Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HTC Sensation

298 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Sensation 768MB RAM (Mobiltelefoner) 9 7,63 (59) Inga priser
3 relaterade trådar

#251

Postad 19 juli 2011 - 13:20

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Droidstuff har fått in 3 skal till sensation

#252

Postad 19 juli 2011 - 14:06

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0
Japp mobilen blir rätt varm efter en stunds intensivt spelande

#253

Postad 21 juli 2011 - 12:41

Topsecret
  • Topsecret
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Jag är bara nyfiken att veta om ni som haft stora eller små problem med era Sensations, har ni fått bukt med dem?
Och ni andra är ni nöjda med funktioner, urval och kamera som mobilen erbjuder?

Undrar också om något gått från Nokia till HTC och bara kan säga om det var en besvikelse eller "det bästa ni gjort" känsla över bytet... Helst då till en Sensation eftersom det är vad jag är sugen på men också det forumet handlar om...


Jag bytte från en Nokia N97 mini till en Sensation. Mest på grund av att jag surfar en hel del på telefonen och ville ha större skärm och högre upplösning samt att jag kände att utseendet i symbian hamnat på efterkälken. Jag var väldigt nöjd med nokian men jag har inte ångrat bytet än iaf och kommer troligtvis inte att göra det heller.

Jag är mycket positivt överraskad av Sensation. Batteri tiden är helt suverän för den här typen av telefon. Vid normal användning räcket batteriet i nästan 2 dygn. Dock använder jag inte spotify eller spelar spel. Enda problemen jag har stött på är att skärmen har slutat att svara på tryckningar men det löstes genom att låsa skärmen och sedan låsa upp den.

Det enda som irriterar mig så här långt med Sensation som nokian skötte galant är att jag inte har hittat nån rss-läsare som uppdaterar med det tidsintervall som man ställer in. Även om jag ställer in 5 eller 10 min intervall så kan tiden mellan uppdateringarna vara allt mellan 1 timme till att den inte läser in nya uppdateringar alls. Iof så har detta något säkerligen med android att göra och inte själva telefonen i sig.

#254

Postad 21 juli 2011 - 18:24

Volvis
  • Volvis
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0

Droidstuff har fått in 3 skal till sensation


Den typen av skydd kostar ca 15-20 kr på ebay. Har ett flertal skal på ebay som har varit av fantastisk kvalitè och haft grymt bra passform.

Skaffa ett paypalkonto och sen är det bara handla

#255

Postad 23 juli 2011 - 10:43

sektledaren
  • sektledaren
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Sitter här med min Sensation och det verkar omöjligt att koppla upp sig via wifi. När jag testar med min Iphone4 är det inga som helst problem att koppla upp sig. Vad gör jag för fel?

#256

Postad 26 juli 2011 - 21:17

mathias15
  • mathias15
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Jag undrar om man kan ändra så att meddelandesignalen blir en egen signal som man har laddat ner t.ex Perikles?

#257

Postad 27 juli 2011 - 09:36

Unregistereddc3ecd70
  • Unregistereddc3ecd70
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Jag undrar om man kan ändra så att meddelandesignalen blir en egen signal som man har laddat ner t.ex Perikles?


Koppla telefonen till datorn och skapa en mapp som heter "notifications" på roten på sd-kortet. Flytta dit de filer du vill ha så dyker som upp på listan över meddelandeljud under Inställningar.

#258

Postad 29 juli 2011 - 12:59

Unregisteredf915588c
  • Unregisteredf915588c
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Någon vänlig själ som kan kolla om det för er fungerar att "klippa" en inspelning? Jag spelade in 38 sekunder video och skulle skicka den. Telefonen sa då ifrån att filen var för stor varför jag då "klippte"(kortade) den. Problemet är att då jag klippt den så blir den ej kortare, den är lika stor som ursprunget, dvs 38 sekunder. Det skapas en exakt lika stor kopia som originalet.
Svårt för er att avgöra om det är mig el telefonen felet ligger i, men om någon har en sekvens ni vill klippa i så får ni gärna göra så och skriva här om det fungerar för er.
Annars riktigt nöjd med telefonen. Nu är detta min första android och htc för den delen, men jag är riktigt imponerad av den i.ö

