Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Epson EH-TW3200 *

2454 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Epson EH-TW3200 (Projektorer) 6 8,65 (109) Inga priser
28 relaterade trådar
Överföra bilden trådlöst från Tv-spel och dator till projektorn? (7 inlägg) 5 år sedan
Försäkrings ärende Byta Epson 3200 mot Epson 6700. (2 inlägg) 6 år sedan
Epson tw 3200 begagnad eller en ny Epson tw 6100? (43 inlägg) 7 år sedan
Benq W1300 eller Epson EH-TW3200 (2 inlägg) 9 år sedan
Projektor vs TV till vardagsrum (123 inlägg) 9 år sedan
Benq w1070 vs. Epson EH-TW3200 (56 inlägg) 10 år sedan
Är hög kontrast bortkastat i ljust vardagrum? (15 inlägg) 10 år sedan
Epson TW3200, kan man koppla in ljud på nåt sätt? (9 inlägg) 10 år sedan
Visning av projektor - Örebro, Karlstad & Västerås (6 inlägg) 10 år sedan
Epson EH-TW3200 VS Epson EH-TW3600? (9 inlägg) 10 år sedan
3D glasögon alternativ till Epson tw5900/tw6000 (52 inlägg) 10 år sedan
Skärm eller duk/proj, Hjälp. (2 inlägg) 10 år sedan
Vilka projektorer i 10.000 kronorsklassen skall jag börja kolla på? (8 inlägg) 11 år sedan
TW-3200 kommer att ersättas! (26 inlägg) 11 år sedan
Hjälp vid köp av första projektorn (54 inlägg) 11 år sedan
Sony VW 50 vs EPSON Tw3200 (0 inlägg) 11 år sedan
Röd prick i bilden på Epson EH-TW3200 (28 inlägg) 12 år sedan
Sanyo PLV-Z800 VS Epson EH-TW3200 (11 inlägg) 12 år sedan
Epson EH-TW3200 vs. Mitsubishi HC3200 bra och dåligt? (19 inlägg) 12 år sedan
Dam i nöd ! (14 inlägg) 12 år sedan
Projektorköp (1 inlägg) 12 år sedan
Tips på projektor ~10k (19 inlägg) 13 år sedan
TW3600 vs TW3200 (14 inlägg) 13 år sedan
Inget blacker-than-black (18 inlägg) 13 år sedan
Val av 1080-projektor (21 inlägg) 13 år sedan
Epson tw-2900 vs tw3200 (3 inlägg) 13 år sedan
Epson EH-TW3200, EH-TW3600 eller Panasonic AE 4000 (45 inlägg) 13 år sedan
Köpråd (4 inlägg) 13 år sedan

#1301

Postad 01 mars 2012 - 09:09

Haziza
  • Haziza
  • Lärjunge

  • 389 inlägg
  • 0
Tack Falcy, ska kolla närmre på den :)

R8: Jag ska kolla vidare idag på det när projektorn och duken faktiskt sitter sin plats och beskriva det bättre. Men jag kolla på duken så ser man den är lite knottrig men ytterst lite.

Kan man lita på sidorna där man kan räka ut avstånd till projektorn & duken. Har en 100" och en ljust vardagsrum tyvärr, funderar på om man ska montera den så nära som möjligt eller ska jag ta ett mellan läge? Eftersom jag antagligen för det mesta kommer kolla när det börjat mörkna ute?

#1302

Postad 01 mars 2012 - 09:26

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0
Om inte annat så bör du nog kunna lita på Epsons egen kalkylator. http://www.epson.com...nce-calculator/

Observera att det är de amerikanska beteckningarna på modellerna, så där heter väl 3200 PowerLite 8100 om jag minns rätt...

#1303

Postad 01 mars 2012 - 09:40

Haziza
  • Haziza
  • Lärjunge

  • 389 inlägg
  • 0
Sitter med den nu R8, och dessutom kolla jag på denna länk. http://www.projectorcentral.com

Vad påverkas av vilket kastavstånd jag tar? Verkar kunna välja mellan 2.96 till 6.34 vad är det bästa alternativet? Antar bilden mer ljusstarkare ju närmre den kommer?

Redigerat av Haziza, 01 mars 2012 - 09:41.


