Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Vista Media Center *

254 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 12 februari 2007 - 18:09

Unregisterede647f0fe
  • Unregisterede647f0fe
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
Har några funderingar som ni säkert kan hjälpa mig med. Har precis börjat pula med Media center på mitt xbox. Funktioner jag vill ha via media center är kunna spela upp musik (mp3), köra tv serier som jag drar hem och sen om de är möjligt och köra iso filer dvd filmer. Sen såg jag att man kunna plocka in tv signal också via media center. Men de har jag inte nått kort som klarar. Vad behöver jag då för typ av kort? Har kabel tv via comhem. Vad är fördelarna att köra via datorn? Har väl en relativt ny burk cpu ligger på 3.2 och 2 gig ram och grafikkortet har 256 meg. Har också en xbox 360 och Pioneer PDP 427xd. Använder burken även till och surfa och tanka lite. Spelar också ibland. Ska man skaffa en burk som man enbart ska som htpc eller de kan jag ha xboxen till.
Är rätt kass på området så hoppas ni har förståelse om de är nån dum fråga?
tacksam för hjälp

#52

Postad 13 februari 2007 - 23:11

Honda
  • Honda
  • Lärjunge

  • 282 inlägg
  • 0
Hej,
Jag är lite av nybörjare på HTPC och har försökt konfigurera xlobby, men det känns inte helt enkelt. Annledningen till att jag valde det var att det går att köra xlobby på en sekundär skärm, vilket tydligen inte går i MediaPortal och MCE i XP eller hur?
Går det att köra MCE under Vista på en sekundär skärm?

Är det främst TV-kort som inte har drivrutiner till 64bitars Vista? Tänkte nämligen inköpa Home Premium 64. Har en helt ny Volvo hempc med dual core AMD 64, så datorn är OK och jag planerar att ha den i ett annat rum eftersom det inte är något HTPC chassi.

#53

Postad 19 februari 2007 - 08:18

Barbrady
  • Barbrady
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man får .mkv filer att dyka upp i Vista MCE ?
Nu är det bara tomt... Jag kör med ffdshow - tryouts

/E

#54

Postad 19 februari 2007 - 08:29

Sector650
  • Sector650
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Är det någon mer som kör med ffdshow (tryouts) direkt i Vista MCE?

Jag kör ffdshow i Vista Ultimate med WMP11 direkt i MC. Fungerar bra efter ett registerhack.

DVD
Det blir riktigt bra bild med ffdshow då jag kör DVD (har även provat PureVideo). Dock så återstår det ett problem då jag kör resize till 1920x1080....texten hamnar uppe i vänstra hörnet. Det verkar inte gå att placera texten där man vill ha den...förutom om jag kör resize efter att jag har börjat spela filmen...då ligger texten kvar där den skall.

Någon som har ett förslag på en lösning?

TV
Trevligt att kunna skala upp bilden med ffdshow. Dock så får jag inte samma bildkvalitet från grunden här som med Windows egna decoder,DScaler eller PureVideo. Det bästa skulle vara om man kunde använda någon av dessa som decoder +ffdshow för att skala upp och fixa till bilden...vet dock inte om det går utan att blanda in en anna spelare än WMP11.

Har testat med DScaler i ffdshow men jag får inte till det...någon som har lyckats att skala upp bilden i liveTV med ett bra resultat?

#55

Postad 20 februari 2007 - 22:28

Barbrady
  • Barbrady
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man stänger av visning av thumbnails av filmer i VistaMCE...?
En mapp fylld med .mkv filmer får datorn att glöda... Därför vill jag inaktivera denna funktion...

/E

#56

Postad 21 februari 2007 - 22:05

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

  • 731 inlägg
  • 0

De flesta avråder från att installera codec packs, dels för att de flesta innahåller olagligt distribuerad programvara, och dels för att de oftast installerar codecs och annat som man inte över huvud taget behöver. Installera ffdshow (eller ffdshow-tryouts om du även vill ha H.264-avkodning och en del annat användbart) i stället, det innehåller garanterat ingen olagligt distribuerad kod, fungerar utmärkt under vista och avkodar i princip allting.