Mvh T

#259

Postad 29 juli 2011 - 13:50

davidguate
  • davidguate
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0

Någon vänlig själ som kan kolla om det för er fungerar att "klippa" en inspelning? Jag spelade in 38 sekunder video och skulle skicka den. Telefonen sa då ifrån att filen var för stor varför jag då "klippte"(kortade) den. Problemet är att då jag klippt den så blir den ej kortare, den är lika stor som ursprunget, dvs 38 sekunder. Det skapas en exakt lika stor kopia som originalet.
Svårt för er att avgöra om det är mig el telefonen felet ligger i, men om någon har en sekvens ni vill klippa i så får ni gärna göra så och skriva här om det fungerar för er.
Annars riktigt nöjd med telefonen. Nu är detta min första android och htc för den delen, men jag är riktigt imponerad av den i.ö

Mvh T


Hej, nu har jag spelat in en 16 sekunder film och klippte den till en 12 sekunder film och det gick hur lätt som helst, inga problem. Testa starta om mobilen och testa igen.

#260

Postad 29 juli 2011 - 14:16

Unregisteredf915588c
  • Unregisteredf915588c
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
okej. tack för snabbt svar, davidguate !
Ska prova igen och stänga av den som du nämnde. .

#261

Postad 29 juli 2011 - 19:15

Unregisteredf915588c
  • Unregisteredf915588c
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
nu fungerar klippningen.

Nu till nästa "problem"....Jag har Telia och där är maximala storleken på ett mms 300 kb. Jag drog ned videoinspelningen till typ 4-5 sekunder men får ändå felmedelandet att p.g.a för stor fil så kan jag ej skicka iväg filmen...
Har jag missat nåt, gör jag något fel, eller finns det något sätt att kringå detta "problem/fel"? Inställning/komprimering av filen el dylikt, går det att göra något sånt?

Tacksam för svar från en smartphone novis....

#262

Postad 29 juli 2011 - 20:42

davidguate
  • davidguate
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0

nu fungerar klippningen.

Nu till nästa "problem"....Jag har Telia och där är maximala storleken på ett mms 300 kb. Jag drog ned videoinspelningen till typ 4-5 sekunder men får ändå felmedelandet att p.g.a för stor fil så kan jag ej skicka iväg filmen...
Har jag missat nåt, gör jag något fel, eller finns det något sätt att kringå detta "problem/fel"? Inställning/komprimering av filen el dylikt, går det att göra något sånt?

Tacksam för svar från en smartphone novis....

Det lättaste sättet att skicka en film via mms är att öppna meddelande funktionen och välja "skriv" sen tryck på knappen bifoga och välj film då får man möjlighet att välja "spela in" då den automatiskt konverterar det du spelar in till det rätta storleken.

#263

Postad 29 juli 2011 - 21:24

Unregisteredf915588c
  • Unregisteredf915588c
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
ah, tack davidguate för ytterligare ett tips. Uppskattas mycket!

Provade som du skrev och får då åtminstone 14 sekunders videosnutt. Alltid något :)
Men det går alltså inte att "fixa" de redan inspelade videoinspelningarna? Så att just de går att sända som mms?

#264

Postad 31 juli 2011 - 17:28

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Äntligen S-OFF på sensation Swedroid

Då kanske man äntligen kan köpa en sensation nu då :)

#265

Postad 03 augusti 2011 - 19:03

kangas1000
  • kangas1000
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Ja visst blir telefonen varm som alla andra med dom här stora skärmarna:-) men inte i närheten av vad Samsung Galaxy 2 lyckas med... Det plastiga skalet.. värmen... samt DNLA gjorde att jag valde HTC Sensation istället för SG2. Känns fortfarande som att jag valde rätt efter ca 2 veckor! Känns riktigt bra!

Dock är det ett responsproblem som hänger över skärmen och som dyker upp lite hur som för tillfället! Lite irriterande då det verkar som att det har med t ex laddningen att göra. Men en uppdatering ska komma sägs det som fixar det!

