Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vi Vinylsamlare

3715 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#3501

Postad 26 februari 2015 - 16:26

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0

Verkar finnas lite olika teorier. Den ena är att det läcker in luft innanfär det övre skiktet (bildskivor består av flera skikt). Sen kan också den pvc-ficka som skivan oftast levereras i orsaka en kemisk process med skivan och få den att bli missfärgad.

 

Tack och

Intresant. Teorin med pvcfickan faller dock rirekt då jag som sagt har en skiva där ena sidan är näst intill svart o andra sidan är opåverkad på samma skiva alltså.

Luft teorin har jag också läst någonstanns faktiskt. Letade efter en skiva igår o upptäckte att jag har klart fler bildskivor än jag mindes.

Fler teorier??



#3502

Postad 28 februari 2015 - 14:51

Draj
  • Draj
  • Lärjunge

  • 306 inlägg
  • 0

Tillbaka från mässan i Skövde. Va lite mindre mässa i år pga av konkurrens från Stockholm men hittade lite skivor iaf så jag är nöjd.

 

vinyler.jpg



#3503

Postad 28 februari 2015 - 18:50

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0

Jag var också på skivmässan i Skövde.

Hittade några kul skivor.

skidrow.gif

 

Billy Idol är utgåvan med bonus maxisingeln i.

 

Mycket trevlig mässa även om jag inte hittade så mycket att köpa.

 

 

 

Update: Gjorde en trist upptäckt idag. Skid row skivan har ett ställe där den hakar sig. Syns dock inget på skivan.


Redigerat av bahama, 01 mars 2015 - 22:27.


#3504

Postad 05 mars 2015 - 17:40

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0

28 mars skivmässa i Borås bl.a.

Många skivmässor den dagen.

Lite uppladdning inför Husqvarna 1 vecka senare kanske.

 

Mer info:

https://sv-se.facebook.com/aamusik



#3505

Postad 05 mars 2015 - 21:55

k.rydberg
  • k.rydberg
  • Forumräv

  • 609 inlägg
  • 0

Fick hem denna idag. Äntligen har jag dom 8 första på Japanpress. :)

 

Bifogad fil  2015-03-05 13.12.54.jpg   111,07K   0 Antal nerladdningar



#3506

Postad 06 mars 2015 - 06:31

GyroSE
  • GyroSE
  • Beroende

  • 1 081 inlägg
  • 0

Fick hem denna idag. Äntligen har jag dom 8 första på Japanpress. :)

2015-03-05 13.12.54.jpg


Grattis! En komplett deluxe- utgåva? Kan inte ha varit billig, extraskönt dock när samlingen blir komplett. Ditt nästa projekt får bli att säkra upp så att du får tag på alla 2:a pressar på JPN. ;-)

Vad tycker du om ljudet på denna utgåva?

#3507

Postad 06 mars 2015 - 10:38

k.rydberg
  • k.rydberg
  • Forumräv

  • 609 inlägg
  • 0

Grattis! En komplett deluxe- utgåva? Kan inte ha varit billig, extraskönt dock när samlingen blir komplett. Ditt nästa projekt får bli att säkra upp så att du får tag på alla 2:a pressar på JPN. ;-)

Vad tycker du om ljudet på denna utgåva?

Tackar! :)

Ja, jag tror den är komplett. Läste på nätet att det ska vara två inserts så är dock lite osäker. Men klistermärket var iaf med i oöppnad förpackning.

Har faktiskt tänkt på precis det. Det finns ju iaf 1:a o 2:a pressar på några av skivorna, och har ju båda "Somewhere in time"-pressarna så det kan nog bli nästa projekt :)

 

Har bara lyssnat på ett par låtar än så länge men tycker det är lite basfattigt ljud faktiskt. Kan iofs ha o göra med att jag inte satt i "sweetspot" o lyssnade (katten hade tagit min plats:)). Bortsett från basen var det som det brukar. Klart o fint ljud. När nålen landar på skivan är det knäpptyst, sånt gillar vi! :)

 

.....och nej, den var inte billig. Men man lever bara en gång.