Det enda jag har installerat förutom ffdshow är nVidia Purevideo (mest för att jag har en köpt licens) och CoreAVC som är en lite bättre H.264-avkodare än den som finns i ffdshow. ffdshow kan konfigureras exakt som du vill.

Kör en System Restore till tidpunkten före Vista Codec Pack och installera ffdshow.


Avrådandet från codec-packs är ju välkänt från XP MCE, men det gäller väl inte automatiskt att även Vista skulle vara känsligt? Lite borde man väl ha lärt sig på Microsoft om MCE:s svaga punkter?

/b

#57

Postad 21 februari 2007 - 22:27

Zeko
  • Zeko
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Lyfter frågan med Twinhan´s tv-kort 3030 + CA-modul. Är det någon som vet om detta fungerar
i Vista Media Center ?
Kör Mediaportal idag, men less på småbuggarna (Ingen tv-signal efter HTPC´n vart i standby, vilket
medför att jag alltid måste ha burken igång om jag ska spela in samt använda mig av små
irreterande applikationer som PSKILL).

#58

Postad 22 februari 2007 - 20:17

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

  • 731 inlägg
  • 0
Har Vista 32 bit, Home premium, och ett X-fi extreme-music. Har installerat drivare för Vista, men får bara ljud i mina front-högtalare. Har Gigaworks s750 7.1-system analoga högtalare. Nån som fått ljud i alla högtalarna?

/b

#59

Postad 23 februari 2007 - 06:57

MGK
  • MGK
  • Beroende

  • 1 015 inlägg
  • 0
Någon som kan har testat "Set-top-boxar" till sammans med Vista Media Center?

Exepelvis Tele2(kabelvision) digitalbox .. ?

Hur har det fungerat?

#60

Postad 23 februari 2007 - 11:04

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

  • 661 inlägg
  • 0
Någon som vet om det funkar att spara "recorded tv" till en nätverksdrive?
Finns hack till MCE 2005 men jag har aldrig fått det att fungera...

#61

Postad 23 februari 2007 - 15:16

SwedishFish
  • SwedishFish
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Har Vista 32 bit, Home premium, och ett X-fi extreme-music. Har installerat drivare för Vista, men får bara ljud i mina front-högtalare. Har Gigaworks s750 7.1-system analoga högtalare. Nån som fått ljud i alla högtalarna?

Har du kört mediacenters inställningar och ställt in att du har ett system med flera högtalare?

Redigerat av SwedishFish, 23 februari 2007 - 16:22.


#62

Postad 23 februari 2007 - 20:23

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

  • 731 inlägg
  • 0

Har Vista 32 bit, Home premium, och ett X-fi extreme-music. Har installerat drivare för Vista, men får bara ljud i mina front-högtalare. Har Gigaworks s750 7.1-system analoga högtalare. Nån som fått ljud i alla högtalarna?

Har du kört mediacenters inställningar och ställt in att du har ett system med flera högtalare?

<{POST_SNAPBACK}>

Jupp, men den säger bara "couldn't create direct sound buffer" nånting. Och då blir det tvärtyst. Går inte heller att välja 5.1 eller "kvadrofonisk. Det är "Stereo" som gäller eller tystnad... :)

/b

#63

Postad 01 mars 2007 - 08:28

lejbe
  • lejbe
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Är det någon mer som kör med ffdshow (tryouts) direkt i Vista MCE?

Jag kör ffdshow i Vista Ultimate med WMP11 direkt i MC. Fungerar bra efter ett registerhack.