Det som händer är att när man ska t ex låsa upp skärmlåset så kan man få göra det både 2 och 3 gånger.

#266

Postad 12 augusti 2011 - 12:26

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 703 inlägg
  • 0
Då har det kommit ännu en uppdatering till Sensation. Programvarunummer 1.45.401.2 som ger oss Android 2.3.4
Som vanligt när det gäller HTC så får man gissa sig till vad det är för innehåll. Att kunna ringa med video ska väl vara en av funktionerna i 2.3.4 - förmodligen så ingår säkert någon form av förberedelse vad gäller möjligheten att kunna låsa upp eneheten när HTC släpper sitt verktyg på nätet.
Förhoppningsvis så har HTC även passat på o putsat till koden lite så att telefonen blir lite vassare och mindre buggar.

Det finns redan custom Rom´s med 2.3.4 så det är väl egentligen ingen nyhet. Men har man inte lagt in någon sådan än, så kan man söka efter uppdateringen nu.

#267

Postad 15 augusti 2011 - 13:22

tb303
  • tb303
  • Music for the new generation

  • 3 403 inlägg
  • 0
Mobilen känns mycket piggare nu med uppdateringen!
Synd att HTC inte lyckades ordna upp dessa fixar tidigare så hade Sensation nog kunna locka lite fler köpare samt ett bättre betyg bland sina användare...

Redigerat av tb303, 15 augusti 2011 - 13:25.


#268

Postad 11 september 2011 - 13:01

Unregisteredf915588c
  • Unregisteredf915588c
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Vet inte om det hände något efter senaste uppdateringen, men nu när jag ska söka efter nya uppdateringar, så står den bara och "tuggar"(söker). Tidigare så sa den ju till att man hade senaste uppdateringen, men som sagt nu så söker den och söker den utan att det händer någonting.
Hur är det för er andra, fungerar det som vanligt för er?

#269

Postad 11 september 2011 - 15:28

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 703 inlägg
  • 0

Vet inte om det hände något efter senaste uppdateringen, men nu när jag ska söka efter nya uppdateringar, så står den bara och "tuggar"(söker). Tidigare så sa den ju till att man hade senaste uppdateringen, men som sagt nu så söker den och söker den utan att det händer någonting.
Hur är det för er andra, fungerar det som vanligt för er?



Efter den lite större uppdateringen ( 2.3.4 ) kom det även en lite mindre, benämndes "mer ledigt utrymme" av HTC. Exakt vad den gjorde vet jag inte. Men annars funkar uppdateringen som det ska på min telefon. Starta om din, o testa igen är mitt råd.

I övrigt så har Sense börjat balla ur i allt högre grad på min telefon efter 2.3.4 uppdateringen. Kan ta upp till en minut innan den startar Sense och man kan använda telefonen och så kan man ju inte ha det. Så nu börjar det bli aktuellt att lägga in en custom rom, väntar bara in att grabbarna på XDA ska få ordning på överklockningen innan jag tar steget.

#270

Postad 13 september 2011 - 20:48

Unregisteredf915588c
  • Unregisteredf915588c
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Tack för svar Sir Mix Alot, det hjälpte dock inte, men nästan.....
Kontaktade htc support och de sa att jag skulle ta ut batteriet några minuter och när jag satte tillbaka det så, Vips! Nu fungerade det, den hittade uppdateringen själv och jag kan nu åter igen söka efter uppdateringar utan att den står och tuggar.

Så du hade nästan lösningen på mitt problem.

#271

Postad 28 september 2011 - 14:31

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 703 inlägg
  • 0
Usch vad vilken trist tråd, finns det verkligen inga som har något o säga om sina Sensationella upplevelser.

