Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bilder på Cobra-Ljudbygge.

165 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 12 september 2009 - 19:38

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
Tack....carlr.
För dina tummar... :)
Det är alltid trevligt,när personer visar uppskattning för det jobb man lägger ner tack.
Dom nya fjädrarna är ditsatta och nu är jag på gång igen... :P
Ska imorgon ställa dom lite hårdare så jag ligger på ca 110 mm från backen för den kommer att sätta sig.
Nu kommer det lite bilder på vilken skillnad det är på fjädrarna den blå =40n/mm gula=100n/mm.
Den gula ser mer manlig ut... :huh:

Bifogad fil  PICT0352.JPG   1,37MB   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  PICT0353.JPG   1,23MB   0 Antal nerladdningar

Har ändrat kopplingspedalen och lämnat in den på pulverlackning.
Ska få den på måndag eller tisdag då ska jag göra ett nytt försök att provköra.. :P

MvH
Roger

#102

Postad 13 september 2009 - 21:36

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

  • 4 342 inlägg
  • 0
de gula känns som om de skulle vara 2.5 gånger hårdare :)

#103

Postad 14 september 2009 - 19:35

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

  • 541 inlägg
  • 0
Såg ett inlägg längre upp på sidan där du frågar efter 10" bas som funkar i 23 liter.. En DLS RW 10" är en av de bättre basarna för hifi. De skall ha 18 liter slutet. Fyll igen lådan och du kommer inte att bli missnöjd :P

Mvh Andreas

#104

Postad 18 september 2009 - 19:03

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
Tack för ditt tips andreas_gbg_ ska titta på det.
När det finns lite mera tid.
Nu kommer lite bilder och en liten filmsnutt när jag provar bilen för första gången på 20 år!
Det var med ganska starka känslor,både glädje och oro för polisen, tar bromsarna ordentligt osv.
Det blev många intryck under en kort stund..... :D

Bifogad fil  PICT0359.JPG   1,37MB   1 Antal nerladdningar

Bifogad fil  PICT0356.JPG   1,12MB   2 Antal nerladdningar

Bifogad fil  PICT0358.JPG   984,21K   3 Antal nerladdningar

Bifogad fil  PICT0362.JPG   1,11MB   3 Antal nerladdningar

Filmsnutten är av enkel karaktär... :)

AC COBRA TEST

Det var en lugn och städad test eftersom det fanns alldeles för många om och men med i testet.
Mina första intryck var att bromsar kommer att bli godkända,men även fjädrarna bak är för mjuka..suck.
Den bullrar fortfarande lite för mycket och det blev ett elfel under färd,men jag vet vad felet är så det fixar sig.
Gaspedalen sitter för nära bromspedalen, man vill som dubbel trycka vilket inte är speciellt trevligt med en v8 under huven.
Så det måste också åtgärdas.
Eftersom jag har kört motorcykel en del så skulle man kunna jämför dom två lite grann.
Man sitter lågt, öppet och kompakt.
Även om jag inte gasa på så känner man som inget motstånd den bara far iväg som en motorcykel beter sig ungefär.
Det är en härlig känsla, som jag tror kommer att bli starkare när man törs använda den fullt ut... :P
Det blir att gå på för fullt, lördag och söndag för att fixa dom fel som är och blev.
Jag måste bara tacka er alla,som har visat erat intresse.
Återkommer när och om det hinner bli någon besiktning.

MvH
Roger

#105

Postad 19 september 2009 - 09:36

andreas_gbg_
  • andreas_gbg_
  • Forumräv

  • 541 inlägg
  • 0
Grattis till premiär turen B) Är övertygad om att du kommer att få många härliga timmar i den där. Kör försiktigt bara. Största nackdelen med en sån där bil som jag ser det är att du blir lite som ett barn på en barncykel när du kommer runt ett hörn ;) Du kan ju alltid skaffa en sån där röd liten flagga och sätta bak på bilen B) Motorn gör väl iofs sitt också, det där härliga mullret lär höras lång väg :D

Lycka till med fortsättningen.

