Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nokia Lumia 800 lanserad

1395 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia Lumia 800 512MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 8,46 (127) Inga priser
1 relaterade trådar

#1051

Postad 12 april 2012 - 15:57

knydde
  • knydde
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Hej har tänkt att köpa en begagnad lumia 800 och läste nu på 3:s hemsida att deras lumia 800 inte är opertörslåsta. Är det någon här som kan bekräfta detta det vore ju kanon om så va fallet.

Mvh Knydde

#1052

Postad 12 april 2012 - 17:04

Andreas951
  • Andreas951
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Hej har tänkt att köpa en begagnad lumia 800 och läste nu på 3:s hemsida att deras lumia 800 inte är opertörslåsta. Är det någon här som kan bekräfta detta det vore ju kanon om så va fallet.

Mvh Knydde


Inte låst, Har en Lumia från 3 och använder teila.
Men du får se en 3:a vid uppstart + att det är någon app. Deras app kan man ta bort. Vet inte hur det är med boot bilden.

#1053

Postad 12 april 2012 - 18:09

Unregistered2130
  • Unregistered2130
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

Verkar som att Lindy Audio är en app som inte uppdaterats sedan Mango/7.5 släpptes, därav den bristande multitaskingen.


Endomondo-appen är ju uppdaterad till Windows Phone Mango, den är ju splitterny så att säga och helt omarbetad men den fungerar inte att ha i bakgrunden utan då stannar den.

Ljudboksproblemet däremot verkar löst, jag gjorde den där workarounden som Rajser tipsade om och gjorde om ljudboken till en poddsändning i zune så nu kan man ha ljudboken i bakgrunden. :-)

Mvh Jonas.

#1054

Postad 12 april 2012 - 18:32

knydde
  • knydde
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0

Inte låst, Har en Lumia från 3 och använder teila.
Men du får se en 3:a vid uppstart + att det är någon app. Deras app kan man ta bort. Vet inte hur det är med boot bilden.

Va bra å tack för de snabba svaret

#1055

Postad 13 april 2012 - 18:15

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Funderar på att göra en total återställning eller factoryreset för att se om batteriet håller bättre.
Vad händer? Måste allt installeras om?

Läser man på Nokia Support så står det så här:
Varning: Det här raderar allt personligt innehåll, inklusive appar som har köpts och hämtats (kanske kan hämtas igen) och återställer fabriksinställningarna.

#1056

Postad 13 april 2012 - 22:10

Andreas951
  • Andreas951
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Funderar på att göra en total återställning eller factoryreset för att se om batteriet håller bättre.
Vad händer? Måste allt installeras om?

Läser man på Nokia Support så står det så här:
Varning: Det här raderar allt personligt innehåll, inklusive appar som har köpts och hämtats (kanske kan hämtas igen) och återställer fabriksinställningarna.

Ja, allt raderas och telefonen blir som den var från början. Står rätt tydligt i texten du klippt in. Appar du köpt behöver du inte köpa igen då de är kopplade till ditt konto och inte telefonen i sig

Prövade att stänga av dataanslutningen och bara använda GSM och WIFI.
Använder inte facebook och synkar ingen mail.

Med dataanslutning på så får jag ur ca 30timmar innan den åker på laddning.
Med dataanslutning av fick jag ur ca 70 timmar och då hade jag ändå ringt mer samtal.

Har kass mottagning så antar att med dataanslutning på så jobbar den hårt för att ha bra kontakt


Nokia har också släppt en ny app "Lumia Höjdpunkter" som är tänkt att ge dig som ägare av en Lumia lite tips & trix.

Nokia today has released a new app called Lumia Highlights and it's there to lend a helping hand to those who want to discover cool new things about their Lumia as well as the Windows Phone OS. The app features useful tips, tutorials, latest news on great apps and of course they hook you with the great accessories.

Följ länken och scanna QR koden. För jag hittade inte appen när jag söker på market.
http://www.wpcentral...-help-out-noobs

Redigerat av Andreas951, 13 april 2012 - 22:30.


#1057

Postad 13 april 2012 - 22:49

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Ja, allt raderas och telefonen blir som den var från början. Står rätt tydligt i texten du klippt in. Appar du köpt behöver du inte köpa igen då de är kopplade till ditt konto och inte telefonen i sig

Prövade att stänga av dataanslutningen och bara använda GSM och WIFI.
Använder inte facebook och synkar ingen mail.

Med dataanslutning på så får jag ur ca 30timmar innan den åker på laddning.
Med dataanslutning av fick jag ur ca 70 timmar och då hade jag ändå ringt mer samtal.