Själv så har jag till slut root´a min telefon, då jag efter uppdateringarna fick en nästan helt obrukbar telefon med ett Sense som var segare än sirap. Jag lästa på, tittade på Youtube hur man skulle gå tillväga att låsa upp telefonen. Sedan så skulle det väljas Rom, det finns en hel del att välja mellan och ingen utav utvecklarna på XDA-forumet känner jag igen sedan tidigare ( HTC Hd2-tiden ) så jag gick på känsla helt enkelt och tog en som verkade mest stabil. Det blev http://forum.xda-dev...d.php?t=1181137 som jag ansåg ha vettig filosofi bakom Rom´en. Jag passade även på att byta radio och även att slänga in en uppdaterad kernel ( LeeDrOiD V3.2.0 ).

Allting starta precis som det skulle och det fanns inga konstigheter i installationen av telefonen. Allt fungerade precis som vanligt. Jag installerade även System Tuner Pro och överklockade processorn till 1,5Ghz. Telefonen vart helt lagg-fri så att säga. Den enda buggen jag märkte var att när jag valde en egen mp3 som ringsignal så tändes inte skärmen vid inkommande samtal - lite svårt att svara då faktiskt, så jag fick köra med en standardsignal. I övrigt så fungerade allt som det skulle, batteritiden var ungefär som vanligt för mig. Jag laddar varje natt.

Efter en vecka, så hände något dock. Telefonen var inte riktigt lika snabb längre, utan laggade lite. Så en morgon när jag drog ur sladden så startade telefonen om sig och gick in i en så kallad boot-loop - enda lösningen var att rycka batteriet, sen startade den som vanligt och fungerade precis som vanligt. Så kan man ju inte ha det tyckte jag, så jag började titta om andra haft samma erfarenheter och vad de gjort för att lösa problemet. Det tog inte lång tid innan jag förstod att det gick att lösa genom att byta ut Kernel´n, så det gjorde jag. Jag valde Bricked-Kernel 0,91 utan överklockad Gpu. Wipe´a dalvik innan bytet och nu är telefonen problemfri igen, får se hur länge dock. Kört snart en vecka och inte märkt av att den blivit slöare eller några andra konstigheter. Jag kör numera processorn i 1.62Ghz utan några som helst problem.

Jag håller mig uppdaterad vad som händer på XDA-forumet och kommer säkerligen att byta Rom när jag känner att det vore kul.

Men det vore roligt o höra vad ni andra gjort med era telefoner, alltid kul o höra andras erfarenheter av sånt som man själv är intresserad av. Så kom igen nu!

#272

Postad 09 oktober 2011 - 19:46

sssrlr
  • sssrlr
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Vad tycker ni om att titta på typ svt Play och tv4 play med sensation?
Bara skit tycker jag. Blir helt väderlöst och smetigt ibland och buggar och buffrar och fast jag kör genom wifi så varnar den för svag signal.
Jag har en htc desire hd också och den är lika dan med att den varnar för svag signal.

Vi har både iphone 3gs och samsung galaxy s2 i familjen och ingen av dom har det problemet med svag signal och Iphonen har dessutom helt klart bäst kvalite vid uppspelning på typ svt play, inga som helst antydningar till smetighet eller att den helt plötsligt ska buffra.

Är det bara HTC som är så totalt väderlös när det gäller internet-TV?


När det gäller video, har ni nått förslag på nån bättre spelare än den inbyggda? Den är ju helt väderlös.

#273

Postad 13 oktober 2011 - 15:44

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0
Skall Sensation XE och XL disukteras här med eller starta nya trådar? Gillar det härmed musik och fjärrkontroll på lurarna, vad tror ni om dessa? Eller skall man vänta till "bättre" Beats-HTC'er kommer i framtiden?

#274

Postad 28 oktober 2011 - 06:58

:stefan:
  • :stefan:
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Sådär, haft min Sensation i dryga månaden och är toknöjd! Iofs min första smartphone, men ändå klart över förväntningarna. Inga problem med frysningar av touch, låsknappar som ballar ur eller nåt sånt.

Men däremot har jag fått en röd lysande pixel på skärmen, men bara när bakgrunden är mörk märkligt nog. Har HTC nån form av pixelgaranti eller är det bara att bita i suräpplet?