#3508

Postad 06 mars 2015 - 15:51

GyroSE
  • GyroSE
  • Beroende

  • 1 081 inlägg
  • 0

Smakar det så kostar det... :P

 

Har samma uppfattning som du om "Seventh Son..." JPN, den är basfattig och tunn i sin ljudkaraktär men faktum är att denna platta också på de övriga pressar jag har hört har känts tunna och lite anemiska när det gäller ljudet. Den är helt klart ett steg bakåt ljudmässigt om man jämför med t.ex. "Somewhere in Time" om du frågar mig. Generellt så är Iron Maiden på vinyl pressade i Japan mina referenser när det gäller ljudåtergivningen, inte ens de första UK- pressarna kan konkurrera även om några av dem kommer nära. Bäst av alla är i mina öron "Powerslave" JPN- så nära en audiofil platta man kan komma med Maiden. 

 

Jag har den "vanliga" JPN- utgåvan av "Seventh Son..." utan inserts men konstigt nog med stickers medskickade. Matrixnumren är desamma på både snik- och deluxe- varianterna så det är samma press det rör sig om. Läget är detsamma med "Somewhere...", däremot så finns raddan "Killers" till och med "Powerslave" på både 1:a- och 2:a- pressar. "Live After Death" finns det även en 3:e- press av och slutligen debuten som det bara finns en pressad serie utav.


Redigerat av GyroSE, 06 mars 2015 - 15:55.


#3509

Postad 07 mars 2015 - 11:11

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0

k.rydberg: köper du även bootlegs eller räcker det gott med olika landsutgåvor?



#3510

Postad 07 mars 2015 - 11:55

k.rydberg
  • k.rydberg
  • Forumräv

  • 609 inlägg
  • 0

k.rydberg: köper du även bootlegs eller räcker det gott med olika landsutgåvor?

 

Jag håller mig mest till officiella utgåvor. Har nån enstaka boot.



#3511

Postad 07 mars 2015 - 12:16

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0

Fick hem ett paket med lite nytt igår.

 

Acdc_haul.gif

 

Lite blandade Boots.

En del i färgad vinyl. Alla helt nya och ospelade.

2 still sealed men en av dem kommer öppnas då plasten krymper sönder fodralet.



#3512

Postad 14 mars 2015 - 13:02

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0

Ytterligare inköp

 

sabaton.gif

 

Manowar - Battle Hymn   vit vinyl 180gr  (BoB utgåva)    

Manowar - The Triump Of Steel     röd vinyl 2-lp 180gr (BoB utgåva)

Gamma Ray - Land of The Free II 2-lp

Sabaton - The Art Of War 2-lp  

Sabaton - Attero Dominatus 2-lp  blå vinyl + poster (record store day)

 

Inte hunnit lyssna på alla än men...

Tycker Manowar skivorna har ganska tunt ljud jämnfört med de andra jag har som inte är ny-pressningar på 180gr vinyl.

Är dock inte samma titlar så kan inte göra en direkt jämnförelse.


Redigerat av bahama, 14 mars 2015 - 13:04.


#3513

Postad 16 mars 2015 - 16:27

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0

Skummat runt mycket i denna tråden.

Hittade en komentar om att Iron Maiden låter bättre på de gamla pressningarna. Tycker själv mina Manowar låter tunt och ganska platt. Hittade en "varning" för Judas Priest nypressningarna som tydligen ska vara riktigt dåliga. Är det någon som är tillräkligt insatt i frågan som vågar säga om det generellt är bättre ljud på de gamla pressningarna än återutgivningarna?

 

Hittar man orginal eller gamla pressningar kostar de ju ofta mindre än nypressningarna.



#3514

Postad 16 mars 2015 - 19:50

GyroSE
  • GyroSE
  • Beroende

  • 1 081 inlägg
  • 0

När det gäller metalgenren och speciellt 80- talet så är min uppfattning att en originalpress och allra helst då en förstapress från ursprungslandet låter allra bäst. I just nämnda Maidens fall tycker jag att UK- pressarna kommer på andra plats efter japanpressarna av 80- tals albumen. De är snarlika i ljudkaraktären men japanerna vinner med sin helt tysta vinyl och med lite mer stuns i ljudåtergivningen generellt.

 

Judas Priest som du nämner är nog ömsom vin ömsom vatten, vet att audiofil- labeln Mobile Fidelity gav ut några av deras album på nytt för något år sen och de ska tydligen vara bra. Har dock inte hört dem själv så jag vet inte hur de låter. MFSL brukar dock sällan misslyckas med sina utgivningar så jag kan tänka mig att en Judas- platta på MFSL- press förmodligen är bland det bästa man kan få tag på.



