Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Western Digital TV Live Gen. 3

1317 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
WD TV HD Live Media Player Gen 3 (Mediaspelare) 7 7,25 (87) Inga priser
1 relaterade trådar

#1151

Postad 03 mars 2014 - 10:39

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Jaha då har man beställ en sådan här med en 2TB usb-disk. Min gamla Tvix 6500HD har gett upp efter 5 år.
Verkar vara en kompetent maskin det här, skall bli spännande.

Tanken är att köra usb-disken kopplad direkt till WDtvn. Tänkte även köra WDtv kopplad med nätverkskabel till routern. Är det någon som kör såhär och för över filer till sin usb-disk över nätverket, vad kommer ni upp i för hastighet (jag vet att det beror på nätverket hemma, men hade varit kul att få en uppskattning bara)? Hade varit gött att slippa springa fram och tillbaka med usb-disken till datorn. Det har jag gjort en del med Tvixen redan :wacko:.

Edit: Jag hitta det själv i tråden när jag sökte.

10-11 MB/s, dvs fullt nyttjande av 100 Mb/s.
Däremot kan jag inte titta på film på WD:n samtidigt som datorn flyttar filer dit, Försöker jag göra det så hackar filmuppspelningen rejält. Dvs, filflytt till WD:ns USB-anslutna disk får göras någon annan gång än när man kollar film.


Eftersom jag kör wifi med min dator så kanske jag kommer upp i 7-9MB/s, det kan jag leva med.

Redigerat av genstruktur, 03 mars 2014 - 10:55.


#1152

Postad 03 mars 2014 - 20:52

cave
  • cave
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0
Det var jag som skrev det där. Kände igen mitt sätt att skriva. :)
Rent generellt tyckte jag att det funkade väldigt bra att ha en liten USB-disk kopplad till WDTV:n. Allt fungerade som förväntat.

#1153

Postad 03 mars 2014 - 22:08

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Det var jag som skrev det där. Kände igen mitt sätt att skriva. :)
Rent generellt tyckte jag att det funkade väldigt bra att ha en liten USB-disk kopplad till WDTV:n. Allt fungerade som förväntat.


Har installerat och provat runt här hemma en stund nu, det funkar bra och är smidigt tycker jag. Kör en 2TB usb disk kopplad direkt till WDtv. Min Denon 2808 avkodar allt ljud.

Bild och ljud är bättre än på min gamla tvix. Bild förstår jag men ljud? Kul hur som helst :).

Kommer upp i en 8MB/s med WDtv trådad och min laptop över wifi, helt okej och skönt att slippa och springa med dator/disk fram och tillbaka.

Lite synd att filen verkar vara det som styr metadata, oftast heter filen något helt annat än filmen och mappen(som heter som filmen) Kan den bara söka metadata på filnamn och ej mappnamn?

Hur gör man för att får all information visad redan här, och inte bara när man går in på respektive filmmapp? Skall man bara lägga alla filer på disken utan mapparn till filmerna kanske? Hur gör ni ?
Bifogad fil  20140303_225855.jpg   2,51MB   9 Antal nerladdningar



Betyg så här långt är väldigt bra och mycket bättre än min gamla Tvix HD6500.

Redigerat av genstruktur, 04 mars 2014 - 08:04.


#1154

Postad 04 mars 2014 - 11:30

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Nej, inte om jag har rätt visningsläge. Har du provat att byta visningsläge med gula knappen några gånger?


Får inte heller infon att visas så länge jag står på filmmappen, det är först när jag öppnar de som filminfon blir synlig med bakrundsbilder och allt. Är det någon annan inställning man skall göra förutom att trycka på den gula knappen för visningsläge?

Som det är nu kör jag bara alla filmmapparna direkt på min usb-disk, alltså i rooten. Skall man köra en mapp som man döper typ till "film" och lägga alla film-filer där i bara för att det skall fungera?

Edit: kan också tillägga att jag hade problem att få metadata för viss filmer. Läste på ett forum att det kunde bli problem om man had en nfo-fil i samma mapp, och ja det fungerade när man tog bort nfo-filen från aktuell mapp.

Redigerat av genstruktur, 04 mars 2014 - 12:51.


#1155

Postad 04 mars 2014 - 17:11

Black Mamba
  • Black Mamba
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Jag tror ditt problem är att du har filerna i mappar.

Om du döper filen till The Book Thief och lägger den i roten utan mapp tror jag att det funkar.

Varför har du filerna i mappar?

Vad du kan göra är att skapa olika mappar tex, komedi, drama, sport etc. Eller bara en mapp. Men filerna skall inte ligga i mappar när du lägger dem där. Utan du bara lägger filen i mappen den tillhör

Redigerat av Black Mamba, 04 mars 2014 - 17:17.


