110

Postad 01 oktober 2009 - 14:35

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Kanske för att det handlar om piratkopiering...
Skaffa ett abbonemang på Lovefilm istället, kan inte bli mycket billigare.
Sen kan jag även nämna att priset faktiskt är 20kr lägre än vad de anger när man betalar via autogiro.


Eller köp lite filmer, typisk disskussion i en tråd om en REA spelare för under 1000 lappen :D


Jag är mest intresserad av tekniken. Vill att det ska funka. Var folk får tag i sina filmer lägger jag mig inte i.

Nu är blir det lite off-topic men men.
Jag betalar gärna för film. Men eftersom jag oftast ser varje film EN gång så vill jag inte köpa film. Har redan en massa köp-dvd:er som jag aldrig ser på. Även riktigt bra filmer är inte tittbara mer än kanske 2 eller möjligtvis 3 gånger men då pratar vi sagan om ringen klass.
Hyra? Visst men väldigt bökigt. Kräver planering av filmkonsumtionen.
Så om någon vet ett ställe på nätet som tillhandahåller film i full HD (1080p/24) med åtminstonde multikanalsljud (vanlig ac3 duger bra för mig) där man kan gå från att välja film till att börja spela den visad på TV:n från skiva eller streamat till en mediaspelare typ pocorn hour, WDTV Live eller liknande (INTE dator) på under 30 min så säg väldigt gärna till.
För det betalar jag mer än gärna samma pris per film som för en blu-ray i hyrbutiken.
Nej just det, det finns inte. :)

Edit: LAGLIGT ställe eftesöker jag såklart.

Edit2: Naturligtvis ska filmen hålla hög bildkvalitet också, inte bara hög upplösning.

Redigerat av matbl, 01 oktober 2009 - 14:43.


#111

Postad 01 oktober 2009 - 14:37

clarken
  • clarken
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0

Kanske dax att ändra trådrubriken och göra det till en "Officiell Philips BDP-3000" -tråd ? :)


gör jag det? eller gör maderator detta?


Jag är mest intresserad av tekniken. Vill att det ska funka. Var folk får tag i sina filmer lägger jag mig inte i.

Nu är blir det lite off-topic men men.
Jag betalar gärna för film. Men eftersom jag oftast ser varje film EN gång så vill jag inte köpa film. Har redan en massa köp-dvd:er som jag aldrig ser på. Även riktigt bra filmer är inte tittbara mer än kanske 2 eller möjligtvis 3 gånger men då pratar vi sagan om ringen klass.


leta efter BD5 och BD9. det är det som funkar för PS3 när det gäller MKV. Kanske är samma hos philips

AVCHD has been originally developed as a high definition format for consumer tapeless camcorders. Derived from the Blu-ray Disc specification, AVCHD uses lower data rate, simpler interactivity and cheaper media. AVCHD specification allows recording AVC-encoded video onto DVD discs, as well as onto other types of random access media like SD/SDHC memory cards, "Memory Stick" cards and hard disk drives.[114]

Being primarily an acquisition format, AVCHD can also be used for distribution of high definition video using inexpensive media like conventional DVD discs and flash memory cards. Many Blu-Ray Disc players support AVCHD playback from DVD discs. Many Panasonic and JVC HD television sets and Blu-Ray Disc players support AVCHD playback from SDHC memory cards.

Redigerat av clarken, 01 oktober 2009 - 14:46.


#112

Postad 01 oktober 2009 - 14:45

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

leta efter BD5 och BD9. det är det som funkar för PS3 när det gäller MKV. Kanske är samma hos philips


Det funkar. Men blir fel aspect då philipsen verkar gå på vad som står i BD-strukturen och inte i h264-datat när det gäller antal linjer som den ska skicka ut.
Den skulle behöva lägga till lite svarta ränder uppe och nere precis som den gör om man spelar divx i konstiga upplösningar.

#113

Postad 01 oktober 2009 - 20:50

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0
Snackar ni inte om något helt annat nu än spelaren för 1000spänn?

#114

Postad 02 oktober 2009 - 16:57

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 411 inlägg
  • 0
Japp, kanske ska använda spelaren till det den är till för: Blu-Ray :lol:

#115

Postad 02 oktober 2009 - 23:22

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0

Jepps, ställ i Auto så känner spelaren själv av när en BD film stödjer 24p, vilket dom flesta gör. DVD kör bara på 50 eller 60hz.


ntsc DVD ligger i 24p på skivan så det funkar på dvd med.