#3515

Postad 16 mars 2015 - 20:51

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0

På 80 talet när det begav sig var ju japan pressarna att föredra oavsett musiktyp. De var dock dyra o svåra att ens hitta.

Man kan dock nu ca 30 år senare hitta en del begagnat i mycket bra skick för ungefär samma pris som de kostade då.

Dock är det väl svårt att hitta de helt kompletta med alla papper osv intakta.

Där jag hittade uttalandet om Judas Priest var tipset att bara köpa dem på japanpress helst då orginalpressen från 80 talet men funka också med de som gjordes runt 2010.

 

Leta igenom MFSLs katalog på Discogs. Väldigt bred musik de släppt. Minst sagt förvånad när man hitta Def Leppard där. Och Faith no More.

 

Kom då tänka på Simply Vinyl labeln. Minst sagt förvånad när jag såg priserna på de 2 ac/dc skivorna som de släppte,

Kan ju köpa dem utan problem för under 200kr. Är dock lite osäker på om SV kan ha gjort en upplaga till på dem då det stod reissue på dem.

 

Har nu också hunnit lyssna igenom Art of War skivan med Sabaton. Riktigt bra ljud tycker jag, Har dock bara Spootify o jämnföra med



#3516

Postad 16 mars 2015 - 21:12

GyroSE
  • GyroSE
  • Beroende

  • 1 081 inlägg
  • 0

De erfarenheter jag har av japanpressar är annars att de många gånger kan låta tunna och lite basfattiga när man spelar dem genom en vinylrigg av mer modernt snitt. Grejen med just nämnda Iron Maidens 80- tals plattor var att EMI Toshiba i Japan fick tillgång till originalmastern i varje enskilt fall, de fick till det väldigt bra med sin japanska ingenjörskonst på dessa. Så även japanpressar kan vara ömsom vin ömsom vatten, alltså inga garantier att det alltid är de bästa versionerna som kommer ifrån Japan.

 

MFSL har sen nystarten runt 2000- talets början breddat sin skivkatalog rejält så det finns mycket att välja på för alla musiksmaker. Det är kul tycker jag.

 

Har ett 25- tal av Simply Vinyls första utgåvor som släpptes runt 1998-2000 och de jag har är förbaskat välljudande. Dock så sjönk kvaliteten enl uppgift en del efter de där första gyllene åren och man kan idag ofta fynda plattor från Simply Vinyl för rimliga penningar även bland de tidiga utgåvorna tack vare detta. Simply Vinyl har lite dåligt rykte bland de mer audiofila samlarna och därför finns läge att fynda ibland.


Redigerat av GyroSE, 16 mars 2015 - 21:14.


#3517

Postad 28 mars 2015 - 11:35

CBR
  • CBR
  • Användare

  • 237 inlägg
  • 1
Pink Floyd - 20 Years. Hyffsat svår grekisk box med fem skivor.

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  image.jpg   138,44K   0 Antal nerladdningar


#3518

Postad 28 mars 2015 - 15:10

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0

Var på skivmässa i Borås idag.

Hittade ytterligare Ac/Dc bootlegs.

HIttade även

Judas priest - British steel nice price utgåvan från 80-talet

Och en D-A-D

 

Kan lägga upp bilder om intresset finns. Dock verkar det vara sparsamt på just bootlegs:)

 

Var en oväntat bra mässa

Riktigt kul att träffa de från TPL igen efter alla år.

Kul att se att de fortfarande håller på.



#3519

Postad 01 maj 2015 - 09:32

k.rydberg
  • k.rydberg
  • Forumräv

  • 609 inlägg
  • 0

Ytterligare en Japan, och som vanligt är den i riktigt bra skick. Dom vet verkligen hur man ska behandla skivorna dr borta i öst :)

 

Vet inte om detta är första eller andra pressen. Har en till som inte har den gula kvadraten på obin. Nån kanske kan upplysa mig om vilken som är första- o andra-press?

 

Bifogad fil  IMG_2996.JPG   205K   0 Antal nerladdningar



#3520

Postad 02 maj 2015 - 06:40

GyroSE
  • GyroSE
  • Beroende

  • 1 081 inlägg
  • 0
Finns tre pressar av den, du har precis fått hem 1:a pressen av den. Grattis! Vet du om den är komplett?