Har kass mottagning så antar att med dataanslutning på så jobbar den hårt för att ha bra kontakt


Nokia har också släppt en ny app "Lumia Höjdpunkter" som är tänkt att ge dig som ägare av en Lumia lite tips & trix.

Nokia today has released a new app called Lumia Highlights and it's there to lend a helping hand to those who want to discover cool new things about their Lumia as well as the Windows Phone OS. The app features useful tips, tutorials, latest news on great apps and of course they hook you with the great accessories.

Följ länken och scanna QR koden. För jag hittade inte appen när jag söker på market.
http://www.wpcentral...-help-out-noobs

Vet ju inte om det är värt jobbet när det kanske inte ger mer batteritid ändå, får kanske ett ryck och gör det när jag har tid över någon dag.
Tack för appen, öven om den var rätt så meningslös, men den blir kanske bättre.

Kopierade detta från ett annat forum: Postad bild

Någon annan som har så bra batteritid? Inte jag i varje fall :(

Redigerat av stelex, 13 april 2012 - 22:51.


#1058

Postad 14 april 2012 - 13:02

Andreas951
  • Andreas951
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Den där bilden visar ju bara vad telefonen gissar sig till hur länge en den kan komma att klarar sig på 1 laddning. Använder du telefonen så sjunker denna uppskattade tid snabbt. Tror den gör någon analys över hur man använde telefonen innan laddningen och gör en grov beräkning hur länge man kan tänkas klara sig innan nästa laddning.

Tiden som visas är inte den tid som du kan använda den aktivt. Du kan tex inte surfa i 2 dagar eller ringa samtal i 2 dagar i sträck eller se video i 2 dagar.

Min visar återstående batteri tid 3dagar 23 timmar. Nu när jag kopplade ur laddaren. Och då har jag haft 1 vecka med dataanslutningen av + att jag inte har använt telefonen särskilt mycket sista veckan. ca 1 timme samtal, 20sms, tagit några bilder, googlat lite snabbt och kollat kl,datum,väder saldo några gånger per dag. Och med denna användning har jag laddat den var tredje dag ungefär

Redigerat av Andreas951, 14 april 2012 - 13:08.


#1059

Postad 14 april 2012 - 13:15

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Den där bilden visar ju bara vad telefonen gissar sig till hur länge en den kan komma att klarar sig på 1 laddning. Använder du telefonen så sjunker denna uppskattade tid snabbt. Tror den gör någon analys över hur man använde telefonen innan laddningen och gör en grov beräkning hur länge man kan tänkas klara sig innan nästa laddning.

Tiden som visas är inte den tid som du kan använda den aktivt. Du kan tex inte surfa i 2 dagar eller ringa samtal i 2 dagar i sträck eller se video i 2 dagar.

Min visar återstående batteri tid 3dagar 23 timmar. Nu när jag kopplade ur laddaren. Och då har jag haft 1 vecka med dataanslutningen av + att jag inte har använt telefonen särskilt mycket sista veckan. ca 1 timme samtal, 20sms, tagit några bilder, googlat lite snabbt och kollat kl,datum,väder saldo några gånger per dag. Och med denna användning har jag laddat den var tredje dag ungefär

Jo jag vet att det är uppskattad tid. Tror aldrig att min visat mer än max 1 dag 10 timmar, men så använder ju jag min en hel del också. Blir telefonsamtal med bluetoothheadset varje dag.

Redigerat av stelex, 14 april 2012 - 13:16.


#1060

Postad 14 april 2012 - 19:29

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Är det någon som gjort en total återställning och fått bättre batteritid efter det?
Om jag gör en återställning det är det något speciellt jag bör tänka på?

#1061

Postad 14 april 2012 - 20:07

Andreas951
  • Andreas951
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
stelex . Inget speciellt du behöver tänkta på. Bilder mm kan ju vara bra att spara på datorn de kommer raderas. Annars är det bara att köra på.
Hur mycket använder du telefonen och hur länge räcker batteriet?

Använder man telefon flitigt så får man räkna med att ladda den varje kväll. gäller alla smartphones ovasett märke och OS.
Använder du telefonen så drar den ström. Skärmen och WIFI,dataanslutning drar ström. Surfar du eller spelar spel så kommer det dra ström.

#1062

Postad 14 april 2012 - 20:29

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

stelex . Inget speciellt du behöver tänkta på. Bilder mm kan ju vara bra att spara på datorn de kommer raderas. Annars är det bara att köra på.
Hur mycket använder du telefonen och hur länge räcker batteriet?

Använder man telefon flitigt så får man räkna med att ladda den varje kväll. gäller alla smartphones ovasett märke och OS.
Använder du telefonen så drar den ström. Skärmen och WIFI,dataanslutning drar ström. Surfar du eller spelar spel så kommer det dra ström.