<{POST_SNAPBACK}>

vad är det för hack? :)

#64

Postad 01 mars 2007 - 09:57

peul75
  • peul75
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej på er!!
Jag är ganska novice på det här området vad det gäller MCE. Men jag har köpt en HTPC som jag har uppgraderat till Vista MCE efter uppgraderingen fungerar det inte att kolla på avi filmer utan allt går i slowmotion och inget ljud. Är det någon som vet vad det kan vara? Kan det vara Codecs man måste installera eller något annat? Tacksam för svar..
/Peul75

#65

Postad 01 mars 2007 - 13:35

lejbe
  • lejbe
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Är det någon som får NVIDIA PureVideo decoder att fungera i Vista MC?

#66

Postad 01 mars 2007 - 13:56

ekke201
  • ekke201
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
En fråga som jag har som jag inte förstår är varför sf-anytime är bortplockat från VISTA MCE men var med i MCE 2005?

För mig spelar det lite roll eftersom jag använder xbox360 som extender. Går det att lägga till?

#67

Postad 01 mars 2007 - 15:57

peter120
  • peter120
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

En fråga som jag har som jag inte förstår är varför sf-anytime är bortplockat från VISTA MCE men var med i MCE 2005?

För mig spelar det lite roll eftersom jag använder xbox360 som extender. Går det att lägga till?

<{POST_SNAPBACK}>



Har inte heller sf anytime. Men har du några fler tjänster? Jag har inga. I vista RC1 ingick en massa tjänster, bla sf anytime, film2home, musicbrigade, tv4 osv. Förhoppningsvis lägger de till dessa snart. Jag ringde förut till microsoft för att kolla, men han vägrade svara på det eftersom jag har en OEM licens. Om någon med full licens hade lust att ringa och fråga vore det grymt! Det är ju gratis i ett år tror jag för övrigt... Efter det kostar supporten 700 spänn, för ett samtal (!) :)

#68

Postad 02 mars 2007 - 08:53

ekke201
  • ekke201
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0

En fråga som jag har som jag inte förstår är varför sf-anytime är bortplockat från VISTA MCE men var med i MCE 2005?

För mig spelar det lite roll eftersom jag använder xbox360 som extender. Går det att lägga till?

<{POST_SNAPBACK}>



Har inte heller sf anytime. Men har du några fler tjänster? Jag har inga. I vista RC1 ingick en massa tjänster, bla sf anytime, film2home, musicbrigade, tv4 osv. Förhoppningsvis lägger de till dessa snart. Jag ringde förut till microsoft för att kolla, men han vägrade svara på det eftersom jag har en OEM licens. Om någon med full licens hade lust att ringa och fråga vore det grymt! Det är ju gratis i ett år tror jag för övrigt... Efter det kostar supporten 700 spänn, för ett samtal (!) :)

<{POST_SNAPBACK}>


Hej,
TV on TIME och KAREOKE + funzone tror jag att jag har. Sitter själv på en OEM licens så jag har inte haft någon frmagång. Irriterande av M$ att inte svara.....

#69

Postad 02 mars 2007 - 09:40

peter120
  • peter120
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Hej,
TV on TIME och KAREOKE + funzone tror jag att jag har. Sitter själv på en OEM licens så jag har inte haft någon frmagång. Irriterande av M$ att inte svara.....

<{POST_SNAPBACK}>


Ok, själv har jag ingenting förutom några spel. Men det kanske beror på att jag kör x64. Vad kör du? Du tror inte att du skulle kunna maila mig de program du har? (borde ligga under C:\användare\""ditt namn""\AppData\Roaming\Media Center Programs)

Min mail: [email protected]

#70

Postad 02 mars 2007 - 18:01

hawkster77
  • hawkster77
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Har både comhem kabel-tv (vanlig rf-signal) och digital-tv (bredbandsbolagets ip-tv, vet att denna har diskuterats förut) som jag tänkte dra in i datorn. Tyvärr har jag bara RF-ingång i datorn så jag får omvandla signalen från dig-boxen till en rf-signal via modulator. Mina frågor.