#275

Postad 28 oktober 2011 - 07:09

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Sådär, haft min Sensation i dryga månaden och är toknöjd! Iofs min första smartphone, men ändå klart över förväntningarna. Inga problem med frysningar av touch, låsknappar som ballar ur eller nåt sånt.

Men däremot har jag fått en röd lysande pixel på skärmen, men bara när bakgrunden är mörk märkligt nog. Har HTC nån form av pixelgaranti eller är det bara att bita i suräpplet?

Fråga butiken där du köpte den.

#276

Postad 13 november 2011 - 11:06

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 380 inlägg
  • 0
Sir Mix Alot efterfrågade lite omdömen, här är mitt.

Kom från en HTC HD2 som flashades nästan varje vecka. Med original VM6.5 var det en ganska träig historia men med ROM från XDA blev det en helt annan lur. Första halvåret körde jag original för att sedan köra Artemis ROM WM6.5.5 proffessional, bara det en markant skillnad. Efter att Android ROMarna blev bättre och bättre testade jag olika SD-byggen, de var sådär.

Men jag tog mod till mig och började flasha NAND ROM, och nu började det bli åka av. Den gamla HD2an klarade oftast av Android bättre än vad Android lurarna gjorde, stabilt och utan hack eller konstigheter. (Provade också WP7, gillade det riktigt mycket)

Och det var det som gjorde att valet föll på en Sensation, den måste ju vara bättre. Eller hur?

HD2an såldes till en god vän, flashades med den då senaste boyppc ROMen. Han har inte behövt starta om den sen han köpte den av mig för flera månader sedan, medans jag är inne på min andra Sensation... Den första förstod inte att jag inte ville skicka sms till folks hemnummer. Och detta kunde vara mitt i en konversation den fick för sig det.

Utbytt på DOA. Den startade även om sig och hade andra småbuggar.

Sensation nummer två. Denna kändes rappare från början utan dessa problem, i två veckor... Nu börjades det stängas av, av sig självt. Den kunde ligga på ett bord framför mig med fullt batteri och bara dö. Det kunde krävas tre omstartförsök innan det lyckades. Samtal kopplades ner, det gick inte att svara ibland, signalen försvann (kunde dock vara full signal när det inte gick att svara) skärmen svarade inte på touch, när man startade kameran så dog den, samtalskvaliten oftast snudd på usel, hängningar och spontana omstarter blev vardagsmat.

Jag har jobbat fem år i branschen och ser mig som mer tekniskt kunnig än medelsvensson så det var inte användaren som var felet, dessutom är jag ingen app-freak så det enda som inte är original är Gmailappen och Google maps samt Noogra nuts.

Har testat utan dessa, men fick samma symptom. För en tid sedan gjorde jag en "hård reset" och den verkar fungera mycket bättre sedan dess... För er som undrar tar det max 30-45 minuter att ha mobilen exakt likadan som tidigare.

Varför köpte jag ingen iPhone? Jo för att lille Kent sju år har en, likaså Asta 87 år. Den är bra (tjejen har en) snygg och stabil, men ack så tråkig.

Varför köpte jag en Sensation? Jo för den stora skärmens skull, för att jag tidigare varit nöjd med HTC, för att man på enkelt sätt kan ansluta den till PC eller Mac, man slipper iTunes, för att den är som en Schweizisk fick-kniv, den kan nästan allt utan att behöva Jailbreakas eller ladda ner femtioelva appar. Och att jag trodde att den skulle vara bättre än min gamla hederliga HD2a.

Summa summarum:

När allt lirar som det ska är det en underbar och flexibel mobil både för arbete och nöje, sålänge man har nära till eluttag. Ser fram mot en officiell release av ICS, med lite nedtonat Sense.

Ps. Saknar att jag inte kan neka samtal med sms, trots att inställningen för det finns... Kom upp som ett val på HD2an när det ringde.

#277

Postad 04 december 2011 - 09:12

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0
Nån som vet hur/om man kan kan ta bort genvägsikonerna på låsskärmen?