Jag använder den ju faktiskt en del, surf med både dataanslutning och wifi, spelar en hel del WF, samtal med bluetootheadset och ibland lite Nokia kör.
Jag kanske ska vara nöjd som den är, klarar ofta mer än en dag, brukar vara 1 - 1.5 dag

Blev ju nästan en fördubbling efter 12070-uppdateringen. Men är ändå lite sugen på att ev få mer.

När jag ringde Nokia Support om "Samtal väntar"-problemet så sa jag att batteritiden blivit mycket bättre med 12070, de svarade med att den inte blivit riktigt bra för alla så i nästa uppdatering ska det komma ännu en förbättring till batteriet.

#1063

Postad 16 april 2012 - 01:26

tkajsirp
  • tkajsirp
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
ok, nybörjar fråga , hur funkar "multitasking" på WP7? försöker fortfarande få humm hur OS:et funkar, hittills tyvärr stor besvikelse... :mellow:

Redigerat av tkajsirp, 16 april 2012 - 01:27.


#1064

Postad 16 april 2012 - 06:11

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Vad är du besviken på?

#1065

Postad 16 april 2012 - 09:21

oolsson
  • oolsson
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Det är nu möjligt att installera custom rom med interop unlock på Lumia 800 och 710!


http://www.xda-devel...ia-710-and-800/

Redigerat av oolsson, 16 april 2012 - 10:25.


#1066

Postad 16 april 2012 - 13:31

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0

Det är nu möjligt att installera custom rom med interop unlock på Lumia 800 och 710!


http://www.xda-devel...ia-710-and-800/


Ett väldigt fåtal som kan. Allra helst ska man vara kvar på 11450 programvara men vem är det idag? Telefonen måste ha upplåst bootloader från fabrik vilket enbart ett väldigt fåtal har som sagt. Man kan säga som så att ha man någon gång uppdaterat telefonen så är det kört.

Funkar inte att rulla tillbaka till gammal programvara heller när man väl uppdaterat.

Redigerat av deeyay, 16 april 2012 - 13:32.


#1067

Postad 17 april 2012 - 13:52

Unregisteredf3125ee8
  • Unregisteredf3125ee8
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

Den där bilden visar ju bara vad telefonen gissar sig till hur länge en den kan komma att klarar sig på 1 laddning. Använder du telefonen så sjunker denna uppskattade tid snabbt. Tror den gör någon analys över hur man använde telefonen innan laddningen och gör en grov beräkning hur länge man kan tänkas klara sig innan nästa laddning.

Tiden som visas är inte den tid som du kan använda den aktivt. Du kan tex inte surfa i 2 dagar eller ringa samtal i 2 dagar i sträck eller se video i 2 dagar.

Min visar återstående batteri tid 3dagar 23 timmar. Nu när jag kopplade ur laddaren. Och då har jag haft 1 vecka med dataanslutningen av + att jag inte har använt telefonen särskilt mycket sista veckan. ca 1 timme samtal, 20sms, tagit några bilder, googlat lite snabbt och kollat kl,datum,väder saldo några gånger per dag. Och med denna användning har jag laddat den var tredje dag ungefär

Vet ju inte om det är värt jobbet när det kanske inte ger mer batteritid ändå, får kanske ett ryck och gör det när jag har tid över någon dag.
Tack för appen, öven om den var rätt så meningslös, men den blir kanske bättre.

Kopierade detta från ett annat forum:

Någon annan som har så bra batteritid? Inte jag i varje fall :(


Ah, min telefon. :) Kommer snart med en uppdaterad bild på batteriförbrukning, blir nog imorgon om de inte räcker längre. Kan säga att det ser bättre ut än första bilden. :)

Den där bilden visar ju bara vad telefonen gissar sig till hur länge en den kan komma att klarar sig på 1 laddning. Använder du telefonen så sjunker denna uppskattade tid snabbt. Tror den gör någon analys över hur man använde telefonen innan laddningen och gör en grov beräkning hur länge man kan tänkas klara sig innan nästa laddning.

Tiden som visas är inte den tid som du kan använda den aktivt. Du kan tex inte surfa i 2 dagar eller ringa samtal i 2 dagar i sträck eller se video i 2 dagar.