Mvh Andreas

#106

Postad 19 september 2009 - 15:23

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0
Synd att man inte fick höra motorn blomma ut för där finns det pulver det hörs.

#107

Postad 19 september 2009 - 20:07

morper40
  • morper40
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej på dig Roger! Måste ju säga att bilen motsvarar allt du har berättat! Måste komma förbi o kolla LIVE!!
/Morgan på Mekonomen

#108

Postad 19 september 2009 - 23:40

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

  • 4 342 inlägg
  • 0
Ord kan inte beskriva hur bra den gör sig i bild och video

#109

Postad 20 september 2009 - 10:02

Unregistereddede14d8
  • Unregistereddede14d8
  • Lärjunge

  • 432 inlägg
  • 0
*Purr*

*Myser*

Skönt att se dne rulla efter allt slit :)
Lycka till med reggningen o bes.

Synd bara på att aspect ratio blev skumt på filmen.....bilen ser inte lite smal o hög ut :D

#110

Postad 25 september 2009 - 22:24

relaxer
  • relaxer
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Grymt imponerande, verkligen bland det vackraste jag sett i bilväg. Tack för att du delar med dig

#111

Postad 03 oktober 2009 - 13:01

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
Hej ! på er alla ....här kommer en liten uppdatering.
Tack för era uppmuntrande ord för just nu är jag både lite nedstämd och bedrövad.... :)
För jag har gått på hårt för att hinna göra SFRO-besiktningen innan kylan och halkan slår till.
Så jag var och gjorde besiktningen igår fredagen 2/10 den stora D-dagen!
Och det gick inte riktigt som jag hade hoppats,den bullrade för mycket fortfarande.
Den var egentligen för mycket strypt via avgassystemet och det gjorde att den RÅMADE som en STOR brunsten ÄLG.
Jag lät så kallade "diskbollarna" vara kvar i den främre collektorerna men tog bort helt efter slutrören då fick vi ner lite grann råmandet.
Men jag måste helt enkelt bygga ett insugningssystem,där ljudet av förgasaren dämpas och leds bort... <_<
Flera ljuddämpare till måste monteras hur nu det ska rymmas...?.... ;)
Måste också ta bort eller förhindra att det är så mycke mos/power/pulver.... ^_^
Men även bromsprovet blev inte godkänt, det blev jag förvånad över?
Jag har en alldeles ny monterad bromsfördelare och dessutom en ställbar bromsreducerare som ska förhindra att fram hjulet låser sig för tidigt innan det är nog med tryck till bakdäcken....ändå så fick jag för lite tryck bak, fast bromsreduceraren var ställd på max strypning fram,ca 40% av kraften fram var bort taget... :wub:
Måste få proffs-hjälp! hatar att famla i mörkret,eftersom jag har så stora däck bak så måste det mycket till, för att få stopp på dom.
Bullerprovet blev 90 dB ska vara 84 db det var inte ens nära,jag var inte ens på banan..... ;)
Bromsprovet 68 m/s och det ska minst vara 80 m/s så det gick inte så bra som jag trodde.
Men det ända som var positivt, var att dom nya reglerna verkar som dom inte hinner träda i kraft åtminstone inte före försommaren.
Det gör att jag har bättre med tid att som vanligt fixa alla fel som dyker upp.....Suck....börjar faktiskt att tröttna på det.
Det vill som aldrig ta slut och som vanligt går det en j_kla massa pengar som vanligt, jag känner mig lite tom idag.
Dom var lyriska över hur bilen var byggd,en av SFRO-besiktnings kille ville göra en artikel om bilen,det var kul men det värmde inte speciellt mycket vid denna stund.
Sen vill jag att bilen ska vara helt klar,innan en artikel om bilen ska eventuellt skrivas.
Kommer att vila lite grann från bilen innan jag tar upp kampen igen,både med att rätta till felen och stereoanlägningen i bagaget.
Det blir att fixa bio-hörnet med akusti och ljus som omväxling.
Tack för mig och rolig med ny kommentare från:sdx ,morper40 och relaxer.....tack.