#116

Postad 03 oktober 2009 - 14:14

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

ntsc DVD ligger i 24p på skivan så det funkar på dvd med.


Ehm. Va? Nej det tror jag inte.
Eller hur menar du? Lagrad i 24 men normalt uppspelad i 30?

Redigerat av matbl, 03 oktober 2009 - 14:22.


#117

Postad 03 oktober 2009 - 14:21

matbl
  • matbl
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Jepps, ställ i Auto så känner spelaren själv av när en BD film stödjer 24p, vilket dom flesta gör. DVD kör bara på 50 eller 60hz.

Är du säker på att auto inte betyder "känn av automatiskt vad tv:n klarar och välj det högsta"?
Det är vad auto brukar betyda på bd-spelare.
I det här fallet så ska man välja native ("ursprunglig" i svenska menyer). Då skickar spelaren ut det som är på skivan.
Betyder iofs att man får ut 576i från en vanlig dvd. (Vilket man vill om man har extern skalningsutrustning eller en bra tv)
Att välja 1080p/24 kan funka också. Då blir 1080p/24 filmer i just det och allt annat borde bli 1080p/50 eller /60.

Själv föredrar jag native.

#118

Postad 21 oktober 2009 - 03:13

Unregisteredfb4a45a9
  • Unregisteredfb4a45a9
  • Forumräv

  • 573 inlägg
  • 0
1490 nu på mediamarkt i umeå.

#119

Postad 26 oktober 2009 - 12:30

thecapeman
  • thecapeman
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Köpte den på MediaMarkt i Växjö i fredags för 999,-. Det var tvåårsjubileum, så jag passade även på att köpa en Samsung PS50B535 50" full-HD plasma för strax under 10000,-.

#120

Postad 29 oktober 2009 - 20:07

bjornf
  • bjornf
  • Användare

  • 223 inlägg
  • 0
Köpte en på El-giganten i dag för 1111:-

#121

Postad 31 oktober 2009 - 10:17

Scube
  • Scube
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0

Köpte en på El-giganten i dag för 1111:-


Var? Enormt sugen på denna!

#122

Postad 31 oktober 2009 - 10:25

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Bra spelare.

#123

Postad 01 november 2009 - 15:01

bjornf
  • bjornf
  • Användare

  • 223 inlägg
  • 0

Var? Enormt sugen på denna!


I Eksjö, de hade en hel stapel.

#124

Postad 01 november 2009 - 15:07

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Köp!

Lite skum fjärr bara...

#125

Postad 01 november 2009 - 21:36

bjornthompson
  • bjornthompson
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
var inne med min mormor idag och skulle köpa blu-ray spelare( t.om seniorer börjar köpa BD nu) och killen vid TV sektionen sa att den kostade 1490 men när vi kom till kassan så fick vi betala gammla kampanj priset på 990:- så jag vet inte om det är butiken som gjorde fel eller om det är 990:- som fortfarande gäller ville bara informera

#126

Postad 03 november 2009 - 00:01

dattacine
  • dattacine
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Nu har man sänkt priset kraftigt på BDP-7300 också. Ligger bara några hundra över det orabatterade prisjaktspriset på BDP-3000 (och billigare än BD60) då det verkar vara lite spridda skurar med det billigare priset.

Kul att priserna börjar komma ner i vettiga nivåer nu.

#127

Postad 05 november 2009 - 08:49

peter84
  • peter84
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Köpte en bdp3000 på elgiganten i Västerås igår för 800 kr, Fick den 179 kr billigare för att kartongen hade vart öppnad=). Spelaren funkar utmärkt och tar alla brända filmer jag testat än så länge,mycket prisvärd och de finns fortfarande kvar på elgiganten gör 979 kr.

#128

Postad 05 november 2009 - 10:47

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
Sjukt bra pris faktiskt för en så kompetent maskin... Förstår ej hur dem kan hålla det priset =)

#129

Postad 08 november 2009 - 18:10

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

  • 889 inlägg
  • 0
Någon som vet om denna går att göra regionsfri även för BD ? Ett givet köp för mig i så fall...

#130

Postad 15 november 2009 - 00:16

DragonZilla
  • DragonZilla
  • Användare

  • 247 inlägg
  • 0
det undrar jag med ;)

#131

Postad 15 november 2009 - 01:03

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
http://www.multi-reg...hilips_bdp_3000

#132

Postad 15 november 2009 - 10:07

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
Det där fungerar bara för DVD...