Min visar återstående batteri tid 3dagar 23 timmar. Nu när jag kopplade ur laddaren. Och då har jag haft 1 vecka med dataanslutningen av + att jag inte har använt telefonen särskilt mycket sista veckan. ca 1 timme samtal, 20sms, tagit några bilder, googlat lite snabbt och kollat kl,datum,väder saldo några gånger per dag. Och med denna användning har jag laddat den var tredje dag ungefär


Den uppskattade tiden stämmer väldigt bra med hur länge batteriet räcker i min telefon, laddar varannan dag nu förtiden (som jag skrev ovanför, min telefon på bilden). Vet inte riktigt vad som hänt men nu har den ryckt till sig mer, trots en timme samtal hittills, några sms och en del wordfeud, även lite små surf under periodpauserna i hockeyn. Men återkommer som sagt troligtvist imorgon kväll med en ny bild. :)

#1068

Postad 17 april 2012 - 19:34

Unregistered2130
  • Unregistered2130
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Imorgon blir det att lägga ut min Nokia Lumia 800 på blocket och inhandla någon annan telefon. :(

Är som tidigare sagt ett Nokiafan men bristen på multitasking, volymbuggar, bluetoothbugg, bristen på alfanumeriskt tangentbord med t9, dålig kamera osv har gjort att denna telefon blev ett ordentligt steg neråt jämfört med Nokia N8 som jag hade innan, sambon känner samma sak och vill sälja sin också. Nu blir det att fundera lite på om man ska hoppa på Androidtåget med Htc One X tex eller liknande tills vidare eller om man tillfälligt går tillbaka till en N8 tills något annat intressant kommer ut på marknaden.

Mvh Jonas.

#1069

Postad 17 april 2012 - 21:10

Hkan100
  • Hkan100
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Lyssnar jag på musik, och har sportstracker igång så dör telefonen efter ca 20 minuter. Enda sättet att starta den igen är att hålla in powerknappen och volym neråt. Någon annan som råkat ur för samma sak?

#1070

Postad 18 april 2012 - 05:53

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Ah, min telefon. :) Kommer snart med en uppdaterad bild på batteriförbrukning, blir nog imorgon om de inte räcker längre. Kan säga att det ser bättre ut än första bilden. :)



Den uppskattade tiden stämmer väldigt bra med hur länge batteriet räcker i min telefon, laddar varannan dag nu förtiden (som jag skrev ovanför, min telefon på bilden). Vet inte riktigt vad som hänt men nu har den ryckt till sig mer, trots en timme samtal hittills, några sms och en del wordfeud, även lite små surf under periodpauserna i hockeyn. Men återkommer som sagt troligtvist imorgon kväll med en ny bild. :)

Spännande. Du har så hög uppskattad tid och jag ligger på ca 1 dag 5 timmar vid 100%. Jag "använder" min telefon och jag laddar ungefär samma som dig, ofta varje kväll men även ibland varannan dag.

#1071

Postad 18 april 2012 - 08:54

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0

Imorgon blir det att lägga ut min Nokia Lumia 800 på blocket och inhandla någon annan telefon. :(

Är som tidigare sagt ett Nokiafan men bristen på multitasking, volymbuggar, bluetoothbugg, bristen på alfanumeriskt tangentbord med t9, dålig kamera osv har gjort att denna telefon blev ett ordentligt steg neråt jämfört med Nokia N8 som jag hade innan, sambon känner samma sak och vill sälja sin också. Nu blir det att fundera lite på om man ska hoppa på Androidtåget med Htc One X tex eller liknande tills vidare eller om man tillfälligt går tillbaka till en N8 tills något annat intressant kommer ut på marknaden.

Mvh Jonas.


Får hoppas du får ett bra exemplar av HTC One X. Tydligen så DOA's nästan 25% av de telefonerna. Förfärlig kvalitet på dem. Vissa har gått igenom 5 exemplar för att få en som funkar som de ska. Problem med skärmen, extremt lagg etc har prydlat dem.

Gå och läs lite på swedroid forumet för den telefonen innan du köper en sådan.

#1072

Postad 18 april 2012 - 09:49

Unregisteredf3125ee8
  • Unregisteredf3125ee8
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

Spännande. Du har så hög uppskattad tid och jag ligger på ca 1 dag 5 timmar vid 100%. Jag "använder" min telefon och jag laddar ungefär samma som dig, ofta varje kväll men även ibland varannan dag.


Min uppskattade tid var lika "låg" som din tidigare men ökade successivt. Jag erkänner även att vissa dagar använder jag inte telefonen allt för mycket, blir några SMS, något kortare samtal och en del Wordfeud. Andra desto mer men behöver inte ladda varje dag sedan 12070 iaf. :)
Dock så måste jag skjuta upp bilden till imorgon verkar det som (om jag inte då talar en längre tid i telefon idag, samtal drar sjukt mycket på batteriet, ca 10% på en timme).