#1156

Postad 04 mars 2014 - 18:33

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 1

Jag tror ditt problem är att du har filerna i mappar.

Om du döper filen till The Book Thief och lägger den i roten utan mapp tror jag att det funkar.

Varför har du filerna i mappar?

Vad du kan göra är att skapa olika mappar tex, komedi, drama, sport etc. Eller bara en mapp. Men filerna skall inte ligga i mappar när du lägger dem där. Utan du bara lägger filen i mappen den tillhör


Har hittat lösningen.

Istället för att filtrera på mappar, så valde jag "all"(tryck på grön). Nu visas all info direkt och när man klickar på filmen så startar den, istället för att gå in i själv mappen. Jag har fortfarande varje film i tillhörande mapp alltså. Najs! :)

Bild och ljud är mycket bättre än på Tvixen tycker jag, dubbelnajs :) .

Redigerat av genstruktur, 04 mars 2014 - 19:06.


#1157

Postad 05 mars 2014 - 20:34

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Förde över lite filer i morse och gjorde ett test och lät WD stå (standby) på tills jag kom hem 10tim senare med get media content på automatic. Ville kolla hur get media content-funktionen fungerade. Den hade inte hämtat någon info om filmerna till mitt stora förtret-. Om jag manuellt tryckte på options på filen hitta den rätt direkt. Om jag bytte från automatic till manual, och sin tillbaka till automatic så fungerade det också och den började scanna.

Är det så att man måste stänga av spelaren helt, hålla inne powerknappen i 5 sek, för att sedan sätta på den och den då hämtar content info? Hämtar den alls content i standbyläget?

Det här är med en usb-disk ansluten direkt i WD:n. Om man har filerna i nätverket kan man ställa in att den skall scanna av med visst intervall men det går inte med usb-disk rätt i WD:n.

Ni som kör med sub-disk i WD:n hur funkar det för er?
Edit: Efter att jag stängt av den helt (powerknapp 5sek) och satt p den igen, så prova jag att för över en film. Innan jag ens fört över hela filen har den hittat content med bilder och allt.

Är det så enkelt att det inte fungerar i standbymode, eller måste man starta om den helt ibland för att det skall fungera med automatic content info?

Redigerat av genstruktur, 05 mars 2014 - 20:46.


#1158

Postad 05 mars 2014 - 21:00

clarken
  • clarken
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
Om jag låter spelaren hämta info får man bara engelsk handling och jobbiga bakgrunder som byts ut (iaf för mig)

Kör med ThumbGen och gör det manuellt för att få svenska. Jobbigt första gången men nu är det helt ok när det blir några enstaka varje gång.

Har en 2tb HD kopplad till min Asusrouter och klarar köra jellyfish 10mbps utan problem och jellyfish 20mbps med pyttelite hack i slutet. Så jag tippar runt 15mb trådlöst. http://jell.yfish.us/

Mkt nöjd.

#1159

Postad 06 mars 2014 - 13:44

caralm
  • caralm
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Stödjer denna spotify connect? (dvs spela spotify på sin wd live, men styra det från spotify appen på sin telefon)
Hittar att den stödjer spotify, men inte hittat något om connect på google


Nej det gör den inte, men det finns ett förslag om det på WD-forum, in och hjälp till att rösta upp det.

http://community.wd....ct/idi-p/692494

#1160

Postad 06 mars 2014 - 14:03

jn82
  • jn82
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Nej det gör den inte, men det finns ett förslag om det på WD-forum, in och hjälp till att rösta upp det.

http://community.wd....ct/idi-p/692494


Tråkigt, någon som vet om det finns någon annan mediaspelare/streamer som stödjer det?

Redigerat av jn82, 06 mars 2014 - 14:05.


#1161

Postad 06 mars 2014 - 19:46

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Om jag låter spelaren hämta info får man bara engelsk handling och jobbiga bakgrunder som byts ut (iaf för mig)

Kör med ThumbGen och gör det manuellt för att få svenska. Jobbigt första gången men nu är det helt ok när det blir några enstaka varje gång.




Jo det får jag med, men jag gillart! :)

Hade varit skönt att slippa göra det manuellt med tredjepartsprogram, det har jag gjort tillräckligt med tvixen.


Hade jag fått ordning på hur den här funktionen fungerade så jag hade jag i princip varit 100% nöjd.

Redigerat av genstruktur, 06 mars 2014 - 19:57.