#1304

Postad 01 mars 2012 - 09:46

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0
Precis. Närmre=ljusstarkare, längre bort=ljussvagare, fast följaktligen lägre svärtbotten. Hur stora skillnaderna mellan ändlägena sen är i ren ljusstyrka vågar jag däremot inte svara på. Det kan dock finnas nackdelar med att närma sig ändlägena av zoomen, då optikens begränsningar kan börja göra sig kännbara och leda till försämrad bild.

Du siktade väl på grå duk (vilket jag personligen inte hade gjort med dina förutsättningar), så med tanke på det hade jag försökt placera projektorn inom den till duken närmsta halvan av kastavståndet om du förstår vad jag menar. Men inte ända ute i ändläget, utan en bit in.

#1305

Postad 01 mars 2012 - 10:02

Haziza
  • Haziza
  • Lärjunge

  • 389 inlägg
  • 0

Precis. Närmre=ljusstarkare, längre bort=ljussvagare, fast följaktligen lägre svärtbotten. Hur stora skillnaderna mellan ändlägena sen är i ren ljusstyrka vågar jag däremot inte svara på. Det kan dock finnas nackdelar med att närma sig ändlägena av zoomen, då optikens begränsningar kan börja göra sig kännbara och leda till försämrad bild.

Du siktade väl på grå duk (vilket jag personligen inte hade gjort med dina förutsättningar), så med tanke på det hade jag försökt placera projektorn inom den till duken närmsta halvan av kastavståndet om du förstår vad jag menar. Men inte ända ute i ändläget, utan en bit in.


Får se om de blir grå duk eller lägga undan till en React direkt.

Jag hade tänkt ha den på ett avstånd av 3.5 -3.6 meter vilket är 60cm ifrån minsta avståndet enligt sidorna jag läst på.
På så sätt hamnar den direkt över soffan.

#1306

Postad 01 mars 2012 - 20:09

Haziza
  • Haziza
  • Lärjunge

  • 389 inlägg
  • 0
Har lite frågor nu, duken och projektor är på plats.

Jag satte projektorn ca 3.4 meter ifrån duken 100", blev dock väldigt förvånad över att jag var tvungen att zooma ut max och dessutom inte fick bilden helt med kanterna på duken iaf. Detta stämmer inte alla med de uppgifter jag läste på Epsons hemsida. Något jag missat?

*EDIT

Mätte precis att jag räknat lite fel med måtten. Räkna på mitten utav fästet dum som jag var... Får flytta bak den 30-40 cm i morgon. Grr irriterande

Nu kanske jag har för höga krav på en projektor för 10000kr men jag tycker bilden är väldigt mycket knottrig jämfört med mina gamla 50" plasma tv på blu-ray iaf i Tranformers 1.

Redigerat av Haziza, 01 mars 2012 - 20:30.


#1307

Postad 01 mars 2012 - 21:00

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0
Nu var det där knottrig igen. Du får nog ta och börja med att definiera vad du menar med knottrig ordentligt. Jag kan inte påminna mig om att jag har hört NÅGON annan säga att bilden från en projektor är knottrig, och det är inget jag känner igen själv heller. Så börja med att definiera det så ska vi se om vi kan utröna vad det är du menar och vad det kan bero på. :)

#1308

Postad 01 mars 2012 - 21:31

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

  • 659 inlägg
  • 0

bilden är väldigt mycket knottrig


Filmgrain? Testa nån HD-dokumentär som LIFE vetja!

#1309

Postad 01 mars 2012 - 22:02

Vargaas
  • Vargaas
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Köpte min projektor för ett tag sedan, men har inte haft möjlighet att sätta upp den eller testa den förrän nu.

Märkte att den blir varm fort, bara spyr ut varmluft(kör på ECO).
Luktar jag i ventilationshålet så luktar det bränd plast, eller kanske luktar det bara nytt?

Lite fundersam är jag i varje fall, vanligt förekommande?

#1310

Postad 01 mars 2012 - 22:07

Haziza
  • Haziza
  • Lärjunge

  • 389 inlägg
  • 0

Nu var det där knottrig igen. Du får nog ta och börja med att definiera vad du menar med knottrig ordentligt. Jag kan inte påminna mig om att jag har hört NÅGON annan säga att bilden från en projektor är knottrig, och det är inget jag känner igen själv heller. Så börja med att definiera det så ska vi se om vi kan utröna vad det är du menar och vad det kan bero på. :)


Svårt förklara det, ska se om jag hittar något exempel.