#1073

Postad 18 april 2012 - 10:00

Unregistered2130
  • Unregistered2130
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

Får hoppas du får ett bra exemplar av HTC One X. Tydligen så DOA's nästan 25% av de telefonerna. Förfärlig kvalitet på dem. Vissa har gått igenom 5 exemplar för att få en som funkar som de ska. Problem med skärmen, extremt lagg etc har prydlat dem.

Gå och läs lite på swedroid forumet för den telefonen innan du köper en sådan.


Ajdå det lät inte bra! Tack för informationen. Då blir det nog en Nokia N8 tills vidare. :)

Mvh Jonas.

#1074

Postad 18 april 2012 - 12:29

Unregistered80d8b88a
  • Unregistered80d8b88a
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
HTC TITAN DÅ? :D

Ajdå det lät inte bra! Tack för informationen. Då blir det nog en Nokia N8 tills vidare. :)

Mvh Jonas.


Htc titan då? ;)

#1075

Postad 18 april 2012 - 12:48

Unregistered2130
  • Unregistered2130
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

HTC TITAN DÅ? :D


Htc titan då? ;)


Haha, nej nu blir det inte en ny Windows Phone under en lång tid tills de tagit sig från Alphastadiet! ;-)

#1076

Postad 19 april 2012 - 13:01

Unregisteredf3125ee8
  • Unregisteredf3125ee8
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
Sådär, blev en bild i natt. Hade hoppats på lite längre men blev ett långt samtal igår kväll som sluka upp batteriet:
Postad bild
(ursäkta kvalitén, såg bra ut i kameran och hade dåligt med batteri i den så lyckades bara ta suddiga bilder. :/)

Så under dessa 3 dagar och 9 timmar har jag inte använt telefonen allt för mycket:
2tim 40 min (3 samtal), fördelat på 1 timme på måndag (drog ca 10% av batteriet) och 1 tim 40min på torsdag (drog 24%(!) av batteriet). Förstår dock inte hur de kan skilja sig så pass i batteriförbrukning från första samtalen till andra. Antingen kollade jag fel eller så enkelt drog samtalen olika.
38 sms mottagna och skickade.
1 mms mottaget.
Lite wordfeud till och från
Ca 15-20 minuter surf totalt under dessa dagar
Wifi igång hela tiden
automatisk ljusstyrka
endast batterisparläge när batterinivån blir låg

Det var nog allt. Som det ser ut så har jag inte gjort mycket med telefonen de senaste dagarna, det som verkligen slukar batteri är samtal. Före det sista samtalet igår kväll hade jag 44% kvar batteri, efter 1tim och 40 min var den nere på 20%. Då hade batteritiden passerat just tre dagar.

Håller batteriet så här så är jag iaf nöjd. :)

Redigerat av Unregisteredf3125ee8, 19 april 2012 - 13:07.


#1077

Postad 19 april 2012 - 14:25

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Sådär, blev en bild i natt. Hade hoppats på lite längre men blev ett långt samtal igår kväll som sluka upp batteriet:

(ursäkta kvalitén, såg bra ut i kameran och hade dåligt med batteri i den så lyckades bara ta suddiga bilder. :/)

Så under dessa 3 dagar och 9 timmar har jag inte använt telefonen allt för mycket:
2tim 40 min (3 samtal), fördelat på 1 timme på måndag (drog ca 10% av batteriet) och 1 tim 40min på torsdag (drog 24%(!) av batteriet). Förstår dock inte hur de kan skilja sig så pass i batteriförbrukning från första samtalen till andra. Antingen kollade jag fel eller så enkelt drog samtalen olika.
38 sms mottagna och skickade.
1 mms mottaget.
Lite wordfeud till och från
Ca 15-20 minuter surf totalt under dessa dagar
Wifi igång hela tiden
automatisk ljusstyrka
endast batterisparläge när batterinivån blir låg

Det var nog allt. Som det ser ut så har jag inte gjort mycket med telefonen de senaste dagarna, det som verkligen slukar batteri är samtal. Före det sista samtalet igår kväll hade jag 44% kvar batteri, efter 1tim och 40 min var den nere på 20%. Då hade batteritiden passerat just tre dagar.

Håller batteriet så här så är jag iaf nöjd. :)

Ser ju grymt bra ut, där ligger jag i lä.

Jag har nu dessa siffror och jag har knappt använt telefonen,
ca 5 korta samtal, ca 10 - 15 minuter surf och Nokia Kör i 5 minuter.

Återstående batteritid: 62%.
Uppskattad återstående tid: 22 timmar.
Förfluten tid sedan senaste laddning: 1 dag 18 timmar.

#1078

Postad 19 april 2012 - 14:35

Unregisteredf3125ee8
  • Unregisteredf3125ee8
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

Ser ju grymt bra ut, där ligger jag i lä.