#278

Postad 04 december 2011 - 12:00

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 703 inlägg
  • 0
Har du Sense 3.5 installerat - via en custom Rom. Så kan du via - Anpassa - Skärm - Låsskärmsgenvägar, bocka ur om du inte vill ha några genvägar på din låsskärm.

Har du Sense 3.0 - tror jag det blir svårare.

#279

Postad 04 december 2011 - 16:07

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Har du Sense 3.5 installerat - via en custom Rom. Så kan du via - Anpassa - Skärm - Låsskärmsgenvägar, bocka ur om du inte vill ha några genvägar på din låsskärm.

Har du Sense 3.0 - tror jag det blir svårare.


Ja jag har 3.0, förklara hur man gör med en custom Rom, vad är "sense"? Jag är en noob inom mobiler, fick en sensation härom dagen på jobbet :P

Varför vill min tele alltid ändra "jag" & "att" till "JAG" & "ATT" även att jag sparat dom små till ordlistan?

#280

Postad 04 december 2011 - 19:41

slobodan87
  • slobodan87
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Ja jag har 3.0, förklara hur man gör med en custom Rom, vad är "sense"? Jag är en noob inom mobiler, fick en sensation härom dagen på jobbet :P

Varför vill min tele alltid ändra "jag" & "att" till "JAG" & "ATT" även att jag sparat dom små till ordlistan?


har samma problem som dig, går heller inte att lägga till "att" i ordlistan, utan de blir alltid med stora bokstäver. Detta trotts att jag gjort en hard reset för två dagar sedan...

#281

Postad 05 december 2011 - 13:23

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 703 inlägg
  • 0

Ja jag har 3.0, förklara hur man gör med en custom Rom, vad är "sense"? Jag är en noob inom mobiler, fick en sensation härom dagen på jobbet :P

Varför vill min tele alltid ändra "jag" & "att" till "JAG" & "ATT" även att jag sparat dom små till ordlistan?


Det är en känd bugg i HTC´s telefoner, har för mig att om man ändrar det sekundära språket till Engelska ska det försvinna.

Sense är HTC´s egna skal på Android. Själva utseendet på hur dina hemskärmar ser ut samt att HTC har ett gäng egna Widgets och funktioner som skiljer sig från en ren Android eller andra tillverkare.

Att lägga in custom rom på sin telefon kan vara vådligt om man inte vet vad man gör, garantier ryker till exempel och du kan i värsta fall göra din telefon obrukbar. Det krävs således en del påläsning innan man sätter igång. Ett bra ställe att hitta information är:
http://forum.xda-dev...play.php?f=1112 - där kan du hitta guider hur du går till väga. Det finns även flera filmer på youtube som beskriver hur du gör. Sök på Sensation + recovery eller

Att välja Rom är en hel vetenskap det oxå. Man får läsa vad dom olika Rom´arna gör och vad användarna tycker.
Allmänt så tycker jag i dagsläget att ingen custom Rom är felfri, jag har förstås inte testat alla, men jag har testat ett antal. Ska vi var ärliga så är inte HTC´s egna programvara så mycket bättre heller.

Väntar ivrigt på att det ska komma en ICS-Rom.

Redigerat av Sir Mix Alot, 05 december 2011 - 13:23.


#282

Postad 10 december 2011 - 12:32

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0
Hur tusan raderar man bilder tagna med Sensation utan att använda inkopplad dator?

#283

Postad 13 december 2011 - 09:38

Unregistereddc3ecd70
  • Unregistereddc3ecd70
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Hur tusan raderar man bilder tagna med Sensation utan att använda inkopplad dator?


Bläddra fram till den bild du vill radera i galleriet och tryck var som helst på skärmen så dyker det upp en soptunna m.m. nertill på skärmen.

#284

Postad 13 december 2011 - 18:07

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Bläddra fram till den bild du vill radera i galleriet och tryck var som helst på skärmen så dyker det upp en soptunna m.m. nertill på skärmen.