MvH
Roger

Redigerat av cobra-427, 03 oktober 2009 - 15:39.


#112

Postad 03 oktober 2009 - 13:39

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Bromsprovet 68 m/s och det ska minst vara 80 m/s så det gick inte så bra som jag trodde.
Men det ända som var positivt, var att dom nya reglerna verkar som dom inte hinner träda i kraft åtminstone inte före försommaren.


Är det helt nya belägg och skivor? isf kan det påverka negativt. Eftersom att du är nogrann så antar jag att du tvättat av skivorna från skyddsfilmen, men har du ruggat beläggen något? Kan hjälpa en del om man får bort den yta som är när de levereras.

Ang.ljuddämpning, har du kollat nått på Supertrapp funkar rätt bra till att dämpa ljudet, dessutom enkelt att justera efter om man vill ha ett öppnare ljud.

#113

Postad 02 november 2009 - 04:16

Mullis
  • Mullis
  • Användare

  • 146 inlägg
  • 0
Vilka härliga bilder på Cobran din! :wub:

Är det Gustav Ullander (vår käre Fordfreak) du menar som vill göra reportage om din bil?

Jäkligt snyggt med inredningen och hoppas att alla små problem löser sig under vintern...

#114

Postad 02 november 2009 - 20:09

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
Hej...Goldstar och Mullis.
Skivorna blev rengjorda,men jag måste erskänna att jag glömde bromsbackarna.... :rolleyes:.
Har mest spånat om hur jag ska gå vidare med att rätta till felen och städat i garaget.
Tackar! Goldstar för tipset om Supertrapp, det kan hända att jag använder dom som slutljuddämpare.
Men jag tror att jag måste ha någon typ" triflow ljuddämpare" som dämpar ljudet innan jag kommer till Supertrapp.
Sen spånar jag om någon typ av" insugningsbox" från en volvo exempel 760 begagnad eller något liknande som jag kan modda om.
Det jag tycker är mest osäkert, är hur jag ska gå vidare med bromsarna.
Men jag har inte varit så mycket i garaget efter testet,jag var ganska besviken efteråt.... :wub:.
Jag har varit mer aktiv med min Bio-Hörna och gjort klart akustiken,jag tycker det blev coolt... <_<
Men jag ska sätta upp massa spotlight innan jag gör uppdateringen på Bio-Hörnan,ursäkta att jag kom från ämnet.
Ja det är Gustaf Ulander från Kåge,en trevlig och sympatisk kille som har vettiga värderingar helt...OK.
Och tack Mullis för din kommentar.....Tack... :P

Ursäkta Goldstar att mitt svar dröjde.

Mvh
Roger

#115

Postad 31 januari 2010 - 21:07

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
Hej på....ER!
Nu är jag tillbaka i garaget och ska börja lite överallt.
Börja med att vattenslipa slutstegen och polera dom,en hel del timmar innan dom är klar.

Bifogad fil  IMG_0921.JPG   2,97MB   3 Antal nerladdningar
Bifogad fil  IMG_0922.JPG   2,68MB   3 Antal nerladdningar

Jag har montera in en laddare ovan batteriet,för att kunna köra stereoanläggningen på utställning osv med att koppla in den med en speciallkontakt under bilen så den laddar batteriet under tiden.

Bifogad fil  IMG_0926.JPG   1,88MB   2 Antal nerladdningar
Bifogad fil  IMG_0927.JPG   2,68MB   4 Antal nerladdningar
Bifogad fil  IMG_0935.JPG   3,06MB   5 Antal nerladdningar

Bild på bagageluckan innan montering börjar... :)

Bifogad fil  IMG_0923.JPG   3,03MB   5 Antal nerladdningar

Bild på bagageutrymmet innan montering börjar.