Jag har nu dessa siffror och jag har knappt använt telefonen,
ca 5 korta samtal, ca 10 - 15 minuter surf och Nokia Kör i 5 minuter.

Återstående batteritid: 62%.
Uppskattad återstående tid: 22 timmar.
Förfluten tid sedan senaste laddning: 1 dag 18 timmar.


Men av att döma från din tid så har du definitivt mer än 22 timmar kvar, snarare 55 timmar om man kollar förluten tid och återstående batteritid. Det ger dig sammanlagt ca fyra dagar batteritid, vilket då stämmer ganska bra med min tid om jag inte hade talat 2½ timme i telefon under dessa dagar.

Var som igår efter sista samtalet, stod då tre timmar kvar i uppskattad återstående tid, 6% och 9 timmar senare stod det 10 timmar kvar. Så bara där syns att den procentuella minskningen mot antal timmar inte stämmer överens med den uppskattade tiden (nog för att den hade säkerligen ökat desto längre tiden gick).

Redigerat av Unregisteredf3125ee8, 19 april 2012 - 14:36.


#1079

Postad 19 april 2012 - 15:05

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Men av att döma från din tid så har du definitivt mer än 22 timmar kvar, snarare 55 timmar om man kollar förluten tid och återstående batteritid. Det ger dig sammanlagt ca fyra dagar batteritid, vilket då stämmer ganska bra med min tid om jag inte hade talat 2½ timme i telefon under dessa dagar.

Var som igår efter sista samtalet, stod då tre timmar kvar i uppskattad återstående tid, 6% och 9 timmar senare stod det 10 timmar kvar. Så bara där syns att den procentuella minskningen mot antal timmar inte stämmer överens med den uppskattade tiden (nog för att den hade säkerligen ökat desto längre tiden gick).

Ja, 22 timmar ser verkligen skumt ut, borde vara betydligt mer. Får se hur det ser ut i morgon.

#1080

Postad 20 april 2012 - 09:07

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Detta var ju verkligen inget positivt för WP´s fortsättning :angry:

http://www.mobil.se/...e-1.505397.html

Redigerat av stelex, 20 april 2012 - 09:10.


#1081

Postad 20 april 2012 - 09:11

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Ja, 22 timmar ser verkligen skumt ut, borde vara betydligt mer. Får se hur det ser ut i morgon.

Efter 2 dagar 13 timmar har jag 40% eller 14 timmar kvar.

#1082

Postad 20 april 2012 - 10:08

roharr
  • roharr
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Angående batteritiden: Jag läste någonstans (kommer inte ihåg var) att något serviceställe för telefonen sagt att senaste uppgraderingen av telefonen löste problemet med dålig batteritiden för dom flesta men inte för alla. Nästa uppgradering skulle lösa det för alla. Jag vet inte mer än så eller om det var sant, men jag vet att det inte är ovanligt att vissa komponenter kommer från fler än en leverantör. Det kan vara små skillnader i hårdvaran men mjukvaran tar normalt hand om detta så från användarens perspektiv är det identiskt. Resultatet kan bli, om det finns ett problem från någon som levererar ex. batteriet, att någon slutkund upplever ett problem medan dom flesta slutkunder inte gör det. Jag har aldrig sett någon tillverkare (Nokia eller någon annan) kommentera sånt i detalj utan dom löser bara problemet och släpper en uppgradering om det är tekniskt möjligt. Alternativet är att kunden reklamerar telefonen på köpstället.

Sen om uppgraderingen till WP8. Som jag uppfattar situationen vill inte Nokia eller Microsoft kommentera det alls eftersom dom inte vill låsa sig utan göra det som är ekonomiskt försvarbart och tekniskt rimligt när det blir aktuellt. Därför säger dom varken ja eller nej, dom säger ingenting. Konstigt ändå att det blir sånt liv om det eftersom tillverkare av Androidtelefoner aldrig garanterar nått långt i förväg. Ibland händer det, ibland inte. Ibland går uppgraderingen bra, ibland inte. Apple har garanterat det men med resultatet att vissa äldre telefoner har blivit så slöa att dom knappt gått att använda. Hursomhelst måste rådet bli om du måste veta i förväg, vänta på WP8 eller tills det kommer ett officiellt statement från Nokia/MS eller köp en iPhone.

#1083

Postad 20 april 2012 - 12:57

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 2
Mig spelar det ingen roll om vi får WP8 eller inte. Det var definitivt inget jag förväntade mig när jag köpte telefonen. Tycker folk är för bortskämda och förväntar sig för mycket (även på Android sidan). Långt ifrån alla lurar som får uppgradering till ett helt nytt system. Jag köpte WP för att jag älskar 7.5 och kommer 8 till den så blir det en bonus bara som jag verkligen inte räknat med.