#1162

Postad 08 mars 2014 - 17:43

clarken
  • clarken
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
Funkar Spotify bra för er? Hänger sig efter ett tag för mig. Hade gärna sett en uppdatering på både Spotify och netflix på wd

#1163

Postad 08 mars 2014 - 18:35

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Funkar Spotify bra för er? Hänger sig efter ett tag för mig. Hade gärna sett en uppdatering på både Spotify och netflix på wd


Jag har inte provat Spotify än, antar att man måste ha betalversionen?

Provade netflix som hastigast. Funkade väl okej, även om det kändes mer lättnavigerat på t. ex xbox one.

#1164

Postad 12 mars 2014 - 17:14

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Har nu provat lite fram och tillbaka ett par dagar.

Det verkar inte gå att lita på att WDn tar hem contentinfo så långe man har den i standby-mode. Fungerar sällan.
Startat man dock om WDn(5sek) på powerknappen fungerar det lysande varje gång och den hämtar hem contentinfo, eller om man har den på när man för över filerna fungerar det också. Det kritiska verkar vara just med WDn i standbymode. Detta är med usb-disk direkt i WDn.

Lite synd bara att man inte kan ha den i standbymode hela tiden och det fungerar. :(

Redigerat av genstruktur, 13 mars 2014 - 17:03.


#1165

Postad 18 mars 2014 - 09:30

galvatron
  • galvatron
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Hej,
Hur löser man problemet med .mkv-filer kodade med dts-ljud och kör spelaren direkt till tv via hdmi inte ger något ljud?

#1166

Postad 18 mars 2014 - 10:33

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Hej,
Hur löser man problemet med .mkv-filer kodade med dts-ljud och kör spelaren direkt till tv via hdmi inte ger något ljud?

TV:n klarar inte att koda av DTS så du måste ställa in så att WDTV:n kodar av DTS till stereo.

Under inställningar för audio/video output ställer du audio output till stereo. Inte HDMI passthrough som du skulle använt om du haft en förstärkare som kan koda av DTS.

Redigerat av distortion2, 18 mars 2014 - 10:34.


#1167

Postad 18 mars 2014 - 21:47

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Själv har jag min externa disk med följande mappar
-Film
-Serier
- Musik

I dessa så ligger varje film i en egen mapp med eventuell textfil och metadatafil. Samma för varje serieavsnitt.

Om man då sorterar all--->movies på WD:n så visas alla filmer med contentinfo och bilder när man bläddrar, najs!
Men om man trycker options----> delete, för att ta bort en film eller serieavsnitt, så tas bara själva filen bort. Inte mappen, metadatafiler eller textfiler. Något störande tycker jag.

Provade precis att lägga en film, textfil och metadata fil rätt ner i min filmmapp utan mapp för den aktuella filmen. Det verkade funka som förut med contentinfo och bakgrundsbildr, bra. När jag senare tog options--->delete så togs filmfilen, textfilen och metadatafilerna bort också. Alltså inget spår kvar av filmen som jag ville radera.

Rätt skönt att inte behöva manuellt gå in via datorn och sedan radera mappar och annat som ligger kvar.

Är det så här man skall använda den här mediaspelaren? Det känns så i alla fall. Att bara dumpa alla filer rätt ner i en enda stor mapp bara? Verkar funka bäst så?

Redigerat av genstruktur, 18 mars 2014 - 21:50.


#1168

Postad 19 mars 2014 - 19:11

clarken
  • clarken
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
Det är så jag gör iaf. Alla filer i samma mapp.

Då slapp man även den fula mappikonen på varje poster och handlingen kunde man läsa direkt utan att gå in i mappen.

#1169

Postad 19 mars 2014 - 21:22

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Det är så jag gör iaf. Alla filer i samma mapp.

Då slapp man även den fula mappikonen på varje poster och handlingen kunde man läsa direkt utan att gå in i mappen.


Okej, kan vara en ide att köra så kanske.

Men du vet att man kan få utan mappikon och med poster även fast du har filmerna i egen mapp va? Om du sorterar på movies eller serier istället för folder.


Får jag fråga dig hur get content info fungerar för dig?
För mig fungerar det bara om man har på wd tvn, eller om man startar om den från standby, eller om man ändrar från automatic till manual. Det fungerar INTE för mig att ha spelaren i stanbymode, föra över filer via nätverket, sen sätta på wd tvn. Då har den aldrig hämtat content info själv utan jag måste manuellt göra det, starta om, eller ändra från automatic till manual och tillbaka igen.

Redigerat av genstruktur, 19 mars 2014 - 21:23.


#1170

Postad 20 mars 2014 - 19:45

clarken
  • clarken
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
Aha men får man med handlingen direkt då eller måste man gå in i mappen?

Jag gör all info själv med thumgen. Skönt att Få det på svenska.
Och så slipper jag en massa bilder i bakgrunden.