Märkte dock en jävligt tråkig sak, jag testa körde projektorn lite och lät kabel lät hänga ner mot soffan och helt plötsligt hitta den ingen HDMI signal, testa och vika lite i kabeln och då kom bilden igen. Var likadant på båda HDMI portarna, ska de vara så eller är ett byte på sin plats?

Redigerat av Haziza, 01 mars 2012 - 22:12.


#1311

Postad 01 mars 2012 - 22:12

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0

Det är failmgrain som en annan skrev förut, fanns även på min TV nu när jag tänker på det. Bara att leva med antar jag?


Ja det beror ju inte på projektorn. Grain sitter i källmaterialet, i det här fallet din BD-skiva, så det är inte så mycket att göra något åt. Själv gillar jag grain, men det är det inte alla som gör. Olika filmer har olika mycket grain också, så du kan ju alltid prova med någon annan och se hur du upplever den.


Märkte dock en jävligt tråkig sak, jag testa körde projektorn lite och lät kabel lät hänga ner mot soffan och helt plötsligt hitta den ingen HDMI signal, testa och vika lite i kabeln och då kom bilden igen. Var likadant på båda HDMI portarna, ska de vara så eller är ett byte på sin plats?


Det är inte så att kabelns tyngd gör att det glappar lite bak i kontakten? Prova att lägga/hänga/fästa så den inte riskerar att glappa. Hjälper det inte så verkar det som du fått tag på en undermålig kabel ja.

Redigerat av B8, 01 mars 2012 - 22:12.


#1312

Postad 01 mars 2012 - 23:16

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Lite egna reflektioner ang knottrighet, anslutningar, avstånd mm.

Jag har inte heller hört ngn som klagat på att bilden är knottrig? Det låter mycket märkligt. Måste nog få se det hela först innan jag uttalar mig. Kan dock vara som ngn hävdar att det beror på duken? Vidare, var har du för inställningar? Skjuter du med eco mode eller fullt blås?

HDMI somn tappar kontakten: Jag har gjort på så vis med mitt fäste att jag lågit en liten slinga gå på själva unisliden och sedan in i fästet för att därigenom ledas ut i kabelkanal. Jag har inga som helst problem med glapp. Min kabel är en 10 m lång HDM kabel ifrån Supra. Den kabeln hade jag även till min förra projektor ifrån Epson.
Problemet kan vara som B8 skriver. Dvs att kabelanslutningen är för tung, vilket orsaker glappet. Prova därför att gör som jag, dvs låt kabeln vila på Unislide och på så vis ta bort tyngden ifrån själva anslutningen.

Avstånd: Jag använde mig utav Projektor Central när jag mätte ut mitt avstånd. Min duk är 106", vilket jag redan vuxit ifrån ;) Med avståndmätaren vid nämnda sajt tycker jag det blir utmärkt och jag behöver inte använda mig utav zoom, endast lensshift.

Bränd plast? Låter otroligt skumt. Givetvis ska projektorn inte bli såpass varmn. I synnerhet inte när du kör i Eco mode? Det låter spontant som att det är fel på ngn del inuti projektorn. Prova en gång till och kontakta sedan Epson.

G

#1313

Postad 02 mars 2012 - 08:34

nelik
  • nelik
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Min 3200 luktar också lite "nybakad elektronik", men det börjar avta.

Sen så finns det ett plastfäste på baksidan som är tänkt till att fästa en stripe i så att HDMI-kabeln kan vila i rätt vinkel mot kontakten. Har inte testat det själv men det står med i manualen. Kan hjälpa till mot glappkontakt.

#1314

Postad 02 mars 2012 - 22:03

Haziza
  • Haziza
  • Lärjunge

  • 389 inlägg
  • 0
Det funka bättre med HDMI kontaken nu :) Har några frågor till och problem. Hur kollar jag brinn tiden på lampan på projektorn vill se så Elgiganten inte skickas mig en använd maskin eller något sådant.