Folk säger de ska byta system om vi ej får 8. Men hur moget är det? Om man tycker om WP och inte får 8 till sin telefon, istället för att då köpa en ny med WP8 på den så ska de köpa en ny telefon med Android/iOS. Hur bra rimmar det? De vet ju själva att de inte kommer att göra det de bara gnäller på internet.

#1084

Postad 20 april 2012 - 14:13

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Mig spelar det ingen roll om vi får WP8 eller inte. Det var definitivt inget jag förväntade mig när jag köpte telefonen. Tycker folk är för bortskämda och förväntar sig för mycket (även på Android sidan). Långt ifrån alla lurar som får uppgradering till ett helt nytt system. Jag köpte WP för att jag älskar 7.5 och kommer 8 till den så blir det en bonus bara som jag verkligen inte räknat med.

Folk säger de ska byta system om vi ej får 8. Men hur moget är det? Om man tycker om WP och inte får 8 till sin telefon, istället för att då köpa en ny med WP8 på den så ska de köpa en ny telefon med Android/iOS. Hur bra rimmar det? De vet ju själva att de inte kommer att göra det de bara gnäller på internet.

Jag håller med dig, jag är riktigt nöjd med Mango, hoppas bara att alla småbuggar fixas, faktiskt riktigt irriterande.
Ser det också som en bonus om man får Apollo, hoppas bara att andra gör det också.

#1085

Postad 20 april 2012 - 15:09

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0
Volymbuggen är den enda som jag irriterar mig på en hel del. Finns inget annat som berör mig i mitt personliga användande förutom just den jobbiga ljudbuggen!

#1086

Postad 20 april 2012 - 16:57

Rajser
  • Rajser
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Jag kan inte påstå att jag har märkt av "ljudbuggen" öht.
Vad jag istället retar mig mest på är att det inte går att avaktivera skärmrotationen, det tycker jag är irriterande.

Annars är det en perfekt telefon.

#1087

Postad 20 april 2012 - 18:32

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Volymbuggen är den enda som jag irriterar mig på en hel del. Finns inget annat som berör mig i mitt personliga användande förutom just den jobbiga ljudbuggen!

Det som stör mig är att ring och alarmsignalen inte går att justera, sen saknar jag "samtal väntar" och ev om batteritiden kan bli lite bättre.

#1088

Postad 20 april 2012 - 18:32

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0
Det finns en homebrew app som man kan stänga av rotationen med men då måste man ha en upplåst telefon. Går endast att få genom att betala en årsavgift på $99 på AppHub.

#1089

Postad 21 april 2012 - 04:31

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Efter 2 dagar 13 timmar har jag 40% eller 14 timmar kvar.


Jag kom upp i 3 dagar 6 timmar innan telefonen stängde av sig :)

#1090

Postad 21 april 2012 - 07:37

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0

Det som stör mig är att ring och alarmsignalen inte går att justera, sen saknar jag "samtal väntar" och ev om batteritiden kan bli lite bättre.


Typ det jag också saknar, Tråkigt med samtal väntar.

Fast det jag inte förstår och detta är riktigt kasst och gäller inte bara Nokia.
Varför inte göra telefonerna så att dom funkar som en Masslagrings enhet ? Så man slipper alla mumbojumbo program som är så låsta.

Redigerat av _FredriK_, 21 april 2012 - 15:30.


#1091

Postad 21 april 2012 - 11:11

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Jag kom upp i 3 dagar 6 timmar innan telefonen stängde av sig :)

Nu när den laddat klart visar den:

Återstående batteritid: 100%
Uppskattad återstående tid: 1 dag 14 timmar.
Förfluten tid sedan senaste laddning: 1 timme.

Märkligt. Trodde den skulle visa betydligt mer efter föregående användning :unsure:

#1092

Postad 22 april 2012 - 22:43

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

Typ det jag också saknar, Tråkigt med samtal väntar.

Fast det jag inte förstår och detta är riktigt kasst och gäller inte bara Nokia.
Varför inte göra telefonerna så att dom funkar som en Masslagrings enhet ? Så man slipper alla mumbojumbo program som är så låsta.


Köper man wp7 och iphone så är det så.

Bara köpa en android telefon om du vill ha mer frihet ;)

#1093

Postad 23 april 2012 - 14:03

Unregistered98487d2a
  • Unregistered98487d2a
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Ljudbuggen. Hur jävlig är den? Är det alla som råkar ut för den? Jag har inte uppgraderat till 12070 ännu pga. nämnda bugg.