Då ligger det 4filer inkl sub med samma namn när jag är klar och därför funkar det varje gång.

Redigerat av clarken, 20 mars 2014 - 19:48.


#1171

Postad 23 mars 2014 - 11:11

MxP
  • MxP
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Är det på något vis möjligt att "köa" låtar i den inbyggda Spotifytjänsten? (WD TV Live Gen 3.)

#1172

Postad 23 mars 2014 - 13:01

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Aha men får man med handlingen direkt då eller måste man gå in i mappen?

Jag gör all info själv med thumgen. Skönt att Få det på svenska.
Och så slipper jag en massa bilder i bakgrunden.

Då ligger det 4filer inkl sub med samma namn när jag är klar och därför funkar det varje gång.


Nej den kommer direkt, man behöver inte gå in i mappen.

Okej, om du gör själv så förstår jag varför det funkar varje gång :).

#1173

Postad 26 mars 2014 - 18:05

Gäst_Jyggemannen_*
  • Gäst_Jyggemannen_*
  • 0
fel post

Redigerat av Jyggemannen, 26 mars 2014 - 18:07.


#1174

Postad 03 april 2014 - 21:17

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Kan hålla med att det skulle gå att fördröja, eller stänga av, bakgrundsbilderna till de olika filmerna. Om man kör det visningsläget är det lite svårt att hinna läsa infon till filmerna innan bilderna börjar visas, och då kan det vara svårt att läsa. Eller att bilderna började visas efter kanske en 15 sek eller så. Som de är nu börjar de visas efter typ 3 sekunder känns det som. Går det att stänga av visningen av bilder men behålla visningen om filminfon? Jag har inte hittat något sådant läge i alla fall.

#1175

Postad 03 april 2014 - 21:48

clarken
  • clarken
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
Det var nästa stora anledning varför jag gör det själv förutom att det blir på svenska. Jag har bockat ur bilderna och skapar bara filminfo samt framsida.

Synd att det inte är mörkare bakom texten.

Om du byter tema då ? Vissa har ju med mörk toning bakom handlingen. (har jag för mig)

#1176

Postad 05 april 2014 - 21:19

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Det var nästa stora anledning varför jag gör det själv förutom att det blir på svenska. Jag har bockat ur bilderna och skapar bara filminfo samt framsida.

Synd att det inte är mörkare bakom texten.

Om du byter tema då ? Vissa har ju med mörk toning bakom handlingen. (har jag för mig)


Jo, hade varit gött om man kunde välja visning av bilder on/off, och bara texten med en permanent bakgrund.

Skall prova och byta tema och se, men jag antar att det är samma på alla!?

#1177

Postad 23 april 2014 - 23:16

Unregistereddbf53dde
  • Unregistereddbf53dde
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Fixar den 3D filmer?

Redigerat av jizet, 23 april 2014 - 23:18.


#1178

Postad 05 maj 2014 - 12:30

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

  • 1 821 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har sen tidigare haft WD TV Live Gen 1 och 2 och de har fungerat helt okay. Nu har vi uppdaterat till en WD TV Live Gen 3 som verkar bygga på en helt annan hårdvara och mjukvara.

Det finns dock ett par saker jag har reagerat negativt på :
  • Det är ett enormt lagg mellan fjärrkontroll och dator, det är inte häller ovanligt att den dubbelklickar så att den hoppar par steg istället för ett. Är alla WD TV Live Gen 3 på detta vis? Finns det något att göra åt det?
  • Det tar ganska lång tid att starta upp enheten och detta trotts att man bara använder on/off knappen vilket bara borde ställa den in stand by. Dessutom så varje gång den startas upp så har den 0 videos trotts att jag hade lagt till en nätdisk förra gången. Nästan omedelbart efter startup så börjar den hämta in vilka videos som finns på den nätdisk som jag lagt till sen tidigare och detta tar en del tid. Är det verkligen meningen att inte enheten ska kunna komma ihåg vilke videos som finns? Känns lite bakvänt att den ska göra detta varje gång man slår på enheten?
  • Varför tar det så lång tid varje gång enheten slås på?
  • Det händer flera gånger att maskinen bara visar delar av bilden, man tror direkt att HDMI sladd eller kontakt är kass men det kvittar hur man gör så kvarstår det. Detta gäller även om jag bytar till annan HDMI kabel. Drar jag ut strömmen några sekunder och sen in igen så startar den oftast vanligt.


#1179

Postad 05 maj 2014 - 13:38

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Hej,

Jag har sen tidigare haft WD TV Live Gen 1 och 2 och de har fungerat helt okay. Nu har vi uppdaterat till en WD TV Live Gen 3 som verkar bygga på en helt annan hårdvara och mjukvara.