1. Kommer jag att kunna använda vistas hela funktionalitet med kabel-tv-kanalerna (comhem)? Dvs tablåer, programmera vilka program jag vill spela in osv.

2. Kommer uppspelning av kanaler från dig-boxen att funka smärtfritt? Även betalkanalerna (TV1000, viasat sport osv)? Och kommer jag att kunna spela in dessa? (jag förstår att tablåer och programmering inte kommer att funka dock)

Det finns en del ledtrådar till svaren här i tråden och i andra trådar men jag är helt lost i denna djungel och behöver ett rakt svar på min exakta uppställning för att förstå... :unsure:

#71

Postad 02 mars 2007 - 18:58

ekke201
  • ekke201
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0

Hej,
TV on TIME och KAREOKE + funzone tror jag att jag har. Sitter själv på en OEM licens så jag har inte haft någon frmagång. Irriterande av M$ att inte svara.....

<{POST_SNAPBACK}>


Ok, själv har jag ingenting förutom några spel. Men det kanske beror på att jag kör x64. Vad kör du? Du tror inte att du skulle kunna maila mig de program du har? (borde ligga under C:\användare\""ditt namn""\AppData\Roaming\Media Center Programs)

Min mail: [email protected]

<{POST_SNAPBACK}>


Den mappen är tom tyvärr

#72

Postad 06 mars 2007 - 22:57

Unregistered5282d64f
  • Unregistered5282d64f
  • Användare

  • 174 inlägg
  • 0
Har bara som hastigast provkört Vista MCE på min burk då mitt nya grafikkort inte kunde visa bild på min gamla tjocktv. Blir till att investera i en LCD nu lite hastigt och lustigt. :(

Det första jag slogs av kontra Mediaportal var frånvaron av "mappvy". Lider enormt av att inte kunna bläddra bland mina Mp3or i mappstruktur. Helt omöjligt att hitta om man ska använda sig av album, artist, år eller låt då ID-taggarna inte är vad de borde vara. Är det någon som vet om det finns någon plug-in eller inställning av välja? I annat fall blir jag nog tvungen att återgå till Mediaportal.

#73

Postad 07 mars 2007 - 23:05

JouniL
  • JouniL
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0

Det första jag slogs av kontra Mediaportal var frånvaron av "mappvy". Lider enormt av att inte kunna bläddra bland mina Mp3or i mappstruktur. Helt omöjligt att hitta om man ska använda sig av album, artist, år eller låt då ID-taggarna inte är vad de borde vara. Är det någon som vet om det finns någon plug-in eller inställning av välja? I annat fall blir jag nog tvungen att återgå till Mediaportal.

<{POST_SNAPBACK}>


Jaha, det är bara önska dig välkommen till MCE träsket. Samma dåraktighet (frånvaro av mappvy) var det med XP MCE. Det blir till att investera lite kvalitetstid med att ordna dina MP3 taggar. Själv använder jag MuscBrainz (automatisk taggning) tillsammans med MediaMonkey för detta ändamål.

#74

Postad 09 mars 2007 - 09:42

Unregistered5282d64f
  • Unregistered5282d64f
  • Användare

  • 174 inlägg
  • 0
Tack för tipset, men jag har nog tyvärr sån kontrollmani att jag måste se mappvy för att veta exakt vad jag har och var jag har det. Fattar inte hur MS kan vara så korkade inte implementera ett sånt upplägg. Finns ju inte en chans att hålla koll på en gigantisk musiksamling. Speciellt inte då det mesta saknar korrekta taggar. Eller deras mening är att man ska lägga alla sina pengar på dyrt OS så man inte har råd att äga mer än en handfull cd-skivor? :D
Lyckades själv hitta en hemtillverkad plugin för MCE2005, som även skulle funka i Vista. Tyvärr lyckas jag få något irriterande felmeddelande när det ska starta. :lol:

Så kom igen alla och hjälp till att komma på en lösning är ni snälla.