#3521

Postad 02 maj 2015 - 09:19

k.rydberg
  • k.rydberg
  • Forumräv

  • 609 inlägg
  • 0

Vet inte riktigt vad om ska finnas i den?. Ingen affisch finns iaf. Annars finns det 8-sidiga bladet, ett blad tryckt på japanska och original innerpåsarna. Kanske är nåt som saknas....



#3522

Postad 02 maj 2015 - 09:50

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0

Var på ytterligare en miniskivmässa idag. Köpte ytterligare 2 Judas priest vinyler. Point of Entry och Screaming for Vengence.

De är inte i lika fint skick som British steel var men fortfarande i väldigt fint skick. De är ju ändå över 30 år gamla.

 

Missade Husqvarna mässan p.g.a olika omständigheter. Och på Tradera är flera beredda att ge mycket mer än mig så inte blivit så många inköp på sistonde. Tycker även att de nya 180grams återpressarna på gamla skivor ofta har sunkigt ljud

Får lite intrycket att bolagen pressar upp dem i liten upplaga men skiter egentligen i kvaliteten. Undantag finns dock. Och de nya skivorna som pressas har vad jag hört genomgående bra ljud. Alltså de som inte är återpressar. Kan det kanska vara så att orginal taperna åldrats mycket dåligt?



#3523

Postad 02 maj 2015 - 12:45

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0

Ytterligare en Japan, och som vanligt är den i riktigt bra skick. Dom vet verkligen hur man ska behandla skivorna dr borta i öst :)

 

Vet inte om detta är första eller andra pressen. Har en till som inte har den gula kvadraten på obin. Nån kanske kan upplysa mig om vilken som är första- o andra-press?

 

 

 

MIsstänker du köpt den från en japan då du skriver att de vet hur man ska behandla skivorna i öst.

Vad gick tull o liknande på vid köp av den?



#3524

Postad 02 maj 2015 - 13:04

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0

Cdon har 30% på en hel del vinyler just nu.



#3525

Postad 02 maj 2015 - 13:07

k.rydberg
  • k.rydberg
  • Forumräv

  • 609 inlägg
  • 0

MIsstänker du köpt den från en japan då du skriver att de vet hur man ska behandla skivorna i öst.

Vad gick tull o liknande på vid köp av den?

 

Japp, köpt via discogs.com.

Säljaren skrev ner värdet så jag slapp tull :). Rekommenderad frakt från Japan gick på ca 130kr vilket var väldigt överkomligt.



#3526

Postad 02 maj 2015 - 16:16

Unregistered85f16d8f
  • Unregistered85f16d8f
  • Forumräv

  • 540 inlägg
  • 0

Kul med Japan pressar :) Här är 5 favvos från min samling

Bifogad fil  DSC_2413.JPG   260,46K   0 Antal nerladdningar

 



#3527

Postad 02 maj 2015 - 16:25

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0

Av nån skum anledning har jag mer Koreanska pressningar än japanska i mina samlingar.

Några av de koreanska är dock uppenbara pirater. Men väldigt roliga i samlingssyfte.

 

Som vanligt kan jag fixa bilder om så önskas.


Redigerat av bahama, 02 maj 2015 - 16:26.


#3528

Postad 02 maj 2015 - 17:43

k.rydberg
  • k.rydberg
  • Forumräv

  • 609 inlägg
  • 0

Av nån skum anledning har jag mer Koreanska pressningar än japanska i mina samlingar.

Några av de koreanska är dock uppenbara pirater. Men väldigt roliga i samlingssyfte.

 

Som vanligt kan jag fixa bilder om så önskas.

 

Ser gärna bilder :)



#3529

Postad 02 maj 2015 - 18:41

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0

Ok here we go.

Börjar lite lätt med uppenbara pirater.

 

Who Made Who

 

acdc_whokor.gif

baksidan:

acdc_whokor2.gif

 

Vinylen känns ungefär som en stenkaka :)

 

2 olika Flick Of The Switch

 

flick_kor.gif

 

En grön Back In Black

 

back_kor1.gif

 

baksidan

back_kor_1_back.gif

 

3 andra Back In Black

back_in_kor_3.gif

back_in_kor_2.gif

 

Som synes är samtliga i ganska dåligt skick men har aldrig lyckats hitta dem i bättre skick. Samtliga är fellimmade på baksidan som syns på vissa bilder. Alla vinylerna är likvärdiga. Tjocka och stumma.