Det finns dock ett par saker jag har reagerat negativt på :

  • Det är ett enormt lagg mellan fjärrkontroll och dator, det är inte häller ovanligt att den dubbelklickar så att den hoppar par steg istället för ett. Är alla WD TV Live Gen 3 på detta vis? Finns det något att göra åt det?
  • Det tar ganska lång tid att starta upp enheten och detta trotts att man bara använder on/off knappen vilket bara borde ställa den in stand by. Dessutom så varje gång den startas upp så har den 0 videos trotts att jag hade lagt till en nätdisk förra gången. Nästan omedelbart efter startup så börjar den hämta in vilka videos som finns på den nätdisk som jag lagt till sen tidigare och detta tar en del tid. Är det verkligen meningen att inte enheten ska kunna komma ihåg vilke videos som finns? Känns lite bakvänt att den ska göra detta varje gång man slår på enheten?
  • Varför tar det så lång tid varje gång enheten slås på?
  • Det händer flera gånger att maskinen bara visar delar av bilden, man tror direkt att HDMI sladd eller kontakt är kass men det kvittar hur man gör så kvarstår det. Detta gäller även om jag bytar till annan HDMI kabel. Drar jag ut strömmen några sekunder och sen in igen så startar den oftast vanligt.


1. Jag har inget nämnvärt lagg i fjärren
2. Ibland startar den på 10 sek för mig, och ibland startar den om både en och två gånger, då kan det ta mellan en och två minuter innan den är redo. Låter konstigt att den ska läsa in hela sharen varje gång. Har WDTV:n skrivrättigheter på nätdisken?
3. Låter som att något är lite fel.
4. Har aldrig varit med om detta.

En reflektion. Ibland buggar spelaren ur, ungefär som det låter som din gjort nu. Det brukar räcka med en fabriksåterställning (håll in liten knapp på undersidan i 10 sekunder), sedan är spelaren rensad och fungerar efter detta mycket bättre enligt min erfarenhet. Inställningarna får man göra om efter detta. Jag tycker att du ska prova en sådan reset.

#1180

Postad 05 maj 2014 - 13:42

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0
Jag har en egen fråga:

Sedan jag började köra bild och ljud via HDMI genom min förstärkare Denon AVR-3808 så har jag konstant förskjutning av ljudet med 300 ms. Oklart varför det blir så. Det vore dock inget problem om jag kunde ställa in permanent förskjutning av ljudet med 300 ms som en global inställning.

Som det är nu så måste jag trycka options->Ljudsynkronisering->300 ms varje gång jag startar en film/video. Lite segt, vore skönt om det fanns som global inställning. Någon som vet?


edit: det borde iof gå att göra i förstärkaren istället, men jag har inte hittat det där heller.

Redigerat av distortion2, 05 maj 2014 - 13:43.


#1181

Postad 05 maj 2014 - 13:58

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Jag har en egen fråga:

Sedan jag började köra bild och ljud via HDMI genom min förstärkare Denon AVR-3808 så har jag konstant förskjutning av ljudet med 300 ms. Oklart varför det blir så. Det vore dock inget problem om jag kunde ställa in permanent förskjutning av ljudet med 300 ms som en global inställning.

Som det är nu så måste jag trycka options->Ljudsynkronisering->300 ms varje gång jag startar en film/video. Lite segt, vore skönt om det fanns som global inställning. Någon som vet?


edit: det borde iof gå att göra i förstärkaren istället, men jag har inte hittat det där heller.


Har du ingen inställning för audio delay i recievern? Det måste du ha.
Jag kan ställa in audio delay för varje ingång(Denon 2808)(tv, cable,dvd etc etc). Det är nog bara att ställa 300ms på de ingångar som du upplever bild och ljud osynkade. 300ms låter dock väldigt mycket, har för mig jag har 30ms på någon ingång.

Redigerat av genstruktur, 05 maj 2014 - 14:00.


#1182

Postad 05 maj 2014 - 15:18

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Har du ingen inställning för audio delay i recievern? Det måste du ha.
Jag kan ställa in audio delay för varje ingång(Denon 2808)(tv, cable,dvd etc etc). Det är nog bara att ställa 300ms på de ingångar som du upplever bild och ljud osynkade. 300ms låter dock väldigt mycket, har för mig jag har 30ms på någon ingång.

Jo, det borde ju finnas tycker jag. Har inte hittat inställningen för det. Du råkar inte veta i vilken meny du ställt in audio delayen?

Jag tycker också att 300 ms låter extremt mycket, men om jag ändrar till det i WDTV:n så blir synken perfekt.