#75

Postad 09 mars 2007 - 22:53

Unregistered421f5d40
  • Unregistered421f5d40
  • Beroende

  • 1 364 inlägg
  • 0
Vilka program/codec skall man använda ihop med vista för att få dessa filer att funka , Gärna länkar om ni har ,

TS , divx . xvid , srt , MKV

#76

Postad 10 mars 2007 - 10:47

Unregistered35020
  • Unregistered35020
  • Forumräv

  • 635 inlägg
  • 0
Min burk hemma tar det mesta och jag håller det enkelt (grundtipset med codecs...):

Vistas egen mpeg2-dekoder (purevideo har problem med ljudet, powerdvd och liknande göre sig icke besvär...).
Koepps XVID för divx.
Haali mediasplitter, coreavc och ac3filter - dessa för MKV-prylarna (mpeg4-hd).

Jag har stött på vist-or som inte vill kännas vid vissa filsuffix inne i mediacentret, men tar dem i mediaplayer - det har handlat om lite registerfippel då (sätta filtypen i fråga manuellt som videoformat inne i registret - men det är överkurs).

/J

#77

Postad 11 mars 2007 - 09:39

Tellus82
  • Tellus82
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0
Kan tillägga att här köres Vista Ultimate & FloppyDTV DVB-S Conax 4.0E, nForce4, X-Fi Etreme Music med mycket gott resultat.

Vad det gäller codecs så kör jag nVidia Purevideo (valt med vista codec changer) för dvd & tv utan strul...

FFdshow Tryouts funkar jäkligt bra med omedelbar koppling av filer till mce:n, vanliga Divx codecen gav mig som vanligt en hel värld av problem (konstig mappvisning i explorer, reset av grafikdrivare osv....)

H.264 funkar bäst med CoreAVC 1.1 för mig, (har försökt att installera 1.2-1.4 utan resultat) kör den med Haali mediasplitter... Även här funkade kopplingen direkt till olika containers...

Spdif funkar i alla lägen med creative kortet (spdif pass through aktiverat i alla codecs & i vista & i X-Fi drivarn). Enda lilla konstiga med creatives senaste drivare är att man måste ställa in att man ska använda spdif I/O under den analoga sektionen... (kanske inte den smidigaste placeringen av den kryssrutan)

Som många sagt tidigare så är det jävligt stabilt, Har haft tv visning på under många timmar med en hel del zappande utan minsta krångel.

nVidias senaste officiella drivare gjorde mkt för prestanda & stabillitet, både grafik & mobo...

#78

Postad 12 mars 2007 - 17:55

Unregistered421f5d40
  • Unregistered421f5d40
  • Beroende

  • 1 364 inlägg
  • 0
Tack för hjälpen .

Har nu instalerat Power DVD Ultra , FFDshow Tryouts & CoreAVC 1,1 . Allt verkar funka & det känns stabilt .

#79

Postad 14 mars 2007 - 22:47

joniS
  • joniS
  • Lärjunge

  • 339 inlägg
  • 0
Någon som testat (fick byta mb i min maskin så jag kör på gamla mb med mce2005 så kan inte testa, men verkar intressant):
Media Control Plugin for Windows Vista Media Center
http://damienbt.free.fr/index.php

   *  Switching embedded audio and subtitles streams while playing a video&#58; works with AVI, OGM, MKVSwitching between external subtitle files &#40;.SRT, .SUB&#41;
    * Switching between FFDShow presets &#40;audio & video&#41;
    * Setting and loading bookmarks inside a video with visualization of the pictures of the saved bookmarks
    * Real fastforward &#40;and rewind&#41; exactly like in the TV module &#40;with 3 different speeds&#41;
    * Switching and setting post-processing filters in FFDShow &#40;video filters only&#41;
    * Separate application to assign keyboard/remote control shortcuts to the commands and the MCML pages of the pluginFull remote control support &#40;6 buttons are mapped by default, but this can be changed&#41;
    * Default mapping &#40;works in full screen while watching a video, except the blue button that is always caught&#41; &#58;
          o Fast forward / rewind buttons
          o Blue button &#58; loads the startup page of the plugin
          o Red button &#58; switches audio stream
          o Green button &#58; switches subtitle stream
          o Yellow button &#58; switches subtitle file

Bifogad fil(er)


Redigerat av joniS, 14 mars 2007 - 22:48.