Andra frågan, antar de har med mitt rum och duk att göra. De var mörkt i rummet när jag kolla på Transformers 3 nyss och när det är mörkt i bakgrunden i scener eller rent ut sagt mörka scener överhuvudtaget så blir det jättemörkt verkligen kolsvart. Så mörkt ska det inte vara, man ser i stort sett ingenting där det ska vara skugga t.ex någons ansikte så ser man halva ansiktet bra medans den skuggade delen är så mörkt att du inte ser mer än mörker..

Tog två bilder, en printscreen ifrån datorn och en kamera bild på duken med samma scen. Så ni förstår hur mörkt det är för mig. Där får ni iaf en hint om hur mörkt det är.

Printscreen ifrån datorn.

Postad bild
By haziza87 at 2012-03-02

Kort på duken:

Postad bild
By haziza87 at 2012-03-02

Redigerat av Haziza, 02 mars 2012 - 23:53.


#1315

Postad 03 mars 2012 - 10:31

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

Det funka bättre med HDMI kontaken nu :) Har några frågor till och problem. Hur kollar jag brinn tiden på lampan på projektorn vill se så Elgiganten inte skickas mig en använd maskin eller något sådant.

Andra frågan, antar de har med mitt rum och duk att göra. De var mörkt i rummet när jag kolla på Transformers 3 nyss och när det är mörkt i bakgrunden i scener eller rent ut sagt mörka scener överhuvudtaget så blir det jättemörkt verkligen kolsvart. Så mörkt ska det inte vara, man ser i stort sett ingenting där det ska vara skugga t.ex någons ansikte så ser man halva ansiktet bra medans den skuggade delen är så mörkt att du inte ser mer än mörker..

Tog två bilder, en printscreen ifrån datorn och en kamera bild på duken med samma scen. Så ni förstår hur mörkt det är för mig. Där får ni iaf en hint om hur mörkt det är.

Lamptimmar får du fram via fjärrens MENU-knapp och där bläddrar du ner till Information, så står det till höger.

Angående din bild, ja den är väldigt mörk. Ser det ut så i alla filmer / spel?
Vad har du för inställningar på projektorn i övrigt? Dessa kan du bl.a se under MENU > BILD

Du bör skaffa dig "kalibreringsskivan" DVE HD. HiFi Klubben tror jag har den. (Jag bor i Karlstad, om du bor i närheten kan du få låna den och jag kan hjälpa dig också)

Redigerat av Falcy, 03 mars 2012 - 10:34.


#1316

Postad 03 mars 2012 - 11:11

Haziza
  • Haziza
  • Lärjunge

  • 389 inlägg
  • 0

Lamptimmar får du fram via fjärrens MENU-knapp och där bläddrar du ner till Information, så står det till höger.

Angående din bild, ja den är väldigt mörk. Ser det ut så i alla filmer / spel?
Vad har du för inställningar på projektorn i övrigt? Dessa kan du bl.a se under MENU > BILD

Du bör skaffa dig "kalibreringsskivan" DVE HD. HiFi Klubben tror jag har den. (Jag bor i Karlstad, om du bor i närheten kan du få låna den och jag kan hjälpa dig också)



Jag har bara testat Tranformers 3 än så länge, såg igenom hela filmen igår. Jag testa ändra till Dynamasik, Livingroom, Cinema och testa även olika inställningar själv, kontrast osv utan resultat.

Kan de var någon inställning på min Blu-Ray t.ex Deep Colour? .

Klarstad ligger ungefär 2 timmar bil ifrån mig :(

* EDIT

Tror jag fixat det nu, ändra en inställning på min Blu-Ray spelare ifrån Cinema mode till Standard allt blev betydligt ljusare då.

Är det några fler inställning jag bör ställa min på min Blu-Ray spelare som standard. Det är en H/K BDT30.

Vad innebär t.ex RGB som man kan ändra till? Finns både på min Blu-Ray och Projektor.

Har dock ett problem kvar och det är att det typ är ett par skuggade streck/böjar i bilden, det sitter i duken. Antar det bara är att försikte ta en fin duk att putsa på bort det?

Redigerat av Haziza, 03 mars 2012 - 13:24.