Kom just på att synken blev så här dålig när jag bytte TV till en Panasonic 50ST60. Den har tydligen hög input lag på hdmi-portarna, det är väl därför det blir så här illa.

Redigerat av distortion2, 05 maj 2014 - 15:20.


#1183

Postad 05 maj 2014 - 15:48

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Jag har för mig du trycker på "Para" eller någon av de andra mindre fast knapparna högt upp på fjärkontrollen. Eller så har jag för mig att det finns en Audio delayknapp på den upplysta delen också. Stå på rätt ingång som du vill justera när du trycker bara.

Sid 45: http://www.google.se...xZyKykYCx_A7F0g

Redigerat av genstruktur, 05 maj 2014 - 15:50.


#1184

Postad 05 maj 2014 - 19:21

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

  • 1 821 inlägg
  • 0
Jag har nu kört reset på enheten, den uppfattas nu som snabbare i menyer men fortfarande ganska laggig i huvudmenyn. Dubbel manövrering sker också ganska frekvent fortfarande. Så om jag trycker på pilen ner så kan de mycket väl hoppa 2 steg ner efter 1 sekund!?

Är det såhär enheten är eller ska jag gå tillbaka med den?

De tidigare WD TV Live jag haft(Gen 1 & 2) har också haft lagg i menyer,d.v.s en kraftig delay så det kan jag väll leva med men när den dessutom dubbelklickar relativt ofta så blir navigering olidlig.

Reset verkade dock lösa problemet med på och av.

Redigerat av Unregistered30026, 05 maj 2014 - 19:21.


#1185

Postad 06 maj 2014 - 12:45

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Jag har för mig du trycker på "Para" eller någon av de andra mindre fast knapparna högt upp på fjärkontrollen. Eller så har jag för mig att det finns en Audio delayknapp på den upplysta delen också. Stå på rätt ingång som du vill justera när du trycker bara.

Sid 45: http://www.google.se...xZyKykYCx_A7F0g

Tack för hjälpen, jag ska testa det ikväll.

Jag har nu kört reset på enheten, den uppfattas nu som snabbare i menyer men fortfarande ganska laggig i huvudmenyn. Dubbel manövrering sker också ganska frekvent fortfarande. Så om jag trycker på pilen ner så kan de mycket väl hoppa 2 steg ner efter 1 sekund!?

Är det såhär enheten är eller ska jag gå tillbaka med den?

Händer inte mig så det ska inte vara så skulle jag säga.

#1186

Postad 06 maj 2014 - 12:48

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Jag har nu kört reset på enheten, den uppfattas nu som snabbare i menyer men fortfarande ganska laggig i huvudmenyn. Dubbel manövrering sker också ganska frekvent fortfarande. Så om jag trycker på pilen ner så kan de mycket väl hoppa 2 steg ner efter 1 sekund!?

Är det såhär enheten är eller ska jag gå tillbaka med den?

De tidigare WD TV Live jag haft(Gen 1 & 2) har också haft lagg i menyer,d.v.s en kraftig delay så det kan jag väll leva med men när den dessutom dubbelklickar relativt ofta så blir navigering olidlig.

Reset verkade dock lösa problemet med på och av.


Enda gångerna jag upplever lagg är, när den håller på att söka igenom biblioteket eller om jag för över filer, annars laggar det inte.

Det skulle väl kunna bero på nätverket, och eventuella diskar där i, om man kör så?

Sen skall man väl kanske och tillägga att WD tvn inte är reptilsnabb som en sjysst htpc eller så, men det laggar inte upplever jag.

Redigerat av genstruktur, 06 maj 2014 - 12:49.


#1187

Postad 06 maj 2014 - 12:51

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Tack för hjälpen, jag ska testa det ikväll.


Vassegod :).

Ett aber kan dock vara att det verkar som 200ms är max för audio delay att justera. Du har inte på någon "bildförbättrande" funktion på tvn då som gör att det blir sådan infernaliskt eftersläpning?

Redigerat av genstruktur, 06 maj 2014 - 12:51.


#1188

Postad 06 maj 2014 - 14:50

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Vassegod :).

Ett aber kan dock vara att det verkar som 200ms är max för audio delay att justera. Du har inte på någon "bildförbättrande" funktion på tvn då som gör att det blir sådan infernaliskt eftersläpning?

Nja, jag har stängt av allt sånt vad jag vet. Det verkar som att det blir eftersläpning för 5.1 ljud, men inte stereo-ljud från digital-tv-boxen. Snarare verkar jag ha ställt in något i förstärkaren som processar surroundljud långsamt.