#3530

Postad 02 maj 2015 - 19:51

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0

Flick of the Switch

 

Flickkor1.gif

Flikor2.gif

 

flickkor3.gif

 

Det följer med en insert med alla låttexterna på och en massa text på koreanska som jag inte har en aning om vad det står.

Baksides bilden visar låtlistan där den insatte kan se att det saknas 3 låtar. Korea har tydligen väldigt hård censur.

Denna låtlista är vad jag vet helt unik för just korea. All texten på i silvertext är endast på innerpåsen men det var kanske inte så svårt att komma underfund med :).



#3531

Postad 02 maj 2015 - 19:59

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0

Who Made Who

 

who_kor1.gif

 

whokor3.gif

 

who_kor2.gif

 

Inte mycket skillnad på fodral på denna utgåvan.

Saknas 2 låtar även på denna jämnfört med resten av världen. You Shook Me Alnight Long och Hells Bells.

Inserten är dock 4 sidor, på koreanska...

Även på denna, alla låttexterna (ej koreanska).



#3532

Postad 02 maj 2015 - 20:08

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0

For Those About to Rock

 

rock_1.gif

 

rock2.gif

 

Lite annurlunda innerpåse. Alla låttexterna på inserten på engelska. Andra sidan text på koreanska med för mig okänt innehåll.  Man har gjort en mycket märklig blandning mellan Back In Black och For Those About To Rock på låtvalet på denna skiva. Även detta helt unikt för korea.



#3533

Postad 02 maj 2015 - 20:21

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0

Och så juvelen i samlingen (vad gäller koreanska utgåvor).

 

Rock N Roll Aint Noise Pollution

 

rocknr1.gif

 

rocknr3.gif

 

rocknr2.gif

 

Denna utgåva antas av många vara en pirat men det är den inte. Som övriga har även denna en insert.

Det finns ingen legalt utgiven skivan med titeln i övriga världen. Den är med andra ord endast utgiven i korea.

Låtarna är plockade från Dirty Deeds Done Dirt Cheap och Back In Black.



#3534

Postad 02 maj 2015 - 20:29

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0

Nu sista av mina koreanska om jag nu inte glömt bort någon vilket inte är helt omöjligt.

 

Inte Ac/Dc

 

Gamma Ray - Heading for Tomorrow

 

gamma_1.gif

 

gamma2.gif

 

gamma3.gif

 

Ingen jätteskillnad mot resten av världen. Insert med låt texterna och en okänd text. Innerpåsen e ganska nice med massor av text men helt tomt precis där etiketterna sitter.

 

Jag har inget minne av ha lyssnat på någon av dem.

De var alla ganska svåra att hitta. Nu med internet så är det enklare men ändå inte lätt. Väldigt kul grejer att ha i sin samling. De officiella utgåvor känns väldigt gediget gjorda. Något man verkligen inte kan säga om piraterna :)

Också kul i samlar synpunkt att de har helt unika låtval på utgåvorna.



#3535

Postad 08 maj 2015 - 17:15

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0

2 kul uppdateringar i samlingen.

Ballbreaker.gif

 

Hitta den gröna på skivmässan i Borås jag skrev om. Visste då inte ens om att det fanns en grön.

Fick den röda i veckan. Har dock letat efter den ett tag. Hitta den nu till ett ok pris. Tenderar att ofta kosta mer än jag är beredd att ge. Nu ska jag bara hitta den blåa med.

Har den svarta orginalpressen. Har inte skaffat RSD 2014 utgåvan än och är lite tveksam om man verkligen ska ha den.



#3536

Postad 09 maj 2015 - 11:23

k.rydberg
  • k.rydberg
  • Forumräv

  • 609 inlägg
  • 0

Är dom på senaste bilden också bootar bahama?


Redigerat av k.rydberg, 09 maj 2015 - 11:23.


#3537

Postad 11 maj 2015 - 15:20

Faprod
  • Faprod
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Jag har en del dubbletter på vinyl. Tänkte kolla om det kanske rent av är någon mer som har och är sugen på att byta några.

 

Har inte alla i huvudet just nu men de jag vet 100% att jag har två ex av är....

 

Ratt - Out Of The Cellar

Quiet Riot - Metal Health

Y&T - In Rock We Trust

Y&T - Earthshaker

Twisted Sister - You Can't Stop Rock 'n' Roll

Några Saxon....