Bifogad fil  IMG_0928.JPG   2,5MB   1 Antal nerladdningar

Mvh/Roger

#116

Postad 11 juni 2010 - 16:36

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

  • 277 inlägg
  • 0
Hej !
Hur går det, fått nått mer gjort ?
Vill se nya bilder, fortsätt med det här !

//Jonas

#117

Postad 14 juni 2010 - 20:45

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0

Hej !
Hur går det, fått nått mer gjort ?
Vill se nya bilder, fortsätt med det här !

//Jonas


Hej K_arlstrom...

Det har inte hänt så mycket som jag hadde hoppas att det skulle göra... :D
Men det har varit jobb på BMW för att få den klar för försäljning m.m
Dom klagade på att bränslefiltret under tanken kunde vara utsatt för stenskott.
Har fixat aluminiumplåtar så bilen blir slät under,det fick ett mycket snyggare intryck under bilen ,plus att den är lättare att hålla ren... :D
Lite bilder på jobbet....

Bifogad fil  IMG_2338.JPG   1,46MB   1 Antal nerladdningar

En bild på två av dom sex plåtarna mot en vägg dom är fast skruvade med högglanspolerade Insex kullrig skalle.

Bifogad fil  IMG_2342.JPG   1,52MB   0 Antal nerladdningar

Jag har åter bytt fjäder fram till 80 N/mm hoppas att det blir bra med dom.
Sen har jag bytt fjädrar bak till fyra stycken 60 N/mm för den var för mjuk bak.
Men nu kommer det en bild på jaguar bakaxeln....nu ska ni få en uppgift det gäller alla som vill gissa....vad på den här bakaxeln är annorlunda..finn två fel.....eller rätt enligt mig.... :D
Det är mer på gång så jag kommer att återkomma

Bifogad fil  IMG_2333.JPG   1,24MB   1 Antal nerladdningar

/Roger

Redigerat av cobra-427, 14 juni 2010 - 21:42.


#118

Postad 14 juni 2010 - 21:16

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

  • 2 834 inlägg
  • 0
Svetsarna ser bra ut :D Va?!??! Ska du sälja bilen...? :D

#119

Postad 16 juli 2010 - 20:47

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
Men nu kommer det en bild på jaguar bakaxeln....nu ska ni få en uppgift det gäller alla som vill gissa....vad på den här bakaxeln är annorlunda..finn två fel.....eller rätt enligt mig....
Det är mer på gång så jag kommer att återkomma.

Det verkar som ingen ser eller vill... :) ..eller kan vad som är gjort på jaguar bakaxeln.
Det är tillverkat en övre bärarm och drivaxel ringar som går runt drivaxeln för att fånga upp den om den går sönder.
I inner eller yttre korsset så axeln inte slår fast hjulet och den övre bärarmen håller hjulet på plats så den inte viker sig inåt eller utåt.
Efter som drivaxeln är bärande är det rent farligt om den skulle gå av.
Sedan är det gjort ett anhåll vid aluminiumhuset som glider efter en teflonlist för vid bra grepp är det möjligt att vrida sönder det nedre fästet.
Har kommit lite saker bla en mindre Girling Master Cylinders till kopplingen för att få kopplingen eventuellt gå lättare.
Alla lampor måste bytas men det är bara till besiktningen en skit sak.... :wub:
En firma ska göra en special ljuddämpare för att försöka få ner ljudet vid avgassidan.
En ny bränslepump som ska monteras.
Insugningssidan har jag inte riktigt löst än men jag vet på ett ungefär hur det ska lösas.
Men jag har problem att få tiden att räcka till..... :wub: ...men det är väl flera som känner samma sak.
Och jag höll på glömma att skriva att den ska inte säljas Timpolanen.
Men när den är klar ska lite bilder till Tyskland och husera en bra kontakt som handlar med personer som kommer med flyg för att köpa en bil.
Och dom pekar lasta den och den....en del har pengar så är det bara... :lol:
Så man vet aldrig hur det kan sluta.