#1317

Postad 06 mars 2012 - 02:20

Grahlwur
  • Grahlwur
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Fick hem min Epson EH-TW3200 förra veckan och noterade väldigt snart att det var grön och röd skuggning på undertexterna. Efter att ha använt projektorn några dagar märkte jag att skuggningarna dyker upp även i bilden och kan urskiljas från där jag sitter i soffan. Förutom i text syns det ofta runt konturer av ansikten och dylikt.
Projektorn står i en hylla bredvid soffan och har lens shift mer eller mindre maxat, efter att ha undersökt problemet så märkte jag att bilden blir mycket bättre om jag använder lens shift så lite som möjligt men även då syns skuggningarna från lite närmare avstånd även det verkar svårare att se det från soffan.
Sammanfattningsvis är det med lens shift väldigt tydligt och försämrar upplevelsen avsevärt medan det med en rakare bild ser mer accepterbart ut på håll, men syns fortfarande väldigt tydligt om man kollar från kanske en meter eller närmare.
Har kollat runt lite bland inställningarna utan att hitta något som överhuvudtaget gör någon förbättring. Ser likadant ut i projektorns menyer så är inget fel på dator/kabel/etc.
Har ~110" bild och sitter kanske 3 meter från väggen.

Min fråga är helt enkelt: är det "meningen" att det ska se ut såhär? Och finns det något att göra åt det förutom att placera projektorn på ett mer optimalt sätt för att minimera användningen av lens shift?

Bifogar lite bilder, tagit en bit ifrån för att få perspektiv så zooma gärna in för att se färgerna bättre.

Bifogad fil(er)



#1318

Postad 06 mars 2012 - 09:56

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

Min fråga är helt enkelt: är det "meningen" att det ska se ut såhär?

Jag tror inte det ska se ut så. Jag har lite "färgstick" åt det lila hållet, men för att se det måste jag stå väldigt nära duken. Vi pratar 30 cm. Så det är inget jag ser från soffan @2.1m.
Du har ju "färgstick" även utan Lensshift också. Hur "stänger" man av Lensshift?

Om du går till MENU > Bild > Färgläge. Vilken förinställning har du där?
Väljer jag t.ex " x.v. Colour " där, tycker jag att jag får betydligt mer "färgstick". Jag har justerat min projektor med DVE HD Basics, så jag använder inställningen " vardagsrum " och har gjort lite justeringar här och där.

Slutsats, det ska inte se ut så, särskilt inte från det tittavstånd du har.

#1319

Postad 06 mars 2012 - 11:18

Faketastic
  • Faketastic
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Epson support kallade det för konvergensfel och det var tillräckligt mycket fel för att de skulle godta en reklamation. Min första projektor hade inte samma problem, men mina två kommande utbytesenheter hade problemet.
Så risken är ganska stor att du får en med samma eller större fel om du reklamerar.
Lens shift går inte att stänga av, men felet borde bli mindre om du placerar linsen i "centrum".

#1320

Postad 06 mars 2012 - 12:13

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0
Är lensshift i ändläget ska man nog knappast räkna med att de godtar reklamation för konvergensfel. Drar man ut lensshiften till max så får man nog helt enkelt räkna med en del kromatisk abberation. Frågan är hur stort konvergensfel du har i övrigt (tyckte det var svårt att avgöra av bilderna)...

#1321

Postad 06 mars 2012 - 13:15

Unregisteredc2bbbf7b
  • Unregisteredc2bbbf7b
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0
Jag skickade tillbaka 3 st enheter och alla var lika "dåliga" och har nu inte ork att hålla på mera, hade samma som dig ser det gröna från kanske 2 m, i soffan @ 3m är det inte lika tydligt, men då jag vet det är där så kan man nog allt skymta.

Ingen som inte vet om det märker av det men missnöjd blir man.

#1322

Postad 06 mars 2012 - 17:27

Grahlwur
  • Grahlwur
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Hur "stänger" man av Lensshift?

Lens shift går inte att stänga av, men felet borde bli mindre om du placerar linsen i "centrum".

Med "Ingen lens shift" syftar jag på att jag har bilden mer eller mindre centrerad, medan jag med "lens shift" menar att jag använder lens shift i stort sett fullt ut. Det stämmer att det blir mycket bättre med centrerad bild även om jag inte är säker på om jag är helt nöjd.

Om du går till MENU > Bild > Färgläge. Vilken förinställning har du där?

Använder varddagsrum jag också. Övriga inställningar är standard.


Så risken är ganska stor att du får en med samma eller större fel om du reklamerar.