#80

Postad 15 mars 2007 - 10:24

peter120
  • peter120
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Någon som testat (fick byta mb i min maskin så jag kör på gamla mb med mce2005 så kan inte testa, men verkar intressant):
Media Control Plugin for Windows Vista Media Center
http://damienbt.free.fr/index.php

   *  Switching embedded audio and subtitles streams while playing a video&#58; works with AVI, OGM, MKVSwitching between external subtitle files &#40;.SRT, .SUB&#41;
    * Switching between FFDShow presets &#40;audio & video&#41;
    * Setting and loading bookmarks inside a video with visualization of the pictures of the saved bookmarks
    * Real fastforward &#40;and rewind&#41; exactly like in the TV module &#40;with 3 different speeds&#41;
    * Switching and setting post-processing filters in FFDShow &#40;video filters only&#41;
    * Separate application to assign keyboard/remote control shortcuts to the commands and the MCML pages of the pluginFull remote control support &#40;6 buttons are mapped by default, but this can be changed&#41;
    * Default mapping &#40;works in full screen while watching a video, except the blue button that is always caught&#41; &#58;
          o Fast forward / rewind buttons
          o Blue button &#58; loads the startup page of the plugin
          o Red button &#58; switches audio stream
          o Green button &#58; switches subtitle stream
          o Yellow button &#58; switches subtitle file

<{POST_SNAPBACK}>


Säkert bra om man får det att funka. Det fick inte jag. Men jag kör vista x64, så det är ju branchpraxis att man blir mobbad, ingen skapar program eller drivrutiner som funkar, och att ingen i över huvudtaget bryr sig om jag kan använda deras produkter eller inte.

#81

Postad 15 mars 2007 - 16:10

Unregistered421f5d40
  • Unregistered421f5d40
  • Beroende

  • 1 364 inlägg
  • 0
Nu rullar min burk stabilt så nu är det dax för fixa & trixa med inställningar . Har ett ASUS grafikkort 7950 GT med 2 DVI utgångar & dom har jag kopplat ena till en TFT skärm & den andra till projen en Sanyo Z4 . Nu måste jag gå in i inställingarna för att ändra upplösning beroende på vilken skärm jag skall använda . Vad jag har förstått så kan man inte köra båda skärmarna samtidigt klonade med olika inställningar . Finns det någe sätt att skapa färdiga inställingar som man kan hoppa i mellan med hjälp av en knapp tryckning . Har försökt att hitta någe sådant men utan resultat .

#82

Postad 16 mars 2007 - 19:26

Klasse71
  • Klasse71
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hej!

Kan man ställa in så bilden blir "widescreen" i Vista MCE automatiskt vid tex. 4:3 utsändningar så man slipper zooma till rätt instaällning så fort man byter kanal?

Kör med VGA-VGA på en Samsung tv och autowide går inte att välja för PC ingången på tv:n upplösningen (1360x768) för övrigt är bra när skrivbordet visas etc.

Tacksam för svar!

Klas

#83

Postad 16 mars 2007 - 21:38

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

  • 1 064 inlägg
  • 0
Ja du kan få automatiskt men hur du åstakommer det beror på vilken codec du kör. PowerDVD har en egen automatik man bara slår på i deras "more programs" plugin. Med MS egen codec vet jag inte iof om det går.

#84

Postad 18 mars 2007 - 23:10

lejbe
  • lejbe
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

...PowerDVD har en egen automatik man bara slår på i deras "more programs" plugin...