/Roger

#120

Postad 12 mars 2011 - 19:42

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
Nu har jag Äntligen (Väckt Reptilen från sin djupa sömn) och gått från att vara vänster ögd till höger ögd enligt lag.

Bifogad fil  IMG_3839.JPG   2,63MB   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  IMG_3836.JPG   2,93MB   0 Antal nerladdningar

En ny bränslepump.

Bifogad fil  IMG_3837.JPG   3,37MB   0 Antal nerladdningar

En ny och lite mindre kopplingscylider för att kopplingen ska gå lite lättare hoppas bara att mängden bromsoljan räcker till för att trycka in Mccloud Kopplingen.... :)

Bifogad fil  IMG_3838.JPG   4,11MB   0 Antal nerladdningar

Mvh/Roger

#121

Postad 03 juli 2011 - 20:49

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
En liten blänkare....om vad som händer ....
Har haft igång Cobran idag och testat den nya kopplingscylindern.
Den gick lättare och tog i rätt läge i mitt tycke,så jag är.... :P i dag.
Skruva fast all ny belysning och det såg ok!...fungerade gjorde allt dessutom.
Kommer mera...... :)

#122

Postad 04 juli 2011 - 11:02

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

  • 1 676 inlägg
  • 0
Åh det är så spännande!

Har följt dig här och på garaget ett par år nu :)

Så mäkta imponerande av din entusiasm och kunskap! Hoppas du blir klar någon gång, för din skull! :) Eller blev du "klar" och fick den besiktigad i slutet av 2010?



/Christian

#123

Postad 04 juli 2011 - 21:36

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

  • 4 342 inlägg
  • 0
Kåbra-fårtoäntisävän mer bilder :)

#124

Postad 07 juli 2011 - 08:38

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
Hej Chrissofsweden.

Tack!

2009 använde jag i princip hela min semester för att få ihop bilen till SFRO-Besiktning.
Det tog all min enegi och en del pengar och så kom besiktningen det blev en del punkter
som måste åtgärda.
Det var sent på hösten så det fanns ingen chans att åtgärda dem för ombesiktning...då lesnade jag.
Och bilen har stått still fram till slutet av maj,jag har gjort annat som gör livet glatt.... :)
Men nu är det nya försök som gäller men det som bekymrar mig mest är hur jag ska klara buller provet som är på 84-db!
Det är otroligt lågt då enbart motor har så hög transmissionsljud.

/Roger

#125

Postad 07 juli 2011 - 08:41

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
Det kommer att komma lite bilder framöver Professor_Kalkyl.

#126

Postad 23 oktober 2011 - 11:46

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
Nu kommer det lite bilder på det jag gjort och håller på med.

Bifogad fil  IMG_4062.JPG   1,63MB   1 Antal nerladdningar

Det är dom nya baklysen som är svarvat och fräst för att inte förstöra original fästeten.



Bifogad fil  IMG_4069.JPG   1,39MB   1 Antal nerladdningar

Nya blinkers fram modernt vill jag säga vita glas med gul lampa.... :lol:

Bifogad fil  IMG_4065.JPG   1,74MB   1 Antal nerladdningar

Tog en bild på hur det ser ut när man har Crossover när man länkar ihop vänster och höger avgassystem.
Det är en fjäder belastad konisk metallring som håller ihop systemet = kan använda vassare kam med bättre
tomgång och bättre botten vrid....en bild för bla Thunderbird88 som undrar?


Bifogad fil  IMG_4074.JPG   1,45MB   1 Antal nerladdningar

Hur det är tänkt att bygga ett nytt avgassytem med dubbla ljuddämpare den silvriga är den nya den är byggd för att dämpa ej flöde som den svarta.