Ska jag tolka det som att det är ett vanligt fel som i vissa fall går att reklamera men i grund och botten handlar om hur mycket tur man har med vilket exemplar man får?


tyckte det var svårt att avgöra av bilderna

Säg gärna till om du vill se något specifikt så är det inga problem att ta någon mer bild, eller försöka få till något bättre om det var kvaliten som var dålig.

Tacksam för svaren!

#1323

Postad 07 mars 2012 - 09:32

Faketastic
  • Faketastic
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Grahlwur: Jag har ju "bara" sett tre projektorer men de har stått på samma hylla med samma lens-shift och där har jag sett skillnad. Så det borde kunna vara så. Jag skickade en bild på eländet till Epson support och de fixade en utbytesenhet direkt.
Att den sedan är värre och har en stor, grön blobb mitt i bilden är en annan sak.

Jag tror inte man ska pixel-peepa på denna projj. Den har sina brister och lita inte på att en reklamation gör saken bättre.

#1324

Postad 10 mars 2012 - 13:36

ericsundell2
  • ericsundell2
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Vad tror ni om en 108" duk på 3,4 m avstånd?

Funderar på köpa 3200 med 108" från netonet "deras bundle" som är billigare.

Blir jag nöjd (nub på projjar) och fungerar det? =)

#1325

Postad 17 mars 2012 - 19:01

Haziza
  • Haziza
  • Lärjunge

  • 389 inlägg
  • 0
Vad är det för fel om jag ser typ lite grönt/gult längst upp på bilden? De syns bara på helskärms filmer och när de är ljusare bild?
De går längsmed hela bilden endast längst upp.

Redigerat av Haziza, 17 mars 2012 - 19:02.


#1326

Postad 19 mars 2012 - 17:49

Haziza
  • Haziza
  • Lärjunge

  • 389 inlägg
  • 0
Ingen som kan svara på min fråga, så jag vet om jag måste byta den innan det är försent på elgiganten.

#1327

Postad 19 mars 2012 - 17:55

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0

Ingen som kan svara på min fråga, så jag vet om jag måste byta den innan det är försent på elgiganten.

Om det är fel på den ska du givetvis gå tillbaka med den, är det ens något att fundera på??

#1328

Postad 19 mars 2012 - 17:58

Haziza
  • Haziza
  • Lärjunge

  • 389 inlägg
  • 0
Sant, tänkte om de kunde fixas med en inställning eller dylikt.

#1329

Postad 20 mars 2012 - 10:19

Faketastic
  • Faketastic
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Finns det någon här som INTE har problem?

#1330

Postad 20 mars 2012 - 10:39

fredrik11
  • fredrik11
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0

Finns det någon här som INTE har problem?


Jag har för tillfället inget problem, iaf inte med min projektor :rolleyes:

#1331

Postad 20 mars 2012 - 10:42

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0

Finns det någon här som INTE har problem?


Jag har inte en 3200 själv, men efter en snabb överslagsräkning på fingrarna kan jag konstatera att jag känner till sammanlagt 5 exemplar av enheterna 3200/3600 (tre kompisar och två på jobbet), och ingen av dem har eller har haft några problem. :)

#1332

Postad 20 mars 2012 - 11:28

Unregisteredb7c9e078
  • Unregisteredb7c9e078
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0
Är det någon mer än jag som upplever att fotboll inte alls lämpar sig på tw3200? Eller har jag bara missat någon inställning? Så fort boll och spelare är i rörelse så försvinner fokus i bilden och det blir suddigt.

#1333

Postad 20 mars 2012 - 17:25

A Haddock
  • A Haddock
  • Forumräv

  • 539 inlägg
  • 0
Jag har inte heller några som helst problem med min projektor. Det är nog så pass enkelt att vi som inte har problem (vilket troligtvis är en ganska stor majoritet) inte skriver i tråden eftersom allt funkar som det ska för oss :)

#1334

Postad 23 mars 2012 - 13:22

discomega
  • discomega
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Lite sugen på denna projektorn. Nere fint i pris också. Med tanke på priset och att jag inte hittar projektorn på epson.se så kan man kanske ana att en efterföljare är på gång?

#1335

Postad 23 mars 2012 - 13:37

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0

Lite sugen på denna projektorn. Nere fint i pris också. Med tanke på priset och att jag inte hittar projektorn på epson.se så kan man kanske ana att en efterföljare är på gång?