<{POST_SNAPBACK}>


Jag kör PowerDVD 7.3 men kan inte hitta ngn more programs plugin. Under vad ligger den i menyerna?

#85

Postad 19 mars 2007 - 18:13

q-biq
  • q-biq
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Finns det nått smart sätt att lira upp .flac i vmce?

#86

Postad 19 mars 2007 - 22:20

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

  • 1 064 inlägg
  • 0

...PowerDVD har en egen automatik man bara slår på i deras "more programs" plugin...

<{POST_SNAPBACK}>


Jag kör PowerDVD 7.3 men kan inte hitta ngn more programs plugin. Under vad ligger den i menyerna?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag märkte att den är bortplockad i PWRDVD7 ultra. I tidigare versioner ligger den som en ikon om du går till förstasidan i MCE och där väljer "More programs"

#87

Postad 20 mars 2007 - 08:27

Unregistered421f5d40
  • Unregistered421f5d40
  • Beroende

  • 1 364 inlägg
  • 0
Har fått problem med min burk när jag försöker använda flera displayer tft skärm + projen . Jag får bara bild på projen när jag väljer att använda 1 display & väljer projen . Men sen när jag vill flytta tbx bilden till tft skärmen då vill den inte även fast det står i inställningarna att det ska vara bild på tft skärmen . Det verkar inte spela någon roll hur jag gör jag får inte tbx bilden till tft-skärmen . Det enda som funkar är att stänga av datorn , låta den stå några minuter & koppla bort sladden till projen .

Jag kan inte heller clona skärmarna eller köra dualview .

Har ett ASUS 7950GT grafikkort .

Någon som har några förslag på vad som kan ha hänt & vad man kan göra , dessa funktioner funkade förut .

#88

Postad 20 mars 2007 - 17:48

Sportster
  • Sportster
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Har fått problem med min burk när jag försöker använda flera displayer tft skärm + projen . Jag får bara bild på projen när jag väljer att använda 1 display & väljer projen . Men sen när jag vill flytta tbx bilden till tft skärmen då vill den inte även fast det står i inställningarna att det ska vara bild på tft skärmen . Det verkar inte spela någon roll hur jag gör jag får inte tbx bilden till tft-skärmen . Det enda som funkar är att stänga av datorn , låta den stå några minuter & koppla bort sladden till projen .

Jag kan inte heller clona skärmarna eller köra dualview .

Har ett ASUS 7950GT grafikkort .

Någon som har några förslag på vad som kan ha hänt & vad man kan göra , dessa funktioner funkade förut .

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har precis samma problem som dig. Det är bara att vänta på att Nvidia släpper nya drivrutiner.
Det står om det här http://us.download.n...lease_Notes.pdf
om du har lust att läsa.

Redigerat av Sportster, 20 mars 2007 - 21:07.


#89

Postad 20 mars 2007 - 19:27

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

  • 1 064 inlägg
  • 0
Jag har också haft problem med clone i Vista :)

Sen verkar Vistadrivisarna för grafikkortet vara mycket kinkigare än i XP/MCE2005 att tv'n som är kopplad till DVI är påslagen och inställd på den ingången när man bootar pcn. Skitskumt....

#90

Postad 20 mars 2007 - 23:07

twinhan3030
  • twinhan3030
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Lyfter frågan med Twinhan´s tv-kort 3030 + CA-modul. Är det någon som vet om detta fungerar
i Vista Media Center ?
Kör Mediaportal idag, men less på småbuggarna (Ingen tv-signal efter HTPC´n vart i standby, vilket
medför att jag alltid måste ha burken igång om jag ska spela in samt använda mig av små
irreterande applikationer som PSKILL).

<{POST_SNAPBACK}>


Nej, betalkanalerna låser inte i Vista. (Man får klicka manuellt i Twinhans tilläggs-app för ci, varje gång man vill byta betalkanal. De fria kanalerna fungerar bra). Men allt fungerar toppen med MCE 2005. Vänta med Vista tills Twinhan släpper en ci-app för Vista.