Ett nytt tanklock är tillverkat men har inte fått hem den än,det är sjukt att jag var tvungen att ha ett annat lock.
För original locket har snabb öppning den kan sprätta upp om man voltar med bilen men en kraftig störtbåge skyddar locket.
Massa tid och pengar special...special.. :huh:

Ska bygga avgassytemet sedan blir insugningssystemet och den roliga biten att bygga klar ljudanläggning i bagaget.
Den delen kommer det komma mycket bilder från.... ;)

/Roger

#127

Postad 24 oktober 2011 - 09:24

Triggerhappy
  • Triggerhappy
  • Forumräv

  • 853 inlägg
  • 0
Stiligt och bra kämpat!
Jag satsar på högvarvigt monoljud ;)

Själv har man en bit kvar till SFRO2 men efter denna vinter så...
Mitt koncept, lätt, rapp bansmiskare...så 7á med "lämplig" maskin :)
Byggde eget grenrör i 0,9mm RF med korrekta längder etc utefter mina mål av karaktär. vi får se hur det blev den dagen jag kan testa facit.


http://triggerhappy....003185541_Vpg6R

Redigerat av Triggerhappy, 24 oktober 2011 - 09:29.


#128

Postad 26 oktober 2011 - 08:34

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
Hej Triggerhappy.

Eftersom jag såg att du själv håller på så vet du ordet det ska genom "händerna"........Tack.

Ett mycket fint och spännande bygge du håller på med närmare "gokart" på vanlig väg går inte att komma.
Med så låg vikt och levade vikten är otroligt viktigt när man ska börja "piska" grejerna..... B) .....alla tummar UPP!
/Roger


#129

Postad 21 mars 2012 - 19:09

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
En liten uppdatering har montera avgassystemet och startat ..THE Beast i helgen.
Är mycket nöjd med hur mycket tystare den gick jag hoppas att det räcker.

Nu ska jag fixa insuget och avluftningen till batteriet.
En bild på besiktning tanklocket.

Bifogad fil  P1000043.JPG   1,08MB   0 Antal nerladdningar

/Roger

#130

Postad 24 mars 2012 - 19:38

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
Det känns som en monolog (samtal med sig själv) det kan jag vara utan... :( blir det ingen respons för står ni själva att jag slutar skriva vad som händer...
Är ni intresserad av ett sådant bygge så fråga eller undra över något så våga fråga ingen fråga är dum!!!
Det känns som att jag skriver på ett papper som man lägger i skrivbordet när det klart.. :(

/Roger

#131

Postad 25 mars 2012 - 10:39

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

  • 2 199 inlägg
  • 0
Jag skriver ingenting, beundrar bara :). När plockar du upp mig för en sundsgata sväng i sommar då?

#132

Postad 25 mars 2012 - 19:08

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
Jag är inte bitter...:)men det blir inte så kul om man lägger in bilder m.m och 2000-3000 är in och kikar men ingen skriver något....jag tycker att bilstereo forumsidan är nog död som den är...:(

Hej Linus82 en äkta piteåbo ser jag...det är kul med personer som bor och verkar lite högre upp i landet.
För där vi bor är det inte så många som håller på seriöst med hemmabio/stereo det är trist...även när det gäller butiker.
Jag hoppas verkligen att jag i år ska klara Sfro och slutbesiktningen....men sundsgata är den gatan man vill krusa fram på.
Men det måste jag testa någon natt pga av alla dessa j_vla fart hinder vi har eftersom bilen under oljekylaren har endast
ca 11cm frigång.
Du får gärna komma förbi någon dag när det passar för oss båda.....lyssna på Revel och se Cobran om du är intresserad.
Skicka ett på PM


#133

Postad 28 mars 2012 - 15:00

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

  • 2 199 inlägg
  • 0
Det ska jag göra, skickar ett pm nån dag när det finns tid mellan ungarnas innebandy/fotbollsträningar :P.