Efterföljaren är redan släppt i form av TW5900. Någon efterföljare med lensshift ligger inte i pipeline.

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

#1336

Postad 23 mars 2012 - 13:44

discomega
  • discomega
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Crap. Behöver lensshift. Då blir det en TW3200. Tack för input!

#1337

Postad 23 mars 2012 - 17:04

Unregistered13964cf2
  • Unregistered13964cf2
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
Nån som har input lag testat sin 3200:a står i kvalet och valet, allt som står i vägen är siffror på just detta inputlag för tw 3200.

#1338

Postad 23 mars 2012 - 17:17

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0

Efterföljaren är redan släppt i form av TW5900. Någon efterföljare med lensshift ligger inte i pipeline.

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

Är det inte dags att lägga till "Företag" under avataren snart ;)
Gillar och uppskattar din hjälp på forumet, så ta det inte som något hugg eller så nu bara.

#1339

Postad 23 mars 2012 - 18:18

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0

Är det inte dags att lägga till "Företag" under avataren snart ;)

När jag en gång i tiden skapade mitt konto så letade jag efter en sådan funktion, men utan lycka. Hittar bara hur man ändrar bilden. Vet du hur man gör?

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

#1340

Postad 23 mars 2012 - 18:25

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Admin/mod fixar nog det där, gjorde så att jag "rapporterade" ditt inlägg och sade att du ville ha hjälp med att lägga till dig som företag.

#1341

Postad 23 mars 2012 - 18:47

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0

Admin/mod fixar nog det där, gjorde så att jag "rapporterade" ditt inlägg och sade att du ville ha hjälp med att lägga till dig som företag.

OK, tack tack.

/Marcus

#1342

Postad 24 mars 2012 - 14:22

Haziza
  • Haziza
  • Lärjunge

  • 389 inlägg
  • 0
Byte in projektorn idag pga det var ett streck med alla regnbågens färger längst upp på bilden. Hade 5 dagar kvar till 30 dagars öppet köp var slut.

Dessutom hade som sagt priset på projektorn till 8500kr så fick 1300kr tillbaka, sjuk billigt.

#1343

Postad 24 mars 2012 - 17:54

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Finns det någon här som INTE har problem?


Jag har inte haft några som helst problem med mina projektorer ifrån Epson. Min nuvarande 3200 går som en klocka :)

G

#1344

Postad 26 mars 2012 - 20:18

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

  • 2 179 inlägg
  • 0
Hej,

Då var lyckan över, för stunden. 2600 timmar hann min projektorlampa jobba innan den smällde.

Nu vet jag inte om det verkligen ÄR lampan det är fel på, men det smällde verkligen till, relativt högt med ett dovt "poffff!", så det bör ju vara lampan. Min sambo och jag har därtill upplevt att ljuset har blivit allt sämre och sämre på kvällarna den kanske senaste månaden. Bilden blev gråare och gråare (marginell) men trycket saknades. Fick köra på dynamisk bild de två senaste veckorna nästan även på kvällarna, så det var väl ett "tecken", gissar jag.

Nu kommer några frågor:

1. Kan jag se på något sätt i någon display eller på något sätt att det verkligen är lampan som gick sönder så det inte var något annat som smällde? Enligt manualen så ska ev. projektorlampssymbolen blinka, men jag kan bara tolka det som att den blinkar om man behöver byta lampa, innan, den ev. har gått sönder. Är den väl sönder (blow out) så blinkar bara powerknappen precis som om projektorn värmer upp.

2. Tips på bra priser på originallampor (vill inte ha skräpkvalitet)? Jag hittar följande:

http://www.epson.se/...s/overview/3093

http://belys.se/prod...roduct_id=37992

http://www.scandinav...-3600-4400-5500

3. Jag har tittat i manualen och det verkar vara enkelt att byta lampan själv, men jag vill ändå fråga om ni har några tips på saker att tänka på. Antar att man som med andra lampor inte ska ta med fingrarna på den direkt utan kanske hålla i den med en bit tyg/papper osv.

4. Är det någon generell garanti på lampan? Har läst något om att det är någon garanti från Epson på lampan upp till 3000 timmar eller gällde det bara vissa butiker etc.? Finns det något jag kan hänvisa till?