:blush: Tack

#285

Postad 13 december 2011 - 19:14

Themaster_82
  • Themaster_82
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0
Är det bara jag som har jätte problem med att min telefon har en tendens att starta om sig hela tiden.
Jag har gjort hard reset och då blev det tom sämre än vad det var innan.
När jag har laddaren i så fungerar telefonen som den ska så jag tror personligen att det är något fel med batteriet.
Ringde till HTC igår och de har sagt att de ska skicka ett nytt batteri till mig men att det kan dröja 4 veckor, är detta verkligen acceptabelt?
Sitter som sagt nu med en telefon som är knappt 1 månad gammal som redan strular.
Om det är någon som har tips på hur jag kan få bort detta problem så tar jag gärna emot det.

#286

Postad 13 december 2011 - 23:05

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 703 inlägg
  • 0

Är det bara jag som har jätte problem med att min telefon har en tendens att starta om sig hela tiden.
Jag har gjort hard reset och då blev det tom sämre än vad det var innan.
När jag har laddaren i så fungerar telefonen som den ska så jag tror personligen att det är något fel med batteriet.
Ringde till HTC igår och de har sagt att de ska skicka ett nytt batteri till mig men att det kan dröja 4 veckor, är detta verkligen acceptabelt?
Sitter som sagt nu med en telefon som är knappt 1 månad gammal som redan strular.
Om det är någon som har tips på hur jag kan få bort detta problem så tar jag gärna emot det.


Det är kanske inte så troligt att någon av dina kompisar sitter på en Sensation, men du kanske kan besöka en butik som säljer HTC och är villiga att låta dig testa ett annat batteri i butiken, om det nu är så illa att du kan märka någon skillnad under tiden som du är i butiken. Förslagsvis går du till den butiken där du köpte den och för en dialog med dem om hur du ska kunna reda ut ditt problem.

#287

Postad 14 december 2011 - 18:21

Themaster_82
  • Themaster_82
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0

Det är kanske inte så troligt att någon av dina kompisar sitter på en Sensation, men du kanske kan besöka en butik som säljer HTC och är villiga att låta dig testa ett annat batteri i butiken, om det nu är så illa att du kan märka någon skillnad under tiden som du är i butiken. Förslagsvis går du till den butiken där du köpte den och för en dialog med dem om hur du ska kunna reda ut ditt problem.

Var inne på affären där jag köpte telefonen idag och de hade ingen lust att hjälpa mig, de ville skicka in telefonen till Annovo som jag vägrar skicka till pga att jag har hört så mkt dåligt om dem.
Så det blev att jag gick till Kjell & Co och köpte ett orginal batteri för 249 har den på laddning på nu och det återstår att se imorgon om telefonen fungerar bättre eller inte.
Gör den inte det så blir det att skicka till Delta Service i Norge, vägrar skicka den till Annovo som sagt.

Ny status är att telefonen fungerar utan några som helst problem med det nya batteriet så då har det hänt något med det gamla batteriet.
Återstår att se om HTC skickar ett nytt batteri eller inte

Redigerat av Themaster_82, 16 december 2011 - 17:07.


#288

Postad 21 december 2011 - 16:42

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 703 inlägg
  • 0
Då har det så blivit dax för lite seriöst rom-testande.

http://forum.xda-dev...d.php?t=1403859

Min är installerad och det mesta fungerar, det jag testat iaf.
Det ska tydligen vara någon form av leak från HTC, som har några veckor på nacken. Det är en bra början, som förhoppningsvis bara kan bli bättre.

Skönt, har väntat på detta ett bra tag nu.

#289

Postad 10 januari 2012 - 12:17

Unregisteredf915588c
  • Unregisteredf915588c
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Någon som vet när nästa officiella uppdatering är på gång?
Själv har jag idag android 2,3,4 och sense version 3,0 samt programvarunummer 1,50,401,1
Är detta den senaste släppet?
Varför jag frågar är för att telefonen ibland haft svårt att hitta de senaste uppdateringarna...