#134

Postad 25 mars 2013 - 22:01

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=v41eikTPY58

Här är en gammal video på när jag ställde in tomgången.

Till våren blir det att göra SFRO-besiktning och hoppas på bättre lycka denna gång! :)

Mvh Roger

#135

Postad 25 mars 2013 - 22:06

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

  • 2 307 inlägg
  • 0
Så grymt härlig bil..
Ett stort lycka till med besiktningen!

#136

Postad 25 mars 2013 - 22:25

Unregistered4346060f
  • Unregistered4346060f
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
shit man kan ju bara inte annat än älska en sån bil :) ett monster.
Va e där för motor?ingen 427:a väl?hur som helst så e det en riktig bil :) lycka till o kör gärna förbi skåneland på premiär turen ;)

#137

Postad 25 mars 2013 - 23:21

partajare
  • partajare
  • Mästare

  • 3 282 inlägg
  • 0
Så läckert men hur går det med bilstereon.
Är väldigt sugen på att se bla. stegen monterade.

#138

Postad 26 mars 2013 - 20:35

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0

Så grymt härlig bil..
Ett stort lycka till med besiktningen!


Tack! Sikkfisk...har legat nere med engagemang när det gäller bilen.
Men är nu klar..förutom att ändra insuget..det är sjukt att bilen måste vara så tyst som 84 db när bilprovningen har 103 db det är en gigantisk skillnad mellan dom två mätvärden.... :blink:

#139

Postad 26 mars 2013 - 20:50

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0

shit man kan ju bara inte annat än älska en sån bil :) ett monster.
Va e där för motor?ingen 427:a väl?hur som helst så e det en riktig bil :) lycka till o kör gärna förbi skåneland på premiär turen ;)


Jag fick tag i en Äkta 427 side oiler den plockades ner men det var en del fel på motor så det blev ingen affär...
Men du har information om motorn jag tror att det är på sida två...det var på tv-program om vilken som är världens farligaste...nr 1 blev Cobran
det är ett monster men det beror mycket på den extrema korta hjulbasen= mellan fram och bak hjulet + den lätta vikten.. B)

#140

Postad 26 mars 2013 - 20:58

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Grymt läckert. Stor tummen upp för en fet Cobra. Imponerande jobb och finish, har du plastat allt själv?

#141

Postad 26 mars 2013 - 21:10

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0

Så läckert men hur går det med bilstereon.
Är väldigt sugen på att se bla. stegen monterade.


Hej partajare!
När det gäller bilstereon så törs jag inte montera in dom innan jag har fått genom bilen via bilprovningen.
Dom kan vilja se hur infästningar av tank och bilbatteriet är gjorda...så stereon blir sist.
Det ska finns en bild längre bak när mahogny är monterad och man ser hur slutstegen ska ligga.
Det ska bli otroligt roligt att få montera in allt och ställa in ljudet...det blir som pricken över iet.. :)
mvh/ Roger

#142

Postad 26 mars 2013 - 21:26

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0

Grymt läckert. Stor tummen upp för en fet Cobra. Imponerande jobb och finish, har du plastat allt själv?


När det gäller ram och karossen är dom beställda från en firma i Stockholm och dom har tagit in dom via England.
Allt är omgjort pga engelsmän har inte speciellt höga krav på sina prylar.. :lol:
Jag har lagt ner sjukt många timmar för att få perfekt passform på alla dörrar,huv m.m....springorna ligger inom tiondels mm..sjukt JA.
90% av plast arbete har jag och en kompis plastat det arbetet jag har lagt ner på bilen skulle jag Aldrig göra om idag.

#143

Postad 26 mars 2013 - 21:34

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Låter lite som när man tar hem en "fabriks-preppad" motor från staterna, bara att plocka ned, mäta upp spelen och "göra-om-göra-rätt"...

Jag har provplastat ett par saker och det är fan inte skoj om man inte har rätt utrustning. Att ha gjort så mycket som på denna och få till det på tiondelar och med den finishen, det är respekt. Säger det igen, imponerande .