#133

Postad 15 november 2009 - 10:16

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
Ah, ok, då har jag ingen aning ;)

#134

Postad 15 november 2009 - 10:44

KJE
  • KJE
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 0
Misstänker att man får importera en till BDP3000 från t ex Hong Kong om man vill få en som funkar med amerikanska blu-ray ;)

#135

Postad 15 november 2009 - 11:12

jalipur123
  • jalipur123
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
kollade nyss på elgigantens hemsida, där kostar den 1400 ;)

#136

Postad 24 november 2009 - 08:35

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

  • 474 inlägg
  • 0
Är det någon som har haft problem med frysningar eller att spelaren inte läser skivor (blu-ray, dvd, cd) eller annat krångel? Jag har kanske haft otur men alla mina DVD-spelare (varav en Philips) har strulat i dessa avseenden.

Jag behöver inte ha ljud och bild i yppersta världsklass och är övertygad om att denna spelare är fullt tillräcklig för mina behov. Däremot är jag trött på spelare som hackar, fryser eller inte vill läsa var femte skiva.

Hittade den här kommentaren på Amazon:

"This machine produces high quality images, but like Kevin who also reviewed, the player will not play 2 towers extended edition disc 1. I experienced same problem. It also refused to play some BBC Miss Marple discs. As the discs play fine on another dvd player, it is clear that there are major technical flaws with this player. You have been warned...!!!

Helpful Philips assure me that a new download available in early november will sort out the above problem in which case I would add a further 2 stars to the above review."

Redigerat av Dunbar, 24 november 2009 - 09:27.


#137

Postad 24 november 2009 - 12:52

Unregistered5a102792
  • Unregistered5a102792
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Har haft problem med att den inte ville läsa eller spela upp Död snö på bluray som jag hyrt, vet inte om det var fel på skivan, för videobutiken hade bara ett ex hemma så jag det blev att jag såg den på DVD istället.

Den har den hängt sig en gång i när den var på väg in i standby läge. Jag fick dra ut strömsladden istället för att få den att komma igång. men det tror jag berodde på att den blivit för varm då den inte fick någon ventilation i tv bänken, har dock flyttat om bland hyllplanen där nu så den får in mer luft och har inte haft något mer problem sedan dess.

i övrigt är jag mycket nöjd med spelaren. för 999:- är den extremt prisvärd.

#138

Postad 25 november 2009 - 15:28

Unregisteredbad4b210
  • Unregisteredbad4b210
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Någon som vet om denna går att göra regionsfri även för BD ? Ett givet köp för mig i så fall...


Nu vågar jag inte ta gift på det här, men jag har läst här i ngn tråd angående någon blueray-spelare att de ska vara oregade angående bluray-skivor, vanliga DVD är det väl sen samma problem som innan som jag förståt det?
Ngn med bättre koll kanske kan bekräfta el rätta mig?

Brukar vanligtvis bara läsa igenom vad som skrivs o snappa upp olika tips. Som ni kanske märker på mina antal inlägg.. ;-)
Men nu har jag åkt på lite problem som jag tänkte att jag kanske kunde få lite hjälp med?

Jag har försökt köra en software-uppdatering via ett USB, har testat att lägga filerna både i en skapad mapp o direkt på minnet s.a.s..
Fungerar inte med ngt utav dem, får samma felkod hela tiden; No valid upgrade software found! Please insert correct software...
Filerna har jag laddat ner direkt ifrån Philips hemsida och sidan för BDP3000, dock så hamnade de automatiskt som VLC-filer, kan det vara felet, och vad ska de då vara i för format i stället?

Sedan en sak till... HIttade här en länk till en sida där det stod en kod för att få spelare reg.fri till DVD. Följde instruktionerna som det stod, men vet inte om det funkade? Ska man göra ngt spec efter att man slagit in sifferkoden, typ enter, home el bara stänga av?

Superspelare för övrigt, e grymt nöjd, för 995 riksdaler så är den en klar tiopoängare!

#139

Postad 27 november 2009 - 17:13

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0
Jag har läst i någon tråd att bd-spelare ej får skicka ut högre upplösning än 576p via komponent pga att man inte ska kunna kopiera hd-material. Kollat i manualer för bla panasonic och Lg och det verkar stämma. När jag kollar i manualen för denna så står det att den skickar upp till 1080i via komponent. Kan någon ägare bekräfta detta? Det kanske bara gäller uppskalad dvd? Funkar det så blir det nog ett köp. Måste nämligen skicka via komponent till min projektor då hdmi ingången är upptagen.