5. EDIT: Alright, lampa MED eller UTAN hus? Jag är sjukt förvirrad. Kan "huset" ha gått sönder också eller varför skulle jag vilja lägga ca 1000 kr mer för att även få med ett orignalhus?

Tacksam för svar snarast, för abstinensen över en ev. trasig lampa började bara minuter efter jag insåg att jag inte skulle kunna titta på film eller spela Battlefield 3 på ett tag... :)

EDIT: Har haft projektorn sedan november 2011. I snitt blir det nästan 5,5 timma per dag som den har spridit glädje för familj och vänner.

Redigerat av sean.wiklund, 26 mars 2012 - 21:25.


#1345

Postad 26 mars 2012 - 23:04

Unregistered13964cf2
  • Unregistered13964cf2
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
så det är INGEN som lag testat sin tw3200!? finns de inga pc fps gamers här? =P

#1346

Postad 26 mars 2012 - 23:08

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

Hej,
Då var lyckan över, för stunden. 2600 timmar hann min projektorlampa jobba innan den smällde.

4. Är det någon generell garanti på lampan? Har läst något om att det är någon garanti från Epson på lampan upp till 3000 timmar eller gällde det bara vissa butiker etc.? Finns det något jag kan hänvisa till?

EDIT: Har haft projektorn sedan november 2011. I snitt blir det nästan 5,5 timma per dag som den har spridit glädje för familj och vänner.

Jag antar att du menar att du haft projektorn sedan November 2010? :)
Min har avverkat drygt 600h sedan i November 2011.

Det finns, om jag har förstått rätt, lite olika saker som gäller.
Projektorer inköpta före September 2010 har; 1 år eller 1000h, vilket som inträffar först.

Projektorer inköpta efter September 2010 och som har märkningen " LW " på kartongen eller vid serienumret har " Lamp Warranty " och den garantin är verkligen generös; 3 års lampgaranti oavsett antal timmar! Så under 3 år ska du kunna erhålla en ny lampa av Epson. Även om projektorn går dygnet runt.

Mitt råd till dig blir att ta fram kartongen och serienumret och ringa Epson och fråga om din modell räknas in till " LW " kategorin. Det bör den göra. Jag ringde dit ett par veckor efter jag köpt min och kollade med Epson, och min går under " LW " :)

Epson:

077-1400134


Redigerat av Falcy, 26 mars 2012 - 23:10.


#1347

Postad 26 mars 2012 - 23:14

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

så det är INGEN som lag testat sin tw3200!? finns de inga pc fps gamers här? =P

Jo, det har blivit så nu :) Skaffade mig en ny datorrigg för nån vecka sen så jag har suttit här o lirat bl.a BF3. Kan inte säga att jag har stört mig på någon inputlag. Finns det testprogram för det?

#1348

Postad 26 mars 2012 - 23:22

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Ojdå, jag som slängt min kartong... Trodde i min enfald att det räckte med att inneha kvitto från stället där jag köpte projektorn. Är man verkligen tvungen att spara kartongen för att lampgarantin ska gälla? Det känns ju fullständigt orimligt om ni frågar mig. Ungefär samma sak som att man köper ett par jeans och måste spara lappen som sitter faststnörat på jeansen för att man ska kunna reklamera om ngn söm är trasig.

Mvh

G

#1349

Postad 26 mars 2012 - 23:26

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

Ojdå, jag som slängt min kartong... Trodde i min enfald att det räckte med att inneha kvitto från stället där jag köpte projektorn. Är man verkligen tvungen att spara kartongen för att lampgarantin ska gälla? Det känns ju fullständigt orimligt om ni frågar mig. Ungefär samma sak som att man köper ett par jeans och måste spara lappen som sitter faststnörat på jeansen för att man ska kunna reklamera om ngn söm är trasig.

Mvh

G

Har du kvittot kvar så borde inköpsstället kunna få fram serienumret. Serienumret bör också stå på din projektor om du inte slängde den i samma veva också? :D

Edit: Anledningen till att jag tog upp kartongen som lämpligt ställe att titta på var för att på min kartong står det tydligt " LW " efter serienumret.

Redigerat av Falcy, 26 mars 2012 - 23:29.


#1350

Postad 27 mars 2012 - 07:06

fredrik11
  • fredrik11
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0
Serienumret står på en liten vit lapp på baksidan av projektorn....



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.