#1094

Postad 23 april 2012 - 19:07

stelex
  • stelex
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Ny uppdatering på gång 1600.3030.8773.12120

http://www.wpsverige...rjar-strmma-in/

#1095

Postad 24 april 2012 - 12:03

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0

Ljudbuggen. Hur jävlig är den? Är det alla som råkar ut för den? Jag har inte uppgraderat till 12070 ännu pga. nämnda bugg.


Alla med 12070 programvara får den buggen.

Hur jävlig den är beror på hur man använder och till vad man använder telefonen. Har man volymen på över 15 i stort sett hela tiden och inte spelar spel t.ex. så är chansen stor att man aldrig märker av den.

Lyssnar man på musik och har volym under 14 så blåser volymen på på max volym i korta stunder om man får ett samtal medans musiken spelar eller om man får ett meddelande.

Sen är det olika från spel till spel. En del spel berörs inte alls men vissa kan vara jävliga som fan med den buggen och det går inte att spela på låg volym om man vill det för titt som tätt är det något ljud som blåser på i full volym helt plötsligt och det låter inte bra och det går inte att smyga med spelandet om man behöver det.

Har man på sig hörlurar får man typ ont i öronen när det händer. Har man inte det störs omgivningen av alla volym pikar.

Så länge man håller sig på maxvolym så märker man aldrig av buggen. Men om man som mig spelar en del spel kan det bli jobbigt om man inte vill spela med maxvolym hela tiden. Men som sagt det är olika beroende på spel också.

Kort och gott märker jag enbart av buggen när jag spelar spel annars styr jat ljud volymen med stereon i bilen etc...

#1096

Postad 27 april 2012 - 10:42

Andreas951
  • Andreas951
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Vodafone i Australien var nog den enda operatör stoppade den senaste uppdateringen och gick ut med information om ljud buggen och hur man skulle göra för att gå tillbaka till äldre mjukvara.
Undra vad våra operatörer sysslade med då de inte hittade detta fel. De håller på uppdateringar för att kontrollera de och lägga till sitt eget skit.

Rapporteras nu att det rullar ut en uppdateringen nu som heter 12072 och ska fixa ljudbuggen och trimma batteriet lite mer.

"Vodafone is rolling out a firmware update for the Nokia Lumia 800 Windows Phone. The update, 12072, is primarily a bug-fixing release that will address the battery issue, updated the camera software and address the volume problem. The firmware update lacks internet tethering which is still slated for a future update.

According to Vodafone Australia, this update supersedes the previously announced 12070 update that began rolling out earlier this month in other markets. Apparently there was an issue that prevented the wide scale roll out of that update. It sounds as if this update picks up where the earlier roll-out left off.

We are getting tips that Vodafone Spain, Australia and U.K. customers are receiving the update. If you've received the update, feel free to share your experiences in the comments."

www.wpcentral.com/vodafone-rolling-out-nokia-lumia-800-update

Redigerat av Andreas951, 27 april 2012 - 10:44.


#1097

Postad 27 april 2012 - 19:21

Unregistered4dcaf204
  • Unregistered4dcaf204
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Någon som kopplat ihop telefonen med bluetooth till en Volvo V60?

När jag försöker lyssna på musik i spotify via luetooth i bilen så går det inte att starta musiken. Har dock testat nokia musik och det fungerar utan problem.

#1098

Postad 28 april 2012 - 14:53

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0

Rapporteras nu att det rullar ut en uppdateringen nu som heter 12072 och ska fixa ljudbuggen och trimma batteriet lite mer.

Jag kan knappt bärga mig tills någon lämnar ut Cab länken, eller att den dyker upp i DPM...! Jag står inte ut med den här volymbuggen länge till... den är ju helt sjuk :wacko:

Någon som kopplat ihop telefonen med bluetooth till en Volvo V60?

När jag försöker lyssna på musik i spotify via luetooth i bilen så går det inte att starta musiken. Har dock testat nokia musik och det fungerar utan problem.

Jag har det i en Merca B180. Telefoni och kontakter funkar bra, bluetooth audio funkar inte alls.... iPhone funkade kalas, HTC Desire fungerar dock inte heller....

#1099

Postad 29 april 2012 - 14:24

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0
Programvara 12072 tillgänglig att ladda hem och själv installera!


Ladda hem .cab fil från detta inlägg:

http://forum.xda-dev...80&postcount=23

Följ sedan denna guide hur du ska flasha in den i telefonen:

http://nokiainnovati...800-update-now/


Ljudbuggen är äntligen borta! s*tan så skönt...

Bifogad fil(er)



#1100

Postad 29 april 2012 - 18:48

Rajser
  • Rajser
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Får det inte att funka...

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  error.jpg   68,64K   8 Antal nerladdningar

Redigerat av Rajser, 29 april 2012 - 18:50.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.