#140

Postad 27 november 2009 - 20:16

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

  • 1 470 inlägg
  • 0

Jag har läst i någon tråd att bd-spelare ej får skicka ut högre upplösning än 576p via komponent pga att man inte ska kunna kopiera hd-material. Kollat i manualer för bla panasonic och Lg och det verkar stämma. När jag kollar i manualen för denna så står det att den skickar upp till 1080i via komponent. Kan någon ägare bekräfta detta? Det kanske bara gäller uppskalad dvd? Funkar det så blir det nog ett köp. Måste nämligen skicka via komponent till min projektor då hdmi ingången är upptagen.

Blu-ray ska spelare kunna skicka ut i 1080i via komponent, så länge inte ICT är aktiverat (vilket det såvitt jag vet bara varit på ett par tyska titlar hittills).
däremot finns det från DVD Forums sida någon bestämmelse om att uppskalad DVD bara får skickas via HDMI, låter som det är den du tänker på.
förhoppningsvis kan väl någon bekräfta, men har inte hört taals om någon BD-spelare som inte kan skicka ut BD i 1080i på komponent.

#141

Postad 27 november 2009 - 22:32

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0

Blu-ray ska spelare kunna skicka ut i 1080i via komponent, så länge inte ICT är aktiverat (vilket det såvitt jag vet bara varit på ett par tyska titlar hittills).
däremot finns det från DVD Forums sida någon bestämmelse om att uppskalad DVD bara får skickas via HDMI, låter som det är den du tänker på.
förhoppningsvis kan väl någon bekräfta, men har inte hört taals om någon BD-spelare som inte kan skicka ut BD i 1080i på komponent.

Jag kan ha blandat ihop det där men jag skickar med några citat från LG BD370 tråden så kanske ni kan förstå min oro.

EDIT: Hittade följande i manualen till Panasonic BD-60
Även om du väljer “720p” eller “1080i”, begränsas upplösningen för videosändning

till “576p/480p” när DVD-videoskivor, DivX och BD-videoskivor som spelats in vid

en hastighet på 50 fält/sekund sänds ut från COMPONENT VIDEO OUT-uttagen


Förstår problematiken. Blir ett dilemma när man har projektor OCH en plasma/lcd osv men ingen " HDMI-switch".
Ibland orkar man inte riva bakom spelaren och skifta HDMI-kabel så det blir till att köra 576p via komponent ibland. Hade samma dilemma med dvd-spelaren.

Sry för OT


Historien är som följer.

Håller på att bli sambo och min CRT-projje har väldigt! låg WAF så tanken på en full HD-projektor vaknade. Nu har jag inte fått det köpet godkänt eller finansierat riktigt ännu så under tiden köpte jag en Sony VW10HT för att frugan skall få se fördelarna med en stor bild. VW10 klarar ju 720p, 1080i så då kändes det naturligt att redan nu skaffa en Bluray spelare att koppla till.

Tydligen är det implementerat i alla spelare som ett kopieringsskydd att de bara skall ge 576P ut genom komponent på kopieringsskyddat material HDMI utgången känner av vad man kopplar till så då godkänner spelaren apparaten man kopplar till och ger då 1080P (eller vad man nu vill ha) genom HDMI.

Oppon har samma funktion som övriga vad jag kan se genom manualen. Samsung 3600 skalar tydligen ned BD till 1080i genom komponent men inte upp DVD.

Hur är det med dvd-spelare?
Skalar dom upp via komponent eller har de samma funktion som BD-spelare?

Jag kan förstå att bolagen inte vill att man skall kunna kopiera deras filmer genom komponentutgången men för oss (och vi är faktiskt några) som fortfarande kör komponent ger det ju helt fel signaler. Vi kan inte köra våra köpfilmer i högre upplösning än 576P men fulhämtade filmer går utmärkt att köra i högre upplösning.

Så vad skall vi göra?
Vara laglydiga och köpa filmer vi kan se i en lägre upplösning eller ladda hem illegalt och få en högre upplösning?
Bolagen bestämmer!


Redigerat av Tobyponken, 27 november 2009 - 22:40.


#142

Postad 29 november 2009 - 19:30

Nystrom
  • Nystrom
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0

[...]