#144

Postad 26 mars 2013 - 23:16

partajare
  • partajare
  • Mästare

  • 3 282 inlägg
  • 0
Är verkligen verkligen avundsjuk på din ambitionsnivå, och en hel del även på ditt objekt :blush: .

#145

Postad 13 maj 2013 - 17:19

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
Ett stort...tack för era ord Takeo och partajare.

NU!!!! har det äntligen hänt efter alla år och två tester så fick jag genom bilen via SFRO.

Det blev på Drive center Fällfors.....känslan går inte att beskriva...jag har nog inte riktigt

smält in det än.

Jag pratade med killarna om bilprovningen och dom sa att dom var det stora hindret.. :D

Så bilprovningen är mer eller mindre en formalitet så när jag fått alla pappren blir det

Bilprovningen....man tror inte det är sant efter totalt ca 23 års byggande...naturligtvis har

bygget stått still ett antal år i olika omgångar.

Sen måste jag skriva att ett sådant bygge bygger man inte om man inte har en Fantastisk Fru.. :wub:

Så är det bara....sen har en Vän Kompis som går utöver det vanliga Pierre Johansson Norrfjärden.

Han har hjälp och ställt upp för mig så mycket under alla år så det är helt otroligt.

Vi har aldrig varit sur eller griniga på varandra under alla åren...Jobb...Bygga bilen....Fiske....Fritid..

man tror inte att man kan hitta en sådan kompis.

Jag känner mig otroligt lycklig lottad och då pratar jag inte om bilen för den har faktisk bara varit jobb.

Men jag hoppas att det som är kvar ska gå bra och sen vill jag tacka för era kommentarer.

Bifogad fil  Cobra B2.jpg   1,8MB   5 Antal nerladdningar

Bild på det slutna insuget.

Bifogad fil  Cobra B1.jpg   1,96MB   4 Antal nerladdningar

Ljud testet.

Bifogad fil  Cobra B3.jpg   1,67MB   2 Antal nerladdningar

Här kom dom tillbaka efter bromsprovet.

Det kommer eventuellt någon liten film efter den har blivit helt färdig.

Senare i höst så blir stereo byggandet så klar blir den nog aldrig... B)

mvh/ Roger

#146

Postad 13 maj 2013 - 17:34

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Sweet, grattis!

Det är så man får ståpäls, så vacker!

Edit: Och lycka till med Svensk Bilbekämpning ;)

Redigerat av Unregistereda299ec85, 13 maj 2013 - 17:35.


#147

Postad 13 maj 2013 - 17:58

Unregistereddbdacae4
  • Unregistereddbdacae4
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Har tittat i här en o annan gång och förundras varje gång över bygget.
Cobran är en fantastiskt snygg bil om den är rätt gjord, och denna är helt klockren.
Sen måste jag bara säga att detta måste nog vara den snyggaste instrumentbrädan jag sett på en Cobra någon gång.
Man får gratulera till SFRO-besiktningen och hoppas du inte får problem med den vanliga.

#148

Postad 13 maj 2013 - 19:30

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0
Helt makalöst bygge...

#149

Postad 15 maj 2013 - 17:26

cobra-427
  • cobra-427
  • Beroende

  • 1 158 inlägg
  • 0
Tack !

Trevligt att du tycker om instrumentbrädan Wastermannen.
Det ligger mycket jobb för att inte få den att se klumpig ut utan att den smälter
in i sitt brunnen med det övriga.
Kommer att uppdatera när det händer något av vikt

#150

Postad 15 maj 2013 - 20:28

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Grattis till att du äntligen fått grönt kort att köra kärran :D

En tanke som slog mig när jag såg laddaren till bilen var att, kan den där verkligen ladda ett Optima?!
Det är ju inte helt billiga batterier så det vore surt om du kör med en felaktig laddare och förstör det.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.