#1189

Postad 07 maj 2014 - 19:15

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

  • 1 821 inlägg
  • 0
Har nu varit o hämtat en ny Western Digital HD TV Live efter som den förra var aningen konstig.

Efter lite om och men(reset) så startade den nya(troligen varit ute hos kund sen tidigare). Ute i huvud menyn är det samma lagg som tidigare, inne i undermenyer är den dock mer responsiv än den förra. Det finns fortfarande problem med att den går ett steg längre än önskvärt men mer sällan.

Provade koppla in ett Logitech keyboard och navigeringen är MYCKET snabbare då, visst huvud menyn laggar fortfarande men det är ändå mer responsivt och inga konstiga dubbelklick. Man kan konstatera att fjärren är undermålig minst sagt.

Förövrigt upplever jag lite konstigheter med maskinen(precis som med den förra). Vid uppstart visar den en splash screen först ett bra tag, sen blir det helt svart ett långt tag och sen kommer söker nätverk upp. D.v.s den är väldigt slö på att starta upp och man vet inte om den hängt sig(ingen animation eller liknande).

Ser ut som enda riktiga lösningen är att köpa en Intel NUC(Celeron borde räcka) och då in med hårddisk, minne och fjärr. Misstänker dock att priset slutar på 2000 kr så ganska mycket mer.

#1190

Postad 07 maj 2014 - 23:36

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Har nu varit o hämtat en ny Western Digital HD TV Live efter som den förra var aningen konstig.

Efter lite om och men(reset) så startade den nya(troligen varit ute hos kund sen tidigare). Ute i huvud menyn är det samma lagg som tidigare, inne i undermenyer är den dock mer responsiv än den förra. Det finns fortfarande problem med att den går ett steg längre än önskvärt men mer sällan.

Provade koppla in ett Logitech keyboard och navigeringen är MYCKET snabbare då, visst huvud menyn laggar fortfarande men det är ändå mer responsivt och inga konstiga dubbelklick. Man kan konstatera att fjärren är undermålig minst sagt.

Förövrigt upplever jag lite konstigheter med maskinen(precis som med den förra). Vid uppstart visar den en splash screen först ett bra tag, sen blir det helt svart ett långt tag och sen kommer söker nätverk upp. D.v.s den är väldigt slö på att starta upp och man vet inte om den hängt sig(ingen animation eller liknande).

Ser ut som enda riktiga lösningen är att köpa en Intel NUC(Celeron borde räcka) och då in med hårddisk, minne och fjärr. Misstänker dock att priset slutar på 2000 kr så ganska mycket mer.

Alltså, huvudmenyn är ju seg eftersom den där j-vla animationen ska spelas upp för varje menyval när man pilar höger vänster. Ingen fördröjning i fjärren för mig, men seg väntan på animationen.

Sedan så kanske du kan snabba upp starten genom att ställa in fast IP, det har jag på alla mina maskiner i mitt nätverk. Jag kör även trådat nätverk på båda mina WDTV, om du kör trådlöst så kanske det segar ner lite...

#1191

Postad 08 maj 2014 - 12:49

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0
Blev fel

Redigerat av Gurra101, 08 maj 2014 - 12:53.


#1192

Postad 08 maj 2014 - 13:15

DaKaktuz
  • DaKaktuz
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa en WD TV gen.3

1.Tänkte kolla med er funkar det bra att koppla in en extern hdd och spela upp mkv filer med lösa srt filer utan problem?

2.Vilka appar finns det i dagsläget till den?
Finns HBO Nordic, Viaplay, TV4 play?

3.Finns det några nackdelar som ni själva tycker. Alltså om den kanske är för seg eller hänger sig ofta att man måste starta om den?

Vart lite många frågor där!

Redigerat av DaKaktuz, 08 maj 2014 - 13:47.


#1193

Postad 08 maj 2014 - 16:05

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0
1. Det funkar utan problem
2. Netflix, Spotify, Youtube och en massa utlänska tjänster finns. De du räknade upp finns inte :(
3. Den är enkel. Gränssnittet kan vara snyggare, men det går att lägga på egen fan art mm. Den klarar inte 3D och de värsta Hi def ljudformaten om man bryr sig om det. Trots att spelaren börjar bli lite till åren nu tycker jag inte att det verkar finnas någon bättre spelare så pass billigt. Jag har två stycken, en i sovrummet och en i vardagsrummet.

#1194

Postad 08 maj 2014 - 16:08

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

1. Det funkar utan problem
2. Netflix, Spotify, Youtube och en massa utlänska tjänster finns. De du räknade upp finns inte :(
3. Den är enkel. Gränssnittet kan vara snyggare, men det går att lägga på egen fan art mm. Den klarar inte 3D och de värsta Hi def ljudformaten om man bryr sig om det. Trots att spelaren börjar bli lite till åren nu tycker jag inte att det verkar finnas någon bättre spelare så pass billigt. Jag har två stycken, en i sovrummet och en i vardagsrummet.