Jag har försökt köra en software-uppdatering via ett USB, har testat att lägga filerna både i en skapad mapp o direkt på minnet s.a.s..
Fungerar inte med ngt utav dem, får samma felkod hela tiden; No valid upgrade software found! Please insert correct software...
Filerna har jag laddat ner direkt ifrån Philips hemsida och sidan för BDP3000, dock så hamnade de automatiskt som VLC-filer, kan det vara felet, och vad ska de då vara i för format i stället?

[...]


Antagligen måste USB-minnet vara formaterat i FAT32.

#143

Postad 01 december 2009 - 09:06

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 450 inlägg
  • 0
Fick ett lite udda problem när jag skulle se Men In Black 2 (DVD) och kom inte åt subtitelrad 3. Inte heller kunde jag komma åt den svenska undertexten via "option", utan fick det klassiska stopptecknet i stället. På mina två HD DVD samt min gamla DVD brännare kommer jag åt den svenska undertexten utan problem. Har någon sprungit på detta att man inte har tillgång till samtliga undertexter?

#144

Postad 01 december 2009 - 13:13

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Undertexter problem?

Jo, även på min BD50 har detta hänt vid dvd uppspelning.

#145

Postad 05 december 2009 - 16:40

Unregistereda398c9a6
  • Unregistereda398c9a6
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0
Var på epert idag, såg en annons på den BDP 3000 + 20 st BD skivor. Skapligt pris på 2199, tänkte jag. Men tanke på de har legat på runt 900 som kampanj. så vete fan. Men 1299 kr för 20 st BD är okey , men de flesta har man.

Källa:på phillips bdp 3000

#146

Postad 10 december 2009 - 18:46

tompa59
  • tompa59
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Hej
Någon som har en bra prisuppgift i Stockholmsområdet på denna. Webhallen 1249:- enligt deras hemsida kanske är billigast? Expert kom med blad i dag 2299 med 20 filmer, vet inte om dom är bra och värda 1000 kr.
Tips och tyck

// Thomas

Redigerat av tompa59, 10 december 2009 - 20:19.


#147

Postad 13 december 2009 - 22:09

Grizzly
  • Grizzly
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Har någon annan haft problem med att spelaren "glömmer" att man gjort den regions-fri (för DVD)?

D.v.s. när man går till "Home" och knappar in en massa siffror. Det har hänt mig två gånger, senast allra just nyss. Reg Err står det, men gör man om upplåsningen så fungerar den som regions-fri igen. Jag har inte uppgraderat firmware heller, så det är ju väldigt udda att bara tappar bort det.

#148

Postad 14 december 2009 - 20:37

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Hej
Någon som har en bra prisuppgift i Stockholmsområdet på denna. Webhallen 1249:- enligt deras hemsida kanske är billigast? Expert kom med blad i dag 2299 med 20 filmer, vet inte om dom är bra och värda 1000 kr.
Tips och tyck

// Thomas

Jo, känner till expert :(

Så som jag ser det, innehåller paketet 20 filmer för vilket snittar 115kr/ titel, och sedan utöver dessa ingår det även en bd spelare helt gratis skulle man kunna säga ;)

Titlarna är av blandad sort, men över hälften håller bra klass anser jag ( Speedracer, Ant bully och Lady in the water - hade man gärna bytit.)

#149

Postad 22 december 2009 - 15:55

Bozzes
  • Bozzes
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Hej Hopp!
Här kommer ett litet tips ;-)
Det går alldeles utmärkt att spela upp "MKV" filer med BDP3000 om man byter ut filändelsen till "mpg", även undertexter funkar (både externa & interna texter) ;-)
mvh
Bosse

#150

Postad 23 december 2009 - 08:35

Unregisteredbad4b210
  • Unregisteredbad4b210
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Haloj!

Vill bara lyfta att Philips släppt en ny firmware till BDP3000 som kan va av värde!
Finns att hämta på deras hemsida.
Om ni inte hittar så kommer lite hjälp här..; Philips.se / sök efter bdp3000 / välj suport / Program och Drivrutiner


Lite info...

This upgrade software solves the following:
Version: V948.4
1. Improved network setup function.
2. Resolves playback issue with the following Blu-ray Disc titles:
a. “ Terminator Salvation”,
b. “Alone in the dark 2”
3. Some other minor fixes and improvements

Jag råkade själv ut för problemet med Terminator Salvation, filmen tog bara stop när man kommer till menyn. Går inte att välja ngt eller att styra de olika valen där...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.