#91

Postad 20 mars 2007 - 23:20

beerfrog
  • beerfrog
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Vad kör ni för att få till EPG:n i Vista MCE?

Mvh / B

#92

Postad 21 mars 2007 - 10:03

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0
Fiji - kommande Windows Media Center

Lite förvirrande - ett nytt Media Center ?

Har de lagt till stöd för DVB-S, DVB-C, Extender och betalkanaler mm då ? :P

#93

Postad 21 mars 2007 - 10:51

Unregistered421f5d40
  • Unregistered421f5d40
  • Beroende

  • 1 364 inlägg
  • 0

Har fått problem med min burk när jag försöker använda flera displayer tft skärm + projen . Jag får bara bild på projen när jag väljer att använda 1 display & väljer projen . Men sen när jag vill flytta tbx bilden till tft skärmen då vill den inte även fast det står i inställningarna att det ska vara bild på tft skärmen . Det verkar inte spela någon roll hur jag gör jag får inte tbx bilden till tft-skärmen . Det enda som funkar är att stänga av datorn , låta den stå några minuter & koppla bort sladden till projen .

Jag kan inte heller clona skärmarna eller köra dualview .

Har ett ASUS 7950GT grafikkort .

Någon som har några förslag på vad som kan ha hänt & vad man kan göra , dessa funktioner funkade förut .

<{POST_SNAPBACK}>



Hittade lösning på mitt problem igår . Jag har kört med NVIDIA BETA DRIVES 101.41 denna verkar sakna stöd för dubbla skärmar . Så jag provade NVIDIAS DRIVES 100.65 & med den så funkar det som det ska .

Här hittade jag drivrutinerna
http://www.nvidia.co...yassurance.html

#94

Postad 21 mars 2007 - 11:22

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

  • 1 064 inlägg
  • 0
Tack Cosmoz :P

#95

Postad 21 mars 2007 - 11:53

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

  • 1 064 inlägg
  • 0

Fiji - kommande Windows Media Center

Lite förvirrande - ett nytt Media Center ?

Har de lagt till stöd för DVB-S, DVB-C, Extender och betalkanaler mm då ?  :P

<{POST_SNAPBACK}>



Gissar att det blir släppt på samma sätt som Emerald.

#96

Postad 21 mars 2007 - 15:45

kimpa888
  • kimpa888
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Jag måste få ställa en dum fråga, kan man inte få 16.9 när man ser liv tv?

#97

Postad 21 mars 2007 - 16:17

navjo
  • navjo
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Vad kör ni för att få till EPG:n i Vista MCE?

Mvh / B

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kör BladeRunner 3.0 och TVxb.

Använde följande guide för att få det att fungera...

http://www.tystpc.nu...opic.php?t=1857

Det fungerar bra för mig (hade lite problem när de la om till Digital nätet.... men det löste sig)

Jag kör Vista Ultimate och FireDTV-T (Boxer)

// John

#98

Postad 21 mars 2007 - 16:29

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

  • 1 061 inlägg
  • 0
fiji kan vara service pack, hoppas dock på bättre stöd för gaming/live gamertag integrering, bättre dvd library funktion. möjlighet att spara filmer på hårdisken en funktion som man visat förr... bättre stöd för blu-ray etc

#99

Postad 21 mars 2007 - 17:05

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

  • 1 064 inlägg
  • 0

Jag måste få ställa en dum fråga, kan man inte få 16.9 när man ser liv tv?

<{POST_SNAPBACK}>



Absolut självklart får man 16:9 live tv!


:wub:

#100

Postad 21 mars 2007 - 19:14

kimpa888
  • kimpa888
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
men jag har får inte det på någon kanal alls:S fast dom har det när jag kollar genom vanlig tv:P



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.