#3538

Postad 11 maj 2015 - 15:37

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0

Är dom på senaste bilden också bootar bahama?

 

Japp det är dem.

Är ivarjefall min övertygelse.

På discogs listas dem som Unofficial. Och har alla samma streckkoder och matrix nummer.

 

Har heller aldrig sett någon officiell uppgift på att de finns.

 

Misstänker det är samma källa på dem som alla färgade vinyler med australien omslagen som cirkulerar nu.

Tyvärr blir dessa bootlegs vanligare och vanligare. Svårt att verifiera om de är "äkta" utgåvor eller inte.



#3539

Postad 23 maj 2015 - 10:57

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0

Lite oväntade inköp på mini skivmässa i början av maj.

 

image.gif

 

War är mexikansk pressning.

Unforgettable Fire är Jugoslavisk pressning. Dock ingen av de som listas på Discogs. Har samma nummer men ej samma etikett som den ena där.

 

Har även köpt 3st olik färgade vinyler av samma skiva med Ac/Dc bootlegen "Feel it When I Turn the Screw" induvidiellt numrerade och varje färg har en upplaga av 111 exemplar.

 

 

Är det någon här som besökt Skivmässan i Hova på några år? Jag har varit på den en gång för kanske 20 år sedan.

Då var den riktigt stor. Har dock inte hört något om hur den är numer. Är en bit att åka härifrån så vill gärna veta om det ens är värt att fundera på.



#3540

Postad 30 maj 2015 - 12:17

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Har aldrig gillat vinyl riktigt men den här gången kunde jag inte hålla mig.

http://data-discs.com/products/shenmue

Det är tyvärr en remaster, och provlyssningen på hemsidan har betydligt högre medelnivå än den japanska CD:n som gavs ut för ca 15 år sedan. Men en obi är alltid ett rejält plåster på såren. :)



#3541

Postad 30 maj 2015 - 16:23

k.rydberg
  • k.rydberg
  • Forumräv

  • 609 inlägg
  • 0

Tack för tipset! Blev en beställning med en gång :). Shenmue är ett av mina "allt-time" favoritspel



#3542

Postad 30 maj 2015 - 16:31

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Samma här! Den japanska CD:n är riktigt bra, men dyr och svårfunnen. Även om jag troligtvis aldrig kommer att lyssna på vinylen så känns det ändå lite kul att ha. Min skivspelare är lite... vissen. :ph34r:



#3543

Postad 06 juni 2015 - 10:14

Black Mamba
  • Black Mamba
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0

Tackar! :)

Ja, jag tror den är komplett. Läste på nätet att det ska vara två inserts så är dock lite osäker. Men klistermärket var iaf med i oöppnad förpackning.

Det stämmer, den kom med två inserts. Texter + stickers. Dock var bara stickerserna med i initial skedet av utgåvan. Troligt är att stickerserna var en officiel skivbolags-freebie ifrån affären när releasen var färsk.

 

Så om det är texterna på inserten du har på bilden så är den komplett. Om det är innerpåsen på bilden så är den inte komplett (saknar då inserten med texterna)



#3544

Postad 06 juni 2015 - 10:55

k.rydberg
  • k.rydberg
  • Forumräv

  • 609 inlägg
  • 0

Det stämmer, den kom med två inserts. Texter + stickers. Dock var bara stickerserna med i initial skedet av utgåvan. Troligt är att stickerserna var en officiel skivbolags-freebie ifrån affären när releasen var färsk.

 

Så om det är texterna på inserten du har på bilden så är den komplett. Om det är innerpåsen på bilden så är den inte komplett (saknar då inserten med texterna)

 

Ahh, tack för infon. Ja det som ligger till vänster på bilden är en "fold-out" med texterna.



#3545

Postad 18 juni 2015 - 04:57

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Förbokat Graveyards kommande, blev orange vinyl. Släpps i september.

http://cdon.se/musik...lusive_edition_(orange_vinyl)-33966951

#3546

Postad 12 juli 2015 - 08:02

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 1

Judas.gif

 

Tradera funkar ibland.

Såldes många Ac/Dc bootlegs där men de gick alla upp i pris till högre än vad jag ville betala men fick de här 2.

Rock or Bust är den amerikanska pressningen. Finns några små skillnader på den jämnfört med EU pressen. Bl,a en sony logga på baksidan,

Turbo är en Promo utgåva.