Edit: här är en fullständig lista över appar som finns. Herregud, de är uppe 63 st numera. http://www.wdc.com/e...cts.aspx?id=330
När jag köpte spelaren tror jag att det fanns 10-15 ungefär. Tyvärr är det inte många av dem som är intressanta.

#1195

Postad 08 maj 2014 - 16:12

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Provade koppla in ett Logitech keyboard och navigeringen är MYCKET snabbare då, visst huvud menyn laggar fortfarande men det är ändå mer responsivt och inga konstiga dubbelklick. Man kan konstatera att fjärren är undermålig minst sagt.


Om du tycker att fjärren är usel så kan du använda mobilen/surfplattan istället:
https://play.google.....wdremote&hl=sv
https://itunes.apple...d488301648?mt=8

#1196

Postad 08 maj 2014 - 16:57

DaKaktuz
  • DaKaktuz
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

1. Det funkar utan problem
2. Netflix, Spotify, Youtube och en massa utlänska tjänster finns. De du räknade upp finns inte :(
3. Den är enkel. Gränssnittet kan vara snyggare, men det går att lägga på egen fan art mm. Den klarar inte 3D och de värsta Hi def ljudformaten om man bryr sig om det. Trots att spelaren börjar bli lite till åren nu tycker jag inte att det verkar finnas någon bättre spelare så pass billigt. Jag har två stycken, en i sovrummet och en i vardagsrummet.


Okej tack så mycket för alla svaren!
Lutar åt att köpa en nu då, tycker den var oerhört billig därav frågorna. Då jag hade en gammal popcorn som hängde sig stup i kvarten och som bara klara av vissa filer.
När man lade in srt filer så vart det lustiga tecken ibland av någon anledning.

Men tack igen!

#1197

Postad 08 maj 2014 - 18:39

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

När man lade in srt filer så vart det lustiga tecken ibland av någon anledning.

Det är för att den inte klarar srt-filer sparade med Unicode, utan bara ASCII (teckenuppsättningar). Så var det med min gamla Tvix också. Symboler utöver de vanliga bokstäverna visas helt fel.
Så är det inte på WDTV:n

#1198

Postad 16 maj 2014 - 19:37

clarken
  • clarken
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0

Okej tack så mycket för alla svaren!
Lutar åt att köpa en nu då, tycker den var oerhört billig därav frågorna. Då jag hade en gammal popcorn som hängde sig stup i kvarten och som bara klara av vissa filer.
När man lade in srt filer så vart det lustiga tecken ibland av någon anledning.

Men tack igen!


Öppna srt i anteckningar och spara som ASCII löser nog det problemet. (Har för mig det räckte på min gamla tvix.)

Redigerat av clarken, 16 maj 2014 - 19:39.


#1199

Postad 26 maj 2014 - 10:05

jannesthlm
  • jannesthlm
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej, ny här och inte så erfaren när det gäller att streama och använda sig av nätverk. Så jag ber i förväg om ursäkt för om min fråga är "dum" eller tidigare besvarad, men hoppas att någon kan vara snäll och hjälpa mig så att jag kan få det att funka. Mitt problem/fråga kan man väl formulare så här: Jag har W7 och WDlive TV gen3. Det funkar ibland helt enkelt. Nätverket finns och det går att hitta de filmer jag delat via nätverket. Men så nästa dag så är det borta och jag får hålla på och fixa och sen så finns de där efter att jag hållt på ett tag. Förstår om det kanske behövs mer hjälp för att kunna hjälpa till och det svarar jag mer än gärna på såklart. Vet att många har pratat om kompileringen och det skulle vara skönt att slippa för det gör den rätt ofta också. Vet att man kan ställa in så att det sker en gång i månaden eller manuellt, men tycker inte att det verkar hjälpa. För inte är det så att "den" måste vara påslagen jämt? Otroligt tacksam för lite hjälp. mvh Janne

#1200

Postad 05 juni 2014 - 20:54

DaKaktuz
  • DaKaktuz
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Aha men får man med handlingen direkt då eller måste man gå in i mappen?

Jag gör all info själv med thumgen. Skönt att Få det på svenska.
Och så slipper jag en massa bilder i bakgrunden.

Då ligger det 4filer inkl sub med samma namn när jag är klar och därför funkar det varje gång.


Jag ladda ner ThumbGen men fattar vilken template kör du med? Hur får du allt på svenska?
fattar nada hur du kan få allt på svenska haha



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.