#290

Postad 11 januari 2012 - 13:04

Unregisteredf915588c
  • Unregisteredf915588c
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Så har jag då funnit svar på min fråga.. Och för ni andra som också undrar så postar jag en länk om uppdateringar på sensation..

http://blogg.hetamob...o-3d-med-flera/

#291

Postad 12 mars 2012 - 14:28

PatrikGolfer
  • PatrikGolfer
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
I fredags så fick jag min lur uppdaterad till Android 4.0.3 och HTC sense till 3.6. Inga revolutionerande nyheter (i alla fall inte som jag märkt) dock så fick jag ca 10 % mer minne i telefonen, trots att det kom med några nya appar.

#292

Postad 12 mars 2012 - 14:31

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

I fredags så fick jag min lur uppdaterad till Android 4.0.3 och HTC sense till 3.6. Inga revolutionerande nyheter (i alla fall inte som jag märkt) dock så fick jag ca 10 % mer minne i telefonen, trots att det kom med några nya appar.


För att inte snacka om att mobilen blev så jäkla mycket bättre i flytet.

#293

Postad 14 mars 2012 - 01:24

Unregistered2110
  • Unregistered2110
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
s*tan vilken fart det blev i mobilen efter nya android^^ och allt funkar mycket smidigare, är snyggare och känns mycket mer rejält. haft den sen i juni och sen igår känns det som en ny mobil! underbart :wub:

#294

Postad 15 mars 2012 - 08:52

slobodan87
  • slobodan87
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

s*tan vilken fart det blev i mobilen efter nya android^^ och allt funkar mycket smidigare, är snyggare och känns mycket mer rejält. haft den sen i juni och sen igår känns det som en ny mobil! underbart :wub:


Kan bara hålla med!

#295

Postad 15 mars 2012 - 08:54

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0
Känns som att HTC har redeemat sig själva med att vara så snabba med denna uppdateringen samt att telefonen äntligen kommer till rättvisa med ICS. En ren fröjd helt enkelt :)

#296

Postad 15 mars 2012 - 09:12

slobodan87
  • slobodan87
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Känns som att HTC har redeemat sig själva med att vara så snabba med denna uppdateringen samt att telefonen äntligen kommer till rättvisa med ICS. En ren fröjd helt enkelt :)


Så snabba vet jag inte om man kan säga, då de va över ett halvår sedan som google släppte ICE. Iofs har ju inte så många andra tillverkare släppt ICE heller. Men visst är de en fröjd! Länge sen man kände så stor skillnad efter en uppdatering!

#297

Postad 15 mars 2012 - 09:29

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

  • 2 532 inlägg
  • 0

Så snabba vet jag inte om man kan säga, då de va över ett halvår sedan som google släppte ICE. Iofs har ju inte så många andra tillverkare släppt ICE heller. Men visst är de en fröjd! Länge sen man kände så stor skillnad efter en uppdatering!


Tja de var ju trots allt först med att rulla ut uppdateringen om man räknar bort Nexusen.

#298

Postad 30 mars 2012 - 09:10

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

  • 380 inlägg
  • 0
Före ICS uppdateringen hade jag en mängd olika problem tex:

* Stängde av sig själv
* Startade om av sig själv
* Tappade signal
* Bröt samtal
* Knappt nio timmars batteritid
* Hängningar
* Med mera

Nu har alla dessa problem försvunnit. Men kollar jag runt på olika forum har ägare av Sensation som inte haft dessa problem med tidigare mjukvara fått dem nu.

Är det någon som har en vild gissning vad det kan bero på?

(helt stock Sensation)

Redigerat av Iwarsson, 30 mars 2012 - 09:11.


#299

Postad 30 mars 2012 - 09:48

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 703 inlägg
  • 0
Det är förmodligen så att i sin önskan att göra uppdateringen så smidig som möjligt för användaren så har HTC valt att inte radera alla de olika minnena på telefonen för att användaren ska kunna behålla inställningar och så. Detta gör att det ligger kvar en massa gamla filer och stör. För oss som lägger in custom-rom vet att för att det ska bli bra måste man radera allt i telefonen, annars kan det uppstå en hel del olika problem efter ett tag.

Så för dom som har problem med sin Sensation efter uppdateringen skulle jag föreslå att göra en fabriksåterställning, för att rensa ordentligt. Glöm inte att göra back-up på det som ska sparas dock.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.