Alla japanpressarna är öppnade. For those about... har en mindre skada i ena hörnet. De 3 japanpressarna verkar helt kompletta med inserts osv.


Redigerat av bahama, 12 juli 2015 - 08:16.


#3547

Postad 01 augusti 2015 - 21:46

Unregisterede05aa31f
  • Unregisterede05aa31f
  • Användare

  • 147 inlägg
  • 0
Har en kort fråga vart köper ni nya vinyl har kollat lite på cdon,bengans, men hittar inte det jag söker där.
Dock så hittade jag det på en tysk sida vinyl-digital.com nån som har nån erfarenhet av dom?

#3548

Postad 02 augusti 2015 - 08:41

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

Tänkte lägga min vinylspelare på hyllan lite och bara lägga mina riktiga favoriter på samma hylla.

Detta i sig innebär att en del kommer säljas för struntpriser eftersom det mesta bara är loppisfynd.

 

Någon som har bra tips på säljställen?

Tänkte lägga upp lite här under semestern nu för att sedan under hösten sälja på Tradera om något finns kvar  :rolleyes:

Om man nu ska sälja på Tradera, hur skickar man skivorna smidigast? Man vill ju inte att folk ska bli avskräckta av fraktkostnaderna...

 

 

Har en kort fråga vart köper ni nya vinyl har kollat lite på cdon,bengans, men hittar inte det jag söker där.
Dock så hittade jag det på en tysk sida vinyl-digital.com nån som har nån erfarenhet av dom?

I mitt fall så är det i just dessa två butiker jag handlar när det är nytt det gäller.



#3549

Postad 02 augusti 2015 - 09:16

k.rydberg
  • k.rydberg
  • Forumräv

  • 609 inlägg
  • 0

Har en kort fråga vart köper ni nya vinyl har kollat lite på cdon,bengans, men hittar inte det jag söker där.
Dock så hittade jag det på en tysk sida vinyl-digital.com nån som har nån erfarenhet av dom?

 

Cdon,ginza,bengans,hotstuff. Sen kan man hitta ny vinyl på discogs.com. Ofta mycket billigare än här hemma i  Sverige. Köpte två skivor från Tyskland som med frakt inräknat ändå blev nästan hundra kronor billigare än om jag köpt dom i Sverige.

 

Tänkte lägga min vinylspelare på hyllan lite och bara lägga mina riktiga favoriter på samma hylla.

Detta i sig innebär att en del kommer säljas för struntpriser eftersom det mesta bara är loppisfynd.

 

Någon som har bra tips på säljställen?

Tänkte lägga upp lite här under semestern nu för att sedan under hösten sälja på Tradera om något finns kvar  :rolleyes:

Om man nu ska sälja på Tradera, hur skickar man skivorna smidigast? Man vill ju inte att folk ska bli avskräckta av fraktkostnaderna...

 

 

I mitt fall så är det i just dessa två butiker jag handlar när det är nytt det gäller.

 

Tradera är väl det stället som kan ge bäst betalt.

När det gäller paketering finns det ju riktiga kartonger avsedda för skivor. Vet att det finns på Bengans bl.a.

Men annars brukar jag använda vanlig kartong. Skär två bitar ca 36x36 cm. Lägg skivan mellan och tejpa ihop kanterna. Ett tips är att lägga skivan o innerpåsen utanför fodralet så det inte skadas under transport.

 

Men lägg gärna ut här om här om du har nåt kul o sälja :)



#3550

Postad 02 augusti 2015 - 09:28

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

 

Tradera är väl det stället som kan ge bäst betalt.

När det gäller paketering finns det ju riktiga kartonger avsedda för skivor. Vet att det finns på Bengans bl.a.

Men annars brukar jag använda vanlig kartong. Skär två bitar ca 36x36 cm. Lägg skivan mellan och tejpa ihop kanterna. Ett tips är att lägga skivan o innerpåsen utanför fodralet så det inte skadas under transport.

 

Men lägg gärna ut här om här om du har nåt kul o sälja :)

 

 

Jag kan tänka mig att Bengans har vett att ta ut bra betalt med?

Kör nog på två utskurna bitar i kartong, blir nog lättast så.

 

Att det kommer ut är först ser jag som en självklarhet, med all hjälp man fått från er forumiter så har ni förtur ;)

Kommer nog komma ut annonser här på MHB under eftermiddagen skulle jag gissa på.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.